néztem ezeket is de a legnagyobb bajom, hogy kicsi! 190 cm vagyok! hátra nem férek be, mert a fejem eléri a plafont! komolyan! és mögém nem ülhetnek be csak óvodások! amúgy egy csomo swiftben nincs 60 000 km sem van ami 2000 res évjáratú! és 22 000 kmres csak nincs bajuk? amúgy valami nagyobb kocsiban gondolkodtam! 2000res 1.4 astra G-nk van! de az is pici nekem! azt mondom hogy az még kényelmesebb mint a swift! vegyek Benzin gáz üzemût vagy Dízelt? amúgy a dízelhez az alkatrészek sokkal drágábbak! és drágább is a dízel a benzinnél! családi sedan autó!
#201 Tudod van ehhez hasonló kocsink! csak ló nincs hozzá! régen volt! Lehet hogy nem kellett volna eladni!
De az mért jobb neki mint a corsa,mikor munkába jár vele?Több a fenntartása,többet eszik és feleslegesen nagy. 3 ajtós corsából könnyebben ki-beszáll,és sokkal olcsóbb,mert egy családnak túl kicsi,ezért nincs nagy piaca. Mivel olcsóbb fiatalabbat vehet belõle.
Oké még az astra esetleg.
Erre itt tanácsolják hogy vegyen egy 20 éves 1.7 tonnás középkategóriájú mercedest /gondolom kolompáréktól,mert más nemigen jár ilyennel/.Agyam eldobom!
a Dél-Koreai Chevy-k megbízhatóságáról tud valaki vmit? Mert értékvesztésük az nagy, látva a használtak árát
'kb 700000 -em van rá és 1200 cm3 ig lehet a kocsi ez lenne a kikötés merthogy tanuló kocsi kell apám szerint ."
JAVASLAT:
'Opel Astra,Merci 190E és 124 es,Ford Focus,BMW E30,E34,"
Kár hogy a legkisebb is 1.4-es,a 190-es min 1.8,a 124-es min 2.0,a focus 700 ezerért roppant érdekes lenne!
E 30 min 1.6,e 34 min 2.0 és városban 10 alatt egyik se!
Ezeket ajánlom !
ÉN meg gratulálok,ismét hasznos tanácsok!
/szerintem itt nem az volt a kérdés,hogy ki milyen kocsit venne,vagy szeretne/
Nomeg egy 700 000-ért vett e 34,w 124-et maximum az ellenségeimnek kívánnék,ugyanis a fél millát már bármelyik túlhaladta,évente több 100 ezret lehet rájuk merni. Ezek ám a hasznos tanácsok!
vegyél 1,6 os BMW E30,e34 et évente kb 20 ezer ráfordítással semmi baja nem lesz igaz hogy 100 lóerõ felett van,de ahogy Zsolti írta inkább az elsõ autódnak vedd és apádat gyõzd meg hogy 1600 osat vegyél,mert fenntartani nem kell neki sokat úgy is te veszed át magadnak,ha dolgozol:)
én vinném az egészet! :D mondjuk nem ismerem az anyagi helyzetedet, de az írásból úgy veszem le, h azt a 200k -t rászánnád. ki tdja melyik alkatrészt tudnád még hasznosítani. esetleg bontva eladogatni.
hello Mindenkinek! mivel ennek a topicnak az a címe h autóvásárlás, igy gondoltam ide lesz a legjobb ha írok. a kérdés az, h van egy 1990-es BMW E34 (külföldi papiros)3.5ös mocival, ami 200ezer vupiupiba kerül. a lényeg az, h nekem tulképp csak a hajtás kéne(motor minden szarral meg váltóval,kardánnnal,diffivel) mert egy E30ba kerülne (driftelési céllal). a sráccal meg lett beszélve, h ezeket 175 000ért odaadja. a kérdésem az, h melyik lehetõséget válasszam? az egész autót 2 kilóért, vagy csak a szükséges cuccokat 175ezerért. (az E30 már megvan.)
remélem azért meg lehet érteni, mert elég hülyén fogalmaztam. sürgõsen kéne a segítség mert hétvégére kellene a válasz.
szóval légyszi segítsetek!
