"Megmondja hogy n-szer ez történt z-szer meg az, ez alapján lehet összehasonlítani azt hogy mi a valós jelentős problémaforrás ez mi csak egyedi incidens."
Statisztikát arról lehet csinálni, amilyen adatokat felvesznek. Pl. láttál te már baleseti bejelentő betétlapot? Gondolom még nem. Csak jelzem, abban nincs olyan, hogy éppen babráltam a kütyümet, meg hesszeltem, videótnéztem, mert az autópilóta be volt kapcsolva és azt csinált, amit akart. A nemzeti/nemzetközi adatbázisba meg kb azok az adatok kerülnek bele, amit a balesetkor felvesznek. Más nem igazán.
"Természetesen egy irreális utópia, de mint ilyen nem áll távol az álláspontjaidtól. Azt mondanám hogy OK, amint sikerült bevezetned emberek esetén ezt a magas minimumszintet akkor jogos hogy az önvezető tesztautóktól is elvárod. Addig azonban minden marad a jelenlegiek szerint..."
Igen bizonyos szempontból utópia, de remélhetőleg a robotautó körüli biztonsági rendszer szabályozatlanságának hiánya erre is ráirányítja a figyelmet és pl a Volvo 10 éve opcionálisan beszerelhető Alcolock szenzorát új kocsiknál kötelezővé teszik. Egy ilyen egység messze nem kerül annyiba, mint az önvezérlő rendszer és jó eséllyel csökkentené az ittaságra visszavezethető balesetek arányát.
"Máshol sincs. Level 4 esetén viszont lesz."
Ha lesz ilyen. Azonban nagyvonalúan megint elfeledkezel arról, hogy ezt jogi környezetbe kell rakni, aminek kidolgozásakor a mentőknek, egészségüiseknek is lesz 1-2 szava. Tisztázni kell pl. hogy egy ilyen valamifajta megkülönböztető jelzés használatakor nekem egyszeri autósnak hogy kell rá reagálnom, aztán a rendőrséget, érintett kórházat is ki kell értesíteni a beteg, sérült fogadására, ennek a rendszerét is ki kell dolgozni.
"Központilag nincs, a cégek nyilván maguk eldöntötték hogy mi az a szint amikor már nem abból áll a közúti teszt hogy a sofőr folyamatosan visszavezeti az autót a telephelyre a bug-listával mert az egyenes úton kívül semmi mással nem boldogul az automata."
Érted, az a gond, ha az autóval kapcsolatban, nincsenek meg a követelmények, amely alapján kiadható a forgalomba helyezési engedély, akkor hogy is kap rendszámot? Az, hogy amcsiban tesztüzemben efölött az ottani közlekedési hatóság nagyvonalúan szemethúnyt, az nem azt jelenti, hogy ennek így kell lennie.
"Utópia ez is, gondolom elvárás lenne hogy a villamos meg nagy sebességű vonat is közlekedjen rajta, legyen hidak, hosszú kanyargós alagutak, meg komplex autópálya intersection-ök"
Utópia annyira, amíg elő nem írják, ha X cég ilyen kocsit akar bevezetni, akkor felépíti, jóváhagyatja, leteszteli rajta a kocsiját, engedélyért folyamodik, meg kapja. Kb. ez lenne a rend nagy vonalakban. Nem mi vagyunk az önvezető kocsikért, hanem a cégek akarnak bevezetni bizonyos terméket az utakra, én sem cserélhetem ki, akár még csak a felnit sem a kocsin. (Magyarországi tunninghuszárok tündöklése Magyarországon más kérdés).
"elfogadható járulékos veszteség kategória"
Valóban ezt mondom, a közlekedésben folyamatosan vannak járulékos veszteségek."
Ezt most inkább meg sem hallottam.
"Csak hogy saját példádon lásd hogy mennyire utópia: Szerinted le lehet ma előre szabályozni a naprendszeren nagy sebességgel áthaladó csillagközi űrhajók áthaladási protokollját? "
Ha lesz rá igény akkor nem lehet, hanem kell.
"1. Alkotmányos alapjogunk a legmagasabb szintű egészségügyi ellátás is."
Ez csúsztatás, az egészséghez való jog benne van, a legmagasabb szintű eü ellátáshoz való jog nincs benne. Az hogy van máshol egy xar szitu, az nem jelenti azt, hogy ez feljogosítja őt, vagy akárkit is további törvénysértésekre.
"2. Nem szánt szándékkal hibáznak bele a technológia megalkotásába."
Ha úgy gondolkodnak, mint te itt, és pl. ez az Uber esetében közvetett bizonyítékok, más üzleti tevékenysége során mutatott gyakorlata alapján akár feltételezhető is, akkor a szándékosság fenn állhat, és az bűncselekmény!
Szal személyedben láthatjuk az első embert aki nyíltan vállalja az automatizált autókkal végrehajtott emberölést. Köszönöm, hogy ezt így nyíltan deklaráltad, de barátilag javasolnám, hogy keress fel szakembert. A fórum nem az.