Na Csá Mindenkinek! Lassan kezdem magam az elsõszámú közellenségnek érezni,de nem adom fel!Küzdök,mint S8-as az IFA mögött!(a 4-esen!) Az jó ebben a fórumban,hogy írok valami pozitívat és 1 órán belül kb. 3 fikázó hozzászólás kerül fel.Na mindegy. Ha lehetne mondanék én is egy havas-IFA-s storyt. Egyszer edzésre a Fater jött értem a "nagyvérüvel".A stadion mögött állt meg a parkolóban,illetve mellette, mert éppen "forgatták" a verdákat a friss havon.Volt ott minden:Trabi,Astra,Suzuki és a nagy sláger éppen 1 Transporter is.Kenték a gépeknek mit állat.A Transzpi volt a csúcs sokak szerint.Volt kamera is. Beültem a Faterhoz.Indít,1 es,2-es...jobbra le,közben légkürt mint állat és valami 80m keresztben csúszva a parkolóban. Mindenki húzódott azthiszem.Hánytuk a havat úgy méter magasan 4-5 méter messzire.Mentünk még pár kört utánna.(aki nem hiszi járjon utánna,van valahol egy video az egészrõl valahol Nyíregyházán) Nem volt rossz.Meghaltatok volna,ha hallottátok volna azt a visítást,tapsot, amit egy IFA kapott! (Egyenesen botrány volt!Fúj!Be kéne zúzni az ilyet!Biztos füstölt mint állat!És még meg sem dobálták!) Fater nem vezetett csak vagy 600000km-t IFA-val.És még él.Akár mi hihetetlen. Ja épp most venne új teherautót,kellene egy kis segítség!Valami olyan autót keres,ami nem kamion (max.12 tonnás),mert arra lenne munka.Valami IVECO,DAF vagy esetleg MERCEDES(de euro4-es legyen!).Ja és ne legyen több mint 8-9 millió,mert a házat azért nincs kedvünk eladni.Légyszi segítsetek! Nekünk is uniós rendszám van a "6-os"on.És mi van akkor?
Na akkor hajrá!Óra indul: 1:00......0:59 A legjobban fikázók között 2 zöldkártya kerül kisorsolásra 20-20 ezer forint értékben!(mert nálunk csak ennyi) De azért nincs harag
Nem fikáz téged senki, csak az ifáka:P Eljárt felettük az idõ mint a Nyza mentõautók(&társaik) felett. De már nagyon eljárt felette az idõ, egyszerûen ennyi! Hát az IFA elég magasépítésû ahoz, hogy az utazók átvészeljék a karambolokat:)) Asszem a Horn Gyula kocsiját is 1 IFA gyûrte be. de végülis nekem semmibajom velük, csak nejárjon már annyi belõlük az utakon:)
Ifa megy a hegyen teljes szövege: http://www.zeneszoveg.hu/dalszoveg.phtml?szk=6170
Sziasztok IFA-sok!
én jàrtam IFA-val 3évig,és nagyon szerettem.Most egy Renault Magnummal jàrok,de meg sem közeliti a filinget.Az IFA-val lehetett fenyiteni;),ezzel a Francia szarral meg nem.Amugy meg ezek az Euro akàrhànyas motorok lehet hogy tisztàk,de szart sem érnek.
lehet hogy egy àllat de nincs benne életèrzès.Egy IFA-ban egybe vagy nôve a géppel.Ha hallasz egy hangot,ami nem oda illik,akkor tudod hogy mit kell tenned vele. De itt?Hallasz egy hangot,azt sem tudod hogy hova nyulj!! Csupa ELEKTRONIKA az egész.
Amugy meg ha van IFA-s képetek akkor toljatok!Kôszi
Sziasztok, remélem olvassa még valaki ezt a fórumot.
