Ezt úúúúúgy tudom útálni, amikor bármivel kapcsolatban "bezzeg a németek, a nyugat, az amerikaiak, az ufók" kitéréssel jön. Kitérés, mert ezzel a mi problémánk nincs megoldva, viszont tudjuk, hogy másnak ilyen nincs...
Nem egyszer láttam, hogy a 21-es fõúton, ami azért elég forgalmas a birka kanyarban kezd elõzni és társai, majd a következõ keresztezõdésnél lekanyarodik. Már megérte a 10 mp-es elõny. Vagy pl az M3-ason az Audis bírka szó szerint letúrja a kamiont ami egy IFA-t elõz meg, csak azért mert õ megteheti. Ahogy a híreket néztem a potenciális és a jóval a sebességhatár fölött közlekedõktõl vennék el a jogosítványt és a gépjármût. Szerintem ez korrekt, mivel talán így azért tolerálnák magukat az emberek és végre valami rend lenne ebben a közlekedési gubancban. Mivel az nem mindegy hogy pl a kocsit 50, vagy 70 km/h-ról kell megállítani. Volt szó ahogy olvasgattam pár hsz-t a trükkökrõl. Szerintem ha elkapnak, akkor lehet a feleség nevén a kocsi, akkor is el fogják venni, rendõr lefizetésére nem írok semmit, mivel abszúrd. A kocsik felhasználására pl jó lehet az állami szervekhez való elhejezés, gondolok itt pl rendõr-, katasztrófavédelmi- stb kocsit csinálni belõlük, vagy egyszerû trafit.... Bár tuti, hogy a nagy részét elárvereznék, de ahogy ismerem hogy legyen belõle valami, de mégse legyen közfelháborodás a dologból, egy jelképes összegért is ki lehet majd váltani szerintem.
tévedsz vannak kivételek akik képesek betartani a szabályokat! nem azt mondom hogy nem probáltuk még ki a járgányt és nem mentünk jócskán 130 fölé a pályán de lakott területen belül az 55km/h nem lépjük át (50km/h +10%)
1. ki lehet kerülni 2. 50-nél többel nem is lehet menni mert kirázza ez a szar út a szuszt belöllem 3. soroksári uton is kint van a 70-es tábla de néha akkorát dob az út a kocsin hogy az már nekem fáj (most marták fel) 4. (nem belvárosi vagyok inkább kertvárosi :) [macskák, kutyák, gyerekek, gyerekek után rohangáló szülõk, hülye emberek akik nem tudják felmérni azt hogy a zebra elött emg tud-e álni a kocsi, sötöbö sötöbö]
te most jól jársz az új útadószámítással! ez is hülyeség nem a sebesség meg a hengerürtartalom teszi tönkre az utakat hanem a nehéz busz meg a nehéz kamion de hát ezt egy politikus nem fogja fel csak azt látja hogy könnyû gyors kocsikból van sok azokat kell adóztatni :)
Ja lehet benne valami, mondjuk én még tanulok és a családé a kocsi én csak használom mikor tudom, szóval nem sokat hallottam még errõl. Viszont, mikor tényleg lehet menni, vagy kell elõzni akkor szívás, mivel nehezen pörög fel, de ha elindúl a kicsike, akkor a 90-et megfutja :D
nálunk a belvárosba útfelujitás miatt ( aknákat csináták és tetke egy csomo rudat, és igy az ut harmadanyni széless let..) kitettek szépen elõzni tilos és 30-as táblát... bár amiket kitettek oda, észreveszi az ember, meg eleve lassan megy, ha pl szembõl jönnek, stb, ha meg nem simán megy 40-el. de persze, egybõl elsõ nap már állítagatni kell az embereket... bezzeg mikor mikor csinálták a busz megállót, és két behajtani tilso tábla, csak buszoknak, és a zösszes autós átment, rendõr sehol de amádia hangos volt tõle
pff!
Azt bírom az ország vezetésében, hogy egyfolytában alapul vesszük a fejlettebb államok szabályait, de a biztonsághoz szükséges FELTÉTELEK megteremtésére bezzeg már nincsen pénz..
Pont múlt héten mentem Sopronból, a 85-ös úton Balcsi irányába, ahol kb 100 km/h-val elõztem egy 60-cal haladó trabantot, és majdnem meghaltam mert akkora rohadt nagy keréknyom-vályatba mentem bele, ami után rögtön jött egy hatalmas kátyú is. Deffektet csoda hogy nem kaptam, de a kormányt is az utsó pillanatban tudtam csak visszarántani.
