Kedves "Tanítsatok meg programozni" topik látogatók ! A portálocskámra feltettem egy tanulmányt a "szótárak és hasonlók általános konvertálásáról programozóknak". Arra kérlek benneteket, hogy olvassátok el, írjátok meg a véleményeteket róla ide, de legfőképp arra kérlek benneteket, hogy csináljatok eljárásokat hozzá egy-két közismert programnyelven, és osszátok meg ebben a topikban másokkal is. Olyan eljárásra, ill. eljárás együttesre vagyok kíváncsi, ami fagráfba, vagyis többszörös listás tömbe fejti át általában a skatulyázott relációimat a tanulmányomból. Ez mindannyiunknak nagyon hasznára válna, mert ekkor nem kellesz nulláról indulnod az adatbázisod építésénél. Ezt talán ciklusokkal vagy rekurziókkal oldhatod meg, de biztosan nem nagy programocskáról van szó, csak azért egy kicsit komplikált lesz. Ki kellesz találnod még egy találó nevet is az eljárásnak:pl. RelaciosterKonvert( string ) , a visszatérési értéke egy határtalan többszörös tömb lista. Olyan speciális eljárások is kellenek majd, ez egy kicsit nehezebb, amik frissítik ennek a relációs fagráfnak az egyes részeit. Szeretném ha ezért megdicsérnétek engemet.
Üdvözlettel: Erdős Attila a szlovákiai Rimaszombatból.
Üdv Hogyan tudnék ÜZENÕFALat csinálni az Ultrawebes tárhelyemre? Vmilyen phpmyadmin rendszert használ és nem értek hozzá. A tutorial.hu-n találtam Rooly féle üzenõfalat de nem tudom beállítani a dolgokat. Vki aki tud, kérem segítsen!
Gondoltam felelevenítem a topicot. Na nekem olyan gondom lenne, hogy devc++-ban készitettem egy nagyon egyszerü progit ami lényegében képleteket számol ki és szeretném böviteni hogy ne csak egy számot helyettesitsen be a képletbe hanem x-tól y-ig határon belüli számokat.Majd az eredményeket egy másik képlet eredményeivel aránypárt alkotva egy koordináta rendszerbe megjelenitené.
Ehhez még mi kell a devc++ progin kivül telepitenem ill egy pédát is irhatna valaki, mert eddig autodidakta modon tanulgatok és ez a progi csak a cin és cout parancsok használatával készült,tehát emberi nyelven ha kérhetem a leirást. köszi.
taniccsatokmeg programozni kéremszépen van 6ökröm és egy zsák lisztem :D:D:D
elsõ nekifutásnak a Php 24 óra alatt könyv (vagy pdf) segítség lehet van beléptetéses példa bene
"Nem tud valaki szerezni egy olyan kódot amivel html-ben egy regisztrációs ûrlapot lehetne csinálni?" HTML-ben maximum csak az ürlapot tudod megcsinálni. A regisztrálást végzõ részt valamilyen szerveroldali szkriptnyelven (PHP, ASP, JSP, Perl) kell megírnod.
Nem tud valaki szerezni egy olyan kódot amivel html-ben egy regisztrációs ûrlapot lehetne csinálni?