Keresek osztott ablakos VW Bogarat, kasztnit vagy alkatrészeket bármilyen állapotban. Esetleg BMW 700 LS-t cserélek érte.
Nem adok tanácsot,mert én 2000-es kocsival járok,sosem használtam kisautót.-/viszont nem is próbálom rábeszélni egy ilyenre/. Aki kevés pénzbõl akar autózni városban,annak tök jó egy 1000-es swift/legolcsóbb autózás/,vagy v.mi hasonló.De vehet corsát ,fiestát,stb. csak jó állapotú legyen.
He? Nem kértem, hogy kiforgasd a szavaimat. Én egy tanácsot adtam neki, te meg itt szapulsz, ahelyett, hogy te is tanácsot adnál, ha már ideírsz. Maradjunk annyiban, hogy nem tiszteled a véleményem.
'Szerintem értékeld át a tanulóautó fogalmát, mert sokak szemében egy összetörendõ mazsolaautó lehet, én legalábbis így látom. "-WHAT?
Ha valaki egyedül,városon belül munkahelyre,vagy ide-oda autózik,az se vegyen kisautót,mert az valaki szemében 'összetörendõ mazsolaautó"!
Igazán okos tanácsok ezek!
Meg még kiderül a végén,hogy egy 1.6 astra kevesebbet fogyaszt egy 1.2 v. 1.0 corsa-nál /városban ugye,mert hiába írod hogy 90-nél mennyit eszik,teljesen érdektelen/,és olcsóbb fenntartani,jah gondolom parkolni is könnyebb vele. Pláne a komoly méretébõl adódik,hogy azt már nem akarják némelyek összetörni.
Bocsánatot kérek, hogy megbecsülöm az autómat... mikor még hármat is vezetek felváltva a sajátom mellett, azok mind újabbak. 5-6 litert fogyaszt átlagosan, miféle magas biztosítás? Az írásommal azt próbáltam érzékelni hogy ne álljon le az elsõ lehetõségnél. Azt hogy vegyen astrát, amit írtam az elején, elsõ autónak, irónia volt. De te úgyse érted a hasonlatot..
Most itt az jön,hogy mindenki javasolja azt amivel jár,mivel csak a legjobbat vette bármelyik közül,igaz hogy ez az elsõ max második,de szentül megvan gyõzõdve róla,hogy jobb nincsen.
Vegyél 1.6-ost nembaj hogy fogyaszt városban,magas a bíztosítás,és fater 1.2-õt enged!
Ha omegád lenne,akkor azt javasolnád hogy vegyen omegát,mert pici az 1.6-os astra!-
Hmm.. Vegyél belõle egy 1.6-os, injektoros, de 8 (!) szelepes, háromajtós, kicsit fapados, szervós Opel Astra F-et :) Én ilyet vettem majdnem két éve tanulóautónak egy éves jogsival, 49ezer kilométerrel és tizenkét évesen, de annyira a szívemhez nõtt, hogy le se lehet írni. Már több, mint 45ezer km-t mentem vele mindenhova barátokkal (Erdély, Felvidék, Ukrajna, sõt még Oroszország is). Nagyon bírja a strapát. Pedig ma már megtehetném hogy anyummal közösen a Stilót használjam bármikor, és a kocsimat eladjam. Pedig már próbáltam párszor, de mindig arra jutottam, hogy minek. A stilót meg egyáltalán nem kedvelem, hiába erõsebb a motorja 30 lóval, hiába az esp, asr, minden szir-szar... nem jön be. Marad az Astra, amíg sok pénzem nem lesz.
