A konstrukció érdekessége,hogy a motor az A és B tengely között van!
Volvo 7500
Tulajdonos többsége a Széles Gábornak van,az hogy még kik támogatják elképzeléseit,és melyik országban laknak,az szinte mindegy a végeredmény szempontjából!Lényeg,hogy Magyarországon rakják össze,és hogy ezzel Magyar munkahelyeket teremtenek!
A 435-ös az csuklós. Ha alacsonypadlós Ikarusra gondolsz és csuklós az a 417-es. 4 ajtós 435-ös kerülhet akár Volánhoz,helyközi járatban szoktak használni,egyébként városi forgalomra szánt buszokat pl.:3 ajtós 260-as. Egyébként Transmannak van 4 ajtós 435-öse.
Abból kell gazdálkodni ami van!:( Szakemberek állitják,hogy a 4-es metró,ennél rosszabb utvonalon nem is vihetnék,a költségeirõl amibe kerül nem beszélve.
Abból kell gazdálkodni ami van!:( Szakemberek állitják,hogy a 4-es metró,ennél rosszabb utvonalon nem is vihetnék,a költségeirõl amibe kerül nem beszélve.
Abból kell gazdálkodni ami van!:( Szakemberek állitják,hogy a 4-es metró,ennél rosszabb utvonalon nem is vihetnék,a költségeirõl amibe kerül nem beszélve.
hmm értem....rájöttem...a Volánbusznak Ikarus 435-je van...de az se oylan mint ez.....viszont Téténynél van egy oylan busz ami 435-s és annak van hátsó ajtaja...és a volánnak nincs :( Miért?
Én azért szeretem, de tény, hogy elég szûkös a helykínálata, meg a légkondi is kéne rá, mert nyáron elég durva szauna...
Egyébként a Volánbusznak nincs 412-ese, fõleg nem 2 ajtós. :) Németországnak készült csak(?) 2 ajtós verzió, asszem ilyenbõl össz. 1 db van Mo-n a Nógrád Volánnál. A 3 ajtós verzióból is csak pár városban van Bp-n kívül (Miskolc, Szfehérvár, Gyõr, ...?).
jajjj...bocsi de ez nem valami húdejó busz...kicsi...a sima 256-os régi Ikaruson többen férnek el mint ezen....De ebben az a jó hogy hátul van ajtaja nem úgy mint a Volán 412-sén :)
Ja, a 30-as pár hellyel a 263 mellett áll (bár csak tippelek, mert a rendszámot nem láttam, csak a pluszos a matricát, a többivel, 18,22,34,35-el meg találkoztam mostanában...).
Egyébként ha továbbra sem lesz pénz, elég nagy gázok lesznek itten. Valamelyik nap nem volt csere kocsi (csuklós), de a Troli is jól áll, a piros 7-esen több cinkotai 435-ös is besegít. Óbudára is ment át tõlünk két 415-ös, valamelyik nap 260-as volt a 105-ösön (ilyet azóta nem láttam, mióta óbuda adja), stb. . De a 4-es metrót meg kell építeni... No comment.
A conecto igazából csak "félalacsony" mert egy lépcsõ van rajta A citar ami a 2. ajtóig alacsonypadlós ott azon a részn nagyjából megoldották a 2-1 elrendezést (néha 2-1.5) egyedül a hátsó része 2-2es De ha jól tudom a rába buszok azok 1-1es elrendezésûek alacsonypadló mellet (javítsatok ki ha rosszul tudom!!)
Ezt én is tapasztalom állandó jeleggel. Mondjuk ez elkerülhetetlen,az ilyen alacsony belépésû buszoknál,hogy az ülések közti folyosó szükebb,fõleg 2-2-es üléselrendezésnél.
Fõleg negativ értelemben A városi conectok szörnyûek. 2-2es üléselrendezéses verzióban alig van állóhely 2ember egymás mellett háttal sem igazán fér el Ahol meg kiszedték az üléseket oda sem állnak mert van egy hosszirányú patka ami ahhoz viszont nem elég széles hogy egy 34-es lábúnál nagyobb ember feláljon rá, ráadásul akkor már a fejed is veszélybe kerül Viszon a busz azon kis részén ahol nincs "hosszanti irányú patka" onnan csak 1-2 modellben vették ki az üléseket
Nem váztörés miatt, hanem mert nem jut rá pénz. Én sem láttam a 30-ast.
A kigyulladások a szûkös határidõ miatt voltak. Már az 5-öst és az én hatosomat is késve adták át, így a garázs vezetékelte be. A többi is késett ezért az ilyen apróságokat mint víz- és hõszigetelés, kihagyták belõlük.
Pont azért akarják most a volán rendszert bevezetni, hogy ne álljanak fére, holmi kis nyavajával - mint vizzforralás télen - a söfõrök. Így nem fizet a cég olyan jól a betervezett és a be nem tervezett kiállásokra. Megkapjuk hamarosan mi is a mi kis furcsány csomagunkat.
