Köszi a választ - úgy döntöttem, inkább visszatöltök. Amúgy is öncélú volt ez a mészárlás, - pénzem van, dolgom viszont nincs ott, - csak kíváncsi voltam. Nem akarom a történet szálait összekeverni, - valószínû, ha odaérek, sem fogom ezt megismételni, hanem inkább lopódzom majd. De azért jól esett (gonoszkodós, vigyorgó szmájli).
Más: felfedeztem, hogy vszínû ide is igaz, ami az Oblivionra érvényes volt - talpig páncélban, vagy nehéz, nyikorgó, zajos cuccokkal, itt sem lehet lopakodni. A tolvajcéhben kellett lopnom, a bejáratnál álló fazontól, - amikor nekivetkõztem, eredményes volt. Mai fejjel, már nem ezt a karakter "formáznám" meg a kezdéskor, hanem egy lenge ruházatú tolvajt, akit varázslatok védenek. Persze, még viselkedhetnék úgy, mert az alap képzettségeim/tulajdonságaim lassan ki lesznek maxolva, de, hogy így indítottam, elég nehéz átállnom másra - majd meglátom...
Más: csináltam egy állandó repülés övet - csak 3 pontos, mégis úgy mûködik mintha 100-as lenne (kipróbáltam egy erõsebb 7 pontosat is), - most ez a konstans értékeknél mindegy lenne? - egyáltalán ebben a megvilágításban egy 3 pontos pajzs, vagy egy 3 pontos betegség ellenállás mit jelent?
Ha beszéltél volna az egyik õrrel a külsõ bejáratnál - amit ír is a végigjátszás, tõle kell majd elkunyizni a kulcsot, akkor tudnád, nem kéne meggyilkolni ott senkit, erre külön megkér a tag. Én nem gyilkoltam le õket, mégis megláttak (elteleportáltam), sztem nálad is az lesz ennek a késõbbi következménye, hogy a redoran õrök fognak megtámadgatni téged - már ha nem ehhez a házhoz tartozol.. Én a Hlaalu-ház bérence vagyok az õ ordinátoraik békén hagynak, de a többi ordinátor azonnal nekem esik minden városban, ahol meglátnak. Le tudod õket verni, nem lesz körözés, mert õk támadtak elõször, csak furán kihalt nekem mondjuk Ald Ruhn, vagy Maar Gan például Az npc-ket nem érdekli a csta, csak nehogy bemoss nekik is egyet véletlen.
Egyébként a játék marha nagy hibaüzenettel figyelmeztet, ha olyat csinálsz, ami a proféciára veszélyes, már láttam kiírva, na akkor tölthetsz.. Gondolom egyébként mindenki úgy kalandozik a terepen, ahogy akar, ha nem így van, majd az okosabbak elmondják. Ma x a történet szerint mjd nem beszélsz az õrrel, hanem lazán besétálsz Milohoz.
srácok, történetben még nem vagyok ott ahol a templom felett lebeg az a szikla, mármint, hogy szerepe lenne. Lényeg, hogy kíváncsiságból benyitottam, mire nekem estek - erre elfutotta az agyam a méreg és lenyomtam az összes börtönõrt (hehe) - egészen a cellákig kipucoltam mindent. Az lenne a kérdésem, elrontok-e valamit ha így hagyom és nem töltök vissza? Megnéztem a végigjátszást és vmi Milot kell majd a fõküldetésben onnan kiszabadítani. A körözést levetettem magamról, és ahogy nézem az Ordinátorok sem esnek nekem.. úgyhogy részemrõl rendben lenne, csak, nehogy elrontsak vmit? Tudna segíteni vki?
Akkor én benéztem ezt. Azt hittem, a Birodalmi Szekta és a Birodalmi légió két külön dolog. Az erõd megvan, a szektásokat le se tojtam, utálom a vallási dolgokat..
Idézet : "... vagy az én masszív lánykámmal már nem állnak szóba, túl jó vagyok?..."
Oda csak tökös legényeket vesznek fel, akik bírják az ütéseket. Szerintük lányoknak ott nincs semmi keresnivalója. .................. Viccet félretéve. A végigjátszásból : "...Csak egy erõd van, ahol csatlakozni lehet hozzájuk, ez pedig a Darius Erõd, Gnisis mellett. Ha érdekel a dolog, keresd ott Darius tábornokot.[...]. Ha csatlakozni akarsz hozzájuk, keresd Somutis Vunnist a Holdpille-erõdben, de mindenképpen Ébenszívbe kell menned, ha szektaharcos akarsz lenni. Ennek lenni annyit jelent, hogy küldetéseket kell végezni a szekta számára..."
Az rendben van, hogy nem tetszik a Witcher, és maga a támadás tényleg klikkelésre történik, de egyrészt nem ennyibõl áll a harc, másrészt pont a látványról van szó, az ott tényleg cseppet életszerûbben van megvalósítva.