Ha darabokra szakadtam volna, vajon mit talál ki a rendõrség? túl gyorsan hajtottam???
Azt mondanák rá, hogy nem az útviszonyoknak megfelelõen választottad meg a sebességet.
és egyébként is mindig annyival kell menni táblától függetlenüül amennyinél még mindenre felkészülve meg tudsz állni....
ja és sopronban volt egy úthibák tábla az addig érvényes amig ki nem szállsz az autóból
"Igazság szerint ez a dolog nem lenne hülyeség. Persze az autóelvételt leszámitva. Egyetértek azzal hogy szigoritani kell bizonyos szintig ezt a dolgot. De az milyen dolog hogy elveszik az autót. Az az ember saját tulajdona és ráadásul egy család autója. Ha valaki hülye egy családba és elveszik az autójukat. A többi ember akinek pl a munkájához vagy akármihez kell az autója az mit csinál? Ez egy baromi hülyeség szerintem. Persze azt támogatom hogy aki 200km felett megy azért azt nagyon meg kell büntetni. Jogsi el stb de a kocsit nem...."
amikor majd a kis csaladodat(feleseged,gyerekek) szettrancsirozza egy 18 eves hulyegyerek milliomoscsemete,es a papaja 20 perc mulva jon az uj jogsival,mit csinalsz? momentan en az ittas vezetest elore megfontolt,szandekos emberolesi kiserletnek vennem,minimum 10 ev...aztan elvezze a benti "meleg" helyzetet...:) persze,itt is szabnek korlatokat,de nem tulzottan...
És szerintd ha eéveszik az autóját többet nem fog vezetni? Ugyanugy be fog ülni egy kocsiba és amit leirtál ugyanugy megvan az esélye. Sajnos a közlekedés veszélyes. Én is voltam 18-éves,te is voltál annyi. Én is csináltam hülyeségeket és biztos csináltál te is. Nem kell megbélyegezni valakit azért mert 18-ées és vezet.
engem addig nem zavar, hogy gyorsan vezet valaki, amíg el tudja viselni, hogy néha lassítania kell. de az már nagyon idegesít, amikor 130-140-el (samara rulez) bemegyek az elõzõsávba az autópályán és máris mögém gyûlnek azok, akik 170-200-al mennek, villognak, mutogatnak, bemegy az 5 méternyi szabad haladósávba, ahonnan kijöttem és onnan még megpróbál elémfurakodni az elõzésem közben. hát nehogymár ne tudja kivárni azt a 10 másodpercet, amíg megelõzöm a teherautót és visszamegyek a haladósávba. tudom nem kell általánosítanom, de a Szeged-Pest közötti 150km-en kb. 10-15-ször történt meg a dolog (egy út alatt). szóval a lényeg: tõlem mindenki mehet olyan gyorsan, ahogy akar, de ha valaki szabályosan próbál közlekedni, akkor ne a gyorshajtónak álljon már feljebb... na az ilyenektõl elvenném az autót.
Az egesz egy nagy hülyeség mert kitõl veszik majd el az autót? attól aki nem tudja "elintézni" meg a nyugdíjasoktól. Attól aki a 20 millás verdával 200al repked attól nem fogják tuti. Innentõl kezdve kár az egészrõl beszelni.
És mi van, ha céges autó van? Akkor elveszik a cég autóját? Ugyanmár :D
Hétvégén Nyíregyházát jártam meg. Hát a 3-os úton a saját sávomban, kétszer ugrott meg az autó olyan mélyedés volt az úton. És nem hajtottam gyorsan, mert épp teherautó ment elõttem.
Szal ha áttérek a szembe sávba, kkoar kitalálják, hogy gyorsan hajtottam, és kanyarban elõztem. Holott, csak a mélyedés dobott egyet rajtam.
Meg különben is, ez az egész hülyeség, úgy ahogy van.
