Azt hogy ezen megoldásod ez esetek 10%-ának egy tört részére irányul, amit jelentős javulásnak minősítesz.."
Hogy jött ki ez a 10%? Tök általános megoldás pl. a vezetés technikai gyakorlat, a frissített elsősegély tanfolyam, az általános indítást megelőző teszt. Az alkohol szondát olyan példának hoztam, ami hasonló de már megvalósult. Példa arra, hogy a közlekedés biztonság nem kizárólagosan autómata járművek elterjesztésével javítható lényegesen. A svédek mindezt jórészt a vezetőtől független intézkedésekkel, az utak gyalogos, biciós és vezetőbaráttá tételével valósították meg. Magyarországihoz képest ha jól emléxem kb fele a 100 ezer főre jutó halálos balesetük.
"Nem igazán látom hogy mi köze ezen megoldásoknak az önvezetéshez."
Mire alapozod , hogy az önvezérlés valaha is gyak az alapfelszereltség része lesz?
"Nincs tökéltessen biztonságos rendszer, a svédeknél sem az. "
Nyilván, de valszeg továbra is a legbiztonságosabb a svéd utakon vezetni. Politizálás nélkül írom, hogy a látványosan javuló trend pár éve történt egyfajta megtörésének az is oka lehet, hogy 2015-től mások az alapvető prioritások az állami feladatokat illetően, amikor pl. minden másnap lelőnek valakit az utcán. A hosszútávú tervük pedig gondolom továbbra is érvényben van, senki ne haljon meg az utakon.
"X az egy változó."
Igen, figyelek? Tehát hogy jött ki a 10?
Amúgy te most tényleg arra kérdezel, hogy én mi jogon gondolom, hogy te valamilyen rendszer alapján kaptad ezt a számot? Igen erre lennék kíváncsi? Ha válaszolnál végre. Nem gondolom, remélem, hogy valami rendszer alapján, mert különben ugye a tudományos hasraütés módszere marad.
"Rögzítsük hogy ismét valótlant állítottál azzal hogy nincs a hatósági szabályozás. "
Rögzítsük, hogy fogalmad sincs arról, hogy mi a különbség a törvényi szintű szabályozás, és a hatósági, részletesebb szabályozás között. Vagy nem olvastad el, már a saját linkelt cikkedet sem, vagy csak nem érted. Idéznék:
"Advocacy group Consumer Watchdog has called for the California DMV to disallow self-driving vehicles to operate without a driver behind the wheel until NHTSA passes enforceable standards for the cars.
"The new California DMV proposal wrongly relies on the federal government, when there are absolutely no Federal Motor Vehicle Safety Standards applying specifically to autonomous vehicle technology," John Simpson, Consumer Watchdog's Privacy Project director, said in a press release."
Vagy is a Consumer Watchdog érdekvédelmi csoport felhívja a kaliforniai közlerkedési minisztérium figyelmét, hogy ne engedélyezze önvezető kocsik vezető nélküli működését, amig nincsenek meg az iletékes hatóság (NHTSA) speciális, önvezérlő autókra érvényes szabványai (FMVSS). Ahogy tudom a helyzet azóta sem változott, ha igen, kérnék egy linket. Ezredszer.
Törvényi szintű szabályozás van, csakhogy amíg kisarkítva egy talicskát nem tolhatsz ki közútra, ami nem felel meg bizonyos sztenderdeknek, addig elég ciki, hogy ugyan ezt nem követelik meg az extramodern önvezető kocsiktól.
"Én számtalan példát tudok mutatni hogy az állam pert vesztett és kártérítést fizetett. Te ezt a példát hoztad fel?:"
Igen, de azért menjünk kicsit a részletekbe:
"A magyar államnak nem kell megfizetnie a főváros 100 milliárd forint nagyságrendű követelését a 4-es metró perében - döntött pénteken a Legfelsőbb Bíróság. A döntés szerint a kormány és a főváros között kötött szerződés nem kötelezi az államot, mert arról az Országgyűlésnek külön törvényben kellett volna határoznia."
A pereskedés addig jó pár éve folyt, és a korábbi jogerős ítélekre (I. metró per) a kormány nem volt tekintettel, nem fizetett. A további pereskedést a legfelsőbb bíróság döntése zárta le, amely során gyak semmisnek mondott ki egy érvényes szerződést. Gondolod, hogy ha nem ez a döntés, akkor a kormány végül fizetett volna? Mondjuk én ebbe nem mennék bele, mert ez már politika, hogy mi az az eljárás, amelynek eredményeképp még jogszerű is a nem fizetése.
"Mit ért meg? Tettél egy állítás miszerint az alkotmány alapján böri jár az önvezetés kapcsán is. Majd megállapítod hogy konkrét jogszabály nélkül az alkotmány nem ér túl sokat a bíróságon."
Már megbocsáss, de pont a te általad példának felhozott legmagasabb szintű orvosi ellátás és az Alaptörvény viszonyát fejtegetjük ebben a részben. Most ebben a hszben meg minden összepakolsz, ami csak eszedbe jut, hogy esszüjeség, mert ennek semmi értelme. Vigyél már kis rendszert az írásodba. Amúgy meg nem, ez nem hülyeség, ezt csak úgy tűnik, de javíts ki ha tévedek, te nem érted, a hiba nem az én készülékemben van. Szerintem mindvégig világos és következetes voltam, igyekeztem a felvetett példáidra, kérdéseidre válaszolni. Amit ellenben te igen csak hiányosan tettél meg.
Itt a lehetőség, tisztázd kérlek, hogy jön akkor szerinted az általad felvetett legmagasabb szintű orvosi ellátás az önvezető autókhoz?