2017. április 28. 06:54, Péntek
A kaliforniai konszern az elmúlt években számos vitatható döntést hozott a termékeivel kapcsolatban.
Thomas Ricker, a The Verge munkatársa
összefoglalta az Apple készülékeivel kapcsolatos érdekes vagy furcsa döntéseket a közelmúltból. A szerkesztő kétségbe vonta, hogy a társaság a termékek dizájnja tekintetében képes még új dolgokra és gyakorlatilag lakmuszpapíros tesztként tekint a következő iPhone-generációra. Az Apple előtt is létezett már monitorral egybeépített számítógép, az MP3-lejátszók is már a piacon voltak az iPod előtt, s okostelefonokat is értékesítettek az iPhone megjelenése előtt, azonban mégis a gyártó modelljei értek el áttöréseket, nem véletlenül. Kritikája szerint azonban pont ez az igazi újítási szellem hiányzik napjainkban az Apple termékeiből.
A problémás döntések között szerepelteti - a teljesség igénye nélkül – a Mac Pro házának rossz kialakítását, az iPhone esetében a fejhallgató-csatlakozó eltávolítását, a MacBook Pro elavultságát és a kérdéses TouchBart, az iPhone készülékek zafírüveg-gyártójával kapcsolatos gondokat, a saját monitoroktól való búcsút, a routerüzletágból való kiszállást annak új reneszánsza idején, a mágneses MagSafe kábelek elhagyását, a HomeKit platform nem megfelelő támogatását és azt is, hogy a vállalat még mindig nem integrálta a Sirit az otthoni okoseszközökbe. Ehhez jönnek még az olyan dizájn- és egyéb hibák, mint a Magic Mouse alján elhelyezett töltő vagy a gazdasági szempontból sikeres, de technikailag
kiforratlan AirPod.
Mindezek után Ricker azt is kétségbe vonta, hogy az Apple mérnökeinek sikerül jó megoldást találniuk a következő generációs iPhone ujjlenyomat-szkennerével kapcsolatos problémára. Ezekkel a felvetésekkel nincs egyedül, Horace Dedius, az Asymco elemzője arra
hívta fel a figyelmet, hogy mindenki az iPhone-eladásokra összpontosít, míg az egyéb hardverekre kevés figyelem irányul.
Általános vélemény, hogy a mai Apple - a Steve Jobs-korszakhoz képest - egyre unalmasabb és kevésbé kreatív. Steve Jobs vezetésével a társaság egymás után, szinte varázsütésre szállította a kiemelkedő termékeket, gondoljunk csak szupervékony, borítékból elővett Air laptopra vagy a cég máig etalonnak számító tabletjére. Mindez a sajtó és a rajongótábor számára izgalmas lehetett, de befektetői szempontból borzalmas volt. A helyzet Jobs halálával változott meg, Tim Cook tudatosan választott más utat és azt vallotta, hogy lehet, hogy unalmasabbak, de pontosan tudják, hogy mit tesznek és azt is, hogy azzal sikeresek.