ezt ok sem gondoltak komolyan Ocsem ez a designerzek ami beleszorult a tervezokbe, nem semmi lol.
Hát, ha a villanyautókat bedugod egy konnektorba, azok is mennek, míg a világ. Különben, én már rég javasoltam a dodzsemes megoldás bevezetését. Képzeld el, Budapest utcái felett lenne kifeszített fémháló, alatta meg a dodzsemek rohangásznának az antennáikkal. Karambol nem lenne, mert a dodzsemeknek olyan széles gumipárnájuk van körös-körül.
Az oroszok készítettek egy vízplazma vágó és hegesztõ pisztolyt, amely a feltaláló elmélete alapján mûködik. A mérnök országszerte több helyen tartott már elõadást és bemutatta a pisztolyt mûködés közben: a kézbe vehetõ pisztoly tartályába akár egy vizipisztolyba - desztillált vizet tölt, majd egy elektromos készülékhez csatlakoztatja, és a pisztolyból kijövõ lángcsóvával néhány másodperc múlva már olvasztja is a vaslemezt vagy akár a porcelánt, a készülék 8 ezer celsius fok elõállítására képes.
videók
videók
A vizenergia.hu -n vannak róla vidók
Csak kár, hogy még egyetlen egyszer sem demonstrálta (amit mutogat, az más!), és nem felel a kritikus és jogos kérdésekre. Csak gyûjtögeti az adományokat évek óta.
Nem a béna pedálos elektromos autókat kéne fejleszteni, építeni, hanem vízenergiára épülö gépeket.
Van egy találmány (a feltaláló magyar-Gróf Spanyol Zoltán) a hidrogént használja erõforrásként úgy, hogy a szénhidrogén-származékok helyett a plazmaállapotú víz juttatja a hidrogént az égéstérbe, így a motor sokkal jobb hatásfokkal rendelkezik. A projekt alapja a víz nukleáris energiájának hasznosítása a robbanómotorok, kazánok, sugárhajtómûvek, áramtermelõ aggregátorok, szinkrongenerátorok, stb. üzemeltetésében. A jövõben a különbözõ jármûvek a vizet tankolják fel.
A Német Szabadalmi Hivatal a Franhofer Institut Plazmakutató Intézete, 1992. november 5-én elfogadta a találmányt, 13 német szakintézmény és 27 ország véleményezése után 1993. március 3-án emelkedett jogerõre a szabadalom. A Földmûvelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium gödöllõi Intézete, a Miskolci Egyetem és a Budapesti Mûszaki Egyetem atomfizikus, plazmafizikus és motortechnológus tudósai is megvizsgálták.
Az ingyen energia az eddigi kiadásokat az élet és a nemzetgazdaság minden területén jelentõsen lecsökkenti. A régi energiaforrásokkal mûködõ szerkezetek könnyen és olcsón átalakíthatók vízüzemelésûre. A kizárólagos magyar gyártás és átépítés jogával új nagyipart és munkahelyeket teremthetünk magunknak. Gyártmányainkat, vízüzemû autóinkat, gépeinket konkurncia nélkül értékesíthetjük világszerte, ami több billió forint forgalmat jelent évente hazánknak.
A vízhajtású repülõgépek feltöltik a ózonréteget és megvédenek a klímakatasztrófától. Atomreaktorok helyett a turbógenerátorok meghajtásához szükséges gõzt vízüzemû kazánjaink állítják elõ! Megszüntetjük a rákot és genetikai sérülést okozó radioaktív anyagok, és az egészségünket romboló, környezetünket károsító égéstermékek képzõdését, mert az égés „mellékterméke” a Föld biológiai lényeit éltetõ víz lesz.
A készülék egyszerûen beszerelhetõ az autóba. Így az autó tizedannyi vizet használ fel mint benzint. A plazmaállapotó víz égetése során visszaalakul ugyanannyi vízgõzzé.
- minden eddigi, e szakterületi technológiai találmányt felülmúl,
- mûködik,
- elõállítása olcsó,
- nemzetgazdasági értéke nagy,
- kereslet van rá a piacon, a világpiacon,
Itt még olvashattok róla: http://www.vizenergia.hu/
Úgy vagyok ezzel a Soloval, hogy jó hogy gyarmatunkban végre létrejött egy magyar szellemi termék meg innovatív és a többi, de a formája nem tetszik, leginkább egy nagy szappantartóra hajaz. Remélem nem vagyok bunkó.
Persze, hogy csak formaterv, nincsen rajta lámpa, index, ablaktörlõ, stb. Viszont: Jó hosszú film, de tanulságos: "Who killed the electric car?" http://en.cinemawiki.tv/movie/movie_Who%20Killed%20the%20Electric%20Car.html vagy http://tvshack.net/documentaries/Who_Killed_the_Electric_Car_/
A töltés 15 perc, max., de ha te 6 órát akarsz ott eltölteni, megteheted.
hiába van áram a benzinkúton csak nem vársz 6 órát ott hogy feltöltõdjön :)
"Ha végül beindul az elektromos (vagy bármilyen más nem kõolajalapú autó) forgalmazása komolyan, és csökkenek az olajmultik bevételei, akkor nem lennék meglepve ha hirtelen a tarsolyokból elõkerülne néhány ilyen modell az õ részükrõl is."
Ja, csak akkor már feldughatnák maguknak az elavult terveket, mert meg kellene mérkõzni a konkurenciával...
Ráadásul nem csak az olajmultiknak van nagy befolyásuk.
Azért a "gonosz olajmultik" témához annyit hozzátennék, hogy én ma magyarországon a gazdasági életben is tudok olyanokat mondani amitõl itt nagyon sokan eldobnák a hajukat, hogy ilyen egyáltalán létezhet, és mégis van. Szóval az hogy olajmulti (vagy más tetszõleges ellenérdekelt) mit rejteget és hogyan és mit tüntet el, abba mi mégcsak bele szagolni sem tudunk. Irta itt valaki, hogy akkor lecsapnának a tervekre és piacra dobnák. Az elsõ felével egyetértek a másodikkal nem. Amig van olaj és kifizetik az árát addig gazdasági ellenérdek bármit is változtatnia rajta. Ha végül beindul az elektromos (vagy bármilyen más nem kõolajalapú autó) forgalmazása komolyan, és csökkenek az olajmultik bevételei, akkor nem lennék meglepve ha hirtelen a tarsolyokból elõkerülne néhány ilyen modell az õ részükrõl is.
fussál be vele autópályán egy kétméteres sávba, aztán meglátjuk. szép érdekes tanulmány, de mai szemmel életképtelen. drága, kicsi a teljesítménye, nincs kiforrva...
Nagyon faszan nez ki.Es ha jol szamolom kb 100 ft-bol megtesz 100 km-t. 30 ft-al szamolva egy kilowattnyi aramot.
Tényleg szép, dizájnos. Apropó, B. kat. jogsival lehet ezt vezetni, ugye?
"Annó a benzines autóknál benzint másra is használtak és ezért nem csak benzinkúton forgalmaztak, tehát elterjedhettek az autók benzinkutak nélkül is." Sõt az elsõ autók (A Ford T Model is!) alkohollal való üzeme akkoriban reális alternatíva volt. Csak közben egyre több kõolajmezõt fedeztek fel, a kõolaj olcsóbbá vált, ráadásul kitalálták a tetraetil-ólom adalékot - ami ólomtartalma miatt ugyan mérgezõ volt, de mégis elterjesztették - és az alkohol sorsa megpecsételõdött. Legalábbis az 1970-es évek olajválságáig, illetve a tetraetil-ólom adalék 1980-as évek végefelé való kivonásáig.
Mert e-robogó van egy csomó, és kapni is lehet, de az emberek többsége egyszerûen nem hajlandó motorra ülni. Itt egy szép példány, sajnos az ára is elég szép.
