Left 4 Dead 2

Left 4 Dead 2

2009. december 5. 02:55, Szombat
A végére maradtak az új játékmódok, mivel azok is akadnak. Kettő, hogy egész pontos legyek. Az első a Scavange Hunt. Ebben a játékmódban két csapat játszik, hasonlóan a Versus-hoz. A túlélők feladata benzines hordókat gyűjteni generátorok beindításához (vagy autóhoz), ráadásul időre. Minden egyes sikeresen betöltött kanna plusz időt jelent, de ha ez lejár, és az egyik túlélőnél épp van egy kanna, akkor hosszabbítást kapnak. A fertőzöttek dolga értelemszerűen ennek a megakadályozása, a túlélők lemészárlásával, vagy pedig a kannák felrobbantásával.

Másik a Realism, vagyis a realizmus mód. Ebben a módban a kampányokat játszhatjuk végig, csak némi változtatással. A tárgyak nem világítanak a földön, a zombik sokkal erősebbek, gyakorlatilag csak a fejlövés végez velük. Ha legyűrnek minket, akkor nincs földön fetrengés míg talpra nem állítanak, hanem azonnal meghalunk, és később sem születünk újjá a pályán. Ugyanez érvényes a witch-re is, aki egyetlen csapással kivégez bennünket. Ennek kiküszöbölésére van a defibrillátor: ha valaki lefekszik, akkor ezzel fel tudjuk éleszteni. Akinél a felélesztő szerkezet van, az nem vihet magával medkitet.

Apropó medkit. A fájdalomcsillapító helyett most már adrenalint is felvehetünk, mely egy kicsit megdobja az életünk, ráadásul rövid időre még a játékot is felpörgeti, ami hasznos lehet, ha épp a fejezet végi mentőegységhez sietünk.

Grafika: A jó öreg Source motor még mindig nagyon jól néz ki, ráadásul rengeteget fejlődött az elmúlt egy év alatt. Javított fizika, új effektek, szebb textúrák kerültek a programba. Ami viszont zavart, azok a nappali pályák voltak. Nekem valamiért rajzfilmesnek tűntek ezek a részek, ráadásul a sima fertőzöttek annyira nincsenek kidolgozva, mint speciális társaik, és ez napfényben eléggé szembetűnő. A szokásos holttestek-belelógnak-a-falba hiba megmaradt, de idővel talán kijavítják. Ezeket leszámítva nagyon jól néz ki a program.

Kezelőfelület: Ugyanaz, mint az elődnél, semmi változtatás - de hát minek változtatni azon, ami eddig is kiválóan működött? Szintén játszható gamepaddel is.

Játszhatóság: A játékmenet sem sokat változott az első rész óta, viszont az újítások igencsak megdobják a hangulatot. Viszont megint elég kevés pályát kaptunk.

Intelligencia, nehézség: Intelligenciáról nem nagyon beszélhetünk, mivel a fertőzöttek csak jönnek és kész, nem is várunk el mást tőlük. Bár néha eléggé eltévelyedve rohangálnak, és néha akkor sem vesznek észre, ha az orruk előtt állunk. A speciális fertőzöttek viszont túl jól teljesítenek, főleg a jockey, ráadásul a program elég sűrűn adagolja őket a pályákon. Az AI Director 2.0 igencsak megnehezíti a dolgunkat, így kihívás akad bőven, főleg Realism módban.

Hangok, zene: Kiváló munka, ezt el kell ismerni. A főmenüben megszólaló L4D theme bendzsó változata zseniális, és hasonló zenei körítés kísér minket az egész játék során. A zombik hangjai maradtak változatlanok, az újoncoké pedig szintén jól sikerültek. A túlélők szinkronja is kiváló lett, ráadásul, ha újrakezdünk pályákat, akkor többféle párbeszédverziót is hallhatunk, nemcsak mindig ugyanazt.

Összefoglalás: Azt kell mondjam, igazán jól sikerült folytatás lett a Left 4 Dead 2. Izgalmas új kampányok, új ellenfelek és fegyverek, valamint a közelharc mind nagyon jól illeszkednek a L4D-univerzumba, ráadásul mindezt igen alacsony gépigény mellett, és ezúttal akár magyar nyelvű felirattal is. Nem igazán lehet rosszat írni, de azt meg kell említenem, hogy a szerverkereső nem mindig működik tökéletesen. Nem egyszer kellett új szervert indítani, mivel a talált szerveren mindenki 300-500-as pinggel volt jelen, ami nem a legjobb. Ráadásul sokáig tart a keresés is, néha 1 percig is vártunk, mire játszhattunk. Reméljük, ez még csak a kevés szerver miatt van így, és később javul a helyzet. Akinek bejött az első rész, az imádni fogja a folytatást, reméljük, a Valve azért az előd támogatásáról sem feledkezik el.

A játékot bemutató videó


<< Előző oldal  1 2 [3] 


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások