Szvsz mindenkinek van huhhú sztorija szinte bármirõl, szal tényleg hagyjuk.
Ez akármilyen kocsival elõfordulhat, nem csak a VW-vel, szóval ennyire már nem kellene utálni a márkát, hogy már ilyeneket is hibának kell felfogni, mert ez nem alapból ilyen és nem is lesz minden új kocsi ilyen, ez egyéni hiba lehet......A végén már az is a VW hibája lesz, hogy koszos a kocsi és nem mossa le magát??!! :)
Azért ha 4 ilyet látnék rövid idõn belül, én is itt kérdezném meg, hogy típushiba-e.
figy, nekem mind1, de modom megkérdem, hogy ez olyan hiba e, mint a seatnál, hogy egy idõ után zabájja az olajat mert télleg sok az a 4 egy 7 alatt
de ez nagyon huhú, 1 év alatta 9 millás fullosat már csak 4 é vették meg, azt is a 4. megyében, mert 3ban összes autókereskedõ elküldte, és a 4. megyében volt 1 aki megvette 4é, de nagy volt a srác öröme hogy elment a vas
9 millás autót? Mi baja volt? Hány kilcsi volt benne? Mekkora motor? Felszereltség?
bõr minden, csak a GPS hijányzott, a motort nemtom, de jó állapotú, kímélt, öreguras veetés, és 6000-7000km, mert az ember inkább motorral ját
garázsban tartott
Akkor miért csak ennyiért ment el?
Mondjuk a nagy autók sokat vesztenek nagyon az árukból.
mindenki azt modta, hogy egy szutyok sz@r géppel csak a gond van, nem kell senkinek még ingyen se (nem az én vélemyényem, hanem 3 megyényi kereskedõé ) a mondeót meg ilyeneket hiába nagy, megvették volna simán, az is egy csávónak az 1. megye 2. kerekedõje átis vette, de az 1. kereskedõ csak azé nem, mert 4 volt má neki
Két 1,4 literes újdonságnak örülhetnek a kompakt modell vásárlói. A TSI motorról az utóbbi hónapokban sokat hallani: ekkora hengerûrtartalomból 170 lóerõt elõcsalni még két feltöltõvel is igazán látványos eredmény. Egy ilyen komplikált, feltöltõs motor a gyártónak persze teljesen másért éri meg, mint a vásárlónak. Az egyik haszon, hogy igazán könnyû változtatni a teljesítményt, csupán egy átprogramozott vezérlõ elektronika kell, és máris újként köszönthetjük ugyanazt a szerkezetet. A Golf ezúttal a Touranban már bemutatott 140 lóerõs, 220 Nm csúcsnyomatékú TSI motort kapta meg. Az adatok alapján ez is bõségesen elegendõ a kompakt VW tempós mozgatására, a gyári adatok szerint 8,8 másodperc alatt gyorsítja 100 km/h-ra. Mindeközben az átlagfogyasztás 7 liter is lehet, ami igazán ritka ekkora teljesítmény mellett. Itthon valószínûleg sokkal többeket érint hogy a Golf turbó nélküli, 1,4 literes alapmotorja is erõsödött egy keveset. Eddig 75 lóerõ vonszolta a legolcsóbb kivitelt, de hamarosan 80 lóerõnek örülhet a kispénzû Golf-vásárló. Az a plusz öt lóerõ persze aligha jelent sokat, hiszen az autó, amit mozgatnia kell, üresen is 1190 kilogrammos. Ugyanakkor valószínûleg marketing szempontból fontos a Volkswagen számára, hogy erõsebb legyen a legolcsóbb Golf, hiszen a Ford Focus alapváltozata 80, az Opel Astráé 90 lóerõs, és elõfordulhat, hogy épp ez a kis teljesítmény-különbség dönt a vásárlásnál.
Születésnapi VW Golf GTI
A típus bemutatásának 30. évfordulójára készített tanulmány 30 lóerõvel többet nyújt, mint a szériaváltozatok. A GTI Edition 30 elnevezésû jármû az egyedi igények kielégítésére szakosodott Volkswagen Individual munkája, és állítólag mindazt tartalmazza, amit a GTI-tulajdonosok eddig hiányoltak. A változtatások meglehetõsen visszafogottak: a 230 lóerõs motor mellett csupán a karosszéria színére fényezett kötények, a 18 hüvelykes fekete könnyûfém keréktárcsák és a sötétített hátsó lámpaburák különböztetik meg az Edition 30-at a szériamodelltõl. Belül bõrbevonatú sportülések és a kormánykerék vörös-fekete burkolata jelzi, hogy ez nem egy mezei GTI. A jubileumi tanulmány nem is érdemelne túl sok figyelmet, de úgy tudjuk, a VW terveiben egy korlátozott példányszámú sorozat elkészítése is szerepel, és az a 30 plusz lóerõ sokak számára vonzóvá teheti az Edition 30-at.
Még mindig a Mercedes a legjobban csengõ autónév Az ADAC AutoMarxx szerint még mindig a Mercedes-Benz a legjobban csengõ név az autóiparban. A felmérés a 33 legfontosabb autómárkát különbözõ kategóriákban hasonlítja össze; az összesített eredménybe beleszámít a márkaimázs, a vevõelégedettség és a gyártási minõség is. Az ADAC AutoMarxx nevû autómárka-indexe szerint a legjobban csengõ név az autóiparban még mindig a Mercedes. A német autóklub eddigi tizenegy felmérésen nyolcszor gyõzedelmeskedett a csillagos márka, kétszer volt második és egyszer állhatott a dobogó harmadik fokára. A BMW stabilan tartja második helyét, a VW pedig elõször került fel a dobogóra a harmadik helyezésével. Újonc a rangsorban a Mini, ami rögtön a középmezõnyben, a 14. helyen landolt. A felmérés középpontjában a hosszútávú megbízhatóság állt. A legutóbb közétett ADAC megbízhatósági statisztika szerint a Subaru, Mini, Mazda, Toyota, Honda és Mitsubishi állnak a rangsor elején, a legmegbízhatóbb német autó pedig az Audi a nyolcadik helyével. Értéktartás szempontjából elsõ a felmérésben újonc Mini, a Porsche, Land Rover, Audi és Honda elõtt. A részletes eredménylista itt található:
Ilyen ronda lesz a VW Scirocco?
Újabb nem hivatalos képek láttak napvilágot a 2008-ban bemutatkozó új Volkswagen Sciroccóról. A 2+2 üléses modell a Golf padlólemezére épül majd. Újabb nem hivatalos képek jelentek meg a német Auto Motor und Sport c ímû havilapban a Volkswagen 2008-ban bemutatkozó újdonságáról, a Sciroccóról. Az eredetileg 1974-ben napvilágot látott modell utódja a Golf alapjaira épül, a márka modellpalettáján belül pedig az Eos kupé-kabrió alá lesz pozícionálva. Mint azt nemrégiben már megírtuk, a 2+2 üléses modell alapmotorja az 1.4 literes 170 lóerõs TSI lesz, a csúcsmodellben pedig a Golf R32 250 lóerõs V6-osa dolgozik majd. Az új Scirocco ára az AMS értesülései szerint 22 ezer euró körül lesz majd, itthon tehát 6-6,5 millió forint körüli árcédulára lehet majd számítani.
A VW SEGÍT AZ ÚJ PORSCHE GYÁRTÁSÁBAN
Már fejlesztik a Porsche négyajtós modelljét a Panamerát. A kocsit a lipcsei gyárban szerelik össze, a gyártásba a Volkswagen is besegít. A Porsche AG igazgatótanácsa elhatározta, hogy a lipcsei gyárban készül majd a négyajtós Panamera sportkupé. Az autót már fejlesztik, 2009-ben mutatják be a piacon. Az új típus érdekében a Porsche kibõvíti a lipcsei gyárat. Az új épületek, illetve gyártási berendezések mintegy 120 millió euróba kerülnek majd. "A Cayenne és a Carrera GT gyártásánál lipcsei gyárunk kétség kívül bebizonyította, hogy a legmagasabb minõségben képes prémium kategóriájú autókat készíteni." - mondta Dr. Wendelin Wiedeking, a Porsche AG elnök-vezérigazgatója. A Panamera teljes gyártási folyamatainak mindössze 15 százaléka zajlik majd a Porsche saját gyáraiban, de a munka 70 százalékát Németországban végzik. A Panamera motorjait a Porsche, zuffenhauseni üzemében készítik, míg a fényezett karosszériát a Volkswagen hannoveri gyára szállítja majd. A Cayenne esetében is a VW készítette a kasztnit. Egyelõre az autó mûszaki megoldásairól keveset tudni, de állítólag az orrmotoros jármû készül mind hátsó-, mind összkerék-hajtással is. A Porsche limuzin a Cayenne-ben alkalmazott 4,5 literes V8-asokat kapja meg elsõként, a 340 lóerõs szívó, és a 450 lóerõs turbófeltöltõs motorral is kapható lesz az autó. A leginkább figyelemreméltó változatba a Carrera GT 5,7 V10-esét szerelik. A várhatóan közel hatszáz lóerõs kocsi így könnyedén száguldhat 300 km/óra felett.
Köhöm szvsz nem nagy szám hogy a VW besegít amúgy is egy cég nem?:)
Búcsúzik az 1,4 literes 100 lóerõs benzinmotor, helyére a jól ismert 1,6 literes, 105 lóerõs kerül. A nagyobb motorhoz ötsebességes kézi kapcsolású vagy hatsebességes automata rendelhetõ. Jó lenne azt hinni hogy a Volkswagennél végre rájöttek, 16 szelep ide, 100 lóerõ oda, a nyomatékszegény kis 1,4 literes egyszerûen kevés a Polo kasznijához, de inkább spórolást sejtünk a dolog mögött. Az 1,6 literes motort ugyanis olyan hatalmas mennységben gyártják, hogy még olcsóbb is, mint a módosított elektronikájú 1,4 literes. A Polóban a gyengébb 1,4 literes motort is kicserélik, ugyanarra, amely nemrég a Golfba is bekerült. Ez az átalakított motor 75 helyett 80 lóerõs, ami sokkal jobban hangzik, bár aligha számít sokat a menetteljesítmények vagy a fogyasztás terén. Az erõsebb benzinmotorok cseréje mellett a VW már a Polo dízelmotorjaihoz is kínál részecskeszûrõt, igaz, az 1,4 literes, 70 és 80 lóerõs, valamint az 1,9 literes 100 lóerõs TDI-k kipufogórendszerébe csak némi felár ellenében szerelik be a koromszûrõt.
Utolsó pillanatban érkezik a VW Golf kombi
Német források szerint jövõre érkezik meg a Volkswagen kompaktjának puttonyos változata. A frissnek már nem nevezhetõ Golf a Variant változata mellett elkészül majd SUV kivitelben is. A német Auto Motor und Sport magazin információ szerint lassan, de biztosan az ötödik generációs Golfból is megérkezik a kombi kivitel. A hír elsõ hallásra kissé meglepõ, hiszen a Volkswagen kompaktjának már csak körülbelül három éve van hátra a következõ generáció bemutatásáig, így a jövõre érkezõ kombi nem sokáig maradhatna aktuális. Másodsorban a Volkswagen a Golf V bemutatása után nem sokkal kijelentette, hogy ebbõl most nem lesz puttonyos kivitel, annak helyére ugyanis a Plus változatot szánják. A német szaklap azonban ritkán szokott tévedni, tehát könnyen elképzelhetõ, hogy valóban lesz új Golf Variant. Az állítólag jövõre érkezõ kombiban a már jól ismert 1.6 literes benzinmotor lesz megtalálható a kínálat alsó végénél, de ebbe a változatba is bekerül a kettõs feltöltésû 1.4 TSI, valamint a 3.2-es V6-os FSI is. Dízelek terén szintén nem várható meglepetés, itt az 1.9 és a 2.0 literes erõforrásokra lehet számítani. A Variant kivitelen kívül az ígéretek szerint jövõre már tényleg bemutatkozik a Golf SUV is, errõl azonban most semmi konkrétumot nem közölt a német forrás.
VW: automata váltó helyett DSG
A német gyártó lehet az elsõ, ahol kukába kerülnek a hagyományos automata váltók egy korszerûbb megoldás kedvéért. Wolfgang Bernhard, a csoport termékfejlesztésért felelõs vezetõje legalábbis azt mondta, hogy az összes olyan típusnál, ahol a motor keresztben helyezkedik el a motortérben, áttérnek az új megoldás kizárólagos használatára. Ezek szerint az összes Seat és Skoda modell, a Phaeton kivételével minden VW, valamint az Audi A3-as és TT is DSG váltót kaphat automata helyett.
A kétkuplungos, robotizált mechanikus váltó az eddigi tesztek alapján jelenleg a legjobb ilyen típusú megoldás: gyors és rángatásmentes váltásokat tesz lehetõvé, feleslegessé teszi a kuplungpedál használatát, ugyanakkor nem zabálja fel a motorteljesítmény egy jelentõs részét, mint a hagyományos hidrodinamikus nyomatékváltók. Egy ilyen lépés több jelentõs elõnnyel is járhat a VW számára: egyrészt igazán olcsóvá teszi a DSG gyártását a nagy darabszám miatt, másrészt némi fölényhez juttathatja a céget a vetélytársakkal szemben. A VW ugyanis nem adja ki a kezébõl a DSG gyártási jogait, a konkurencia robotizált váltói viszont jelen pillanatban nem igazán vehetik fel a versenyt a DSG-vel.