NEm tudom, te miket nyomkodtál, de nekem megy rendesen és azt is telepíti fel amit kell. Ott van a kép alatt a letöltési link. Onnantól emg már csak kattintgatni kell. Amúgy meg ellenõrizheted is a linkek útját alul, mert jelzi a Firefox, IE, hogy milyen útvonalon mit akarsz letölteni.
Nekem az lenne a gondom, hogy szeretnék csatlakozni a Birodalmi Légióhoz, de a katonák minegyike, illetve az erõd parancsnoka Gnisisben rám se ba..arint, mert azt mondják, nem vagyok egyenruhában vagy mi. Minden páncélszettbõl összelopkodtam magamnak egy teljeset, akármiben állok eléjük, csak a viszlát jön elõ válaszlehetõségnek. Csak véletlenül vettem észre ezt, mert minden városban, ahol birodalmi katonák cirkálnak, elkezdtek beszólogatni, hogy hol az egyenruhám.. Nem értem, mi ez. gondolom a birodalmi egyenruhát kéne viselnem, bár ez sehol nincs említve, hogy kéne, de megvan minden, kard is többféle. Sokkal jobb cuccaim vannak már, 51-es szintû a karakterem, csak valahogy eddig nem vettem tudomást a Birodalmi Légióról, fõleg lopkodtam - felfedezgettem a terepen , és a Harcosok, valamint a Tolvajok céhének küldetéseit csinálom párhuzamosan, néha belekóstolgatva a fõszálba, meg a helyi ingyombingyom feladatokat. Fel nem fogom, mit kéne csinálni, vagy épp mit csináltam rosszul, vagy az én masszív lánykámmal már nem állnak szóba, túl jó vagyok?
ooopsz - ez megoldódott - elnéztem, van Eydisnél telvanni szöveg, csak nem figyuztam - bocsi :)
Van vi8szont egy problémám - most csinálom a harcosok céhének a calderai ebonitbányás küldetését. Meg van a bánya meg az úton posztoló õr is, de nincs lehetõségem a Telvanni ügynökökre rákérdezni. Így aztán, ha leölöm a bent található - elvileg ügynököket, vérdíj kerül a fejemre és a harcosok céhe sem fogadja (nincs rá párbeszéd), hogy meg lenne a küldetés. Érzésem szerint kellene még vkivel beszélnem, hogy aktiválva legyenek ezek a párbeszédek... még vissza is mentem, újra rákérdezni, de pl a naplóba sem látom nyomát a megbízásnak, pedig a feladatot elmondja Eydis (asszem ez a neve) - mi lehet a hiba? - elõre is köszi a segítséget.
Nem tudom, hogy ez az elvárás miért probléma? - pl a Gothic 1-ben is van oldalvágás, a varázslat sincs agyon bonyolítva, a karddal is akkor védekezem amikor kedvem tartja - pedig egy idõsnek mondható a Morrowinddel. Nehogy már azért ne legyenek elvárásaim, mert ez a "szokás" a játékban. Nekem ez a véleményem. Nem érdekel, hogy miként játszák mások, meg ha ez az indok, akkor bocs, de ez nevetséges. Miért ne lehetne olyan varázslat, amit el tud motyogni akkor is ha megtámadják. Ölég furcsa, hogy egy ekkora mesternek nincs védekezése vagy akár támadási lehetõsége, ha netán megszólal vki, vagy bekapcsolják a rádiót. Láttam már jobb harcrendszert és kész. Attól még, hogy van véleményem róla, betudtam. Ilyen a játék, és ez nem egy kockajáték, ezzel játszom, tehát elfogadtam, hogy ez van. De nem fogom azt mondani, hogy hú de jó... Viszont elfogadom, hogy másoknak megfelel és nem látnak hibát benne. :) Szvsz - lehetne ez ennek a végszava ennek a témának - mert nem fog megváltozni a véleményem, akármilyen érdemei is vannak amúgy a játéknak. :)
Hol láttál ilyen fejrecsapás, oldalvágás, szúrás, irányítottan a játékos álta (azaz az egérrel, vagy a gamepaddal) stílust a kifejezetten harci kombókra alapozó "utcai harcos" játékokon túl. Én nem emlékszem egy rpg-re sem, amiben ilyen lett volna. Ha lenne, akkor mindenki attól izzadna, hogy milyen nehezen irányítható. Volt rá kisérlet: The Elder Scrolls: Arena. Alapvetõen ezért bukott akkorát, amekkorát, mert a harcrendszere ilyen akar lenni. Ameere mozgattad az egeret, arra támadott, védett, stúrt, ütött, attól függõen, hogyan mozgattad szegény rágcsálót. Ronggyá is rágott az elsõ patkány mindenkit...
