Az enyém minden gépben tökéletesen mûködik, kivéve a sajátomat. Még nem jöttem rá, hogy mi a bánata. Kizárásos alapon már csak a proci vagy a RAM lehet a problémás. Asszem lecserélem az egész gépet, úgyis kevés hozzá az X2 4200+. A kezelhetõségen nem tudom mit értessz.
Nah szal én ne a memória meg a mittomén minr szalagok alapján ítélem meg hanem az alapján hogy mit fog nyújtani a gépben mer lehet hogy a 8800as jó kártya csak találj olyan most összerakott gépet amibe ah ezt belerakod akkor minden stimmelni fog mer én kb a 3ik lapot raktam alá amire végre elkezdett vmit is csinálni és ne ebszéljünk a kezelhetõségrõl meg az egyéb nyalánkságokról úgy hogy kíváncsian várom hogy az ATi jobban fogja kivitelezni e a kártyáját mint a geforce
Nem Vistára, hanem DX10-re. Óriási ugrás a DX9-hez képest szolgáltatásokban és teljesítményben is, így megéri váltani. Persze nem most rögtön, hanem mondjuk 1 év múlva.
90% nem kell. Itt pont jól jön, hogy a Vista, és a DX10 miatt úgyis új gépet kell venni. Most egy ideig nem kell annyit törõdni a régi hardverek támogatásával, és teljes gõzzel az újdonságokra lehet fejleszteni.
Hát crysisnál onnan, hogy csak grafika az egész, semmi más, szal csak videokártya kell neki. És nemnagyon lesz egyhamar több magot kihasználó játék, mert nehéz megoldani.
mondom crysis 2 :), honnantudod hogy nem lesz nagy prociigény, illetve töb magra nem lesz megirva. Amugy Arma-val is pont ez a helyzet, megnézném hogy mennyit számit a proci, pl nagy csatában rengeteg katonával és jármüvel (persze ha überhigh grafikán nyomatod biztos vga limites lesz). Opf2-rõl nem is beszélve, és ha azt sem irják meg ugy, hogy több magot ki tudja használni akkor tökönrugom a programozókat egytöl-egyig
"Based on K8L architecture, Altair has upgraded Instruction fetch to 32B, enhanced Branch Prediction and Out-of-order load execution, with Double Precision FLOPS/cycle, 128Bit SSE, and Load per Cycle. AMD claim that the new architect would get a great improvement with more than 40%!"link
"igen, a revF2/AM2 slotos X2-k már tudják a virtualizáciot" Átlag user számára minek? Nem vletlenül nincs az olcsóbb Intel procikban benne. Pl. Pentium 9x5 széria vagy az E4xxx-ben. A VISTA-ból például csak a Business és Ultimate megy vitualizációban külön procimagon, a megfizethetõek nem támogatják.
(Ja, természetesen a DDR3 támogatás csak az AM3-masakkal jelenik meg, ami késõbbre lett halasztva. Valószínû, hogy az steppingben is késõbbi proci lesz.)
"a G-steppingben belül is lesznek változások (pl duplázott L1 cache-ek, kétszeres szélességû L2 cache busz, és nem lehetetlen, hogy az FPU-k száma is kétszeres lesz. Legalábbis a hírek alapján), nem csak a gyártástechnológiában."
De ugytünik ezek még pletykaszinten vannak, persze ha igaz is, ez még messze nem forradalom, jó persze csak gyártástech váltás, majd meglássuk K8L (H-stepping) mittud.
Eddig a leggyorsabb X2-es 2.6GHz-es volt, most már lesz 2.8GHz-es is (+kisebb fogyasztással). De tuti, hogy lehet majd még bõven húzni, szerintem az AMD is ad ki majd még gyorsabbakat. És ebben az a jó, hogy a legkisebbet is fel lehet ugye húzni alaposan, kevésbé lutri, mert bírja. És akkor már félig beérte a C2D-t.
Nem kell annyira forradalminak lennie a K8L-nek, mint a Conroe volt a Pentium4 után... :) Elég egy kicsivel jobb lennie, mint a K8, amit optimalizációkkal érnek el. Emellett mellesleg lesz majd benne HT v.3, DDR3 támogatás, virtualizáció (vagyis ezt nem tudom, már most van-e a legújabbakban), stb.
4 magos..., méjnsztrím júzernek a 2 mag is bõven sok, ki se tudja hasnyálni. K8L-ben meg mi lesz annyira forradalmi, hogy utolérje a core2-t teljesitményben?
