Új úton indult el három svájci óragyártó

Új úton indult el három svájci óragyártó

2015. március 6. 12:30, Péntek
A cégek által közösen létrehozott új platform kompromisszumot jelent a hagyományos modellek és az adatgyűjtés között.

Az Alpina, a Frédérique Constant és a Mondaine megalapították a Manufacture Modules Technologies (MMT) Horologicalt, amelynek technikai partnere a Fullpower amerikai szoftverház. Az utóbbi technikái megtalálhatók a Nike és a Fitbit fitneszkarkötőiben is. A gyártók termékeibe nem kijelző került, hanem klasszikus óralap és mutató, de szenzorokkal is fel vannak szerelve, azért, hogy mérni tudják a különböző mozgásokat és ellenőrizhessék az alvásciklusokat. Az MMT Horological része a MotionX nevű felhőkörnyezet is, ahol az összegyűjtött adatok tárolhatók.


Az órák mind az Android, mind az iOS mobil operációs rendszerrel kompatibilisek, a kapcsolat a Bluetooth technológia segítségével valósítható meg. Az okostelefonokra egy alkalmazást is kell telepíteni, amely a mért értékeket közli a tulajdonosokkal, és azok folyamatos szoros kapcsolatban vannak az órákkal. A Frédérique Constant modellje például folyamatosan szinkronizálja a pontos időt az okostelefonnal, ezen kívül analóg módon megmutatja az alvási és a sportinformációkat, illetve megjeleníti a rendszeres mozgásra való figyelmeztetéseket.

A digitális kijelző hiánya jó hatással van az üzemidőre, ami akár 2 év vagy több is lehet. Az új modellek májustól lesznek kaphatók, a hátrányuk viszont, hogy rendkívül drágák: a Mondain egyes termékei körülbelül 800 euróba, a Frédérique Constant eszközei 950, míg az Alpina készülékei 995 euróba kerülnek majd.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások