Van egy olyan sanda gyanúm, hogy a Láger rádió hallgatói amúgysem az a tipikus mattsötétablakos, rendszámnélküli száguldozók, úgyhogy sokat nem fog számítani az egész. Aki eddig is betartotta, az ekkor is be fogja tartani. A többiek meg nem nagyon hallgatnak a két fõokosra.
Igen, anyám 1.4-es 80 lovas motorja is pont 8-at fogyaszt dugóstul. Hát az Alfa egy kicsit sokat fogyaszt, de én szívesen fizetek egy kis felárat, csak tankoláskor fog el valami rossz érzés.
Nekem is van olyan ismerõsöm, aki visszaváltogat. A magam részérõl próbáltam, de annyira lefoglalt maga a váltás folyamata (ne rántson stb), hogy majdnem belementem az elõttem lassítóba. Na akkor úgy döntöttem, hogy az aktuális fokozat 1000 rpm-ig lefelé, aztán kuplung+fék. ;-) Nem vagyok béna, van mögöttem lassan 100ekm és nem ez a foglalkozásom.
Jó, igaz, a takarékos vezetéshez 2000-nél kell felváltani, teljesen igazad van. (Alfa 147-esem eszik 12 litert városban, sok dugóval és sok hegymenettel) Ettõl függetlenül az elv a Suzuki Swiftben is mûködött, amin gyakoroltam, csak ott fordulatszámmérõ híjján csak a hangból tudtunk következtetni.
és a fék is tehát akkor hagyjuk a nem kopik a féket, de ilyen hülyeséget még nem hallottam hogy egyesével váltogatunk vissza piros lámpánál való megálláskor:D
"Gurulsz 3-asban, ha jelentõsen 2000 fordulat alá csökken a fordulatszám, visszaváltasz 2-esbe" Namost átlagos városi csorgásban én 2000-nél szoktam felfelé váltani, nemhogy addig esik vissza a fordulatszám. Benzines, nem diesel, csak nem forgatom feleslegesen. Gondolom neked Integrád van, hogy 2000-ig engeded vissza a fordulatot. Mennyit eszik a milyen kocsid városban?
Mellettem ment belül csak majdnem nekemjött mivel kétsávban szeretett menni a birkája.
Ilyet hogy váltogassunk vissza nem tanítanak oktatók mert lehet hogy kíméli a féket de a váltó meg kopik tõle. Nekem úgy tanították hogy akárhanyadikban vagyok folyamatosan fék és amikor 1300 körül van a fordulat (autófüggõ, valamivel alapjárat fölött) akkor nyomjam ki a kuplungot és ha megálltam tegyem üresbe.
Egyébként a statisztikák azt mutatják, hogy nem a friss jogsisokkal van a baj.
Alapvetõen egyetértés van köztünk, de azért egy-két gondolatra reagálnék.
"Olvastam egy cikket nemrégen az egyik szennylapban ami kivételesen érdekes volt.... nyilatkozott jó néhány ember, hogy van aki pánikba esik ha egy szirénázó mentõautó van mögötte van aki nem tudja mit kell csinálni, valaki meg nem mert szabálytalankodni pl. felhajtani a járdára vagy behajtani lassan a keresztezõdésbe ha piros a lámpa! Érdekes nekem és egy másik autósnak egy szûk felüljárón, a híd közepén felül, sikerült elengednünk egy mentõt! Nem láttam, de lassan mentem mert hallottam és lejátszódott bennem hogy mi történhet és megoldottam a helyzetet!"
