Ugyanilyen körforgalmak vannak a 6os úton érdnél, borzalom az egész. Kedvencem az érdi két sávos körforgalom:D Ki van táblázva hogy melyikben merre menjél, nem baj körbe megy kívül a kamion... lol
Tényleg eléggé borzasztó. Az se semmi, hogy egy-két fõútra (pl. a 10-es útra Pilisvörösvárnál) körforgalmat telepítettek 3 kijárattal. Ebbõl kettõn ugye van forgalom, ez maga a 10-es út, egy pedig a Liegl&Dachser logisztikai központba megy, ahová 100 autóból talán egy kanyarodik be. A lényeg az, hogy amikor valaki nem hajt ki a 10-es út felé, mert vagy a vállalkozási területre megy, vagy meg akar fordulni, akkor életveszélybe kerül, ugyanis a legtöbben teljesen természetesnek veszik, hogy mindenki ott hajt ki (mondanom sem kell, hogy index nélkül)
Körforgalomban befelé nem kell indexelni csak kifelé. Rühellem a körforgalmakat mert nem tudják az emberek használni. Befelé indexel, kifelé nem vagy amikor bent van balra indexel befelé (ezen röhögök mindig a legjobban) és amikor kimegy csak elveszi az indexet...
Hát igen, ha üresben gurul, akkor az alapjárati fordulatszámot fenn kell tartania motornak, szóval ugyanannyit fogyaszt, mintha állna. Ha sebességben gurul, az valóban spórolás, mert egyrészt 0,0 litert fogyaszt az autó (megvan üzemanyagfelhasználás nélkül is a lefulladás elkerüléséhez szükséges fordulatszám), illetve a fékkel is spórol. Talán ezutóbbi a legbiztonságosabb, mert egy egy folyamatos lassítást tesz lehetõvé, és igen, ezt tanítják az oktatók is, hogy így dinamikusan tud indulni, ha közben zöldre vált a lámpa.
Az a legnagyobb butaság, amikor nyomja a gázt az ürge, pedig piros a lámpa, a végén hirtelen fékez, megáll, én meg, aki sebességben gurultam (fokozatosan lassultam) a lámpáig, simán beelõzöm, mert mondjuk pont akkor vált zöldre. Ha nem vált zöldre, akkor sem vesztettem semmit, csak benzintspóroltam.
Meg,de azt nem értem mért nem tud akkor fékezni amikor már odaér,mért kell már elötte 200 méterrel? Szóval ez az amit nem tudok megérteni. Fogyasztani ugyse fog kevesebbet az autója.
Itt sopronban van kb 28 körforgalom :DDD Akkora szar, hogy iszonyat.. Egy bizonyos autósûrûség fölött úgy megakasztja a a forgalmat, hogy ihaj. Nem beszélve ugye a sok kreténrõl aki nem tudja használni...
Szerintem ezekután már megbuknál a pszichológiai vizsgálaton. (Ugyanis volt rá kezdeményezés, hogy a KRESZ, a rutin és a forgalmi vizsga mellett a pszichológiait is vezessék be) Képzeld el egyébként, hogy mi történik, ha nagy sebességgel egy kikerülés során felugratsz a járdára (városban) vagy lemész a padkára, esetleg az árokba országúton.
A körforgalom egy káosz. Pedig a világ legegyszerûbb és legbiztonságosabb útkeresztezõdési módja: mielõtt bemész, balra nézel, ha jön valaki a "körben", õt el kell engedned. Ha enm jön, bemehetsz, innentõl Neked van elsõbbséged, ha ki akarsz menni, indexelned kell. Ennyi. Mégis sokan "átírják" a kreszt: befelé indexelek, aki balról jön, arra jobbkézszabály vonatkozik, kifelé elfelejtek indexelni. Még rosszabb: befelé indexelek, úgyfelejtem, ezzel kivívom magam ellen a sorsot, és mindenkit becsalogatok magam elé. Nemhiába találták ki, hogy az autó indexe kormányfordulásra visszaálljon eredeti helyzetbe... (megvan a "KRESZ tanácsok" sorzatom következõ témája. :):):) )
Ez a másik fele. De ennek leginkább az a hátránya,hogy Magyarországon nem nagyon voltak körforgalmak,csak a Lánc hídnál,meg még valahol vidéken egy. És emiatt nem igazán tudnak közlekedni körforgalomban az emberek. Bár most 1 éva talán megváltoztatták a Lánc hídnál lévõ körforgalomba behajtást,amivel mégjobban össze keverték az embereket:D
Igen meg aki befelé is indexel, az is zavaró mert ugye azt jelentené hogy egybõl ki is megy egyszer mentem ki az ilyen elé nem ment ki éppen elkerültük egymást és még õ dudált nekem.
na meg azok a madarak akik addig nem hajlandoak bemenni a korforgalomba mig az teljesen ki nem urul...aztan a szokasos kifele nem indexeles. nem a kresszen kene valtoztatni hanem az ilyen balfekekel es mindenre szaro emberekkel kene valmit kezdeni.
Igen mivel az alaphoz nem normális anyagot hordanak hanem szemetes murvát. Meg lehet nézni Németben Horvátban az autópályák belsõ sávja ahol kamionok mennek sehol nem nyomvájus, bezzeg nálunk fél év alatt akkora gödör van hogy elengedem a kormányt veszprémnél és fehérvárig csak a gázt kell nyomni mert a gödörben a kerék magától kanyarodik :D:D
Érdekes én nem így tanultam,másik meg az,hogy gyakorlatban ugyse fogsz elkezdeni gurulgatni,hanem simán fékezel és ugy érsz oda a piroshoz. Pontosan ez az amirõl beszélek. Meglátjas,hogy sárga akkor már fékez és elkezd gurulgatni,pedig még 200 méterre van a lámpától. A másik kedvencem meg az,hogy elkezd gázt adni,de ugy,hogy te mögötte már ne tudj átmenni,csak õ.
"A milliárdokból épített utak nem mennének tönkre" Az nem a kamionok miatt megy tönkre,hanem amiatt,hogy nincs benne anyag semmi! Most megint feltúrták azt a kurva Keleti pu-t de a pékfaszáért azt nem tudom,biztos kincset keresnek. De annak a hülye Demszkynek már igazán megmutathatná már valaki hol az arany:D Na tehát ami oda fog kerülni aszfalt a Keletihez fél év múlva olyan szar lesz,hogy nemn lehet majd rajta közlekedni,vagy az elsõ nagyobb esõzés vagy fagy után.
Ez egy téves tanulás eredménye. a piroshoz gurulást tanítják az oktatók, mert így lendületben marad az autó, és ha átvált zöldre, könnyebb indulni, nem akasztja be a forgalmat a megállásával. De aki úgy ér oda, hogy éppen pirosra vált a lámpa, annjak miért nem esik le, hogy sokára lesz még zöld?
nem-nem, ha nem ismerem az illetot es lassan megy en is ugy vagyok vele hogy barmi baja lehet es nem zavar, tanuloknal szinten turelmes vagyok, de ha minden nap talalkozok az illetovel, es mindig ugy megy, sot bevallja hogy o uresben szokott gurulni na akkor legszivesebben... ahol meg meg lehetne elozni, ott termeszetesen jonnek szembe...
Ráfér a módosítás csak azért nem ennyire radikális pl az esõs úton 70-el ne rohogtessenek már :D:D. Leesik 3 csepp esõ és 70-el kell szabni akkor minek a vizet kiszorító gumi. Ennyibõl ha havas latyakos az út nem szabadni 40-nél többel menni hatalmas barom volt aki kitalálta. A lassítás a zebra elõtt még ok.
86-os hszre. Nézd meg olaszoknál a kamionosok sztrájkoltak pár napig a nép nem tudott enni, szóval nem bántani õket mert különben nem lesz meg a napi betevõ falat a Tecsóban :D:D. Vonattal MO-n szállítani nem lehet 1 szar a hálózat 2 nagyon drága nem éri meg.
Én azt utálom,amelyik meglátja,hogy piros lesz,de még elötte 300méterrel elkezd fékezni,aztán meg gurulgat. Ezt nem tudom megérteni,attól,hogy õ gurulgat nem fog kevesebbet fogyasztani az autója,vagy ha emiatt izgul picsáért vette meg? Kiveszi üresbe és basszameg gurulgat egészen a lámpáig. Aztán amikor zöld lesz õ tököl a legtöbbet.
Nyugalom, a hosszú élet ritka. Erre mondta kedvenc kreszkönyvem, hogy akit elragadnak az indulatai, az nem ura önmagának. Hogy lehetne ura az autónak?
