Ennél nagyobb korrupciós politikai megrendelést még a világ nem látott az USAF, de talán az egész haderő. Hogy egy drágább ÉS fejletlenebb eszköz beszerzését erőltessék. Kabaré.
Nem feltetlenul korrupcios/politikai, hanem komoly reszben strategiai is. A Lockheed elvitte az evszazad ket nagy uzletet is, az F-22 es F-35 egyarant naluk keszul. Ezzel a lendulettel a tobbi gyarto vadaszgep-reszlege be is zarhat, mert ez evtizedekre meghatarozza, hogy ok megrendelest nem kapnak. Meg ha a Lockheed adta is a legjobb ajanlatot es joggal nyertek el mindket nagy uzletet, strategiailag akkor sem szerences dontest, ezert sorra dobnak ilyen mentooveket a tobbi gyartonak is. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy egy racionalis dontes eredmenyekent premiumot fizetnek azert, hogy legalabb egy masik gyarto fenntartsa a vadaszgep-gyartoi kepesseget, ami azt eredmenyezi, hogy egy jovobeli palyazaton nem csak 1 indulo lesz aki annyit ker amennyit akar.
Ez egy jo erv hogy miert volt hulyeseg a "Joint" a JSF programban. Ha 3-4 kulonbozo 5. generacios gepet rendelnek tobb kulonbozo gyartotol, akkor ezt most nem kene eroltetni, hanem menne a piaci verseny magatol.
nem meglepő, ha már a cégben részesedést szerzett valamelyik strómanjuk, akkor kell is tolni bele a businesst. Csoda, hogy nem a Mészárosé. Több kiképző gépünk lesz, mint harcigépünk?
A Boeing is komoly beszállító tudtommal, ezért az az idea, hogy nekik az F-35-ből semmi se csurran téves. Ebben semmi stragéiai nincs. Egy kő elavult gépért fizetnek kétszer többet úgy, hogy a Boeing diktálta, hogy mit szállít.
Ez korrupció a köbön, ezen nincs mit szépíteni. Nem is az USAF rendelte meg. A Pentagon, a gépek mennek egyenesen az ANG-nek, aminek soha nem volt F-15E-je... Tehát az EX n+1 marketingelt képessége számukra irreleváns.
Az hogy beszállító valamihez az hogy jön ahhoz, hogy van/lesz-e fejlesztő részlege? Ha nincs meló, akkor elzavarják a drága mérnök gárdát. Megint mindent műszaki szempontból nézel, úgy hogy csak a sajtóból informálódsz.
Emiatt semmi értelme egy másik gépet rendszeresíteni. Háborúban ha kell repülnek és kész. Nincs ilyen, hogy nem repülünk, mert békeidős korlátozás van. Főleg nem úgy, hogy ennyire drága ez backup gép.
Ha a haboruban az egyetlen geprol kiderul hogy sebezheto, es/vagy eleve hibas/gyenge, az nagyon nagy problema. De meg ha ilyen nem is lenne, akkor is minden gepnek vannak gyengesegei es erossegei, es ha a teljes flotta osztja ugyanazt a gyengeseget, akkor akore hatekony strategiat epithet fel az ellenfel.
Tipikus monopolium vs piaci verseny eset. Nagy cegek egyesulesenel is ez van, hogy rovid tavon noveli a hatekonysagot a parhuzamos koltsegek felszamolasa, de hosszutavon lassul a fejlodes mivel nincsennek rakenyszeritve versenytars hianyaban.
Jobban jarnak ha eletben tartjak a potencialis versenytarsakat, meg ha ez azzal is jar, hogy venniuk kell nehany rosszabb/dragabb termeket is. A problema az az, hogy ezt akar nyiltan be is vallhatnak, nem kene atlatszo meseket gyartani kore.
Ez a kiderül a gépről, hogy sebezhető nem értelmező gyakorlatilag. De ezzel az erővel miért nem tart fenn a US Army egy másik IFV-t, MBT-t, önjáró tüzérséget és bármit? Vagy akkor a USN-nek az AB osztály mellé nem kéne egy másik romboló? Vagy a Tico helyett másik CG?
Bocsánat, de az ukrán balhé pont most bizonyította be, hogy 30+ éves AD SAM ellen eavultak a nem stealth gépek.A backup megoldás meg a nem stealth gép?
Skacok, én semmiféle logikát nem látok az érvelésben. Utoljára szerkesztette: militavia, 2022.04.22. 09:10:18
Kétszer többért venni egy korszerű légvédelem ellen totálisan elavult gépet, amit egyik haderőnem sem kért. De a politikus meg azt is meg tiltja, hogy az A-10-es kivágják?
Oh, persze hogy nem "vállalhatatlan" ez az egész... :)
Akkor is repülnek vele háborúban. Békeidőben belefér, hogy 1/10000 kockázatot sem vállalnak fel. De, ha háborúban 1/1000 a lelövés kockázata, akkor hidd el, nem az oxigén rendszer miatt izgulnak majd.
Vagy majd a backup gép felszáll 1/10 lelövési kockázattal? Az ám a buli... Akkor az a gép fel sem száll. Oh, akkor pont ott vagyunk, mintha az F-22 fel sem szállna, csak éppen kettő gépre költöttünk már pénzt.... Utoljára szerkesztette: militavia, 2022.04.22. 09:13:27
A hidegháború alatt, egy szovjet frontot (2 szárazföldi hadsereg + 1 légi hadsereg) ~200'000 katona alkotott. A korabeli elgondolások alapján ennek a hidegháborús frontnak ~200km szélességben kellett képesnek lennie támadásban, és 250~300km szélességben védelemben. (Ekkora volt Magyarországon a Dunai Front MN+DHDSCS a 80-as években.)
2022-ben Ukrajnában kb. egy ekkora orosz alakulat (200'000 fő) indított támadást, egy 1200km (!!!) széles frontvonalon, ami 6x szélesebb mint amire ekkora állomány a hidegháborús elgondolások alapján képes. A korabeli VSz doktrínával szemben itt (egyenlőre legalábbis) nem lehetett a városokat atomcsapásokkal elpusztítani, majd azokat gyorsan megkerülni. Sikerült a támadást az év legrosszabb időszakára időzíteni (ukrán sártenger), így az orosz alakulatok jellemzően az utakon libasorban haladva kiszolgáltatták magukat az ellenfél csapásainak. A támadó orosz alakulatok technikája jórészt a hidegháború végi, illetve azon eszközök feljavított változatai, alig néhány kivételtől eltekintve (Kaliber robotrepülő) a 80-as évek végi szovjet képességeket hozták.
Az orosz hadművelet első 3 napja a szovjet hadművészet korábbi sikeres műveletein alapult (1968 Prága, 1979 Kabul), a fővároshoz közeli reptér deszanttal való megszállása után különleges műveleti alakulatok segítségével az ellenfél vezetésének lefejezése. Mind az orosz, mind az amerikai fél ekkor még azt valószínűsítette hogy az ukrán hadsereg pár nap alatt összeomlik. A fenti ukrán összeomlás azonban nem történt meg, a "híd ezúttal túl messze volt".
A támadó orosz egységeknek nemcsak egy a hidegháborúsnál 6x szélesebb fronton, csak a mű-utakat használva kellett támadniuk, de az ukrán fél jelentősebb mennyiségű és korszerűségű páncéltörő fegyverzettel, illetve légvédelemmel - beleértve az ex szovjet Sz-300PT, PSz, V, és Buk komplexumokat, és a nyugati kézi légvédelmi rakétákat - rendelkezett mint a hidegháborús NATO. Ezek mind az orosz szárazföldi alakulatok manőverező képességét, mind az orosz légierő lehetőségeit erősen limitálták. Az első napok után, szinte minden orosz repülőgép kis magasságban repül, hogy elkerülje a radarvezérelt ukrán honi légvédelmet, még a nagy számban rendelkezésre álló keleti és nyugati kézi légvédelmi rakéták által nyújtott fenyegetés ellenére is. Az orosz páncélos technika veszteségei is napi szinten adnak a nyugati sajtó számára anyagot.
Egy jó hónapos állóháború után az orosz hadsereg feladta Kijev ostromát (mivel annak bekerítésére képtelennek bizonyult), és a két szakadár megyére, és az azokat a Krímmel szárazföldön összekötő folyosóra koncentrál...
Miután teljesen visszavonultak Kijev alól, az orosz szárazföldi csapatok frontvonala ~900km-re csökkent. Az agresszió második hónapjában, immáron sima területszerző háborúban, a Krím és Donbasz szárazföldi összeköttetésének megvalósítására koncentráltak az orosz csapatok. Az ukránok által megerősített Mariupol állt ellen a legtovább, ostromát a második hónap végéig sem sikerült befejezni, a város központjában álló acélgyárban bekerített védők még kitartanak.