Volkswagen: irány India!
Újabb nagy nyugati autóipari vállalat jelezte, hogy összeszerelõ üzemet létesít Indiában: a Volkswagen az ország északi részén, Punjab államban épít üzemet 275 millió eurós beruházással - értesült az MTI. Az üzemben - amely várhatóan 5 ezer embernek ad munkát - 100 ezer autó fognak elõállítani. A gyárat eredetileg egy másik államban, Andhra Pradeshben tervezték, ott Skodákat akartak gyártani, de az meghiúsult a tavaly nyáron kirobbant kenõpénz botrány miatt. A botrány kulcsszereplõje Helmuth Schuster, a Skoda egykori személyzeti fõnöke volt, aki a konszern indiai gyárának építése kapcsán kenõpénzt fogadott el több kollégájával együtt. A beruházást akkor elhalasztották. A másik német autógyár, a BMW tavaly nyáron közölte, hogy az indiai kormány engedélyét kérte egy 40 millió dolláros összeszerelõ üzem létesítéséhez. Már megkezdte indiai termelését egyebek mellett a Ford, a General Motors, a Renault, a Hyundai és a Honda Motor is, hogy részesei lehessenek az egyre növekvõ helyi kereslet kielégítésének és exportra is gyártsanak.
2008-tól jön a radikális VW Golf
Lassan, de biztosan szivárognak a hírek a Volkswagen talán legfontosabb modelljének utódjáról. A hatodik generációs Golf 2008-ban kerül piacra, formailag pedig lényegesen radikálisabb lesz, mint a jelenlegi változat. Mindenképpen az elõdökénél radikálisabb formavilágra számíthatunk: eddig nagyjából ennyi derült ki biztosan a Volkswagen kompaktjának két éven belül bemutatkozó vadonatúj változatáról. A jelenleginél várhatóan sportosabb megjelenésû Golf VI 2008-ban debütál valamelyik nagy autószalonon. A Volkswagen a hírek szerint kicsit elszámolta magát a mostani Golffal, gyártani ugyanis viszonylag költséges, ellenben a látható minõségétõl és kidolgozásától ma már nem vágódik hanyatt senki. A németek így ezeken mindenképpen szeretnének változtatni, illetve leginkább azt kívánják elérni a következõ generációval, hogy újra felkeltse az emberekben a birtoklási vágyat. Ugyan a pontos mûszaki tartalom egyelõre ismeretlen, annyit már biztosan lehet tudni, hogy a hatodik generációs Golf motorkínálatában megtalálható lesz az 1.4 literes TSI 150, illetve 170 lóerõs változata, a csúcs pedig a 3.6-os VR6 kivitel lesz."Azért reméljük, hogy nem ilyen lesz..."
Szarják a golfokat egymás után. Persze ha egyszer eltalálnának végre valami értelmes formát megint...
Nem csak a VW tesz így, hanem az Opel is kijön az Astrával hasonló idõben. Ma már rövidültek a modellek közötti ciklusok és tényleg talán valami nagyon klasz Golffsl jönnek ki :)
Állítólag a Jetta kombi változatát és a felújított Touareg terepjárót is bemutatják az õsz folyamán, a Párizsi Autószalonon. Sokáig úgy tûnt hogy a Touran és a Golf Plus mellett a VW feleslegesnek ítéli egy kompakt kombi kifejlesztését, de úgy tûnik, nem így van. Ha Európában manapság háttérbe is szorultak a kombi modellek az egyterûekkel szemben, a konzervatívabb Észak-Amerikában szükség van egy ilyen típusra is. A Jetta kombi mûszaki téren állítólag alig különbözik a szedántól, a gyártása pedig a Volkswagen mexikói gyárában folyik majd. A másik párizsi újdonságról, a felújított Touaregrõl egyelõre még kevesebbet lehet tudni, bár úgy tûnik, a szokásos modellfrissítésre számíthatunk. Állítólag a Passat stílusában változtatják meg az autó orrát abban, belül pedig a mûszerfalon, az alkalmazott anyagokon és az üléseken módosítanak.
Zöld utat kapott a VW Scirocco
Állítólag hatalmas viták után döntött a VW vezetése a sportos kupé gyártása mellett, mivel a típustól nem várható, hogy valaha is profitot termelne. Ezúttal azonban még azoknak az akarata érvényesült, akik úgy vélik, szükség van egy ilyen típusra, még ha veszteséget hoz is, hogy javítson a VW márka megítélésén. A hírek szerint a tervek már elkészültek, és az autó jórészt meglevõ alkatrészekre épül, így már 2008-elején bemutatkozhat a gyártásra érett Scirocco. Egyelõre annyi látszik biztosnak, hogy itt is a Golfhoz kifejlesztett, de számos más típusban is használt PQ35 platformra építkeznek, így a futómû, a kormánymû, a fékrendszer, valamint a motorpaletta és az erõátvitel is csupa kipróbált alkatrészbõl áll össze. A pletykák szerint a Sciroccóban a VW összes valamirevaló nagyteljesítményû motorja megtalálható lesz. Az alapváltozatba az 1,4 literes, mechanikus és turbófeltöltõvel felszerelt, 170 lóerõs TSI motor kerül, de felhasználják a kétliteres TFSI turbómotor még be sem mutatott, kb. 230 lóerõs változatát, és egy 3,6 literes, kb. 280 lóerõs, kis hengerszögû V6-ost is, amelyhez várhatóan négykerék-hajtás is jár majd. Úgy tudjuk, a formatervezõk a kínálkozó lehetõség ellenére nem próbálták meg leutánozni az õs-Scirocco vonalvezetését, inkább egy korszerû formával próbálkoznak, hasonlóval, mint ami a fantomképen látható. Az új Sciroccót várhatóan a VW portugáliai gyárában készítik, ugyanazokon a gépsorokon, ahol az Eos kupé-kabriót, és a hírek szerint a VW legfeljebb 25 ezer példány legyártását tervezi évente.