Ráadásul amire panaszkodsz: a mágusod bemutatja, hogy egy varázslat "elsütése" bizony idõt igényel, meg érdekes kézmozdulatokat, az meg a kardozásnál általad hiányolt "harcrendszer".
Az RPG-kben alapszabály: a mágusok csak akkor tudnak varázsolni, ha megfelelõ idõre (1 kör, két kör, varázslattól függõen) békénhagyják õket. Bármi megzavarja, legyen bármekkora übercaster, félbeszakad, vagy besül. Rendesebb játékban ehhez elég, ha a mágus mellett áll valaki. Vagy vasat/acélt visel...
A parti alapfeladata: a mágia használó közelébe nem engedünk senkit. cserébe ez hátulró osztja az ellent, védi a társakat, esetleg gyógyít...
A Master Index dolog pedig megoldódott - aki a magyarítással játszik és központi master indexet akar használni, az töltse le a magyarításban szereplõ plugin javítását a morrohun fóruma, név szerint Desirének köszönhetõen. Aki elõtt ez úton is megemelem a nemlétezõ kalapom (kalaplengetõs szmájli) - köszönöm... :)
Gondolom közületek nem sok olyan ember akad, aki valódi hagyományos, értsd nem számítógépes, hanem szabálykönyv, papír, ceruza, dobókocka szerepjátékkal is játszott már. Ugyanis ha valaha kipróbáltatok egy hagyományos rpg-t, akkor nem akadnátok fenn a lentihez hasonló dolgokon. Az rpg-k harcrendszerének nem a teljesen valósághû, fizikailag helyes harc szimuláció, hanem a konfliktus valamilyen úton-módon való feloldása a célja. Ebbõl adódik, hogy a valóságot csak nagy mértékben leegyszerûsítve kezeli, és szabályrendszerenként változik, hogy milyen részletességben. Akadnak rendszerek, ahol egy komplett csata eldöntésére is csak egyetlen kockadobást használnak. S persze akadnak olyanok is, ahol a különbözõ taktikák és harcmodorok használata, valamint a harc körökre való felbontása is helyt kap. Arról nem is beszélve, hogy a legtöbb valódi rpg-nél a csata lefolyásába az elbeszélõ elemek is fontos szerepet játszanak.
Ha így értelmezem, akkor igazat (is) adhatok. Ami miatt beírtam, s tettem azt korábban is, hogy azoknak, akik hozzá vannak szokva a harc, tehát pl oldalvágás, szúrás fejre csapás, védés írányíthatóságához - azok, ha most találkoznak elõször a Morrowinddel, csalódottan szemlélik, miként is harcol a karakterük. A játék (egyébként teljes joggal) meglévõ "leg" híre nekem feltételezte volna, a komolyabb irányíthatóságot. A karakterem pl a csatamágusok csõdje. Állítólag én lennék a varázsló céhek vezetõje, a fõmágus, - mégsem égetem magam egy dremorával szemben, (ezt ís írtam már korábban), mert esélyem sincs egy rohamozó monsztával szemben. Mire ki kalamolom a kezemmel az elsõ tûzlabdát, vagy akármilyen varázslatot, már beértek, és kapkodhatok a kardom után, mert különben minimum 46 tockost kap a hõsöm a buksijára... - sztem, ezt nem gondolták át, ez nem harcrendszer. A fõvarázslónak nem okozhat nehézséget egy akármilyen varázslat elsütése. Másrészt, még most is, ha ütöm az ellent, a sárga csíkját nézem közben az ellenségnek, mármint, hogy elég sûrûn nyomkodom-e a jobb egérgombot, hogy találat van-e? - mert ugyan van vérfelhõcske :) - no de a hatása csak ott mérhetõ le. Másrészt max kardot, fegyvert válthatok, de befolyásolni nincs mód a mikéntre - vagy nem tudok róla. Bizony, elröhögtem magam, amikor 3 ellenfél állt elõttem a kardomban levõ 8 sec-es bénultság varázslat hatására, és szépen, sorba, mint a harangokat ütöttem - 1, 2 és 3 - és megint sorba - mert nem volt benne semmi kardozás szerû. De nem sz@rok oda, ahol a fészkem van - mert én pl nem ezért szeretem. De megértem, ha vki, keresi és szóvá teszi. Vszínû az a hiba, hogy mi nem ezen "nõttünk" fel, nekünk nem természetes. De, ha ezen túl teszi magát aki játszik, - rövid idõn belül nem is fog hiányozni - legalább is nálam ez van...
Válasszunk ketté két fogalmat, ha kérhetném, hisz mégiscsak egy régebbi, a full grafikás idõk elõtti játékról beszélünk.