A megkülönböztõ-jelzést használó jármûvek, tehát rendõr, mentõ, tûzoltó elengedése majdnem akkora gondot szokott okozni az autósoknak, mint a körforgalom (Magyarországon). A KRESZ ugye elõírja, hogy mindenkinek az út két széle felé kell húzódnia, és a szirénázó mentõt a középsõ sávban kell elengedni. (2×3 sávos úton, mint pl. a Szentendrei út ki- és bevezetõ szakasza.) Ha mindenki ehhez tartaná magát, gond nélkül tudnának haladni a mentõk, de az emberek egy része a belsõ sávot akarja felszabadítani, ezért besorol a középsõbe, a középsõbõl besorolnak a belsõbe, így senki semerre nem tud menni. Aki esetleg szabályosan akarna kisorolni a jobb- vagy baloldal irányába, azt esetleg nem engedik. A legutóbbi ilyen esetet vasárnap éltem meg, amikor a mentõs már nem tudott mit tenni a sok hülyével, ezért a belsõ sávot választotta, én a legkülsõben mentem, szóval volt köztünk még egy sáv, amiben teljesen normálisan közlekedtek az autósok, a normálistól eltérõ helyzet csak a belsõ sávban állt elõ. Erre mi történik? Elõttem egy középkorú, nagyon precíznek és elõzékenynek kinézõ úriember a fékre lép, és kihajt a buszöbölbe. Miután én is vészfékeztem, majdnem egymásnak mentünk.
Hangsúlyozom, mentõ a közelünkben nem volt.
"1. 3.-ban hagyom az autót gurulok 20m majd kezd erõlködni a motor ekkor vagy gázt adok ami hülyeség vagy visszateszem 2.-ba ami megin megfogja az autót és ismét gurulok 20m és kénytelen vagyok gázt adni mert erõlködik másodikban és gyakorlatilag már nem gurulok el maradék 60m tehát oda jutok hogy 2.ban ismét gázt adok ami fogyaszt x+1 üzemanyagot
2. Vagy üresbe rakom és a 100m végigurulom és még a végén 2.ban kis motorféket is bevetek ekkor csak x üzemanyagot fogyaszt az alapjárat fenntartására!
Van hogy jövök haza szervízuton este... sehol senki se elöttem se mögöttem... meggurítom 60km/h-ig az autot majd üresbe gurulok 500-600m majd befordulok az utcánkba.... kevesebb üzemanyagfogyasztás és hang mert üresbe eléggé csendes az autó!"
Természetesen mindig a helyzetnek megfelelõen kell eljárni, ezt a KRESZ minden esetre elõírja azokra az esetekre, amikor szabadságot ad a vezetõnek.
A szervizutas megoldás este üres úton nyilván jó, de egy tipikus, nagyforgalmú úton a tapasztalatok bizonyítják, hogy a visszaváltogatás azért is jó, mert az alapjárati fordulatszám fenntartásához szükséges benzint sem eszi meg az autó, szépen fokozatosan lassul, kíméli a fékeket (veszélyes lehet mondjuk az utolsó pillanatban fékezni), illetve dinamikusabban lehet indulni, ha közben zöldre vált.
Az 1.-es ponttal jelölt verziód az, amit jobb oktatók tanítanak. Gurulsz 3-asban, ha jelentõsen 2000 fordulat alá csökken a fordulatszám, visszaváltasz 2-esbe, és ha szerencséd van, zöldre vált, és 2-esbõl tudsz is gyorsulni. Ha nincs szerencséd, akkor 2-esbõl üresbe váltasz, fékezel és megállsz.
Nem is kevesen sajnos. 1 órája itt (BP. Csepel) olyan jégesõ volt hogy az orromig sem láttam de azért majdnem letol az útról vagy 100al Szabadkikötõnél, gratula.
Sokan megkapják a jogsit, és azt hiszik, tudnak vezetni. Lóf... arkas kislány középsõ ujját. A jogosítvány, ahogy a neve is mutatja, csak feljogosítja az illetõt a vezetésre, mert a vizsgán igazolta, hogy a közlekedés és jármûismeret alapjait elsajátította. A jogosítvány nem igazolás, hogy tud vezetni, és fõleg nem ígéret, hogy vele úgysem történhet baj. A közlekedés még mindig életveszélyes üzem, de még mindig vannak jó páran, akik mozofilmeken vagy a hétvégi rallyn látottakat akarják kamatoztatni a közlekedésben.
Az a baj, hogy sokan megkapják a jogsit és akkor már azt csinálnak amit akarnak! Szóval tök mindegy hogy hogy írják le vagy hogy milyen szigorú szabályokat hoznak, sajnos sok a hülye ember, pedig apró odafigyeléssel a dugók 90%-a megakadályozható lenne! Ha csak minden 2. ember elengedne 1-et azaz lemondana az elsõbbségérõl...
Olvastam egy cikket nemrégen az egyik szennylapban ami kivételesen érdekes volt.... nyilatkozott jó néhány ember, hogy van aki pánikba esik ha egy szirénázó mentõautó van mögötte van aki nem tudja mit kell csinálni, valaki meg nem mert szabálytalankodni pl. felhajtani a járdára vagy behajtani lassan a keresztezõdésbe ha piros a lámpa! Érdekes nekem és egy másik autósnak egy szûk felüljárón, a híd közepén felül, sikerült elengednünk egy mentõt! Nem láttam, de lassan mentem mert hallottam és lejátszódott bennem hogy mi történhet és megoldottam a helyzetet!
Vagy pl. a buszos elengedem legyen az autóbusz öböl ahonnan kötelezõ lenne kiengedni ha ezt biztonságosan meg tudom tenni, de ha fõúton megyek és alárendelt útról jövök akkor is elengedem és nem az esik jól hogy megköszöni a buszos, hanem hogy különb vagyok a többiektõl és bele tudom képzelni magam a buszos helyzetébe, hogy õ tõlem 15m-rel hosszabb jármûvet vezet és ha teli van a kocsink akkor õ nem 5 fõ épségéért felel hanem 20-50 vagy 150 ember életéért!
Aztán valaki írta, hogy ha sebességben gurul az autó akkor a gurulás tartja fent az alapjáratot tehát a fogyasztás gyakorlatilag 0!
Ezt egy picit átgondoltam.... tegyük fel hogy elöttem 100méterre bepirosodik a lámpa.. alap reakció hogy elveszem a lábam a gázról de nézzük ezt meg 2 oldalról:
1. 3.-ban hagyom az autót gurulok 20m majd kezd erõlködni a motor ekkor vagy gázt adok ami hülyeség vagy visszateszem 2.-ba ami megin megfogja az autót és ismét gurulok 20m és kénytelen vagyok gázt adni mert erõlködik másodikban és gyakorlatilag már nem gurulok el maradék 60m tehát oda jutok hogy 2.ban ismét gázt adok ami fogyaszt x+1 üzemanyagot
2. Vagy üresbe rakom és a 100m végigurulom és még a végén 2.ban kis motorféket is bevetek ekkor csak x üzemanyagot fogyaszt az alapjárat fenntartására!
Van hogy jövök haza szervízuton este... sehol senki se elöttem se mögöttem... meggurítom 60km/h-ig az autot majd üresbe gurulok 500-600m majd befordulok az utcánkba.... kevesebb üzemanyagfogyasztás és hang mert üresbe eléggé csendes az autó!
Ebbõl csak azt akartam kihozni hogy sok apró odafigyeléssel elkerülhetõ a felesleges dugó / légszennyezõdés is!
A KRESZ azt írja elõ, hogy a körülményeknek megfelelõ sebességgel kell haladni, tehát értelemszerûen havazás idején ez olyan sebességet jelent, ami még biztonságos.
Eddig a KRESZ több szabadságot adott a vezetõknek, de mivel sokan ezt a helyzetet nem tudják kezelni, ezért most szigorúbban kell fogni a dzsonikat. (Egyébként szerintem úgy van megfogalmazva az új szabály-tervezet, hogy vízes, nedves útszakaszra vonatkozik a csökkentett maximum, így ez értelemszerûen havazás idejére is vonatkozik)
Nekem a zebrán való áthaladás fog tetszeni a legjobban, elõtte 20 méterrel lassíts le 30-ra. Hát akkor egész Miskolcon harmiccal kellessz közlekedni. Ok én benne vagyok, de akkor ha a gyalogos a zebra elõtt vagy után megy át, nem a zebrán? Õt nem büntetik? Tolólapot az autó elejére, had guruljon:-) Ha esik az esõ? Lassabban kell autópályán közlekedni, de arról nem ír semmit ha havazik, akkor utóbbi esetben akár 200-zal is mehetek, mert ezt nem írja a nagy könyv...Tudom ez csak kötekedés, de tényleg, ha gyalogos szabálytalankodik, akkor? Mire kap bünti pontot?