Tegnap a Szilágyi fasoron, ahol most az a nagy útépítés van, egy kiálló, még körbe nem aszfaltozott csatornafedélen egy elõttem haladó kabrió Saab kb. 20-30-al gurult át, és olyan durrdefektje lett, hogy a port felfújta az útról. Szal Budapesten gyorsan hajtani nem is lehet, ha azt akarod, hogy a kocsid egyben maradjon. Autópályán én is 160-190-el szoktam menni (eddig még mákom volt, nem kaptak el), de ha egy autó kijön elém 130-al, és kerülni kezd egy lassabb jármûvet, meglassítok és megvárom, tehát nem csinálok problémát abból, hogy lassabban kell mennem. Csak akkor szoktam megdudálni vagy megvillogni az illetõt, ha hirtelen és az utolsó pillanatban vág ki elém - legyen ez BÁRMILYEN sebességnél. Szerintem ez az autó-elvétel nem igazán fog mûködni. Legfeljebb lefoglalás szintjén, hogy elviszik (téged meg a rendõrautó, mert azért az autópálya közepén nem hagyhatnak gyalogosan), aztán majd valami jópénzért kiválthatod a rendõrségi parkolóból. De teljes vagyonelkobzást nem csinálhatnának.
Nem elkoboznák az autót,csak ha félévre bevonják a jogsid akkor a kocsit is be kell adni a BM raktárba fél évre.
Én inkább attól félek, hogy magyaros módon sportot fognak a zsernyákok belõle ûzni, és a 90-es fõúton rejtett mozgatható 30-as táblával szivatják a jónépet és szedik el kocsijaikat (min. 300%-os túllépés) Szóval ameddig ez, meg a kintfelejtett táblák, felesleges sebességkorlátozások meg hasonló állami oldaláról elkövetett szabálysértések nem szûnnek meg addig nincs értelme ... Sõt, még kötelezõvé is tenném, hogy sebességkorlátozó tábla esetén csak akkor radarozhatnának, ha elõre kitennék a "tartsd be, mert radarozunk" táblát (ahol nincs korlátozás ott persze nyugodtan radarozhatnának)
És mi történne az elvett kocsikkal? Az ami mostanság az elkobzott dolgokkal szokott, azaz vagy megrohadnának egy telepen, vagy bagóért vennék meg egyes fejesek ... Erre talán csak az lenne értelmes megoldás, ha egy médiashow (bárki nevezhet) KRESZ verseny, ahol a legjobbak egyet választhatnának az elmúlt hónapban elkobzott kocsik közül
semmi ilyesmi, vki csinálna egy céget aki jó pénzért raktározná az autód, amit te szépen kifizetnél õ meg a pajtásai jól meggazdagodnának. Ennyi.
Átlag Pityuka is ugyanolyan mentalitással bír,mint a fejesek. Csak õ kevesebb pénzhez fér hozzá és kevesebbet lop el. És még jófejnek is állítja be magát,hogy kenyérre kel,amúgy nem lopna. A korrupció mi magunk vagyunk,nem kell másokra mutogatni. Össznépi vetélkedõ a ki tud több adót elcsalni.
a 3 éves unokaöcséd az lessz a 70+x éves nagymamád meg az vót bár az utobbiban nem vagyok biztos mert az õ idejében nem igazán voltak rászorulva az emberek a csalásdra és régebben betartottak minden 1-es közlekedési szabályt az emberek mert féltek a büntetéstõl!
Itt az mûködik az íróasztalos néniknek - bácsiknak a legjobban amit vlhol már bevezetnek. Ezt az autó elkobozást kb 3 hete vezették be a horvátok. Okos aktakukac otthon nézte a híradót és felvillant neki ...
Pedig ha belegondolsz erõsebb szabályok több pénz befektetésével (több rendör) ha betartatnák a közlekedési szabályokat több pénzt hozna mint kiadást!
Nem csak abban van pénz hogy a gyorshajtókat pénzbirságolják, hanem abban is hogy aki átmegy a piroson azt megbüntessék illetve aki szabáltalanul közlekedik legyen az gyalogos vagy legyen az motoroso vagy éppen buszvezetõ vagy akárki azt is büntessék! Ez mind mind bevétel lenne a rendõrségnek ami fedezné a + munkaerõt a gépjármûvek cseréjét illetve az üzemanyagot. ( Nemrég volt róla szo hogy x mennyiségü üzemanyagot kapnak csak és avval kell furikázniuk)
Nem véletlenül mondja az eggyik ismerõsöm hogy: " A gondolkodás a leg megtérülõbb beruházás!"