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni egy egyszerû érettségi-feladatban. A lényeg: a megnevezéseket össze kell párosítani az algoritmusokkal, az algoritmus nélkül maradt megnevezésekhez algoritmust írni a típusdefiníciók alapján, illetve a megnevezés nélkül maradt algoritmusoknak nevet adni:
Típusdefiníció: v, w: logikai; h, i, j, k, l, m, n: integer; (i, j, k: számláló; l, m, n: a tömb elemszáma) s: feladatfüggõ típus A[], B[], C[], D[], E[], F[], G[]: tömb; (F[] és G[] rendezett, az elemek típusa feladatfüggõ) t: feladatfüggõ tulajdonság vagy függvény
---------------2---------------- i:=1; Ismételd amíg (i<=n) és nem(t(A)) i:=i+1; Ismétlés vége; v:=(i<=n); Ki(v);
----------------3------------------ h:=0 i:=1; Ismételd amíg (i<=n) és nem(t(A)) i:=i+1; Ismétlés vége; v:=(i<=n); Ha v akkor h:=i; Ki(h);
-----------------4--------------------
h:=1; i:=2; Ismételd amíg i:=n Ha A<A[h] akkor h:=i; i:=i+1; Ismétlés vége; Ki( h, A[h] );
------------------5-------------------- Ismételd i:=2-tõl n-ig j:=n Ismételd amíg j>=i Ha A[j-1]>A[j] akkor kezd s:=A[j-1]; A[j-1]:=A[j]; A[j]:=s; vége; j:=j-1; Ismétlés vége; Ismétlés vége; Ki(A[]);
---------------------6----------------------- i:=1; j:=n; Ismételd amíg i<j Ismételd amíg t(A) i:=i+1; Ismétlés vége; Ismételd amíg nem(t(A[j])) j:=j-1; Ismétlés vége; s:=A; A:=A[j]; A[j]:=s; Ismétlés vége;
--------------------7-------------------------- i:=1; j:=1; k:=0; Ismételd amíg (i<=n) és (j<=m) k:=k+1; Ha F<G[j] akkor kezd A[k]:=F; i:=i+1; vége; különben Ha F>G[j] akkor kezd A[k]:=G j:=j+1; vége; különben kezd A[k]:=F; i:=i+1; j:=j+1; vége; Ismétlés vége; Ismételd h:=i-tõl n-ig k:=k+1; A[k]:=F; Ismétlés vége; Ismételd h:=j-tõl m-ig k:=k+1; A[k]:=G; Ismétlés vége;
-------------------------8----------------------- k:=0; Ismételd i:=1-tõl N-ig j:=1; Ismételd amíg (j<=m) és (A<>B[j]) j:=j+1; Ismétlés vége; Ha A=B[j] akkor kezd k:=k+1; C[k]:=A; vége; Ismétlés vége;
--------------------------9---------------------------- Ismételd i:=1-tõl N-ig C:=A; Ismétlés vége; k:=n; Ismételd j:=1 tõl m-ig i:=1; Ismételd amíg (i<=n) és (A<>B[j]) i:=i+1; Ismétlés vége; Ha i>n akkor kezd k:=k+1; C[k]:=B[j]; vége; Ismétlés vége;
Hogyha vkinek van kedve/ideje, meg tudná csinálni, ill. egy-két mondat magyarázatot is írni hozzá?
én nem tudok segíteni de ajánlom nézz szét a prog.hu tudástárában
Van egy nagy problémám, aki jártas benne, segítsen nekem... Az a gáz, hogy adott egy A3 mátrixnyomtató (EPSON FX1170). Ezzel A4-es papírokat etetek, DE csak A5-ös méretet nyomtatok vele fektetve. XPben be tudtam állítani, hogy ha végzett, ne legyen lapdobás, hanem az A4 felénél szépen álljon meg. De ugye ez grafikus. Viszont nekem karakteres kell, hogy gyorsabb legyen, és így egy Dosos paranccsal ezt elintéztem (XP-bõl). Viszont így nem tudom beállítani, hogy NE legyen lapdobás, mindenképp kidobja... :( Mi tudok ezzel kezdeni? Mindenképpen meg kellene, hogy álljon.
na hamár látom h ilyen téma is van akkor megkérdem: nálam a borland pascalban mért nem mûködik a crt uses? enélkül nem sok mindent tudok csinálni. a programon belül egy pillanatra kiírja h runtime error 200 majd kilép. a turbo pascalomon is hasonló a problem. utóbbihoz a patch nem tom h h mûködik.
Suliba nálunk is megy és nálam is ment egy ideig után kiakadt lehegy hogy egy frissítés okozza az egészet?
