hát, egyrészt ha az ember hajnali kettõig fordít egy hat oldalas interjuhét, akkor már nemigen marad energiája másra, és tudom, hogy barom vagyok, de nekem az szimpibb volt másrészt, meg a Jade Empire-al kapcsolatban nekem nagyon ambivalensek az érzelmeim harmadrészt, meg sokkal fontosabb dolgokkal vagyok elmaradva (pl. a két NWN2 videóinterjú, az egyik amit te is belinkeltél), eh
meg ha már mindenhol olvashatsz róla, akkor minek tegyem még én is ki?
eh, basszer, igazad van, attól félek, mégiscsak ki kell tennem
Azert mert ha igenyes es napra kesz oldalt csinalsz, akkor nem engedheted meg magadnak, hogy ne tedd ki. Attol a pillanattol kezdve az oldalad egy atlagalatti oldalla minosul (persze az idohiany nagy ur). De ez nem lehet mentseg. Keress valakit, aki besegit neked es atlektoralva a hireit, gyorsabban kikerulhetnek az oldalra. Amugy jo az oldal de en kiegeszitenem ill a felepiteseben valtozast eszkozolnek. PL CRPG, AD&D, MMO szekcio stb. De persze ez csak egy tanacs.
bah, az oldalt egyedül csinálom, se idõm, se kapacitásom mindennel foglalkozni többször próbálkoztam embereket bevonni, sikertelenül csak este 10 után tudok vele foglalkozni, ergo, nem igazán lehet "naprakész"
nem híroldal volt a cél, hanem az egyes játékokkal kapcsolatban akartam infót adni, ezért nem céloztam meg az MMOt (arra ott az mmorpg.hu), az AD&Dt (rpg.hu) meg az olyan egyéb cRPGket, aminek már van magyar nyelvû oldala
sokkal komolyabb probléma, hogy a már megjelent játékokra vonatkozóan nem olyan a cucc, amilyet szerettem volna, de ennek megint két oka van, nekem nincs idõm játszani, akinek meg van ideje, az belesz@rik egy ilyen oldal készítésébe... tisztelet a kivételnek, de e kivétel 80%-a meg nem nekem segítene, hanem megcsinálja a saját oldalát... ami tapasztalataim szerint (mivel .uw-s ócsóságokról van szó) néha megpistul egy év múlva (pl. KotORworld)
nah, mindegy, ez van
Ertelek. Csinalj egy felhivast az http://forum.rpgvault.hu/ forumon keress besegitoket, van egy-par jo arc akik raadasul vagjak is az RPG temat. Vagy itt van peldaul Piszkosfred aki szinten lelkiismeretes modon csinalja az oldalat, hatha besegit esetleg tud ajanlani valakiket. A rpg.hu es mmorpg.hu oldalakrol pedig az rpg.hu egyre kevesebbet foglalkozik PCs jatekokkal a www.mmorpg.hu oldalt akkor meg linkeld ki, nem is artana egy linkcsoport.
szvsz ettõl függetlenül még igyis egyedülálló az odlalad..., gyk az egyetlen magyar oldal amit néha megnézek hirek, videok, elõzetesek kapcsán..., ezen kivül max külföldieket nzéek de ált azokat más stilusban... (nem rpg, hanem más stilusu gamek...)