Na, szal a kisebb vonalvastagsággal együtt jár a vonalak hosszának jelentõs rövidülése -> jelek gyorsabban átérnek; emellett a fogyasztás is kisebb -> nagyobb órajellel mehet a móka... Miért nem mondják: üzleti szempontok.
"De az gáz, hogy a fogyasztás változik csak, frekik meg az arkitektúra nagyrésze marad a régi"
Mibõl gondolod, hogy a frekik maradnak a régi? Architektúra: hónapokon belül jön a K8L is... Elõször 1, 2, majd õsz környékén (de lehet, hogy még elõbb) 4 magos változatban is.
Na ez fura volt nekemis, 65nm, nemrég még vagy 2008at mondtak hogy akkor válik tömegtermelésre éretté a tech, most meg kihaggyák még a 80nm-t is, begyorsult az amd. De az gáz, hogy a fogyasztás változik csak, frekik meg az arkitektúra nagyrésze marad a régi, plusz egy két uj csucsmodell, ami megfizethetetlen a pórnépnek.
Jönnek majd a 65nm-es GPU-k is tõlük. Csak ez nem úgy megy azt hiszem, hogy fogják, és lekicsinyítik a képet, és kész, mert vannak helyek, ahol gubanc van, igazítani kell az elrendezésen. Ez idõbe tellik. A másik, hogy az új technológiának elõször nagyobb a hibaszázaléka, miközben a GPU is nagyobb felületû, ami növeli a hibák elõfordulásának esélyét, ezért is kisebb lépésekkel haladnak. Valószínû elõször csak kisebbet csökkentenek majd, úgy 80nm-re.
na inkább azt mondjátok meg nekem, ha az amd tud gyártani (végre) 65nm-en cpukat... akkor miért nem tud ugyanezzel a technológiával gpukat is gyártani??? lehet hülye kérdés, de én nem értem az okot :)
PCI-Expressen keresztül nehéz lenne HT-zni. :) És még a videomemória felé is...!? Honnan szedsz ilyeneket? A HT egy gyors soros/párhuzamos busz (8 bit multiplexed, magas órajellel), ezen a GPU-n (v. ATI-s nyelvezetben VPU-n) viszont 512 bites párhuzamos memória-összeköttetés van. Tehát 512 láb csak erre van, plusz a címzési vonalak, stb.
Lesz majd (vagy már van) olyan referencia-alaplap az AMD-nek, amin egy co-procinak lesz egy külön foglalat, ami HT busszal lesz összekötve a procival, de az más.
Hercules, ó a "régi szép" 286-os és AT-s idôszak... akkoriban még nagy lehetôségeket láttam a GWbasic világában, hardisk nélkül 5.25" floppy lemezrôl futott a rendszer amin esetleg még 1-2 program elfért, csak úgy sugárzott a mono (fekete-sárga, fekete-zöld) képernyôkbôl az egészség, és persze fogalmam se volt, hogy mi az az egér, hangkártya, cd/dvd, 3.5" floppy, 3D gyorsító (egyáltalán mint a 3d megvalósítás fogalma, ha már itt vagyunk :) stb stb.
Ja nem Trident, hanem Hercules. A Trident már szines volt.
Kicsit fura nekem az R600 hátulja (#29): túl sok a láb. Elméletileg HT-s lesz a videomemória, a CPU és a normál memória felé. Bár, ha jobban belegondolok a három HT buszhoz bizony elkél ennyi. Aztán lehet hogy ez még nem lesz HT-s...
Amúgy viccesnek tartom, hogy pár fórumos arc megtalálja eme képeket, és után hirtelen a "szaksajtó" is megjelenteti õket. Nem az SG-re gondolok, mert itt elég (túl?) hosszú a cikkek átfutási ideje néha, hanem pl. PCworld. :)
Nem pontosak az infóid, a Chrome szériából volt vagy 4 generáció, más kérdés, hogy itthon nem sok helyen árulták õket :) Ez a Chrome, meg az új DX10-Dx10.1 kompatibilis verzijó. DX10.1-rõl semmi konkrétumot nem tudok, az Elitebastards.com oldalon volt egy régebbi cikk (jó hosszú), esetleg abban nézelõdj. Mivel régi, valószinüleg a keresõbe be kell írnod, vagy Goggle a te barátod.
Az jó lenne ha 3 tagu lenne ez a piac végre, ár szempontból legalábbis. De mi a manó az a 10.1, még 10sincs, valami konkrétumot nem tudsz errõl a konkurens fejlesztésrõl, én utoljára s3-ról a delta chrome-ról hallottam utoljára, de az még asszem sm2-es kártya és nem volt nagy sikere, javitsatok ki ha tévedek.
