Az "R" betû után, ami a legsportosabb modelleket jelöli a Volkswagennél, most az "i"-vel is meg kell barátkoznunk. Utóbbi az egyedi kívánalmak szerint készült modellek jelölése lesz. A presztízsmárkák után a Volkswagen is megalapítja saját átalakító részlegét. Az "R" betûs, vagyis a sport VW-ek után így lassan meg kell barátkoznunk az "i" betûsekkel is, ami jelen esetben az "individual", vagyis az egyedi rövidítése. Az "i" logó egyelõre csak az autók csúcs, vagy csúcsközeli változatainak sajátja lehet, a választék ellenben meglepõen nagy: jelenleg a Golf, a Golf Plus, a Jetta, a Touran, az Eos, a Sharan, a Passat, a Passat Variant, a Touareg és a Phaeton modelleket lehet kérni személyre szabott kivitelben. Arról, hogy pontosan miket is fog érinteni az átalakítás, még nem esett szó, más márkák tapasztalataiból kiindulva azonban leginkább különleges színekre és anyagokra, esetleg szokatlan extrafelszerelésekre lehet majd számítani. Az egyedi Volkswagenek különleges ismertetõjele lesz az elsõ kerekek fölött, valamint a fejtámlában, illetve a küszöbben elhelyezett "i" embléma. Arról, hogy Magyarországon is rendelhetõek lesznek-e ezen modellek, egyelõre nincs információnk, nemzetközi szinten viszont késõ õsztõl lesznek elérhetõek az individual változatok.
A Párizsi Autószalonon mutatja be a Volkswagen felfrissített kompakt egyterûjét, a Tourant. A kocsit a német márka többi modelljéhez igazítják.
Amellett, hogy a Volkswagen a Párizsi Autószalonon a Concept S tanulmányautóval megmutatja a nagyközönségnek, hogy képzeli a Scirocco utódját, hagyományos jármûvekkel is készül. A szalonon leplezik le a felújított Volkswagen Tourant. Ahogy korábban a Volkswagen Polo, úgy a cég egyterûje is elsõsorban az orr részen változik. A kocsi a Passatnál bemutatott újdonságokat kapja meg. Lesz könnycseppes elsõ fényszóró, míg a középsõ részre felkerül a nagy krómozott hûtõmaszk. Nem változtatnak azonban a motorokon, hiszen ott folyamatosan frissítették a Tourant is.
Helóka tud vki vmit a Volkswagen V5-ös 2.3-as motoráról? Egy golfot néztem ki meg akarom venni! Hátha valaki el tud látni vmi jó tanáccsal.VW
VW Station, a Mercedes R-osztály rivális
A Volkswagen erõsít a luxusosztályban: a Touareg és a nem túl sikeres Phaeton mellé nemsokára felzárkózik a Mercedes R-osztály ellenfelének szánt hétszemélyes luxus SUV, a Station. A Volkswagen-nél úgy tûnik nem mondtak le arról, hogy megvessék a lábukat a luxus osztályban. A Volkswagen Station névre keresztelt 5 méteres kolosszust a gyár hivatalosan a Passat és a Phaeton közé pozícionálja. (Reményeink szerint ez csak munkanév és az autó valami szebb megjelöléssel jön majd ki.) A modell egy jövendõbeli Audi padlólemezre fog majd épülni, és elõreláthatólag 2009-ben kerül az utakra - értesült az auto, motor und sport. A kocsi sok alkatrészében, és a motorválasztékban is nagyjából egyezni fog a 2010-ben debütáló második generációs Touareg-gel és Phaeton-nal. A Station elsõkerék- és összkerékhajtással egyaránt kapható lesz, a motorpalettát pedig nagyrészt V6-os és V8-as benzines és dízelmotorok fogják képezni. Az egyetlen négyhengeres az alap erõforrás lesz, mégpedig a 2.0 TFSI 230 lóerõs változata.Az egyes információk szerint hat, más források szerint hétszemélyes crossover-t a VW a Mercedes R-osztály sportosabb alternatívájának szánja.
Volkswagen Tiguan
Tiguan néven jön az új Volkswagen terepjáró
Az Auto Bild csoport olvasóinak szavazása alapján Tiguan lesz a 2008-ra várható új kompakt VW-terepjáró neve. A VW marketingosztálya öt nevet talált ki a kis szabadidõ-terepjáró elnevezésére, ezeket megjelentették az Auto Bild nemzetközi számaiban, majd az olvasókra bízták a döntést, hogy kiválasszák, melyik a legjobban csengõ az öt név közül. A 350 ezer szavazó nagy többsége a Tiguanra voksolt, a Nanuk, Namib, Rockton és Samun név nem nyerte el a közönség tetszését. A Tiguan a nagy Touareg által meghatározott formát viszi át az egyre nagyobb népszerûségnek örvendõ kompakt SUV-ok osztályába. A Tiguan rendkívül komfortos utasteret kínál, elsõsorban persze aszfaltos utakra fejlesztették, de a bejelentés szerint kemény terepen is elboldogul. Az autó nagyban hasonlít majd az év elején bemutatott Concept A tanulmányra.
A német hatóságok jóváhagyták a Porsche tervét, így lehetõvé válik, hogy a sportkocsigyártó 25,1%-ra növelje részesedését a Európa legnagyobb autógyártójában. A Porsche alig két hete kérte meg a vásárláshoz szükséges engedélyeket, és állítólag sürgõs elbírálást igényelt, bár azt mind a mai napig nem tudni, hogy mikor, és mekkora összegért szeretnék megszerezni a megcélzott részesedés eléréséhez szükséges 3,9%-os részvénycsomagot. Elemzõk szerint a Porsche számára egyrészt jó befektetés a jelenleg igen alacsony áron jegyzett VW-részvények felvásárlása, hiszen néhány év múlva akár jelenlegi, mintegy 3,5 milliárd eurónyi értékük többszörösét is érhetik, másrészt így némi védelmet nyújthatnak a Volkswagen számára egy esetleges ellenséges felvásárlással szemben. Jelenleg az autógyártót egy törvény védi attól, hogy a konkurencia egyszerûen felvásárolja, amely minden részvényesnek maximum 20%-nyi szavazati jogot engedélyez az igazgatótanácsban a részesedésétõl függetlenül, de ezt a jogszabályt az EU nyomására várhatóan hatályon helyezik, talán még az idén.
Újat nem lehet kapni 1000-es motorral, minimum 1200-essel. Ilyen motorral még az elõzõ generáció volt megvehetõ, szóval biztos használtról van szó...
Tizenkét év után váltják fel új típussal a nagy egyterût, amelyet egykor a Forddal közösen fejlesztett ki a német gyártó. A Ford már leváltotta a régi Galaxyt egy azonos nevû új típussal, de a VW még gyártja a Sharant, testvérmodelljével, a Seat Alhambrával együtt. Az új típusról egyelõre még tisztességes kémfotók sincsenek, mivel a VW a lényeges rendszerek tesztelését egy VW Caddy karosszériaelemekkel burkolt öszvér-prototípusban oldja meg, de úgy néz ki, hogy legkésõbb jövõ õsszel már láthatjuk a kész típust valamelyik nagy autókiállításon. A Sharan 2 néven emlegetett típus állítólag jóval nagyobb lesz, mint a jelenlegi, hogy mind a hét ülés alkalmas lehessen felnõttek szállítására is. A fejlesztéshez a Passat padlólemezét használják fel, és úgy néz ki, a motorválaszték is megegyezik majd a VW családi szedánjában használttal.
