Na megvan. Ha "track ir device enabled in 3D cockpit" ki van pipalva a general settingsben akkor nem engedi a mozgatást manualisan, tehat sem a mozgato gombokkal sem pedig a hatswitchel nem lehet a nézetet forgatni de meg új nézetet szerkeszteni vagy elmenteni se. ugyhogy ez a funkcio TrackIr mellé kilőve.
Igen! Próbáltam a 11 demo-t! Nem tudom,lehet én nekem sikerült az FSUIPC-n keresztül jól beállítanom, de én meg vagyok vele elégedve! Az is igaz, hogy többnyire B736-t használok és ritkán repülök VFR-t, de engem egyenlőre nem bír lekötni! Nagyon sok videót kezdtem el megnézni, de pár másodperc után elkezdek nevetni rajtuk és már lépek is a következőre.Bár csak igazatok lenne és ez lenne az új irány, de én csak akkor próbálom ki újra, ha legalább a "demo" videok lesznek olyan tetszetősek amik nálam megütik a mércét! Per pillanat mivel IFR-t repülök előbb raknám vissza az FS9-t.
Igen én is így vagyok vele, mióta felfedeztem, hogy a béta kiadáshoz képest iszonyat sokat javítottak az fps-en. Hát még majd ha sikerül alárakni a kedvenceimet (FF B767, iXEG B737) is...na az lesz csak majd az igazán coool....!
Én voltam olyan bátor, hogy anno még a 10.50 idején beígértem egy ilyen "cikket" ide. Aztán közeledett az XPL11, így gondoltam megvárom azt, és majd inkább arról írok. Eljött az XPL11 és cikk sehol - köszönhető szabadidőtlenségemnek és lustaságomnak. De talán majd egyszer összeszedem magam, és megírom...
Az AI-val kapcsolatban már én is próbáltam utánanézni a dolognak, de sajnos semmire sem jutottam. Van valami Global AI-szerű akármi, de ahogy a leírását olvastam, gyakoraltilag semmivel sem leszel előrébb a jelenlegi erősen szarcsi-foscsi forgalomnál, csak annyival, hogy valós légitársaságok repülnek (elvileg) valós menetrend szerint...egészen a reptér x NM-es határáig, ott meg szépen eltűnnek a légben. Hát ez annyira LOL hogy nem is foglalkoztam vele. Egy időben beállítottam én is magamnak pár Cessnát meg Boeingot default gépekből a default AI traffic generátorral, de aztán gyorsan töröltem az egészet is a 'csába, mert annyira nevetséges volt még csak nézni is őket, ahogy szerencsétlenkednek körülöttem. Szóval szerintem az XPL ilyentéren való erős hiányosságának köszönhetően elfogadható megoldást - legalábbis ami egy egészen kicsikét is megközelíti legalább a P3D szintjét - nem fogsz találni.
Miota kidobták nagyon sokan ebbe folytik az fsx es p3d okozta csalódások fájdalmát.... E jo hír hogy ezt legalabb egyenlőre folyamatosan fejlesztik.Nekem szokatlan még. Nem akarom fikazni de ajnározni se. Az biztos jobban kezeli valahogy a gépem, simábban fut. Minap egy érdekes dolog történt alap c172 ben 120 csomónál rá küldtem a fekszarnyat.. Es a durván elkezdett jobbra bedőlni.külső nézetben latom kiszakadt a jobb oldali fékszárny ugy ahogy van.... D nah ilyet egyik szimben sem még addon A2A géppel se tapasztaltam nemhogy egy sima basic gépen. Szóval en egyenlőre elvagyok XP 11 ben mint kisgyerek az édesség boltban....
Örömmel látom, hogy az XPL 11-gyel is foglalkoztok. Nagyon jó lenne egy részletes bemutató, ismertető, mert ilyet magyarul még nem nagyon találtam, és érdekelne a dolog.Gondolom, nem vagyok ezzel egyedül. Az AL hiányát nem pótolja valamilyen segédprogram, esetleg várható ilyen DLC?
Hát ez erősen az ízlések és pofonok kategória. Szerintem az alap XPL 11 simán felveszi a versenyt egy P3D/ORBX Global-lal! Csomó dologban hatványokkal szebb és jobb mint a P3D valaha is volt, sok dologban viszont messze elmarad mögötte. Például nagyon érezhető, hogy az FD számolását gyökeresen más úton közelítették meg. Míg az FSX-P3D gyakorlatilag csak a nagy vasakra hegyezték ki (-> lásd: helikopterezés egy vicc benne, ugyan így a műrepülés is), addig az XPL-ben globálisan kezelték a kérdést: egy igényesebb add-on akár nagyvasban, akár kisgépben mérföldekkel jobb mint P3D-ben. Persze, ahhoz hogy erre rájöjj, megtapasztald, nem elég egy pár órácskát tesztelni. Hosszú napok-hetek alatt kristályosodik ki az emberben az, mitől is jobb e tekintetben a XPL. Nálam legalábbis így volt. Te próbáltad már a 11-et? Ha igen, mennyit? Vagy csak a képek alapján nyilatkozol? :) Ha emlékeztek még az XPL 6-7-8-9 korában írt összefoglalóimra itt, nálam nagyobb XPL ellenes fikázó fórumozó nem igazán volt itt... :))) S lám... :))) Természetesen - mint azt hangoztatom mindig - nem mondom hogy el kell pártolni a P3D mellől, sőt! Én egy párhuzamos használatra rendezkedtem be. Most épp azon dilemmázok, hogy maradjon-e még az XPL10 vagy menjen a lecsóba...ugyanis sajnos pár röpcsi nem akar működni 11 alatt, ami pedig fontos volna nekem. Na majd meglátom még. :)
Na rá tapintottál a lényegre.. Valóban jobb vele repülni de, az alap scenery borzalom. Az ingyenes DLC kel még elmegy vannak nagyon szép területek viszont így is mar 60 giga körüli hely kell neki, es meg ez mindig csak egy kibővített alap valami a csúszkát igen csak maxra kell pöccinteni hogy a élvezhető dolog legyen és mondjuk Budapest helyen ne csak pár házikó látszódjon VFR során. Ha tovább akarjuk csinositgatni mondjuk Orthoxp vel akkor az ugyszint rohadt sok helyet foglal egy magyarorszagnyi terület kb megint 50 giga. Durva..... Ellenben szépek a fények tükröződések. Éjszaka különösen, vagy mondjuk kék órában repülve, nagyon látványos.