Az lenne a kérdésem... Van nekünk egy országúti 4 hengeres IFA kocsikánk, úgy tudom, hogy a terepes változatban van szervókormány is,az lenne a kérdésem, hogy átépíthetõ-e ebbe a változatba, valamint honnan lehetne beszerezni a szükséges alkatrészeket? (Bp és környéke)
Sziasztok ifások ingyen elvihetõ a 19 ker 1db kipufogódob 1db vadi új825õs gumi 4db 50%os gumi
Üdvözletem az IFA sofõröknek/rajongóknak, mint 3D-s modellezõ szükségem lenne egész oldalas jó minõségû képekre egy ép IFA W50-sról ami kell az: szembenézet, hátulról, 2 oldalsó nézet, továbbá az elsõ és hátsó kerekek oldalról úgy hogy az egész felni és a gumi látszódjon sörgõs :)
a képeket ide jöhetnek fúrumba de szívesen veszem ha MSN-n megkerestek és átdobjátok hozzám: [email protected]
köszönettel egy modellezõ :P
Kamionszimulátor.hu-n van IFA W50 modell. Sõt 18 wheels of steel Pedal to the metal játékba beszúrható,sõt ugyan ez játék Polish pack-ban (EU térkép)alapban benne van.
HELLO Ez tiszta jó... én hatalmas IFA rajongó vagyok, és tök jó hogy rátaláltam egy ilyan fasza kis oldalra, ahol IFA van Ez tiszta karaj :-)
Csak kiváncsiságból..Mit lehet szeretni egy IFA-ban?:D Kék/zöld [leggyakrabban elõforduló színek] nagy,büdös,lassú,rohad,zajos,és állandóan csúnya arcú bácsi vezeti! És persze a mellé társuló 6 román vendégmunkás egy nagyobb kartondoboz méretû fülkébe benyomorodva..Ergo,még büdösebb szagcsíkot húz maga után:(
Pedig ezt az országot ifákkal építették fel többé kevésbé! Ha bemész egy épületbe,eszedbe juthatna hogy mivel hordták oda azt a sok cuccot,meg ami kaját az arcodba tömtél gyerekkorodban azt is ifával vitték a boltba stb.
Jössz itt a mayer dumáddal hogy mi az okádék meg mi nem? Egy magnumnak meg segged vered a földhöz?
Teljesen mindegy..Lassú,fogja a forgalmat,és irtózat környezet szennyezõ.Ezenkívûl tényleg rohadt büdös.Az,hogy 50évvel ezelött hogy került kenyér a boltba,és minek a segítségével építették fel az országot,[érdekes meglátás] nem érdekel.Én ma élek,nem a rendszerváltás elötti idõszakban.Belátom,hogy régen sok haszna volt.Ez tény.De ma már szart se érnek..Az összeset bekéne tiltani,mert kiöregedtek,és már nem valók közútra.És ne lámázz újrek!:D Én se tettem.Neked ez,nekem az a véleményem.
'.Az,hogy 50évvel ezelött hogy került kenyér a boltba,és minek a segítségével építették fel az országot,[érdekes meglátás] nem érdekel"
Szóval az enyém az érdekes meglátás?Szerintem inkább azé,aki egy 40 éves teherautóban esztétikai élményt keres!
Mindent a helyén kell kezelni! Nem kívánok én ifákat az útjainkra,mert eljárt felette az idõ.Mikor kidobták,a nyugati verdák sem voltak korszerûbbek. Büdös lassú? Mint bármi ami elmúlt 30 éves,és toldozgatják mert erre van pénz! Mikor egy ifás olcsóbban elvinne valamidet,mert neki nem ketyegnek a kamatok-/így olcsóbb tud lenni/,akkor már nem is utálnád annyira.
1965 óta gyártják.Melyik teherautó szebb azokból az idõkbõl?Egyik sem!
3-4 éves passat is tekeri a füstöt,ha már kihajtották a lelkét,akkor egy 30 éves teherautótól mit vársz?Új korában az is más volt,olyan már nincs is az utakon,ami ne lenne túl az 1 millió km-en.
Amit te látsz,az nem az ifa hibája,hanem az életszinvonalunk természetes velejárója.Ez van,reméljük jobb jön!
'az IFA elõtt még fényes jövõ áll, mert senki nem tervezi hogy megregulázza az öreg teherautókat, úgy mint a kétütemûeket. így kimondani hogy "betiltjuk az IFA-t" nem lehet, zöldkártya még mindig nem (nagy)probléma, az utángyártott alkatrész-csatornák mûködnek, miért ne mûködnének ha van fizetõképes kereslet, és ha csökken az építõipar, akkor nehéz finanszírozni az új autót, az IFA-k pedig már ki vannak fizetve."
Itt Debrecenbe van a tûzoltóságnál egy IFA, ötvenezer km körül áll a mutatója. Néha kiviszik megjáratni a városba, hogy ne porosodjon be teljesen. :)
Valószínûleg az a Debreceni Tûzoltóifa tartalék lehet,mert ha le kell menni a kövesútról tûzetoltani akkor egy nem elhanyagolt IFÁ-nak nincs akadály,nemugy mint a steyr meg társainak. Egyébként érdemes megnézni a németek versenyifáit is. www.ifa-trial.de www.ifa-w50team-zwickau.de
Nos! végig olvastam azt amit írtatok az ifárol!ha valakik hülyék azok ti vagytok MÉG A VAKK IS LÁTJA HOGY AZ IFA A FÉNY KORRÁT ÉLI! ÉS HATALMAS JÖVÖ ÁLL AZ IFA ELÖTT!!! LEHET LASSÚ ÉS EZ NEM VERSENY AUTÓ TI NEKTEK CSAK AZ A LÉNYEG HOGY GYORS LEGYEN EZ TEHERAUTÓ HÜLYÉK!! EZ 70 KMH-VAL A VILÁGVÉGIÉG ELMEGY CSAK BENZIN KELL!!EZ ÁRKON BOKRON MINDEN KÖRÜLMÉNYEK KÖZÖTT ELMEGY NEM UGY MINT A HUMMER!! (A LEGJOBB SZÓ AZ IFÁRA "A LEGENDA VISZATÉR!!"
Elég egyoldalú,és harcias megközelítés!Mért kell kapásból hülyézni?
Annak ellenére hogy szinte ugyanezt írtam,azért nem mondanám hogy az ifa azért jó,mert olyan fasza.Sajnos a magyar rövidtávú körülményekre egyenlõre megfelelõbb,v. legalábbis hamarabb megtérülõbb mint a modernebb gépek.De ugyanez elmondható a tatra,prága,skoda teherautókról is.Sõt,a zil is strapabíró és dízelmotorral ugyanezt tudja sõt nagyobb súlyokkal.
A hosszabb távú forgalomba már rég nem való ifa!
Azért szeretném hogy eltünjenek,mert az azt jelenti valszeg hogy jobban élünk.A többi modern terepes is elmegy árkon-bokron! Ja és harmadannyit szennyez.
Én nem rád mondtam konkrétan hanem (ti) rátok és nem röktön hülyéztem mert végig olvastam amit írtatok!És külömben 16 éve van 3 ifám tehát tudom miröl beszélek!!!! és van még egy 8x8 as manomis és a 4x4 es ifát nem éri utol terepen de a truck trialon a haverokal akiknek külömbözõ teherautóukvan mercedes,tatra,man,volvo,unimog,gaz stb..... csak a gaz és az unimog a hozáméltó járgány (terepen) és a többi modern terepes is elmegy árkon-bokron de nem ot ahol az ifa!! ez nagy külömbség!! Külömben soha nem fogják ki vonni a forgalomból!
Láttál már tatrát terepen? Lazán elmegy ott,ahol az ifa!A mercedes is gyárt sokkal jobb terepest! Nehogymá olyan egyedülálló legyen az ifa!
Egyébként a terepjáró képesség amit a modern gépek tudnak,bõven elég egy épitkezésre. Aki meg erdészeti célokra veszi,annak meg vannak különlegesebb gépek akár hidrohajtással is.-azokkal meg nem kéne összevetni az ifát!
Semmi bajom nincsen az ifákkal,de hogy még használjuk az nem azért van mert pótolhatatlan,hanem mert nincsen pénz lecserélni,vagy olyan kevés /olcsó/ a fuvar,hogy csak az ifa ktg.-eit termeli ki.
Ennyi!Ettõl még nem lesz világbajnok teherautó,meg terepjáró sem!
Nem ártana bele lóerõ sem,akkor talán felérne! Ifa offroad.
