Ez már az első repülés után világossá vált, ahogy seggel mennek menetirányba, rögtön jön a repülés. SS pályán gyakorlatilag első szárny nélkül is tudnának menni 370-el megfelelő kasztnival. Ilyen volt a századfordulóelőtt és közvetlen alatta használt Reynard, Lola első szárny. Úgy néztek ki az autók vele mint a T-Rex az első kezeivel. :)
Csak azért, mert a videókat elnézve mindig akkor kezdtek el felemelkedni, mikor beseggeltek... És ugye a szárnylap első éle van mindig lejjebb, a hátsó feljebb, így felfelé kényszeríti a légáramot, ami meg lefelé a gépet. De fordítva az ellenkezője történik. És ugye az idén sokkal több az ilyen szárnyacska-élecske...
Há nemtom, józan paraszti ésszel gondolkodva azon rágódom, h ugye nagyobb a leszorító erő, amit a plusz csilivili szárnyacskákkal értek el, az alvázat viszont kilyukasztották, h a diffuzor ne szívjon olyan nagyon, mert az már sok lenne. Ebből arra jutottam, h a szárnyacskák által keltett plusz leszorító erő bizony visszaüt, ha a gépezet seggel fordul a menetiránynak, magyarul felhajtó erő keletkezik, ami ahogy kell fel is kapja a gépet. Sztem ez a diffúzornál nem működik, legalábbis nem ennyire látványosan... Tudom, h nem ilyen egyszerű a dolog, de ha az ember belegondol...nyugodtan hülyézzetek le, ha nem így van :D
Egyébként már nem az első eset, hogy a DW12-t átszúrta egy alkatrész és ennek nem lenne szabad megtörténnie. Ez konstrukciós hiba. Év elején voltak olyan kérdések (talán Michael Andretti) hogy nem tudni az aero kitek miatt megnövelt terhelés hogyan hat a felfüggesztésekre...hát így. Persze ezzel nem lett volna gond ha nem 3 nappal Indy500 kvali előtt kapják meg az ss pályára való aerot, hanem tesztelik mint a road pályára valót. Talán nem bohóckodnia kellett volna a szériának a belső körön 10000 néző előtt, hanem 2 héten át teszt,teszt,teszt...most meg megy a fejvakarás így engedjék el a rajtot? Utoljára szerkesztette: Dietrich, 2015.05.20. 07:51:20
de vágod, hogy átszúrta a kasztnit?
ezt a G erőt meg ne keverd az olyannal amikor 0-ra áll meg az autó. arról nem is beszélve azt Hinch túl sem élte volna. Utoljára szerkesztette: Dietrich, 2015.05.20. 07:37:44
Én csak azt gondolom hogy így volt tervezve. Tervezve ez a 3 lehetőség van: - élő adás - csúsztatott "élő" adás ( pl ő a kezdés után 15-30 perccel később kezdik adni és végigadják) - felvételről adott leadott futam
Csúszás = snooker, tennis vagy kerékpár megy :D Nem tervezett későbbi kezdés, ami miatt nem adják az elejétől, esetleg egy tervezetlen csúsztatott adást adnak le
Eleve csúszás, ha nem élőben adják. :) Lényegtelen, mert nem vártam és nem is várom meg a jövőben sem, hogy hallgassam a baromságaikat. Kár érte mert azért képileg csak jobb mint egy stream, viszont az amcsi szpíkerek eleve jobbak. Nálam már eleve kiverték a biztosítékot a múltkor azzal, hogy végig pofázták a Gentlemen start up enginest...lassan 30 éve nézem az amcsi ow-t és ez pont úgy hozzátartozik mint a felvezető kör. Tavaly állandóan efegyezte, idén meg gpkettőznek..kiváncsi lennék azoknak a véleményére, ha leülnek F1 vagy GP2 nézésére és állandóan azt lóhallanák mi van az indycarban hogy reagálnának rá.. Azzal sincsenek tisztában, hogy Castroneves inkább lenne 4x Indy500 győztes, mint idén IC bajnok...mert ezt is 3 verseny alatt taglalták. Utoljára szerkesztette: Dietrich, 2015.04.29. 11:14:22