Ezért kéne elõírni törvényben, hogy minden benzinkúton legyen egy 3 fázisú 100 A-es aljzat, ahol lehet áramot kapni. Egy ilyen rendszer kiépítése és fenntartása fillérekbe kerül egy egész benzinkúthoz képest, de szinte akármilyen alternatív meghajtásról is beszélünk, mindenhez jó. Hisz a hidrogénes és a sûrített levegõs meghajtású jármûvek is tölthetõk, ha van áram és víz vagy levegõ, márpedig azok vannak mindenhol.
Miért autó? Miért nem kezdték egy robogóval? Nem olyanokkal amik kaphatóak jelenleg, hanem egy komolyabb darabbal, ami valóban jól használható. Nemcsak a napelem meg maga a hajtás teremt energiát ugyebár, hanem a kerekek fékezésnél fellépõ energiája is tölti az akksit pl, ott én jobban el tudom képzelni a felhasználást. Persze ott meg kicsit a hely, node még mindig megoldhatóbb problémák merülnek fel mint egy autónál. Kicsit nagy dologba fogtak bele, valami tetõs robogót kellett volna (félkör szerû alak, jó nagy felület, bmw már csinált tetõs robogót nem ház az)talán, aztán lehet ott is van valami ami megoldhatatlan.
"Jól elhelyezve egy kiemelõ géppel nem okozhat gondot." Megoldható, de azért elég komoly gépesítés kell hozzá, ami nem olcsó.
"A benzinkutakat sem az autógyárak finanszírozzák..." Igaz, de a benzinkutat nem csak egy bizonyos gyár kis számú autója használja, így aztán van rá piac amibe érdemes befektetni. Kezdetben bizony vagy talál a gyár egy partnercéget aki vele együtt vállalja a befektetési kockázatot, vagy kénytelen lesz saját maga beindítani az ilyenek építését. Esetleg még állami pénz jöhet szóba.
A fenti két dologgal kb ugyanaz a helyzet mint a hidrogén hajtású autókkal. Infrastruktúrát kéne hozzá kiépíteni, de senkinek nem akaródzik, amíg nincsenek elterjedve az ilyen autók. Autókat meg nem akar venni senki, mert hát nincs hozzá infrastruktúra.
Annó a benzines autóknál benzint másra is használtak és ezért nem csak benzinkúton forgalmaztak, tehát elterjedhettek az autók benzinkutak nélkül is. Utánna mikor megvolt a kereslet volt értelme kimondottan benzinkutat nyitni.
Emlékszem arra gyermekkoromból hogy õsrégi autó_motor-okban értsd: 1970-80 hasonló dizájnnal megálmodott autókat képzeltek el pl: 1990-re vagy max az akkor bûvösnek ható 2000-re és mégis sehol semmi. Addig amíg az olaj az úr és nem hal ki egy kontinensnyi ember szerintem nem lesz változás. Rég ilyen autókkal közlekedhetnénk akár már ma, csak mivel nem ez az érdek nincs normális fejlesztés-támogatás nincs eredmény. Illetve van némi eredmény, de ezek is inkább gyermekcipõben járó próbálkozások. Elnézést kérek a sok fejlesztõtõl és mérnöktõl de ezek a mind elérhetõ dolgok amiket beleépítettek ebbe az autóba. Ilyet bárki kitalál fogj egy kasznit, használd fel a legjobb anyagokat és tedd bele a ma elérhetõ összes alternatív próbálkozást. Olyat mutassanak nekem amire eldobom az agyam és elcsöppenek izgatottságomban ne 15 éve meglévõ dolgokat.
"A, csak így hasraütésre, 50-60kg akksi cseréje azért nem olyan egyszerû dolog ám." Jól elhelyezve egy kiemelõ géppel nem okozhat gondot.
"Ráadásul egy ilyen hálózat kiépítésést mégis ki fogja finanszírozni? Ha az autót gyártó cég, akkor az autó összköltsége máris tetemesen megnõ, esetleg teljesen gazdaságtalan lesz." A benzinkutakat sem az autógyárak finanszírozzák...