Láttam már tatrát terepen sött vezetem is 16 éve 3 ifám van 2 terepes egy országuti!és nem megy ott el ahol az ifa!a merci is gyárt jobb terepest csak mennyiért??? unimog (új) 12.000.000.- ért már legyözné! de az ifa talán mondjuk 800.000.- ért jó terepst lehet venni! és mégis ugyanolyan terepen tehát akkor miröl beszélünk????nem egyedül állo semiben a terepesképeségét kivéve!Az lehethogy elég a modern ek képesége egy ideig!! én tudom a 8x8 man is sokszor elakadt pedig az nem piskota autó!És a hidrohajtás meg nem olcsó és erdészeti célra 4 választhatsz:IFA,UAZ,KRAZ,URAL
TUDOD HÁNYASBAN JÖTT 3 ÉPPHOGY GÁZAL DE HA MEGNÉZNÉD AZ ÖSSZESET AKKOR RÁ JÖNNI MEGKORA ORBITÁLIS FASZ SÁGOT IRTÁL!!
Látod megint üvöltesz,nem vagy te más mint egy gyöpös ifás paraszt,aki még viselkedni sem tud!
Mást nem csinálsz mint fényezed a saját nyomorod!
Örvendj sokáig hogy tiéd a legjobb teherautó!
Az irogat faszságot,aki megmagyarázza hogy egy 1965-ös konstrukció jobb mint egy mai!Fuvarozhatnál lóval is ennyi erõvel!
Az hogy jobban megéri jelenleg bizonyos dolgokat ezzel vinni,még nem jelenti azt hogy ez a tuti.-de ezt te úgysem bírod felfogni!
Érdekes módon arról nem írtál mennyit viszel el vele egyszerre,mire érsz oda,mekkora olajtócsák vannak az ifák alatt,mekkora felhõt csinálsz reggel,és mennyit túrod õket?Meg vezetni is kurvajó az ifát,ergonómia is a csúcs mi?
Jössz itt egy használt árával,osztrák árverésen 2000 euróért terepes steyer-t,unimog-ot vehetsz M-zároltat 0 km-est,az osztrák mégsem veheti meg,mert az életben nem kap forgalmit.-Miért?
Ifa mindig is volt, mindig is lesz, és mindig is lesznek Ifa rajongók.... csupán ez a helyzet Én is ifa rajongó vagyok... és csak annyit teszek hozzá az elõzõkhöz, hogy mikor 8as HW + a szóló meg volt pattintva 220q búzával, olyan helyrõl jöttem ki vele, ahonnan borsószezon alatt az ugyancsak pótos Ivecot fel kellett vontatni traktorral.... ennyi.. lehet hogy kicsit erõtlen a gép, de hogy nagyon faszásan letapad a talajra az biztos :D
Egy szóval nem írtam hogy rossz terepjáró.De nem ezért van még forgalomban.
'Ifa mindig is volt, mindig is lesz, "
-ugyanmár,lassan kiszorul az utakról,háztáji rendszámnélküli szekérré válik,aztán eltûnik onnan is.Amilyen szar a gazdasági helyzet,olyan lassan. Minden gép így jár,nehogymár az ifa kivétel legyen.
Ifa rajongók ugyanmár!Hol vannak a csepel rajongók?Mennyi van belõle?Ez munkaeszköz,ki fog ezzel veteránozni?Még annyi kötõdésünk sincs hozzá mint a csepelhez.
Lesz az országban 5 darab valami gyüjtõknél a többi meg megy vasba!
Ifarajongó vagy?OK!25 évesen lehet.Mire 50 leszel leszarod az egészet,mert más dolgok lesznek fontosak.A következõ generációt meg nem kell bemutatnom,õket ez már kicsitse érdekli. Nézegeted 10 évig a roncsokat,rágja az asszony a füledet hogy tüntesd el /esetleg baszogatnak a szomszédok,az önkormányzat/ ,aztán mehet vasba!
