Heroes of Might & Magic IV

Heroes of Might & Magic IV

2001. augusztus 5. 18:09, Vasárnap


Kiadó: 3DO
Fejlesztő: New World Computing

Rendszer Követelmények: P200, 32 MB RAM, Win9x/2000/ME
Hasonló játékok: Heroes of Might & Magic III
Kategória: Fantasy stratégia
Megjelenés: 2001. 3. negyedév


A Heroes of Might & Magic sorozatot szerintem senkinek sem kell bemutatnom (aki eddig nem ezen a bolygón élt: egy fantasy világban zajló, körökre osztott stratégiáról van szó), úgyhogy azt javaslom, térjünk gyorsan a lényegre, ugyanis rengeteg új, a HoMM IV-gyel kapcsolatos infó várja, hogy elolvassátok. Ezek nagy részét Marantheától (Jennifer Bullard) tudjuk, aki a heroes közösség fórumait járva néha nem tudja megállni, és elkottyant 1-2 dolgot a játékkal kapcsolatban - persze azért a háttérben jól átgondolt marketingstratégiát sejtek, de szerintem ez a forma mindenkinek megfelel. :) Máris elkalandoztam, szóval beszéljenek a tények helyettem:


Hadviselés
A HoMM IV legfőbb újítása, hogy a hősöket kiemeli a méltánytalan "harci módosító" szerepkörből, akik így önálló egyéniségekként, a seregek aktív tagjaivá avanzsálnak. Ennek folyományaként a csatákban is közvetlenül részt vesznek. Egy játékosnak - a városokban lévő egységeitől eltekintve - összesen nyolc serege lehet egyszerre. Ezek mindegyike hét "hely"-ből áll, amelyeket tetszés szerint tölthetünk fel hősökkel és lényekkel (az Age of Wondersben már láthattunk ilyet). Azonban egyik típust sem kötelező használni, így lehet csak az előbbiekből vagy csak az utóbbiakból (igen, hős nélkül!) is csapatot összeállítani.

Klikk ide!     Klikk ide!

Lehetnek egymás hátrányait ellensúlyozó hősalakulataink, magányos felfedezőink, kémeink, klasszikus hős-lény kombóink vagy az alantasabb feladatra egyedül is kitűnően alkalmas lényhordáink. Ez utóbbiak egyik hátránya, hogy önmagukban nem tudják használni az ereklyéket, ezeket hátizsákjukban hordhatják magukkal. Kézzel rendelkező teremtmények viszont képesek varázsitalok használatára. A pusztán lényekből álló csoportok bevetésének komoly kockázata, hogy túlerő elől nagy eséllyel egyszerűen elmenekülnek, sőt ha az ellenfél csapatában van olyan hős, aki rendelkezik Diplomacy vagy Charm képzettséggel, át is állhatnak a másik seregbe. Ahogy Gus Smedstat, a projekt egyik vezető tervezője összefoglalja a változást: "A hősök most közelítenek ahhoz, amilyenek a lények voltak, míg a lények hősszerűbbekké váltak."

Klikk ide!     Klikk ide!

És valóban, míg a harcban résztvevő hősök közvetlen katonai tényezővé váltak, a lények is egyedibbek, értékesebbek lesznek. Adott fajon belül nem lesznek fejlettségi szintek, mivel régebben úgyis mindenki a hatékonyabb fajtát használta. Viszont a 66 különböző lény mindegyike rendelkezik majd valamilyen speciális tulajdonsággal, amely kiemeli az adott egységet a szürke tömegből, és a stratégiánk komoly eszközévé változtatja őt. (Ennek következménye, hogy mellesleg a "szürke tömeg", mint olyan meg is szűnik, csak tényleg használható, egyedi lények lesznek.) Néhány példa a speciális képességekre: a crossbowmant (nyílpuskás) a többi távolsági egységtől eltérően nem sújtják a távolságból adódó módosítók, a küklopsz támadása területre ható sebzést okoz, néhány lovas katona típus mindig elsőnek támadhat, míg a pikások az automatikus kezdés jogát semlegesítik. Rajtuk kívül persze lesznek varázslatokkal operáló lények is saját varázskönyvvel és manapontokkal...


 [1] 2 3 4 5  Következő oldal >>


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások