Végül is 3 lehetõség lehet, a C56, C60, C63. Ebbõl 2 kiesik, mert a képeken sehol sem láttam rajtuk légkondit, marad a C56 (nem értekhozzá, csak szétnéztem kicsit a neten). Viszont olyan,hogy csukló nélküli C80-as nincs...
Jó kis oldal és irigylem is a dunaújvárosiakat a 417-es miatt, elvileg pécsre is érkezett volna még 98'-ban pár darab, de aztán inkább mercik jöttek helyette pár évvel késöbb. Dunaújvárosban a 417-esek óta nem történt újabb buszbeszerzés?
Fogd már fel, hogy a C80-as az a 280-asakból készült busz. Tehát CSAK csuklós C80 van. :S A "C" csak annyit jelent, hogy Classic, tehát a szóló, az C56-os. Mellesleg az nem légkondi, csak légbefúvó. És már miért akadna bele bármibe is? IQ huszár... :O Akkor a ThermoKing dobozra mit mondanál? Design-ra a Volvo-k Sütrak-ja bejövõs. :)
Pécsett ismeretlen okokból a járdára sodródott egy merci az egyik megállónál és halálra gázolt egy ott várakozó nõt. Az áldozat nyugodjék békében. cikk 1 cikk 2
Hát, mondjuk az sem az ipar ékköve de alacsonypadlós legalább! Drágábbnak is biztos drágább, hogy milyen belül és mennyire megbízható arról a dunaújvárosi olv. társak tudnának valami bõvebbet írni!
Nem vagyok baleset szakértõ,de szinte biztos,hogy több tényezõ együttes közrejátszása,miatt történt.De ezt derítsék ki azok akiknek ez a szakterületük!Az áldozat nyugodjék békében!
Mivel a 412/417-es szériából nem történt nagyobb számú értékesítés,ezért lehetnek kisebb bajai.De az Ikarus az elsõk között fejlesztette ki a végig alacsonypadlós buszokat!Még se kellet akkor itthon,most meg vesszük,a drága külföldi tipusokat!
A 417esek óta jöt Dunaújvárosba a 3 db athéni volvo7700A, szintén 3 db alfa-volvo meg egy C83as ikarus meg Fehérvárról helyeztek át 1-2t (de mindezt már lassan 8 év alatt), mostanában inkább a helyközi állományt fejlesztik
Ugyan a szívem eléggé a 417esek felé húz, de reálisan értékelve õket meg kell hogy állapítsam hogy nem tökéletesek a városi forgalomban. Az ülések közötti folyosó nagyon keskeny (keskenyebb mint a 7700A-s volvókon) és a motor elhelyezése is jobb a 7700A-soknak mert nyáron, mûszak közepén, folyamatos motorhasználat mellett igencsak felmelegszik a 417esek hátulja, és akkor könnyen rosszul lehet az utas (ahogy ez jópárszor be is következik)
Meg nem erõsített információk szerint várhatóan 2007 közepétõl a magyar Ikarus 417-es flotta nagy részét vagy teljes egészét átveszi üzemeltetésre a BKV Zrt. A jelenlegi üzemeltetõk – az önkormányzatok és a kormány jelentõs anyagi szerepvállalása mellett – kedvezményesen beszerzett új Mercedes autóbuszokkal váltják ki a jelenlegi IK417-es jármûveiket. A Budapestre érkezõ autóbuszok a tervek szerint az 51-es vonalon és más hosszabb járatú dél-pesti viszonylatokon teljesítenek majd szolgálatot.
A fenti konstrukció alkalmazását a Volvo 7700A autóbuszok 2007-es beszerzésének elmaradása és a kiöregedõ IK-280 jármûvek selejtezése után a BKV-nál prognosztizálható jármûhiány teszi szükségessé.
<<< Ezt most találtam, szerencsére ez nem következett be :)
Ez azért is lehet,mert akkor amikor ezeket gyártották,meg nem ilyen konstrukcióju tengelyek voltak gyártásban.Az ülés sorok száma ugyanannyi a volvokban,és a 417-esben?