a hardwired-en van pár (nekem) új kép. van közte olyan is amit pár linkkel lejjebb is láttam. hardwired mondjuk az utolsó képen nem tudom, honnan szereztek olyan szénabálázó gépet, ami azt a nagy gurigát csinálja :D
jó lenne ha már úgy próbálnák meg kialakítani a játékegyensúlyt, hogy a lopakodás, csapdaeltávolítás, zárnyitás képességet ne lehessen kiváltani. teszem azt lennének olyan helyszínek ahol még sokadszori visszatöltésre sem lehet kinyírni a védõ szörnyeket, csak úgy lehetne a nem fõszálon lévõ kincshez hozzáférni hogy belopakodik vki, vagy vmilyen varázslattal. és a csapdáknál is úgy kellene kitalálni hogy ne az legyen mint eddig hogy a henchment beleugrasztani, meg nyillal ! lövöldözni vagy szétütni. tiszta nevetséges. a komolyabb kincseket komoly csapdáknak kellene védeni, ahol nem elég a harcos magas hp +elementális védettség és máris ki lehet nyugodtan sütni utána pár healing potion vagy pihi és gyerünk tovább. lehetne mondjuk átokvarázs amit csak hosszú idõ után lehetne leszedni a sztoriban addig gyengít vagy termonukleáris erejû elementális védõmágia ami kinyírja a közelben tartózkodókat, nem csak ilyen kis gyenguska varázsocskák. máris lenne értelme a tolvaj karakternek. a mérget is erõsebbre kellene csinálni, viszont a harci képességeit a tolvajnak visszavenni, mert a kétkezes rövidfegyverhasználattal majdnem olyan mint a harcos és azért az irreális., neki a rafináltságával kell nyernie
Ez szerintem nem olyan nagy baj, ha a jatekkiadas utan 2-3 honap mulva kerul csak bele. Hiszen gondoljunk bele, mire egy rendes PW-t megir valaki, addig jo sok ido elfog telni a megjelenes utan.
Jah, szerintem is vannak ott jó arcok :)Mondjuk engem az elõzetes hirek annyira nem foglalkoznak, hogy nagyon sok idõt szánjak rájuk, engem a konkrét speckók (faji , kasz jellegzetességek, szabályrendszer) mozgatnak majd meg, amikor kijön:)
mintha még néhány hete is azt mondták volna egy interjúban, hogy nincs meg a zeneszerzõ, szóval lehet, hogy ez még semmit nem jelent... eccerûen csak nincs még új zenéjük
Engem az izgat még, hogy lesz-e voiceset a karakterekhez, meg animációk mint 1-ben (integet, leül stb.)
Meg az, hogy hány fõs szerverekre tervezik a multi részt?
Az obsidiántol én még jó játékot nem láttam.A kotor 2-õt is sikerült totál elcseszniük utána persze jött a takarozás de akkora takaró nem létezik amivel a játék hibáit belehetne fedni.Sajnos a Bioware nem válalta a folytatást így aztán az elözmények ismeretében kétséges a játék szinvonala,de persze a remény hal meg utoljára.
Hát ha nem lesz jó sajtó visszhang, akkor maradok a frissen újra (most eredetiben) beszerzett original nwn-nél. De én is remélem, hogy jó lesz. Nem véletlenül van ott a logómban a játék.
És kiszállítanak magyaro.ra is? Bár szerintem mindeki jobban jár ha majd 576-ban is elõ lehet rendelni, me akkor csak a kiszállítás díja megy rá, így külföldrõl, meg ki tudja mennyi lét akasztanak le.
Azt nem tudom, egyértelmû hogy én is megvárom amíg lehet kis hazánkban is elõrendelni. Amúgy sem az 576, sem a cdgalaxis, sem a pcdome online még nem hírdette meg, úgyhogy várnunk kell.
egyébként 576.hu-t érdemes gyakran nézegetni, mert náluk szokott lenni már hamar elõrendelhetõ, sok cucc. Ja és aki collectors edititont akar az siessen az elõrendeléssel, mert pl. oblivion collectors-ról is sokan lecsúsztak, mert csak párszáz darabot hoztak, kis hazánkaba.
Én az NWN-hez kiadott pdf-re gondolok, de közben szétnéztem az NWN2Wiki-n és sokat segített, bár az ott lévõ infók inkább találgatások és a D&D szabályaira alapozottak, nameg NWN1-es tapasztalatok (PRC, stb.),de sztem elég jó dolgok vannak ott. Az egyik videón láttam egy láncinges muksót remélem lesz valami hasonló light armorban is mert elég szakadt és toldozott-foldozott kinézetû light armorokat láttam eddig.
