Ninja Blade

Ninja Blade

2010. január 2. 18:15, Szombat
Grafika: Ezen a téren nincs miért szégyenkeznie a programnak. Magas felbontású textúrák és részletesen kidolgozott modellek jellemzik a játékot, és a manapság alapnak számító effektek is mind megtalálhatóak. Elsőre kicsit fura volt a túl zöldes, szürkés látványvilág, de ezt meg lehet szokni. Az optimalizációval viszont foglalkozhattak volna többet is, ugyanis néha belassul a program, pedig annyira nem szép, hogy ez indokolt legyen.

Kezelőfelület, irányíthatóság: A képernyőn a legfontosabb dolgok vannak feltüntetve, mint pl. a HP, a Chi, a blood crystal mennyisége és az éppen aktuális shurikenünk. Fegyvereink és a dobócsillag fajtái között egy gombnyomással válthatunk, és az inventoryt is ilyen könnyen elérhetjük. Egérrel és billentyűzettel jól irányítható a program, de kontrollerrel az igazi. Aki nem X360-as kontrollerrel rendelkezik, annak először ki kell ismernie, hogy melyik gomb mire való, ugyanis a játék a hasonszőrű portokhoz hasonlóan a billentyűk mellett a Microsoft vezérlőjének gombjait írja ki a QTE részeknél.

Játszhatóság: Próbálták változatossá tenni, de néhol unalomba fullad a játék. A boss-ok legyőzése sem igényel túlzott agymunkát, és a QTE részek is elég gyakran ismétlődnek. A helikopteres/páncélozott autós lövöldözés is elég hamar unalmassá válik, de legalább könnyen kezelhető az egész program. A gyűjthető ruhák és emblémák nem hinném, hogy túlságosan ösztönöznének bárkit is az újrajátszásra, így a közel 15 óra játékidőt nem nagyon van mivel megtoldani.

Intelligencia, nehézség: Ellenfeleinknek nincs szükségük bonyolult intelligenciára, mert egyes boss-okat leszámítva mindössze csak a vérszomjuk vezérli őket. A főnökök a meglévő pár támadásukat variálják eléggé kiszámíthatóan, ráadásul ha nagyon rosszul állunk életügyileg, akkor megjelennek a kis denevérek, akikből könnyedén szerezhetünk némi utánpótlást. A nehézség a konzolos közönség igényeihez lett igazítva, ami egy PC-s játékosnak elég nehéznek tűnhet, de sokkal könnyebb, mint mondjuk egy korai Devil May Cry.

Hangok, zene: A program ezen része érdekesre sikerült. A szinkronszínészek egész jól teljesítenek, a harcok közben is megfelelő hanghatásokat hallhatunk. Nem tudom, más találkozott-e ezzel a problémával, de nálam előfordult, hogy az átvezető videókban nem mindig volt hangja néhány szereplőnek, de csak egy mondat erejéig. Ez eléggé hangulatromboló tud lenni. A játék zenéje nagyon hangulatos lett, jól illeszkedik az eseményekhez, és néhol egész filmes hangulatot teremt.

Összefoglalás: A Ninja Blade egy eredetiséget nélkülöző, de roppant hangulatos program lett, de sajnos a PC-s port a szokásokhoz híven hemzseg a hibáktól. Optimalizációs problémák, nagyon csúnya bugok (fennragadunk a levegőben, átesünk a talajon stb.) jellemzik ezt a változatot. Viszont a hangulat mindenért kárpótol; hiába ezerszer látott vagy pedig pofátlanul átemelt elemeket láthatunk a játékban (pl. a God of War 2 Kolosszus-harcát szinte egy az egyben átvették). Egyszer érdemes kipróbálni, mert kellemes kikapcsolódás lehet, mondjuk pár óra Dragon Age után. Remélem, találkozunk még Ninja Blade-játékokkal, több eredetiséggel és hosszabb játékidővel.


<< Előző oldal  1 2 [3] 


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások