Interjú Jasonnal az új "Combat Pilot" szimulátorról: https://combatpilot.com/jason-talks-to-enigma-about-combat-pilot-development-and-the-future/
Bocs Leon, sg nem jelzett, hogy új üzi van, nem láttam a kérdést. A VR szerintem már rég kiadásra kész állapotban van, viszont a programozók még retkelnek a truesky és speedtree bugokkal (ami részben a clod hibája, részben a truesky miatt van), már hónapokkal ezelőtt ki akartuk adni, csak mindig van valami. Mivel a VR és a Truesky egy csomagban van, ezért kell megvárni míg minden jó nem lesz. Nem tudok időpontot mondani, az biztos, hogy 6.0-tól független a dolog, amint kész a csomag, kiadjuk.
Üdv, hát azon kívül ami a videóban van, sokkal többet nem tudok, Dieppe-i partraszállás köré épül, B-17, Tempest, Spitfire IX, P-51A, Fw 190 A1-A3, Bf 109 G-2 lesz a planeset, ezek mellé néhány upgradelt alváltozat wellington, Beaufighter, Bf 110, Ju 88, ilyenek. Esetleg még 1-2 meglepi, attól függően, hogy azok hogyan lesznek kész.
Valaki segítsen, legyen szíves! Pár napja próbálgatom csak a játékot. (Desert Wings) Gondolom a műszerfalon lévő kapcsolók egy részének, ahol a kurzor átvált egy kézre működnie kéne egérrel is?
Üdv, teljesen őszinte leszek, fogalmam sincs. Jó ideje nincs már vele nagy gond, csak apróságok, én már rég kiadtam volna így, ahogy most áll. VR beta teszterek repkednek vele különösebb panaszkodás nélkül. Hogy még őszintébb legyek, én nem kötöttem volna össze a VR-t és a 4K textúra packot, truesky-t és speedtree-t sem, főleg mert minden ingyenes, nem arról van szó, hogy egyetlen fizetős csomagba kellene beleférniük. De ebben nem én (nem mi) döntünk. A programozók munkáira nem igazán látok rá, a felhőkkel volt legutóbb valami gond, és az új fákkal (ami nem csak új fákat ad majd hozzá, hanem talajon szétszórt egyéb dolgokat is), a kettő közül az új Speedtree volt a nagyobb gond, de nem tudom, hogy mi egyéb van még vele, és mikor lesz végre kiadva.
Sziasztok. Tom azt szeretném kérdezni, hogy a vr messze van még?
Legutoljára amikor a téma előjött, akkor épp a Microprose-hoz ment mint executive manager, és akkor egy bejelentés előtt álló játékon dolgozott. Szerintem ez lesz az. Aztán lehet, hogy már eljött onnan,a Linkedin profiljában már nem említi a Microprose-t. Szal nem tudom, Jasonnál gyorsan változhatnak a dolgok.
Az nem láttam, hogy a microporste közremüködne, vagy az outerra engine, de ha igy van akkro legalább az alapokat nem kell megcsinálni. De azért kétségeim lennének, ha az outerra lenne az engine. Mert amit eddig láttam belöle, az elég meggyözö , de amolyan minden egybe mindent is tudo engine, de pont emiatt a mai követelményeknek nem biztos , hogy teljes mértékben megfelel, legalább is ha csak egy bizonyos tájra koncentrálnak és nagyon részletesre. MErt az engine maga legalább is amiket eddig láttam, nem voltak agyonrészletezve sok polygonbol állo PBR texturákat kezelö modellek benne. Persze, lehet ,hogy csak az eddigi fejelsztök nem ebbe az irányba vitték el a modelleiket.
A másik ami még szoba jöhet ha esetleg az ureal 5 enginnel oldanák meg a dolgot, annál már adott lenne az uj technologiák használata és a részletes modellek kezelése. Ahogy az unreal 4 motor van használatban a NOIR repszim alatt is amit katonai célokra fejlsztenek akor sztem már erre is lehetne használni .
Minden esetre egyik verzio sem lesz egy gyors megoldás.
Nekem tetszik a PTO, teljesen más stílusú harcok voltak ott, mint Európában/Afrikában, de CloD-ban sajnos több okból is hanyagoltuk, elsősorban erőforrásunk nem lenne rá, másrészt ott a realisztikus térképeken AKKORA távolságok vannak, hogy elképesztő, a jelenleginél 3x nagyobb térkép kellene, csak hogy a két legközelebbi repteret rá tudjuk tenni egy-egy térképre, és kinek van kedve négy órát repülni egy irányba, csak hogy a célpontig elérjen? Persze, a hordozók megléte ezen segíthet, és PC-s játékról lévén szó, a szárazföldi indítású gépeknél is lehet valamennyit csalni, de még így is sokkal nagyobb minden.
Jason a BoS-ból és Il-2-ből hivatalosan semmit nem vihetett magával, ha nulláról építik fel, akkor túl sokra nem is menne vele. Eleve a BoS engine limitációk miatt nem tudott csendes óceáni térképet csinálni eddig, szal szerintem teljesen nulláról kezdi. Az szinte biztos, hogy a Microprose-tól megkapja hozzá az Outerra alapú térkép engine-t, azzal legalább kevesebb dolga lesz (de egy térképnél eddig sem a talaj geometria volta a gond, hanem berendezni azt). Alsó hangon a 3-4-5 év realisztikusnak hangzik, bár lehet, hogy lesz belőle már korábban valami early access dolog, ezt majd eldöntik.
Erre én is kiváncsi lesze. Mivel ha jol emlékszem akkor Jason kb 1 éve hagyta ott az IL2-es seriát, tehát annál elöbb nem állt neki . egy év alatt nem tudom, hogy mit tudtak öszehozni illetve, hogy mit vihetett magával az IL-2-ből. melyik grafmotort használja ? Hány fös az uj csapat stb..
Mert igaz, hogy egy WW2es gép sokkal egyszerübb , de a DCS-nél egy onmagában állo DLC modul sem készül el egy év alatt sőt inkább majdnem 5. Szóval nem tudom, hogy ebből mikor lesz tényleg játszható valami.
Engem érdekelne! Én kiváncsian várom a fejleményeket! A DCS-ben a 2 vh. Gépek nagyon bejönnek! Az il2 BOX tetszenne, de a DCS-hez képest nekem kicsit elnagyoltnak tünik és egyszerünek amugy vannak benbe szép dolgok! A legjobban a CLOD tetszik, csak az pedig sajnos lassan halad! Gondolom ebben a Jason féle projektben már klikkelős fülke lesz! Meglátjuk! Mindenestre a BOX is úgy indult hogy a világ legjobb szimje aztan eljezdtek vaszakodni a kinyithatós és feloldhatós felszerelésekjel meg kiegészítőkkel! Ez megszünt már persze de akkor is ki gondolta hogy ez egy jó ötlet.... Nyilvan senki nem kezd bármilyen szimulátor fejlesztésbe higy középszerü leszek mert a legjobb úgysem lehetek! :-) en bízok benne azért hogy kihoznak valami jót! Gondolom ez most több idő lesz mint a legendás két hét!
Kiváncsi leszek rá. Egyrészt szépek az ígéretek hogy ez egy nulláról felépített hardcore szim lesz, másrész ígéretekkel tele a padlás. Mondjuk engem a csendes-óceáni hadszíntér sosem érdekelt, a régi il2-ben is hanyagoltam, de meglátjuk.
Az Aranysasnak igazából az a problémája, hogy eléggé elment a második világháború felé, és ha megnézed a cikkeket, akkor 2-3 évente nagyjából újra meg újra ugyan azokkal a történetekkel rukkolnak elő. Nincs már sok újdonság ezekben a WW2-es cikkekben, már mindenről írtak, amiről ebből az időszakból lehetett. Szerintem jobban fel lehetne hozni a színvonalat az 1945 utáni időszak, a hidegháború, és az 1990 utáni légiháborúk és repülés történetekkel. A konkrét típus leírások nem rosszak, de lehetnének kissé bővebbek is. A roncskutatás illetve a különféle airshow-ok leírása engem sem érdekel, főleg, mert egy-egy airshow leírása teljesen felesleges, mivel az egy látvány rendezvény, azt át kell élni, ott kell lenni. Annak meg, hogy mikor melyik gép szállt fel, és két mondatban leíják, hogy milyen manőverek csinált, az senkit sem érdekel. A roncskutatás meg inkább régészeti dolog, és vékony olvasóközönséget érdekel. A hadgyakorlatok az már más tészta, laponként egy-egy még elmegy, de inkább abból is csak a komplexebbek, amiről lehet tejedelmesebben is írni. De ott is inkább a technikát és a feladatokat kellene kiemelni, nem pedig azt, hogy a gyakorlatot vezénylő tábornok mit látott benne, és mit nem, meg min lehetne még javítani. Az Aeromagazain meg inkább azoknak szól, akik a polgári / sport repülésért vannak oda, a katonai része inkább csak érdekesebb kiegészítője az újságnak. Utoljára szerkesztette: Axtros, 2023.04.14. 19:23:15
Az Aeromagazaint kb. 23 év nem vette a fater és én sem, mert a katonai repülés része annyira vékony. Ezen felül az ember 20+ év alatt olyan szintre is fejlődhetett, hogy műszakilag semmi érdekeset nem mutat neki a magazin, a történetek meg nem érdeklik. Én is már csak kb. megszokásból, budira vagy útravalónak veszem olvasni. Van, hogy két hónapos lemaradással olvasom.
Meg igen sokszor kerül bele vicces benyögés Polgár Tamástól, az F-14-es cikknél kb. lefordultam a székről, amikor a HAWK SARH-s rakétát RCG-snek képzelte el...
Ha meg érdekel még a téma és mélyebben, akkor irány a Militavia csatorna. Ingyé van. Persze lehet támogató is, az extra tartalomért. :)
Nem nagyon pörög a topik ezért feldobok egy témát: Ebben a hónapban nem vettem meg az aktuális Aranysast. Ez azért fontos nekem mert a megjelenésétől fogva megvettem az összes számot, és ez több mint 30 évvel ezelőtt volt. Sajnos már mert egy ideje van egy olyan érzésem hogy ez már nem a régi újság, hanem valami 'bulvárlap'. Régen voltak olyan szerzők akik írásait nagyon szerettem, vártam hónapról hónapra a cikkeiket (Tobak Tibor, Kővári László, Varga 'Tömörkény' Imre), de úgy érzem ma egy olyan szerző sincs aki a nyomukba léphetne stílusban, tudásban, felkészültségben. A magazin fele rövidhírek, hadgyakorlatok, roncskutatás, interjúk, de engem ezek nem tudnak lekötni. Volt olyan szerző aki kétszavas tőmondatokban írta meg az egész cikket, szerencsére azóta javult a helyzet de akkor kezdtem el gondolkodni hogy akarok-e ezért én pénzt adni. Egy ideje gondolkodok de nehezen tudtam elengedni, viszont a legújabb számot átlapozva már szinte semmi olyn cikket nem találtam benne ami érdekelne, szóval nem került bele a kosárba. Most az Aeromagazint veszem és nekem jobban teszik, szinte minden témát lefednek a sportrepüléstől az űrkutatásig, történelem, technika, stb. Nyilván meg lehet venni mindkettőt de igazából nem akarok kiadni semennyi pénzt olyasmire ami nem köt le. Ti mit gondoltok? Van aki hasonlóan gondolkodik, vagy továbbra is első az Aranysas?
Nem láttam még a filmet, meg akartam már nézni, mert a trailer fasza látványos volt, de még nem jutottam el oda.
Repülés közben is jelentkezik ez, de azt csűrővel könnyű ellentartani. De normál repülés közben sem a légcsavar sem a hajtómű nem forog lassan, ergo a hirtelen full gáz sem annyira drámai változás, hogy fejre álljon, plusz ugye a csűrő is sokkal hatásosabb. Leszállásnál ez már gond lehet, főleg ha egyébként is átesési sebesség közelében repült (ha jobban megmerült final-on, mint kellene, akkor tuti a sebesség volt kevés).
Leszállásnál átesési sebességnél (vagy akár fordulóharcban is, nagy állásszögön tépve a gépet) az is veszélyes, ha koppig becsűröd valamelyik oldalra, akkor a csűrő szakaszán simán kritikus állásszög fölé lehet vinni a szárny állásszögét, és lebillenhet a gép szimplán csak attól, hogy ellene csűrtél az egyik oldalra történt dőlésnek. Bf 109-esen is elsősorban a biztonságosabb leszállás miatt volt az orrsegédszárny a gépre tervezve, ezért volt csak a csűrő szélességében rászerelve, és az csak másodlagos hatása volt, hogy normál fordulóharcban is sokkal jobb lett emiatt, és ha át is esett, akkor is végig kontrollálható maradt (kifejezetten nehéz volt szándékos dugóba vinni, viszont ha benne volt akkor nagyon szemét módon dugózott).
Vagy csak simán meg akarta emelni az orrát, de ahhoz már egyáltalán nem volt sebessége, és gázadástól függetlenül lebillent volna amúgy is. Tényleg több oka lehet, ezért a leszállás, főleg egy ilyen billegő teknőre tényleg a legveszélyesebb része a repülésnek (amiben nem kapnak szerepet a fegyverek).
Más téma, de pl a P-47-ről van fent neten oktatóvideó, amiben figyelmeztették a pilótát annál pl ha akár 4.5km magasról ha leborítottál, és nem húztad teljesen alapjáratra a motort, akkor nem jött ki a földig. Pl ez is olyan amit én eddig csak CloD-ban éreztem, hogy 109-essel is qrvára figyelni kell, hogy milyen sebességről borítasz le, és meddig tartod zuhanásban, mert pillanatok alatt túl tud gyorsulni, felkeményedik a bot (szerencsére lehet trimmelni) és nehéz felhúzni mielőtt átlépné a Vmax-ot. Vagy múltkor pl bombaoldást elfelejtettem beállítani egy újrainstall után, és ahonnan a többiek simán felhúzták, én a rajtam maradt bombával beleálltam a földbe mint a gerely. Shit happens :)
Hirtelen gázadásnál a légcsavar a tehetetlensége miatt ellent tud tartani az erős forgatónyomatéknak, főleg ha esetleg magas állásszögön maradt (le és felszállásnál ez alapból hiba). Ha a gépben brutál erős motor van (a Corsair az ilyen), akkor az rendesen meg tudja rángatni a gépet. Az, hogy fejre álljon, az extrém, de egyáltalán nem hihetetlen. IRL is tettek fejre Musztángot touch-and-go -nál, és magyar kisgépes repülésben is volt rá példa, de azt nem tudom, hogy ez utóbbiból mennyi az urban legend. A történet úgy szólt, hogy a gázkaron volt limiter, ami megakasztotta kb harmad és kétharmad gáznál is a kart, a pilóta csak akkor tolta tovább, ha már a motor felkapta a fordulatszámot. Viszont ezt kiszerelték, a kövi felszállásnál meg rutinból koppig tolták a gázkart és fejre is álltak. De ezt már rég volt, nemtom igaz-e, de a jelenség mint olyan az létező dolog. Ha nem is teljes borulással, de kontrollálhatatlan kitöréssel járhat nekifutáskor, ha túl hirtelen ad gázt a pilóta, Bf 109-esnél is figyelni kellett erre, több baleset is volt ebből (mondjuk ott a keskeny, ráadásul szögbe állított futómű is a probléma része volt).
Köszi, majd mondom neki, jövő kedden úgyis megyek . A Diamond DA20-hoz képest -amivel tanulok- biztos kihívás lesz a G.50. De hát van neki pár ezer repült órája..
Ha kihívást szeretne, szerintem az alap CloD-ban a G.50 repmodellje a legnehezebb, csillagmotor miatt nagyon oda kell figyelni a motor hőfokra, és az az egyedüli gép, aminél tényleg azt érezni, hogy qrva alattomos lesz ha elkopik a sebesség. Hamar el is veszti (ahhoz a sárkányhoz nem túl erős az a motor), nagyon meg tud merülni egy éles fordulóban, ha nem figyelsz. Főleg alacsonyan, leszállás környékén gáz. Ezzel még az iskolakörözés is melós, a többi gép az gyerekjáték hozzá képest, vicc nélkül :)
Nem kell hozzá semmi, mert a Blitz az az önálló CloD alapjáték.
Az eredeti Cliffs of Dover már nem vásárolható meg a Steamen, a Blitz edition az a régi Cliffs of Dover a TFS patch csomaggal, amit akkor tettünk rá amikor szerződést kötöttünk az 1C-vel (kb minden korábbi javítás egyben, amit addig elkészítettünk, ezzel vált hivatalossá a dolog). Mivel másképp nem volt megoldható, a Blitz edition teljesen külön játékként lett Steamre téve, de mindenki automatikusan megkapta, akinek a régi CloD a Steam könyvtárában volt.
A CloDhoz az egyetlen megvásárolható DLC az a Tobruk, amit csak a Blitz mellé lehet megvenni. Utoljára szerkesztette: VO101Tom, 2023.01.26. 16:56:45
Az "IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover Blitz Edition" 9,99 euro a Steam en. Ezt megvásárolva önállóan futtatható? Mármint nem kell hozzá a sima Cliffs of Dover?
Sziasztok, Már el is engedtem a kérdést, beletörődtem, hogy vennem kell egy másik HOTAS-t, erre egy teljesen nem várt esemény oldotta meg a "tengely-elmenés" problémámat. Nem igazán szoktam előfizetni PC-n szoftverekre, nagyjából mindenre jók az ingyenesek, de most valamiért bekattant, hogy előfizetek a CC Cleaner-re, így elérhetővé vált a driver update funkció. Talált vagy 12 elavultat, rányomtam az összes frissítésére és legnagyobb meglepetésemre elmúlt a tengelyelmászás hiba. A széséghiba csak az az egészben, hogy így utólag nem tudom, hogy pontosan melyik driver volt a ludas, de több mint valószínű, hogy USB, vagy a HOTAS driver Szóval ha valakinek van ilyen gondja, akkor engedjen rá a gépére egy driver update-t. Spóroltam úgy kb. 100-150E forintot :)
Pár napja a Stormbird weboldalon készítettek egy interjút Jasonnal, hogy mi lett vele a BoS óta, és mik a tervei. (múltkor már próbáltam linkelni ezt, de valamiért az sg nem akarta elküldeni a postot. Talán majd most.) Stormbirds.blog - Community Q/A Catching up with Jason Williams
Egy érdekes videó a finn 109-esekről. Interjúrészletek finn pilótákkal, köztük a legnagyobb ászokkal, mint Juutilainen és Wind. Angol felirattal.
Nem a hall szenzorral van a gond ez biztos. az x52nél a gázkarból jön az usb kábel amivel a számítógéphez csatlakozik de a gázkarhoz viszont megy egy soros kábel amivel a joyt köti össze. én azt vettem észre hogy ha ez kopott és elkezd mozogni a kábel a portban akkor a joy hajlamos elveszíteni a kalibrációját. csak erre a jelenségre nem egyformán reagálnak a játékok.
LV426 azon kívül hogy megpróbálod a kábelt valahogy fixen tartani a helyén azon kívül csak a kábelt tudod lecserélni egy újra. az nem x52 specifikus. ha úgy sem jó akkor a nyáklapon kellene mindkét eszközben cserélni magát a soros portot ami már okozhat kellemetlenséget. jobbat nem tudok Utoljára szerkesztette: mustangdc3, 2022.12.03. 06:50:56
Ha a kalibráció megy el, akkor az a Saitek felőli probléma lesz, hardware vagy szoftver. Hardware problémába nem igazán tudok tanácsot adni, nekem más joyom van, az X52 az HALL szenzoros, elvileg az mozgó, kopó alkatrész nélkül működik, örök élet meg egy kicsi kellene, hogy legyen az élettartama, ha mégsem, akkor valszeg cserélni kellene, neten biztos van róla infó, hogy milyen szenzor a kompatibilis. Bármilyen műszerész megcsinálja aki már fogott pákát a kezébe. Ha vezérlő chip a probléma, az neccesebb, akkor a gyártóval kell egyezkedni, hogy cserélnek-e olyat. Esetleg firmware frissítés, driver firssítés, ilyesmi?
PC-n nekem olyan gondom volt régebben, ez mondjuk nem joy-al hanem egérrel jött elő hogy időnként, hogy játék közben amikor a proci és videokártya is ki volt használva, akkor az alaplapi USB fesz ingadozott, és időnként "lefagyott" az egér, elkezdett villogni rajta az összes LED és legtöbbször csak gép újraindítással jött helyre. Ismerős javaslatára vettem egy külső tápos USB hubot, ami nem az alaplapról kapja a feszt, és mondjuk az egeret pont nem, de joyt, pedált, MFD keretet, trackIR-t, minden egyéb szart, ami ránézésre talán több áramot fogyaszthat mint egy átlag periféria (különösen pl a LED-es agancs TarackIR-hez), azt rádugtam erre a hubra. Utána soha többet nem jött elő ez a probléma (és a mai napig sajnálom, hogy egy qrva jó egeret kukáztam is miatta).
CloDban ami még eszembe jut, hogy a trimmet nem nyomkodod-e el repülés közben? Én megnézném annak a gombkiosztását is, mi a "reset" trimm gomb is. Utoljára szerkesztette: VO101Tom, 2022.12.02. 04:32:39
Igen, köszönöm pont erre gondoltam. De akkor ezek szerint te sem tudsz megoldást? Pl. egy rácsapásnál elég macerás ki-be húzkódni a kábelt. Ráadásul néha az önmagában kevés, ki kell lépni a controlls menübe és úgy kihúzni-bedugni, csak akkor áll be alapértékre
egyébként nem egyedi az eset, mert nekem is 2 laptopom olyan , hogy APU +DEdikált VGA is van benne és egyénileg kell beállitani, hogy melyik program melyik VGA-t használja vagy ha szerencsés akkor meg lehet addni, hogy a 3D-t használo alkalmazások a dedikáltat használja, csak itt jön be a trükk, példáűul a BMS-nél ha windowed modban futtatod akkor azt ugy veszi, mintha az asztalt néznéd tehát nem +D alkalmazás és a CPU IGP is elég hozzá. Régebben volt valami CPU affinite vagy micsoda, ott lehetett amulyan SLI-be is állitani, hogy egyzserre használja a kettöt. Nálam a Lenovo laptopon ráadásul meg csak 1 VGA kimenet van, tehát nem lehet fizikailag sem átkötni, hogy csak a dedikáltat használja, persze le lehet az IGP-t tiltani a biosban, de ugy meg az akksi idő bányja.
Egyébként ezzel az IGP dologgal megint egy jo nagy PR bullshitet tudtak futni a fejlesztök, mert mikor elkezdték jo 10 éve akkor azt mondták, hogy egy dedikált VGA-val egyutt gyorsabb lesz mint ha csak magába a dedikált lenne a gépbe, aztán a gyakorlat meg azt mutatta, hogy választani kell ,hogy vagy az egyik vagy a másik megy csak. Ráadásul a dedikált se mindig kap saját memoriát azt is a rendszertől veszi el.
Szerintem itt LV426 azt akarta mondani hogy néha a játék eldobja a hotast. pontosabban a kalibrációt. nekem is x52 van és nekem is csinál ilyet. szerintem már kopott lehet a soros port a joyon. nekem általában elég ha azt kihúzom majd vissza legalábbis a dcsnél és box szériánál így működik, bár ritkán van rá szükség. a Clod viszont érzékenyebb erre. van úgy hogy ki kell lépjek a játékból ahhoz hogy helyreálljon ismét.
Nincs mit. Gyanús is volt, hogy szarabbul futna mint a régi, ráadásul azon a konfigon. Időközben dumáltam az egyik programozóval, rákérdeztem erre, hogy ezzel találkoztak-e, mondta, hogy igen, néhány alkalommal volt ilyen visszajelzés, hogy integrált GPU-n indulna el, de fogalmuk sincs, hogy mitől lehet, nem tudták reprodukálni a bugot egyszer sem, viszont eddig mindegyik laptopon jelentkezett. Azt mondja el sem tudja képzelni, hogy ha PC-n videokártyába van dugva a monitor, akkor miért és hogy dolgozna arra az inegrált kártya.
Ami a joy tengelyt illeti, a clodban ha az Controls Options menüben vagy, az Axis fülön kiválasztod a csűrőt és magassági kormányokat (listában a két legfölső), ott be lehet nekik állítani egy "Sensitivity"-t, ami olyasmi mint a régi il2-ben a joy görbe, 0%-on teljesen lineáris, a joy kitérítését a 0-100 érték között pontosan követi a játék, ha feltolod 100-ra, akkor "hasa" lesz az érzékenységi görbének, a bot középállás környékén nagyobb kormánymozdulat kell ugyanakkora kormánykitérítéshez, végállás környékén viszont érzékenyebb (a max kitérítés ettől nem változik, csak az érzékenységi görbe). Ez alatt a dead zone van, ami azt jelenti, hogy ekkora kitérést még középállásnak (vagy végállásnak) érzékel, ez akkor jön jól, ha a határokon kicsit bizonytalan a joy, a hátránya viszont, hogy a nagyon finom bot mozgatást megnehezíti. 1-2% fölé nem érdemes ezt tenni, csak ha a joy már nagyon hulladék lenne.
Köszi a segítséget. Far static shadows, distant clouds-ot levettem és tökéletesen fut a legmagasabb graf. beállításon. Mostmár csak újra meg kellene tanulni repülni. Már csak annyi gondom van, hogy néha elállítódik a bot nulla pozíciója. vagyis az van, hogy teljesen közélpen van a bot és mégis kitérést érzékel a csűrő és a magassági kormány tengelyén, talán X és Y. Kihúzom, visszadugom és megint jó egy darabig. Saitek X52. Két példánnyal is próbáltam, mindkettővel csinálja. Ettől függetlenül én a HOTAS-ra vagy a driverre gyanakszom, esetleg valaki találkozott hasonló jelenséggel?
Én sem hallottam még ilyenről, de a lényeg, hogy megvan a megoldás Ettől függetlenül, ha a grafikai beállításokat variálod, amiket írtam (far static shadows, distant clouds, a buildings detail és distance), azokkal csak óvatosan, a GTX960 nem mai csirke már.
Megtaláltam windowsban a beállítást, megmondtam neki hogy mit használjon alapértelmezetten és így egyből hasít. Soha nem találkoztam még ilyennel, hogy egy játék az integrált VGA-t használná alapból. 2 napom ráment....