Az orosz Fekete Tengeri Flotta zászlóshajóját, a Moszkva cirkálót több ukrán R-360 Neptun robotrepülőgép találata el, amely kigyulladt majd vontatása közben elsüllyedt. Az eset pikantériája, hogy az ukrán R-360 Neptun robotrepülő a H-35 típuson alapult ami meg az amerikai AGM-84 Harpoon szovjet másolata, miközben a szovjet időkben épült orosz cirkáló légvédelmét az Sz-300F Fort légvédelmi rakétarendszer látta el, amely éppen tömeges Harpoon csapások elhárítására lett tervezve. Elviekben az Sz-300F Fort komplexum képes akár egy 6..12db Harpoon szárnyas rakétából álló egyidejű tömeges támadás elhárítására is 97..84%-os valószínűséggel, amennyiben azok egy 60°-os íven belül érkeznek. A támadás után, a már vontatás alatt álló cirkálóról nyilvánosságra került képeken azonban a hajó légvédelmi komplexumai alap helyzetben, az Sz-300F Fort tűzvezető lokátora hátrafelé, az OSzA-MA-2 komplexumok indítói behúzva, békeidős üzemmódban voltak. Kikapcsolt légvédelem mellett persze akár néhány R-360 Neptun találata is végzetes tüzeket okozhatott az orosz zászlóshajón.
A nyugati világ már több mint 1 milliárd Euró értékben szállított páncéltörő illetve légvédelmi fegyverzetet Ukrajnának, miközben több mint 30 milliárd Euró értékben vásárolt orosz energiahordozót.
Moszkva cirkáló a találat után:
A flottakötelék, amit a Moszkva védett:
Amerikai RQ-4B Global Hawk tengerészeti felderítőgép útvonala:
Térkép az 1. hónap végén...
...és a 2. hónap végén.
Ez a kikapcsolt légvédelmi téma iszonyat blamázs. Nem is értek már semmit... Mintha szabotálnák magukat, csak eközben a hullámok közé vesztek jópáran.
A politikus nem hülye, csak nem az erforsz, hanem a saját érdekeit nézi. Nemzeti gárdának, meg a többieknek jó lehet a "Super Eagle". Azt, hogy megéri-e, azt nem tudom. Ennyi infóból, hogy drágább a gép, szerintem te sem. Szóval nem ennyire fekete - fehér. Jó eséllyel a konkurenca életben tartása a cél. A háborúban akkor is felszállal nem értek egyet, ha csak nem szálnak partra az ufók COUS partján.
Az orosz erők egyre inkább egy blöffnek tűnnek. Lassan ott tartunk, hogy a nuki elrettentés van csak meg, mert ott azért mindegy hogy mind kimegy vagy csak a 10%-a.
De érted, a kapitány és a matrózai szándékosan lazáztak kikapcsolt légvédelemmel úgy, hogy a szárazföldi patkányok már egy hónapja vérző fejjel fetrengenek tőlük pár kilométerre?
Egy dolog az, hogy nem működik az orosz technika, más dolog a tapasztalatlanság, de hogy szinte öngyilkosok legyenek. Nem értem.
Ezen infó előtt is látszott, hogy drágább az F-15EX, de most már aztán látszik, hogy sokkal, hogy az F-35A-ról kiderült, hogy a 80 misiben benne van hajtómű és a EOTS is. Az F-15EX-nél meg még MAWS sincs és a TGP ára sem.
Bocsánat, de ez védhetetlen. Szart vesznek drágán. Az F-15EX kb. akkor érén meg, ha 40 misibe kerülne. Egyébként meg kell a fasznak. Mindezt úgy, hogy pilótahiány van amúgy is. Szóval kettőt találhatsz, hogy a USAF-nak miért nem kellett soha.4
Miközben a politika megveszi ezt az izét és előírja, hogy az A-10C nem vágható ki.
Nem a HT vonal, hanem az 737MAX iszonyatos buktáját kellett kompenzálni ilyen full kami megrendeléssel, amire SENKINEK nem volt igénye. Utoljára szerkesztette: militavia, 2022.04.25. 09:24:39
"737MAX iszonyatos buktáját kellett kompenzálni" az ugyan az mint "konkurenca életben tartása", csak mas szavakkal leirva.