Persze, néhányan engem is idegesítenek, de az, hogy negyvennel megy elõttem, nem. Biztos megvan rá az oka, mankókeréken megy, mûszaki hibája van, számtalan oka lehet. A "hûdelazák" - akik viselkedésükkel másokat is bajba sodornak - sokkal jobban idegesítenek. Ha meg akar halni, tegye egyedül, ártatlanokat ne vigyen magával. Gondolok itt egy-két "kiszámított" elõzésre, a téli gumi hiányára, a gyermekülés hiányára, indokolatlan sebességtúllépésekre.
Az egybefüggõ esõzésnél(égszakadásnál),az olyan mintha lenne elötted egy vízfüggõny kb annyit látsz mint a ködben. Plusz még baszottúl csúszik is. Nem egyszer mentem már szakadó esõben. Szóval tudom mirõl beszélek.
az mas, o nem tud mashogy kozlekedni (bar erre is vannak ellenpeldak az oreglany-busz topikban :) ) viszont aki balfasz kocsival, vagy csak sporol az uzemenyaggal azt ugy "picsanrugnam" hogy az arokbaborul. most kepzeld el, hogy minden nap talalkozol ezzel a barommal, mert 1 utvonalon haladtok, es nincs mas valasztasod.
a legtöbb szabálytalanság az ilyenek miatt van, de a balesetek nem. Gondolj bele, gyalog sem rúgnád fenékbe a járókeretes öreg nénit, hogy menjen már az utadból...
Az a baj hogy sok ember nem tud vezetni valamint a jármûve nem alkalmas esõben 110 felett, azt sem tudja az emberek 80%a hogy amikor felúszik az autó mit kell csinálni. Hiába van nekem pl megfelelõ háttér és bátran megyek 170el is akár esõben ha körülöttem akár csak 1 idióta van kopásjelzõs szarokkal 0 vezetõi tudással. Ezért egyetértek a 110el.
Viszont száraz úton csak emelném a 130at 150re kár hogy ezzel már nem foglalkoznak, sõt M7 3 sávoson belsõ sávra 180-at is engedném egyes szakaszokon. (ott egyébként sem érdemes 180 alatt próbálkozni belül :))
Persze a megoldás az lenne, ha sokkal sokkal több ellenõrzés lenne és szétszivatnák azokat akik nem képesek megfelelõ mûszaki szinten tartani az autójukat.
a legtobb szabalytalansag az olyan balfaszok miatt van, akik 40-el!!! mennek 90 helyett. szinte minden nap osszefutok ilyen barommal, vagy a masik aki nem kepes idoben elindulni zold lampanal es joesetben 1 ember meg atfer mogotte. aztan ott vannak a bringasok (akik meloba jarnak) meg mindig melleny nelkul, kivilagitatlanul kacsaznak ossze-vissza. ha lassan halad a sor nem zavarja oket hogy jobbra indexelsz, siman bemegy melled jobbra aztan meg o van felhaborodva. az autost megbuntetik a biztonsagi overt, ha nincs melleny a kocsiban, (jogos mert elo van irva)olyat miert nem lattam meg hogy a bringasokat kiszedik akiken se vilagitas, se melleny?! es az olyat aki feltartja a forgalmat, mert benzint sporol es csak gurul, mert ilyenek is vannak...
Ez szép és jó, csak sajnos amekkora görény a rencer, nálunk olyan helyen trafizzák az 50et, ahol nem kéne.. (városból kivezetõ 4 sávos út, amitõl legalább 5mes fûsáv választja el a járdát... A város közepén a várkeren meg simán végigmegyek 90el, és mindenki nagyívben leszarja -.-
nem lehet mindig kis forgalmú úton menni,meg sokszor az nagy kerülõ,vagy bicikliutak egyáltalán nincsenek kivilágítva,engem járdaszegélyek nem zavarnak,azért max outisok sírhatnak,mert nekik nem bírja anyira azt a kerék,enyémet oda leeht csapni 40-el akkor sem lesz semmi baja;)
biciklivel ne menj forgalmas utra, ennyi. nem ertem abban mi a jo nekik is, hogy szivjak a fustot, meg a port a dugoban, ha lehetoseg van ra, sokkal kisebb forgalmu uton is menni. meg ahol bicaj ut van, oda se mennek fel az eszlenyek, mert mekkora bakkano a sulyesztett jardaszegelyre felmenni. lol
nagyra vannak a 110 es tempoval, de eddig is benne volt a kreszben, hogy az utviszonyoknak megfeleloen kell a sebesseget megvalasztani. tessek mondani, ha cigany gyerekek potyognak az egbol, akkor lehet 130-al menni, vagy az mar esonek szamit? nem a szabalyokkal volt eddig sem a gond, hanem az emberekkel. amikor ket kamion palyan eloz 3 km/h sebesseg kulonbseggel, es kivag eled 80-al.. kamionosokat kitiltanam a francba. a tranzit forgalom menjen vasuton, ahogy a fejlettebb orszagokban, igy a milliardokbol epitett utak sem mennenek tonkre 4-5 ev alatt. esszel kene vezetni, es elozekenyen, a kluturank meg mindig inkabb balkani, mint nyugati..