A második egy Passat átalakítva, hát hogy milyen sikerrel, nem tudom, túlságosan hasonlít a Passatra, így nehéz megítélni, de szerintem jó kis járgány lesz belõle...
Kettõs kitüntetés a kettõs feltöltésû motor számára – „2006 Legjobb Új Motorja” a Golf GT-ben
A Volkswagen új, kettõs feltöltésû motorkoncepciója, amelyben egyszerre dolgozik egy kompresszor és egy turbófeltöltõ, meggyõzte a nemzetközi szakembereket: az új 1,4 literes, 125 kW / 170 LE teljesítményû benzinmotor két elismerést is szerzett a nemzetközi „Az Év Motorja 2006” szavazáson. A TSI lett a legjobb motor az „1 és 1,4 liter közötti hengerûrtartalom” kategóriában. Ezen felül pedig a zsûri neki ítélte a „2006 Legjobb Új Motorja” díjat is. A Volkswagen mérnökei ötvözték az innovatív méretcsökkentõ koncepciót egy alacsony fordulatszámon mûködõ kompresszorral és egy turbófeltöltõvel. Az új koncepció sikerét jól mutatja a kimagasló teljesítmény (125kW/170LE) és a fogyasztás is (7,2 liter/100km). A „maximális teljesítmény – minimális fogyasztás” mottó jól tükrözi a TSI motor elõnyeit. A nemzetközi „Az Év Autója Díj” zsûrije 29 ország 61 autós szakújságírójából áll. A szavazást minden évben Nagy-Britannia legnagyobb autós-mûszaki kiadócsoportja rendezi. Az alábbiakban olvasható néhány vélemény a zsûri tagjaitól: „Az ilyen típusú ’hibrid’ motorok fogják meghatározni a következõ tíz évet. A turbó és a kompresszor még sok kutatási területet kínálnak – ez egy szenzációs kezdet, számomra pedig egyértelmûen a legjobb új motor” – Matt Davis, szabadfoglalkozású újságíró, Olaszország „A ma elérhetõ talán legfejlettebb technológia az iparágban.” – Arturo de Andrés, Automóvil, Spanyolország „A Volkswagen TSI motorja nem csak az egy liter lökettérfogatra esõ teljesítményével, hanem mûszaki kifinomultságával is kitûnik.” – Jim Kenzie, The Toronto Star / szabadfoglalkozású újságíró / A TSN TV-csatorna mûsorvezetõje, Kanada „Egy 1,4 literes motor, amely egy kétliteres fejével gondolkodik.” – Gary Tsang, Automobile, Kína „Egy figyelemreméltó motor, amely a jövõbeni erõforrások potenciálját vetíti elõre, nem csak a teljesítmény terén, hanem a részterhelésnél tapasztalható gazdaságos üzemeltetésben is.” – Jeroen Jongeneel, De Telegraaf, Hollandia „A mûszaki megoldások rendkívül elegáns kombinációja: egy hátborzongatóan finom járású, kis lökettérfogatú soros, négyhengeres motor, egy kompresszor és egy turbó, mindez tökéletesen összehangolva.” – Jack Yamaguchi, szabadfoglalkozású újságíró, Japán „1,4 literes hengerûrtartalom és 170 lóerõs teljesítmény? Minden mérnöknek errõl a motorról kellett álmodnia. A VW két különbözõ technológia egyszerre jelentkezõ problémáját oldotta meg.” – Halit Bolkan, Törökország „Zseniális feltöltés egyszerre két rendszerrel, amelyek korábban a motorok feltöltésének alternatívái voltak. A Volkswagen most bebizonyította, hogy ez a két mûszaki megoldás együtt is mûködhet.” – Szécsényi Gábor, Auto2, Magyarország Az 1,4 literes TSI motorok gyártása két teljesítményszinten zajlik. A sportos Golf GT-ben az 1,4 literes TSI 125 kW / 170 LE teljesítményt ad le és csak 7,2 liter (super plus) üzemanyagot fogyaszt száz kilométeren. A városon kívüli közlekedésben a 5,9 literrel is beéri. A TSI motorral szerelt Golf GT már 6.019.400 forinttól megvásárolható. A Touran-ban a TSI 140 lóerõs (103 kW) változata dolgozik, kombinált fogyasztása 7,5 liter, míg városon kívül 6,2 liter üzemanyaggal is megelégszik. A TSI motorral szerelt Touran ára 5.522.800 forinttól kezdõdik. Ez nem az elsõ díj, amelyet a Volkswagen az új, kettõs feltöltésû motorért kapott: tavaly õsszel a Volkswagen kapta a világ legnagyobb tudományos magazinjának, az amerikai Popular Science folyóirat díját, míg 2006 tavaszán a Paul Pietsch Díjjal jutalmazták az új motort.
Állítólag egy, a Golf GTI-n alapuló önvezetõ prototípust tesztel a Volkswagen Wolfsburg közelében. A 200 lóerõs prototípusba hasonló, radar- és lézerérzékelõket, pontos helymeghatározó rendszert és nagyteljesítményû számítógép-rendszert szereltek, mint a tavalyi Grand Challenge gyõztes Stanley-be, így a bójákkal kijelölt pályát mindenféle külsõ segítség nélkül teljesíthette, az egyenes szakaszokon akár 200 km/h-nál is nagyobb sebességre gyorsulva. Úgy tudjuk, a kísérletek során vendégeket is hívtak, akik kedvük szerint átrendezhették a bójákat, hogy látható legyen, a prototípus nem beprogramozott útvonal szerint halad, bár csalás lehetõsége elvileg így sem zárható ki teljesen. A prototípus a hírek szerint a legtöbb emberi sofõrnél hamarabb teljesítettek a kijelölt pályát, de még így is hosszú idõnek kell eltelnie, míg a technológia odáig fejlõdhet, hogy az önmagukat vezetõ autók a forgalomban is részt vehessenek. Az önvezérlõ autó neve állítólag a Kicsi Kocsi sorozat fõszerelõjére, Herbie-re utal: a filmbéli Bogár rajtszáma volt 53-as, ezért lett a prototípus neve 53 plus 1.
200 lóerõs Golf GTI 1.4-es motorral?
A legújabb hírek szerint a Volkswagen akár a 200 lóerõs változatát is elkészítheti a hipermodern 1.4-es kompresszoros-turbós motorjának Vajon milyen lenne a nagy múltú Golf GTI egy 1.4-es motorral? Az egyre markánsabban mutatkozó downsizing, tehát a méretcsökkentés elve begyûrûzhet a nem éppen a spórolásról szóló hot hatch kategóriába is. A technológia adott, és az ésszerûség szempontjából minden az 1.4-es TSI mellett szól. Kisebb tömege miatt egyrészt könnyebb, jobban fordulhat, másrészt a fogyasztása is mérsékeltebb, mint a 2 literes testvéréé. Ahogy Dr. Hermann Middendorf, a VW csoport motorfejlesztésért felelõs részlegének fõnöke nyilatkozta, a 200 lóerõs 1.4-es motorral szerelt autók már a tesztköreiket futják. Middendorf úr arra a felvetésre, hogy ez lesz-e az új Golf GTI motorja, nem adott biztos választ. A VW szerint sok vásárlót elriaszthat a pöttöm motor, így még inkább csak szoktatják a népet a szokatlan koncepcióhoz, sokan ugyanis nem egy 1.4-es jelzést szeretnének látni 200 lóerõs autójukon. Ami még az 1.4-es ellen szól a 2 literessel szemben, az a kevésbé finom járás kultúra, különösen alacsonyabb fordulatszámon. Épp ezek miatt a tulajdonságok miatt nem kerülhet bele a motor az Audi modelljeibe, hiszen oda nem elég ez a technológia. Egyelõre a VW megtartja magának a TSI motorokat, de a Seat és a Skoda modelljeibe való bekerülésük csak idõ kérdése. Az év folyamán egyébként állítólag a motort megkapja a Golf és a Touran után a VW Eos, a Polo és a Passat is.
Ízlés kérdése, bár én is vacilálnék a Q7 és a Touareg között, bár nekem egy kicsit jobban bejön a Touareg, bár élõben még nem sok Q7-et láttam :D
Soha nem kerülhet gyártásba a németek ultrakönnyû háromkerekûje. A döntés hátterében elsõsorban nem mûszaki vagy anyagi természetû problémák állnak, a Volkswagen vezetése a lehetséges jogi bonyodalmaktól ijedt meg. A GX3 ugyanis túl egyszerû és könnyû építésû ahhoz, hogy minden, autókra vonatkozó biztonsági követelménynek megfelelhessen, épp ezért úgy tervezték, hogy motorkerékpárként helyezik forgalomba. A háromkerekû azonban nem is motorkerékpár, és ez épp elég támadási felületet nyújtott volna néhány feltételezett baleset feltételezett kárvallottjának, hogy nagy összegû kártérítési pert nyerjen a VW ellen, ami sem a gyártó pénztárcájának, sem a jó hírének nem tett volna jót. Pedig a VW szerint az észak-amerikai és az európai közönség is igazán pozitívan reagált a háromkerekû tanulmányra, amelyben a motorkerékpárok menetteljesítményei, és az autók stabil útfekvése találkozott, akárcsak a máig népszerû Lotus Super Seven változatokban, így a szériaváltozat is nagyon népszerû lehetett volna.
VW Sharan: jövõre új arccal?
Kevés olyan idõs autó van, mint a VW Sharan, hiszen az 1995-ös piaci bevezetése óta nem igazán változott. Jövõre viszont érkezik a következõ generáció. A Volkswagen Sharan már több mint 10 éve, 1995 óta a piacon van. A Ford és a VW közös autója - tehát nem véletlen, hogy a korábbi Galaxy miért hasonlított annyira a németek modelljére - megérett a változtatásra. A tervek szerint jövõre be is mutatkozik a modell, amelyet már tesztelnek. Ami biztos, hogy az egységes márkaarculat jegyében a jelenlegi tipikus hûtõrácsot kapja meg az autó - nem véletlen, hiszen a jelenlegi Passat adja az alapot -, és nagyobb lesz, mint a mostani. A Passat rokonság miatt a motorok is ismerõsek: 1.6 literes 115 lovas, 2 literes 150 lovas és 3.6 literes V6 250 lóerõvel a benzines, míg dízelfronton egyelõre egy kétliteres 140 lóerõs verzióról csiripelnek.
Lebukott az új VW Touareg
Mára a 2002 óta piacon lévõ VW Toureg is megérett a ráncfelvarrásra. Mivel a forma eleve minden sallangtól mentes, és ma sem hat elavultnak, csak alig észrevehetõen nyúltak hozzá. Bár a felfrissített Volkswagen Touareget csak 2007 tavaszán viszik a szalonokba, a képek alapján már most is befejezettnek tûnik. Külsõleg csak minimális változásokra kell számítani, gyakorlatilag csak az elsõ és hátsó lámpákat formálták át. Belül se sok minden változott, új menüt kap a navigációs rendszer, jobban formázottak lesznek az ülések, és pár kapcsolót lecserélnek. A legnagyobb változás a motorpalettában történik, a Touareg is megkapja az amerikai Passat-hoz már kapható 3.6 literes 280 lóerõs V6-ost. A motor a Passatot alig több, mint 6 másodperc alatt repíti százra, tehát valószínûleg a Touaregben sem vall majd szégyent. Az amerikai piacra szánt dízel modellek körül is van némi bizonytalanság, ugyanis a január 1-tõl szigorodó amerikai környezetvédelmi normáknak megfelelõen ezeket a motorokat a gyárnak tisztábbá kell tennie. A VW ezt az év végére vagy a következõ év elejére ígéri.
Golf terepjáró: Nanuk, Namib, Rockton, Tiguan vagy Samun néven? A VW hamarosan közzéteszi milyen név alatt is fut majd a mostani Golf alapjaira épített szabadidõautója. Ami most biztos: a 2007 év végi bemutatkozás és a 25 ezer eurós induló ár. A VW néhány hónappal ezelõtt szavazásra bocsátotta az egyik neves német autósújság hasábjain, milyen név is lenne a legmegfelelõbb a Golf alapjaira épülõ új szabadidõautójának. A hírek szerint júliusban gyõztest hirdetnek, így talán hivatalosan is kiderül, milyen néven is kerül forgalomba a SUV. A lehetséges változatok között ott van a Nanuk (a kis jegesmedve eszkimó elnevezése), Namib és Samun (a hasonló hangzású afrikai sivatagok után), Rockton (a rock-szikla angol szóból), és a Tiguan ( a tigris és az iguana szavak keresztezése). Tavaly egyébként az autó Beduin és Marakesh néven is futott. A hírek szerint a korábbi infókból az maradt csak meg, hogy a bemutatkozás 2007 végére várható - piaci bevezetés 2008 - és az elsõ- valamint négykerékhajtással szerelt SUV indulóára 25 ezer euró körül alakul. (A Golf SUV-ról egyébként kémfotók már elég régóta keringenek, a képen pedig a legújabb grafika látható.)
Szerintem ha körbenézel pl az a2, auto piac, auto motor vagy hasonló újságok oldalain akkor biztos találsz valamit. Ha meg nem akkor a google-ba beirod a kocsi nevét a motorokkal és akkor is biztos kiad valami tesztet, amibe nmegtalálod amit keresel...
Hegyen is versenyez a Volkswagen Touareg Három minimálisan átalakított szabadidõautót indít a német gyártó a Pikes Peak hegyiversenyen. A tízhengeres dízelmotorral felszerelt Touaregeket három neves amerikai versenyzõre bízták. Mark Millerre, aki korábban különféle off-road versenyeken szerzett nevet magának, és az idén a Volkswagen Dakar-csapatának is a tagja volt, a pályaversenyzõ Danny Sullivanre, illetve Ryan Acieróra, a Baja 500 és Baja 1000 verseny korábbi gyõztesére. A versenyen tudomásunk szerint csaknem gyári Touaregeket használnak majd. A 313 lóerõs, ötliteres, V10-es turbódízel motoron legalábbis nem változtattak semmit, és a képek alapján úgy tûnik, a karosszériát sem módosították. A hírhedt futam indulóinak 19,99 kilométeres távon 1439 méteres szintkülönbséget kell legyõzniük, és eközben 156 kanyart kell bevenniük egy olyan, nagyrészt murvás szerpentinen, ahol a szakadéktól a sofõr ügyességén kívül semmi nem választja el az autót. A VW célja csak a problémamentes célba érés, és a dízelmotorok képességeinek bizonyítása lehet, hiszen a gyõzelemért pillekönnyû, legalább 6-700 lóerõs szörnyetegek versengenek évrõl évre, amelyekkel szemben a Touaregnek nagyon kevés esélye van. Az idei Pikes Peak hegyiversenyt július elsején, azaz most szombaton rendezik, így hamarosan kiderül, hogy a Volkswagen versenyzõi mire mennek az orrnehéz terepjáróval.
Sziasztok! Hol találok vw bora 1.6 1.4 2.0 motorokról összehasonlító adatokat? nyomaték, fogyasztás, stb... Köszi!
VW Scirocco: 170-280 lóerõig A Volkswagen nemrég jelentette be, hogy 2008-tõl visszatér a Scirocco név a modellpalettába. Az új kupé motorkínálatát eddig csak találgattuk, most azonban már hivatalosan is megerõsítették az eddig csak pletykaként közölt információkat. A közlemény szerint a legkisebb, egyben leggyengébb erõforrás a 170 lóerõs 1.4 TSI lesz, ezen kívül azonban csak még egy motorról, a 3.6 literes 280 lovas V6-osról esik szó. Ezáltal nem került megerõsítésre a 230 lovas 2.0 T FSI, valamint a kétliteres dízel sem. Az új Scirocco gyártása 2008-ban indul meg a Volkswagen portugál üzemében.
Tesómnak is ez volt, neki Polo-ja van. Néha kigyulladt az EPC, aztán elaludt. Végül kiderült, hogy valami kis érintkezési bibi volt a gond. De a biztonság kedvéért szerintem nézesd meg, nehogy baja essen az autónak.
Egy kis segítségre lenne szükségem. Van 1 Bora-m 3 éves mostanába hol kigyullad az EPC felirat, hol elalszik. Folyamatosan még nem világított 1 teljes napot. Van, hogy hetekig sem villan fel. Érdemes ezzel szervízbe vinni? Van vki, akinek volt hasonló problémája?
A jó k**** édes anyját b***a meg ez a mocskos, rohodt idõjárás!
Pont az OBI-ban a pénztárnál voltam, amikor hallottam, hogy furcsa hangokat ad a tetõszerkezet. Erre látom, hogy elkezd ömleni az esõ, ami szépen átvált jégbe. Na én ekkor áttörtem magam a bejárat tetõje alatt csodáklokó embereken, és életemet kockáztatva az autónkért rohantam az autóhoz, hogy a kocsiban lévõ 2 db pokróccal letakarjam a fém részeket, tetõt, motorháztetõt. Közben a nem kis jégdarabok párszor fejen is találtak, ami még most is fáj kicsit, -azt nem is említve, hogy szarrááztam, olyan szinten, hogy még a bõröm alól is víz csorgott- de a lényeg, hogy berepedt az elsõ szélvédõ, ami a IV-es Polo-nál(2003) nem kicsi.
Tudja valaki, hogy mennyibe kerül egy új? Vagy van olyan, hogy szélvédõjavítás, ez mit takar? Szerencsére pont a jobboldal alsó sarkában repedt be, ami a vezetõ látterét abszolút nem érinti.
Portugáliában készül az új VW Scirocco
A VW hivatalos közleményben erõsítette meg a korábbi híreket: a VW Scirocco gyártásba kerülhet, méghozzá a portugáliai Setubal városában mûködõ VW-üzemben. A cég szóvivõje szerint a döntés már az év elején megszületett, de akkor csak annyit árultak el, hogy egy második sportos típust is készítenek a portugál üzemben. A Volkswagen vezetése elsõsorban az alacsonyabb költségek miatt döntött a portugál gyártás mellett, de az is fontos szempont volt, hogy az Eos miatt már korábban kiépítették a megfelelõ minõség eléréséhez szükséges hátteret, és várhatóan a két típus mûszaki alapjai is megegyeznek. Bár a gyártás beindításának idõpontját egyelõre nem közölték, abban szinte minden forrás megegyezik, hogy az új Scirocco 2008-ban érkezik, viszont a gyártási számokkal kapcsolatban többféle spekuláció látott napvilágot. Egyes források szerint évente csupán 25 ezer kupé készülhet, mások úgy vélik, akár 100 ezer példány számára is volna hely a piacon. Setubalban jelenleg két típussorozat készül egymással párhuzamosan: a vadonatúj Eos kupé-kabrió és a VW Sharan, illetve a Seat Alhambra, amelyek lassan modellciklusuk végéhez érnek.
Olcsóbb és erõsebb VW kisautók jönnek
A Fox utóda már Európában készülhet, a következõ Polo pedig fiatalosabb lesz, mint a jelenlegi. Mindezt Wolfgang Bernhardtól, a Volkswagen márka ügyvezetõjétõl tudjuk, aki nemrég cége új kisautó-stratégájáról beszélt. Bernhard elmondta, hogy az A és B szegmensben szeretnék drasztikusan növelni az eladásaikat, de a jelenlegi modellek viszonylag magas ára miatt ez csak a következõ VW kisautó-generáció bemutatása után válik lehetségessé. A Fox még a jelenlegi árszinten is veszteséget hoz a cégnek, mivel Brazíliában készül, és a reálnak az euróhoz viszonyított magas árfolyama miatt már akkor túl drága a típus, amikor megérkezik Európába. Épp ezért a VW már fejleszti újabb miniautóját, amelyet Spanyolországban vagy Szlovákiában gyártanak majd, hogy alacsonyan tarthassák a költségeket. Az A szegmensben a VW eddig soha nem volt gazán sikeres, de úgy tûnik, egy kategóriával feljebb sem elégedettek az eredményekkel. Bernhard szerint a következõ Polo, amely 2008 elején érkezik, más karakterû lesz, mint a jelenlegi modell. A formaterve fiatalosabb, sportosabb lesz, a motorválaszték pedig kevesebb tagból áll majd, de azok erõsebbek lesznek, mint a jelenlegi három- és négyhengeresek. A számítások szerint az új típust ráadásul bõ 2000 euróval olcsóbb lesz elõállítani, és ennek az összegnek egy részét árcsökkentésre fordítja a VW, hogy javítson a versenyképességén. Bernhard ezen kívül egy harmadik modellsorozatról is szót ejtett, amelyet kifejezetten az árérzékeny piacok számára fejlesztenének. Ez állítólag egy moduláris felépítésû autócsalád lenne, amelyet így könnyedén a piaci igényekhez lehetne igazítani. Bár az árakra vonatkozó ígéreteket Bernhard egyelõre nem tett, valószínûleg a Dacia Logan és a Fiat Palio ellenfelérõl beszélt, amellyel Kínában, Indiában, Oroszországban, illetve Kelet- és Közép-Európában próbál erõsíteni piaci pozícióin a Volkswagen.