21:37-kor volt a green flag a Digi 22:45-től adta. Ez több mint 1 óra. Én streamről néztem, de felvettem a digis változatot is. De megint szánalmas volt amit a riporterek előadtak...nem igaz, hogy nincs olyan aki élvezettel tudna közvetíteni és nem folyton GPkettőzne...múltkor az unalomról hadováltak most meg a szétszórt mezőnyről. 1. nem volt kieső mind a 23 autó célba ért! 2. Dracone, Jakes volt 1 kör hátrányban milyen széthúzó mezőny ez?? Komolyan nem értem mit néztek, mert nem a versenyt az fix, pedig az most kurva jó volt tele előzésekkel. Utoljára szerkesztette: Dietrich, 2015.04.28. 11:20:27
Bármi megtörténhet, mert ez itt az IndyCar Tényleg jó kvali volt. És mivel tv yt appal nézve kényelmes is fotelből, mobilon a LT-t nézve 1 sör mellett kellemes is volt. :) Az aerokitnek köszönhetően a pálya rekord is megdőlt. Utoljára szerkesztette: Dietrich, 2015.04.19. 08:46:38
, ezt a Dracone gyereket tényleg el kéne hajtani a picsbe, há' akárki jár a csapat környékén, oszt beugrik egy körre csak elveri :D
Simona De Silvestro nem fog indulni Long Beachbe. Érdekes mert ő áll pontversenyben legjobb helyen (6.) az összes Andrettis közül :D Ezt a logikát... :D
egy dolog, hogy ezek az aerokitek milyenek, na de az árapk!! Az aero csomagok a mérnökök számára "igazi áldás, hiszen nagyszerű kihívást jelent", ellenben a csapattulajdonosok csak vakarják a fejüket a nagy összegű számlák miatt. Sam Schmidt korábban megjegyezte: "Az aero csomagok 75 ezer dollárról indultak, plusz a kasztni... most 160 ezer dollárnál járunk (plusz a kasztni)."
A Formula 1-es Toro Rosso csapat egykori versenyzője, Sebastien Bourdais szerint a 2015-ös specifikációkkal felszerelt Indy autók által produkált összes leszorító erő mennyisége meghaladja a mai F1-es gépekét. Bourdais most a KVSH Racing IndyCar csapatának versenyzője. "Szerintem igen [meghaladjuk]. Ezekkel a szárnyakkal minden bizonnyal több leszorító erőt generálunk, mint a Formula 1-es autók. Ha teszem azt 200 kilóval könnyebbek lennének az Indy autók és megmaradna ez a leszorító erő mennyiség... háát az nagyon érdekes lenne! A miénk egyszerűen nagyobb autó - egy kicsit nehezebb" - mondja a francia, aki négy Champ Car bajnoki cím megnyerése után 27 F1-es versenyen indult. Az F1-el ellentétben az Indy autókban nincs kormányszervó, így az épített és utcai pályás beállítások által produkált maximum 5500 fontnyi leszorító erőt puszta izomerővel kell kordában tartaniuk. Az IndyCar bajnoki címvédője, Will Power egyetért ebben Bourdais-val és bele se mer gondolni, milyen lenne az élet az F1-hez hasonló alacsonyabb autósúly mellett. "Szerintem is több leszorító erőt produkálunk, mint az F1. Ha emellett még olyan könnyű is lenne az autónk, mint ott, szerintem képtelenség lenne vezetni." http://www.racer.com/indycar/item/115240-racer-have-indy-cars-surpassed-formula-1-downforce-levels
Vagy tényleg kellene intermedia guma, vagy a sok balfék miatt a versenybíró jóváhagyásáig nem kéne engedni a slickeket vizes pályán. Egyáltalán nem is értettem, h mi a faszé erőltették, mikor vagy 4 másodperccel lassabbak voltak, aztán persze az egyenesben tolták mint süket az ajtót, befordulni meg nem akaródzott... amíg esőgumi volt fenn minden ok volt. Ezeket az aero szarokat meg jiába erősítik meg ugyanúgy le fognak röpködni a darabok...Az a röhely, h mit bírtak titkolózni miattuk, sztem inkább meg kellett volna mutatni az elején, h mik az elképzelések, aztán ha nem tetszik akk felejtős. De ezek a faszok mindent el bírnak kúrni azt csodálkoznak, h a kutya nem lesz rájuk kiváncsi, még az olyan kockák, mint mi sem :D
Ne vicceljünk már :D Hinch nyert...nem volt kvalifikáció, és futam se...erős kifejezés hogy Hinch nyert...bírom a tagot, de ezt úgy fogalmaznám hogy Hinch makkolt egy orbitálisat a sok nyomorék miatt...