Inkább azt kérdezném apudtól hogy cm3 helyett hány lóerõt enged legfeljebb, mert ezerkettesbõl van agyonhegyezett 80 lóerõ is, míg 1600 köbcentibõl van 72 lóerõ is (pl a kocsim, bár tény, hogy mikor még jártam régen gyorsulásokra vele, csak a 85 lóerõ feletti ellenfelek tudtak megizzasztani:). Nagyon széles skálán mozog a köbcenti viszonya a lóerõvel. Szerintem értékeld át a tanulóautó fogalmát, mert sokak szemében egy összetörendõ mazsolaautó lehet, én legalábbis így látom. Inkább úgy kéne szemlélni, hogy ni, lesz elsõ saját autód, akkor olyat kéne venni, AMIT MEG IS TUDOD BECSÜLNI, ÉS AZ AUTÓD MEGHÁLÁLJA! Évekkel késõbb meg szeretettel fogsz majd rá visszaemlékezni. Ezzel csak azt szeretném mondani, hogy az 1200 cm3 alatti autókat nyugdíjasoknak találták ki, meg az ilyen kis motorhoz pici karosszéria szokott társulni. Az meg nem túl szerencsés..
Nos hát meglett a jogsim és fater nemnagyon akarja , hogy a anyam kocsijával járjak bizonyos okok miatt ... igy be kellene ruháznom 1 gépre a helyzet az az , hogy kb 700000 -em van rá és 1200 cm3 ig lehet a kocsi ez lenne a kikötés merthogy tanuló kocsi kell apám szerint . Minden ötletet linket szivesen várok mert sok elképzelésem nincs a jogsit meg 2 héten belül küldik addigra kéne valami amivel mehetek .
Sérülésmentes,keveset futott,megkímélt példányt érdemes venni szerintem,de csak annak,aki hosszútávra tervez,és nem sajnálja a pénzt a gondos szervizelésre,itt ne az ár legyen döntõ,hanem az állapot.
Kicsit olcsónak tûnik,és ami olcsó,az gyanús hogy törött volt vagy elhanyagolt.
szerintetek 95 ös c 200-as Mercedest érdemes venni? valakinek tapasztalat errõl a géprõl? amúgy 1,2millióért néztem ki egyet, de nem tudom hogy megéri-e! nem öreg ez egy kicsit??? vagy mercedesnél ez nem kor??
hozzá teszem, hogy csak Rally és terep off road célra használnám
Van egy kérdésem! Ha veszek mit tudom én akármilyen autót, legyen az akár lada, trabant vagy akármi, és nem közúton lenne használatban, akkor is kell névre iratás, forgalmi, mûszaki meg minden? Vagy csak simán névre iratás?
Azt szeretném megkérdezni, hogy nem tudja valaki megmondani nekem, hogy melyik az az autó(k), amelyik újonnan vásárolva a legolcsóbb(ak) ma magyarországon? Én ilyen 1,8 M Ft körül tudok (opel, hyundai, kia, chevrolet), de meglehet, hogy van olcsóbb is. Pl nincs esetleg, ami 1,5 M Ft alatt van? :)
Segítségeket elõre is köszönöm! Catti-Brie
No ez a másik dolog amit kérdezni akartam. Már most katalizátorkötelesek? Tuti hogy zöldkártya függvénye? Nem mûszakié? És hogy jön a képbe a 2008-as év, amit mindenki emleget?
Trabi forever :-))) de, ha van benne "katalizátor" Azért írom zárójelben, mert az a valami, ami benne van, nem katalizálja az égéstermékeket, csak megszûri, és a nagyja benne matrad, ezért kb. 5000 km-enként cxserélni vagy tisztítani kell. Vásárláskor nézd meg, rozsdásodik-e a kasztni. Ha igen, akkor Téged nagyon át akarnak verni :-) Komolyan: Az alját érdemes átnézni, és a felfüggesztéseket, nem fáradtak-e a rugólapok, hogy állnak a kerekek és milyen állapotúak a gumik (ez Trabicseken sok mindent elárul), a motort nem is kell átnézni, csak beindítani és belehallgatni. Ha Trabis hangja van, akkor OK, ha recseg-csörög-kattog, egyszóval nem úgy muzsikál, mint ergy Trabi, akkor max. 5 ezer Ft-ot még rá kell szánnod.