Harcrendszer: az bizony a pontok számolgatása egy RPG esetén, semmi egyéb. Adottak a fegyver és az azt használó statjai, meg az ellenfél és az õt védelmezõ páncélzat statjai. Ezeket vetik össze egymással, meg némi "kockadobálássé", hogy a szerencsének is legyen valami szerepe.
Amit hiányolsz, az meg a harcrendszer képpé alakítása, képi ábrázolása. Ezt igazából egy tavaly megjelent játékban láthattuk elõször kiteljesedni a Witcher-ben. Voltak persze elõképei a SW világában megjelent játékoknál, de igazából a Witcherig a mozgások csak színesítették a játékot. Ez utóbbiban sem a játékos, hanem az õ statjai határozzák meg, hogy milyen harctechnikai bemutatót láthatunk a képernyõn. De még ott is csak illusztráció.
Némileg ellent kell, hogy mondjak... Azzal nem tudok vitatkozni, hogy az ember, amikor játszik, mellé teszi a fantáziáját és ilyen-olyan módon kiegészíti a történteket. Azt viszont vitatnám, hogy a morrowindnek van abban az értelemben harcrendszere, ahogy pl egy Gothicnak, vagy Witcher-nek. Most 45. szinten vagyok, a hosszú kard 100 a mozgékonyság 75 (körül) van. Mégis úgy kardozok, mint egy marionett bábú, vagy inkább mintha cintányért ütnék. Nem vettem észre semmi változást, és a ráforduláson és az ütésen kívûl nem találtam semmi féle módját, hogy "cifrázzam" vagy ha úgy tetszik, finomítsam a képességem. Az rendben van, hogy sûrûbben talál a koma, de a pajzsot pl tõlem teljesen független emelgeti, és akkor is foggggalmam nincs róla, hogy azt megelõzõen miért is tette. Sztem a pontok számolgatásán és kijelzésén kívûl a Morrowindnek NINCS igazi harcrendszere. Hacsak azt ami van, ki nem nevezzük azzá. És õszintén - ez, ami van, egyszerûen csapnivaló. Még valamit fontosnak tartok megjegyezni, - ennek ellenére imádok vele játszani :)
Szia, - nem tudom kipróbáltad-e a link alatt lévõ telepítõt? Gondolom, rákerestél és a legjobb jóindulattal ajánlottad.. Mivel én kipróbáltam, szeretném felhívni a figyelmet rá, hogy az asztalomat tele rakta ikonokkal, amelyek vmiféle letöltésekre buzdítanak, a programot magát pedig nem sikerült megtalálnom, hova is rakta. Lehet, hogy veszélytelen a dolog, minden esetre, - jobb a békesség alapon - azonnal visszaraktam egy pár nappal ezelõtt lementett (szerencsére nemrég ghostoltam) rendszerem. Ezt a verzióját ennek a térképnek láttam online és nem ezzel a telepítõvel is - sztem érdemes ugyanerre a gugliban rákeresni és nem ezt a telepítõs változatot használni.
PiszkosFred: Csinálni kellene egy kisebb FAQ-t, amiben az infót keresõ emberkék látnák a MorrowindHQ linkjét, Enneka térképproginak a linkjét, a PlanetElderScrolls linkjét, meg egy bazi nagy szöveget ami felhívja a figyelmüket a magyarításban található kézikönyvre.:D
mivan velem most meg a kriptát nemtalálom a balmorai harcosok céh utolso küldin
Ja: a "legjobb harcmodor" meg azt jelenti, hogy a nehézvértes ellenfelet nem próbálod karddal "kalapálni", mer hatástalan, inkább meg kell próbálni átszúrni a vért résein keresztül. Ellenben ha harcikalapáccsal támadsz. akkor be akarod zúzni a sisakját, vagy a mellvértjé t és nem szurkálsz vele. Az, hogy az adott helyzetben mi a legjobb, elsõdelegesen a fegyver, másodlagosan az ellenfél stílusa és védõfelszerelése határozza meg.
A fegyver hossza inkább a kezelés nehézségét, illetve a bevitt találat sebzését befolyásolja. A védelem meg akkor fejlõdik, ha az ellenfelek eltalálnak, illetve ha használod a védelmet. Mármint a harc közbeni védõ mozdulatokat.
Ha eltalálod, sebzõdik. Látványosan, mert akkor megjelenik egy kis "vérfelhõ" a fegyvered csapása nyomán. Attól, hogy te úgy láttad, találsz, még messze nincs így...
Pedig a járatlanság egy fegyver használatában pont azt jelenti, hogy a várkaput sem tudod eltalálni vele. Fogj meg egyszer egy hosszúkardot és próbálj meg vívni vele. Nem fogsz eltalálni semmit. Nehéz, ha meglendíted arra megy, amerre akar. Nem azért, mert gyenge vagy, hanem azért mert, nem tudod, miként kell forgatni.