IZGALMAS JÖVÕ A VOLKSWAGENNÉL
Szép idõk jönnek a Volkswagen kedvelõinek, hiszen a következõ években sok-sok új modellt mutat be a német gyártó. Sportkocsik és terepjárók is lesznek a kínálatban. Új útra lépett a Volkswagen, már nem csak nagy darabszámú modelleket akar gyártani, hanem ismét megjelennek a rétegmodellek a kínálatban. A nemrég bemutatott és már nálunk is kapható Eos kabrió után újabb izgalmas modellek érkeznek. Várhatóan idén õsszel mutatják be a Golf szabadidõautó változatát a Cross Golfot, ami a kettes Golfból készített Country modell utódjának tekinthetõ. 2007-ben leplezik le a Golf kombi változatát, amely inkább a Jetta puttonyos változatának tekinthetõ, hiszen méretében azt követi, több mint 30 centivel hosszabb lesz, mint a Golf. Szintén jövõre mutatkozik be a Volkswagen kisebbik terepjárója, melynek formáját a Concept A tanulmányautón ismerhettük meg. Emellett Kanadában a Chrysler következõ hétüléses egyterûjét is értékesítik a wolsburgiak emblémájával. Igazán színesnek ígérkezik a 2008-as esztendõ a német gyártónál, ekkor érkezik a Passat Coupé és ugyanebben az évben mutatják be az új Scirocco-t is, az elõbbi négy az utóbbi kétajtós karosszériát kap. A sport coupék mellett ebben érkezik meg a Polo ötödik generációja is. Ami azonban a cég szempontjából a legfontosabb, hogy 2008-ban, azaz az elõre tervezett idõ elõtt, leváltják a Golfot. Ez az év tehát talán a legfontosabb a következõ öt évben, hiszen a legjobban fogyó modellek megújítása cég jövõjét határozza meg. 2009-ben újítják meg a Golfra épülõ egyterût a Touran-t a németek és ekkor nyúlnak majd komolyabban a Jettához is. Három év múlva az új Poloból készítenek kis egyterût és nyitott változatot is. A kis kabrió vászontetõvel készül majd, az utastér 2+2-es kialakítású lesz. 2009-ben leplezik le a nagy terepjáró, a Touareg második generációját és a luxusautójuk, a Phaeton is ekkor kap utódot. Utóbbinak komoly szerepet szánnak az USA-ban, a Volkswagen ismét megpróbál az amerikai luxusautó-piacra betörni. Mindkét modell esetében bemutatkozik majd a benzin-electromos rendszerû hibridhajtás is, persze lesznek V6-os, V8-as és V12-es közvetlenbefecskendezéses motorok is.
Európai Környezetvédelmi Díjat kapott a Volkswagen
Az Európai Bizottság a kiselejtezett gépkocsik különösen környezet- és nyersanyagkímélõ újrafeldolgozási technológiájának kidolgozásáért „Európai Üzleti Díj A Környezetért” kitüntetésben részesítette a Volkswagen céget. A Volkswagen SiCon GmbH-val együtt dolgozta ki azt a technológiát, amellyel a hulladék újra nyersanyaggá alakítható. Az EU környezetvédelmi biztosa, Stavros Dimas a „Környezetbarát technológiák és folyamatok” kategóriában adta a környezetvédelmi díjat a Volkswagen-konszernnek. A díjazott Volkswagen-SiCon eljárás a kiselejtezett gépkocsik hasznosítása során a hulladékból olyan újrahasznosítható anyagokat állít elõ, amelyek különválasztására eddig elfogadható költséggel nem volt lehetõség. Az így elõkészített másodlagos nyersanyagok újrafelhasználhatók, ahelyett, hogy a szemétlerakókba vagy a hulladékégetõkbe kerülnének. „A kiselejtezett gépkocsik környezetbarát hasznosítása a Volkswagen régóta tartó törekvése. Ezen a területen az innováció vezetõi közé tartozunk, mert felismertük, hogy a roncsautók nem terhet jelentõ hulladékok, hanem értékes nyersanyagforrást képviselnek, és már idejekorán kidolgoztuk a környezetkímélõ hasznosítás termékeit és technológiáit” – mondta a Volkswagen AG igazgató tanácsának elnöke, Dr.Bernd Pischetsrieder. A Volkswagen-SiCon technológia alkalmazásával a kemény mûanyagok, a gumik és textíliák, az üveg- és fémmaradékok helyettesítik az elsõdleges nyersanyagokat, és így hozzájárulnak a természetes nyersanyagforrások megóvásához. Az ökológiai szempontok mellett, az egyre növekvõ nyersanyagárak miatt ez az eljárás a másodlagos nyersanyagok felhasználói számára gazdaságilag is vonzó alternatívát jelent. A Volkswagen-SiCon eljárást bemutató feldolgozómû Belgiumban, az Antwerpenhez közeli Kalloban mûködik, az egyik legkorszerûbb aprítómû üzemeltetõjének, a Belgian Scrap Terminal N.V. (BST) cégnek a telephelyén. További hét európai országban tervezés vagy építés alatt állnak a díjazott technológiát alkalmazó feldolgozómûvek.
Golf helyett Jetta kombi?
A legfrissebb hírek szerint mégsem lesz kombi változat a Golf ötödik generációjából. Pontosabban fogalmazva lesz, csak éppenséggel nem Golfnak, hanem Jettának fogják hívni majd. Hitelesnek számító forrás szerint a Volkswagen õsszel bemutatja kompakt kombiját. Az eddigi hírekkel ellentétben azonban nem Golf, hanem Jetta Variant névvel kerül piacra a puttonyos változat. Igaz, hogy ez még önmagában nem sokban változtatja meg az autóról elõzetesen kialakított képet, hiszen a Golf és a Jetta rendkívül sok elemében megegyezik. A wolfsburgi tervezésû Variant hátulja formailag a Passat hasonló változatára emlékeztet majd, a gyártása pedig 2007-ben kezdõdik meg. A Volkswagen további, a Párizsi Autószalonon bemutatandó újdonsága lesz a Touareg modellfrissített változata. A SUV felfrissített kivitelének vonalait elõl-hátul átrajzolják kissé, a beltérben pedig új ülések és néhány továbbfejlesztett extrafelszerelés lesz a változás. Újdonság lesz még, hogy bekerül a Touaregbe a 3.6 literes V6-os FSI motor is.
Tévedtünk: mégis jól néz ki a VW Scirocco
A pár héttel ezelõtti illusztrációk után most újabb, reálisabbnak tûnõ képek láttak napvilágot a Volkswagen régi-új kupéjáról, a Sciroccóról. A 2008 elején gyártásba kerülõ modell indulóára 22 ezer euró lesz. Régóta pletykálnak már arról, hogy a Volkswagen piacra dob egy kupét Scirocco néven, most azonban már hivatalosan is hajlandó volt megszólalni a márka néhány illetékese, így sok érdekes dologra fény derült az új modellel kapcsolatban. Az új Scirocco a PQ35-ös padlólemezre épül, magyarul a Golffal közös alapokon nyugszik. A 2008 elején gyártásba kerülõ autó formatervben az ígéretek szerint felfedezhetõ lesz az 1974-ben, Giorgetto Giugiaro által tervezett elsõ Scirocco egyes részletei. Méreteit tekintve amúgy - a közös padlólemez miatt - körülbelül akkora lesz, mint a Golf, azzal a különbséggel, hogy a jobb útfekvés elérése végett a Sciroccónak szélesebb lesz a nyomtávja, valamint ugyanezen ok végett jelentõsen hangolnak a McPherson elsõ és a Multilink hátsó felfüggesztésen is. A wolfsburgi mérnökök elmondása szerint az sem kizárt, hogy a súlycsökkentés végett Sciroccóban felhasználnak néhány, a második generációs Audi TT-ben látott alumínium alkatrészt is. A kormányzás elektrohidraulikus szervón keresztül történik majd, a németek pedig sokkal nagyobb közvetlenséget ígérnek, mint azt eddig megszokhattuk tõlük. A 22 ezer eurós belépõmodellben a már ismert, 1.4 literes 170 lóerõs TSI motor dolgozik majd, ami csak az elsõ kerekeket hajtja. A Golf GTI-ben látott 2.0 T FSI is helyet kap majd a Scirocco motorterében, itt ráadásul nem 200, hanem 230 lóerõ leadására lesz képes. A csúcs a 3.6-os 280 lovas V6-os lesz, melyhez már összkerék-hajtás is jár, míg a dízelek kedvelõinek a kétezres 140 lovas erõforrás ajánlható. Természetesen a Sciroccóhoz is kapható lesz majd a duplakuplungos DSG váltó. A Volkswagen új kupéja viszonylag limitált példányszámban készül majd, hiszen a hatéves modellciklusa alatt 150 ezer darabot gyártanak majd belõle. Az évi 25.000 darab Scirocco a cég portugáliai gyárából gördül majd ki, ahol egyébként az Eos kupé-kabriót is gyártják. A Scirocco tehát hamarosan visszatér, a márka kedvelõinek pedig az eddig hallottak alapján nem okoz majd csalódást.
Zöld utat kapott a VW Scirocco
Állítólag hatalmas viták után döntött a VW vezetése a sportos kupé gyártása mellett, mivel a típustól nem várható, hogy valaha is profitot termelne. Ezúttal azonban még azoknak az akarata érvényesült, akik úgy vélik, szükség van egy ilyen típusra, még ha veszteséget hoz is, hogy javítson a VW márka megítélésén. A hírek szerint a tervek már elkészültek, és az autó jórészt meglevõ alkatrészekre épül, így már 2008-elején bemutatkozhat a gyártásra érett Scirocco. Egyelõre annyi látszik biztosnak, hogy itt is a Golfhoz kifejlesztett, de számos más típusban is használt PQ35 platformra építkeznek, így a futómû, a kormánymû, a fékrendszer, valamint a motorpaletta és az erõátvitel is csupa kipróbált alkatrészbõl áll össze. A pletykák szerint a Sciroccóban a VW összes valamirevaló nagyteljesítményû motorja megtalálható lesz. Az alapváltozatba az 1,4 literes, mechanikus és turbófeltöltõvel felszerelt, 170 lóerõs TSI motor kerül, de felhasználják a kétliteres TFSI turbómotor még be sem mutatott, kb. 230 lóerõs változatát, és egy 3,6 literes, kb. 280 lóerõs, kis hengerszögû V6-ost is, amelyhez várhatóan négykerék-hajtás is jár majd. Úgy tudjuk, a formatervezõk a kínálkozó lehetõség ellenére nem próbálták meg leutánozni az õs-Scirocco vonalvezetését, inkább egy korszerû formával próbálkoznak, hasonlóval, mint ami a fantomképen látható. Az új Sciroccót várhatóan a VW portugáliai gyárában készítik, ugyanazokon a gépsorokon, ahol az Eos kupé-kabriót, és a hírek szerint a VW legfeljebb 25 ezer példány legyártását tervezi évente.
VW: várható újdonságok Párizsban
Állítólag a Jetta kombi változatát és a felújított Touareg terepjárót is bemutatják az õsz folyamán, a Párizsi Autószalonon. Sokáig úgy tûnt hogy a Touran és a Golf Plus mellett a VW feleslegesnek ítéli egy kompakt kombi kifejlesztését, de úgy tûnik, nem így van. Ha Európában manapság háttérbe is szorultak a kombi modellek az egyterûekkel szemben, a konzervatívabb Észak-Amerikában szükség van egy ilyen típusra is. A Jetta kombi mûszaki téren állítólag alig különbözik a szedántól, a gyártása pedig a Volkswagen mexikói gyárában folyik majd. A másik párizsi újdonságról, a felújított Touaregrõl egyelõre még kevesebbet lehet tudni, bár úgy tûnik, a szokásos modellfrissítésre számíthatunk. Állítólag a Passat stílusában változtatják meg az autó orrát abban, belül pedig a mûszerfalon, az alkalmazott anyagokon és az üléseken módosítanak.
Nem csak a VW tesz így, hanem az Opel is kijön az Astrával hasonló idõben. Ma már rövidültek a modellek közötti ciklusok és tényleg talán valami nagyon klasz Golffsl jönnek ki :)
Szarják a golfokat egymás után. Persze ha egyszer eltalálnának végre valami értelmes formát megint...
2008-tól jön a radikális VW Golf
Lassan, de biztosan szivárognak a hírek a Volkswagen talán legfontosabb modelljének utódjáról. A hatodik generációs Golf 2008-ban kerül piacra, formailag pedig lényegesen radikálisabb lesz, mint a jelenlegi változat. Mindenképpen az elõdökénél radikálisabb formavilágra számíthatunk: eddig nagyjából ennyi derült ki biztosan a Volkswagen kompaktjának két éven belül bemutatkozó vadonatúj változatáról. A jelenleginél várhatóan sportosabb megjelenésû Golf VI 2008-ban debütál valamelyik nagy autószalonon. A Volkswagen a hírek szerint kicsit elszámolta magát a mostani Golffal, gyártani ugyanis viszonylag költséges, ellenben a látható minõségétõl és kidolgozásától ma már nem vágódik hanyatt senki. A németek így ezeken mindenképpen szeretnének változtatni, illetve leginkább azt kívánják elérni a következõ generációval, hogy újra felkeltse az emberekben a birtoklási vágyat. Ugyan a pontos mûszaki tartalom egyelõre ismeretlen, annyit már biztosan lehet tudni, hogy a hatodik generációs Golf motorkínálatában megtalálható lesz az 1.4 literes TSI 150, illetve 170 lóerõs változata, a csúcs pedig a 3.6-os VR6 kivitel lesz."Azért reméljük, hogy nem ilyen lesz..."
Volkswagen: irány India!
Újabb nagy nyugati autóipari vállalat jelezte, hogy összeszerelõ üzemet létesít Indiában: a Volkswagen az ország északi részén, Punjab államban épít üzemet 275 millió eurós beruházással - értesült az MTI. Az üzemben - amely várhatóan 5 ezer embernek ad munkát - 100 ezer autó fognak elõállítani. A gyárat eredetileg egy másik államban, Andhra Pradeshben tervezték, ott Skodákat akartak gyártani, de az meghiúsult a tavaly nyáron kirobbant kenõpénz botrány miatt. A botrány kulcsszereplõje Helmuth Schuster, a Skoda egykori személyzeti fõnöke volt, aki a konszern indiai gyárának építése kapcsán kenõpénzt fogadott el több kollégájával együtt. A beruházást akkor elhalasztották. A másik német autógyár, a BMW tavaly nyáron közölte, hogy az indiai kormány engedélyét kérte egy 40 millió dolláros összeszerelõ üzem létesítéséhez. Már megkezdte indiai termelését egyebek mellett a Ford, a General Motors, a Renault, a Hyundai és a Honda Motor is, hogy részesei lehessenek az egyre növekvõ helyi kereslet kielégítésének és exportra is gyártsanak.
VW: automata váltó helyett DSG
A német gyártó lehet az elsõ, ahol kukába kerülnek a hagyományos automata váltók egy korszerûbb megoldás kedvéért. Wolfgang Bernhard, a csoport termékfejlesztésért felelõs vezetõje legalábbis azt mondta, hogy az összes olyan típusnál, ahol a motor keresztben helyezkedik el a motortérben, áttérnek az új megoldás kizárólagos használatára. Ezek szerint az összes Seat és Skoda modell, a Phaeton kivételével minden VW, valamint az Audi A3-as és TT is DSG váltót kaphat automata helyett.
A kétkuplungos, robotizált mechanikus váltó az eddigi tesztek alapján jelenleg a legjobb ilyen típusú megoldás: gyors és rángatásmentes váltásokat tesz lehetõvé, feleslegessé teszi a kuplungpedál használatát, ugyanakkor nem zabálja fel a motorteljesítmény egy jelentõs részét, mint a hagyományos hidrodinamikus nyomatékváltók. Egy ilyen lépés több jelentõs elõnnyel is járhat a VW számára: egyrészt igazán olcsóvá teszi a DSG gyártását a nagy darabszám miatt, másrészt némi fölényhez juttathatja a céget a vetélytársakkal szemben. A VW ugyanis nem adja ki a kezébõl a DSG gyártási jogait, a konkurencia robotizált váltói viszont jelen pillanatban nem igazán vehetik fel a versenyt a DSG-vel.
Utolsó pillanatban érkezik a VW Golf kombi
Német források szerint jövõre érkezik meg a Volkswagen kompaktjának puttonyos változata. A frissnek már nem nevezhetõ Golf a Variant változata mellett elkészül majd SUV kivitelben is. A német Auto Motor und Sport magazin információ szerint lassan, de biztosan az ötödik generációs Golfból is megérkezik a kombi kivitel. A hír elsõ hallásra kissé meglepõ, hiszen a Volkswagen kompaktjának már csak körülbelül három éve van hátra a következõ generáció bemutatásáig, így a jövõre érkezõ kombi nem sokáig maradhatna aktuális. Másodsorban a Volkswagen a Golf V bemutatása után nem sokkal kijelentette, hogy ebbõl most nem lesz puttonyos kivitel, annak helyére ugyanis a Plus változatot szánják. A német szaklap azonban ritkán szokott tévedni, tehát könnyen elképzelhetõ, hogy valóban lesz új Golf Variant. Az állítólag jövõre érkezõ kombiban a már jól ismert 1.6 literes benzinmotor lesz megtalálható a kínálat alsó végénél, de ebbe a változatba is bekerül a kettõs feltöltésû 1.4 TSI, valamint a 3.2-es V6-os FSI is. Dízelek terén szintén nem várható meglepetés, itt az 1.9 és a 2.0 literes erõforrásokra lehet számítani. A Variant kivitelen kívül az ígéretek szerint jövõre már tényleg bemutatkozik a Golf SUV is, errõl azonban most semmi konkrétumot nem közölt a német forrás.
Motorcserék a VW Polóban
Búcsúzik az 1,4 literes 100 lóerõs benzinmotor, helyére a jól ismert 1,6 literes, 105 lóerõs kerül. A nagyobb motorhoz ötsebességes kézi kapcsolású vagy hatsebességes automata rendelhetõ. Jó lenne azt hinni hogy a Volkswagennél végre rájöttek, 16 szelep ide, 100 lóerõ oda, a nyomatékszegény kis 1,4 literes egyszerûen kevés a Polo kasznijához, de inkább spórolást sejtünk a dolog mögött. Az 1,6 literes motort ugyanis olyan hatalmas mennységben gyártják, hogy még olcsóbb is, mint a módosított elektronikájú 1,4 literes. A Polóban a gyengébb 1,4 literes motort is kicserélik, ugyanarra, amely nemrég a Golfba is bekerült. Ez az átalakított motor 75 helyett 80 lóerõs, ami sokkal jobban hangzik, bár aligha számít sokat a menetteljesítmények vagy a fogyasztás terén. Az erõsebb benzinmotorok cseréje mellett a VW már a Polo dízelmotorjaihoz is kínál részecskeszûrõt, igaz, az 1,4 literes, 70 és 80 lóerõs, valamint az 1,9 literes 100 lóerõs TDI-k kipufogórendszerébe csak némi felár ellenében szerelik be a koromszûrõt.
Ez bennem már korábban is felmerült sajna.
Dehát a világ erre megy. Saab, Ferrari, Maserati...
Már fejlesztik a Porsche négyajtós modelljét a Panamerát. A kocsit a lipcsei gyárban szerelik össze, a gyártásba a Volkswagen is besegít. A Porsche AG igazgatótanácsa elhatározta, hogy a lipcsei gyárban készül majd a négyajtós Panamera sportkupé. Az autót már fejlesztik, 2009-ben mutatják be a piacon. Az új típus érdekében a Porsche kibõvíti a lipcsei gyárat. Az új épületek, illetve gyártási berendezések mintegy 120 millió euróba kerülnek majd. "A Cayenne és a Carrera GT gyártásánál lipcsei gyárunk kétség kívül bebizonyította, hogy a legmagasabb minõségben képes prémium kategóriájú autókat készíteni." - mondta Dr. Wendelin Wiedeking, a Porsche AG elnök-vezérigazgatója. A Panamera teljes gyártási folyamatainak mindössze 15 százaléka zajlik majd a Porsche saját gyáraiban, de a munka 70 százalékát Németországban végzik. A Panamera motorjait a Porsche, zuffenhauseni üzemében készítik, míg a fényezett karosszériát a Volkswagen hannoveri gyára szállítja majd. A Cayenne esetében is a VW készítette a kasztnit. Egyelõre az autó mûszaki megoldásairól keveset tudni, de állítólag az orrmotoros jármû készül mind hátsó-, mind összkerék-hajtással is. A Porsche limuzin a Cayenne-ben alkalmazott 4,5 literes V8-asokat kapja meg elsõként, a 340 lóerõs szívó, és a 450 lóerõs turbófeltöltõs motorral is kapható lesz az autó. A leginkább figyelemreméltó változatba a Carrera GT 5,7 V10-esét szerelik. A várhatóan közel hatszáz lóerõs kocsi így könnyedén száguldhat 300 km/óra felett.
Ilyen ronda lesz a VW Scirocco?
Újabb nem hivatalos képek láttak napvilágot a 2008-ban bemutatkozó új Volkswagen Sciroccóról. A 2+2 üléses modell a Golf padlólemezére épül majd. Újabb nem hivatalos képek jelentek meg a német Auto Motor und Sport c ímû havilapban a Volkswagen 2008-ban bemutatkozó újdonságáról, a Sciroccóról. Az eredetileg 1974-ben napvilágot látott modell utódja a Golf alapjaira épül, a márka modellpalettáján belül pedig az Eos kupé-kabrió alá lesz pozícionálva. Mint azt nemrégiben már megírtuk, a 2+2 üléses modell alapmotorja az 1.4 literes 170 lóerõs TSI lesz, a csúcsmodellben pedig a Golf R32 250 lóerõs V6-osa dolgozik majd. Az új Scirocco ára az AMS értesülései szerint 22 ezer euró körül lesz majd, itthon tehát 6-6,5 millió forint körüli árcédulára lehet majd számítani.
Még mindig a Mercedes a legjobban csengõ autónév Az ADAC AutoMarxx szerint még mindig a Mercedes-Benz a legjobban csengõ név az autóiparban. A felmérés a 33 legfontosabb autómárkát különbözõ kategóriákban hasonlítja össze; az összesített eredménybe beleszámít a márkaimázs, a vevõelégedettség és a gyártási minõség is. Az ADAC AutoMarxx nevû autómárka-indexe szerint a legjobban csengõ név az autóiparban még mindig a Mercedes. A német autóklub eddigi tizenegy felmérésen nyolcszor gyõzedelmeskedett a csillagos márka, kétszer volt második és egyszer állhatott a dobogó harmadik fokára. A BMW stabilan tartja második helyét, a VW pedig elõször került fel a dobogóra a harmadik helyezésével. Újonc a rangsorban a Mini, ami rögtön a középmezõnyben, a 14. helyen landolt. A felmérés középpontjában a hosszútávú megbízhatóság állt. A legutóbb közétett ADAC megbízhatósági statisztika szerint a Subaru, Mini, Mazda, Toyota, Honda és Mitsubishi állnak a rangsor elején, a legmegbízhatóbb német autó pedig az Audi a nyolcadik helyével. Értéktartás szempontjából elsõ a felmérésben újonc Mini, a Porsche, Land Rover, Audi és Honda elõtt. A részletes eredménylista itt található:
Születésnapi VW Golf GTI
A típus bemutatásának 30. évfordulójára készített tanulmány 30 lóerõvel többet nyújt, mint a szériaváltozatok. A GTI Edition 30 elnevezésû jármû az egyedi igények kielégítésére szakosodott Volkswagen Individual munkája, és állítólag mindazt tartalmazza, amit a GTI-tulajdonosok eddig hiányoltak. A változtatások meglehetõsen visszafogottak: a 230 lóerõs motor mellett csupán a karosszéria színére fényezett kötények, a 18 hüvelykes fekete könnyûfém keréktárcsák és a sötétített hátsó lámpaburák különböztetik meg az Edition 30-at a szériamodelltõl. Belül bõrbevonatú sportülések és a kormánykerék vörös-fekete burkolata jelzi, hogy ez nem egy mezei GTI. A jubileumi tanulmány nem is érdemelne túl sok figyelmet, de úgy tudjuk, a VW terveiben egy korlátozott példányszámú sorozat elkészítése is szerepel, és az a 30 plusz lóerõ sokak számára vonzóvá teheti az Edition 30-at.
Ajándék lóerõk a VW Golfba
Két 1,4 literes újdonságnak örülhetnek a kompakt modell vásárlói. A TSI motorról az utóbbi hónapokban sokat hallani: ekkora hengerûrtartalomból 170 lóerõt elõcsalni még két feltöltõvel is igazán látványos eredmény. Egy ilyen komplikált, feltöltõs motor a gyártónak persze teljesen másért éri meg, mint a vásárlónak. Az egyik haszon, hogy igazán könnyû változtatni a teljesítményt, csupán egy átprogramozott vezérlõ elektronika kell, és máris újként köszönthetjük ugyanazt a szerkezetet. A Golf ezúttal a Touranban már bemutatott 140 lóerõs, 220 Nm csúcsnyomatékú TSI motort kapta meg. Az adatok alapján ez is bõségesen elegendõ a kompakt VW tempós mozgatására, a gyári adatok szerint 8,8 másodperc alatt gyorsítja 100 km/h-ra. Mindeközben az átlagfogyasztás 7 liter is lehet, ami igazán ritka ekkora teljesítmény mellett. Itthon valószínûleg sokkal többeket érint hogy a Golf turbó nélküli, 1,4 literes alapmotorja is erõsödött egy keveset. Eddig 75 lóerõ vonszolta a legolcsóbb kivitelt, de hamarosan 80 lóerõnek örülhet a kispénzû Golf-vásárló. Az a plusz öt lóerõ persze aligha jelent sokat, hiszen az autó, amit mozgatnia kell, üresen is 1190 kilogrammos. Ugyanakkor valószínûleg marketing szempontból fontos a Volkswagen számára, hogy erõsebb legyen a legolcsóbb Golf, hiszen a Ford Focus alapváltozata 80, az Opel Astráé 90 lóerõs, és elõfordulhat, hogy épp ez a kis teljesítmény-különbség dönt a vásárlásnál.
nem, modom hogy nem kell a kutyának se a laguna ezt mondták mindehol, hogy csak rájuk maradna
mindenki azt modta, hogy egy szutyok sz@r géppel csak a gond van, nem kell senkinek még ingyen se (nem az én vélemyényem, hanem 3 megyényi kereskedõé ) a mondeót meg ilyeneket hiába nagy, megvették volna simán, az is egy csávónak az 1. megye 2. kerekedõje átis vette, de az 1. kereskedõ csak azé nem, mert 4 volt má neki
Mondjuk a nagy autók sokat vesztenek nagyon az árukból.
garázsban tartott
bõr minden, csak a GPS hijányzott, a motort nemtom, de jó állapotú, kímélt, öreguras veetés, és 6000-7000km, mert az ember inkább motorral ját
9 millás autót? Mi baja volt? Hány kilcsi volt benne? Mekkora motor? Felszereltség?
de ez nagyon huhú, 1 év alatta 9 millás fullosat már csak 4 é vették meg, azt is a 4. megyében, mert 3ban összes autókereskedõ elküldte, és a 4. megyében volt 1 aki megvette 4é, de nagy volt a srác öröme hogy elment a vas
Azért ha 4 ilyet látnék rövid idõn belül, én is itt kérdezném meg, hogy típushiba-e.
Ez akármilyen kocsival elõfordulhat, nem csak a VW-vel, szóval ennyire már nem kellene utálni a márkát, hogy már ilyeneket is hibának kell felfogni, mert ez nem alapból ilyen és nem is lesz minden új kocsi ilyen, ez egyéni hiba lehet......A végén már az is a VW hibája lesz, hogy koszos a kocsi és nem mossa le magát??!! :)
Szvsz mindenkinek van huhhú sztorija szinte bármirõl, szal tényleg hagyjuk.
a lagunát haggyuk lécci, az egyik legnagyobb szemét a világon, olyan sztorim van róla...húhhhú