Nem fizet adót,így nem csalja azt. De aki adót fizet az bizony a kiskaput keresi. Kényszervállalkozások ellen sem azért kellett fellépni,mert tömegesen adót csalnak,ugyan dehogy. Közlekedési morál is ilyen,te magad mondtad,hogy meg voltál lepõdve,hogy Egerben a 30as szakaszon 30al mentem,emlékezz csak...
Csak azt kéne megnézni,hogy zebrán hány embert ütnek el,és amit meg sem lehet számolni,hogy hányat majdnem. Napi szinten ér inzultus,hogy hogy képzelem,hogy átmegyek a zebrán,amikor õ siet a kocsijával. Nyugaton a zebra a járda meghosszabítása,és az autós kel át a zebrán és nem fordítva. Messze járunk mi még Európától.
Amúgy szerintem nem kéne sebességkorlátozás az autópályákra. Német minta jó. Ajánlott sebesség van,aki balesetet okoz vagy szenved el,azt megbüntetik mint a hétszentség,ha az ajánlott sebességnél gyorsabban ment (vagyis mintha 130 lett volna a megengedett,és túllépte volna),de amíg nem csinál semmi bajt,addig hadd tolja a 250et, az autópálya erre van kitalálva. Viszont megszigorítanám a mûszaki meg zöld kártyát. Hugom 3 éves kocsijára lejárt a zöldkártya elvittem vizsgáztatni bementem az udvarra felrakták a matricát,bementünk az irodába betettek egy vonalzót a légbeszívó útjába,hogy mégse azt mutassa a mûszer,hogy tisztitja a levegõt a kocsi,befirkáltak vmit,és alap viszgadíjat leraktam,és kész. Gondolom,ha wartburg lett volna akkor még 3ezer zsebbe. Nesze neked a fejesek csalnak ahol tudnak. Ezenkívûl a telefonálós,biztonsági övet nemhasználó vagányokat is kiszûrném. És persze aki városban száguldozik azt is úgy megbüntetném,hogy belelilul. De az autópálya az gyorsforgalmi út elzártan,ott hadd tolhassa az ember amit bír.
Ez mind szép és jó de erre csak azt tudom mondani, hogy nézd meg a német autopályát és a minenket!
It konkrétan gondolhatsz arra hogy milyen a minõsége illetve hog hány kilóméterenként van németben elsõsegély illetve katasztrófaelhárító hely illetve magyarországon hány autópályán van ilyen!
Mivel szüleim egy idõben Brüsszelben laktak és nem volt közvetlen fapados járat ezért volt alkalmam jópárszor megtekinteni a német autópályákat. Emlékszel még a régi m7esre? A vonatozós zikit zakat elményre? Na például bajoroknál ilyen az autópálya. Van pannenplatz 30-40kilóméterenként,de csak azért van olyan sûrûn,mert benzinkút az 100kmenként van. Nálunk nincs pannenplatz ilyen sûrûn,de minden 20kilóméteren van egy benzinkút. Rekordméretû államadósságot sikerült felhalmozni az autópályaépítésnek köszönhetõen és akkor budapest eger viszonylatban az út felét 80-100al kell megtenni,mert toldoznak foldoznak. Röhely.
Elõször is, én támogatom, hogy elvegyék a "visszaesõ" gyorshajtóktól a kocsit is és az autópályán 180-al száguldozóktól is. Ha nem sajnáltam volna az SMS árát, akkor tegnap a Naplóban én is igennel szavaztam volna a törvényre.
Félreértés ne essék, nem a gyalogosok táborát képviselem, én is autótulajdonos vagyok. Nem kéne példálózni a német "autobahn" korlátlanságával (bár igazából ott is vannak pár helyen korlátozások). Mint már írták, a magyar és a német utak állapotát nem lehet összehasonlítani. De nem csak ez az egyetlen szempont a kérdésben. Figyelembe kell venni azt is, hogy ott teljesen más a közlekedési morál. A jogosítványt sem bagóért osztogatják. Konkrétan nem tudom, mennyibe kerül most egy magyar "B" jogsi, de úgy 100-150e körülire saccolom (amúgy passz...) A németek ezért sokszázezer forintnak megfeleõ euróért jutnak hozzá, mert ott a sokkal jobb tanfolyam és a sokkal szigorúbb vizsgák annyiba kerülnek.