Ahogy fejlõdik a karakter az adott fegyvertípus használatában, úgy lesz egyre ügyesebb, pontosabb, halálosabb. Gyakorlás nélkül puszta kézzel sem tudsz megütni valakit, aki látja, hogy mit csinálsz. Amíg nem emgy, addig próbálj közel osonni és úgy lecsapni. Akkor tnyleg mozdulatlan. Ha lát, akkor védekezni is fog. Az, hogy a képen nem lászik, ahogy kimozdul az ütés elõl, csak azért van, mert a gépek így is szenvednek a program futtatás közben.
Csak úgy megjegyezném: A Morrowindben és az Oblivonban egyaránt Khajjitot indítottam, mert tolvajt akarok kijátszani, pusztakezes illetve íjász harcmodorral, némi tõr használattal.
Az Oblivionban a pusztakezes harc boksz. A Morrowindben ellenben macska módra karmol. Nagyon jól néz ki... Kár, hogy az Obliban már ennyire leegyszerûsítették a dolgokat...
Erre gyógyír a Wrye Mash program. Segít a modok és a mentett állások összehangolásában. Aki úgy próbálgatja a különbözõ modokat, hogy nem akar új játékot kezdeni, annak kötelezõ darab...
Véd a karakter, ha van pajzsa és blokkolás képzettsége, mégpedig elég szépen. Persze ez is jó ha minnél magasabb, az elején csodát ettõl se várj. Nem írja sehol, én legalábbis nem találtam róla infót, de szerintem számít a fegyver hossza. Meg így logikus. Lándzsával, hosszúkardal messzebbrõl lehet támadni, mint rövidpenge típusúakkal. Ha nem ismernéd ezt az oldalt, itt elég sokminden le van írva a játékról.
Ha "realisztikusabb" harcot akarsz látni egy RPG-ben, akkor a KotOR I-II, The Witcher, esetleg a Gothic I-II (harmadik részt inkább nem emlegetem, ha harcrendszerrõl van szó) lehet számodra érdekes. Vagy ott a Blade of Darkness, mely ugyan nem RPG - de jóféle hack'n'slash, még a testrészek is élethûen leválnak az ellenfélrõl.
Vagy pedig megpróbálsz másként tekinteni erre és egyéb RPG-kre, a mûfajnak nem elsõdleges célja, hogy visszaadja a történéseket látványilag részleteiben is (ez nem egy rossz dolog szerintem sem, de mostanság gyakran a harcrendszer rovására megy), annál inkább az adott szabályrendszer alkalmazása. Amit pedig nem látsz, még mindig oda lehet képzelni a fantázia segítségével.
akkor az a látványban is lejöhetne, ha mellészúrok. ha viszont eltalálom, ahogy az látszik is, akkor attól függõen, hogy hol találom el, sebzõdhetne, a képességeim függvényében. még kicsit érdekesebb lehetett volna a játék, ha ezen kívül raknak bele valami egyszerû harcrendszert. mondjuk mint pl. a jedi academy-ben, csak egyszerûbben. tudjátok, pár vágás, néhány védés, ilyesmi... még azt nem tudom, a tõr ugyan olyan közelrõl sebez mint a lándzsa, vagy legelább a fegyverek hossza számít?
Ez itt RPG. Ne keress akrobatamutatványokat és ilyesmiket. Lényegében számok harcolnak számokkal. Mit szólnál mondjuk akkor egy Wizardry 8-hoz, ahol te és az ellenfeled is áll és a statjaid szerint történik a harc. Kicsit leegyszerûsítve a dolgot.
Az, hogy nem találod el miközben ott áll a következõket jelentheti: Lassú vagy, nem tudod rendesen kezelni a fegyvert, õ gyorsabb, jobban védekezik.
Nem tudom mit gondoltál errõl a játékról vagy a mûfajról, de itt a karaktered tulajdonságai határozzák meg a történéseket nem az, hogy te mit csinálsz.
Ha már a játék elején 5-20-as képzettségekkel is találna minden ütésed, akkor nem lenne értelme a fejlõdési rendszernek. Mellesleg ez a stat is szükséges az eredményes találathoz :
olyan játékokhoz vagyok szokva amik próbálnak minél reálisabb "fizikát" ill. szabályokat használni. az ilyen játékoknál mint ez, nem igazán lehet tudni, hogy mire milyen szabály érvényes. pl. a gyakorlatlanságot azzal modellezni, hogy egy kutya méretû gyak. mozdulatlan állatot nem talál el a játékosom - csak kb. 20-ból egyszer - egy karddal, eléggé valószerûtlen megoldás. nem tudhatom, hogy tényleg azért van-e, vagy valami egyéb oka van. ezért kérdeztem ezeket. lehet, hogy a tapasztalt játékosok tudnak olyanokat, hogy pl. xy ellen, adott helyzetben egy oldalvágás szükséges. mármint, hogy van valamiféle direkt harcrendszer, aminek jó ha tudom a szabályait. mint ez a pajzstartós dolog. csak az a zavaró, amikor látom, hogy egyenesen beleszúrok a patkányba, vagy a bányásztolvajba, többször egymás után és nem történik semmi, máskor meg igen, holott pontosan ugyan azt csináltam.