"És különben minek kéne egy hibridben akksit cserélni? " Kérdés, hogy a sok ötletelésbõl mi fog valóban elterjedni. Ha lesz benne benzinmotor, akkor tényleg nem kell cserélgetni. Szerintem a jövõ az üzemanyag cella hidrogén tankolással. Így valóban nem lesz szükség aksicserélgetésre. Csak én tartok egy kicsit a 300 vagy 600 bar-os hidrogéntartálytól. Egyébként honnan fognak annyi hidrogént szerezni? Bár jön a felmelegedés és a sarkról leolvadt vizet majd jól eltankoljuk és nem kell félni a tengerszint megemelkedésétõl :D Csak honnan lesz annyi böszme sok energia vízbontásra, ha már a légkondik is gondot okoznak néha? Lehet, hogy mindenki otthon -is- fog tankolni a kis szélturbina/napcella-teleprõl az otthonában? Szép zöld jövõ...
A jármûvekbe létezik egy speciális lítium-ion akkutípus, a lényeg, hogy a normál li-ion akkukban kobalt-oxidot használnak anódnak, ehelyett a vas-foszfát több szempontból is jobb választás. Az ilyen "LFP" akkuknak több elõnyük is van: nagy áramerõsség (töltés és kisütés akár 20 perc alatt károsodás nélkül) nem mérgezõ olcsó nem gyúlékony hosszabb élettartam Egyetlen hátrány a kobalt oxidoshoz képest kb. 20%-al kisebb energiasûrûség.
Én nem vagyok szakértõ, de ez a vadállat külsõ nekem valamiért rohadtul bejön
"-A pedál csak opció, nem kötelezõ használni." Nem, de nevetségessé teszi az egész koncepciót. Rossz PR.
"-A gyors töltésre van lehetõség. Szabvány a neve. Egyszerûen szabvány aksi kell, amit feltöltve lehet gyorsan cserélni az "aksikúton" :)" A, csak így hasraütésre, 50-60kg akksi cseréje azért nem olyan egyszerû dolog ám. Ráadásul egy ilyen hálózat kiépítésést mégis ki fogja finanszírozni? Ha az autót gyártó cég, akkor az autó összköltsége máris tetemesen megnõ, esetleg teljesen gazdaságtalan lesz. És különben minek kéne egy hibridben akksit cserélni? Nem egyszerûbb megtankolni?
A cím egy kicsit megtévesztõ! Úgy adja elõ, mintha már tuti lenne, pedig csak egy nevén nem nevezett "szakértõ" véleménye alapján akadékoskodik a szerzõ. Amolyan "a szar is ízetlen" cikk ez.
Nem olvastam el minden hozzászólást, csak úgy harmadát, de a következõket hozzáfûzném: -Az, hogy lapos a tetõ, attól még nem feltétlenül kell nagyobb légkondi teljesítmény. Nagy részt takar a napelem, valamint már létezik szigetelõ üveg. -A pedál csak opció, nem kötelezõ használni. -A gyors töltésre van lehetõség. Szabvány a neve. Egyszerûen szabvány aksi kell, amit feltöltve lehet gyorsan cserélni az "aksikúton" :) -Hogyan lesz minderre energia? Szerintem a házi szélerõmû rá a válasz, ami tömegáruként olcsó lesz, valminr ne felejtsük el az ITER-t, reméljük, egyszer menni fog. -Egyébként az elektromos áram még széntüzelésûként elõállítva is jobb, mint a helyi, relatíve kicsi aggregátokban elégetett sok millió benzines motor.
Szerintem...
"Bizonyiteknak ott van a szabadalmi leirasa" A szabadalmi leírás nem bizonyítja a mûködõképességet - az ötlet védelmére szolgáló jogi eljárás.
"Ezert 60 Hz amerikaban a halozat mivel az rezonal. Errol meg Tesla tehet mivel a westinghouse rendszereket o tervezte. Edison eloszor egyenaramot, majd 25, vegul 50Hz-es valtoaramot szeretett volna." Kis történelem 1890 Westinghouse considered that existing arc-lighting equipment operated slightly better on 60 Hz, and so that frequency was chosen. Semmi rezonancia. A meglevõ ívlámpák jobban mûködtek azon a frekvencián.