Ilyen problémám nekem is van csak visual basickel. Fönn van a gépen az XP meg a 98 és az Xp alatt nem akar futni! Pedig a suliban is meg a havernál is megy!
Sziasztok, miért van az, hogy a turbo pascal nem fut Xp.n pedig 100 olyan XP-s gépet láttam amin pedig fut.??????????
hali. Nem tud valaki olyan oldalt ahol le van írva a visual basic szintaxisa? Szóval én a parancsokat szeretném megtanulni, mert tudok egy párat, de biztos van még nagyon sok amit nem! Tehát egy olyan oldalra lenne szükségem /vagy valamilyen segítségre/ ahol le vannak írva és egy kis magyarázat is van!
bocs megkaptam a hibat!, Nagyon amator dolgon buktam el, (kiir eljarasban j helyett i-t irtam, es n helyett n-et).
Sziasztok! Az volna a kerdesem, hogy mit lottem el ebben a programban, ami ki kellene ija a descartews szorzat minden tagjat: program descartes; type vector=array[1..50] of integer; var n,m:integer; v:vector; procedure kiir(i:integer;v:vector); var j:integer; begin for j:=1 to m do write(v,' '); writeln end; procedure desc(i:integer); var j:integer; begin for j:=1 to m do begin v:=j; if i<n then desc(i+1) else kiir(i,v); end; end; begin readln(n); readln(m); desc(1); readln; end.
<off>Egy kis példa l33t-bõl (Hello world!): // "Hello World" by Stephen McGreal. // Note that the views expressed in this source code do not necessarily // coincide with those of the author :o)
Gr34t l33tN3$$? M3h... iT 41n't s0 7rIckY.
l33t sP33k is U8er keWl 4nD eA5y wehn u 7hink 1t tHr0uGh. 1f u w4nn4be UB3R-l33t u d3f1n1t3lY w4nt in 0n a b4d4sS h4xX0r1ng s1tE!!! ;p w4r3Z c0ll3cT10n2 r 7eh l3Et3r!
Qu4k3 cL4nS r 7eh bE5t tH1ng 1n teh 3nTIr3 w0rlD!!! g4m3s wh3r3 u g3t to 5h00t ppl r 70tAl1_y w1cK1d!! I'M teh fr4GM4stEr aN I'lL t0t41_1Ly wIpE teh phr34k1ng fL00r ***j3d1 5tYlE*** wItH y0uR h1dE!!!! L0L0L0L! t3lEphR4gG1nG l4m3rs wit mY m8tes r34lLy k1kK$ A$$
l33t hAxX0r$ CrE4t3 u8er- k3wL 5tUff lIkE n34t pR0gR4mm1nG lAnguidGe$... s0m3tIm3$ teh l4nGu4gES l00k jUst l1k3 rE41_ 0neS 7o mAkE ppl Th1nk th3y'r3 ju$t n0rMal lEE7 5pEEk but th3y're 5ecRetLy c0dE!!!! n080DY unDer5tAnD$ l33t SpEaK 4p4rT fr0m j3d1!!!!! 50mE kId 0n A me$$4gEb04rD m1ghT 8E a r0xX0r1nG hAxX0r wH0 w4nT2 t0 bR34k 5tuFf, 0r mAyb3 ju5t sh0w 7eh wAy5 l33t ppl cAn 8E m0re lIkE y0d4!!! hE i5 teh u8ER!!!! 1t m1ght 8E 5omE v1rus 0r a Pl4ySt4tI0n ch34t c0dE. 1t 3v3n MiTe jUs7 s4y "H3LL0 W0RLD!!!" u ju5t cAn'T gu3s5. tH3r3's n3v3r anY p0iNt l00KiNg sC3pT1c4l c0s th4t, be1_1Ev3 iT 0r n0t, 1s whAt th1s 1s!!!!!