B@kker, az integrált GPU-t használja a Blitz....Megnéztem MSI Afterburnerrel és GPU1 usage nulla, GPU2 usage 100%. Még jó hogy 16 fpst iki bírt csikarni magából :) A sima CLOD a GPU1-et használja és 40% a kihasználtsága.
A stabil 60 az sokkal reálisabbnak tűnik.
Ha új verziót indítasz, akkor töröld ki a teljes dokumentumok mappából az 1C SoftClub-ot is. Első indításnál minden szükséges file-t felépít majd újra. Fontos, hogy ne másolj át semmilyen conf.ini-t (nem kompatibilisek!), és nézd meg "üresen" mennyi fps-t tud a Blitz.
Reinstall sosem árt de ha reinstallt csinálsz, akkor a fontos dolgokat mentsd át másik mappába, és ne csak a játék mappáját, ahnem ezt az egész dokumentumok alatti 1C Softclub-ot is kitörölheted. Dashboard picture, ha van, missionok, ha vannak, skinek, ha vannak. Az biztos, hogy a legújabb már másik ini fileokat is használ a setuphoz, lehet, hogy az a gond, hogy abba nem tudja beleírni rendesen a beállításokat.
kitöröltem a chace mappából a cuccokat, minden wery low-on és 18 fps el döcög, de azt legalább stabilan :) valami nem ok.... Megpróbáljam törölni és újratelepíteni?
Ott valami gond lesz akkor, a számok alapján annak a gépnek simán vinnie kellene, annyira mindenképp amennyire a 4.3-ast viszi. A helyedben én megpróbálnám megint a Blitz-et, de a grafikai beállításokban ne csak simán lekapcsold "low"-ra, hanem "show advanced"-re klikkelve egyenként lehet beállítani a setupot. Itt már több mindent enged is változtatni, mint a régebbiekben.
Ami sok erőforrást eszik, az a far static shadows, distant clouds, a buildings detail és distance, illetve az SSAO. Az Anti aliasingnak FXAA legyen kiválasztva. A bal oldali oszlopból a land shading és land details talán amivel teljesítményt lehet spórolni, a Forest -et is le lehet húzni, a textúra méretek viszont inkább a videokártya ramot eszik, de 4GB-nál nem tudom, hogy az mennyire gond. A textúra méret csökkentés szerintem a leglátványosabb, nagyon ronda lesz alacsony értéken és annyira sokat nem is segít. Én azt fent hagynám magasan - de végül te látod, hogy kell-e.
Arra viszont figyelni kell, hogy nagyobb verzió váltásnál a shaderek okozhatnak hibákat, a dokumentumok alatti 1C SoftClub mappából a cache mappát mindenestül ki kell üríteni. Az okozhat grafikai gondot ha évtizedes shadereket töltöget cache-ból. Én nem csak minden új peccsnél kukázom, hanem ha különböző verziók közt ugrálok (mint pl openbeta / public, vagy régi clod / újabb clod), mivel a játék tud futni különböző feltelepített mappákból is, különböző verziószámokkal is, de mindegyik ezt az 1CSoftClub mappát használja.
Illetve még valami, ha a full screen bármi miatt rossz lenne, akkor a "Pseudo" módot válaszd ki (nekem is ebben megy). Utoljára szerkesztette: VO101Tom, 2022.11.21. 21:06:58
Jaaa, de a Te képed a Bltz-ből van, én pedig a sima CLOD-val próbálkozom. A Blitz 16 fpst produkál low beállításon az aláírásomban lévő gépen..... Utoljára szerkesztette: LV 426, 2022.11.21. 20:35:18
Steam-es a játék, TEAM FUSION V4.312 verziószámú Utoljára szerkesztette: LV 426, 2022.11.21. 20:29:02
Offline próbálok "újra megtanulni járni" 3 év szünet után. Szinte teljesen előlről kell kezdenem. De közben megtaláltam mi a megoldás. A single mission legelső küldetésénél nem működik csak. A többi ok