A hibat nem most kovettek el, hanem az elmult nehany evtizedben, amikor hagytak hogy szamos iparagban kozel-monopoliumok alakuljanak ki a felvasarlasokkal es cegek egyesulesevel. Nem csak itt, hanem az autoiparban, telekommunikacioban stb... Szoval most ott tartanak, hogy egy ilyen nagy szereplo bukasa mar nem megengedheto...
Én már felvetetten, hogy lehet, hogy vértelen, de pont olyan tisztogatások voltak, mint sztálin alatt. Itt is a nagyvezér tévedhetetlen és annak ostoba talpnyalói veszik körül. Okkal paranoiás és ül hosszú asztal végén a nagyvezír...
Atyavilág :) Ez nagyon kemény. De nekem az eleje is durva. Kopog az ügynök, majd 1mp múlva ajtót nyit a faszi alsógatyában. Ergo az ajtó másik felén állt. Az ajtón van kukucskáló, ez látszik. Készülnek egy rakás gaztettet elkövetni, tele a lakás náci relikviákkal és akkor nem nézek bele a kukucskálóba, hanem kapásból ajtót nyitok? De ez még talán bezárva sem volt, olyan gyorsan kinyitotta. Ez szerintem önmagában is gyanús. A másik fickó is gatyában... Aztán majdnem becsukja az ajtót a pajzsos ember előtt, ez talán azért volt, mert őket is meglepte a gyors ajtónyitás? :) A "molotov koktél" víztiszta. Hitler kép, horogkereszt, stb... elég gagyi. A megtalált "robbanóanyag" antennával: forgatja körbe-körbe, leteszi a földre, majd otthagyja :) Bátor legények :)
Akit esetleg mélyebben is érdekel a téma, itt olvashat utána a Moszkva cirkáló légvédelmi lokátorainak a fejlesztéséről.
Jól értelmezem, hogy az MR-710 Fregat-M radaron a függölőleges irányban szélesebb rácsos (a képeden épp a hajó haladási irányába néző) antenna az elsődleges, és az épp hátrafelé néző, kisebb méretű egység a "frekvenciafüggetlen kiegészítő antenna"?
Azzal kapcsolatban van valami információd/ötleted, hogy a Szlava osztályon található radarrendszerek (akár külön-külön, akár egyben, mint az MR-800 részei) milyen megbízhatósági mutatókkal/karbantartási követelményekkel rendelkeznek? Előfordulhat, hogy a Moszkva azért kapott találatot, mert a rendszer (bizonyos elemei) nem működtek, esetleg heteken keresztül nem is képesek folyamatosan, megszakítás nélkül üzemelni?
Jól értelmezem, hogy az MR-710 Fregat-M radaron a függölőleges irányban szélesebb rácsos (a képeden épp a hajó haladási irányába néző) antenna az elsődleges, és az épp hátrafelé néző, kisebb méretű egység a "frekvenciafüggetlen kiegészítő antenna"?
Pontosan.
Azzal kapcsolatban van valami információd/ötleted, hogy a Szlava osztályon található radarrendszerek (akár külön-külön, akár egyben, mint az MR-800 részei) milyen megbízhatósági mutatókkal/karbantartási követelményekkel rendelkeznek?
Nincs.
Előfordulhat, hogy a Moszkva azért kapott találatot, mert a rendszer (bizonyos elemei) nem működtek, esetleg heteken keresztül nem is képesek folyamatosan, megszakítás nélkül üzemelni?
Eredetileg pont arra tervezték ezeket a rendszereket, hogy hetekig-hónapokig a saját partoktól távol üzemeljenek. A visszaemlékezésben külön ki is emelték, hogy az MR-800 két külön hullámsávban üzemelő antennarendszere és a három külön frekvenciával rendelkező adója szinte bármely meghibásodás (vagy egy HARM találat) esetén is képes tovább üzemelni, és célmegjelölési adatokkal ellátni a cirkáló légvédelmi komplexumait. Utoljára szerkesztette: Hpasp, 2022.05.03. 08:54:05
Az OSzA indítók be vannak húzva a bunkerbe (békeidős üzemmód), az OSzA SzNR hátrafelé néz (békeidős üzemmód), és az Sz-300F SzUO is hátrafelé néz (békeidős üzemmód).
OSzA indító a bunkerből kiemelve (harci munka üzem):
csak kérdezem, hogy erről a képrol hogy lehet, hogy a találatkori állapotott látjuk, egyáltalán nem biztos mivel ez már a vontatás és az oltás közben készülhetett lehet van valami eljárás rá, hogy ezeknek ilyen pozicioba kell lennie ha sérülés éri a hajot, vagy megvédeni a tövábbi sérülésektöl ami az oltásnál vagy a töz tovább terjedésével okozna.