Tévedtünk: mégis jól néz ki a VW Scirocco
A pár héttel ezelõtti illusztrációk után most újabb, reálisabbnak tûnõ képek láttak napvilágot a Volkswagen régi-új kupéjáról, a Sciroccóról. A 2008 elején gyártásba kerülõ modell indulóára 22 ezer euró lesz. Régóta pletykálnak már arról, hogy a Volkswagen piacra dob egy kupét Scirocco néven, most azonban már hivatalosan is hajlandó volt megszólalni a márka néhány illetékese, így sok érdekes dologra fény derült az új modellel kapcsolatban. Az új Scirocco a PQ35-ös padlólemezre épül, magyarul a Golffal közös alapokon nyugszik. A 2008 elején gyártásba kerülõ autó formatervben az ígéretek szerint felfedezhetõ lesz az 1974-ben, Giorgetto Giugiaro által tervezett elsõ Scirocco egyes részletei. Méreteit tekintve amúgy - a közös padlólemez miatt - körülbelül akkora lesz, mint a Golf, azzal a különbséggel, hogy a jobb útfekvés elérése végett a Sciroccónak szélesebb lesz a nyomtávja, valamint ugyanezen ok végett jelentõsen hangolnak a McPherson elsõ és a Multilink hátsó felfüggesztésen is. A wolfsburgi mérnökök elmondása szerint az sem kizárt, hogy a súlycsökkentés végett Sciroccóban felhasználnak néhány, a második generációs Audi TT-ben látott alumínium alkatrészt is. A kormányzás elektrohidraulikus szervón keresztül történik majd, a németek pedig sokkal nagyobb közvetlenséget ígérnek, mint azt eddig megszokhattuk tõlük. A 22 ezer eurós belépõmodellben a már ismert, 1.4 literes 170 lóerõs TSI motor dolgozik majd, ami csak az elsõ kerekeket hajtja. A Golf GTI-ben látott 2.0 T FSI is helyet kap majd a Scirocco motorterében, itt ráadásul nem 200, hanem 230 lóerõ leadására lesz képes. A csúcs a 3.6-os 280 lovas V6-os lesz, melyhez már összkerék-hajtás is jár, míg a dízelek kedvelõinek a kétezres 140 lovas erõforrás ajánlható. Természetesen a Sciroccóhoz is kapható lesz majd a duplakuplungos DSG váltó. A Volkswagen új kupéja viszonylag limitált példányszámban készül majd, hiszen a hatéves modellciklusa alatt 150 ezer darabot gyártanak majd belõle. Az évi 25.000 darab Scirocco a cég portugáliai gyárából gördül majd ki, ahol egyébként az Eos kupé-kabriót is gyártják. A Scirocco tehát hamarosan visszatér, a márka kedvelõinek pedig az eddig hallottak alapján nem okoz majd csalódást.
Golf helyett Jetta kombi?
A legfrissebb hírek szerint mégsem lesz kombi változat a Golf ötödik generációjából. Pontosabban fogalmazva lesz, csak éppenséggel nem Golfnak, hanem Jettának fogják hívni majd. Hitelesnek számító forrás szerint a Volkswagen õsszel bemutatja kompakt kombiját. Az eddigi hírekkel ellentétben azonban nem Golf, hanem Jetta Variant névvel kerül piacra a puttonyos változat. Igaz, hogy ez még önmagában nem sokban változtatja meg az autóról elõzetesen kialakított képet, hiszen a Golf és a Jetta rendkívül sok elemében megegyezik. A wolfsburgi tervezésû Variant hátulja formailag a Passat hasonló változatára emlékeztet majd, a gyártása pedig 2007-ben kezdõdik meg. A Volkswagen további, a Párizsi Autószalonon bemutatandó újdonsága lesz a Touareg modellfrissített változata. A SUV felfrissített kivitelének vonalait elõl-hátul átrajzolják kissé, a beltérben pedig új ülések és néhány továbbfejlesztett extrafelszerelés lesz a változás. Újdonság lesz még, hogy bekerül a Touaregbe a 3.6 literes V6-os FSI motor is.
Európai Környezetvédelmi Díjat kapott a Volkswagen
Az Európai Bizottság a kiselejtezett gépkocsik különösen környezet- és nyersanyagkímélõ újrafeldolgozási technológiájának kidolgozásáért „Európai Üzleti Díj A Környezetért” kitüntetésben részesítette a Volkswagen céget. A Volkswagen SiCon GmbH-val együtt dolgozta ki azt a technológiát, amellyel a hulladék újra nyersanyaggá alakítható. Az EU környezetvédelmi biztosa, Stavros Dimas a „Környezetbarát technológiák és folyamatok” kategóriában adta a környezetvédelmi díjat a Volkswagen-konszernnek. A díjazott Volkswagen-SiCon eljárás a kiselejtezett gépkocsik hasznosítása során a hulladékból olyan újrahasznosítható anyagokat állít elõ, amelyek különválasztására eddig elfogadható költséggel nem volt lehetõség. Az így elõkészített másodlagos nyersanyagok újrafelhasználhatók, ahelyett, hogy a szemétlerakókba vagy a hulladékégetõkbe kerülnének. „A kiselejtezett gépkocsik környezetbarát hasznosítása a Volkswagen régóta tartó törekvése. Ezen a területen az innováció vezetõi közé tartozunk, mert felismertük, hogy a roncsautók nem terhet jelentõ hulladékok, hanem értékes nyersanyagforrást képviselnek, és már idejekorán kidolgoztuk a környezetkímélõ hasznosítás termékeit és technológiáit” – mondta a Volkswagen AG igazgató tanácsának elnöke, Dr.Bernd Pischetsrieder. A Volkswagen-SiCon technológia alkalmazásával a kemény mûanyagok, a gumik és textíliák, az üveg- és fémmaradékok helyettesítik az elsõdleges nyersanyagokat, és így hozzájárulnak a természetes nyersanyagforrások megóvásához. Az ökológiai szempontok mellett, az egyre növekvõ nyersanyagárak miatt ez az eljárás a másodlagos nyersanyagok felhasználói számára gazdaságilag is vonzó alternatívát jelent. A Volkswagen-SiCon eljárást bemutató feldolgozómû Belgiumban, az Antwerpenhez közeli Kalloban mûködik, az egyik legkorszerûbb aprítómû üzemeltetõjének, a Belgian Scrap Terminal N.V. (BST) cégnek a telephelyén. További hét európai országban tervezés vagy építés alatt állnak a díjazott technológiát alkalmazó feldolgozómûvek.