" A kérdés az lenne hogy van e olyan kód amit ha beírok az üres mezõbe ahova az eredményt kéne, helyesnek veszi as választ és nem hibásnak?" Ilyen nincs. Ugyanis a Pascal-ban (de más programozási nyelveknél is) a bemeneti értéknek adott (igen pontosan meghatározott) a típusa. Ha tehát sztringet (szöveget) vár megoldásként, a beírt számot/logikai értéket is szövegként fogja értékelni. (PHP-nél vannak erre trükközések. Lásd a weblabor cikkét).
"egy játék benne aminek az eredményeit egy külön filébe tárolja 1-10-ig úgy hogy helyezés, név, pontszám" Valószínûleg adottak a mezõk méretei. Lehetséges továbbá az is, hogy a számokat (helyezés, pontszám), a file-ban binárisan történnek rögzítésre. Ezeket csak hexaeditor segítségével tudod átírni.
1337 h4x0r!!!!44444 Ez a játék statisztikájának egy sora lenne?
van egy pascalos progi a suliban amiben matek teladatokat lehet csinálni. egyre nehezedõ feladatokat. A kérdés az lenne hogy van e olyan kód amit ha beírok az üres mezõbe ahova az eredményt kéne, helyesnek veszi as választ és nem hibásnak? illetve van egy játék benne aminek az eredményeit egy külön filébe tárolja 1-10-ig úgy hogy helyezés, név, pontszám. (ne nevessetek ki, távol áll tõlem a programozás szal nem is lehet csodálkozni azon hogy egy txt-ben megnyitottam és ott írtam át a dolgokat. az eredmény az lett. hogy egy tök értelmetlen vmit írt ki hogy-550983 a pontszám.)
a tömb record típusú, de nem a tömb mérete a lényeg, mert a monitorra ki tudom íratni a cuccot, minden érték a tömbben a megfelelõ helyen van. Szóval kipróbálom azt, amit blackgamer mond.
Segítséget szeretnék kérni egy programmal kapcsolatban. Iskolai feladathoz csinálom, a végén annyit akarok csinálni, hogy egy tömbbõl adatokat írok egy text fileba. Sima számlálós ciklussal csinálom, 13-szor kellene, hogy végrehajtsa, 13 városnak és az ottani hõmérsékletnek kellene belekerülnie a fájlba, de csak 11-et rak bele, a szövegfájl mérete pedig 128 byte lesz. És ha növelem a ciklusok számát, akkor sem nõ meg a szövegfájl, pedig a tömb 13. utáni elemeiben is kellene lennie értéknek (0), de azokat sem írja bele a fájlba és a mérete marad 128 byte. Ez mitõl lehet (turbo pascal)? ELõre is köszi
Azt elfelejtettem, hogy nem kell dizájnos progi, nem az az elsõdleges cél. A lényeg az, hogy a program intelligens módon a próba-hiba módszerrel megoldást találjon, és a megoldást lépésrõl lépésre írja ki, ha talál... Az elején megadható a maximális próbálkozások száma, hogy ne keveredjen végtelen ciklusba, ha nincs megoldás.
Van egy feladat, lehet sokan ismerik: 3 szerzetes 3 kannibál probléma. A lényege, hogy van egy folyó, annak 2 partja. Az egyik parton áll 3 szerzetes és 3 kannibál. Át kell Õket juttatni a másik partra. Erre rendelkezésre áll egy csónak amibe 1 vagy 2 ember ülhet. A problémát az okozza, hogy úgy kell Õket átmozgatni, hogy egy parton se maradjon több kannibál, mint szerzetes, mert akkor megeszik a szerzeteseket a kannibálok. Ezen a honlapon megtalálható a játék, és így talán könnyebben megérthetõ. Namost nem is lenne annyira gázos a dolog, ha éppen nem a "próba-hiba" módszerrel kellene megoldani, ráadásul úgy, hogy a program tanuljon, vagyis a rossz lépéseket megjegyezze, és oda már ne lépjen vissza. Véleményem szerint úgy célszerû gondolkozni: hogy a lépéseket egy fába lehet rendezni. A fában vannak szintek, és a szintekhez tartoznak lépések (a csónakban ki/kik ülnek). Ja és valószínû a megoldás rekurziót használ. Az egész nem lenne problémás, mondjuk a ha a fát egy "bal-fel" vagy "jobb-fel" módszerrel lehetne bejárni. Itt a rekurzió lenne a legegyszerûbb megoldás. (De sajnos próba-hiba módszerrel kell.) :-(((((
Szóval az lenne a kérdésem, hogy van-e valakinek ötlete, vagy esetleg kész megoldása??? Bármilyen programnyelven, vagy leíró módszerrel jó, igazából c#-ban kéne, de az átkódolást már megoldom én. e-mail: [email protected] Minden építõ jellegû hsz-t szívesen veszek. Elõre is thx...
