Nem játszottam a Preyjel, de eléggé nekistél Tinmannak, pedig nem ma kezdett játszani, biztos van vmi abban, amit mond. Másrészrõl elég nagy sikere van a játéknak.
A Scootert meg nem kell fikázni, kategórián belül nagyon is jó zenét csinálnak, persze a közelébe se érnek mondjuk egy Emersonnak vagy Yellonak.
1. Nem elõször tolod be ezt a "csinálj jobbat" dumát. 2. Ez egy fórum. Ha azt akarod, hogy csak õ válaszoljon, küldj neki privátot.
ráadás 3. Már egyszer kifejtettem a véleményemet az aláírásodról. Egy elég gagyi paradoxon. Nem lehet anélkül lenézni/feleslegesnek tartani valakiket (pl. az "öntelteket") anélkül, hogy te magadat jobbnak nem tartanád. Ez pedig a definíciója az önteltségnek.
Hehe, a kis ingerült. Tod én, ellentétben sok más, magát embernek nevezõ társamnál, úgy ítélek hogy közben tisztelem azt hogy azt a zenét, filmet, ruhát, játékot, kocsit, festményt, verset, regényt, kaját, emberek készítették, energiát fektettek bele, nekik lehet hogy fontos volt stb. Mint tudjuk, fikázni könnyû. Mellesleg nem azt mondtam h csináljon jobbat, hanem h csináljon egyet és megnézném benne a "fícsöröket". Merthogy õ a Prey szinte összes elemét leírta mint hétköznapi dolog. MIért akkor minek kéne lenni egy FPSben, fegyverösszerakás, logikai ingame-játékok? És utoljára: nem hozzád szóltam. Leszokhatnál arról h mindenkivel és mindenkirõl magas lóról beszélsz, pedig senkinél sem vagy több. Kevesebb sem. De több sem. Olvasd el az aláírásom, és gondolkozz el rajta;)
Jobban tették volna ha azt csinálják mint a Prey-jel (az is egy mióta halasztott játék volt), vesznek egy jó motort, bele az ötletek, aztán lehet kiadni.
Emlékszem, mikor még kis faszos voltam és a suliban errõl beszéltünk, hogy milyen jó is lesz nekünk, mikor max 1 év mulva már ezt fogjuk tolni. :D Hát igen, csöppet elmúlt az idõ. De talán jobb is, ha egy játék így lesz legendás. Majd az unokák elmesélik milyen is lett :D
Bazz, ha 10 évvel ezelõtt fogadtam volna egy valag pénzben, hogy ez 10 év múlva se fog megjelenni, akkor most tuti kaszálnék. Ezt akkor valszeg senki nem hitte volna el nekem, hogy egy játok 10 évig fejlesszenek(?). Akkoriban, ha egy játék 1 évnél tovább készült, akkor az már igen sok idõnek számított. Ilyen volt a Dungeon Keeper is, több, mint 2 évig készült és az is úgy nézett, hogy soha nem fog megjelenni. Én játszottam vele, de baromira nem tetszett a dolog pedig szinte mindehol 90% körül kapott akkoriban.
Hátha a játék nem is készül el, legalább valami hírt hallatnak magulról.. na ilyen az "így nem kell eltûnni a süllyesztõben olcsón" recept. Mindegy hogy mit, csak írjanak rólad... kicsit olyan "Gyõzike show" feelingem van tõle... van-van, hallunk is róla, de minek?
Ok Mester, legközelebb finomabban fogalmazok :)
De nem gondolnám, hogy egy játék megítélésénél szempont kellene legyen, hogy milyen engine hajtja, mert végeredményben a játékélmény a lényeg. Ha az nincs meg, teljesen fölösleges bárkinek is bizonygatnia hogy milyen nagyszerû munkát végeztek a D3 motorral a fejlesztõk. Ettõl nálam nem kap plusz pontot a játék.
Számomra sem a graf motorról szól egy játék, DE nem mindegy, hogy egy Cryengine vagy egy D3 enginevel készül el egy játék. Ilyenkor ahhoz, hogy korrekt véleményt formáljon az ember nem árt tudni, hogy ez most akkor egy Trabant V8-as motorral, vagy egy Mazda V8-as motorral... minkettõ V8, de mégsem egy eset.
Ezért érdemes megemlegetni, hogy a D3 motor lehetõségeit nagyon jól kiaknázta a HHS.
Sajnos egyelõre ott tartunk, hogy a szabadság illúziója jut csak, mert kevés a vas ahhoz (+optimalizálni elfelejtõ programerek), hogy ránkszakadjon a totális freedom.
"Maga a játék számomra egy unalmas szar volt, a játékmenet nem volt több mint a D3-é" Az FPS mûfajban nem lehet már hú de eredetit alkotni, már elég sok téma ki lett vesézve, ezer+1 féleképpen. Na ennek tükrében vizsgálva a Preyt értékelendõ az, hogy igyekeztek elrugaszkodni a megszokott elemektõl és végre valami mással rukkoltak elõ.
" "És még nyitott tereket is tettek a játékba" - Micsoda fantasztikus fícsör! " Egy D3-as motorral készült játéknál ezt illik megemlíteni, mert a D3 motor NAGYON nem erre készült, ezért sok piros pont a fejlesztõknek, hogy a hangulat és a játékélmény miatt hajlandóak voltak arra használni helyenként a grafikus motort amire nem való.
Ha szövegkörnyezetbõl, csak egy részletet ragadsz ki, akkor a mondat elég könnyen elvísztheti az eredeti jelentéstartalmát.
"Volt a játéknak sztorija..." -idézted.
De a mondatom így szólt: "Volt a játéknak sztorija... egy FPS-hez képest egész korrekt sztori volt." Pont a végére nem figyeltél. Ez egy FPS nem egy Syberia.
No war, de nem tetszik és a szar azért remélem nem egyenlõ nálad sem. Én pl. utállom a Kodály munkáit, de még csak véletlenül sem nevezném szarnak amit letett az asztalra.
"játékprogramot csinálnék" -> csináltatnék. Idõt és pénzt nem kímélve. Úgy, hogy az összes programozó, designer, szövegíró, art director vért pisálna a munkától.
Loverman, te meg szokjál már le errõl a "csinálj jobbat" dologról.
Ha geci sok pénzem és idõm lenne, valamint nem kéne tartanom a megtérülés és egyéb profitorientációs baszságok rémétõl, akkor olyan játékprogramot csinálnék, hogy mindenki összeszarná magát.
Tehát neked minden tetszik, mi? Minden zene, minden film, minden ruha, minden játék, minden kocsi, minden festmény, minden vers, minden regény, minden kaja stb.?
Mert kérdem én, ennek a rövid listának melyik tagjából tudnál TE jobbat csinálni - jobbat akár a legszarabbnál?
Na ja, annyiban egyet kell, hogy értsek, hogy a Preyben nem volt maximálisan öncélú a grafika.
Ennek ellenére számomra elég kaotukus arcát mutatta a program. Néha a sok giccstõl kettõig sem láttam, a csõben mászkálás meg áttevõdött a kurva nagy térben lineáris úton mászkálás irányába.
Kicsit olyan volt, mint anno a Megarace2, ha erre még emlékszik itt valaki. A szabadság illúziója megvolt, egészen addig, ameddig nem akartál valami mást csinálni.
Szerintem igényesen megoldva a "mehetek amerre látok" feeling talán kicsit a FarCry-ban volt. Ott sem éreztem magamat a toppon, de a dzsungelfeeling nagyon megvolt. Más kérdés, hogy agyonbaszta a mutánsos "mellékág", kár volt belerakni.
Prey - számomra olyan, mint a Heroes IV. Ha nem ismernék jobbat a stílusán belül, akkor tuti imádnám, de így számomra csak egy gyiccsparádé volt, remek ötletekkel.