Nem beszélve arról, hogy a nyugat-európai helyszíni bírságok összege többszöröse a magyarországinak... Ennek ott van visszatartó ereje.
A szabályok betartása fontos dolog lenne, de sztem nem ez lenne a módja a betartatásnak. Én (õszintén megvallva) nagyon ritkán járok pl városban 50km/h-val. Ennek az oka viszont rém egyszerû! Ugyi mindenki sejtheti, h nem a száguldozási vágyaim élem ki 70 - 80km/h-val, ettõl jobb a magyarázat ... egyszerûen így érem el mindenhol a zöld lámpákat a városban. És el is érkeztünk a városi közlekedés 50km/h-hoz. A lámpákat elõször is 50km/h sebességhez kellene belõnni ! Városon kívül tartom a 90km/h-t ... maxx elõzéshez gyorsítok fel, ha valaki tököl elõttem 60-70km/h-val. A kérdés, h ha alapból 20-30km/h a sebességkülömbség, akkor minek gyorsítani "?" ... nem jogos! Azért húzok rá a 90-re még jópár egységet, h minél hamarabb befejezzem az elõzést, mivel az országutak kb 95%ban csak 2 sávosak (1 jön - 1 megy), és szeretnék minél hamarabb visszatérni a szembesávból a sajátomba, hiszen ott mégiscsak biztonságosabb. Autópálya : egyszerûen nevetséges a 130km/h limit . Szinte sosem tartom be (esetek 97%). Az elõbb emlegetett okos aktakukacok nincsenek tisztában azzal az apró ténnyel, h annak az autónak ami 200km/h-t ... v bõven többet is tud menni, bizony elég komoly a lassulása is. Sajnos ez úgy van kezelve, h lehet h megy monnyuk 220-at, de csak trabant fékkel rendelkezik ... "hogy fog megállni?" . Sajna amikor baleset van akkor rögtön az szerepel a hírekben h "az ok gyorshajtás" ... igen, csak azt már nem teszik hozzá, h valóban gyors volt-e az a hajtás, v relatív gyorshajtás!? A relatív gyorshajtást + gyakorlatilag bármire rá lehet fogni, az emberekben csak annyi marad meg ... még1 hülye aki száguldozott kifelé az életébõl ... v rosszabb esetben más életébõl. Ezt kb tavasszal fogalmazta meg jól 1 bácsi a híradóban vlh így : "Jön a nyár emelkednek a balesetek számai, ami nagyrészt a tapasztalatlanságnak is betudható. Most elõkerülnek azok az autók amik egész télen a garázsban porosodtak." Sztem állambácsinak lenne mit rendbetennie mielõtt 1 újabb megszorítást vezet be. Pl tegye rendbe az utakat országszerte, és biztosítsa a szabályok betartásának feltételeit (lsd. lámpák összehangolása). A MIBÕL? kérdésre pedig nagyon egyszerû a válasz ... abból amit erre kellene fordítaniuk !!! .... súlyadó, üzemanyag/liter/forint jövedéki adó, autók regisztrációs díja stb. Ezeket ha összeadogatjuk akkor éves szinten rohatt sok 0-ra vézõdõ szám jön ki, és elvileg ezért szedik : úthálózat karbantartás. Ezért mondom, h csak a követelõzés már 1re büdösebb, valamit mutatniuk is kellene !
Mert lenne értelme drágítani a tanfolyamot. Átlag Pityuka megy 180al az autópályán aki részletre veszi a tanfolyamot és mellé még akár egy wartburgot is megengedhet magának vagy egy 28éves opel asconát,nem pedig Józsika aki a jogsi mellé kap apucitól szép új bmwt. Sokszoros büntetés,sokszoros fizu,akkor mit tart vissza? Egyszerûen a morál más,nem az adócsaló a hõs és a becsületes ember a balek. Ilyen is csak nálunk van,hogy 1 utcasaroknyira kocsival megy az ember,mert derogál felszállni a villamosra/buszra.
Megnézném én 1 olyan ember arcát, aki tegnap IGEN szavazatot küldött, akkor mikor közlik vele, h ugyanmááaggyaátakocsikulcsaitis ... verné e a mellét, h "Én a naplóban igennel szavaztam".