Az új szabálytervezeteket aki kitalálta az nem normális :-) Semmi értelme a szabálytervezeteknek a mai magyar közlekedési morál mellett.
A pénzbirságok szigorítása, az jó ötlet volt, annak volt értelme...
A KRESZ most is jó, csak éppen be kéne tartatni. Ha a rendõrök büntetnék a szabálytalankodókat, szabálytalan autókat akkor az sem lenne épp egy rossz dolog. Ma nem ez megy. A rendõrök leszarják a szabájtalankodókat vagy kapnak zsebbe X összeget és el van intézve. Ne adj isten még Õk is ugyanúgy szabálytalankodnak.
A maximális hangerõre van rendelet. A neon ha kék akkor eleve tilos, ha más színû akkor sem lehet feltenni szerintem, nem hinném h lenne szabályozva a külsõ "díszfény" fogalma.
A tuning autókkal nem az a baj h vannak, hanem az ha szabálytalanul tuningoltak. Bár a szabálytalan tuningba is van olyan amitõl jobban vezethetõ, vagy éppen biztonságosabb lesz egy autó, ami azért jó dolog és mégis szabáytalan. Magyarországon tulajdonképpen nagyon szigorúak a szabályok, sõt túl szigorúak. Éppen ezért sokan leszarják ezeket azok is akik normálisan tuningolnak és azok is akik nem normálisan.
1. Mert általában hangosak - minek 2. NEON mi a fasznak, csak vakít Magával az autóval ennyi a baj, a többi a vezetõjén múlik akik általában sajnos olyanok amilyenek... (Mindenkit letolnak stb., azt hiszik õk szarták a spanyol viaszt)
"És miért nem lehet az, hogy friss jogsival, mondjuk 1 vagy két évig bármilyen gyorshajtásért, ittas vezetésért, stb azonnal ugrik a jogsi?" ez egy ideig létezett, de semmi értelme nincs. éppen nem a friss jogsival rendelkezõkkel van a baj, hanem akik 5-10 év tapasztalattal azt hiszik, hogy õk vezetnek a világon a legjobban.
Van egy halom szabály, ami csak a pénzrõl szól. BTW, azt miért nem lehet, hogy pl ha én 1 éven keresztül elvégzek egy vezetéstechnikai tanfolyamot, akkor kapok mondjuk +15% tûréshatárt a sebességkorlátozásokra? És miért nem lehet az, hogy friss jogsival, mondjuk 1 vagy két évig bármilyen gyorshajtásért, ittas vezetésért, stb azonnal ugrik a jogsi?
Én eltörölném az egész KRESZT a rákba. Mindenki mennyen ahogy akar, úgy ahogy akar. Semmiért nem büntetnék. Higgyétek el, tizenötször megfontoltabban vezetne mindnenki :)
Valóban, és az emberek nagy része kultúráltan is közlekedik, még akkor is, ha nem állnak a helyzet magaslatán, mint tõlünk nyugatabbra.
"bár nem tapasztalatból beszélek hiszen még gyerek vok,szólj ha hülyeséget írok" Ez az, amit sajnos csak 10-bõl 1 ember tud leírni.
Lehet ezt szeretni is. Értünk van, nem ellenünk. Persze, bele lehet magyarázni egy szimpla biztonsági övbe is, hogy csak azért van, hogy a rendõr írhassa a csekket, és azért korlátozzák a sebességet, hogy a "hülye fakabátok" letesztelhessék a szép, új, adónkból fizetett radarjukat. Ezt hívjuk csõlátásnak. Az én érdekem mindenek felett, még az én érdekeim felett is :)
Sztem Gyuri ezt nem lehet megszeretni,megszokni max csak elviselni. bár nem tapasztalatból beszélek hiszen még gyerek vok,szólj ha hülyeséget írok.
Minek kell errõl beszélni? Ez van ezt kell szeretni.