Egy sérült, és vontatás alatt álló zászlóshajó a legzsírosabb célpont ami csak lehetséges.
Szerintem két lehetőség van:
- találat után üzemképes maradt a légvédelem, akkor üzemelnie kellene, az OSzA-MA önálló célkutatásra is képes, indítónak a bunkerből kiemelve, rakétákkal kellene láthatónak lennie. A tűz addig tán nem ment végig a hajótestben.
- találat után üzemképtelenné vált a légvédelem, akkor meg mi a fenének állították volna vissza békeidős állapotba? Amennyiben üzemképtelenné vált akkor eleve hogy állt vissza ennyire szépen békeidős állapotra?
Viszont ha nem üzemeltek a radarok*, és ez nem valami műszaki hibára/karbantartásra vezethető vissza, akkor szerinted mi állhat mögötte? Puszta hanyagság?
*Az is a kikapcsolt radarok mellett szól, hogy a Moszkva védelmét 2-3 szubszónikus rakétával nem tudták volna áttörni, tehát ha arra számítanak, hogy lesz érdemi ellenállás, meg sem kísérlik az ukránok ezt a támadást.
A drón kamerája kiváló, feltételezem civil drón. A pontossága a dobásnak elképesztő, na jó oltári mázli is volt hogy oda betaláltak vele, de a kupac ember közelébe simán bedobta. A bomba hatásossága nem túl jó. Egy kézigránát után se biztos, hogy talpra álltak volna, nemhogy kétszer.
Viszont furcsa, hogy mindegyik orosz fegyvertelen volt és mintha sérült is lett volna már közöttük.
Mit dobott rajuk? Azert ahogy a tetöablakon bement, az tenyleg baszott nagy mazli volt
Nem igazán hiszem hogy üzemképtelen egység "látta volna el" az orosz blokádot adó flottakötelék védelmét, és a teljes hanyagságban sem hiszek. Nyilván sok minden játszhatott össze az esetben, de alapvetően úgy gondolom, hogy az orosz kezelők a számukra leg-logikusabbnak gondolt megoldásokat választották.
Próbálva az ő látószögükből az eseményeket megtippelni:
1, Az orosz flottakötelék feladata Odessza blokádja, az esetleges blokádtörő ukrán búza szállító hajók megrongálása.
2, Az Ukrán légierő gyakorlatilag már hetek óta megszűnt, nem repül.
3, Az Ukrán haditengerészet megszűnt, zászlóshajójukat korábban a kikötőben semmisítették meg.
4, A fenti blokkolandó kereskedelmi forgalom kitűnően szemmel tartható az orosz olajfúró tornyok lokátoraival is. Amint egy Ukrán teherhajó indul, ezek észlelik, megadják a koordinátákat a Moszkvának, ami odahajózik, és jól leágyúzza ezeket.
5, Nyeva-BSz hajózási navigációs lokátor:
6, Eközben az amcsi haditengerészeti felderítő drónok meg a nemzetközi légtérben ott rajzanak a Moszkva kötelékének környékén.
7, A Moszkva 80km-re az Ukrán partoktól, az ukrán radarok horizontja alatt hajózik, éjszaka van, amikor az Ukránok amúgy sem tudnának repülni (ha még lenne légierejük) szóval közvetlen támadás nem fenyeget.
8, Ilyenkor lehet egy reális opció (orosz paranoia) inkább lesötétíteni a hajót, és teljes EMCON-t elrendelni (minden adót kikapcsolni), hogy a környéken repkedő NATO felderítők dolgát nehezítsék.
9, A NATO meg akár át is adhatta a Moszkva koordinátáit, meg az információt, hogy a Moszkva teljes EMCON alatt halad, így az ukránok indíthattak, és pár perccel később már be is csapódott a rakéta.
10, A Moszkva 80-as évek eleji EMS rendszerei nem észlelhették a Neptune fázisvezérelt antennájának kvázi-folyamatos hullámú jeleit, így ellentevékenység sem volt. Mivel éjszaka történt a támadás, így vizuálisan sem szúrták ki a hídról a közeledő Nepune-okat.