Ez eleve csak valamelyik nagy fantáziájú emberke/újságíró agyából pattant ki. :) Ilyenrõl szó sem volt "odafent". Viszont idén tényleg jön 60(+~24) használt csuklós, a tender már ki van írva. (mondjuk nem nehéz kitalálni ki lesz a nyertes... igen, a Volvo-ról van szó :D)
Pedig léteznek 4 ajtós 417-esek,három ajtóval már tényleg nem kimondottan városi forgalomra tervezett busz,mert az utas cserét lassítja,a hátsó ajtó hiánya.
Igen én is ezt mondtam,jobb 4 ajtóval.Mondjuk ezek a 417-esek egy meghiusult üzlet nyomán maradtak itthon,igy nem igazán az itteni igényeknek megfelelõen készültek,ez a 3 ajtósakra vonatkozik.
Ik 283as vagy C83as melyik volánoknál van? A tatabányai kettõrõl tudok, meg nem régóta van Dunaújvárosban is kettõ. Ezekrõl mi a véleményetek? Szerintem egész jó kis buszok.
Ez a helyis Dunaújvárosi:
Ez a helyközis Dunaújvárosi:
Ezek pedig a Vértes Volán buszai:
Hát nagyobb befogadó képeségû mint egy 280/C80,ami egy kicsit problémás a tipusnál,hogy nem kormányzott a 3. tengely,ami kanyarodáskor egy kicsit hátrány.Ez végülis azért alakult igy mert amikor a 282-est,illetve 283-ast fejleszteték,a Rába nem rendelkezett elegendõ teherbirású kormányzott tengellyel.Mig a 282-esnél ennek ellenére beépitették a kormányzott tengely,ami azzal járt,hogy a csukló mögötti részben radikálisan le kellett csökkenteni az állóhelyek számát,a 283-asnál nem kockáztatak,és fix tengelyt építettek be.
"nem kormányzott a 3. tengely," Ez a legtöbb mai csuklósnál is így van, nem? Szerintem sincs vele komolyabb baj, annyi hogy koráhozképest nem túl modern. Szerintem inkább a 480-as típus tökéletesítésére kelett volna fordítani az erõforrásokat. Korábban már írtam is hogy nem értem miért nem így tett az Ikarus anno. Sõt, még egy csuklóst is elképzelhetõnek tartanék (inkább csak álmodozás)
"radikálisan le kellett csökkenteni az állóhelyek számát"
Ja, gondolom papíron... Birják ezek, legalábbis a 280-asok. Mielõtt a volvokat megvette a mátra volán, a gyöngyös-heves viszonylatban délután szinte csak 280-asok jártak. És bizony hétköznap, iskolaidõben igencsak sokkal többen voltunk rajtuk, mint amit papíron vihetnek. (nem egyszer volt olyan tömeg, hogy ha ki sikerült nyitni az ajtókat, akkor 4-5 ember szabályosan kipréselõdött.) Ez persze most még szarabb, mert az összes 280-ast elvették a vonalról, és volvok, ill. man-ok viszik a népet, ami egyik sem csuklós ugye... (de a legszebb, hogy mostanában nemritkánn csepel union is be szokott állni, amire van aki fel sem mer szálni, olyan állapotban van....)
A 280,és 282-es között van kb 1,5 méter hossz különbség,és ezért inkább telerakták üléssorokkal a csukló utáni részt,hogy kevés állóhely legyen,vagyis kevesebb ember tartozkodjon a csukló mögötti részben.
Találtam otthon egy rendszerváltás elõtti dunántúli naplót (alias "az MSZMP Baranya Megyei Bizottságának lapját":D) és pont volt benne egy cikk valamilyen autó-show-ról: íme két kép:
most halottam,hogy a BKV ujabb azt hiszem 80 db.,6 éves alacsonypadlós buszt vásáról.Hát ugy nézem,magyarország lesz a külföld "roncstelepe" lassan.Mert mi minden szart megveszünk,elnézést a kifejezésért,de egyre inkább ez körvonalazódik ki.Én nem állitom azt,hogy minden használtan vásárolt külföldi busz rossz lenne,de az már durva,hogy inkább vesszük a külföldi használtakat,az helyett,hogy magyar ipart támogatnánk.Még hány busz gyárnak kell tönkre menni,hogy észre vegyék magukat?????
