Tényleg lehet, ha valakinek van affiniása hozzá. Én építettem többet is, még talán ide is linkeltem sok-sok évvel ezelőtt. Aztán vettem egy TrackIR-t és kidobtam mindet Egészen más a profi cucc, mint az otthon barkácsolt. Szerintem csak akkor ajánlott, ha valaki próbálkozni szetne vele vagy ki akarja próbálni olcsóért, de egy normális fejmozgás követéshez mindennapi használatra kényelmetlen és macera, nem pontos, elkalibrálódik állandóan. Élvezetes repkedéshez a TrackIR kell. A negyedik verzió már elég jó és azt találni 25 alatt használtan.
én egy kicsit azért sokallom mert oké hogy tudja mindenféle fényviszony mellett követni a mozgást de maga a technika nem olyan eszeveszettül bonyolult(otthon pár ezer forintól lehet csinálni hasonlót) az árához képest
Nálam csak akkor zavarja ha total bevág a nap de akkor a latasomat is zavarja nemhogy ezt D. Valahogy sikerult belőni zoommal meg a tresholdal hogy ne nagyon legyen érzékeny. En nappali fénynél is használom. De gondolom akkor az eredeti TrackIR5 re gondoltál ..hat az még használtan is 50 körül van.. Nem vagyok biztos benne hogy többet tud
Ilyen kamerám van nekem is, infra ledekkel, a programot is használom. De nappali használatnál zavarja napsütés amit nem tudok teljesen kizárni. próbáltam már mindenfélét hogy ne zavarja de nem az igazi
Van pár altetnativ megoldás rá. Én többet próbáltam Eloszor egy hazai úriembertől rendeltem a saját gyártású kis ledjeit amit saját webkameraval összehangolta.. De van kész verzio is már. Ami egy 3 pontos klip es egy PS eye cam parosa infra ledekkel. Nálam teljesen tökéletesen működik freetrack vagy hattrack progival. Itt megnézheted
doh, az én munkám kanyarban sincs Frank007 kiváló munkájához képest, de azért köszönöm! :)
pár újabb kép és egy icipici letöltés :) Szeged városát kezdtem csinosítgatni, főleg, hogy egy külföldi "kolléga" nemsokára Szegeden repüli a ppl vizsgáját :)
Letöltés (ez nem tartalmaz ortofotókat, semmi extrát, csak pár épület / torony Szeged városában - és a Bertalan híd) Hungary VFR - Szeged
Én igen, mivel a "School-ból" kifolyólag ingyen odaadták,mire vagy kíváncsi? Mellesleg a P3D sg fórumban írtunk róla olvasd el. Az időjárási effek abban ki is merül amit mutogatnak hogy "szépen" végig folyik a szélvédőn a víz. Az XPL után sokra nem számíts így nem ér csalódás.
pár screenshot (a balatonon a sok kis fehér paca mind-mind vitorlás, vagy kis hajó, ritkítom majd őket :))
Kőröshegyi völgyhíd, Tihany a háttérben
Siófok
Balatonfüred
Szentkirályszabadjai repülőtér, Veszprém, Balaton
Parlament, Bazilika, Nyugati PU, Budai vár, Halászbástya, Mátyás templom, Lánchíd, stb
Hősök tere, Szépművészeti múzeum
bekerültek a zárt és nyitott hazai repterek, helipadokat is megcsinálom (újra, xp9-hez megcsináltam már, csak elvesztek :() Utoljára szerkesztette: ekre, 2017.05.20. 15:00:43
Sziasztok! Pont a héten vásároltam meg az x-plane 11-et,szerintem pakold fel valahová a csomagot,akit érdekel az le tudja majd tölteni.Én az elsők között leszek,és majd ide leírom a tapasztalatokat.Más,valaki tesztelte a Flight sim world-öt?Pár tesztet láttam a yt-on,az időjárás effektek egész jól néznek ki...
sziasztok, előre is elnézést, de xplane téma (nem találtam a fórumát).
hamarosan beta fázisba lép az xplane (10 és 11) szimulátorhoz készülő scenery csomagom, ehhez keresnék tesztelőket. a scenery hazánk tekintetében jelentős, ugyanis az egész országot zl16, Budapestet zl17 felbontásban lefedi (ill mivel hosszúsági és szélességi fok matrixa alapján készül, az ortofoto valamelyest átér minden határszakaszon). tartalmaz továbbá számos egyéb ingyenes scenery-t, az usa egyes területeiről tovabbi ortofoto és 3d sceneryket, illetve a teljes bolygó tekintetében az osm térkép szolgáltató adataiból konvertált elemeket (út és vasúti hálózat, osm adatbázis kategóriái - sportpályák, nevezetességek, stb)
a csomag elég nagy, az xplane amúgy sem kis helyigénye mellett további kb 100-120 gb szükséges.
egy ízelítő videó, ezen Bp még csak zl16-os, a mostani verzió zl17, illetve az ezen a videón látható bugok nagy része javitva.
a teljes csomagnak nem hinném, hogy része lenne, de van mód az aerosoft és az lhssim scenery csomagjainak használatára, ehhez max az ingyenes appot és egy leírást mellékelek.