Egyébként az idézett cikk itt egy picit hiányos, mert a 128 MAD+MUL-os SP mellett van ám másik 128 ALU is (interpolator és special function), így összesen 256 ALU van... Lásd itt: link
Hát, amennyire én látom, a régi értelemben vett TMU-k már nem is nagyon vannak az utóbbi 1-2 genben, hanem TA (texture addressing) és AF (texture filtering) unitok, amik segítik a shader unitok munkáját. Ezek számának nem kell feltétlenül megegyeznie a ROP-ok számával. Továbbá az új genben (legalábbis G80) már nem is nagyon beszélhetünk pipe-line-okról, mert jóval rugalmasabb, átjárhatóbb lett az egész rendszer.
Van itt még 4 másik kép, másik forrásból. Érdemes megnézni õket. Ezeken már/még ATI logó van, és jól látszik milyen sok "lába" van a GPU-nk. Kép 1 Kép 2 Kép 3 Kép 4
"A grafikus chip állítólag 64 egyesített shader processzorra, 16 textúrázóra, valamint 512 bites memória interfészre támaszkodik,..." A pletykák (mert ugye infó az nincs) azt írták 16 ROP lesz benne, lehet én vagyok buta, de ez nem jelenti, hogy csak egy TMU lesz pipe-onként. Igaz a R8500 után elvetették ezt a technikát, de a DX10 valamilyen szinten "visszafejlõdés" mert a textúrázási teljesítményen nagy a hangsúly. Arra meg kíváncsi vagyok mit fog tudni a 2x512 bites Ringbus :)
És tényleg! Huh, heh, uhh.
Idézet innen: "Egy stream processzor egyszerre egy MAD (a=b*c+d) és MUL (a = b*c) mûveletet tud végrehajtani, 32 bites, lebegõpontos számokon. Az elsõ hallásra szinte hihetetlen, 1350 MHz-es órajel mellett ez megközelítõleg 520 gigaflops-os nyers számítási teljesítményt jelent!"
Nagyon az egálra mentem. :) De a végén még érdekes dolgok derülnek ki... Á, de nem, csak nem lesz 2x gyorsabb a G80, mint az R600, olyan nincs. Lehet, hogy õk is dupla órajelen hajtják az US-eket?
Hát én már nagyon kiváncsi vagyok a teljesítményére!
Csak egy valami, ez mind csak találgatás. Már ilyen null információk alapján nem tudjuk meghatározni az Ati R600 as sebességét, telyesítményét az nvidia G80-hoz képest. Majd kiderül, ha konkrét infók lesznek. Lehet hogy letiporja a G80-at. Báris remélem.
uGYAN MILYEN SLOTOT TALÁLNAK MEG NEKI. PCI-E.II vagy mi? Persze DDR5-tel! Mert azé a 7 %.ért kell neki a jobb memória!
"csak 64 US-e lesz, de egységenént 4 utasítást tud majd végrehajtani, tehát, elvileg megfele majd 1 256USes chipnek"
Csakhogy ezek fele akkora órajelen mennek, mint a G80 US-ei. Azok 2 utasítás/clk-sak, tehát: R600: 64*4 =256 G80: 128*2*2=256 Egál... (Ha valamiben tévedek, szóljatok.)
Engem tuti nem múlsz felül :D Gef 2 MX 400-ról válotottam 7800 GTX-re anno mikor még új volt :D A teljesítmény-növekedés egy "icipicit" érezhetõ volt :)
Nemhiszem h lenyomja a 8-as GeForce-okat. Ha lenyomja, akkor meg addigra az nVIDIA kiadja a 8900GTX-8950GTX-8950GX2-t :)
Lehet, hogy csak 64 US-e lesz, de egységenént 4 utasítást tud majd végrehajtani, tehát, elvileg megfele majd 1 256USes chipnek.Persze, csak elméletleg, majd gyakorlatban meglátjuk...
"64 egyesített shader processzor" nem pedig sima pixel árnyaló. Amugymeg ez télleg kevéskének tünik az nvidiás g80hoz képest, még a gts-nek is van vagy 92, asszem. Viszont a gddr4 az fincsi lesz rajta. Lehet hogy ati-nak jobbak lesznek a steam processzorai, és igy is gyorsabbak lesznek, mint az nvidia 8as szuperkártyák?