IZGALMAS JÖVÕ A VOLKSWAGENNÉL
Szép idõk jönnek a Volkswagen kedvelõinek, hiszen a következõ években sok-sok új modellt mutat be a német gyártó. Sportkocsik és terepjárók is lesznek a kínálatban. Új útra lépett a Volkswagen, már nem csak nagy darabszámú modelleket akar gyártani, hanem ismét megjelennek a rétegmodellek a kínálatban. A nemrég bemutatott és már nálunk is kapható Eos kabrió után újabb izgalmas modellek érkeznek. Várhatóan idén õsszel mutatják be a Golf szabadidõautó változatát a Cross Golfot, ami a kettes Golfból készített Country modell utódjának tekinthetõ. 2007-ben leplezik le a Golf kombi változatát, amely inkább a Jetta puttonyos változatának tekinthetõ, hiszen méretében azt követi, több mint 30 centivel hosszabb lesz, mint a Golf. Szintén jövõre mutatkozik be a Volkswagen kisebbik terepjárója, melynek formáját a Concept A tanulmányautón ismerhettük meg. Emellett Kanadában a Chrysler következõ hétüléses egyterûjét is értékesítik a wolsburgiak emblémájával. Igazán színesnek ígérkezik a 2008-as esztendõ a német gyártónál, ekkor érkezik a Passat Coupé és ugyanebben az évben mutatják be az új Scirocco-t is, az elõbbi négy az utóbbi kétajtós karosszériát kap. A sport coupék mellett ebben érkezik meg a Polo ötödik generációja is. Ami azonban a cég szempontjából a legfontosabb, hogy 2008-ban, azaz az elõre tervezett idõ elõtt, leváltják a Golfot. Ez az év tehát talán a legfontosabb a következõ öt évben, hiszen a legjobban fogyó modellek megújítása cég jövõjét határozza meg. 2009-ben újítják meg a Golfra épülõ egyterût a Touran-t a németek és ekkor nyúlnak majd komolyabban a Jettához is. Három év múlva az új Poloból készítenek kis egyterût és nyitott változatot is. A kis kabrió vászontetõvel készül majd, az utastér 2+2-es kialakítású lesz. 2009-ben leplezik le a nagy terepjáró, a Touareg második generációját és a luxusautójuk, a Phaeton is ekkor kap utódot. Utóbbinak komoly szerepet szánnak az USA-ban, a Volkswagen ismét megpróbál az amerikai luxusautó-piacra betörni. Mindkét modell esetében bemutatkozik majd a benzin-electromos rendszerû hibridhajtás is, persze lesznek V6-os, V8-as és V12-es közvetlenbefecskendezéses motorok is.
Olcsóbb és erõsebb VW kisautók jönnek
A Fox utóda már Európában készülhet, a következõ Polo pedig fiatalosabb lesz, mint a jelenlegi. Mindezt Wolfgang Bernhardtól, a Volkswagen márka ügyvezetõjétõl tudjuk, aki nemrég cége új kisautó-stratégájáról beszélt. Bernhard elmondta, hogy az A és B szegmensben szeretnék drasztikusan növelni az eladásaikat, de a jelenlegi modellek viszonylag magas ára miatt ez csak a következõ VW kisautó-generáció bemutatása után válik lehetségessé. A Fox még a jelenlegi árszinten is veszteséget hoz a cégnek, mivel Brazíliában készül, és a reálnak az euróhoz viszonyított magas árfolyama miatt már akkor túl drága a típus, amikor megérkezik Európába. Épp ezért a VW már fejleszti újabb miniautóját, amelyet Spanyolországban vagy Szlovákiában gyártanak majd, hogy alacsonyan tarthassák a költségeket. Az A szegmensben a VW eddig soha nem volt gazán sikeres, de úgy tûnik, egy kategóriával feljebb sem elégedettek az eredményekkel. Bernhard szerint a következõ Polo, amely 2008 elején érkezik, más karakterû lesz, mint a jelenlegi modell. A formaterve fiatalosabb, sportosabb lesz, a motorválaszték pedig kevesebb tagból áll majd, de azok erõsebbek lesznek, mint a jelenlegi három- és négyhengeresek. A számítások szerint az új típust ráadásul bõ 2000 euróval olcsóbb lesz elõállítani, és ennek az összegnek egy részét árcsökkentésre fordítja a VW, hogy javítson a versenyképességén. Bernhard ezen kívül egy harmadik modellsorozatról is szót ejtett, amelyet kifejezetten az árérzékeny piacok számára fejlesztenének. Ez állítólag egy moduláris felépítésû autócsalád lenne, amelyet így könnyedén a piaci igényekhez lehetne igazítani. Bár az árakra vonatkozó ígéreteket Bernhard egyelõre nem tett, valószínûleg a Dacia Logan és a Fiat Palio ellenfelérõl beszélt, amellyel Kínában, Indiában, Oroszországban, illetve Kelet- és Közép-Európában próbál erõsíteni piaci pozícióin a Volkswagen.
Portugáliában készül az új VW Scirocco
A VW hivatalos közleményben erõsítette meg a korábbi híreket: a VW Scirocco gyártásba kerülhet, méghozzá a portugáliai Setubal városában mûködõ VW-üzemben. A cég szóvivõje szerint a döntés már az év elején megszületett, de akkor csak annyit árultak el, hogy egy második sportos típust is készítenek a portugál üzemben. A Volkswagen vezetése elsõsorban az alacsonyabb költségek miatt döntött a portugál gyártás mellett, de az is fontos szempont volt, hogy az Eos miatt már korábban kiépítették a megfelelõ minõség eléréséhez szükséges hátteret, és várhatóan a két típus mûszaki alapjai is megegyeznek. Bár a gyártás beindításának idõpontját egyelõre nem közölték, abban szinte minden forrás megegyezik, hogy az új Scirocco 2008-ban érkezik, viszont a gyártási számokkal kapcsolatban többféle spekuláció látott napvilágot. Egyes források szerint évente csupán 25 ezer kupé készülhet, mások úgy vélik, akár 100 ezer példány számára is volna hely a piacon. Setubalban jelenleg két típussorozat készül egymással párhuzamosan: a vadonatúj Eos kupé-kabrió és a VW Sharan, illetve a Seat Alhambra, amelyek lassan modellciklusuk végéhez érnek.
A jó k**** édes anyját b***a meg ez a mocskos, rohodt idõjárás!
Pont az OBI-ban a pénztárnál voltam, amikor hallottam, hogy furcsa hangokat ad a tetõszerkezet. Erre látom, hogy elkezd ömleni az esõ, ami szépen átvált jégbe. Na én ekkor áttörtem magam a bejárat tetõje alatt csodáklokó embereken, és életemet kockáztatva az autónkért rohantam az autóhoz, hogy a kocsiban lévõ 2 db pokróccal letakarjam a fém részeket, tetõt, motorháztetõt. Közben a nem kis jégdarabok párszor fejen is találtak, ami még most is fáj kicsit, -azt nem is említve, hogy szarrááztam, olyan szinten, hogy még a bõröm alól is víz csorgott- de a lényeg, hogy berepedt az elsõ szélvédõ, ami a IV-es Polo-nál(2003) nem kicsi.