"A vaz az energiaelnyelo elem, nem a burkolat. " Ez igaz, de ez nem egyenértékû azzal, hogy mindegy mibõl van a burkolat. Pl jó dolog, ha egy elcsapott galamb nem lyukasztja át a karosszériát.
Dragsterek mint biztonsági szempontból követendõ példa? Normális vagy? Azt teljesen más szempontok alapján terveik. A biztonság eléggé hátul van a sorban.
"Ha egy kamionnal vagy egy csuklos jarmunel kepesek 1 teherhordo pontra tenni az egeszet" Az, hogy egy kamionnál rá vannak kényszerülve ilyenekre (mert ugye valahogy be kell kanyarodni a sarkon), nem jelenti azt, hogy ennek nincs negatív hatása a menettulajdonságokra. Vezetés közben nagyon is figyelni kell arra, hogy ez hogyan befolyásolja a menettulajdonságokat. Példaként had hozzam fel a rengeteg utánfutós/lakókocsis balesetet.
"Bizonyiteknak ott van a szabadalmi leirasa." Hányszor kell még elmondani, hogy egy szabadalmi papír semmit nem bizonyíték. Nem kell bemutatni mûködõképes prototípust, sõt, még az elméleti mûködõképességet sem vizsgálják. Nem véletlenül van a rengeteg hülye vízhajtású autós szabadalom.
""karosszeria anyaga: ide barmi jo, hiszen nem teherhordo felulet, tehat akar ragasztott papirbol (lasd: trabant) vagy vizallova tett vaszonbol is lehet" A Trabant építése óta már biztonségi szempontokat is figyelembe illik venni egy autó tervezésekor. Nem, egyátalán nem mindegy mibõl van a karosszéria..."
A vaz az energiaelnyelo elem, nem a burkolat. Egy duraluminium csovazas szerkezet barmilyen boritast kaphat. Ezert is alltak at az aluminium vaz/muanyag burkolat kombinaciora a boeing-nel. Az airbus titanium/muanyag kombinaciot hasznal, mert az meg konnyebb (viszont dragabb). Egy alu csovaz boven eleg, ezt kapnak a rally autok es dragster-ek is.
""-kormanyzas: azert kell elektromos kormanyzas es fek, mivel jol lathatoan differencialis kormanyzasu a jarmu, tehat a kerekek sikja nem valtozik (lasd: tankok es robotok)" Jól láthatóan? Mibõl látszik ez?"
Nezz be ala egyszer ha eppen ki van allitva valahol.
""-solo-duo: a japanok keszitettek olyan 8 kereku elektromos autot, ami annyibol allt, hogy elol 4 kerek, hatul 4 kerek (8 kerekagymotorral, vegsebessege 320 km/h); az autok osszefogatasara eleg 3-8 rogzitesi pont az autok hatlapjnal, ami utan a rendszer 1 jarmukent mukodik (amennyiben van emu csatlakozas a ket egyseg kozott)" Megint csak azt mondom biztonsági szempontok is vannak. Szerkezetileg nem hizsem, hogy ugyanolyan biztonságosra meg lehetne csinálni egy ilyen autót. De az bizonyos, hogy nem lenne egyszerû. Ez nem a 8 keréken múlik."
Ha egy kamionnal vagy egy csuklos jarmunel kepesek 1 teherhordo pontra tenni az egeszet, akkor ennek a tobbszorose egy kisebb es konnyebb jarmunel biztosan eleg lesz. Mondjuk az osszeszereles nem lesz egyszeru, de pl. az amerikai roadrailer-ek is mukodokepesek (egy kamion alvaz ala kerul 8 vasuti kerek, a gumikerekek meg lognak a levegoben)
""A Tesla fele elektromos auto emp hullammal mukodott (lasd: Tesla fele energiaatviteli rendszer), amit jol mutat hogy egyszer sikeresen fel is robbantott a rendszerrel egy tavolabbi generatort." Mûködött ám a halál. Teslát mindenféle fantasztikus Emp kütyükkel összefüggésbe hozzák, csak éppen semmire nincs bizonyíték. Ó persze, tényleg ki lehet nyerni áramot elektromágneses mezõbõl, csak épp nagyon rossz hatásfokkal."