Na az út folytatódik végre kicsit tisztább az idő de majd approach érdekes lesz....
Na sokág zavart ez az airac dolog, szoval a vegen elhataroztam hogy befizetek ra, havi 9 eur. Igaz ha f1 gtn 750 et hasznalsz 8 na ez az amin meg mindig vacillálok) akkor nem nagyon van akkora haszna, de mar csak a fms dataert megeri hogy nem kell vadaszni illetve a tablet app-juk eleg jo tegnap hasznaltam is airport charts enroute...stb nagyon jol tette a dolgat, persze nem olcso de erre az a 9 eur meg belefer viszont jo a hozza adott app, jo a desktop verzio is es hat kap az ember egy rakas navigacios trening cuccot is. szoval eddig nem bantam meg ha esetleg valaki gondolkodik rajta.
Ez nálam is igy vanGA VFR re mast használók mint AL IFR re. Utobbinal annyira nem a táj dominal illetve en scenery. Cfg t is csinaltam a configgal adott terulethez csak azt rakom be gy nincs annyira leterhelve.
:)) nem állitottam hogy konnyu volt eljutni idáig:)) mondjuk en 3 fsx.cfg-t és hozzá tartozo beállitast használok van: Ga_Low-Slow, van GA IFR, és van Airlines ezekhez vannak belove a beállitások, Low and Slow scenery a lenyeg minden mas csak masodlagos, GA IFR kicsit balanszolt beallitas tobb ai traffic, Airline a lenyeg a rendszerek kevesbe maga a táj.
Az a baj azzal a leírással hogy jó pár éves es sokminden mar ideje múlt. Nekem se váltak be azok a beállítások de már kezdek jó úton haladni.... Alakul
avsim dx10 fixer fórumában volt a pdf. én is próbálgattam de ahogy, ahol és amikkel én repülök nekem ez jött be. A 62 es aff al egyutt. smooth az egesz. 6800K es 1070GTX
Cfg ben csak a bufferpools más nálam azt 0 ra irtam. Viszont inspectorban van pár eltérés nálam. Megnézem azzal a beállítással. Köszi!
limiter ki van kapcsolva GA flightnal ez valt be Nagygépesnél meg a 30-as limit. DX10 progiban 4X-es van állitva Utoljára szerkesztette: Hypo, 2017.05.09. 20:19:03
nálam ez van [BUFFERPOOLS] PoolSize=0 [JOBSCHEDULER] AffinityMask=62
Driver 382.05 van fent . Nálam a bufferpools ilyen :
[BufferPools] UsePools=1 PoolSize=2097152 RejectThreshold=524288 Az fps limit nekem valamiért nem nagyon vált be, nélküle simább valahogy, de vevő vagyok az ötletekre :)
nekem sincs vele gondom... (már amennyit mocorgok vele mostanság)
lehet hogy vidkari driver a ludas
avagy! a buffferpools-al kéne mahinálni, mert a cpu letarolja a gpu-t terhelés ügyileg -> az okozhat artifactokat Utoljára szerkesztette: polluxware, 2017.05.09. 14:58:47
FSX SE es DX10 fixert használok FTX cuccokkal tele, Inspector es dx10 osszehangolva a manual szerint, Smooth fix 30fps van jelenleg. én elégedett vagyok. Na persze nem volt könnyű :)))
meg lehet az fsx-et nagyon szépen is csinálni de az biztos, hogy érteni kell hozzá rendesen. mint ahogy a p3d-hez is, bár az jóval könnyebb. ráadásul az fsx-ből ugyanazon a gépen sokkal több fps-t lehet kihozni. nem kell hozzá baszomerős videókártya simán elketyeg egy közepes kártyával is. látványra viszont alulmarad a p3d-el szemben. fsx ma már inkább csak azoknak ajánlott akiknek nem éri meg a 100e vagy afeletti vga kártya, több hozzá az addon is, bár ebben a tekintetben a p3d is elég tűrhető már.