Egy fordítós kérdés: Ti hogyan fordítanátok magyarra az 'eldritch' és 'arcane' szavakat?
sehogyan, meghagynám eredetiben :) iszonyú ez a mindent lekell forditani mindenáron mizéria :)
Tény, hogy a magyar fordítás sokszor életszerûtlenül, sõt néha ostobán hangzik, ezért én nem is használok magyarítást soha, de legközelebb kipróbálnám az eldritch knightot és mielött belefognék érdemes volna letisztázni mi is az az 'eldritch' (már csak az elõtöri miatt is). A hátborzongató helyett valami más szó kellene mert ezesetben nem csak gonosz karikról lehet szó. Az 'arcane' esetében a titkos szó pedig egy bárd esetében nem állja meg a helyét. Mit titkolózzon egy bárd? :) Szóval van két mágia vonal, az 'arcane' és a 'divine'. Ezeket kéne belõni valamelyest + most csatlakozik az 'eldritch' szó ami a warlock kaszthoz köthetõ, és ez ezesetben valami új energiából táplálkozó mágia, hasonló a bárdéhoz, mert a saját lelkébõl fakad a dolog. Na ezt kellene leírni valahogy. Szétválasztani a három dolgot. Talán az istenekkhez való hozzáállás segíthet (de ez csak egy ötlet) A divine mágia követõi ált. valamilyen diety-t is követnek (talán némiképp a ranger kivétel ezalól) az arcane mágia követõi pedig általában az istenektõl némiképp függetlenebbek. (kivétel mondjuk az Elminster féle varázsló, aki bele van zúgva Mystra-ba) A warlock-okról pedig az hírlik, hogy az erejük valamilyen kapcsolatban van a sötét oldallal. Na valaki okos ezt rakja össze és határozzuk meg a három fogalmat!
A papok az "erejüket" és mágiájukat az Istenüktõl kapják akikhez imádkoznak, ezért is tudnak minden nap memorizálni újakat. A mágusok a természet energiáit használják fel, a Dark Sun nevû világban volt a Defiler-ek és a Preserverek. Különbség az volt, hogy a Defilerek ezt az energiát korlátlanúl használták fel a növényekbõl/állatokból, ezért is keletkeztek hatalmas kiéget foltok és elpusztult állatok/növények egy-egy varázslatuk után. A Preserverek csak annyi energiát emésztenek fel ami még nem károsítja a természetet.
Az arcane szerintem fordítható árkánnak, esetleg misztikusnak. (Magus-ban is árkán varázslatnak hívták). A divine az az isteni mágia. Eldritch-rõl még nem hallottam :)
Az arcane az elemi mágia, még a divine isteni/szellemi.. Ezt az eldritchet eddig csak a homm5-ben láttam, nem tudom mit takar..
Az elemi és misztikus valamint az isteni/szellemi szavak tetszenek.Köszi! Márcsak az eldritch-et kéne belõni valahogy.
Ahogy nézem ezeket a képeket de javú érzésem támadt. Már jórég láttunk képeket ebbõl a szituból, csak másik kameraállásból. Na mind1
Mög van itt még néhány érdekes infó morzsa fõleg karakter alkotásnál választható hátterekrõl. (nem wallpaper hanem, hogy mit csinált a kari mielõtt kalandor állt)
Új múvi a GC-rõl, lipcsébõl. Kicsit kézikamerás, kicsit remeg, kicsit homály, de a nézhetjük. Gamestar online link
ez meg egy ~24 perces prezi anyag (jó nagy 175 mb), a hang szerintem nem tökéletes, de a kép jobb (az általam) eddig látottaknál
Mászt hev, most
