2007. január 5. 20:52, Péntek
Az elmúlt évben sem szenvedtek hiányt az SG.hu játékos kedvű olvasói, hiszen az év során egy híján 40 darab elemzést prezentáltunk számukra, ami a két ismétlő miatt 37 darab játékot jelent. Jelen cikkünkben visszaemlékezünk pár sor erejéig az elmúlt év terméseire, igyekezvén emléket állítani az év legjeinek.
A 39 elemzés, habár nem tervezetten, de viszonylag egyenlő arányban örvendeztette meg a különféle műfajok kedvelőit. Nyolc esetben kedvezett a hétvégi ajánló a körökre osztott, öt esetben pedig a valós idejű stratégiák kedvelőinek, ami szinte azonos arányt jelent a hat first-person és az öt third-person shooter elemzések számával.
A szerepjátékok közül is hat darab került terítékre, míg az árkád, illetve szimulációs játékok majdnem ugyanennyi alkalmat kaptak az év során. A maradék három esetben sportjátékokkal foglalkoztunk, ami érdekes módon nem aratott osztatlan sikert, hiszen a
PGA Tours gyakorlatias leírásai és az épp akkor aktuális téli olimpiát feldolgozó játék majdhogynem a két legkevésbé olvasott cikk lett az év során és a
Fifa 07 is csak közepesnél kicsit jobb eredményt ért el.
Az év során a legtöbbet a Might and Magic világa szerepelt hasábjainkon, hiszen a
Heroes of Might and Magic V idei debütálása két elemzést is ihletett, amit már jobban díjaztak olvasóink bal egérgombjaikkal, ráadásul év végére megérkezett az első kiegészítő is, a
Hammers of Fate. A Might and Magic világ idén szokatlan módon átosont a műfajhatárokon és a
Dark Messiah képében egy FPS/RPG játékot is bemutatott.
A Heroes V grafikájával nyűgözte le a játékosokat, sőt a vallásosan rajongó Heroes játékosok is fellélegezhettek a negyedik rész botlása után. Többen a komoly gépigény miatt nem térnek még át az ötödik részre, de ez a játék nemcsak a folytatások számában, hanem a hosszantartó élvezetben is élen jár. A varázslatos grafika mellett a többjátékos részt is fejlesztették, sőt a kiegészítőben újabb extrákkal ajándékozták meg a multisokat, így nem túlzás egy újabb évekre gép elé kötő játékról beszélni.
A másik időrabló óriás, a majd két évtizedes múltra visszatekintő
Civilization, is sok szívet dobogtatott meg idén, hiszen tavaly év végén jelent meg a negyedik epizód, ami szintén a régi hagyományokat elevenítette fel, majd idén év közepén egy kiegészítővel itt is a többjátékos üzemmódot javítgatták. A lassan élő stratégák itt is a gépigényre panaszkodhattak, hiszen egy Föld térképen 8 néppel a XVIII. században már elég komoly szaggatást produkált egy közepes gépen a program. Remélhetőleg idén már sokak számára beért a program ilyen szempontból is, hisz mostanra már kiegészítővel együtt lehet egy átlagos program áráért hozzájutni.
Az év legjobban várt játéka minden valószínűség szerint a
Need for Speed: Carbon volt. Sajnos - vagy szerencsére - továbbra is maradt az éjjeli mód, amit már az Underground óta hordoz a sorozat. A látványvilág kellemesre sikerült, de a játékosok szerint nem lett elég átütő, sőt sokan kritizálták a speciális effekteket, amik a valósághoz nem is hasonlító módon torzítják el a képet nagy sebesség mellett. Ezen olvasóinknak üzenem, hogy amennyiben lehetőség van rá, akkor vigyenek el pár körre ilyen autókban és ilyen sebességgel, mert csak úgy nem hiszem el. A Carbon amellett, hogy az év autós játéka is lehet, egy Electronic Arts hagyományt erősít, miszerint a nagy címek magyarosítva is megjelennek, ennek örüljünk, hisz azt jelenti, az EA lát fantáziát a hazai piacban.