Pl. Sztem kukába vágná a mobiltelefonját, h ekkora baromságot ne kövessen el többet. Azéé félreértés ne essen, a jogsi bevonását jogosnak tartom (még akkor is ha az enyémet veszik el). De esetenként 1 többmilliós autó elkobozása rohattul szemét dolog! Remélem ombuccman megvétózza ezt.
Az autó elkobozása SEMMILYEN körülmények közt nem reális ... sztem. Vegyék el a jogsit 3hónap, 6hónap, 9 hónap, 12hónap, 24hónap ... kihágástól, és visszaeséstõl függõen kalibrálva. Majd akire ez sem hat, attól örök idõre. Ha pedig örökre bevont jogsi mellett is vezet akkor elzárás. Azt is lehet szigorúan kalibrálni. Pl sima igazoltatás esetén, (szal semmi bajt nem csinált csak megállította a poszt) 1 - 2 év, koccanás (személyi sérülés nélkül) 3 - 5év, személyi sérüléses 5 - 7év, halálos - életfogyt, és nemám felfüggesztett, mert annak nyema visszatartó ereje. Ha monnyuk nem õ okozta akkor 1 kategóriát visszaesik, nem csak ejnye bejnye. Ezzel ha tényleg bevezetik az lesz, h túlbuzgó rendõrbácsi el fogja venni bármit mondasz neki, akkor is ha vitatható a jogosság ... pusztán azért mert megteheti, és majd õ megmutatja. Sajnos nagyon sok ilyen rendõr áll ki az útra igazoltatni, h "majd én megmutatom nekik". Elég ehhez némely embernél annyi h elõzõ éjszaka a kedves felesége keresztbe tette a lábát, és õ ismét hoppon maradt. Nembaj, majd az úton megbosszulja azon aki nem tehet errõl a kis családi leépülésérõl.
Német autópályák: Igen, van olyan, ahol nincs sebességkorlátozás. 3 sávos tökéletes úton, sokkal jobb mûszaki állapotú autókkal. Nálunk szinte nincs is 3 sáv egymás mellett csak az Árpád hídon. Mellette pedig teljesen megszokott a 70-es korlátozás hangterhelés miatt.
Úgy látszik Magyarországon divat a "szelektív hallás"... Akkor mégegyszer: Az autót NEM az "átlag" gyorshajtóktól vennék el, hanem a VISSZAESÕKTÕL és akik jóval meghaladják a sebességhatárt (passz, hogy mennyi százalékkal). És persze az autópályán sem minden gyorshajtótól, hanem akiket 180 fölött kapnak el - mondjuk furcsa, hogy ennél kevesebbnél nem, de valahol tenni akartak egy értékhatárt...
A német tanfolyamnál sem az ár volt a lényeg, amit írtam, hanem az, hogy ott "sokkal szigorúbb" feltételek mellet lehet jogsihoz jutni. Itt Magyarországon is történtek az utóbbi években erre vonatkozó változtatások, de azok száma még mindig igen csekély. Pl. amikor tizen-egy-két valahány évvel ezelõtt a tanfolyamok menete úgy változott, hogy mûszakiból és EÜ-bõl már gyakorlati vizsgát kell tenni (régen csak teszt volt), vagy hogy addig nem lehet forgalomba menni tanulóvezetésre, amíg nincs teljesítve a rutinpálya és vizsga. Vagy az utóbbi évek újítása a frissen levizsgázottaknak a gyakorló jogsi, meg a pontrendszer (ami gyakorlatilag nem ér többet, mint a békebeli jogsi-lyukasztgatós korszak...)
A lényeg, hogy felesleges összehasonlítani a nyugatot az itteni vadkelettel.
A gyorshajtás, és a veszélyeztetés fullosan 2 külömbözõ fogalom. Hajthatok gyorsan anélkül, h valakit veszélyeztetnék, és veszélyeztethetek valakit anélkül, h gyorshajtanék. A lényeg, h nem szorosan kapcsolódik a 2 dolog.
Na ezaz, vannak gyorshajtók, akik ésszel hajtanak gyorsan, tehát veszélyes helyen nem hajtanak gyorsan :) van a hülye fasz barom nyakkendõs öltönyös sokmilliós audis/mercis/bmws/fosvágen limuzinos/terepjárós, aki mindenáron mindenhol gyorsan akar menni, bevág a többi autós elé, akár olyan helyre is ahol csak épphogy elfér, ha nemtud gyorsan menni, nagyot fékez, majd erõsen kurvaanyázik, akár a piros lámpának is. Na ez az utóbbi a veszélyes, de nem feltétlenül a gyorshajtásával. Nem mérni kéne a sebességet, hanem figyelni hogy mit csinálnak, és mikor 100 méteres belül már 5.ször is sávotvált kicentizve, többieket leszarva, index nélkül, na akkor megállítani, és jól megbüntetni.