Tudja valaki, hogy mennyibe kerül egy új? Vagy van olyan, hogy szélvédõjavítás, ez mit takar? Szerencsére pont a jobboldal alsó sarkában repedt be, ami a vezetõ látterét abszolút nem érinti.
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Van 1 Bora-m 3 éves mostanába hol kigyullad az EPC felirat, hol elalszik. Folyamatosan még nem világított 1 teljes napot. Van, hogy hetekig sem villan fel. Érdemes ezzel szervízbe vinni? Van vki, akinek volt hasonló problémája?
Tesómnak is ez volt, neki Polo-ja van. Néha kigyulladt az EPC, aztán elaludt. Végül kiderült, hogy valami kis érintkezési bibi volt a gond. De a biztonság kedvéért szerintem nézesd meg, nehogy baja essen az autónak.
VW Scirocco: 170-280 lóerõig A Volkswagen nemrég jelentette be, hogy 2008-tõl visszatér a Scirocco név a modellpalettába. Az új kupé motorkínálatát eddig csak találgattuk, most azonban már hivatalosan is megerõsítették az eddig csak pletykaként közölt információkat. A közlemény szerint a legkisebb, egyben leggyengébb erõforrás a 170 lóerõs 1.4 TSI lesz, ezen kívül azonban csak még egy motorról, a 3.6 literes 280 lovas V6-osról esik szó. Ezáltal nem került megerõsítésre a 230 lovas 2.0 T FSI, valamint a kétliteres dízel sem. Az új Scirocco gyártása 2008-ban indul meg a Volkswagen portugál üzemében.
Sziasztok! Hol találok vw bora 1.6 1.4 2.0 motorokról összehasonlító adatokat? nyomaték, fogyasztás, stb... Köszi!
Hegyen is versenyez a Volkswagen Touareg Három minimálisan átalakított szabadidõautót indít a német gyártó a Pikes Peak hegyiversenyen. A tízhengeres dízelmotorral felszerelt Touaregeket három neves amerikai versenyzõre bízták. Mark Millerre, aki korábban különféle off-road versenyeken szerzett nevet magának, és az idén a Volkswagen Dakar-csapatának is a tagja volt, a pályaversenyzõ Danny Sullivanre, illetve Ryan Acieróra, a Baja 500 és Baja 1000 verseny korábbi gyõztesére. A versenyen tudomásunk szerint csaknem gyári Touaregeket használnak majd. A 313 lóerõs, ötliteres, V10-es turbódízel motoron legalábbis nem változtattak semmit, és a képek alapján úgy tûnik, a karosszériát sem módosították. A hírhedt futam indulóinak 19,99 kilométeres távon 1439 méteres szintkülönbséget kell legyõzniük, és eközben 156 kanyart kell bevenniük egy olyan, nagyrészt murvás szerpentinen, ahol a szakadéktól a sofõr ügyességén kívül semmi nem választja el az autót. A VW célja csak a problémamentes célba érés, és a dízelmotorok képességeinek bizonyítása lehet, hiszen a gyõzelemért pillekönnyû, legalább 6-700 lóerõs szörnyetegek versengenek évrõl évre, amelyekkel szemben a Touaregnek nagyon kevés esélye van. Az idei Pikes Peak hegyiversenyt július elsején, azaz most szombaton rendezik, így hamarosan kiderül, hogy a Volkswagen versenyzõi mire mennek az orrnehéz terepjáróval.
Szerintem ha körbenézel pl az a2, auto piac, auto motor vagy hasonló újságok oldalain akkor biztos találsz valamit. Ha meg nem akkor a google-ba beirod a kocsi nevét a motorokkal és akkor is biztos kiad valami tesztet, amibe nmegtalálod amit keresel...
Golf terepjáró: Nanuk, Namib, Rockton, Tiguan vagy Samun néven? A VW hamarosan közzéteszi milyen név alatt is fut majd a mostani Golf alapjaira épített szabadidõautója. Ami most biztos: a 2007 év végi bemutatkozás és a 25 ezer eurós induló ár. A VW néhány hónappal ezelõtt szavazásra bocsátotta az egyik neves német autósújság hasábjain, milyen név is lenne a legmegfelelõbb a Golf alapjaira épülõ új szabadidõautójának. A hírek szerint júliusban gyõztest hirdetnek, így talán hivatalosan is kiderül, milyen néven is kerül forgalomba a SUV. A lehetséges változatok között ott van a Nanuk (a kis jegesmedve eszkimó elnevezése), Namib és Samun (a hasonló hangzású afrikai sivatagok után), Rockton (a rock-szikla angol szóból), és a Tiguan ( a tigris és az iguana szavak keresztezése). Tavaly egyébként az autó Beduin és Marakesh néven is futott. A hírek szerint a korábbi infókból az maradt csak meg, hogy a bemutatkozás 2007 végére várható - piaci bevezetés 2008 - és az elsõ- valamint négykerékhajtással szerelt SUV indulóára 25 ezer euró körül alakul. (A Golf SUV-ról egyébként kémfotók már elég régóta keringenek, a képen pedig a legújabb grafika látható.)
Lebukott az új VW Touareg
Mára a 2002 óta piacon lévõ VW Toureg is megérett a ráncfelvarrásra. Mivel a forma eleve minden sallangtól mentes, és ma sem hat elavultnak, csak alig észrevehetõen nyúltak hozzá. Bár a felfrissített Volkswagen Touareget csak 2007 tavaszán viszik a szalonokba, a képek alapján már most is befejezettnek tûnik. Külsõleg csak minimális változásokra kell számítani, gyakorlatilag csak az elsõ és hátsó lámpákat formálták át. Belül se sok minden változott, új menüt kap a navigációs rendszer, jobban formázottak lesznek az ülések, és pár kapcsolót lecserélnek. A legnagyobb változás a motorpalettában történik, a Touareg is megkapja az amerikai Passat-hoz már kapható 3.6 literes 280 lóerõs V6-ost. A motor a Passatot alig több, mint 6 másodperc alatt repíti százra, tehát valószínûleg a Touaregben sem vall majd szégyent. Az amerikai piacra szánt dízel modellek körül is van némi bizonytalanság, ugyanis a január 1-tõl szigorodó amerikai környezetvédelmi normáknak megfelelõen ezeket a motorokat a gyárnak tisztábbá kell tennie. A VW ezt az év végére vagy a következõ év elejére ígéri.
VW Sharan: jövõre új arccal?