A sebzést azt a fegyvernél írja ki, hogy mennyi a min-max és milyen típusú támadásnál. A "kaszabolás" pedig a támadás típusát jelzi. Ugyanis nem mindegy, hogy a pajzstartó oldalán ütöd meg az ellent vagy a pajzs nélkülin. Persze elég csak a Best Attackot használni, megteszi az is.
A találati esély attól függ, hogy mekkora az adott fegyverhasználatban a jártasságot. Jó ha azért megvan 30-50 minimum, mert gyakoribb találatot jelent.
Úgy látom tudod te, hogy mit kellene tenni, csak nem gondolod végig, hanem felteszed kérdésekben. Máskor tényleg gondolkozz vagy nézz szét mielõtt leszólsz egy játékot.
használom a best attack-ot és tudom hogyan kell irányítani, egyáltalán nem bonyolult. hol jelzi ki, hogy mekkorát sebzek és mennyi eséllyel találok el valamit? elég idétlen ahogy hadonászik maga elõtt. van egyáltalán valami értelme annak, hogy háromféleképpen lehet támadni, vagy ez csak valami fölösleges látványelem? tudom, hogy minden fegyvernek megvan a "best attack"-ja, de akkor minek a másik kettõ? van ennek valami gyakorlati értelme? a hosszabb fegyverek messzebbrõl sebeznek?
Kardból is kétféle van, mindegyikhez külön képzettség tartozik. Páncélt is olyant válassz, amihez képzettséged van. 35 - 40-es képzettség alatt ritkán van találat. Nem elég kattingatni észnélkül. Nyomd a bal egérgombot 1-2 másodpercig, utána üss. Közben nyomd az elõre gombot is.
Tudod, a nevetséges az, hogy két év alatt annyit se tettél, hogy utánnanézz a játék irányításának, beállításainak és egyebeknek. Van egy oylan opció, hogy "Use best attack", magyarul talán "Legjobb támadás használata".
Aztán még ott vannak a különbözõ képzettségek is, amelyek meghatározzák, hogy mekkora eséllyel találsz el valakit és mekkorát sebzel. Fájdalom, ez RPG, nem valamiféle Diablo klón.
Úgyhogy, ha gondolod mégegyszer veselkedj neki a dolognak, mielõtt pedig fikázol valamit, gondolkodj el azon, hogy talán te vagy a balfék.
Két éve megvan ez a hülye játék, csak arra vártam, hogy elkészüljön a magyarítás, szal' ma felraktam, hogy játszok vele. Szereztem kardot, meg páncélt, meg minden vackot, de amikor küzdelemre került a sor, a hülye karakterem nem talált el semmit, csak hadonászott az orra elõtt, szépen suhogott a kardja. Közbe' meg rommá harapdálta egy patkány LOL! Kb minden 20 csapásból ha egy talált, pedig a célkereszt a célon volt. Ez normális egyébként? Mer' ha ilyen a játék, akkor irtó gagyi! Remélem nem így szimulálták a tapasztalati szintet, mert akkor inkább nem teszem tönkre a bal egérgombot
köszi pont ara nem mentem
Erre gondoltál ? Egy keskeny földsávon kell odamenni, kétoldalt víz van.
JAJ DE VAK VOK MÉG MINDIG NINCSEN MEG VALAMI M BETÜS BERLANG DE NEMTALÁLOM DE BÉNA VOK
Érdekes karakter valóban. De tényleg alacsonyan vannak a képzettségszintek. A tolvaj karakter meg nagyon jól meg tud élni. Annyit tudsz összelopni amennyi elfér:)
Persze inkább a Dremorákat meg az egyéb kis okosokat érdemes irtani, mert rengeteg nagy értékû cucc van náluk:)
Pedig ott van az, úgy ahogy mondod D.K-re. Pelagiad-tól szinte egy köpésre. A barlang bejáratától szinte látni a település házait. Ez küldetés ? Azt a barlangot mindjárt az elején, útban Balmora felé, ki szoktam pucolni. Mondjuk elég kemény ellenfelek vannak bent, a karakter szintjéhez képest.
na az orkos küldi után most banditákat éne elintéznem csak nemtaláltam meg a barlangot peligátol D.K re merre van ?