Mutassam meg, hogy meddig jutottam?
Nesze:
//max 25 karakterû max. 50 nevet feltölteni *-ig. A kérdés az elõzõ hozzászólásom!!! #include<stdio.h> #include<stdlib.h> #include<math.h> #include<string.h> #include<conio.h> void main (void) { const n=50; char nev[n][25]; char szov[25]; int i=0,db; clrscr(); printf("\nN‚v: ",db); gets(szov); while (strcmp(szov,"*")!=0 && i<n-1) { strcpy(nev,szov);//értékadás!!!! i++; printf("\nN‚v: "); gets(szov); }//while
Nem hinném, hogy egy abszolút kezdõ, akinek lövése sincs a témához, az a C-t könnyebben felveszi, mint a Pascal-t. Egyébként a C nem minden modern nyelv alapja, inkább elsõsorban a struktúrája (pl. a Delphi sem mondható C-gyökerûnek, mégis modern nyelv, a Borland C szintaktika meg el is tér a "másik" iránytól). De tudok olyan modern nyelvet, aminek még az sem: pl. a Visual Cobol, vagy az Oracle PL/SQL. :)
Pászkál szuxx, C rulez. Ugyanolyan könnyû, és legalább egy normális nyelv, gyakorlatilag minden modern nyelv alapja. Nem érdemes a p-t erõltetni, felesleges idõpazarlás, inkább C, és aztán ami kell.
Kb. mennyi idõ lenne egy felsõfokú infó érettségire felkészülni, úgy hogy még életemben nem programoztam? Honnan lenne érdemes tananyagot letölteni, vagy hogyan kezdjem el? Ja és 2006ban érettségizem.
Lényegtelen. Ha megtanulod és megérted a 8086-os szintet, nem lesz gond a késõbbiekkel. Ugyanez vonatkozik a különféle fordítókra is (pl. MAsm).
Hmm, csak van egy bökkenõ: nekem ezt "tanítják", és így a 8086/8088-ra szûkül le. A MASM32 v8.2 jó?
Assembly-hez, ha semmit nem tudsz még belõle, ugyanolyan jó a TPascal is egy kezdõ számára, ráadásul lehetõvé teszi, hogy úgy összerakhatsz egy mûködõ programot, hogy csak bizonyos részeket írsz gépi kódban, majd több és több eljárást írsz át, és vizsgálhatod a mûködését is. De elõször tanuld meg az x86 CPU és a memória mûködését, a regisztereket, a címzési típusokat és mûködésüket (nagyon fontos!), az egyszerûbb, alap 8086 kódkészletet, és ha már elengedett kézzel is megülöd a bilit, jöhetnek a bonyolultabb 286-os kódok, késõbb a 386-tól kezdve a 32 bites regiszterek, majd szépen fokozatosan rátérhetsz az FPU mûködésének megismerésére is (sztem a 387-es elõtti FPU-kkal nem érdemes foglalkozni), de ez annyira nem igazán fontos. Késõbb jöhet pár 486-os kiegészítés, majd a Pentium korszaktól kezdve teljesen új dolgok is jönnek, amelyek felül fogják bírálni a korábbiakat. Ne akarj rögtön a közepébe vágni, biztos alapok nélkül egyszerûen nem fog menni. Ezt garantálom.