Kevés olyan idõs autó van, mint a VW Sharan, hiszen az 1995-ös piaci bevezetése óta nem igazán változott. Jövõre viszont érkezik a következõ generáció. A Volkswagen Sharan már több mint 10 éve, 1995 óta a piacon van. A Ford és a VW közös autója - tehát nem véletlen, hogy a korábbi Galaxy miért hasonlított annyira a németek modelljére - megérett a változtatásra. A tervek szerint jövõre be is mutatkozik a modell, amelyet már tesztelnek. Ami biztos, hogy az egységes márkaarculat jegyében a jelenlegi tipikus hûtõrácsot kapja meg az autó - nem véletlen, hiszen a jelenlegi Passat adja az alapot -, és nagyobb lesz, mint a mostani. A Passat rokonság miatt a motorok is ismerõsek: 1.6 literes 115 lovas, 2 literes 150 lovas és 3.6 literes V6 250 lóerõvel a benzines, míg dízelfronton egyelõre egy kétliteres 140 lóerõs verzióról csiripelnek.
VW GX3: a jog áldozata
Soha nem kerülhet gyártásba a németek ultrakönnyû háromkerekûje. A döntés hátterében elsõsorban nem mûszaki vagy anyagi természetû problémák állnak, a Volkswagen vezetése a lehetséges jogi bonyodalmaktól ijedt meg. A GX3 ugyanis túl egyszerû és könnyû építésû ahhoz, hogy minden, autókra vonatkozó biztonsági követelménynek megfelelhessen, épp ezért úgy tervezték, hogy motorkerékpárként helyezik forgalomba. A háromkerekû azonban nem is motorkerékpár, és ez épp elég támadási felületet nyújtott volna néhány feltételezett baleset feltételezett kárvallottjának, hogy nagy összegû kártérítési pert nyerjen a VW ellen, ami sem a gyártó pénztárcájának, sem a jó hírének nem tett volna jót. Pedig a VW szerint az észak-amerikai és az európai közönség is igazán pozitívan reagált a háromkerekû tanulmányra, amelyben a motorkerékpárok menetteljesítményei, és az autók stabil útfekvése találkozott, akárcsak a máig népszerû Lotus Super Seven változatokban, így a szériaváltozat is nagyon népszerû lehetett volna.
amióta van Q7, eszembe nem jutna Touareget venni :DDD
A legújabb hírek szerint a Volkswagen akár a 200 lóerõs változatát is elkészítheti a hipermodern 1.4-es kompresszoros-turbós motorjának Vajon milyen lenne a nagy múltú Golf GTI egy 1.4-es motorral? Az egyre markánsabban mutatkozó downsizing, tehát a méretcsökkentés elve begyûrûzhet a nem éppen a spórolásról szóló hot hatch kategóriába is. A technológia adott, és az ésszerûség szempontjából minden az 1.4-es TSI mellett szól. Kisebb tömege miatt egyrészt könnyebb, jobban fordulhat, másrészt a fogyasztása is mérsékeltebb, mint a 2 literes testvéréé. Ahogy Dr. Hermann Middendorf, a VW csoport motorfejlesztésért felelõs részlegének fõnöke nyilatkozta, a 200 lóerõs 1.4-es motorral szerelt autók már a tesztköreiket futják. Middendorf úr arra a felvetésre, hogy ez lesz-e az új Golf GTI motorja, nem adott biztos választ. A VW szerint sok vásárlót elriaszthat a pöttöm motor, így még inkább csak szoktatják a népet a szokatlan koncepcióhoz, sokan ugyanis nem egy 1.4-es jelzést szeretnének látni 200 lóerõs autójukon. Ami még az 1.4-es ellen szól a 2 literessel szemben, az a kevésbé finom járás kultúra, különösen alacsonyabb fordulatszámon. Épp ezek miatt a tulajdonságok miatt nem kerülhet bele a motor az Audi modelljeibe, hiszen oda nem elég ez a technológia. Egyelõre a VW megtartja magának a TSI motorokat, de a Seat és a Skoda modelljeibe való bekerülésük csak idõ kérdése. Az év folyamán egyébként állítólag a motort megkapja a Golf és a Touran után a VW Eos, a Polo és a Passat is.
VW 53 plus 1: az igazi Herbie?
Állítólag egy, a Golf GTI-n alapuló önvezetõ prototípust tesztel a Volkswagen Wolfsburg közelében. A 200 lóerõs prototípusba hasonló, radar- és lézerérzékelõket, pontos helymeghatározó rendszert és nagyteljesítményû számítógép-rendszert szereltek, mint a tavalyi Grand Challenge gyõztes Stanley-be, így a bójákkal kijelölt pályát mindenféle külsõ segítség nélkül teljesíthette, az egyenes szakaszokon akár 200 km/h-nál is nagyobb sebességre gyorsulva. Úgy tudjuk, a kísérletek során vendégeket is hívtak, akik kedvük szerint átrendezhették a bójákat, hogy látható legyen, a prototípus nem beprogramozott útvonal szerint halad, bár csalás lehetõsége elvileg így sem zárható ki teljesen. A prototípus a hírek szerint a legtöbb emberi sofõrnél hamarabb teljesítettek a kijelölt pályát, de még így is hosszú idõnek kell eltelnie, míg a technológia odáig fejlõdhet, hogy az önmagukat vezetõ autók a forgalomban is részt vehessenek. Az önvezérlõ autó neve állítólag a Kicsi Kocsi sorozat fõszerelõjére, Herbie-re utal: a filmbéli Bogár rajtszáma volt 53-as, ezért lett a prototípus neve 53 plus 1.