Részlet a végigjátszásból (Templomos küldi) : "...A következõ oltár is pont helyben van, méghozzá Vivec palotája alatt. Mielõtt bemennénk vegyünk egy ezüst hosszúkardot, ugyanis a történet így szól: mikor Vivec Mehrun Dagon ellen harcolt, a saját ezüst kardját adta oda fegyvertelen ellenfelének, egy dremorának. Ez lenyûgözte mind a dremorát, mind a népet, amely ennek tiszteletére felhúzott egy oltárt. A palota bejárata alatt látunk egy ötszintes szép „víztárolót”. Ez a Rejtélyes Csatorna. A rácsokon keresztül lehet bejutni. Keressük meg a 3. szintet, menjünk is be. Az összekötõ alagútban találhatunk egy ajtót, lépjünk be rajta. Velünk szemben ugyan áll egy szentély, de ez nem az, amiért jöttünk. Ez áll rajta: lélegezzünk vizet az õ dicsõségére, s az út tiszta lészen. S, hogy milyen út? Hát ami a bejárat felett van elzárva egy mágikus fallal. Akkor tegyünk is eképpen: ugorjunk a vízbe, s fulladjunk meg. Nem, nem ment el az eszem, tényleg ezt kell csinálni. Mikor életünk elérte a 0-át, egy pillanat feketeség, majd full életen vagyunk s az út is tiszta lett. Menjünk át az idõközben ideteremtõdött pallón. Látunk egy dremorát (igen, pont azt)., hogy az elõzékenységünkrol mi is tanúbizonyságot tegyünk, adjuk oda neki az Ezüst hosszúkardot, majd olvassuk el az oltáron talált szöveget. Készen is vagyunk!(A dremorának betanított munkás jellege van, hiszen ha benézünk a ládájába, 5 hosszúkardot is találunk..."
Hali! Van egy kis gondom. Itt vagyok a Rejtélyes csatornában az oltárnál és eiz irja ki "Lélegezd be dícsõsége vízét, és az út feltárul." mit akar ez jelenteni. elõre is köszi a választ.
Ha Tolvaj a karakter akkor megél. Egyedül az íjat vettem meg, mert azt nem lehetett ellopni, de azon kívül mindent úgy loptam össze. Meg vannak olyan ellenfelek, akik 20 000-50 000-et érõ cuccokat dobnak. Abból pedig már lehet fejleszteni. Ha a játék elején az ember megcsinálja a "Rossz emberek" - "Vérfürdõ"-s küldetést, amikor Balmoraban a Tanácsklubban kell kinyírni a rossz embereket, a jutalomból kapott gyûrû is 12 000-et ér, az pedig a játék elején nagyon jól jön.
Lett volna aranyam, de a biztonság kedvéért nem igazán költögettem trainereknél.Egyébként asszem 7000 valami arannyal zártam a játszmát. Meg tolvajlásból úgy vettem észre, hogy nem igazán tudna megélni ebben a játékban az ember.Úgyhogy inkább a harcba fektettem be.
Elég érdekes összeállítás, Breton/Tolvaj. Nemazért kérdezem, de mennyi arany volt a legtöbb ami nálad volt ? Elvbõl nem fejlesztettél trénernél ? Mert az alacsony szint és a képzettségpontokból erre következtetek. Az igaz, ha magasabb szintû vagy, a szintednek megfelelõen erõsebb elenfeleket kaptál volna. Dehát te tudod, a lényeg hogy végigvitted (a fõszálat).
Tehát sztem érdemes végigvinni nagyonis a fõküldetéssorozatot.Mert lehet szerezni mondjuk ami nagyon hasznos volt a nadrág amivel lehet lebegni, villámkardok, amulettek, stb. Ami késõbb nagyon hasnzos lehet.
Nahát akkor a karakteremet itt meg lehet nézni az utolsó csata után:KATT!!! Sok cuccot kaptam amik egyébként nagyon jól jöhetnek késõbbi küldetésekhez.
szóval - újraraktam és a végén a magyarítást. Semmit nem kevertem, az eredmény ugyanaz. Vagyis a kért erõd helyett mindig Assarnatamat-ban kötök ki. Rá is mentettem, újra betöltöttem, marad a hiba. Még megpróbálom a plugineket kikapcsolni, aztán már csak az marad, hogy a hiba nem nálam van. Ha van valaki, aki szintén a magyarítással játszik, és tart már itt, netán mûködik a fõ propylon mutató, jelentkezzen - megkérem.