Szertnék Assambly-t programozni (intel 8086/8088). Milyen programkörnyezetben tudok megírni egy assamblys programot? T.Pascal-ba is lehet, de gondok adódtak, mert ott 8086/8087 ill 80286/80287 utasítást lehet csak beszúrni... Honnan szerezhetnék olyan progit, ami jó, illetve hogyan kell használni? Köszi!
Mindenképpen szükséges valami kis alapvetõ számítógép, számrendszer (2-es, 10-es, 16-os) és operációs rendszer (ez a fontosabb) mûködési ismeret, különben csak tákolás az egész. Tudni kell, hogy alapszinten mi, hogyan és miért úgy mûködik egy oprendszeren belül, mi az a fájl, mi egy fájl kezelése, egy oprendszer honnan tudja, hogy mit kell kezdenie vele, stb. Pl. sokszor olvasni itt, vagy a magyarítás/stb. topikokban, hogy mivel lehet megnyitni valamit? Akármivel. Amivel akarod, és tudod kezelni. Nincs 1:1 megfeleltetés, nincs univerzális gyógyszer, vagy válasz. Egy fájl kiterjesztése egy oprendszer számára csak azt mondja, hogy a hozzá társított szoftverrel próbálja meg megnyitni. De nem tudja, hogy mi van benne (pontosabban: általában nem tudja, de az ismertebb, gyakoribb fájloknál már ez is mûködik). Pl. elõfordul, hogy valaki megpróbál egy ".qqtyin" fájlt átnevezni zip-re, hogy attól az zip lesz, pedig nem. A "qqtyin" struktúrája, meg a zip struktúrája teljesen más. A "qqtyin"-t az õt létrehozó/használó alkalmazás tudja kezelni, a zip-et meg kezdetben a pkzip, majd a winzip, most meg már az XP is oprendszer szintjén kezeli. Lehet, hogy ha a "qqtyin"-ra ránézel egy nézõkével, csak szövegfájlt látsz, de lehet, hogy valami teljesen elkódolt, teljesen egyedi struktúrával kialakított, röptében tömörített és cheksumokkal ellátott számhalmazt. Az exe és dll kérdés még ennyél is bonyolultabb. Ezekben - többnyire, de nem feltétlenül - befordított programkódok vannak, a programozási nyelvekkel leírt utasítások gépi kódú megfelelõi. De ezeken felül lehetnek bennük egyéb resource adatok, szövegek, képek, ikonok, akármi. Ha szerencséd van, értelmesen látod, és szerkesztheted, ha nem, nem. De ez nem programozás. Csak nyers adatok nyers piszkálása. Ha nagyon ügyes vagy, és ismered a gépi kódú utasítások felépítését, kódjait, kódsorait, akkor persze hexa editálással elvileg programrészeket is át lehetne írni (a crack-ek része is ilyen), de ehhez már nagyon alapos tudás és több éves, mindennapos gyakorlat kell.
Na most monolog következik. Speciel a programozás mint tevékenység nem vonz,DE!De a fene megesz amikor értetlenül állok..azaz álltam eddig pl: a hexaeditor elött...azota sikerült már belegányolnom egy játékba,és még müködik is a forditott szöveg:)) Tulképpen a játékok honositásának buherálása(igen ez a jo szo)miatt vetödtem erre,mivel néha ,az esetek döntõ többségében kell némi szoftveres tudás 1-2 file szerkesztéséhez.És ilyenkor értelemszerüen az emberfia kiváncsi:pl a dll.filé,ha már piszkálni kell..akkor miért is van?Tehát a szoftverek müködésének a folyamata érdekel..a mi-miért folyamat....Tudom..néhányatoknak szentségtörés a "tudatlanságom"..nos ez van...szoval a fenti okok miatt kérdeztem hogy célirányosan mellik téma felé kéne a kormányt tekernem...ismereteim bövitése miatt:)))...kb:ennyi lenne:)))
Az elsõre: hát... ez nem így mûködik, nagyon rosszul értelmezed a dolgokat. A miért kifejtése holnapra marad, mert nem két perc. Addig próbáld már magadban pontosan megfogalmazni, hogy mit is akarsz csinálni?