Úgy látszik NWN 2 beváltja minden reményemet. A pacikat hiányolom még (reméljük lesz kieg.) Lássuk sorban mi volt amit hiányoltam az 1-bõl, de most úgy néz ki megvalósul. Összefoglalva egy szóban: 'az egyensúly', angolusul a game "very unballanced" volt. De most végre, sorrendiséget hanyagolva: - A leütés nem okoz sebzést, nincs szükség discipline (fegyelem) szakértelemre - ha jól értesültem kiveszik time stoppot amit nagyon jó ötletnek tartok, de örülnék, ha kivennék a harm-ot is, vagy legalább maximalizálnák a sebzését - A bárd végre varázsolhat light armor mögül - A ranger kap egy csomó bónusz képeséget, attól függõen milyen irányban megy tovább (2kezes, vagy íjász)és a sok elõfeltételt kívánó tulajdonságokat megkapja anélkül, hogy multiclassolnia kelljen értük a fighterrel - Kivették a bugos és csalásokra lehetõséget adó 'Shifter' prestige classot - A tolvajkodás rendszerét is megreformálták, bár még nem tudom hogyan mûködik az új rendszer, de a skill-t másképpen hívják (remélem nem csak a név változott) - A legyakott ellen eldobja a fegyverét mikor elterül (ha jól vettem ki) úgyhogy übermonciknak sem érdemes überfegyvert betenni (hacsak nem akarunk a sok kikerült überfegyver miatt újabb moncikat gyártani) - A disarmozóknak nem kell többé a lopott fegyverek miatt vitatkozniuk a sértõdött tulajokkal mert a kézbõl kiütött fegyver az azt birtokló tulaj inventory-jában landol, nem a földön. (mondjuk, ha ezután meg találna hallni és közben újra elõvette, akkor úgyis kiejti.->Lásd fentebb!) - Nem adódnak össze a tárgyból jövõ tulajdonság bónuszok (Én támogatom az ötletet mert így kevesebb lehetõség lesz überkarik gyártására, többet kell agyalni, ha jó akarsz lenni, nem lesz elég feldobni pár cuccot.) - A sötételfek és más egyéb bónuszokkal megtûzdelt fajok fejlõdése nehézkesebb lesz Egyszóval tényleg a kiegyensúlyozottság felé mennek a készítõk és ez nagyon jó dolog. A jelszó az, hogy mindenki megtalálja benne a neki tetszõ játékstílust és választása miatt ne kerüljön hátrányba a többi játékossal szemben. Szívesen megnézném egyes "angol úriemberek" képét mikor szembesülnek ezzel a gondolkodásmóddal és azzal, hogy ez mekkora sikert fog aratni (mert nincs kétségem afelõl, hogy sikeres lesz) Lám, a karakterek hp-jének kimaxolása is alapként kerül a játékba és az egykor 'csítereknek' elkönyvelt playerek is feloldozást kapnak. Persze egyeseknek mindíg "spoilt children"-ek meg "fuckin hungarian exploiter"-ek maradunk, de azthiszem mi így is jól megleszünk az új játékban az új szabályokkal egy sokkal kiegyensúlyozottabb világban, talán egy nyitottabb szemléletû alkotógárdával és az új pw-k alkotói is magukévá teszik azt a hitvallást, hogy a játék mindenki szórakozására jött létre. Éppúgy a "vérpistikék"-nek mint az "rp nácik"-nak. Éljen az eljövendõ új NWN közösség!
Ez aztán a hurrá optimizmus én óvatosabban bánnék az obsidiános fiúkkal eddig még csak egy játék folytatás füzödik a nevükhöz amit sikeresen totál elcsesztek /KOTOR 2 /. Majd csak a kész játékban derül ki az ujitások létjogosultsága mert egy folytatásnál legalább annyian ellenzik ezeket mind amennyien nem.
Azthiszem javítanom kell magam. A disarm-nál a támadó inventory-jában landol a fegyver, az pedig nem jó, legalábbis pvp-nél sok vitát szülhet, fõleg a craftolt tárgyaknál, de majd meglátjuk, hátha kitalálnak valamit a dologra
Érdekes újításra bukkantam: tumble-bõl már 10 skillpont kell egy ac bónuszhoz.
aug. 16 J.E. Sawyer
"Just so there's a dev post in this thread, Jeff Husges is correct; the skill now grants a +1 bonus to AC for every ten ranks. It also still allows the player to avoid AoOs from movement with a successful check."
Arra a kérdésre, hogy lesz e lehetõség gólemek gyártására egy nagy "Talán" volt a válasz.