Játék-memoár 2006

Játék-memoár 2006

2007. január 5. 20:52, Péntek


Az elmúlt évben sem szenvedtek hiányt az SG.hu játékos kedvű olvasói, hiszen az év során egy híján 40 darab elemzést prezentáltunk számukra, ami a két ismétlő miatt 37 darab játékot jelent. Jelen cikkünkben visszaemlékezünk pár sor erejéig az elmúlt év terméseire, igyekezvén emléket állítani az év legjeinek.

A 39 elemzés, habár nem tervezetten, de viszonylag egyenlő arányban örvendeztette meg a különféle műfajok kedvelőit. Nyolc esetben kedvezett a hétvégi ajánló a körökre osztott, öt esetben pedig a valós idejű stratégiák kedvelőinek, ami szinte azonos arányt jelent a hat first-person és az öt third-person shooter elemzések számával.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A szerepjátékok közül is hat darab került terítékre, míg az árkád, illetve szimulációs játékok majdnem ugyanennyi alkalmat kaptak az év során. A maradék három esetben sportjátékokkal foglalkoztunk, ami érdekes módon nem aratott osztatlan sikert, hiszen a PGA Tours gyakorlatias leírásai és az épp akkor aktuális téli olimpiát feldolgozó játék majdhogynem a két legkevésbé olvasott cikk lett az év során és a Fifa 07 is csak közepesnél kicsit jobb eredményt ért el.

Az év során a legtöbbet a Might and Magic világa szerepelt hasábjainkon, hiszen a Heroes of Might and Magic V idei debütálása két elemzést is ihletett, amit már jobban díjaztak olvasóink bal egérgombjaikkal, ráadásul év végére megérkezett az első kiegészítő is, a Hammers of Fate. A Might and Magic világ idén szokatlan módon átosont a műfajhatárokon és a Dark Messiah képében egy FPS/RPG játékot is bemutatott.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!

A Heroes V grafikájával nyűgözte le a játékosokat, sőt a vallásosan rajongó Heroes játékosok is fellélegezhettek a negyedik rész botlása után. Többen a komoly gépigény miatt nem térnek még át az ötödik részre, de ez a játék nemcsak a folytatások számában, hanem a hosszantartó élvezetben is élen jár. A varázslatos grafika mellett a többjátékos részt is fejlesztették, sőt a kiegészítőben újabb extrákkal ajándékozták meg a multisokat, így nem túlzás egy újabb évekre gép elé kötő játékról beszélni.

A másik időrabló óriás, a majd két évtizedes múltra visszatekintő Civilization, is sok szívet dobogtatott meg idén, hiszen tavaly év végén jelent meg a negyedik epizód, ami szintén a régi hagyományokat elevenítette fel, majd idén év közepén egy kiegészítővel itt is a többjátékos üzemmódot javítgatták. A lassan élő stratégák itt is a gépigényre panaszkodhattak, hiszen egy Föld térképen 8 néppel a XVIII. században már elég komoly szaggatást produkált egy közepes gépen a program. Remélhetőleg idén már sokak számára beért a program ilyen szempontból is, hisz mostanra már kiegészítővel együtt lehet egy átlagos program áráért hozzájutni.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Az év legjobban várt játéka minden valószínűség szerint a Need for Speed: Carbon volt. Sajnos - vagy szerencsére - továbbra is maradt az éjjeli mód, amit már az Underground óta hordoz a sorozat. A látványvilág kellemesre sikerült, de a játékosok szerint nem lett elég átütő, sőt sokan kritizálták a speciális effekteket, amik a valósághoz nem is hasonlító módon torzítják el a képet nagy sebesség mellett. Ezen olvasóinknak üzenem, hogy amennyiben lehetőség van rá, akkor vigyenek el pár körre ilyen autókban és ilyen sebességgel, mert csak úgy nem hiszem el. A Carbon amellett, hogy az év autós játéka is lehet, egy Electronic Arts hagyományt erősít, miszerint a nagy címek magyarosítva is megjelennek, ennek örüljünk, hisz azt jelenti, az EA lát fantáziát a hazai piacban.



Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások