A 95%-ot csak én progonsztizáltam. A lenti listát végignézve csak az első pontot találtam olyannak amibe borítékolhatóan a gép is bele fog hibázni. Egy lokális útszakaszon a tapadás elvesztése szenzorokkal sem jól detektálható, eleinte ebből lesz gond, de aztán GPS térképen ezeket a tipikus veszélyzónákat jelölni fogják, a meteorológiai adatok és a többi önvezető járműből származó infókkal ezek is fel fognak számolódni. Ez egyébként megint egy olyan scenario amit korlátosan lehet teszt pályán kipróbálni, persze lehet őszi hajnalon párás folyók fölé különböző burkolatú/ivő híd komplexumokat építeni, csakhogy hiába szorgalmazzátok, ezek irreális/ésszerűtlen elvárások, ezt a valós körülményeknél lehet finoman belőni, mint megannyi mást is.
Vegyük észre hogy a tanuló ember sofőr is töredék részt tölt el a teszt pályán, én pl. a rutin pálya helyszínére is magam vezettem(oktatóval) forgalmas budapesti utakon, és ez nem tűnt akkoriban egyedi esetnek (lehet azóta szigorítottak, nem tudom). A gép ehhez képest jóval többet volt teszt pályán, illetve vezetett a virtuális valóságban, de hiába körözne éveken át, egy idő múlva már csak a valós forgalmi szituációkban szerzett tapasztalatok viszik előre a fejlesztést, ez ugyanúgy igaz tanuló-vezetőnél is mint AI-nál. Ugyanúgy ott ül az ember és a gép mellett is egy felügyelő hogy közbeavatkozzon ha a tanuló hibázik, annyi a különbség hogy embert itt realtime oktatják magyarázatokkal is, a gép 'oktatása' a HQ-n ülő fejlesztő csapat feladata a kapott adatok elemzése után. A tárgyi téma alapján a fő tanulság az hogy a felügyelőket jobban meg kell válogatni, hanyag nemtörődőm embereknek nincs helye ebben a munkakörben, vélhetően egy ilyen szűrés megtörtént az összes érintett cégnél.
26,8% sebesség nem megfelelő alkalmazása az útviszonyokhoz
19,4% elsőbbség meg nem adása a közúti jelzőtábla utasítása ellenére
9,2% követési távolság be nem tartása
5,5% elsőbbség meg nem adása gyalogosnak kijelölt gyalogátkelő helyen
5,2% balra kanyarodó jármű vezetője a szemben haladó és jobbra kanyarodó járműnek nem adott elsőbbséget
4,6% figyelmetlen, gondatlan vezetés
3,4% elsőbbségadás elmulasztása a forgalomba való bekapcsolódáskor
3,4% balesetnél sebesség nem megfelelő alkalmazása a forgalmi viszonyokhoz
3,3% balesetnél sebesség nem megfelelő alkalmazása az időjárási és látási viszonyokhoz
3,2% balesetnél az úttest bal oldalának szabálytalan igénybevétele
2,4% balesetnél egyenes irányban haladó jármű forgalmának akadályozása
2,3% megállási kötelezettség elmulasztása rendőr vagy lámpa jelzésére
2,2% balra kanyarodó jármű nem győződött meg a balra kanyarodás előtt, hogy az előzést más jármű megkezdte-e
2,2% előzés szabályainak megsértése, megfelelő oldaltávolság hiánya
2,0% elsőbbség meg nem adása a jobbról érkező járműnek
1,1% előzés szabályainak be nem tartása, szembejövő forgalom zavarása
1,0% balesetnél a jobbra kis ívű, balra nagy ívű kanyarodási szabály megszegése
0,9% előírt sebesség meg nem tartása
0,6% balra kanyarodó jármű balról előzése
0,5% megelőzött jármű zavarása
0,4% elsőbbség meg nem adása a szilárd burkolatú úton haladó járműnek
0,2% megállási kötelezettség elmulasztása sorompó, illetve fénysorompó jelzésére
0,2% megállási kötelezettség elmulasztása kijelölt gyalogátkelőhely előtt