Nem tudom...Lehet repülni jó vele, de hogy baromi randa az én szemembe az biztos! Egyszerűen nem találok semmi vonzót benne...
Hát nem sokkal rosszabb mint a default P3D. Csak az épületek hiányoznak, de azok sem minden reptérnél, van ahol van. Viszont reptér darabszámilag már sokkal de sokkal szarabbul áll az XPL sajna. Csak pár ezer van benne szemben a P3D asszem 22000 darabjával.
Hát szerintem pedig ezek az XPL felhők nagyjából ugyan úgy vannak generálva mint P3D-ben. Ugyan úgy sima poligonok, nincs itt semmi gpu által generált részecskeszimuláció. :) Az, hogy láttál már többféle felhősűrűséget, nem bizonyít semmit, ugyanis ha megfigyeled, ezeknek a felhőknek alapból van egy bizonyos opacity értékük, tehár nem teljesen átlátszatlanok. De ha ezekből egymás mögé raksz x darabot, máris variáltad az átlátszatlanságukat -> amit te a felhősűrűségként aposztrofálsz. Nagyjából így működik az FSX-P3D is, csak ott egy picit bénábban oldották meg, kevesebbet variálnak a felhő opacityvel, helyette sokkal inkább a textúrák mennyiségével operálnak, ami végsősoron szebb felhőket produkál. Az imént kipróbáltam ezt a felhőbe be- felhőbe ki repülést XPL-ben. Hát, most lehet nálam vannak máshova állítva a grafics csúszkák, de nem vélek felfedezni egy fikarcnyi különbséget sem a P3D-hez képest. Elindulok befele a felhőbe -> ugyan úgy jobbra-balra csúsztatgat felhő-textúrákat, mint a P3D. Ugyan ez kifelé is. Szóval nem értem mit nevezel te ezen élőnek. :) Esetleg csinélhatnál egy rövid videót nálad hogy néz ki, hátha akkor fény derül a titokra. ;) A nap kitakarást, meg az elsötétül a kokpit fícsört a P3D is tudja, csak úgy mondom. :))) Régebben - mikor felfedeztem ezt a fícsört (asszem tán a 2.5 óta ban benne?) - azzal szórakoztam hogy egy kb 4/8-os felhőzetet állítottam be, így eprócskor a fájneken tök realisztikusan hatott, ahony a NGX műszerfalának tetején elrohannak a felhők árnyékai. Tény azonban az is, hogy az XPL jóval előrébb tart a fény kezelésének és megjelenítésének megoldásában. Sokkal de sokkal realisztikusabbak a kokpit fényhatások, a tükröződések, a csillogások...szóval minden. Nemrég amit posztoltam lejjebb videót, csak ma vettem észre, hogy leszállás után a gép nóziján realtime tükröződik vissza a sárga színű gurulócsík felfestés a betonról. Hát besza-behu! Pedig azon már nem is lepődtem meg - hisz már a v10.50 is tudta - hogy realtime tükröződik vissza a szélvédőről vagy a műszerek számlapjárának üvegéről a gázkar, flaps, etc. mozgása. Na, ezt a P3D még mind a mai napig nem tudja sajna.
Ezt a flightplan-t el tudnád küldeni priviben .flp vagy .pln formátumban? Én csak online flightplannert használok, és ott sajna nem lehet konkrét navpontokat kijelölni, vagy hozzáadni, és az LHBP-OMDB-re saját meguk meg tök más útvonalat adnak meg. Pedig próbáltam vagy 4 féle plannert.
jó a megérzésed, idő hiányában tényleg nem térképeztem még fel az xpl-t. viszont felismerem a különböző algoritmusok eredményeit főleg, hogy ezzel a résszel én is foglalkozom kissé. nagyon érdekel a proc.gen működése. tök jó, hogy rávilágítottál ezekre a képekre, ha lesz időm, játszadozom velük kicsit. egy ilyen képből mint bemenő paraméter pl. egy egész galaxist le lehet modellezni kavics vagy akár hangyafasznyi mélységben. ha bitmapként raknák ki, akkor az életben nem tudná kiszámítani pl. a fények torzulásait, viszont a gpu által generált cuccokban ezek benne vannak (pl. a tűz spektrumai intenzitásai, árnyékai, meg amúgy minden ami a tűzhöz kell). az xpl-ben pedig csak felhősűrűségből már jóval többet láttam mint ahány kép ott van. az árnyalatuk is változik, eloszlásuk, minden. ha meg belerepülsz, akkor él az felhő. megfelelő arányban kitakarja a napot, elsötétül a cockpit meg ilyenek.