Elöszöris nem üvöltöm ha nálad a nagybetü aszt jelenti az a tebajod!Én nem a saját nyomoromat fényesitem mert járok 8x8 as man al 1998 as 23milliót kostált tehát én nem vagyok nyomorban és ifa mindig is lesz!!!!!! Mert ha elmennél németbe és megkérdeznél 100 embert hogy ismerie a csepelt és az ifát? 70 ember aszt mondaná:ja az a NDK-ás teherautó és 10 asztmondaná miaz a csepel??? és 20 aszt mondaná mikazok??? És AMERIKÁBA menél megkérteznél megint 100 embert aszt mondána 10 hogy ismerem az ifát és 88 aszt mondaná nem miaz?ÉS 2 aszt mondaná ja a csepelt igen.Hát majd ha visza gondolsz 20 év mulva erre a dumád ra és egy pár ifa elhuz az a házad elött miközben te ülsz a kertben akkor aszt mondod magadban de hülye állatvoltam!!
A training camp azt jelent, hogy gyakorlótábor, tehát valószínûleg egy taynuló volt, aki gázzal akarta kompenzálni az elveszett tapadást. (a hegymászáshoz inkább nyomaték kell, abból az IFA-nak több is jutott, mint elegendõ.)
Oda más teherautó fel sem tudna menni mi?Nézzd meg már milyen nyanvadt emelkedõ,hûha felért akkor mi van?
A lóerõ az a nyomaték szorozva fordulatszámmal,simán nyomatékkal mit akarsz?Amúgy meg hasonlítsd össze a nyomatékát a többi teherautóéval aztán akkor örülj!
Nevetségesen gyenge az ifa motorja,már 30 éve is gyenge volt,nemhogy 2008-ban.
Csak azt mondtam, hogy egy tanuló által vezetett teherautóból ne vonjunk le messzemenõ következtetéseket, mert ha így tennénk, kiderülne, hogy sok mai autó a sima aszfalton sem tud elindulni, mert lefullad.
/A nagybetûre gondoltam./
Az ifa gyenge egy komolyabb siratófalhoz,hiába jó terepjáró egy tátra v. bármi magasabb fokozatban üveghangon feljut,az ifával alacsonyabb fokozatban kisebb sebességgel esély sincsen a feljutásra!Nagyobb sebességgel meg az történik,mint a 130'-as videón. Komoly truck-triálon hol használják?
Az ifa még 70'-ben mikor 100-as skodákkal együtt 40-el mászták a dombokat tökéletes volt fuvarozni,de most már az a helyzet hogy majdnem minden második személyautónak nagyobb a lóereje. Meg az ifák is öregednek közben és fogy a lóerõ.
Közlekedésbiztonságilag lassan potenciális veszélyforrásá válnak.
Normális gyártók évrõl évre növelik a teljesítményt csökkentik a károsanyagot,és az ifa mit fejlõdött 30 év alatt?Semmit!
A zöldkártyát csak úgy kapja meg bármelyik,hogy trükköznek a mérésnél!
Nomeg az olajtócsákról ne is beszéljünk,ahol ifa parkol ott 200 évig garantáltan nem nõ fû!
Énis egy IFA párti lennék,de ennek ellenére azt gondolom hogy reálisan gondolkodtál a 135-ös hozzászolásban. Most viszont talán rossz napod volt hogy gondolkodás nélkül ilyenek irsz? Az 50-es ifa is rendelkezik elég jó nyomatékkal,annak ellenére hogy lóerõvel nem,és terepen a 120-as dugók és a túlméreteztt lendkereke megteszi a magáét! :) Kérdezed hol használják komoly truck triálon? Hát ez fent van a neten! Pl:2006-tól létrehoztak külön IFA géposztályt az Europa Truck Trialban! Csak szétkell nézni a neten és legalább 10 német vagy cseh triál IFÁ-s csapatot találunk,és megis van a magyarázat a külön géposztályra! A DTTM-versenysorozat állandó résztvevõje,sõtt a 2007-ben indult TORC versenysorozatban is azzonnal ott volt az IFA! A Berlin-Breslau rally-n az L60-as ifa a 32 indulóbol ötödik lett,csak az ural és az unimogok értek be elõtte! A korszerûnek tartott teherautók csak utánna!