Kéttaktos trabit katalizátor nélkül már nem lehet venni... mert nem kapsz rá zöldkártyát.
Hát trabin nics sokminden néznivaló:) Pl. lehet-e kormányozni, jók-e a fékek, mennyivel van több lyuk a kasztnin a gyárilag tervezettnél stb. Pár évig volt nekem is, mindig a motor szarakodott, meg kiszakadtak a hátsó futómûvek(erre is ügyelni kell, mennyire van elrohadva a rögzítés).
2taktos Trabantot mennyiért lehet értelmeset venni? Mire érdemes figyelni vásárláskor a motor kivéve, mert ahoz relatíve értek. Tahát milyen hibái lehetnek?
2.autónak kell csak telekre, meg kutyatenyészetre szaladgálni...
kinéztem egy Lada Samarát (1.3-as, 88-as, 3 ajtós, világos, 100e km, 190eFt) de nem igazán értek a kocsikhoz ma délután lesz a randi, mit nézzek meg az autón? mi az amit feltétlen nézzek meg és... hogyan? és még miket kérdezzek meg a tulajtól?
hali.nem tud vki 1310-es Dáliához eredeti lemezfelniket??az 1300-as felnik eléggé csúnyácskák....olyan hol kapható hogy:elsõ,hátsó és küszöb spojler,pótrugók dáliához..akár használtat is??
Hát nekem még ez is soknak tûnik. Négy éve van mazda 323 1.5GT-m, most 20 éves. Eddig 2x gyertyacsere, 2x olaj+szûrõ, egyszer fékvezeték, 1 gátlócsere, 1x kormánycsuklócsere (porvédõgumikra tényleg odafigyelni, ezek is azért mentek gallyra). Eddig ennyi. Tavasszal lesz hétsó fék repair, meg bal féltengely porvédõ ki van repedve nekem is, és kivert egy csomó zsírt. Szal 4 év alatt kb. 40e javítás volt. Ezzel elégedett vagyok! Persze a motortérbe be van ütve nagy betûvel h MADE IN JAPAN :))
A vicc hogy ezelõtt trabantom volt, a mazdához képest 3 csavar az egész, mégis havonta 2x kifeküdt... Na de a ladák se sokkal jobbak sztem, az is volt...
150k alatti 5gen-t lehet találni, csak kicsi az esélye. Meg annak is, hogy ennyi km után törésmentes...
A 6gen is Honda attól még, csak valamivel több a nyûgje, mint a japán cuccoknak. De 6genbõl is van japán gyártmány, csak kevés került EU piacra belõle. Viszont van, és találhatsz.
Itt rengeteg infót találsz: http://hondainfo.fw.hu/ viszont alvázkód táblázatuk nincs, úgynézem.
én meghuztam a határt hogy 10 évnél öregebb ne legyen, tehát nálam nagyrészt a 6. gen játszik! Most akkor kössek kompromisszumot? Jobban járok, ha találok, egy viszonylag keveset futott (kb. max. 150k km) 5. generációsat??? vagy megbizahatok a 6. generációsoakban is annak ellenére, hogy nem a kis japók rakták össze...???????????
A hirdetésbõl sehonnan, max abból, hogy milyen évjáratú. Az 5gen-ig az összes japán még, tehát 1994-es évjáratig. Onnantól kezdve az alváz és motorkód dönt.
A generációk amúgy 4gen 91-ig 5gen 92-94 6gen 95-99 stb.