A másodikra: magyarul csak egy regény jelent meg hivatalosan, ami egy trilógia elsõ része volt, a többire már nem került sor (mondjuk nem is veszítettél sokat :) ). Hivatalos novellákról nem tudok, amatõr írások meg vannak nálam is... :)
Hali!! A #154 bejegyzésedre tudnál vmi linket ajánlani?Mert a müszaki könyvesboltban dobtam 1 hátast a sokaságtol..illetve a pénztárcám laposságátol:)))) Emellett garatula a Torment forditása miatt:))))))....2xorra játszom végig,és lehet nem utoljára a játékot....nem ide vág,de igy egy körben: Planescape témában jelent meg vmi magyarul???regényre,novellákra gondoltam.....mert asszem csak egy könyvet adtak ki Kishazánkban eddi...:(((
Sziasztok! Én a "Hex editálás" rejtelmeibe akarnék belemélyedni...szimplán hobbyból,játékmagyarositás céljából.Milyen irányban kellene elindulnom hogy alapvetõ ismereteket szerezzek?thx:)))
Szerintem meg elõször nyelvtõl függetlenül az alapokkal kellene megismerkedni. Adatszerkezetek, típusok, változók, oprendszer alapjai, proc mûködése, memóriakezelés... Csupa fincsi téma, ezekben kell elkezdeni az olvasgatást. Alapok nélkül am blok nem érdemes belevágni semmilyen nyelvbe, mert berögzülhetnek a rossz megoldások, hiányosságok, aztán onnan nehéz lesz továbblépni.
Hello! Letölteni nem tudom honnan lehet, de szerintem Turbo Pascallal kezdj. Én googleval kerestem rá anno, és könnyen le tudtam vhonnan tölteni a 7-es verziót. Ezután valamilyen tutorialt kellene találnod, amiben az alapok le vannak írva. Ajánlom a http://prog.hu oldalt, ahol a cikkek között érdemes keresgélni, sok prognyelvhez van cikksorozat, ami az alapoktól indul, és jól lehet velük boldogulni. Hogyha nem jók, nekem van itthon cikksorozatom pascalhoz, c-hez, assemblyhez (régi PCX-Users számok), ha adsz egy ftp-t, feltöltöm, vagy (nem tudom mekkore) e-mailre is elküldöm. Márk
valaki segítene nekem nagyon szeretnék megtanulni programozni de,hogyan kezdjem el? milyen program kell hozzá? honnan lehet letölteni stb légyszi segítsetek
Hello! Nem tudja vki, hogy ez a két progi miért nem mûködhet? Ennek az elsõ 100 négyzetszámot kéne kiírnia: {$N+} program negyzet; const n=100; var a : single; i,sz : integer; begin asm push di lea di,a finit mov cx, 1 @cimke: mov si, cx fld Dword Ptr[si] fld Dword Ptr[si] fmul fadd inc cx cmp cx, 100 jne @cimke fstp Dword Ptr ds:[di] pop di end; writeln('Az elso ',n,' négyzetszám összege asm-el : ',a); for i:=1 to n do sz:=sz+sqr(i); writeln('Az elso ',n,' négyzetszám összege: ',sz); end.
Ennek meg 150-et kéne elosztania 10-el: {$N+} program mm_m; uses crt; var m : single; begin asm push es push di les di,m finit mov si,150 fld Dword Ptr[si] mov si,10 fld Dword Ptr[si] fdiv fstp Dword Ptr es:[di] pop di pop es end; writeln('150 dm= ',m); end.