Közlekedésbiztonságilag nemhinném hogy gond van vele! Vegyünk pár példát: -letarolta a teherautó az utrol az személygépkocsit amiben bennégtek,szerinted ifa volt? Az bizony megállt volna,mert nemvisz 40tonnát! -ha már a súlynál tartunk szerinted az ifa 10T összsúlyától nyomvályús az út? A kisebb autókat úgy megvezeti hogy elõzéskor gyakran az árokba landolnak miatta nemritkán halálos kimenettel!
Érdekel mennyit fejlõdött az IFA? Miért nem olvasod el? http://users.atw.hu/m63/ifa.html Ha végig olvastad akkor gondold át hogy ez tényleg semmi-e?!
Egy karbantartott 30 éves IFA símán megkapja a zöldkártyát,mintahogy egy 10 éves merci is a zöldkártyások réme lehet ha elhanyagolták! Gondolom eggyetértünk! :)
Valoban csöpög az olaj néhány öreg IFÁ-bol! De szerintem ez nem az IFA bûne hanem az üzembetartójáé!
Pár kilóméterre tõlünk épül az M7-es,konvojokban mennek a 40 tonnás kõszállítók. Ha ezt a munkát ifával végeznék nem férnének el egymástól az úton,és 8-szor annyi sofõr kéne,és az utazótempójuk nem 90 lenne,hanem 60.
Az hogy egy 40 tonnás autó átmegy valakin,az nem a kocsi hibája,60km/h-ról 10-szer annyi súllyal bármelyik elõbb megáll mint Egy megrakott ifa!
Szóval szerinted azért jó az ifa,mert lassan megy neki a másiknak egy balesetkor,és mert keveset tud egyszerre elvinni!
Én egy ivecóval járok olaszországba,keresztül az alpokon,érdekes lenne ugyanez egy megpakolt ifával!
'Egy karbantartott 30 éves IFA símán megkapja a zöldkártyát"
Euró 3-5 szabványnak is biztos megfelelnek!Nem is tudom a többi gyártó miért küzd azért hogy betarthassa az évrõl évre szigorodó szabályokat,mikor egy 30 éves ifa nem is szennyez. Ezt azért remélem nem gondoltad komolyan!
Teljesen igazad van hogy arra a munkára már nem az ifa való,nemis vitatom a kérdést! Énis úgygondolom hogy haladni kell a korral és hosszútávú munkára már használhatatlanok az 50-es ifák,de a terepesek abban a kb 50-kmes körzetben amiben mozognak elég jól kihasználhatók a képességeik még ma is.Mint ahogy a te Ivecód-sem boldogulna pl egy homokbányában,úgy nyílvánvaló hogy az IFÁ-nak se tetszene az olaszországi út!(Fõleg a sofõrének!) Az hogy melyik áll meg 60km/h-ról elõbb az csak fizika,ugyhogy nemhinném hogy ezen vitatkoznunk kéne!
A zöldkártya kérdést szerintem te telesen rosszul értelmezed! Miért kéne megfelelni az Euro szabványnak neki? Mert pl.én ilyet nem álítottam! Csak azt mondtam hogy az AutoDatában meghatározott értéket tudja teljesíteni bunda nélkülis ha megfelelõ az állapota! Nyílván minden tipusra más határértékek vonatkaznak,és minél régebbi annál nagyobb a megengedett károsanyag kibocsátása! Ez a világ rendje hogy évrõl évre szigorítják a károsanyag kibocsájtását az ÚJ Autóknak,de nyilván egy 20-30 éves géptõl ezt már nemlehet elvárni hogy tudja! Ha úgy mûködne a zöldkártya ahogy elképzelted, nemgondolod hogy a 10 éves személyautókat is már csak bundával lehet átvinni?
Egyébként én meg Tûzoltó autót vezetek!
Üdv:NagyS
Akkor mégegyszer a zöldkártyáról!
1) Magyarországon egy trabant is megkapja a zöldkártyát,ergó ha valami megkapja az még lehet attól KÖRNYEZETI KATASZTRÓFA.