A gyorshajtás mindig veszélyeztetés. Vagy másokat, vagy ha nincs senki rajtad kívül a forgálamban, akkor saját magadat veszélyezteted vele. Ha valaki más is ül a kocsidban, õt is veszélyezteted.
Te biztos jó sokat vezethetsz. Nekem nagyon úgy tûnik a dolog (meg merem kockáztatni), h még jogsid sincs. A beírásaid alapján azt veszem le, h 2X is megnézed hova lépj ... csakhogy ezzel a beállítottsággal még beülni sem szabad a kormány mögé, mert veszélyesebb mint gyorshajtani 1 belátható, elférõs helyen. Biztos azért születtek az autó versenyek is, h téged, és a hozzád hasonlóak elemezni tudják a benne rejlõ veszélyeket. Aki jár az autójával annak sajna számolnia kell azzal a nem kellemes tényezõvel is, h karambol. "Az én apukám 300.000 km-t vezetett baleset nélkül" címû nótára 1 szó a legmegfelelõbb : SZERENCSE. Attól h valaki gyorsan megy még nem feltétlen veszélyes ! Sanyix-nak 100%ban igaza van. A baj csak az h a szabályhozóknak sofõrjük van és max 7végén 1 családi telektúrára veszik elõ a nagybecsben tartott autójukat. Õk ezáltal veszélyesebbek mint én, aki éjszaka Pestrõl 50 perc alatt érek Miskolcra. Igen ki lehet számolni nyugodtan, h mennyi is az annyi ... ettõl még nem érzem úgy h bárkit is veszélyeztetek. Jahhh, h magamat! Kinek mi köze rajtam kívül az én életemhez ?
Még nem olvastam el, de el fogom, ettõl függetlenül témába vág!
Igen ki lehet számolni nyugodtan, h mennyi is az annyi ... ettõl még nem érzem úgy h bárkit is veszélyeztetek. Jahhh, h magamat! Kinek mi köze rajtam kívül az én életemhez ? Naiv? Önzõ? Csakazértsegondolkodom? Töprengek, hogy melyik jelzõ lenne rád a legmegfelelõbb, mert NEM csak magad sodrod veszélybe a gyorshajtással, ezt az ökörséget gyorsan felejts is el. Ha leszaladsz az útról is elõfordulhat, hogy átvágódsz pölö a szembejövõ sávba és ölöd meg az ott egyébként teljesen szabályosan és óvatosan közlekedõt, vagy pördülsz meg és nyomod le az éppen elõzött szerencsétlent az útról ... szóval közveszélyes vagy, ha tetszik ha nem.
Ismerek én is pár igazán gyorshajtót (egyik kedvenc mondása a "150 alatt szédülök"). Igen, csak a szerencsének köszönhetik hogy sem magukat, sem másokat nem öltek MÉG meg.
Persze, persze, persze. Már csak 1 valami nem világos számomra. Mi is az amitõl "csakúgy" megpördülök ? És nehogy durrdefektre hivatkozz mert rögtön a kardomba dõlök :DDDD 0,0000001% esélyed van megfelelõ keréknyomás mellett durrdefektet kapni. Miért is mennék le az útról ? Vezettél már autót 200km/h felett ? Ha nem vezettél akkor nyugodtan mondhatjuk, h fogalmad sincs mirõl beszélsz, ha pedig vezettél akkor tudod azt, h ha vlki nem a haverok elõtt akar vagány lenni, akkor minden idegszálával a vezetésre összpontosít, és nincs az a külsõ tényezõ ami kizökkenthetne ebbõl ... igen, még a telefon sem.
Én a német pályán vezettem 195-tel óra szerint. Azaz úgy 180-185 volt. Õszintén szólva én féltem, és féltettem azt a másik 2 embert, aki még az autóban volt. Egy élmény volt, nem volt veszélyes, de itthon nem csinálnám újra. Ott adottak a feltételek, itt nem.