Persze a fenti csak tipp... Utoljára szerkesztette: Hpasp, 2022.05.06. 08:32:03
Moszkva óta Fekete tengeren: -Felvételek alapján pár napja egy Bayraktar kikapta a Kigyó szigeteken lévő Tort és vszeg shilkat. Video elérhető ytn. -Kilöttek három raptort. ukrán dronos video kettöről ytn elérhető. -és a legújabb, hogy kilötték a Makarovot. Erről még találtam videot.
Ukrán dronok grasszálnak vszeg büntetlenül légvédelem felett, olyan helyeken ahol orosz dominancia kéne legyen kikapnak légvédelmet, kissebb hajókat majd most a Makarovot. Már a Moszkva is abszurd volt de ez az elmúlt hét is... fejvakarós.
Annyira nem bonyolult. A nyugat minden infót megad, ugyanis ők szabadon radaroznak ott vannak műholdak stb. Az oroszok pedig nem lohetik ki őket. Innentől az ukránok nnyugotan lehetnek láthatatlanok és azt hajót lövik ki amelyiket akarják. Szerintem idő kérdése hogy az oroszok úgy szetlovik az Odesszai kikötőt illetve úgy elaknasítjak hogy oda hajó nem mehet illetve minek menne és akkor vissza húzzák a flottájukat mert így csak ülő kacsák.
Sztem pont túlbonyolítod. Ide nem kell "nyugat" vagy gyíkember.
Odesszát elfoglalni kellett volna. Ha ez nem sikerül akkor amint béke lesz ami x mikor de lesz, onnan lesz Ukrajnának tengeri kikötője ami pl a búzaexportjához nagyon kell.
And then there's -- secondly, there's a report out there about a second patrol ship -- Russian patrol ship that's been struck, and if there's anything at all you can say about that? MR. KIRBY: Yeah, we've seen the reports about this second. I think they're saying that the -- the reporting out there, at least in social media, was a Russian frigate. We've been looking at this all day and we have no information to corroborate those reports.
Azért ez picit sántít, nem eszközölnek semmiféle elektronikai hadviselést, zavarást, ezeket a koordinátákat egy török zászló alatti halászhajó is közvetíthetné, hogy a nagy vasak éppen merre hajóznak, az már a ruszkik saját balfaszsága, hogy saját magukat sem tudják megvédeni a másolat másolatától, pedig nem tízesével lövik rájuk a rakétákat. Jelenleg úgy néz ki a szitu, hogy ha ez mondjuk az Atlanti-óceán közepén zajlana, akkor két lesben álló Virginia akár egy egész flottát a vízbe robbanthatna egy Harpoon salvo-val. Utoljára szerkesztette: Gunslinger, 2022.05.07. 09:05:26
Nem is tudom mi az érdekesebb. Hogy van drón videó = megint van fent Ukrán drón amivel nem tudnak az oroszok mit kezdeni vagy az, hogy még mindig van müködő ukrán légierő.
A forditások szerint: - a navigációs rendszer nem tud automata módban működni, - a Fort rendszer nem tudja követésbe venni a rakétát, - az AK-103 hidraulikája ereszt, több cső cserére szorul, mert elérte a limitet, az elektrooptikai rendszer hibás, - a Corvette antennája 10 fokkal félreáll, - az egyik OSA antennája nem sugároz, - a másik OSA-nal valami blokkolás nem működik, - ha a radar sugároz, nem működik a műholdas kommunikáció, - a gázturbinák ötszáz-ezer órával túl vannak a javításközi üzemórájukon,
Valaki ránézhet az orosz eredetire is pontosítás végett.
Háború idején minden hír kérdőjeles. Erős túlzással, de egy akkora szigeten amit erős szélben átköpsz, nehéz jó légvédelmi rendszert telepíteni. Van egy stratégiai értéke annak a szigetnek és egyenlőre épp egymást kóstolgatják kinek mennyit ér, mint kaszinóban a licit.
A Thor, nem rendelkezik végtelen rakéta mennyiséggel és a fene tudja mit durrantott le az égről mielőtt kifogyott és a falmellé sunnyogott.
HPASP makettos Moszkva videójában figyeltem fel arra a képre 5:03-nál, hogy cirkáló fedélzetét valami összekócolta, de mi lehetett az ? A púpot valószínűleg belső robbanás okozhatta, de a fedélzet mintha egy hurrikán ment volna át ?
Mikor eltalálták, láttszott, hogy valami lőszer berobban, tehát nem volt üres.
A Moszkva képén az ablakok körüli fekete foltok arra utalhatnak, hogy ott belül végig nagy tűz volt. Lehet, hogy a légvédelmi rakéták csak égtek, de nem robbantak be, vagy nem egyszerre és ezért maradt egyben a hajó.