Lehet nagyon laikus, és hülye kérdés, de ha csak ugy böngészi az ember a hirdetéseket honnan tudhatja meg, hogy azt a Honda Civic-et éppen Angliában vagy Japánban gyártották?? Illetve azt honnan tudom hogy melyik civic hanyadik generációs? (mivel ugy néz ki egy 3 ajtós civic lesz majd a kiszemelt áldozatom, ha veszek kocsit!)
Azért a meggyõzõdés és az elfogultság között van különbség :)
Gondoltam berakom ide is, hátha... Szóval eladnám az autómat, vagy motorra cserélném. Akit érdekel: 06704663917.
1992-es Opel Calibra 16V. Iár: 959e fT. Min.600-as túra, vagy túraendúró motor(Honda VFR, CBR, Suzuki GSXF, VStrom) érdekel cserébe.
Hát azért ennek az alufelni zsírozódásnak nézz utána :) Haveromnak tavaly nyáron csináltuk a Hondáját (12év, 180k km). A bal elsõ féltengely gumiharang kirepedezett, és a bilincsnél elnyíródott. A felni belsõ felülete már tiszta fekete volt a zsírtól, mire szétszedtük. Otthon csináltuk nála a garázsban, féltengely le, gumiharang csere, bilincselés, visszarakás. Nem egy könnyû meló, és persze a szerviz rögtön komplett féltengely cserét mond rá... Ofkorsz, a feketeség nem a harangból jött, onnan csak a zsír, ami aztán minden koszt megköt a felnin, errõl vehetõ észre.
A többi úgy van ahogy mondod. Nekem eredetileg 2 fiatom is volt, de a tipo utána annyira tele lett a hócipõm az állandó szervizbe járkálással, bütykörészéssel, lerobbanásokkal, hogy eladtam a picsába, és inkább több pénzért (2x annyiért) megvettem a Hondámat. Szkeptikus voltam én is a nagy hírekkel szemben, hogy ez sosem megy tönkre, meg igy meg ugy. Eltelt azóta 1 év, és megvilásgosodtam :) Tényleg így van. Hidd el. A kopó alkatrészek sokkal többet bírnak mint más autókon (az utángyártottakat most nem beleértve), az elektronika 12 éves korában is úgy szuperál mint amikor kijött a gyárból, a motorja a gyári CO értékekkel kapja a zöldkártyát, ráadásul iszonyat feelingje van egy ilyen autót vezetni. Az 1 év alatt cseréltem gyertyákat (5k huf NGK gyári tip.), vezérmûszíjat (4k huf - normál Gates), olajat 2x szûrõvel (2x 12e - 5W-50 Mobil1 RF 3.3L+erededi japó szûrõ), meg bilincseket kellett cserélnem a szervófolyadék csövein valami potom összegért. Ennyi volt a szervizelése. Semmivel sem drágább mint más autóra (najó talán csak az olaj, de abból kapja a legjobbat). Ja és volt egy szelephézag állításom, mert ez még mecha cucc. Meg hamár szétszedték, akkor vettem rá új szelepfedél tömítést is (8k össz) Igen, hazabeszélek. De van mire fel. Ez az autó az utóbbi 20ezer km alatt amit beletettem egyszersem hagyott cserben, pedig nem mai gyerek már.
DE, és itt beszélek magam ellen, valóban vannak rosszabb minõségû Hondák is. Konkrétan azok, amiket angliában szerelnek össze. Ezek pedig a 96-tól gyártott EU-s civic 6gen-ek, majd 7gen-ek, accordok stb. A japánban összerakott UGYANOLYAN típusú Hondák 1000x precízebb, és megbízhatóbb szerkezetek, mint az angliában szerelt társaik. És ez sajnos tapasztalat. Márpedig sajnálatos módon az EU-s piac (fõleg a büntetõvámok miatt) a mai Hondákból már alig kap finom japó kezek által összerakott modelleket.