Amúgy Dracone nem tudom mit kereshet még egyáltalán az IC közelében. Kíváncsi vagyok hogy ő volt e ludas a pites esetnél, mert azt nem láttuk normálisan, se visszajátszva...sehogy...
RHR-nek meg a jó édes anyját. Remélem csuklik tegnap óta folyamat, bár szerintem Pözsó biztos tesz róla hogy így legyen.
Hát ez tényleg szar volt, de legalább Hinch nyert.
Végig szenvedve ezt a szart ... még mindig nem igazán fogtam fel...igazából rohadt nagyot csúszott a széria a szememben, főleg ha tartják a tendenciát (már pedig fogják mert LB jön). Ha az is szenvedős lesz akkor skippelem az évre a szériát...
lesz verseny. http://www.vipleague.me/sports/motorsports.html
király :/
Koránt sem biztos, hogy lesz verseny. wu elmaradt mert az orvosi helikopter nem tudott felszállni ilyen időben. Graham twítje szerint a versenyhez rendelkezésre álló helyi idő szerint 12 és délután 5 közötti időszakban kevés eső valószínű, ezért optimisták. Ha mégsem sikerül megrendezni a versenyt, a hétfőre halasztás minden bizonnyal kizárva Long Beach közelsége miatt (és az időjárás is hasonló lesz mint ma), ehelyett május elején az Indy Open Test helyett lehet megtartva.
Előre hozták a rajtot 3/4 órával, 20:45-kor lesz, bár ha a digin nézzük akkor tökmind1, mert felvételről megy 22:45-től, persze tegnap még az volt kiírva, h élő közvetítés 2245-től... ezért soxor nemtom eldönteni, h most akkor mivan... :D Mind1, úgyis a motogp futamot nézem 9-kor, majd utána az indyt :) Ez a mai nap úgyis nonstop autó-motorsport :D
kövezzenek meg nekem nem jönnek be ezek az aero kitek, ahogy számítani is lehetett rá, potyogtak a darabjaik rendesen, meg nem utolsó sorban hülyén néznek ki az autók...
Hát ebben biztos lehetsz a Diginek semmi köze hozzá. :D
Ohhh hogy a román k**va isten verje meg ezt a szájbakúrt ABC-t.... ezt a közvetítési minőséget...MTVA szint ....
Csak az első kettőt...senki mást ne mutassatok de tényleg...