Ja hülyeség. Ha az 1-es, 7-es, 3-as, 5-ös, 6-os utakat (és a mellettük fekvõ településeket) is tehermentesíteni akarnák, akkor pont az lenne a cél, hogy ingyenes legyen az autópálya.
LoL most hallottam a tvben, bár nem éppen a témához tartozik, de tervezik hogy jövõre matricát kellene venni az M0sra (személyautóknak is). Normálisak ezek? Így mindenki be fog menni a városba inkább (én is).
egy táblát láttam eddig életemben,ami egy renault megannak hihetõ is volt,horvátországban egy 13-as tábla,30-al éppenhogy sikerült befordolnunk:D
Ami azert itt megy nem kicsit durva szint:) A sok parazos akkor inkabb el se induljon otthonrol, ulljel a 4 fal kozott bzmg. Paran irtak, hogy mindig betartjak a sebesseget, legyen az 30-40-50. Ezt ki hiszi el? Nem azt mondom, hogy szaguldozzon mindenki. De ha normalisan, esszel, korultekintoen mesz, es a kocsid is megfelelo muszaki alapotban van, akkor nincs gaz szvsz.
Mentünk apámmal pestre autópályán,160körül toltuk le a sok trabantost és nem azért ennyivel mert apám versenyzõ hanem azér mert az a sok 2ütemû szar 50-el csoda ha megy és ahogy bementünk a belsõbe elõzni 160-al a NAGYurak fekete BMW,AUDI-jai majnem letoltak így is az útról.
Szerintem ellentmondásba keveredtél önmagaddal, hiszen a 60 évnél idõsebbeknek értelemszerûen több rutinjuk lehet, mint a friss jogsisoknak. (Leszámítva, ha 60 éves friss jogsisról van szó)
:) meg tudom érteni. Hiába a korlátozás aki akar ugyis odalép neki. De lehet, hogy 130km/h-val biztonságosabban vezetsz mint más 30km/h-val
hány olyan van aki azthiszi megvan a jogsi aztán õ a nagy király. Faluban 120-al végig repeszt stb. haverom is igen elvan szálva magával mióta megvan jogsia volt hogy kivüröl elözött meg valakit. a probléma az, hogy a balesetek angyrészét az ilyenek okozzák, hogy semmi tapasztalat csak a pofájuk nagy. Friss ogsival szerintem nem kellene anyira királykodni, inkább némi rutint szerezni. Meg ugye mindennek van határa. Attól mert kivülrõl elõz meg valakit max baromnak tartják de nem királynak. Meg aztán ha megengedettnél többel gurulsz akkor van aki beparázik aztán leblokkol stb. ilyenbõl van a galiba. ha a parázás helyett a vezetésre figyelnének kevesebb lenne a baleset. nem akarok gonosz lenni de 60 év felett elvenném a jogosítványt.
Hát nem tudom, de jó nagy káosz lesz, ha az új KRESZ szerint majd a buszsávban mennek a biciklisek. Aztán minden busznak, rendõrnek, taxinak át kell majd sorolnia a belsõbe, ha szabályosan akarja elõzni?
Jobb ez így, hallani is rossz volt annak idején, hogy mindenki körforgalomnak nevezi, mégsem az. Mindig féltem, hogy valaki nem fogja megadni az elsõbbséget, és nekem jön.
Jártam jópárszor arra,de körforgalom ként értelmezte mindenki. Ahogy én is.
Régebben aki a hídról/alagútról jött annak volt elsõbbsége, csak az alakja volt körforgalom. Most már rendes körforgalom tehát aki benne van elsõbbsége van. Bár nagyon rég nem jártam arra de ha jól emlékszem így van.
A kresz szempontjából a körforgalom szabályai szerint kellett bele menni. Most változtatták meg abból a szempontból,hogy annak kell megállnia aki benne van.
Hát én azt egysávosnak értelmeztem :D Egyébként a lánchídi "körforgalom" csak nemrég (2-3 éve) lett körforgalom, azelõtt csak úgy nézett ki, de a KRESZ szempontjából nem volt az.