jah meg bicikliúton lámpánál olyan rajtot kell vennem mint autónak,ha még kocsik elõtt akarom a kedves parkoló autósokat kikerülni
biciklivel nem merek útra menni egyszerüen,egy idióta fasz suzukis aluljáróban budafokon 5 centire ment el tõlem kb hetvennel nekem jobbra 3 centi volt padka,ha akkor elesek nem itt irogatok,aztán miuátn a kurva anyját szidom õ akar engem megvenrni...másik meg szõke cica hegesztõszemüvegben nem nézi mi van zebrán,hane hirtelen elindul,majd tõlem 2 méterre nyom egy satuféket,és én akkor indultam el amikor még õ ált egyhelyben az ócska szarjával,az ilyeneknek kiszúrnám mind a 4 kerekét,meg letörögetném viszapillantóját legszivesebben,ugyan így tennék rohadt paraszt bicikliúton parkoló faszkalapokkal,egy ilyen idióta miatt kockáztassam az életemet hasonló idióták között,hát inkább megyek járdán és kerülgetem gyökkettõvel babakocsikat meg öreg néniket,minthogy ilyen faszok kz lemenyjekaz útra
Azért általánosítani nem kell, amerre én városokban járkálok, vannak dugók itt is, de érdekes módon csak jó tapasztalatom van szinte, ledudálás még nem is volt soha, pedig sokat vezetek, városban is. Bár mikor Pesten járok, énis tapasztalom ezeket, okát ennek sosem értettem, hogy ha Veszprémben be lehet engedni magad elé valakit, anélkül hogy hátul ledudáljanak 5-en, akkor a nagy faluban miért nem.
mentetek már esõben autópáylán?érdekes én mindig meszebbre látok 2 méternél,akármenyire is szakad,anyi látás akkor is megvan,hoy tudd mikor kell lassítanod...köd az más,ott tényleg nem érdemes gyorsan menni:D
Jobbratartásról jut eszembe. 14 éves koromban kezdtem a motort, persze "jóérzésû" 50ccm-en kezdtem, és mivel errõl még senki nem írt, tanulságos példának leírom, aztán matekozzon vele mindenki, ahogy tetszik: - Teljesen jogosan jobbratartási kötelezettségem van. Csakhogy. Az út szélei darabokban, ezenkívül kavicságy. Az út szélétõl kicsit beljebb a nehézgépek (=> köszönjük, vasútfejlesztés) olyan vápát nyomtak, ami még tizenötnél is úgy megdob, hogy az extrémsport, hiszen gyakorlatilag nem tudod megközelíteni a párhuzamostól nagyon eltérõen. Adódik, hogy a murva és a nyomvápa "dombja" közötti cirka 10 centis sávon kell elmenni. - A sebességhatár mopedre városon kívül is(!) negyven. (=> öngyilkosság. Külsõ szélen azért, mert szinte ötpercenként adódik valami, amin hasalhatsz, belül azért, mert egyébként teljesen jogosan, letolnak a francba, hiába tolod neki nyolcvanig akár. Már ha megy, ugye. Habár akkor már kereken kétszeresével lépted át a sebességhatárt. Nevetséges...) - A biciklisek ugyanebben a sávban közlekednek, mivel õk sem kívánják magukat leöletni. Nincs is ezzel semmi gond, csakhát szánalmas kismotor ide, vagy oda, én azért mégiscsak kereken négyszer annyival szeretnék utazni. Elõzés tehát vagy jobbra, az árokban (amibe a murva miatt amúgyis csak fejjel elõre fogsz beérkezni, elvégre a robogókerék nem alkalmas salakmotorozásra), vagy balra, ahol ha élve átjutsz a vápán, matricáz egy kamion azalatt a tizenöt másodperc alatt, amit bent töltesz. - Ugyanebben a sávban találhatóak többnyire az elütött állatok, nagyobb kövek, kátyúk, csatornaátvezetések szélei, egyebek.
Nem kívánom ennél bõvebben leírni, hogy hogyan néz ki kismotorral A pontból B-be eljutás városon kívül (városban még oké, mert én is megyek hetvenet, meg a Merci is megy hetvenet a negyvenes táblánál. Õ örül a fejének, hogy hajthat; én meg örülök a fejemnek, hogy nem taposnak el, mint egy férget.); legyen elég annyi, hogy nagymotoron nyolcadannyiszor sincs annyi "Na, ha ebbõl egyben kijövök..."-élményem, mint anno.
Összefoglalva, a sebességkorlátozás egy vicc, a jobbratartást maga az úttest teszi lehetetlenné, a motorosokra (értem ezalatt a kismotort, értelmes nagymotornak úgyis csak a rendszámát látod) nagyívben szarnak, nanáhogy, elvégre a kocsiban van légzsák. Még õ a hülye, hogy egyátalán elindult, szerencsétlen tizenéves csóringer. ZOH! Utak, utak kellenek, jó, és széles utak, avagy kerékpárutak. Bár elsimerem, hogy a szabálymódosítás mindig nagyságrendekkel olcsóbb, és a prémium ugyanúgy járhat érte. Bazi okos KRESZ-ünk a kismotornak tiltja amúgy, hogy lakott területen belül a kerékpárutat használja. Na, nem mintha lennének.
LOÁL gyök2 körforgalomba befele nem is kell indexelni :D
"Viszont azzal nem értek egyet hogy zebra elõtt 30km/h-ra kellene lelassítani, és meg is magyarázom, hogy miért!"
Ez igaz, de lassítani kell, tök mind1 mennyivel megy az ember, és késznek kell lenni hogy netán valaki lelép akkor fékezni kell... ha ugy megy hogy szarik bele akkor esélye sincs rá hogy megelõzze a balesetet, vagyis figyelmetlen...
Azzal egyetértek, hogy bevezetik ezeket a korlátozásokat és nem csak az esõben... hanem vizes utakon is!
Tegnap jöttem haza és mivel piros volt a lámpa elengedtem egy autót, de nem vette figyelembe az elengedett autó hogy a szembõl jövõ Suzuki-s nem mond le az elsõbbség jogáról és kihajtott elé! Azt tudni kell hogy ez a Suzuki körülbelül 80km/h-val jött lakott területen zebra elõtt úgy, hogy a zebra takarásban volt, tehát felelõtlen volt miközben megszegte a kreszt... a következõ történt nyomott egy satuféket és valószínûleg használta a kéziféket is, ugyanis a hátsó kerék amerikai bobcsapatot játszott (gy.k.: megcsúszott) és ez még nem volt elég nem ellenkormányzott hanem ugyan arra fordította a kormányt amerre az autó hátulja csúszott. Innen már mindenki sejti, hogy a gépjármû keresztbe fordult! A szerencséje az volt hogy ebbe a keresztezõdésbe 5 út torkollik így elég nagy! Végül személyi sérülés és anyagi kár nem keletkezett, de még a Suzukisnak állt feljebb akit jól szájbacsaptam volna annak ellenére hogy neki volt elsõbbsége!
Viszont azzal nem értek egyet hogy zebra elõtt 30km/h-ra kellene lelassítani, és meg is magyarázom, hogy miért!
Tegyük fel belátom a zebrát és vasárnap délután van hogy mindenki otthon pihen (nálunk ez így van általában). A rendõr bácsi ott áll a zebra után egy civil szolgálati autóban és csoportképet készít a családunkról mikor 55km/h-val áthajtok egy gyalogátkelõ helyen!
Mi történik: a rendõr 60-at mond és megbasz 60e forintra aztán ha ez még 1x elõfordul talán még a jogsimat is elveszik!