atc-nél már én is rengetegszer találkoztam a "belenyugvó controllerel", de ez nem olyan. akárhány ponton repülsz át, mindig ugyanazt az irányt adja. és ha arad felett mondjuk kéri a 200fokos irányt, majd iránban is ugyanazt, és ha végrehajtanánk mindkettőt, nem ugyanoda lyukadnánk ki. szóval itt egyszerűen csak "megakad a lemez". én p3d-hez a pro-atx-et használom, ott is előfordul, hogy nem érzékel egy pontot, és utána mindenképpen arra a pontra szeretne fordítani. de ott értelemszerűen változik az irány. ott ilyenkor kell kérni egy direktet és mehet tovább. de tudom, hogy ezt csak azért feszegeted, hogy szerezzél tőlem egy fligtplan-t.:)) parancsolj: LHBP SID ERLOS DCT MAVIR DCT INVED M747 NEKUL P975 ARTAT UP975 EZS UT36 ALRAM G208 UMH G781 ROVON M317 RADID L319 DASDO UL223 LAM G666 ORSAR B416 DESDI STAR OMDB bónuszként adok egyet a visszaútra is: OMDB SID ROTAL P574 SYZ UP574 SAV UL124 ZAJ UL125 TBZ UL333 DASIS UR660 ERZ UW704 CRM UL746 ODERO L746 EVRIK L850 BUDOP DCT ABONY STAR LHBP de ha ezt így elfogadtatod az xpl-el még egy sört is fizetek:). nem az fp-ben van a hiba és nem is az xpl adatbázisában.
szerk: amúgy szerintem ezekkel már inkább fel kellene éleszteni az xpl topicot, ha jól tudom van az sg-n. Utoljára szerkesztette: nibron, 2017.04.21. 20:54:40
Hát nincsen egyetlen lövésem se... de a settingsben lehet kaymap-et állítani, nem raktad át FSX-re? Lehet az a baj. De csak tippelek. Nálam rendben működik minden...
Na most vagy az van, hogy elbeszélünk egymás mellett, vagy nem néztél még be az XPL könyvtárába egyszer sem. Nem baj. :) \X-Plane 11\Resources\bitmaps\world\clouds\ Itt figyelnek szépen sorjában a felhő textúrák, amelyeket használ az XPL, amiből készülnek a felhői. Szerintem én félreértettem az általad előzőekben említett ríltájm generált felhőket. Ezek a felhők tökre nem ríltájm vannak generálva, hanem nagyjából azt a metódust használja mint a P3D is, a lényeges különbség azonban a felhők megjelenítésében van. Ugyan úgy poligonokra feszített bitmappot használ az XPL is, csak valahogy másképp generálja le őket, ami miatt ugyanolyan frémzabáló szar lesz mint a P3D-é, csak ez teljesen másképp néz ki az égen. :)))) Az ATC bugnál azért gondolom hogy én járhatok a jobb úton, mert számtalanszor előfordult, hogy egy navpontot elérve az FMC szerint tartok nyílegyenesen a következőre, azonban az ATC elkezd b*szogatni hogy forduljak már el jobbra/balra mondjuk 70 fokkal... Én persze nem fordulok, tartok továbbra is egyenesen a következő pont felé, és hagyom hadd pofázzon az ATC. Aztán mikor odaérek a következő navponthoz, megnyukszik az ATC is, és minden megy tovább a rendes kerékvágásban. Szóval ha a te triggered volna csak a szar, nem hinném hogy 70 fokos iránymódosításra kérne az ATC hanem max 5-10-20 fokra. De ha legközelebb belefutok ebbe a bugba, akkor utánanézek, ígérem! Sőt, inkább lerepülöm a te LHBP-OMDB útvonaladat, az a legtutibb! Csak adj egy flightplant hozzá!
nah látom a felhőket picit nem érted.:) nem baj, valszeg nem programozol sokat. szóval a generált felhőknek nincs textúrája olyan értelemben ahogy azt gondolod. ezért is generált. a graf.kártyáknak van egy rakás funkciójuk arra, hogy egy rakás dolgot hardweresen megoldjanak. többek között ilyenek a tüzek, vizek, füstök megalkotása és kirajzolása. effektekben a fények, árnyalatok, árnyékok, tükröződések meg egy halom dolog. így a felhők bármilyen színűek lehetnek, és bármilyen formát felvehetnek. erre nem bitmapet kell használni, hanem sablont, ami tulajdonképpen egy szöveg ahol a paraméterek le vannak írva. ezeket bármilyen formában lehet kombinálni, így szinte végtelen lehetőség adott. és ez a nagyon kúúl, mert míg a bitmapes megjelenítés leterheli az összes erőforrást (vincsitől a vga-ig), addig a generált felhő csak a gpu-ban és annak memóriájában létezik. kívülről csak pár bájtnyi paraméter. egyetlen szépséghibája van a dolognak: függ a kártyatípustól. gyártón belül, is van különbség a családok ill. a belépő szintű és a prémium kártya megjelenítése között. viszont az igazi különbség a két nagy gyártó teljesen más technológiája miatt van. szerencsére a gyártóknak is érdekük, hogy a programozók szeressék őket, úgyhogy ők is próbálják elsimítani a különbségeket.
az atc bugnál nem a pontot téveszti el, hiszen ha útvonalon repülsz, akkor nem is lehet, inkább a tűréssel van baj. ha mondjuk a triggert beállították 0.1nm-re akkor elég nehéz azt pontot eltalálni, főleg ha fordulásból érkezel. ez profibb atc-knél is előfordul, de ott legalább van lehetőség direktet kérni, ahogy az életben is. ritkán (ill. nem) járok ferihegyen, ott pl. az irányból érkezők kérhetnek rövidítést, és meg is kapják?
