2003. december 1. 03:47, Hétfő
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: Electronic Arts
Honlap
Rendszerkövetelmények:
Minimum: Pentium III 700 MHz, 128 MB RAM, 32 MB-os DirectX 9 kompatibilis videókártya
Ajánlott: Athlon XP vagy P4, 256 MB RAM, 64 MB-os DirectX 9 kompatibilis videókártya
Hasonló játékok: Need for Speed: Hot Pursuit 2,
NFS5 - Porsche Unleashed
Kategória: autóverseny
Nehezen tudtam belekezdeni a cikk megírásába, ugyanis valahogy nem találom sosem a Quit menüpontot a játékban. Ehelyett mindig a Race Map, Go Undergound gombokra tévedt a kezem. Az Electronic Arts ismét függőséget alkotott, ha lehet így fogalmazni.
Néhány nappal ezelőtt jelent meg a Need for Speed sorozat hetedik tagja. A korábbi koncepciókkal ellentétben itt van némi háttere a száguldozásnak, és az egyjátékos rész már nem fiktív bajnokságokból és futamokból áll, hanem egy kőkemény éjszakai élet közepébe csöppenti bele a játékost. Mégpedig egy olyan éjszakába, ahol a békés pihenés helyett a kemény ütemek, rap, csajok, nagy pénzek és persze lóerők százaitól harsog az utca.
Ahogyan a Street Rod nevű klasszikus az előző század közepe utáni helyzetet próbálta meg reprodukálni az illegális utcai versenyekben, úgy a legújabb NFS napjaink nagyvárosi vagányait próbálja meg utolérni. A Fast and Furious utóérzetű rohamban majdnem minden megvan, mint a filmben. Igazi hollywoodi csillogás, minden gyönyörű, a grafika nem a szokványos valósághű felé törekszik, inkább igyekszik elszakadni attól. Ebben persze egy a filmes szakmában otthon mozgó speciális effektguru keze van, aki végig felügyelte és segítette a játék külcsínének megvalósulását.
Seregszemle
Az elejéről kezdve a történetet, a főhős, azaz mi, egy sportos, dinamikus, de teljesen utcai járgánnyal vágunk neki az éjjelnek, hogy megmutassuk tehetségünket a különböző illegális összejöveteleken. Legyen akár Peugeot 206, Dodge Neon vagy VW Golf a kezünk alatt, bátran állhatunk ki a ranglétra alján álló kezdő srácokkal. Az indulókészletben csupán öt, de a későbbiekben összesen 20 autó közül választhatunk, mégpedig a következőek közül: Toyota Supra (1998), Acura RSX Type S (2003), Honda S2000 (2003), Nissan Skyline R34 GTR (1999), Nissan Sentra SE-R Spec V (2004), Dodge Neon (1999), Peugeot 206 GT/S16 (2003), Nissan 240SX SE (1992), Nissan 350Z (2003), Toyota Celica GT-S (2002), Honda Civic Si Coupe (2000), Mitsubishi Eclipse GSX (1999), Ford Focus ZX3 (2003), Mazda RX-7 (1995), Volkswagen Golf GTI 2.0 (2003), Subaru Impresa 2.5 RS (2003). Acura Integra Typre R (2001), Mitsubishi Lancer 2.5 RS (2003), Mazda Miata MX5 és végül a Hyundai Tiburon GT (2003). A felsorolás jól mutatja, hogy a fejlesztők nem sajnálták a darabszám illetve a felvonultatott nyers erő tekintetében sem az autókat.
Ami pedig az igazi meglepetés - persze azoknak csak akik most hallanak először a játékról -, hogy a 20 autó mindegyike többszáz alkatrésszel tuningolható. Az Underground mód kezdetekor ebből csupán csak az optikai tuning egy része érhető el, de a versenyek sikeres befejezése után folyamatosan bővül a beszerelhető alkatrészek száma. Bizonyos dolgoknak a megjelenése függ attól, hogy az összesen megszerzett stíluspontjaink száma mennyi. Minden verseny közben tudunk szerezni ilyen pontokat. Minden olyan dologért ami látványos, vagy éppen sikeres kapunk valamennyit. Ugratásért, rövidítésért, autócsúsztatásért, győzelemért, körönként első helyen áthaladásért... stb.
Ezek a pontok a futam végén összeadódnak és az un. hírnévszorzó értékétől függően kapjuk a végeredményt. Ezt az autónk határozza meg, mivel a méret a lényeg, meg persze a kinézet. Minél több és magasabb kategóriájú tuninggal látjuk el a gépsast, annál magasabb lesz ez a szám is. Körülbelül egy egyszerű szerepjáték tapasztalatipont rendszeréhez tudnám hasonlítani a dolgot.