Igen,az Ikarus házatályán sincs minden rendben,ami azt illeti. De ezt a 412-es szériát olyan kis mennyiségben értékesítették,hogy az ilyen hibák,bizony elkerülhetetlenek,ha lehet igy fogalmazni. Felújítás nélkül,meg egy busz se birja!
Értem, köszi. (Tehát akkor konkrétan 02-63 is váztörés miatt áll a garázsban? Bár akkor miért hiányzik a motorja? :) ) Ja még egy, 10-30-ról tudsz valamit, mert azt is régen láttam?!
Azért hozzáteszem, nem csak az utak felelõsek a 412-esek váztöréseiért (az Ikarus házatályán is lehet keresni a problémákat; a kigyulladások egyik oka is konstrukciós hiba volt, a másik meg a faxa karban(nem)tartás)...
Na igen, az örök "nincs" pénz duma. :(( Bár felújítás nélkül nem tudom meddig fogják kihúzni a buszok (fõleg a 415/435 széria). A régi, '87-88-as 415-ösöket már 2000-ben kellett volna selejtezni (ez volt az eredeti terv), ahhoz képest még mindig futnak, nagy részük ráadásul felújítatlan ezeknek is. A 260-asoknál is sajnálom, hogy nincs több zöld kapaszkodós felújítás. :( Pedig azok milyen szépek (gondolok itt a fehérvári felújításúakra).
Nem! Nem csak az enyémnek, az összes 412-esnek. Mindnek szét van repedezve az oldalüvegek közti oszlopoknál. Magad is megnézheted, rozsdacsíkok a jelenség fõbb mutatója. És ugyan ez a sors vár a volvókra is.
Az én BPI-006-om már több mint fél éve Fehérváron van. Gond van a felújító keretszerzõdésével. Nem akarják gariba megcsinálni a váztörést. Sem azon, sem a többin. Addig ott dekkol amíg le nem zárul a jogi vita. A többi meg lassan tetõzik a hibalistákkal. Rendszeresen kapunk 415-öst helyettük. Vagy ki sem tudunk jönni mert nincs busz. Mert nincs pénz. Mert az szdsz tõl átvette az mszp a trónt. Legalábbis ezt mondják az okosok, hogy Antal vezérigazgató "úr" a maszoposok elõretolt embere. Sosem lesz pénz. Amíg ki nem szórják a "szemetet" addig nem is lesz ez másképp.
A Pesti volvokról nincs tapasztalatom, én most más márkák emeletes-buszaihoz hasonlítottam. Persze a töbi elemeletes busz is jól össze van rakva mert különben nem engednék õket utcára, csak a volvonál sokkal ízlésesebben oldották meg az emeletet, valahogy nincs az az érzésem mintha utólag odaragasztották volna mint egy-két másik márkánál
Talûn mert emeletes. De szerintem még a volvonál oldaották meg a lagjobban hogy ne csak úgy tûnjön mintha odaragasztották volnaz emeletet. Valahogy egyben van az egész busz
Ne hagyjuk figyelmen kivül milyen alvázakra épít a Nabi! Amiket én látok az mind Scania alvázas. Igen,az is egy megoldás,hogy mindent mûanyagból építenek,én tartósságában nem vagyok egészen biztos,de ezt a gyár jobban tudja. Nem a Nabi az egyetlen aki szállít Észak Amerikába,meg különben a Nabi amcsi cég,jó hogy szállít oda is. Ezt nem értem "Egy 3X50 db-os megrendelés esetén nem tudunk masszívabb futómûfelépítést csinálni?! "A nagy buszgyáraknak" :)" A futómüveket a gyár készíti,de az nem azt jelenti,hogy azzal bmilyen uton el lehet menni.Ez az alacsony padló,illetve sik padlós busz átka,hogy minimális a rugó út,éppen ezért,nem igazán alkalmas pl:a pestiuatk nagyrészére.Bár erre a BKV-nak is rá kellet volna jönni,mielött dönt a tender gyöztesét megválasztják. Bmilyen autót szét lehet hajtani nem 100 000km alatt,hanem akár fele annyi idõ alatt is.Karbantartás,vezetési stilus függvénye. Téyn személyautóba a japánok tudják a legjobbat felmutatni! Az alkatrész meg kerül amibe kerül,ez van sajna.