Bent 3Dcockpit nezetben semerre nem tudom se a gombokkal se a hatswitch el mozgatni. Olyan mintha valami blokkolná a mozgását. Kikpacsoltam a trackirt akkor se működik. Es a programozas se működik ctrl+ bill komboval. Külső nézetekben nincs gond minden gomb egér működik. Defalult cessnaval próbáltam egyenlőre mas gépnél nem néztem.
Pár landing default LOWW-n. A kerékfüst fícsört ne nézzétek, az sajna gagyi picit... :)))
Nem teljesen világos, hogy értve nem tudod mozgatni a kamerát? Abszolúte semerre? Az XPL ezen fícsöréről már amúgy is meg akartam emlékezni, mert annyira jól ki van találva és annyira egyszerű de nagyszerű! Amennyire idegenkedtem és utáltam az XPL kamerakezelését, mára annyira megszerettem. Persze, mert mindenhol a FSX/P3D butácska kameranézeteit kerestem. Az XPL-é azért már egy fokkal fejlettebb. Alapból a ',' és a '.' billentyűkkel tudsz előre-hátra mozogni a kameranézettel kokpitben és külső nézetben is. A jobbra-balrára már nem tudom mi volt a default, mert én azt átállítottam a joy hat switch-ére, a fel-le opciókkal együtt. Nekem ez a kényelmes. Ha nyomsz egy 'c' billentyűt, az a free camera, onnantól tudsz a ',' és '.' billentyűkkel mozogni szabadon a térben, közben meg amerre "mutatsz" az egérrel, arrafele fog menni a nézet. Így lehet körbegyalogolni szépen a reptéren vagy bárhol. A másik nagyon szuper kis XPL fícsör a programozható kameranézet, amely minden egyes aircraft sajátja, tehát ha az egyik gépnél beprogiztál 10 nézetet (ez a max.), akkor az csak annál fog működni, a többinél nem. Pont ez a jó benne, hisz egy NG nézetei nagy valószínűséggel nem lennének jók egy C-172-nél ez eltérő méretek és távolságok miatt. A "programozása" is rém egyszerű. A "Num Lock" bekapcsolt állapotában virtual kokpitben odaközlekedsz az előbb említett billentyűkkel ahova szeretnél, aztán ott egérrel arra nézel amerre akarsz, annyira zoomolsz amennyire szeretnél. Aztán ha ez megvan, lenyomod a jobb oldali Ctrl-t, és mellé nyomod a numerikus billentyűzeten a neked tetsző számot 0-9-ig. Ezzel elmentette az aktuális kameranézetet, így ha legközelebb megnyomod ugyan ezt a számot (de már Ctrl nélkül!!!), akkor oda fog szépen ugrani a nézeted ahova azt beállítottad. Ráadásul megspékelték még ezt a fícsört egy kellemes kis animációval is, magyarán nem csak úgy bénán odaugrik a nézet (mint pl. P3D-ben ha nyomod az 'S'-t vagy az 'A'-t), hanem odaMOZOG, tehát mintha a pilóta odamozgatná a fejét mondjuk a rádiópanelre az előrefelé nézésből. Kicsit ezt ost hülyén írtam le, de élőben sokkal jobban néz ki, és sokkal értelmesebb és jobb megoldás, mint az FSX/P3D S és A gombajival bénázni és végiglépkedni a sok nézeten addig, míg meg nem találjuk azt amit kerestünk. XPL-ben csak egy gombnyomás, és már ott is vagy. :)
Oké, hogy realtime generált a felhő, de talán pont ezért is néznek ki néha olyan szarul. Kevés hozzá a textúra alap. Persze, a P3D felhő leképzése se az igazi. Talán ha a kettőt összevegyítenék, az lenne a legjobb megoldás. De ahhoz meg egyesülnie kellene a két cégnek. :D
Nekem a P3D AI-jával elég ritkán van gondom. Legtöbbször annyi, hogy nem vesznek engem észre (hisz nem is vehetnek, ez nincsen leprogizva bennük), és lazán befordulnak elém a final-re. Ellenben viszont az ATC van annyira intelligens, hogy hiába fordul be elém a kis cseles, ha ő a nr.2. én meg az nr.1. akkor simán mondja neki az ATC hogy Go around. :))) Szóval ha már ATC meg AI, a P3D-énél soha rosszabbat! Rengeteg a betegsége, I know, de még így is kellemesen használható. És mégsem egy totál kopasz élettelen reptérről indulsz vagy érkezel, mint most az XPL-ben. Hiába ott a csomó statik gép, az igaz, de attól még élettelen az XPL reptér sajna. S mivel én soha nem repülök online, ezért nálam fontos az ATC és az AI is. Közben megnéztem: az XPL nem rendelkezik semmiféle beépített útvonal tervezővel - ismét egy rosszpont neki. :( Muszáj webes vagy valami más útvonalszerkesztőt használnia az XPL pilótáknak.
Amit mondasz ATC-re, az egy régi ismert bug. Néha nem azt a nav pontot tudja az ATC mint amit az útvonaltervezőjében felajánl (ill. leadtad mint flightplan), hanem egy (általában) ugyan olyan nevű, de ezer mérfördekkel távolabbi (és nyílván) másik irányban lévőre akar fordítani. Ezért ismételgeti folyton hogy menj erre meg arra. De amint elérsz a következő navponthoz, helyre áll a rend. Előfordul ez velem is nagynéha. Szóval eléggé alap a P3D ATC-je, de még mindig fényévekkel jobb mint az XPL...hát...mit is mondjak rá...izéje... :))))
.......szívok rendesen ezzel a nézet beállítással. Cockpitben nem tudom sehogy mozgatni a kamerát van erre valami orvosság? Vagy ez valami hülye bug? Érdekes hogy külső nézetben minden ok vele
Majd muti már egy konkrét beállítást joy sensitivity re. Nekem nem Sikerült még belőni. Illetve a masik kérdésemre kamera nézeteket hogyan lehet letrehozni az ezdok hoz hasonloan. Wingview stb....
a csúszkák érzékenységét lehet állítani, meg én mindig mtow-re pakolom, hogy legyen súlya. biztos lehet tweakelni, de egyelőre ez még nem az én pályám, nem tudok konkrétumokat.
En is tesztelgetem egyenlőre jól néz ki az ingyenes DLC kel VFR re különösen szép.Orthoxp nam adja giccses. Van pár dolog ami nem tetszik. Pl nekem valamiert ha forward 3D cockpit nézetben vagyok nem lehet egyáltalán mozgatni semmivel a nézetet, se egérrel se a nézet mozgato gombokkal se hatswitchel. Olvastam róla nem egyedi eset.Nalam az egyedi nézetek mentése se működik a ctrl+num numbers komboval. Track hat progit használok ezert annyira nem is zavar mert körbe tudok bambulni csak érdekes....a masik az az irányítás ami nekem megmondom őszintén rohadtul nem tetszik.Az orrfutó mozgatását fura hogy nem a ruderrel egyutt vegzi hanem a vizszintes vezersikkal. Illetve túl erzekenyek az axisok is hiaba huzom le a csuszkat mar 10 % on van akkor is minimalis mozdulatra durvan reagál.Még egy kérdés valahogy lehet ezt tweak elni mint az FSX et?
a felhő kinézetre nekem sem tetszik, de ahogyan a technikáját azt megcsinálták az azért üt. realtime generált felhőt nem igazán találsz sehol. ha adnak neki rendes kinézetet, gondolj bele mennyi variációt lehet belőle kihozni. 1. ai egyelőre nem zavar, majd ha lesz normális foglalkozunk vele. p3d-ben is eléggé minimalizálva van. nagyon elrontják az élményt amikor tömegesen rajzanak egy reptérnél és csinálják a hülyeséget. a valóságban azért az irányítók picit jobban dolgoznak. 2. atc ugyan sokkal rosszabb, de a p3d-ben is külsőt használok. érdekes, hogy mekkora probléma, pedig az elég kötött fóniával nem tűnne annak. ha az útvonal tervezéses atc alatt azt érted, hogy lerepülsz egy ifr-t a beütött útvonal alapján, akkor azt egyszer mindenképpen próbáld ki. azt csak hiszed, hogy nem lehet rosszabb.:) nekem eddf vagy lhbp --> omdb és vissza állandó tesztútvonal. lhbp-ről elemelve elhagyom a közelkörzetet, döngetek arad felé, erre ad egy headinget az ellenkező irányba. és beakad a lemez, még irán felett is meg akar fordítani. és ezt minden egyes úttal megcsinálja. de legyünk optimisták, ennél már csak jobb lesz.:)
azért ha a fejlesztők folytatják ezt az utat, meglátásom szerint egyre többen fogják használni, így az addonokra is egyre nagyobb igény lesz, meg a "pimpelők" is egyre többen lesznek. Utoljára szerkesztette: nibron, 2017.04.20. 18:56:41
Igen, valahogy én is úgy vagyok vele, hogy sokminden engem is lenyűgöz az X-Plane-ben, bár pont ez a felhő fícsör nem annyira. :) Valahol ez is ugyan olyan mint a P3D-ben; van amikor durvajól bír kinézni, de van amikor határozottan okádék. Legfőképp azért mert rohadt kevés felhő-textúrát használ (még mindig), így aztán meglehetősen egyhangúak néha a felhők, ráadásul a sok textúra-ismétlődés haza is vágja az egész látványt. Amikor épp csak kicsivel vagyok felhőalap alatt vagy a felhőréteg felett, akkor jól néz ki, adja szépen a sebességgézetet is, ez viszont tény. És nem is forognak utánad a felhő-poligonok, mint a P3D-ben. Van viszont villogó, és/vagy éjjel világító felhőpamacsok. :) De ez a felhőbe be- felhőből ki fíling nálam egyáltalán nem jött át. Nem látok sok különbséget a P3D-hez képest, sőt, mondhatni szinte 1az1ben ugyan az a hatás és a kivitelezés is. De való igaz, ezernyi olyan apróság van, ami viszont nagyon tetszik benne. Például, hogy nem kell b*szakodni mindenféle cfg-kkel meg ini-kkel a repcsiknél meg a sceneryknél - csak kizippeled őket a megfelelő mappába és kész, máris indíthatod a szimet, az meg automatice felismeri és is használja őket. Legfeljebb akkor kommunikál, ha valami gáz van velük. Ami az ehhez tartozó negatívum: rengeteg scenery használ valami 3rd party cuccot (ezek általában object library-k), így ahhoz hogy megfelelően működjenek, le kell még szedni gyakran vagy tíz féle egyéb cuccot. Ami sokszor akár többszáz megára is rúghat méretileg. Na ez nekem annyira nem bejövős fícsör. A napocskával semmi bajom, mikor épp kel fel vagy megy le - az durvaszép. Viszont ha fent van az ég tetején, nekem valahogy nem eléggé vakító. Azért a valóságban ha délben belenézek a napba, nem látom az egzakt napkorongot... :))) Szóval hiányolok valami lens flare effektet is, meg valami bloom-ot mellé, mert ez így most nekem nagyon hideg. Persze biztos lesz majd valaki, aki megpimpeli ezt is. :))) Tulajdonképpen nálam három dolog miatt nem váltja ki még a P3D-t: 1. Nincs AI, illetve ami már van az olyan szinten gagyi, hogy nem is értem miért nem égett le a pofájukról a bőr, mikor belerakták a szimbe... :D 2. Az ATC-ről szintén ez a véleményem. Vicc kategória. Azt még nem néztem, útvonal-tervezés oldalon mit tud, de erős a gyanúm, hogy az meg csak simán nem létezik az XPL-ben... Hja, a gurulás útvonalát jelző segítő nyilakat is sikerült úgy kivitelezniük, hogy jól hazab*ssza a látványt. A P3D-é se valami szép, de legalább egy fokkal diszkrétebb. Nem értem, mennyivel lett volna bonyolultabb egy Follow Me cart leprogizni? Szerintem nem sokkal...viszont nagságrendekkel jobban mutatna, és élethűbb is lett volna. 3. A nevesebb és minőségibb add-on gyártók még mindig nem cuppantak rá eléggé az XPL-re. Persze megjelent már a Carenado, meg egyetlen géppel a PMDG is a piacon, aztán ott az iXEG, ami még az NGX-nek is bőven odaver szerintem, aztán van még a Drzwiecki Dizájn...hát...az ő cuccaik nekem P3D alatt se tetszenek igazán...aztán kész, ki is fújt az XPL addon lehetőségei, sajnos. Ha ezt a hármat záros határidőn belül megoldanák, és a P3D v4 sem mutatna majd hatalmas fejlődést azon túl, hogy immáron 64bitesnek nevezi magát, én zokszó nélkül váltanék XPL 11-re.
legutoljára valamelyik egyszámjegyű verzsönt néztem, az még nem volt bejövős, úgyhogy nekem ez is újdonság. azért melyik nap az igazibb? a p3d vagy ez? egyébként nézz bele mondjuk a felkelő napba, és forgasd a fejed. az is szépen meg van csinálva. egyébként minden részére ráfér még a foglalkozás.
Tudod miért nem? Megmondom! Nálam a felhők pont hogy 100%-ig tetszenek!Az lenne az utolsó amin változtatnék! Lehet technológiailag ez a jó irány! De nekem nagyon az út elején vannak... Én egyenlőre kivárok, de várom a videókat! :D
hát tudod, az elmúlt napokban elég sokat gyűrtem (csak az összes szabadidőmben, asszony azt hiszi elkezdtem csajozni), és hát lenyűgöz. nem is annyira a látvánnyal (azon még bőven van mit csinálni), hanem ahogyan meg vannak csinálva a dolgok. amikor a felhőknél rájöttem, hogy realtime generálva vannak és nem bitmappamacsolnak, na azon lepetéztem. és az ilyen rácsodálkozásokat nagyon hosszan ecsetelhetném. elég aprólékosak a fiúk, de azért nem tudnak mindent százasra megcsinálni. számomra ez természetes, nincs is ezzel gondom, de az látszik, hogy bazira belőtték a jó irányt. a technológiába nem is igazán tudok belekötni jelenleg. aki szereti a repülést, annak az árát megéri. a team meg előbb-utóbb csinál erre is akciókat mint mindenre, és akkor még olcsóbban is meg lehet venni. emmán megfelelő győzködés?:)
szerk: amit még nem próbáltam ki: ha hegy mögé bújok egy rádiónav ponttól, vajon leárnyékolja a hegy? Utoljára szerkesztette: nibron, 2017.04.19. 21:47:51
Én bele vagyok szerelmesedve ezekbe az apró kis ficsörszök-be, de egyenlőre nálam 30:70 arányban még mindig a P3D vezet... De hagyom magam győzködni...:D
Igen, megfigyeltem, de az a fícsör már a v10.50-ben is benne volt. Kedvencem mikor legurulok a ránvéjről, és nézem a betonon hogy kapcsolom le a landing fényeket és szépen kihunynak. Csodaszép! A napocska viszonyt meglehetősen gagyin néz ki, nem is értem azzal miért nem foglalkoztak picit Austinék...
Na szóval, hát van hova fejlődnie a P3D-nek még e téren, na. :)
mondjuk rájöhettem volna, mert a napfelkelte egy kissé (vagy akár nagyon is) olyan buzislilás szokott lenni. de villámgyorsan reagáltam, többek között "az utolsó képen" sem jött át.:) hát igen a fények sem piskóták, megfigyelted már, hogy amikor kapcsolod, az izzószálnak tehetetlensége van? és a reptereken is nagyon szépek. madártávlatban is nagyon jó főleg, hogy jól látszik amikor jól kell látszania.
Most nézem, ez a hülye képhost lekicsinyitette a képet, pedig direkt kipipáltam neki hogy 'don't resize'...na megpróbálom másik oldalra, hátha az normálisabb:
És amit nézni kell: a repcsi melletti(!) épületek és a taxiway fényei visszatükröződnek a gép törzsén. Mindezt persze teljesen dinamikusan teszi...
Az a 55 az elég baráti méret... Csak győzze az ember háttértárolóval... Bár én továbbra is maradok inkább a stock cuccnál...
Remélem, egyszer a P3D is felnő ezekhez a grafikai nyalánkságokhoz. Különösen az utolsó képet ajánlom szives figyelmetekbe...remélem rájöttök, mit kell rajta nézni, és hogy mihez kellene felnőnie a P3D-nek...
azért a fotóalapos scenerykkel vigyázni kell, főleg a hd-sekkel, rohadt sok memóriát zabálnak. nekem a p3d-ben már eleve vannak memória gondjaim mióta bejött az as16+asca. tele is van már a tököm ezzel az állandó küzdelemmel. fsx-ben megvan komplett németország, de azt is ki kellett vennem. nekem régebben frankfurt volt a base, valószínűleg visszaköltözök, mert az lhbp azért már elég gáz. esetleg omdb-n gondolkodok, úgyis elég sokat nyomok több órás flight-okat a meló mellett, és azért már a pm is elég jól kikalapálta a 747-est. az meg mindig is a kedvencem volt. a lufinál szerintem voltam az összesben.
Nem tudom! Nekem olyan rideg lapos dolognak tűnik... Most egyébként pont az Ausztria Pro HD East megvásárlásán gondolkodok! Én többnyire Ausztriában jövök megyek és az nekem még nincs meg.
azért vedd figyelembe, hogy ez csak egy nagyon szűk régió. ha át kellene gurulnod grazból bécsbe, útközben nem ez lenne. de a #33160-ban lévő videóban a terület az meg egy fos. egyszerűen nem tudok rá jobbat. meglátásom szerint 4-5000ft alatt be kellene tiltani. az xpl11-ben remekül lehet vfr-ezni az alap global sceneryvel, nálam biztos, hogy az marad. és még magasabbról is tetszik. azért kíváncsi lennék, hogy magyarországot legenerálva, mekkora sceneryt gyárt az ortho4xp.
Megnéztem én is! Nem mondom, hogy előbb utóbb nem lesz ebből az irányból valami, de egyenlőre szerintem nekem ez jobban bejön. Bocs, de ehhez a géphez nem igazán értek...Nem mintha a többihez igen. :D :D
Egyszerűen nem jövök rá, hogy mi tetszik nektek ezen glett felületen...Nekem kifejezetten vissza taszító.
Na,közben rájöttem hogy mikor töltöd le a képeket,valószínű hogy a fehér részek nincsenek meg az adott felbontásban.Base Zoomlevelnél lehet állítani,ami alapból 16-on áll...szerintem kisebbre kell állítani.
tulajdonképpen a highmemfix és a sbthreshold is csak fixálja az fsx néhány "hülyeségét". az rtm kiadásban előfordulnak túlcímzések és ezeket hivatott kiküszöbölni. ezért aztán a használatuk kötelező is. de ezek nem simításokban és egyéb látható fícsörökben javítanak, hanem inkább programtechnológiai fixek. a 2147483647 a MaxInt értéke (a signed integer típus maximális pozitív értéke), az ennél nagyobb szám már negatív előjeles ami hibát okoz a működésben (pl. a 4294967295 a -1). és van egy másik szerepe is, de az nem vonatkozik rád (a vga kártyádon több mint 2giga memória van, tehát nem csordulhat túl).
Az ATI mappákra gondoltam! Ilyenkor én végig szoktam böngészni a könyvtárakat, mert van jó pár regisztrációs bejezés, amik bekavarhatnak! Pl Program Files, ProgramData, Programfájlok (X86), Felhasználók/User/AppData, Aztán a végén még a keresővel is végig nézem... Aztán jöhet az új Driver! Örülök, az új VGA-nak! Használd egészséggel! Az FSX Tweakban én nem tudok segíteni, mert soha nem használtam, FS2004-ről én egyből Prepar3D-re váltottam!
Kösz! Az AMD oldalárol feltettem a legújabb Radeon RX 480 win7/64-hez való drivert. http://support.amd.com/en-us/download A "tejfelesség" csökkent, de még gyengén látszik a határvonal.. Már nem annyira zavaró. Az ATI alkotórészeket nem tudom, hol keressem. Én nem értek ehhez:( De az nagyon tetszik, hogy az fps 50-100 között van:) Közben találtam egy hasonló problemáról szóló bejegyzést. Ezt a jelenséget textura vesztésnek mondja. És ezt javasolja: "This "Texture Fix" utility automates these changes in the fsx.cfg configuration file which FSX users had to perform manually. Namely, it adds two new entries: [Graphics] HIGHMEMFIX=1 STALE_BUFFER_THRESHOLD=2147483647 which have been found to resolve the disappearing texture problem."
X Plane 11 -et tolja valaki innen? Ismét átszoktam rá. Elég szép ha az ortho4xp textúrákat használom mivel a bing térképről tölti le a műholdképet ráadásul valódi nem csak úgy nagyjából összedobott valami, csak az a gondom vele hogy néhány rész kimarad az országból, ott fehér a textúra. Tudja valaki esetleg az okát?
Szia Feri bátyám! Az én véleményem az, hogy össze gabalyodtak a driverek! A helyedben leszednék minden ATI elnevezésű alkotó részt és az AMD oldaláról feltenném az utolsó drivert!
Üdv! Videokártyát cseréltem. A régi: Radeon R7 360 DDR5 2 gb 128 bit Az új: Radeon RX 480 DDR5 8 Gb 256 bit A csere után azt tapasztaltam, hogy a tájból csak a hegyek csúcsa látszik ki. Az egész táj egy "tejföl". Halványan látszik, hogy van valami a "tejföl" alatt. Induláskor minden rendben van. Csak egy bizonyos magasság elérése után jön elő a jelenség. Hol lehet a hiba? Kösz!
Nálam az FSX Steamet teljesen hazavágta egy steam frissítés. Olyan mintha fel sem lenne telepítve elkezdte újra letölteni majd felrakni az alapot. Hiába van a játék könyvtárban ha indítom akkor csak annyit csinál hogy elkezdi a telepítést :/
:)))) 100% agree a Lido nekem is atlathatobb volt..
Tényleg nem akarok nyefegni, de ilyen apró dolgok, mint hogy nem világítanak a TV tornyok éjszaka...???!!! Na ez alap lenne! Mert az hogy pécsi reptéren a statikus gépek nem jelennek meg, csupán az árnyékuk az nyilván nem csábító, de pont nem lényeges! De hogy éjszaka ezek a tornyok nem látszanak, ez nekem nagy szívfájdalmam! Arról nem is beszélve milyen jó lenne , ha minden hónapban jönne valami kis egyszerű kiegészítő az LHSim-LHB -be! Esetleg mondjuk ipari parkok vagy kilátók. De bár mi apróságnak örülnénk! Szerintem örömmel adna mindenki pénzt, csak fejlődjünk...
Egyébként szerintem Győr kivételével mind használható! Most hogy ferihegyi dockrendszer nem működik...Nem érdekel! Győrt meg lehetne javítani, csak akarni kellene! Már gondolkodok rajt, hogy neki látok! Azt is emberek csinálták...Nem tudom elképzelni, hogy akkora feladat lenne azt a szintkülönbséget össze hozni! Nem akarom bántani az LHSimes fiukat, mert gondolom kisebb gondjuk is nagyobb ezeknél a hibáknál, de pont egy fizetős kieg. miatt ezekre az apró dolgokra lehetne nagyobb gondot fordítani!
Igen, erre mondják hogy nem szar hanem kaka. Valóban egetrengető különbségek nincsenek - hisz nem is lehet, lévén az alap ugyan az -, de talán annyi előnye mindenképp van, hogy ezt még fejlesztik...hogy milyen ütemben és miket az már más kérdés...... Nálam azért ennél sokkal határozottabb volt a különbség, ami miatt végülis örülök hogy áttértem a P3D-re. Az FSX és az FSX:SE iszonyat instabil volt nálam totál clean Windows esetén is, ellentétben a P3D-vel; mióta használom, emlékeim szerint egyetlen egyszer sem CTD-zett, VAS errorom is tán 2x vagy 3x volt, de az is szinte előre látható volt, szóval nálam nagyon megérte a váltás. Az, hogy a hazai repterek nyűgösek...hát megtanultam vele együtt élni...rákényszerültem. Ferihegy üzemel, ami a legfontosabb.
Háááátt... nagynehezen elszántam magam külön SSD re felpakoltam a P3D-t. Mit kell mondjak "nem csalódtam" :D Mint azt többen írtátok LHSimes cuccok nem vagy részben működnek (nálam landmarks is csak imitt -amott) saját reptereim LHUD-LHNY-LHHO szintén nem magassági problémák vannak. Egy szó mint száz idehaza vfr -re nekem használhatatlan. Mindamelett szép hogy van végre élsimítás,árnyék,stb stb puccos meg minden. Stabilabb e nem tudom nincs mivel összehasonlítani, nekem FSX Steam soha nem fagyott még le talán akkor ha lIve weather,flight map,meg VirtualA CDU szerverei is mentek egyszerre és elfogyott a szufla a vasban. De mintha simábban futna picit valóban ,bár lehet hogy beképzelem magamnak :D (placebo) Egy szó mint száz itt is rengeteg a kompromisszum!! (ugyanaz a rakás sz@r mint az FSX :D ) a kettővel így együtt már lehet mit kezdeni talán ...
FSX-el kapcsolatban lenne egy problémám (megfigyelésem).
A gépem elegendően erős szerintem a játékhoz (i7, 4 mag, 8 szál, 8gb ram, GeForce GTX650 2GB GDDR5 stb.), de azt vettem észre, hogy ha a Graphic menüpontban a Target Frame Rate-et 15 fölé viszem, akkor bizonyos hangokat vagy nem játszik le a játék vagy csak nagyon szakaszosan (pl.: az APU hangját, vagy a Seat Belt harang hangot), de csakis 2D Cockpit nézetben! Ha 3D-s nézetben vagyok akkor egyáltalán nincs panasz a hangra.
60-as FPS-t simán megjeleníti a VGA kártyám és proci sem pörög olyan nagyon, hogy indokolt legyen ez a rossz hang, de csakis akkor működik rendesen, ha 15 FPS-re állítom.
Több repülőgépnél is tapasztaltam hasonló hanghibákat, de a fenti konkrétumok a Wilco A380-asnál voltak.
Van ötletetek, hogy miért csinálja ezt? Vagy tanács, hogy mit lehetne kezdeni ezzel?
Várom válaszotokat. Előre is köszönettel. Z.
Azért ezt így kategorikusan kijelenteni eléggé botorság. Maradjunk annyiban, hogy sok dologban fényévekkel jár az FSX/P3D előtt - amit még a hőn áhított v4 64bit sem fog orvosolni -, sok dologban viszont valóban buta mint a föld. :)