Hawksworth pitről lemaradtunk, Collettivel mi lett....voltak előzések a hátsó traktusban...fúúúúú de szétkúrt az agyam -.-""""
Köc, közben én is nagy nyomozásba kezdtem, de jó ez így, lényeg, h a digin 21 30. megérte megvárniuk a motogp-t :D (y)
Carlinék besöpörték ugye az első győzelmüket tegnap a Lightsban (most megy a második verseny), Miller csinált is velük interjút, Jones letett a korábbi F1-es álmairól és most már az IC-be akar eljutni, az elején még bizonytalan volt, amikor Carlin hívta az USA-ba versenyezni, de élete legjobb döntésének tartja, hogy elfogadta az ajánlatát. Egy napot voltak eddig oválon tesztelni, Jones: "Életemben először féltem versenyautóban... a tévén sokkal könnyebbnek tűnt":))
Digin 21:30 A kiadott "weekend schedule" szerint 21:30-kor
Most akkó mikor lesz pontosan a rajt? Mert digin 21:30 a kezdés, de úgy olvastam, h 19:30-kor kezdődik, csak mert nézném én a motogp-t is ám :D
Az ESPN Playeren keresztül elérhető lesz élőben az összes IndyCar verseny és felvételről az összes időmérő edzés, ill. az összes Indy Lights verseny is Európában (kiv. Egyesült Királyság, Franciaország, Olaszország), a Közel-Keleten és Afrikában (kiv. Dél-Afrikai Köztársaság).
http://www.indycar.com/News/2015/03/3-23-ESPN-Player-expand-INDYCAR-international-reach http://www.espnplayer.com/espnplayer/ Elérhető csomagok: Éves előfizetés: 79.99$ Havi: 14.99$ Versenyhétvége: 6.99$
Teljes szezonos csapatok/autók:
1. AJ FOYT RACING = #14 – Takuma Sato 2. AJ FOYT RACING = #41 – Jack Hawksworth 3. ANDRETTI AUTOSPORT = #26 - Carlos Munoz 4. ANDRETTI AUTOSPORT = #27 - Marco Andretti 5. ANDRETTI AUTOSPORT = #28 - Ryan Hunter-Reay 6. BRYAN HERTA AUTOSPORT = #98 – Gabby Chaves 7. CFH RACING = #20 - Ed Carpenter/Luca Filippi 8. CFH RACING = #67 - Josef Newgarden 9. CHIP GANASSI RACING = #10 – Tony Kanaan 10. CHIP GANASSI RACING = #83 – Charlie Kimball 11. DALE COYNE RACING = #18 – Carlos Huertas 12. KV RACING TECHNOLOGY = #4 – Stefano Coletti 13. KV RACING TECHNOLOGY = #11 - Sebastien Bourdais 14. RAHAL LETTERMAN LANIGAN = #15 - Graham Rahal 15. SCHMIDT PETERSON MOTORSPORTS = #5 - James Hinchcliffe 16. SCHMIDT PETERSON MOTORSPORTS = #7 - James Jakes 17. TARGET CHIP GANASSI RACING = #9 - Scott Dixon 18. TEAM PENSKE = #1 - Will Power 19. TEAM PENSKE = #2 - Juan Pablo Montoya 20. TEAM PENSKE = #3 - Helio Castroneves 21. TEAM PENSKE = #22 - Simon Pagenaud
Nem teljes szezonos csapatok/autók:
22. ANDRETTI AUTOSPORT = #34 – Simona de Silvestro [St. Petersburg, Indianapolis 500?] 23. BRYAN HERTA AUTOSPORT = #97 – Jay Howard [Indianapolis 500] 24. DALE COYNE RACING = #19 – Francesco Dracone [St. Petersburg, Barber, Long Beach, Indy GP] 25. CHIP GANASSI RACING = #8 – Sage Karam [St. Petersburg] 26. JONATHAN BYRD’S RACING = # - Bryan Clauson [Indianapolis 500]
Igen emléxem asszem Andretti volt a csapattársa , volt egy olyan történet róluk, h Petersonnak a fiat 127-esét Andretti megtolta vmi mercivel vagy mivel, azt a fiat teljesen gallyra ment, több részletre nem emléxem :)
Én is azóta..csak akkor még ugye csak Monaco meg Monzát adták asszem. Laude balesetét is csak a hírekből tudtuk meg. De az tuti, hogy a Ronnie Peterson balesetét élőben láttuk a tv-ben.