Elvileg az új Zumwaltokon azért tervezték a vls indítókat a hajó széleire megosztva, hogy egy esetleges robbanás ne az egész hajót törje ketté középen, illetve ne vigye el a teljes készletet egyben.
A Moszkva azon a részén vannak az Sz-300F Fort légvédelmi komplexum 48N6 rakéta konténerei. Ezek egyetlen nagy teremben vannak, ahol az ablakok alapján nagy tűzvihar tombolt. Elvileg 64db rakétát tároltak a 8db revolver tárban, szóval azok brutális tüzet okozhattak.
érdemes az aranysas 2.0 fb napi összefoglalókat megnézni itt pl péntek meg szombat. Csak video posztok vannak ami nagyon jó mert ha pl a hadi prt nézzük akkor oroszok már minden ukrán tankot megsemmisítettek... min kétszer.
bemásolom kedvcsinálónak szombatot. kösz annak aki anno ajánlotta. Erős szombat volt a tegnapi: leginkább a híres Kígyó-sziget több felvonásban végzett legyalulásáról lett emlékezetes. Kezdésnek egy újabb Tor-M1/M2 légvédelmi rakétarendszer kilövése (Bayraktar TB2), a robbanás miatt látványos rakétaindulásokkal: https://twitter.com/BabakTaghvaee/status/1522858046036357120 Ezt követte egy Projekt 11770 Szerna-osztályú partra szállító hajó megsemmisítése, a rajta lévő és a forgó lokátor szerint aktív, talán utánpótlásként érkező Tor-ral. https://twitter.com/michaeldweiss/status/1522965978354798592 Majd a meglehetősen ütős befejezést két, mélyrepülésben érkező és a szigetet bombázó ukrán repülőgép jelentette: forrástól eltérően SZué27P-kről vagy a 299. taktikai repülődandár Szu-25M1-eseiről beszélnek. Én a felbontás alapján meg nem mondom, de mintha a hajtóművek a hőjel alapján közelebb lennének egymáshoz, mint a 25-ösön… Nem tudom. A videót egy TB2-es kamerái készítették. https://twitter.com/UAWeapons/status/1523027490230444035 A végeredmény látványos: érdemes megfigyelni a piros tetős épületek szinte teljes eltűnését és persze a jobb felső „csücsökben” is lecsökkent az épületek száma. Cserébe az újabb, már a rombolt állapotot mutató műholdképen ott a kikötőnél a megsemmisített hajó is. https://twitter.com/jongambrellAP/status/1522863149459939328 Egy gyűjtemény a Kígyó-sziget elleni, sorozatos ukrán légitámadásokról. Most látszik csak, mennyire hiányzik az elsüllyesztett MOSZKVA cirkáló légvédelmirakéta-ernyőjének korábbi fenyegetése… https://twitter.com/kemal_115/status/1522942018581897216 Hogy mennyire nem szűnt meg az ukrán légierő, arra egy friss felvétel: Szu-25SzM1 jól látható ukrán felségjellel, mélyrepülésben, Kelet-Ukrajna felett. A szárnyak alatt négy B-12L 122 mm-es nem irányított rakétablokk, és két PTB-800 üzemanyag póttartály. https://twitter.com/GirkinGirkin/status/1522806593238319104 https://twitter.com/Osinttechn.../status/1522811541048942592 Ez pedig állítólag egy most elkapott fénykép, egy szemmel láthatóan alaposan felfegyverzett ukrán MiG-29-esről Odesza környékéről. https://twitter.com/Archer83Able/status/1522961965878067200 Hamarosan tovább nő majd az ukrán helikopterek száma: az Amerikai Egyesült Államok mind a 16, ex-afgán Mi-17V-5-ös gépet átszállítja. https://www.voanews.com/.../transfer-of-us.../6556878.html Az igazi „game changer” hatást azonban a netről rendelhető, (aránylag) olcsó civil drónok hozták. Ennek azonban mintha a gyártók nem annyira örülnének… Mondjuk sokat tenni nem tudnak. https://www.forbes.com/.../small-quadcopters-rule-the.../ Gyanítom, az ilyesféle videók miatt idegesek elsősorban: házilag átalakított gránáttal kap egyet az orosz BTR-82A csapatszállító alant. Hajszálpontos volt a célzás… https://www.reddit.com/.../ukrainian_drone_dropping_a.../ Dolgoznak a drónok persze a