Gondoltam nekiesek mégegyszer utoljára DX 10 settingnek. I5 6600K GTX 1060 stb... Vegig csinaltam szépen lépésről lépésre ( megjegyzem ugyanezen a vason DX9 módban enb vel nagyon szépen futott vagyis kompromusszumokkal) a végeredmény nagyon nem nYűgözött le.Borzalmas fps drop néhány addon repteren. Villódzó fekete felhők,nagyjabol azt mondanám hogy Fsx miatt teljesen felesleges fejleszteni...venni barmilyen lomot procit akármit... Marad az alap DX9 egy jo enb vel. Ugynanezen a gépen Xplane 11 es a P3D is sokkal ha nem mérföldekkel jobb. Xplane mindenféle mokolas nélkül csontra huzogatva 50 fps - t produkál és ami erdekes FSX alig használja nálam a GPU-t ellenben a másik kettő kihajtja teljesen.
azért csak sikerült bevásárolni ORBX-nal :) Norway kimaradt nekem a regiokbol,most potoltam johet a buish flying EU ban ::) lassan teljes a kollekcio na install aztan indulás...
avsim dx10 support topicjaban ott van, illetve dx10 fixerhez a manualba benne van.
rakd vissza a régi kártyát. a profil a kártyához készül, tehát amikor kicserélted akkor már a 1060-asét láttad ami meg ugye még nem létezett. ha nem csináltál tiszta telepítést akkor meg kell lennie. viszont kártyánként változik, hogy mi a jó, én még nem csináltam két egyformát. ha keresel a neten akkor a kártyád típusa alapján keress.
ÜDV!nem tud valaki jo inspector beállítást VGA t cseréltem es valahova eltűnt az előző settingsem sajna. Találtam fórumon egy leirast hozza de nem nagyon akarok lépésről lépésre megint neki esni.FSX SE DX10 preview módban szeretnék hozza belőni egy GTX 1060 as deszkát....
Igen sajnos az a baj, hogy nem HD, hanem csak HD ready, 720p. De mivel ezt két szemre számolja, és a forgásokat is le kell követni, mert egy VR cucc nem akadhat különben elhányod magad vagy begolyózol, ezért gyorsnak is kell lennie. Így érthető, hogy csak a felsőkategóriás PC-k képesek kihajtani, de azok sem 1080p-ben, legalábbis minden játékot biztosan nem. Kell még egy-két év, mire a full HD kijelzőt alá tudják tenni és lesz olyan VGA, ami stabilan bírja is.
Nekem a VR-el az az alapvető problémám, hogy szar a felbontás. Egy kiállításon próbáltam és a pofám leszakadt hogy negyed milliót képesek elkérni egy Oculus vagy egy HTC Vive-ért miközben olyan 90-s évek minőségű a felbontás. Hiába HD. Olyan közel van a szemedhez, hogy minden pixelt látsz. Nagyon zavaró
én próbáltam 3 alapveto gondom volt, egy nincs fizikai feedback, nagyon zavaro, felbontas miatt egy overhead panel majdnem olvashatatlan, ott kapcsolni valamit nagy muveszet sokkal tobb energiat igenyel mint a valosagban vagy akar egerrel, ja es egy apro dolog valahogy nincs benne mindenkepp oda kell nezned hogy tudjal kapcsolni ami azert nem egy valos dolog:) de amugy van pozitiv oldala is de nekem még mindig a dugás kontonba kategoira....
Én ezt max egy kitchen simulator- ban tudnám élvezni, húst klopfolni vagy ilyesmi... Maradok a " bicikli kormánynál"
én próbáltam, de rá kellett döbbennem, hogy ez nem az én műfajom. pl. ha kézzel repülsz egy órát lerohad a karod. azonkívül olyan maradi vagyok, hogy én jobban szeretem a valóságban is megnyomni azt a gombot. a többirányú kapcsolókról és a knobokról már nem is beszélnék. ízlések és pofonok, de azért sok szerencsét hozzá.
Az analóg joy részével is lehet kormányozni,mellé kapcsolást meg ki lehet küszöbölni ha közel hajolsz a műszerekhez.Folyamatos patch-okat kap a progi,úgyhogy ha van olyan kapcsoló ami még nem működne,az később tuti fog majd.De majd írok bővebben,ha teszteltem.
Olvastam ezekről és egy haverom próbálta (nagy szim őrült, komplett cockpitje van). Mondta hogy nagyon gáz. Jó poén hogy virtuálisan kapcsolgatsz, de annyira fárasztó egy idő után, hogy ráunsz. Arról nem is beszélve, hogy nem egyszer mellékapcsol.
