Várj. Mivel a jelenlegi statisztikák nem fedik le a teljes képet nem tudhatjuk hány embert mentett meg. Ugyanez a problémája a Subarunak is az eyesight-al. Lehetetlen kimutatni, mennyi életet mentett meg. Ezért problémás nekik marketingezni, mert nem tudnak tényadatot mellétenni, holott a technológia ebben az esetben egyértelműen jó és tényleg életeket ment. Viszont, hogy mennyit, azt csak saccolni lehet. Annak ellenére, hogy egy nagyon jól körülhatárolható feladatot ellátó rendszer. Nincs köze autonóm vezetéshez, csak egy biztonsági "fícsör".
Amíg opció az, hogy a robot átadja a vezérlést az embernek, ha a helyzettel mit kezdeni nem tud, addig normális satisztika nem is lesz. Ilyen opció nem kellene és ilyen körülmények között kéne tesztpályán minden szarral megkínálni a robotautókat. Rögtön kibukna ezernyi hiba. Ez a tesztelés. Ami jelenleg van az az, hogy élő környezetben embereket is veszélyeztetve fejlesztjük a rendszert. Ilyet nemhogy veszélyes üzemért felelős szoftvereknél nem szokás, de egy tetves számlázóprogramot sem élesben tesztelnek, ha verzióváltás van.
Értem én, hogy a fejlesztési időszak hosszú, drága és sokára térül meg (ha egyáltalán), de én ezt pontletojom. A gépjármű veszélyes üzem és nagyon nem oké, hogy jelenleg kb. néhány felhypolt autonóm autó fejlesztő játszótere és kísérleti terepe a város és lakói.