másik oldalon is: az orosz védelmi tárca videójában az Orlan-10-es deríti fel a célpontot, a BM-21 Grad-ok meg dolgoznak. Az eredményről sajnos már nincs felvétel… https://www.reddit.com/.../footage_of_the_joint_combat.../ …meg a drónvadászok is: kérdés, mennyire összevágott vagy valós ez a Pancir-Sz1-essel sikeresnek videózott TB2-lelövés. Az tény: a roncsok valahol, valamikor a földre kerültek… https://www.reddit.com/.../ukrainian_tb2_shot_down_by_a.../ Egy aránylag egyben maradt Orlan-10-es, már számolni sem tudom, hányadik. https://www.reddit.com/.../downed_orian_drone_fairly.../ Hivatalosan is veszteséglistára került az orosz légierő vörös 02-es oldalszámú, RF-91882 lajstromszámú Mi-8AMTS helikoptere Harkiv mellett. A lelövés időpontja nem ismert. https://www.reddit.com/.../broken_russian_helicopter.../ Dolgoznak persze az orosz offenzívát támogatni próbáló Szu-25-ösök is: Donyeck megye felett is láttak egyet. https://twitter.com/Osinttechn.../status/1523016669831958529 Kirovszke melletti, kettős légvédelmi rakétaindítás videója. Eredmény sajnos nem látható. https://twitter.com/GirkinGirkin/status/1522890352188956678 Brjanszkban is légvédelmi rakétával indult a szombat reggel. Az elműködött robbanófej szép pamacsa az égen. https://www.reddit.com/.../morning_in_the_bryansk_region.../ Ha minden igaz, egy orosz repülőgép indít rakétát az oroszországi Belgorod környékén, majd elfordul. https://www.reddit.com/.../russian_fighter_jet_bomber.../ Odeszát ismét cirkálórakéta-támadás érte: ukrán források szerint legalább négy H-101-est indítottak Tu-95MSz bombázógépről/gépekről. Ez lehetett az egyik. https://twitter.com/BabakTaghvaee/status/1522924783486263299 Megpróbálták álcázni ezt az orosz 9K114 Sturm-Sz mobil páncéltörő rendszert. https://twitter.com/TheDeadDis.../status/1522903489705304066 A kárpátaljai 128. hegyivadász dandár eltalált valamit, amiben sok lőszer volt. Az eredmény ennek megfelelően látványos… https://twitter.com/UAWeapons/status/1523008418298085381 Izium mellett két orosz 152 mm-es 2Sz3 Akácija önjáró löveget kapott el az ukrán tüzérség, állítólag már az új nyugati eszközökkel. A célzás mindenesetre pontos volt, talán a drónoknak is köszönhetően. 01.34-nél az a lökéshullám… https://twitter.com/TheDeadDis.../status/1522979885492453376 Egy ukrán kézen lévő pontonhidat rombol le az orosz tüzérség Protopopivka mellett, még május negyedike előtt. https://www.reddit.com/.../destruction_of_afu_pontoon.../ Végül zárjuk az összegzést egy látványos, éjszakai Iszkander-indítással! https://www.reddit.com/.../night_launch_of_the_russian.../
Ez pont ugyanaz, csak ellenkező előjellel. Gondolom kell a PRESS VIP hez, nyugati bemutatókhoz. A Moszkváról meg már rebvesgetik hogy ukrán földről indított NATO akció volt nyugati fegyverrel. Annyira nagy csoda nem lenne, mert a teljes ukrán védelem nato kézi vezérlésen van.
Igen, de miert kellettek forgo dobok egy szimpla ajto helyett? Meg miert van jobbra meg balra meteres hely, mikor a legenyseg meg szorong a szuk szallasokon?
- Oroszország a NATO-val háborúzik. A veszteségeink eddig 16ezer katona, 700 harckocsi, 80 vadászgép és helikopter, 1 cirkáló és 8 egyéb hadihajó, 60 drón... - És a NATO-é? - Ők még nem értek ide.
Szerintem a kérés arra vonatkozott, hogy miért nem 8 db ajtót tettek egy indítóhoz egy ajtó + forgó tár helyett. Én arra tudok gondolni, hogy így könnyebb volt páncélozni esetleg felülről a rendszert (már ha páncélozva van), vagy menet közben könnyebben újra lehet tölteni az indítókat akár a hajó belsejéből is (ha ez egyáltalán lehetséges).