76 óta nézem, 7 éves voltam anno, anyám imádta James Huntot, azért néztük hangyás fekete-fehérben az osztrák 1, vagy 2-őn :D Most már csak én is hagyománytiszteletből nézem esküszöm ... :)
Nem szimpla másolata egyéb szériákból, bár nekem az ALMS ugrik be, ahol először ezt használták és persze átvette a TUSC is, hanem annál sokkal több. Más szériákkal ellentétben itt nem körönként egyszer frissul, hanem minden egyes alkalommal, amikor az autó áthalad egy időmérő ponton (a rendszer az ECU-val van összeköttetésben). A LED kijelzők az autó mindkét oldalára fel lesznek szerelve, mindössze három miliméter vastag panelekről van szó. Két színt használnak: a piros lesz a normál mód, de zöldre vált a kijelző, ha a versenyző használja a push-to-passt. Maga a rendszer tud egy harmadik színt is, ennek egyelőre nem terveztek funkciót, de a későbbiekben ezt is ki akarják használni. Négy fokozaton lehet állítani a LED-ek fényerősségét, ami elsősorban majd az időjárás határoz meg. Mivel viszont az üzemanyagtöltő pont belenéz tankoláskor, ezért úgy állítják be a rendszert, hogyha az autó 10 mph-nál nem megy gyorsabban, akkor a max. fényerő mindössze 25%-át produkálja a kijelző, így nem vakul meg a szerencsétlen szerelő. :) Maga az ötlet már egy éve megszültetett és most jutott el abba a fázisba, hogy kipróbálásra kerülhet. Leghamarabb az Indy road versenyen debütálhat élesben.
Csak vánszorognak az oválokon kb az indyhez képest :D
Meg van az a verizonos reklámfilm amiben Power mondja az egyik Nascaros ásznak, miközben a tévén egy Nascar ovál versenyt mutatnak, hogy akarod ezt csinálni máshol is csak 4x gyorsabban? :D
ja csak megint egymás hegyén hátán lesznek a versenyek, azt augusztusban game over :/ mintha saját magukból is hülyét akarnának csinálni, persze olvasom én az okokat is, de akkor is kicsit úgy érzem, h a nascarosok röhögnek rajtuk kb...én megértem azt is, h sokaknak ott a nagy vízen túl jobban bejön a dobozautók lökdösődése, de sztem sehol sincs az indyhez képest, és nem is volt soha. Csak vánszorognak az oválokon kb az indyhez képest :D De mégegyszer, ez szigorúan az én véleményem, nem akarok vele senkit bántani :)
mert nem nem tudják kiszámolni, hogy az idő eltolódás +9 óra így amit megadtak helyi időnek ic oldalon: MAV TV 500 | 250 Laps 7:20p 9:45p n ez nálunk így festett: 04:20 - 06:45
persze nekem már eleve az eredeti sem stimmelt mert ez egy 3 órás versenytáv :)
máskor ha gondba vagy az idővel van két lehetőség. 1; http://www.timeanddate.com/worldclock/ 2; ha androidos a mobilod akkor abban az időjárásnál kikeresed az adott várost (vagy a hozzá legközelebbit) és már látod is a helyi időt, onnantól már könnyű kiszámolni. V8 esetében én ezeket használom, főleg akkor mikor ott is (ausztrália) és mi is állítjuk a vekkert, mert persze, hogy nem egy időben történik :D
Maga verseny nem volt egy nagy puki, grat Powernak most megérdemelte. Lehet jót tett a fejének a büntik amiket jogosan kapott már. :)
Végre bazzeg, 3 utolsó versenyen elbukott bajnoki cím után William Steven" idegbeteg" Power megnyerte a bajnokságot ... pedig azt hittem az edzések után, h ezt is elqrja
streamen meg még a közelében sincsenek annak, h verseny lesz :D
a tököm sem érti ezt, mindig bajban voltam, az indy.com-on 3 órátöl irták, a digin 3 35, mindegy köszi :)