Elég érdekes a mai helyzet, vajon el tud-e a magyar piac tartani 4 gyártót fõleg ha a külföldi gyártókat preferálják a közlekedési társaságok ( vagy használtam vesznek buszt ahogy az elõbb írtad)? Én a legtöbb fantáziát és kreativitást az ARC buszokban látom, a credoval és az alfával ellentétben egyedi a felépítmény (azaz nem licensz), másrészrõl, pont nekik nincs meg a vevõkörük/piacuk. Ellentétben pl a credoval, ami kis fogyasztása és olcsó ára miatt szinte bizotsan nyeri a volán tendereket, és abuszokon is ha cask külsõleg de valamennyit változtattak a licenszen, és elõrukkoltak egy új modellel (lh12 http://credobusz.extra.hu/index2.html). Az alfabusznak is úgy néz ki beindult az export biznisz. Én ebben a cégben látom a legkisebb mértékü kreativitást és egyediséget, fõ egységeket a volvo adja de a busz kinézete fõbb vonálsai (pl lámpák) is olyan mint egy vérbeli volvoé. Kár hogy a leningrádi buszokat nem innen exportálják hanem ott építenek gyárat. A nagyobb távolsági buszok és a BKV alvállalkozók révén nekik is van egy biztos alapjuk. Az MJT egy érdekes kakukktojás, az emeletes buszuk nagyon ötletes, az új honlapjuk kapcsán éeírtam véleményemet a szóló típusról. Furcsa hogy mintd a credo mind az alfabusz új gyárat épít és x%-kal növeli kapacitását, csak éppen az a bibi hogy a piac nem bõvül. 5-7 év múlva valaki tönkre fog menni szerintem.
Az ARC ugy néz ki egyenlõre,hogy csak a városi buszok piacára koncentrál,mig a többi gyárnak azért minden kategoriában vannak alternatívái.A credo is,az alfa bus is ugy vásárolt licencbõl dolgozik,ezért nincs egyedi megjelenése a buszainak,kivéve a Credo uj szériás buszait,amik már saját design-nal rendelkezik,de a gyökerektõl nem szakad el végül is.Ami furcsa cikkben,sehol se említik a Széles Gábor vezette HB,az Hungarian Bus nevû céget,lehet,hogy belebukott?
erról beszéltem,és egyre érdekesebb az ügy,Kezd furcsa lenni,ugy látom másoknak is ez a nagy Volvo hüség.Az meg szintén érdekes,hogy nem volt más pályázó.
44 milló + motorcsere (bár nem értem miért szükséges :S:S). Ennyibõl már biztos kijött volna egy új busz is.A BKV-val kapcsolatban nem ez az egy "érdekesség" amirõl hallottam.
Bõven kijönne,ha akarnák,de számomra az kezd világossá válni,hogy a nagy buszgyárak probálják kiszoritani a kisebb gyártókat,hogy ne legyen konkurenciája a belsõ piacon,és igy jelentõsen növelheti az eladásait.És ennek érdekében bmilyen eszközt bevetnek.
És még merje vki azt mondani,hogy ez jó üzlet! Ennyi erõvel vehetnének uj buszokat,amik alapban telesítenek minden követelményt,és nincsenek ilyen extra kiadások.Itt vki vagy vkik megint nagyon jól járnak,és az biztos,hogy nem azok akik a szolgáltatást igénybe veszik.
Az tény, hogy gusztustalan, ami a Bkv (Antal úr+Alfabusz(=Volvo)+Nógrád volán+VT transman) háza tájékán megy, de inkább a 6-8 éves Volvo 7000-esek, mint Arc, Credo, Localo (ebbõl már sajnos túl sok mászkál Bp-n) és egyéb "minõségi" csodák. Az ár valóban irreális, újonnan kerültek ~65/70/75 (FJX/FKU/FLR széria) millióba a Volvo-k...
