"Az nem életszerű balesetforrás hogy ingatag a rakomány"
hát pedig de. Sőt élet szerű az is amikor a rakomány leakasztódik mert hibásan volt rögzítve. Csak itt a környezetemben a 10-es úton tavaly 2 ilyen eset is volt.
" Pár sor kód hogy lassítson ilyenkor nagyobb követési távolságba, de ez sem közvetlen veszélyesség miatt."
látod ezt az Uber esetében is megírhatták volna, és még sem tették. Csak annyi kellett volna, hogy ha a program nem biztos a dolgában akkor inkább lassítsa le a gépet és adja át az irányítást.
"Nem igazán szoktak a biciklisek forgalmas közúton elengedett kézzel tekerni. "
ez semigaz. Szoktál te pl. Budapesten autókázni? Sőt a kedvenceim a fixisek. Erről egy cikk is volt: a google robot vasát lefagyasztotta egy fixi az előlre hátra mozgásával. (mert ők így várakoznak a pirosnál)
"Ezt a kormány „legkevesebb 1,5 méterre” módosította."
na itt fog életbe lépni az emberi kreativítás. Maradjunk a környezetembnél: próbáltál már a 10-es úton tekerő cangást 1.5m-es oldaltávolsággal megelőzni? Nem fog össze jönni a folyamatos szembe forgalom miatt. Ezért mit tesz a halandó? 70cm-re megy el mellette. Így a jut is marad is alapon el fognak férni egymás mellett. Igaz egy kresz szabályba ütköző. Ezért fog a robot kocsi ott megrohadni a bicajos mögöt, míg minden humán sofőr le fogja hagyni őt. Ha csak nem fogják a programba beírni, hogy bizonyos helyzetekben szarjon a szabályokra. De akkor mitől lesz jobb mint mi? :o
"Azért azt megnézném hogy ki is parkol jobban, vannak videók..."
arra gondolsz amikor az autómosóba rongyol bele a robot vas mert kurvára nem tudott mit kezdeni azzal a sok mozgó forgó valamivel ami a mosókban van? :)
jelenleg nem lehet össze hasonlítani egy embert egy gépi sofőrrel. Kis millió olyan helyzet adódik az utakon amit csak az ment meg, hogy pl. leszarják a seb.korlátokat esetleg záróvonal átlépés meg ilyesmi. De ezeket megint csak nem írhatod bele a programba. Nem készítheted fel, hogy szabályt szeghet. Mert akkor fog is. Amikor a program úgy értékeli, hogy kell. Akár csak az ember esetében. Azért megy gyorsan mert úgy értékelte, hogy most sietni kell mert késésben van.
Van még mit finomítani. Arról nem is beszélve, hogy lassan annyi szenzor lesz a kocsin, hogy síboxot kell ciplenie folyamatosan a tetején. Mind ezt annak érdekében, hogy az ember 2db szemét és 2db fülét valamint az intuicióit helyetessíteni tudja. Most olvastam, hogy szonart is fel akarnak már szerelni. Okés nem szonár, hanem ultrahangos távolság mérő. De az elv az hasonló. Tehát van lidar/infra/ultra hang /online gps stb. és még így is lenyomja őket egy átlag ember.
Talán majd évtizedek múlva. Kérdés, hogy amúgy van e rá társadalmi igény