Kettõs kitüntetés a kettõs feltöltésû motor számára – „2006 Legjobb Új Motorja” a Golf GT-ben
A Volkswagen új, kettõs feltöltésû motorkoncepciója, amelyben egyszerre dolgozik egy kompresszor és egy turbófeltöltõ, meggyõzte a nemzetközi szakembereket: az új 1,4 literes, 125 kW / 170 LE teljesítményû benzinmotor két elismerést is szerzett a nemzetközi „Az Év Motorja 2006” szavazáson. A TSI lett a legjobb motor az „1 és 1,4 liter közötti hengerûrtartalom” kategóriában. Ezen felül pedig a zsûri neki ítélte a „2006 Legjobb Új Motorja” díjat is. A Volkswagen mérnökei ötvözték az innovatív méretcsökkentõ koncepciót egy alacsony fordulatszámon mûködõ kompresszorral és egy turbófeltöltõvel. Az új koncepció sikerét jól mutatja a kimagasló teljesítmény (125kW/170LE) és a fogyasztás is (7,2 liter/100km). A „maximális teljesítmény – minimális fogyasztás” mottó jól tükrözi a TSI motor elõnyeit. A nemzetközi „Az Év Autója Díj” zsûrije 29 ország 61 autós szakújságírójából áll. A szavazást minden évben Nagy-Britannia legnagyobb autós-mûszaki kiadócsoportja rendezi. Az alábbiakban olvasható néhány vélemény a zsûri tagjaitól: „Az ilyen típusú ’hibrid’ motorok fogják meghatározni a következõ tíz évet. A turbó és a kompresszor még sok kutatási területet kínálnak – ez egy szenzációs kezdet, számomra pedig egyértelmûen a legjobb új motor” – Matt Davis, szabadfoglalkozású újságíró, Olaszország „A ma elérhetõ talán legfejlettebb technológia az iparágban.” – Arturo de Andrés, Automóvil, Spanyolország „A Volkswagen TSI motorja nem csak az egy liter lökettérfogatra esõ teljesítményével, hanem mûszaki kifinomultságával is kitûnik.” – Jim Kenzie, The Toronto Star / szabadfoglalkozású újságíró / A TSN TV-csatorna mûsorvezetõje, Kanada „Egy 1,4 literes motor, amely egy kétliteres fejével gondolkodik.” – Gary Tsang, Automobile, Kína „Egy figyelemreméltó motor, amely a jövõbeni erõforrások potenciálját vetíti elõre, nem csak a teljesítmény terén, hanem a részterhelésnél tapasztalható gazdaságos üzemeltetésben is.” – Jeroen Jongeneel, De Telegraaf, Hollandia „A mûszaki megoldások rendkívül elegáns kombinációja: egy hátborzongatóan finom járású, kis lökettérfogatú soros, négyhengeres motor, egy kompresszor és egy turbó, mindez tökéletesen összehangolva.” – Jack Yamaguchi, szabadfoglalkozású újságíró, Japán „1,4 literes hengerûrtartalom és 170 lóerõs teljesítmény? Minden mérnöknek errõl a motorról kellett álmodnia. A VW két különbözõ technológia egyszerre jelentkezõ problémáját oldotta meg.” – Halit Bolkan, Törökország „Zseniális feltöltés egyszerre két rendszerrel, amelyek korábban a motorok feltöltésének alternatívái voltak. A Volkswagen most bebizonyította, hogy ez a két mûszaki megoldás együtt is mûködhet.” – Szécsényi Gábor, Auto2, Magyarország Az 1,4 literes TSI motorok gyártása két teljesítményszinten zajlik. A sportos Golf GT-ben az 1,4 literes TSI 125 kW / 170 LE teljesítményt ad le és csak 7,2 liter (super plus) üzemanyagot fogyaszt száz kilométeren. A városon kívüli közlekedésben a 5,9 literrel is beéri. A TSI motorral szerelt Golf GT már 6.019.400 forinttól megvásárolható. A Touran-ban a TSI 140 lóerõs (103 kW) változata dolgozik, kombinált fogyasztása 7,5 liter, míg városon kívül 6,2 liter üzemanyaggal is megelégszik. A TSI motorral szerelt Touran ára 5.522.800 forinttól kezdõdik. Ez nem az elsõ díj, amelyet a Volkswagen az új, kettõs feltöltésû motorért kapott: tavaly õsszel a Volkswagen kapta a világ legnagyobb tudományos magazinjának, az amerikai Popular Science folyóirat díját, míg 2006 tavaszán a Paul Pietsch Díjjal jutalmazták az új motort.
A második egy Passat átalakítva, hát hogy milyen sikerrel, nem tudom, túlságosan hasonlít a Passatra, így nehéz megítélni, de szerintem jó kis járgány lesz belõle...
Tizenkét év után váltják fel új típussal a nagy egyterût, amelyet egykor a Forddal közösen fejlesztett ki a német gyártó. A Ford már leváltotta a régi Galaxyt egy azonos nevû új típussal, de a VW még gyártja a Sharant, testvérmodelljével, a Seat Alhambrával együtt. Az új típusról egyelõre még tisztességes kémfotók sincsenek, mivel a VW a lényeges rendszerek tesztelését egy VW Caddy karosszériaelemekkel burkolt öszvér-prototípusban oldja meg, de úgy néz ki, hogy legkésõbb jövõ õsszel már láthatjuk a kész típust valamelyik nagy autókiállításon. A Sharan 2 néven emlegetett típus állítólag jóval nagyobb lesz, mint a jelenlegi, hogy mind a hét ülés alkalmas lehessen felnõttek szállítására is. A fejlesztéshez a Passat padlólemezét használják fel, és úgy néz ki, a motorválaszték is megegyezik majd a VW családi szedánjában használttal.
A német hatóságok jóváhagyták a Porsche tervét, így lehetõvé válik, hogy a sportkocsigyártó 25,1%-ra növelje részesedését a Európa legnagyobb autógyártójában. A Porsche alig két hete kérte meg a vásárláshoz szükséges engedélyeket, és állítólag sürgõs elbírálást igényelt, bár azt mind a mai napig nem tudni, hogy mikor, és mekkora összegért szeretnék megszerezni a megcélzott részesedés eléréséhez szükséges 3,9%-os részvénycsomagot. Elemzõk szerint a Porsche számára egyrészt jó befektetés a jelenleg igen alacsony áron jegyzett VW-részvények felvásárlása, hiszen néhány év múlva akár jelenlegi, mintegy 3,5 milliárd eurónyi értékük többszörösét is érhetik, másrészt így némi védelmet nyújthatnak a Volkswagen számára egy esetleges ellenséges felvásárlással szemben. Jelenleg az autógyártót egy törvény védi attól, hogy a konkurencia egyszerûen felvásárolja, amely minden részvényesnek maximum 20%-nyi szavazati jogot engedélyez az igazgatótanácsban a részesedésétõl függetlenül, de ezt a jogszabályt az EU nyomására várhatóan hatályon helyezik, talán még az idén.
Az Auto Bild csoport olvasóinak szavazása alapján Tiguan lesz a 2008-ra várható új kompakt VW-terepjáró neve. A VW marketingosztálya öt nevet talált ki a kis szabadidõ-terepjáró elnevezésére, ezeket megjelentették az Auto Bild nemzetközi számaiban, majd az olvasókra bízták a döntést, hogy kiválasszák, melyik a legjobban csengõ az öt név közül. A 350 ezer szavazó nagy többsége a Tiguanra voksolt, a Nanuk, Namib, Rockton és Samun név nem nyerte el a közönség tetszését. A Tiguan a nagy Touareg által meghatározott formát viszi át az egyre nagyobb népszerûségnek örvendõ kompakt SUV-ok osztályába. A Tiguan rendkívül komfortos utasteret kínál, elsõsorban persze aszfaltos utakra fejlesztették, de a bejelentés szerint kemény terepen is elboldogul. Az autó nagyban hasonlít majd az év elején bemutatott Concept A tanulmányra.