Alapvetõen higgadt vezetõ vagyok.. a buszt amikor tehetem elengedem még ha nekem van elsõbbségem még akkor is sõt a kamionokkal is mert volt részem autóbusz garázsban megfordulni egy csuklós busszal! És elárulhatom hogy nem könnyû közlekedni egy 20m-es járgánnyal (hanem több)
Továbbá a gyalogosokat is elengedem ha a forgalmi helyzet megengedi... pl mai nap erõsködött egy öregasszony hogy mennyek mikor megálltam mert lassan cammog át a zebrán mire lehúztam az ablakot és finoman közöltem hogy piros a lámpa tehát nem sietek... és nyugodtan átment!
Kevés az olyan út ahol biztonságosan lehet gyorsan menni, de még nem is ez lenne a nagyobb baj... most Pesten lakom, de ennyi idióta barom autóst amit az emult fél évben itt láttam az hihetetlen... ma reggel is, egy busz parkolni szeretne ( egyurányú út ), közbe persze jönnek a tisztességes bunkó paraszt pesti pógárok, megállnak, 2 másodperc mulva egyik elkezd dudálni, utána a többi is... 1 perce sem állnak ott már dudálnak... egyik kidugja az õsbukó fejét a kocsiból: " takarodj a kurva anyádba már bazdmeg "... no comment... sajnos ezt látom nap mint nap ( az mellékes hogy a busz külföldieket hozott, szép bemutatkozás :D )
A másik meg hogy pl Esztergomba, 10 autósból 4 nem ismeri a indexet, körforgalomba minek? ki és bementkor... persze ezek álltalában nem a 1-3 milláig terjedõ átlag kocsik... de ez minden napos, és engem kurvára idegesít. Vagy állok a lámpánál 6 másik autóval... zöld-re vált majd 100al mellettünk a balra fordulós sávba végig elõzve megelõz mindenkit... mert õ megteheti... és még sorolhatnám estig, kárhányszor beülök a kocsiba és megteszek pár kilómétert a városba, x barommal mindig találkozok...
kivéve hogy 20 millás kocsiban biztonságos a kétszáz.. az semmilyen kocsiban sem az, mert haltak már meg többszázmillás védelmi extrákkal telezsúfolt kocsikban is..
Szerintem aki ide ír az még nem karambolozott, vagy nem látott nagyobb karambolt... Mi az, hogy városban 70? Pályán 150? Egy húszmillás kocsinak tudom, hogy a 200 is full bizotnságos, de nem csak õk vannak az utakon. És az, hogy ti 70-nel mentek városban és nem karamboloztok csak szerencse, nem vezetni tudás. Nem véletlenül "csak" 50 a sebességhatár, így sokkal több ideje van a sofõrnek dönteni, sokkal rövidebb a féktáv, jól véd az autó ütközésnél stb. Próbáljátok ki, biztos odaértek épségben a-ból b-be. Aki tényleg fontos ember azt megvárják, nem kell sietnie. Aki meg élvezni akarja a lóerõket, olyan helyen tegye, ahol nincs forgalom!
amúgy nekem bevan csövezve az autóm... félek a lama 18 éves apucitól kapott V8as BMWs csávókáktól
nem szakatt de vizes volt az út... 20as tábla volt kirakva szárazon simán 70el be lehet venni... autópályán meg szakadó esõbe mentem de ködbe azért én sem száguldozok...
itt a baj... hogy megint egybõl egyenesen kéne menni :D nem tévedésben vagy... teljesen más technika van az ilyen kikerülésére... (nagyon gyors reflex kell és nagyon nagy ügyesség persze)
de melyik az a vadbarom anyuka aki látja hogy jövök mint a golyó és lelép a járdáról? amúgy meg már mindenki reflexbõl nem lép le ha jön autó pedig nyugottan szétnézés nélkül átmehetne a kresz szerint mivel ha a zebrán tartózkodik akkor az autósnak kötelessége elengedni...
De ez a baj,ha megis csinálnák fél éven belül megint ugyan olyan szar lesz mint volt,ha nem szarabb,mert kilopják belõle az anyagot. És az a fekete trutymák amit aszfaltnak neveznek csak valami gyorsan kötõ moslék. Az elsõ nagyobb esõzésnél alámossa a víz és baszhatják.
Szakadó esõben kétlem... Egybefüggõ ködben sem mész 160-akat mikor fél méterre sem látsz,nem hogy azt mi van elötted. Vagy ha igen,akkor egészségedre...
