A teszt épp az ilyen szituációk felszínre hozását szolgálja.
Ez a konkrét baleset elkerülhető lett volna, ezért ült benne az autó közlekedéséért felelős tesztpilóta. Azt tehát tudjuk, hogy ő miért és hogyan mulasztott. Nem kisebb vagy nagyobb a felelőssége, mint a nem autonóm autóval vezetés közben nap mint nap mobilozó megannyi embertársunké.
A cég felelőssége is felmerül, hiszen emberünk előélete miatt, mondjuk úgy látható potenciális veszélyforrást jelentett. Hogy miért nem szűrték ki a munkára jelentkezők közül, vagy miért nem adtak magasabb fizetést, aminek köszönhetően egy szélesebb rétegből válogathattak volna, ezek azok a kérdések, amelyeket szintén vizsgálni kell.
Emellett, természetesen egyetértek azzal, amit kérdezel, hogy mennyire van a tesztelés leszabályozva, ismerve, vagy épp nem ismerve az autók paramétereit, az is jó kérdés.
A szitura nincs sommás, kizárólagos válasz. Azt mutatja, hogy azok a cégek, amelyek a fejlődés, az emberi élet megkönnyítése és biztonságosabbá tétele érdekében végzett fejlesztések élharcosának szerepében tetszelegnek, ebből csinálnak maguknak kommunikációs, média előnyt, mennyire elvéreznek, amikor a saját alkalmazottaik megfelelő kezeléséről van szó.
Idézném Elon Musk volt feleségéhez intézett szavait: "Ha az alkalmazottam lennél, már rég kirúgtalak volna!"
Egy ilyen embertől, amit ezek a szavak tükröznek, te vennél autót, rá bíznád az életedet? ;)