130nál kapsz egy durrdefektet ugyanúgy elszállsz,mint 230nál. Ott már csak a jó szerencsén múlik,hogy életben maradsz e avagy sem. Az autópálya egy zárt pályás rendszer,ami az autóknak lett kiképezve,hogy ott zavartalanul közlekedjenek egy irányba. Az emberek viszont nem szériára készülnek mint az autók,így van aki tudja kezelni a nagy sebességet,van aki nem. Én sokkal veszélyesebbnek érzem a kalapos hétvégi vezetõket akik 80al küldik a pályán,és ahogy mész mögötte látod,hogy stabilan elõre néz,feje se mozdul. Nem használja a tükröt. Ilyeneket kilóméterekrõl ki kell szúrnod,különben felkészületlenül ér,hogy kivág eléd,és áthajtasz rajta... Van aki képes erre van aki nem. Aki nem az menjen a külsõben amennyivel tud,de aki képes annak ne kelljen már tötyörögnie,amikor minden feltételt létrehoztunk egy gyors haladáshoz.
Ja,és azt ne felejtsük el,hogy a rémhírekben szereplõ balesetek,ahol ennyi meg annyi halott volt az elmúlt hétvégéken azoknak töredéke volt az autópályákon.
Tíz éve van jogsim, tényleg nem vezetek sokat, csak átlag 10-15 ezer km-t évente...
Amúgy meg kit érdekel, hogy 50 perc alatt érsz Miskolcra? Ez az életcélod? Mert ha igen, akkor szánalmas... Ez aztán nagy vezetési tudás... Nyomni a gázt, oszt kész... Ha meg a versenyérzet hiányzik, fizesd be magad a Hungaroringre és ott törd össze magad a hasonszõrû barátaiddal...
Valószínûleg túl van méretezve a bitonságérzeted, mint ahogy az egód is. Azt hiszed, ha autószerelõ vagy, akkor "szakértõként" már mindent megtehetsz? (Bár megjegyezném, egy autószerelõ tudhatná, hogy a "szó szerinti" durrdefetkt nem a guminyomástól függ, ahanem az csak belsõ tömlõs kerekeknél létezik - bár a mai tömlõ nélküli gumik esetén is ugyanolyan veszélyes egy defekt, ami szintén nem a guminyomás következménye...)
Durrdefektel kapcsolatban hatalmas tévedésben élsz :DD Látom még sosem tapasztaltál melleted elszálló tömlõ nélküli kereket. Nekem volt már részem benne, pont melóhelyemen pár éve. 1 busznak kissé túl volt töltve a nyomás, és az aszfalt forrósága rátett még 1 lapáttal (tudod hõtágulásnak is emlegetik, de a zárt tér miatt nem tágul, csak úgymond erõsödik), lényeg az h a kb 9bar nyomásra töltött kerékben lett kb 11, amit a köppeny már nem bírt ki, 1 picit felszakította maga körül a doblemezt, és leverte a sárvédõt a kerék körül. Ez személyautónál kisebb értékekkel ... de mûködik. Asszem h mûszaki téren nagyon nem vagy vitapartner.
Hjahh ... még annyi h a 10-15E ponn a hétvégi telektúrát fedezi :DDDDDD
Azt a mondatomat direkt fogalmaztam így, ironikusnak szántam. Nem minden nap megyek kocsival, tehát egy-egy napi "adag" ennél több szokott lenni. (És még csak nem is az autóvezetés a foglalkozásom...) De ha csak a városban megyek és onnan haza, az is néha 15-20 km "kaputól kapuig" (a tömegközlekedés itt elég tré - fõleg a sûrûsége).
Azért az a 10-15 ezer km egy évre elég átlagos érték,
más a 200 corsával, és más a 200 A6-ossal... Német autópályán mennek, de ott azért, mert tudják hogy a másik figyel, magyaroknál ez nem mindig igz
Azért remélem,te nem az ész-,és önkontroll nélkül száguldó egobajnokokat véded a hatóság ellen,ugye?Elég volt pár hónappal ezelõtt az Árpa-féle aláírásgyüjtögetõs vadbarmokból.És ne hasonlítsuk már össze a német közlekedési kultúrát a hazaival.Ott jobb utak,jobb állapotú autók,és nem mellesleg a mi ego-bajnokainknál jobb képességû,de józanabb belátású vezetõk közlekednek nap mint nap.