Meg tudnátok nézni miért nem jó? Márk
DirtyPio #123-as üzenetére írtam ezt válasznak, ott vannak a szabályok is, csak azt nem tudtam, hogy nála mi volt a pontos feladat. Amit én írtam, az folyamatosan jeleníti meg, hogy hogyan alakul a mátrix állapota.
ilyen vírus fejlõdéses dolgot csináltam régebben vannak szabályok amik szerint létrejön egy új helyen vagy elpusztul vagy nem csinál semmit egy mátrix tömbben elmented hogy az adott helyen van-e "vírus" és az egész táblát számold végig mielõtt a képernyõre írnád ki
Hello! Megpróbáltam megcsinálni ezt a vírusos dolgot, de nem tudom mi a feladat, egyszerûen megjeleníteni a képernyõn a virusok fejlõdését? Na mindegy, itt van: ahol 1, ott van vírus, ahol 0, ott nincs: program virus; uses crt; const n=30; type nemzetseg = array [1..n, 1..n] of integer; var i,j : integer; virusok,kor : nemzetseg; function Szomszedok(tomb : nemzetseg; x,y : integer) : integer; var szam : integer; begin szam:=0; if not(x=1) then if tomb[x-1,y]=1 then szam:=szam+1; if not(x=n) then if tomb[x+2,y]=1 then szam:=szam+1; if not(y=1) then if tomb[x,y-1]=1 then szam:=szam+1; if not(y=n) then if tomb[x,y+1]=1 then szam:=szam+1; Szomszedok:=szam; end; BEGIN for i:=1 to n do begin for j:=1 to n do begin virusok[i,j]:=1; kor[i,j]:=0; end; end; repeat delay(500); clrscr; for i:=1 to n do begin for j:=1 to n do begin write(virusok[i,j],' '); end; writeln; end; for i:=1 to n do begin for j:=1 to n do begin if virusok[i,j]=1 then begin if (szomszedok(virusok,i,j)<2) or (szomszedok(virusok,i,j)>3) then begin virusok[i,j]:=0; kor[i,j]:=0; end; if kor[i,j]>2 then begin virusok[i,j]:=0; kor[i,j]:=0; end; kor[i,j]:=kor[i,j]+1; end; if virusok[i,j]=0 then begin if (szomszedok(virusok,i,j)=2) or (szomszedok(virusok,i,j)=3) then begin virusok[i,j]:=1; end; end; end; end; until keypressed; end.
Hello! Valaki nem tudja, hogy honnan lehetne letölteni a régen PC-X ujság mellékletében lévõ PC-X User számait? Programozási melléklet volt, de jó nagyon. csak nekem kevés van meg. plz help.
Köszi a segítséget, azóta sikertül, annyi volt, hogy szöveges fájl, aztán: readln(lottosz,temp[1],temp[2],temp[3],temp[4],temp[5]); és így egy sorban lévõ 5 számot beolvassa a tömb megfelelõ helyeibe.
Most egy olyan kérdésem lenne, hogy nincsen közöttetek info-tanár, vagy esetleg olyan ember, aki ráérne, és megnézné nekem a mostmár kész emeltszintû-érettségi prog. feladatot? Olyan dolgok is érdekelnének, hogy mit lehetett volna könnyebben, strukturáltabban megcsinálni. Ha valaki ráérne, akkor elküldöm a .past.
Tipusos fájlnál nem az ascii alakot írja ki/olvassa be a pascal, hanem ugye a 16/32 bites számot (ez pedig 2/4 bájtot foglal.) Probáld ki, hogy csinálsz egy tipusos állományt, abba kiirsz egy számot. Megnézed, hogy miként néz ki. Aztán megcsinálod ezt szöveges állományként is.
Én a helyedben szöveges állományként kezelném. (Mert tipusosként nem fog összejönni a fenti probléma miatt.) Beolvasnám a program elején az összes adatot egy stringekbõl álló tömbbe. Illetve írnék egy átalakító fv.-t ami a space-knél darabolja a stringet és átnyomja egy integer tömbbe. Szerintem.