2)A jelenleg futó ifák 99%-a olajsáros,füstöt okádó, jó ha fék van rajtuk.Ez természetes is,mivel kényszrûségbõl tartják õket! Ausztriában próbálnánk meg egy olajtól csillogó karterû/elsõ futómûvû teherautót levizsgáztatni! /Barátnõm osztrák apjának a passatját grazban csak úgy engedték át,hogy az ÖSSZES fékcsövet ami az autón van kicseréltette./
Talán egyedül a tüzoltóság kivétel,mert ott unalmukban a tüzoltók babrálgathatják-gondolom,és alig van bennük kilóméter,garázsban áll stb. Amelyikkel fuvaroznak az mind legatyásodott,mivel öregek,és csak termeljen minnél tovább,minnél többet,nálunk a fuvarosok 7-8 tonnát raknak rá,és az már balesetveszélyes. Ha lehetne kapni újonann,akkor beszélhetnénk jó állapotú példányokról!
Tõlünk nyugatabbra pont a mûszaki vizsgával kényszerítík rá az autósokat/fuvarozókat hogy modernizáljanak. Ami ma átmegy nálunk a mûszakin,lehet hogy 2 év múlva már nem,mert ott is bekeményítenek. /Persze abból nem új teherautó lesz,hanem kidõlnek az ifások,esetleg vesznek egy 8-10 éves nyugatit vagy talán piros rendszámot még kaphatnak-'szociális érzékenységbõl'./
Szerintem lassan a zöldkártyában is közeledik az álláspont! :)
Nemis lett volna ittsem nézeteltérés ha a mérésnél való trükközés helyett arrol beszélsz amirõl most hogy a RENDESEN megszerezett zöldkártyával is nagyobb a károsanyag kibocsájtása mint egy Euro motornak! Ez tény! Meg azis hogy naprol napra fogyanak,ugyhogy talán az ökölogiai katasztrofát nem az IFÁ-k okozzák hanem pl az olyan osztrák bõrgyár ami a mi vizûnket szennyezi,meg lehetne ezt fokozni de felesleges mert a híradó már másról sem szól! :(
Egyébként Jó utat! :) (fõleg ha úton vagy!)
Érdekes, az említett nagybetû nálam apróbetûre van állítva. (apro) ésd (/apro) jelek közé. Ha álad naggyel jeleníti meg a böngészõ, akkor valami helyi beállítás áldozata vagy.
PSZIHO! Nem látod hogy mindenki mást mond mint te akkora faszságokat irsz hogy az falrengetõ!!! Én már nem veszekszem!Csak magadat járatodle! Másrészt egy iveco-t ne hasonlics egy ifával az ifa öreg de ahhoz képest hány éves nagyon megbizható!!
'Nos! végig olvastam azt amit írtatok az ifárol!ha valakik hülyék azok ti vagytok "
'ORBITÁLIS FASZ SÁGOT IRTÁL!! "
'ülsz a kertben akkor aszt mondod magadban de hülye állatvoltam!! "
Lehet, hogy off, de szintén az IFA gyárból került ki, és teherautó. Mi a véleményetek a Multicarról?
Erõsen elgondolkodtam rajta, hogy csak úgy, hobbiszinten, "második autónak" kellene egyet venni. Annak, hogy teherautó, van valami különleges anyagi, adminisztrációs vonzata a személyautókhoz képest? Többletadóra, menetlevelezgetésre, meg ilyenekre gondolok.
Gondolom 3.5 tonna alatti teherautóként mehet,vagy piros rendszámmal. Az elõbbi jóval drágább mint egy személyautóé/bizt min. 40000+ magasabb súlyadó+menetlevél/,az utóbbi állítólag olcsó.
Városon kívûlre nem mennék vele,elég lassú lehet! Már nagyon eltûntek,elég régen láttam ilyet.
Szerinted nagyon hülyének néznének, ha megpróbálnám személy / hobbiautónak levizsgáztatni? KRESZ szerint kishaszongépjármûnek minõsül, ugyanis nincs 3,5 tonna az össztömege, tehát a furgonokkal és kisteherautókkkal egy kategória.
Tud valaki helyet ahol IFA alkatrészeket lehet beszerezni?
Kellene nekem 2db fülketartó bak :)
Most engem jól ki fognak rúgni reklámozásért :) ITT 009/119-es cikkszám alatt van.