" Arc, Credo, Localo (ebbõl már sajnos túl sok mászkál Bp-n) és egyéb "minõségi" csodák" Az általab említett magyar gépekkel mi a konkrét baj? Én eddig csak egy elég fiatal credo E12-n ültem, azzal konkrétan nem volt semmi probléma.
"újonnan kerültek ~65/70/75 (FJX/FKU/FLR széria) millióba a Volvo-k..." Mi okozta a szériánkénti 5 milliós drágulást?
Minõségi csoda? Hát enm is tudom melyik busz az amelyik hullik szét a pesti utakon! Jó lehet,hogy egy Credo,vagy Alfa busz se birja,de legalább nem kerülnek ennyibe,és az alkatrészek hozzá se.Egy vmi be kéne látni:a Volvokat nem ilyen körülmények közé gyártották!Már igy is egyedi futómüveseket kellet hozatni!Szóval,ilyen tekintetben üres pénz kidobás ilyen drága buszokat venni,vagy ha már mindenáron ez a vágyuk,csináljanak olyan utakat,amiken el tud menni a busz!
Egynek örülök. Ha megjönnek az új (illetve használt) volvók, akkor végre visszakapjuk a harmadik athéni volvónkat is dunaújvárosba. Engem az gondolkoztat el, hogy miért nem credo bn18-asokat vettek, hogyha a próbaidejükön, mikor Bp-n voltak akkor állítólag mindenkinek nagyon tetszettek. Azokkal biztos olcsóbban megúszták volna a dolgot.
Melyik buszok? Hát leginkább az Ikarus 412-esek, 415/435-ösök, de azért a 260/280-asokat is megviselik az utak (olyannyira, hogy a 10 éves 7-173gyors buszok közt is akad már olyan, ami nagyfelújításon volt/van). Az alakatrészes dolog megint nem teljesen igaz, mert a Localo-t is a Volvo (Hungária) szervizeli. :)) De a tobbiben sem magyar a motor, meg a többi fõegység. A szériánkénti többletet meg az extrák okozták (tehát az elsõ szériások végösszege sem ennyi volt, mivel úgye a klíma utólag került be......)
A budai oldalon már nagyjából rendbeszedték az utakat (ahol alacsonypadlósok járnak), "odaátra" ez sajnos valóban nem mondható el. :( Szóval nem a busz hibája, hogy szétesik, hanem a hülye vezetésé, aki a szar utakra rakja; ja, és persze az "új" Volvo-k is pestre mennek, a 30-as, ill. a 82-es vonalcsaládra, meg Rákoskeresztúr térségébe (ha esetleg érdekel vkit :); persze ez nem szent írás, de most ezt csiripelik a madarak).
Én ugy tudom,hogy a gyorsjáratos piros buszok nem uj beszerzésûek voltak,hanem régebbi buszok lettek felujítva.De sokszor amilyen spártai utak vannak,oda aztán mindegy milyen buszt küldenek be,de továbbra is azt mondom,hogy hiba ilyen drága buszokat üzemeltetni,addig amig az infrastruktura nem fejlõdik fel hozzá.Meg ahogy szerbvizelnek a Volvo hungáriánál,hát arról is megvan a véleményem.Én azt elhiszem,hogy ne minden vonal olyan mintha tankpályán mennének.Persze a gyár nem tehet arról,hogy szétesik a busz,vagy eltörik a váz,de akkor felesleges ilyen drága buszokba befektetni,mert ugyanaz a sors vár rá mint a többire,és nagyon nem mindegy hány milliós busz amortizálódik el.Igaz,most már nincs is gyártásban olyan busz,ami magyar fõegységes lenne,ami szintén szomorú.
Hát ez tényleg inkább villamos mint busz. Minek kellene hogy a busz mind2 oldalán legyen ajtó és 2 fülkéje legyen ?! A motorja egyáltalán hol van? A tetõn?
Félig-meddig igazad van a piros buszokat illetõen, de mi '98-as gyártásnak vesszük õket, mivel gyakorlatilag a tengelyek kivételével minden cserélve volt rajtuk (0-km-es motor, váltó), a régi '86-88-as gyártásúak új vázat is kaptak (az akkor 5-6 évesek, csak vázjavítást).