Azért gondolhatnád, hogy fájlokat másolgatsz jobbra-balra, akkor biztonsági mentést érdemes csinálni. plusz ez azért bele van írva, másrészt ha már játszottál más játékkal, akkor már tudhatnád is;)
sajnos változatlan a helyzet - úgyhogy ez nem jött be - most megpróbálom újra rakni (amivel játszom most lementve). Már nem érdekel, ha pl néhány tárgyam eltûnik, csak most már sztném ha reprodukálhatóvá válna a helyzet. Amikor elkezdtem, nem tulajdonítottam jelentõséget annak, hogy a modok hogy és milyen sorrendbe vannak rakva. Volt olyan, hogy nem emlékeztem mi volt már meg és mikor nézegettem a Morro lehetõségeit, ha találtam vmit, kipróbálásként felraktam. Igy aztán volt, hogy már a magyarításban levõt felülírtam angollal és viszont. Különbözõ textura pakkokat próbálgattam, amelyek felülírtak sok mindent, így már nem tudom mi mit követett. Úgyhogy lehet ezzel is hiába próbálkozom. Majd meglátom.. - mindig tanul az ember... :(
Probléma csak akkor van hogyha néhány fájlt esetleg felülír a plugin. Egyébként nem probléma, de valóban az a tiszta, hogyha új játék indításával kísérletezünk vele.
Habár azt olvastam, játék közben nem ajánlatos Plugin-t betenni, kivenni (vagy változtatni) mert hátha nemúgy mûködik a játék ahogy kellene. Ilyeneken változtatni új játék indításánál javasolt.
Eszembe jutott vmi - az elején már nem emlékszem, hogy nem-e én kevertem azzal be, hogy rátettem még 1x a master_index.esp modot a magyarításra, csak épp az angol változatot és nem azt ami a magyar telepítõben van. Mert akkor persze, hogy nem mûködik. Ezért lenne 1 kérésem azokhoz akiknek fent van a magyarítás - legyen már vki olyan jó velem, hogy elküldi ezt a magyarításból származó, a játék Data könyvtárában lévõ master_index.esp fájlt. Az egész csak 60 kb. A címem: tibor16 kukac freemail pont hu A segítséget elõre is nagyon köszönöm.
OK, a mai nap folyamán teszek be. Amúgy tényleg rengeteg értékes tárgyat találtam, rengetegféle amulettet, kardot, íjat csak mivel nem volt elég fejlett a karakterem nem tudtam felvenni, mert a tárolóképességem az 16-os szinten elég kicsi.Ez sokszor hátráltatott...
Most reggel is ezt próbálgattam - akkor viszont valami nem stimmel nálam... Hlormarenben összeszedtem minden kulcsot, amit csak találtam, még a csatornába is lementem, leöltem mindent aki, élt és mozgott, végig néztem az összes ládát. Ha csak nincs vhol, vmilyen spéci helyen is kulcs, akkor felvettem minden kulcsot. A fõ propylon mutatóval visszamentem Calderába. Azonban onnan vissza Hlormarenbe már nem tudtam visszamenni, - akármilyen úti célt jelölök meg, mindig Assarnatamat-ban kötök ki. Valószínû a magyarosítás kavarhat be. Ha van valakinek ötlete, megkérem ne tartsa magában, ossza meg velem. Ha nem muszáj, nem tölteném az idõm a mod-ok tesztelésével, hogy ki derítsem, hol is a hiba.
Tegyél be képet a karakteredrõl, légyszi. Kiváncsi vagyok, hogy néz ki egy olyan karakter, aki végigjátszotta a Morrowindet. Ha vannak különleges, ritka tárgyaid, arról is tehetnél be képet. Biztos jó sokat találtál.
A fõkulcsal, bármilyen propilonterembõl odateleportálódsz a Calderai fazon elé, õ meg el tud teleportálni az erõdökhöz. Legalábis nekem kettõ karakterbõl kettõnél ez volt az ábra.
Elmentem Holmarenbe - ki kellett a földalatti szinten, a rabszolgákon és a tetõn levõkön kívül nyírni mindenkit, - nekem ehhez annyira nincs kedvem - csakhogy meglegyen a kulcs. Találtam egyet, Holmaren kulcsa néven - gondolom ez az. Még azt sem tudom miért ölöm le õket, arról már nem is beszélve, hogy abszolúte nem ellenfelek. Nem lehet ezt másképp meg csinálni?
A 7 hamuvámpírt mind meg kell ölni ahhoz, hogy Dagoth Ur-t ki lehessen nyírni?Vagy csak elég megszerezeni a repesztõ kalapácsot és a hasító pengét? Az a baj, hogy pár nyomorultat nem találtam meg, mingyárt végigjátszáshoz kell nyúljak. :(
Logikusnak így logikus, viszont a játék csak így tudja megoldani az utaztatást, ha egy indexed van.
eeeee - nem úgy van, hogy csak az erõdbõl lehet eljutni Calderába és akkor onnan másik erõdbe, ha a taggal beszéltem? - bár akkor nem sok értelmét látom. basszus - lehet mégse kellett volna odaadni a mutatókat? Csak arra gondoltam a szokásos teleporttal elmegyek Calderába és onnan tovább.. - nekem így tûnik értelmesnek... áááááá a francba :(