Bocsánat, csak egy példa volt. Bár nem tudom, hogy egy ilyen színvonalas gyártótól ez hogy engedhetõ meg. A NABI Észak Amerikába tervez buszokat. 40 gyár közül pont nálunk csináltatják oda a buszokat mert az összes többi záros idõn belül széthullott. És hol van a NABI egy volvohoz vagy egy setra-hoz. Voltam a gyárban személyesen. Korábban sose láttam mûanyag buszt. :) Még a csapágyak is mûanyagból voltak. Persze a motor és az elengedhetetlenül fémek megmaradtak. De a busz úgysem onnan kezd el rohadni. Mindezt egy olyan gyártól ahol kéz kézzel tologatják a munkások a karosszériákat. Mit holmi autómatika meg miegymás. :) A TQS amúgy a Toyota Quality System rövidítése. Nem nehéz kitalálni, hogy a Mercedes életében oly rövid kis szakasz volt az az idõszak ami alatt a Toyota luxusmárkája a lexus, hogyan is vette át a piac vezetését. Aki ismeri a japán mentalitást az tudja, hogy miért. Amúgy a merci léhasága is hozzájárult ehhez. Emlékezzünk csak a 100.000 km alatt hengerfejes dízel mercikre. Nekem is tetszenek a volvo személyautók akár csak a buszaik. De ez csak a különcségüknek szól. Össze kéne hasonlítani, hogy az öreg - még megmaradt - vasak tekintetében melyik bizonyult tartósabbnak. Persze az újautó eladások számának függvényében. Az írásodban írtakra pedig értetlenül állok a téma elõtt. Egy 3X50 db-os megrendelés esetén nem tudunk masszívabb futómûfelépítést csinálni?! "A nagy buszgyáraknak" :) Akkor hol a volvo? De szerintem ezen ne "vitázzunk" mert az embernek hamarabb eszébe jutnak személyes tapasztalatok és a dizájnnal sokmindenkit le lehet venni a lábáról. Valahogy úgy vagyok a volvokkal mint a renault-okkal. Szép, jó minõségû, de francia. És azon végképp fel vagyok háborodva, hogy drágább az alkatrésze mint egy audinak. Nevetséges. De itt van egy másik népítélet. 2x annyiba kerül egy cabrio alkatrésze holott ugyan az?! 84.000 volt az autómata tükör a 307 sw-nkre. Nem szakadtam volna meg a röhögéstõl ha benyögik, hogy 168.000 mert nincs teteje a verdának. 2.4 literes turbós 170 lóerõs? Miii?! A bömös szimpla változó szelepvezérléssel a 2 literesbõl 150-et présel ki mondanom se kell mennyivel jobb minõségben turbó nélkül. Motorcsere 100.000 alatt és a marha képes 3 csillagot adni az autóra?! És ugyan ez az ember egy gm-es opel után újra egy gm-es opelbe vágyakozik :) "Ha nem hullik szét a motor a gar idõ után viharos gyorsasággal (a Volvo-ra nézve szégyenletes kiszámítottsággal!)" - itt
Szóval én elsüllyednék szégyenembe a volvó gyár helyében. Ilyet még egy messzirõl gyûlölt 3f-es (francia, ford, fiat) sem csinál. Biztosan nem olvastam utánna dolgoknak és bennem van a hiba. De nézzétek el nekem, hogy egyszerû karosszérialakatosként kezdtem. Ha valakinek akkor nekem biztosan tuti befutó a hûvös elegancia a saab-tól vagy a volvo-tól. De ami vicc azon csak nevetni tudok.
Hogy kerül egy kamion hiba listája egy busz topicba? Azonkivül,egy két hibás darab minden szériában elöfordulhat.Ezalól a Volvo se kivétel,ez egyértelmû. De a legyártott darabszám,és a jelentkezõ gond arányában a Volvo az élvonalban van. Tény,Budapesten nem vizsgáztak jól a Volvok.De ez azért történt mert a futómüveket nem ilyen utakra tervezték,sajnos a nagy busz gyáraknak külön futómüveket kell gyártani a közép europai piacra.Itt nem birják azok a futómüvek amiket mondjuk a svédek használnak.Azért jártak volna jobban,ha az Ikarussal kötnek szerzõdést,jobban ismerik a helyi igényeket!
1993-2001.A Mai Volvok már jobbank.És ez nem az FH 16.Az FH 16 jobb mint a 12.A 12-vel senki sem elégedett.Viszont a buszokkal elégedettek.a 7700-as jó busz,csak kár hogy a buszban kevés a szék :S
Nagyon jól tudom,hogy min múlik,a végtermék minõsége. És ez az ami a Svédeknél világszinvonalon müködik! Nem mondom azt,hogy más cégek nem készítenek minõségi terméket,de a Svédek mindig is tudtak vmit,amit mások nem. Az,hogy nálatok a cégnél ki milyen buszra került és miért,ezt nem tudhatom.
Jó kérdéseid vannak.Az egy dolog hogy dárágn klapod meg a Volvot de legalább egy olyan buszt/autót kapsz ami normálisan összevan szerelve,és kényelmes,és minden.........Vegyük pédlának az Audit.......jól összevan szerelve de annak is vannak apró hiábi.Jó a Volvonak is van de annyira nagy.....és sose volt még olyan hogy egy Volvo autót visszakellett hívni Svédországba mert valamije nem jó vagy valami.......