Most hasraeshetnék a "hatalmas hozzáértésedtõl", de a francot érdekli, hogy te mennyire értesz a D3 motorhoz meg mit hoztak ki belõle... (ugyanis számomra nem az engine-rõl szól a dolog). Maga a játék számomra egy unalmas szar volt, a játékmenet nem volt több mint a D3-é, eltekintve néhány fícsörtõl, amire te ráfogod hogy "baromi egyedi ötlet"... A testbõl kilépés-rõl nem is beszélve, azt már máshol is megcsinálták.
"És még nyitott tereket is tettek a játékba" - Micsoda fantasztikus fícsör!
"Volt a játéknak sztorija..." Mint ahogy minden játéknak van valami sztorija, még a Serious Samnak is volt :) Persze tudjuk hogy mirõl szólt a játék :)
De abban talán igazad van, hogy kicsit erõsen fogalmaztam. Akkor inkább úgy mondom, hogy nekem nem tetszett a játék (azaz szerintem szar volt)... :) Remélem ez már nem sérti az érzékeny lelkedet, Mr#18.
Nem értesz hozzá... nem baj. De hogy ne csak a flame menjen.
Prey: A HHS kihozta a maximumot a D3 mociból... baromi egyedi ötletek, jármû hegyek és végre elszakadtak a csõben mászkálástól. Néha az ember azt sem tudta hol van (kicsit Descent feeling :-). A szellem lényedrõl + a sólyómról már nem is beszélve. És még nyitott tereket is tettek a játékba, persze a D3 motor baromira nem errõl szól, de a lehetõségekhez képest azok is igényesek voltak. Volt a játéknak sztorija... egy FPS-hez képest egész korrekt sztori volt.
Na ezért nem értesz hozzá... a Prey sok minden, de aminek te nevezted az semmiképpen sem.
Szerintem még mindig nagyon sokan ismerik a DN sorozatot, és elég nagy sikere lenne, ha végre valahára elkészülne.. :)
Eddig egyetlen játéknak sikerült meglépnie, hogy hosszú évek hitegetése utáni megjelenéssel taroljon. Az Unreal-nak. De a DNF-ben sosem volt ekkora potenciál, a legtöbb játékos már azt sem tudja mi az a Duke Nukem...
szánalom
Szerintem senki nem hisz benne már.
Éppen ezt baszták el a 3DRealms-esek. Óriási hype volt DNF körül, ha valahogy sikerült volna kiadni (még ha szar(abb) is), nagyobb siker-reménye lett volna. Mára ezt bebukták, a DNF-nek gyakorlatilag nem maradt marketingértéke. Ha mégis kiadják, vagy óriási banzájt kell csapni, vagy nagyon jónak kell lennie, de leginkább mindkettõ:)
Hol van Joe Sieglernek ezen közleménye? Csak mert a DNF honlapja kb. 3 éve néz ki ugyanígy, ugyanezzel a tartalommal. Régen is szóltak, ha van preorder az kamu, ha kész a játék, õk fogják hivatalosan bejelenteni.
Ennek a cikknek már megint 0 a hírértéke. Egyébként szerintem soha nem fogják kiadni a DNF-t, lassanként legendává fakul/nõ és túlvilági istenné válik, amiben mindenki hisz, de senki sem látta még a saját szemével.
Három dolog történhet.
1. Vagy meglepnek mindenkit, és kiadnak egy olyan cuccot, amitõl mindenki hanyattbaszódik (nem valószínû) 2. Elfelejtik az egészet, és a DNF körüli (már szinte teljesen kihalt) hype-ot valami más cuccba fektetik (elég hülye lépés) 3. Kiadnak valami ótvar szart, és reménykednek, hogy a mára megcsappant bizalom/várakozás/hype elad a cuccból annyit, hogy legyen valamennyi lóvé (szerintem legvalószínûbb)
Amúgy nem ilyen 2007 akármikorra jön a Crysis is? Nem csodálkoznék, ha hasonló idõpontra idõzítenék a kiadást, csak azért, hogy ráfoghassák a Crysisra a DNF majdani kudarcát.