Írd meg a tapasztalataidat :) komplex repcsivel is működik pl PMDG 737 vagy FSLabs A320, ahol sok száz kapcsoló és gomb van? Gond nélkül megy az interakció?
persze értelek:), de én mindig is szerettem tervezgetni, még azokban az időkben is amikor számítógéppel nem voltunk így megtámogatva mint most. és ha már csinálom, azt szeretném jól csinálni.
Az USA-ban is osztogatják a directeket csak szektor és forgalom függő, hogy hol. Mint ahogy errefelé is. Csúcsidőben a németektől, belgáktól nem fogsz kapni semmit, azon kívül meg sokszor adnak egy 400 mérföldes directet a saját országhatárodra. Kár szerintem ezeken a terveken túl sokat agyalni, mert elveszi az időt a repüléstől :) az igazi repülési tervek nagy részét sosem látja navigátor, csak a pilóta a repülési terven, mert szoftver generál le mindent. Beütöd a dobozba és kész. Előfordulnak benne krix-kraxok vagy akár szabályosan lerepülhetetlen fordulók. Ezeket repülés közben átugrod, de EU-n belül a CFMU-n át kell hogy menjen a terv a slotok miatt, különben nem aktiválódik. A pocsolyán túl nincsenek slotok, nincs CFMU sem, sokkal egyszerűbb. Gurulgatnak és várnak a felszállásra viszont nem ritkán egy-két órát.
hát igazából a repüléssel nincs is igazán problémám, de a tervezéssel annál inkább. nagyon jól tudom, hogyan néz ki gyakorlatban a dolog (mondjuk a magyarországi viszonyokat annyira nem), amikor csinálok egy új desztinációra tervet, akkor mindig átnézegetem a valós repülések track logjait. általában az szokott az irányadó lenni. és miután elkészül leellenőriztetem. és akkor derül ki, hogy hol mit rontottam el. namost az utóbbi időben meglehetősen sokat szívtam a direkt útvonalakon való áthaladással (persze csak tervben). pl. ha megnézzük az említett bud-fra útvonalat, akkor vegyük először a tipikus útvonalat: (LHBP GILE?? GILEP DCT ARSIN DCT SUBEN T161 ASPAT ASPA?? EDDF) ez nagy valószínűséggel jó lesz. de ha veszünk egy másikat: (LHBP GILE?? GILEP DCT BEGLA DCT FRE DCT RENKA UL610 UPALA Z744 LEPSA Z104 PSA PSA??? EDDF) akkor erről is mondhatjuk, hogy jó egészen addig míg ki nem vesszük a FRE pontot. de úgy tudom, hogy magyarországon pl. az erlos pontról kilépve sem lehet csak úgy rárongyolni mondjuk az inved pontra, be kell iktatni a mavir-t. de ez csak terv, a valóságban is ezt kell beütni aztán, hogy ebből ténylegesen mit repülsz le az már egy más történet. itt azért halkan jegyezném meg, hogy az usa-ban, ma már eléggé ragaszkodnak a leadott tervek lerepüléséhez, ezért ha direktekkel rövidíteni szeretnél, akkor azt jobb a tervben kérni. repülés közben is vannak rövidítések, de pl. houstonból miamiba repülésnél ha a tervben csak a szárazföld felett repülnél (tehát kerülsz), és jóváhagyás után repülés közben kérsz egy rövid útvonalat, akkor jó eséllyel nem kapod meg.
Nem hinném, hogy sok a "szabálytalanság" az útvonalakban, mert mindent a Eurocontrol CFMU hagy jóvá, amit te is ellenőrizhetsz. Ha rádobod a saját flight planed és elfogadja akkor jó, ha nem, akkor nem jó. Biztos, hogy az ország (vagy inkább FIR) határok be/kilépő pontjait nem lehet elkerülni, ezeknek szerepelnie kell a tervben. Ha a flightradaron ellenőrizted merre mennek, az azért nem mérvadó, mert gyakorlatilag kb egyetlen gép sem repüli le a leadott flight plant, az irányítók ahol tudnak segítenek és hol többször, hol pedig kevésbé adnak rövidítéseket (direct). Így legritkább esetben repülsz el ténylegesen egy ország kilépő pontja felett az EU ezen részén, inkább csak a közelében.
Hát szerintem nekem picit régebbi az AIRAC-om mint a 1702, de nem hiszem hogy nagyon sokkal. Mindegy, most leszedtem a 1704-et, aztán felfrissítem, és majd ha lesz annyi időm, lerepülöm még1x - bár nem hiszem hogy nagy változás lenne majd. Alapból az a baj, hogy ha behívom a te flightplanedet, akkor csak leokézni tudom láttatlanban, mert a másik lehetőség hogy a 'Generate Flightplan'-ra kattintok, de akkor ugye a tied meg megy a levesbe. Ez így meg picit gáz az útvonaltervező részirű. :) Aztán lehet generáltatok majd vele egy sajátot, és azt is kipróbálom. Bár végülis sok újdonság nem fog érni asszem, hisz találkoztam már ezekkel a porblémákkal elégszer. :) Az érdekes, hogy mint írod, nálad erősködik az ATC a végtelenségig...akkor sem hallgat el, miután elérted a következő navpontot? Na igen, XPL-ben az OOM ismeretlen fogalom. Egyszer volt talán még v10.50-ben, hogy kiírta hogy fogytán a memória, és lehet hogy elhasal az XPL, de aztán ennyiben is maradtunk, szépen lerepültem a maradék útvonalat gond nélkül. :)
február 23-án csináltam mindkét tervet, az akkori előírásoknak megfelelően (elkerülni irakot, az airway-ek megfelelő irányú használata, magasságok betartása, stb). most lecsekkoltam a 1704-re, és mindig érvényes, nálam sem jelentkezett waypoint hiba. az xpl11 által használt airac-ban is benne vannak ezek. ha a 1702, 1703, 1704 közül használtad valamelyiket, akkor nem értem mi a probléma. de ezek a pontok sem most kerültek be (az artat pl. ezer éve használt pont, és hát a lam-ot sem most telepítették, az útvonalak is régen megvannak). lehet, hogy a bus-hoz tartozó airac hibás? amúgy meg a szerény véleményem az, hogy rakják az anyjukba azt a bizonyos lóalkatrészt, akik kitalálták az útvonalak eltörlését. most, hogy már a sógorok is csatlakoztak, az útvonalak tervezése, legalább egy órával hosszabb lett, ha normálisan szeretné megcsinálni az ember. a közelkörzetből kilépve azért nem lehet csak úgy bárhol kilépni az országból, nem lehet tetszőlegesen belépő-kilépő pontokat összekötni. és két ország viszonylatában ez még csak fokozódik. egy bud-fra útvonalat régebben simán meg lehetett csinálni (csak a psanb körül kellett odafigyelni a hi-lo váltásra), most folyik az emberről a víz mire elkészül. a direct útvonalakon nem látszanak a térképen a szabályok, külön utána kell menni, hogy mi vonatkozik az adott országra. és ebből kettő szomszédos, akkor elég nehéz megfelelő pontokat találni. nézegettem, hogy élőben hogyan oldják meg, hát elég sok a "szabálytalanság". volt olyan, hogy magyarország be és kilépőpontjait nem is használta az egyik gép. összekötött két az országot nem érintő útvonalat direktbe. érdekelne, hogy az irányítókat mire képezték tovább ezügyben. szerintem másképp repülünk, mert nálam az atc-ben csak elfogadott pontok vannak, szépen érintem mindegyiket és ennek ellenére szarakodik velem. és nincs olyan, hogy megnyugszik. ha elkezd terelni egy irányba, 2500km-el odébb is ugyanazt a hídinget nyomatja. azért lássuk be, te is csodálkoznál ha oom lenne az xpl-ben.:) Utoljára szerkesztette: nibron, 2017.04.25. 13:51:17
Na, a hétvégén lerepültem az utat. Tapasztalataim a következők: Az A321 FMGC-je nem igazán ismerte fel az ARTAT és LAM navpontokat, szóval ezeket kapásból törölnöm kellett. Pedig nem túl régi az AIRAC-om... Pontosabban LAM-ot felismerte, valahol Angliában, Londontól észak-keletre, EGSX-ről nem messze gondolta hogy van. :) Mivel ezeket a pontokat kivenni nem tudtam a flightplan-ből, így az FS pontosan azt cselekedte amit vártam tőle: ARTAT pontot elhagyva 110°-ról 145°-ra akart fordítani mindenáron, kb 400NM-en keresztül. Utána megunta. :D Aztán később DASDO után megint el akart fordítani 160°-ról 80°-ra, de amint odaértem ORSAR-ra, abbamaradt a lelkesedése az ATC-nek. :) A többi szárakon eseménytelen volt az út, de meg kell valljam, ott 4x gyorsítással mentem, mert sajna nem igazán szokott egybefüggő 4,5 órám lenni egy repülésre. De gond (és OOM) nélkül megérkeztem Dubajba dubajozni. :)