Én akkor is azt mondom, hogy hajrá MAN, Merci, Van Hool, Volvo, a piacon ezek a legmegbízhatóbb, legminõségibb buszok; egy európai nagyvárosban járjanak ilyenek (Credo, ARC mehet a kisebb forgalmú vidéki városokba, helyközi járatokra).
A Volvo maffia újabb részlete: a Vt-Transman tavaly Merci Conecto-kat akart venni, de a Bkv megtiltotta neki és kötelezte, hogy Localo-kat vegyen... (ebben ugyan nincs benne ez a részlet, de...) Korrupciógyanús autóbusztender
Nálunk az egyik Merci elsõ hídja totál kikészült, nagyon csúnya hangot ad. Pedig még nem is annyira rosszak az utak errefelé... Ráadásul nincsenek is itt olyan régóta.
Valakinek van a közelében egy 260-as, vagy 280-as? Kellenének nekem a tükör pontos méretei...
Hát igen a szerkezet neve autotram,ami végülis autovillamosnak is forditható.Létezik két illetve három tagos kivitelben 24! illetve 36! méter hosszuságban,szélességük 2,55 méter.Hajtás történik egyszer atetön elhelyezett akkumlátorról,ami 3 kilométeren keresztül tudja hajtani a szerelvényt,tisztán elektromosan.A hajtáslánc a kocsiszekrények végében találhatók,a fék,és elektromos csatlakozások automatikusak.Végülis hibrid hajtású a jármû.Ez egyenlõremég csak koncepció
Félre értés ne essék,én nem nézem le egyik nagy külföldi buszgyárat se! De egy,addig nyújkozdj amig a takaród ér,kettõ lehet én elfogult vagyok,de ugy gondolom,ha már van hazánkba busz gyártás,akkor azért ki kéne állni ezen termékek mellet!Én ugy tapasztaltam,hogy más országokban igyekeznek elõnybe részesíteni a hazai gyártókat.Egyébként a cikk nagyon érdekes,és egyre furcsább dolgok kerülnek napvilágra.Ugy gondolom ennek az ügynek korántsincs vége,és még fognak kideülni érdekes dolgok.
Az ARC-vel mindenki csak szív, akinek van, folyamatosan mennek vissza a gyárba kendácsolásra, no meg nem is tudnának ilyen nagy számú buszt legyártani, amennyi a bkv-nak kéne. Credo állítólag megbízható, de ronda, meg a belsõ kialakítása sem tökéletes. Arról nem is beszélve, ha már van 150 Volvo, akkor gazdaságosabb ezt a vonalat követni, a szerelõket nem kell újabb márkára átképezni, nem kell több speckó szerszámot venni, stb.
Minden uj fejlesztésû buszban ott a hibalehetõség,ez alol nincs nagyon olyan gyár amelyik kivétel lenne! Ha meg már elkezdték ezt a volvosítást a BKV-nál,igazad van abban,hogy nem kéne 80 féle tipust rendszeresíteni,mind alkatrész,mind egyéb más anyagi okok miatt. A kép akkor készült,amikor állományba kerültek a felujítás után?
Ha már tócsába léptünk fürödjünk is meg benne :( Bár szerintem az idõk folyamán a volvo is változik, így valamennyi idõ után elõbb útobb a szerelõket ha nem is átképezni de egy két újbat "mutatványra" be kell tanítani. Pl a használt volvok mennyiben fognak különbözni? Egyébként szerintem az ARC-nak egyszerûen az a baja hogy nincs elég tapasztalata. Erre pedig csak egy megoldás kell: gyártani, minnél többet. BIzots vagyok benne hogy az elsõ pár volvo 7000-es típus közt is volt olyan ami "szétesett".
Egyébként ismerek olyan soföröket akik Volvo fõegységes busszal járnak,és már szinte az összes Volvo márkaszervizt végigjárták vele,de vhogyan a bajára még nem jöttek rá.Ugy hogy többet lóg a levegõben,mint amennyit uton van.