és amennyiben egy babakocsit toló anyuka kilép eléd, a zebrán vagy akárhol, csak át akar menni elõtted, és te a 4 éves csodás versenymultaddal úgy átmész rajtuk 110el ahogy a rendje, akkor mi lesz? Nem a jogsin a hangsúly, sem a büntetésen, a lelkiismereten.. Városba igenis hogy elég az 50... Rengeteg olyan helyzet adódhat, amit még 50el sem lehet kivédeni, nem még többel.. Fûúton pedig a legjobb az lenne, ha még több helyen beveztnék azt, amit már múltkor elkezdtek, hogy ahol az út minõsége megengedi, és mondjuk több sáv van, kevés kanyarral, ott felvinni a 90es sebességhatárt, mondjuk 110-re. És ha lehet a rossz minõségû útra nem a 60-40-30as táblakombót helyezzék ki, hanem csinálják meg..
teljesen igaz... én is 50es táblánál 70el megyek külsõ sávba és simán elmegy melletem a kamion meg a trabant 80-90el... a mai világban ez az 50km/h-s sebesség határ semmi szart sem ér... legalább 70 kéne...
Hát én rendszeresen megyek 50es tábla helyett 90el :D néha zöld hullámba 120al és én képes vagyok megállni vagy kikerülni a helyzetet mivel autóversenyeztem 4 évig vagy meddig :D és nagyon érzem az autót tudom mikor hogy merre kell reagálni mert vannak emberek akik alapból rosszul reagálnak az ilyenre... nálunk van 1 kanyar amihez 20-as tábla tartozik és én esõbe simán bevettem 50el még nem is csúszott a kocsi és 1x lefújtuk a táblát 6osra és aláírtuk hogy csak gyalog... katasztrófa...
Gondolom amikortól elkezd esni,mert akkor is rohadtúl csúszik az út,meg már akkor is ha sok víz esett le.
meg egyáltalán hogy állapítod meg h mikortól számít esõnek? :o
Én azt mondom városban legyen max 60, azon kivül meg 100, semmi értelme esõre külön szabályt alkotni, aki olyan hülye hogy nem az útviszonyoknak megfelelõen vezet, az éppugy lefogja szarni a szabályt is, ergo csak pénzt beszedni jó, tehát marhaság.
szóval te voltál.... :D csak annyit láttam h magyar és KRK, vagy mi
vasárnap Budaörsrõl jöttünk haza az M7esen, fater nyomta neki 120-140nel és mellettünk olyanszinten elzúzott egy ilyen magyar rendszámmal, h majd beszartam
Hát nem tudom, pályán szerencsés esetben csak a külsõ sávban mennek folyamatosan, ott viszont napsütésben is csak 120-140 a tempó. Bent meg gyakorlatilag bármennyivel lehet menni.
Szakadó esõben meg kiváncsi lennék ki olyan hülye,hogy megy 150-160akat pályán,mikor 2 méterre nem látsz az esõtõl. Másik az,hogy nem is tudnál menni,mert elötted sem mennek gyorsan.
Igazából mindenhol külföldön ugy van,hogy nem keveset kasználnak be tõled,ha gyorsan mész. Tõlem pl nyáron horvátországban mikor mentem Dubrivnikba 2x is elkaptak mert 60 helyett mentem 90-100-al ilyen szerpentines úton,és összesen 600kunát vasaltak be tõlem,de nem rinyáltam,hanem beláttam,hogy ez van. Németeknél ahol van sebesség korlátozás ott van,hogy 500eurót is beszednek az embertõl,és az már a németeknek is "megrázó".
Hát igen, meg olyan idõben nem is nagyon traffipaxolnak.
csak az a fura h van ez a 130as korlát ugye. nem1szer elõfordult h az egész belsõ sávval 160-170el lehetett menni. bevezetik esõben a 110et. elmész trafipax mellett m1-esen mondjuk lejtõnek lefelé 150el. és fizetsz majd 100ezer forintot a szigorított rendszerben.....erre lesz majd bevezetve a 110. de ha 130al mész el mellette akkor is fizethetsz majd 50ropit. Inkább az autós oktatást reformálnák meg h ne az legyen h bónusz pénzel teszik le a jogsit azt vezetni meg nem tudnak
tudom,de akkor is nevetséges,ha anyira szar az idõ úgyis mindenki viszafogja magát