Bizonyiteknak ott van a szabadalmi leirasa. A hatasfok tenyleg nem jo, viszont a rontgencsovekkel mukodo egyeniranyitoja egesz jo talalmany, csak sajnos karos az egeszsegre. (ezt eloszor nem tudta, kesziett belole audio erositot is) A kiserleti bizonyitek pedig egy karteritesi per formajaban maradt fenn, amikor a kozeli kis telepules vadonat uj generatora robbant fel egy sikeres de nem eppen szandekos emp kiserlettol. Az atviteli hatekonysag egyebkent novelheto a legkor ionizalasaval, csak sajnos ez tobbnyire halalos a legtobb eloleny szamara, amire Tesla is rajott ezert abba is hagyta a fejlesztest, bar halalsugar neven meg emlegette idosebb koraban. Egyebkent jobban mukodik az energiaatvitel ha a Fold termeszetes rezonanciajara vagy annak tobbszorosere allunk be. Ezert 60 Hz amerikaban a halozat mivel az rezonal. Errol meg Tesla tehet mivel a westinghouse rendszereket o tervezte. Edison eloszor egyenaramot, majd 25, vegul 50Hz-es valtoaramot szeretett volna.
A szuperkondiknak nagyon kicsi az energiasûrûsége az elemekhez és az aksikhoz képest... Szóval max akkor lesz ezeké a jövõ, ha ezen a téren sikerül jelentõs fejlesztést elérni.
"karosszeria anyaga: ide barmi jo, hiszen nem teherhordo felulet, tehat akar ragasztott papirbol (lasd: trabant) vagy vizallova tett vaszonbol is lehet"
A Trabant építése óta már biztonségi szempontokat is figyelembe illik venni egy autó tervezésekor. Nem, egyátalán nem mindegy mibõl van a karosszéria...
"-kormanyzas: azert kell elektromos kormanyzas es fek, mivel jol lathatoan differencialis kormanyzasu a jarmu, tehat a kerekek sikja nem valtozik (lasd: tankok es robotok)" Jól láthatóan? Mibõl látszik ez?
"-solo-duo: a japanok keszitettek olyan 8 kereku elektromos autot, ami annyibol allt, hogy elol 4 kerek, hatul 4 kerek (8 kerekagymotorral, vegsebessege 320 km/h); az autok osszefogatasara eleg 3-8 rogzitesi pont az autok hatlapjnal, ami utan a rendszer 1 jarmukent mukodik (amennyiben van emu csatlakozas a ket egyseg kozott)" Megint csak azt mondom biztonsági szempontok is vannak. Szerkezetileg nem hizsem, hogy ugyanolyan biztonságosra meg lehetne csinálni egy ilyen autót. De az bizonyos, hogy nem lenne egyszerû. Ez nem a 8 keréken múlik.
"A Tesla fele elektromos auto emp hullammal mukodott (lasd: Tesla fele energiaatviteli rendszer), amit jol mutat hogy egyszer sikeresen fel is robbantott a rendszerrel egy tavolabbi generatort." Mûködött ám a halál. Teslát mindenféle fantasztikus Emp kütyükkel összefüggésbe hozzák, csak éppen semmire nincs bizonyíték. Ó persze, tényleg ki lehet nyerni áramot elektromágneses mezõbõl, csak épp nagyon rossz hatásfokkal.
"Ez a "gonosz olajmultik" duma nagyon ócska és elcsépelt, jellemzõen azok jönnek vele akik csak felületesen ismerik a témát, és egyébként kül. összeesküvés-elméletekben hisznek."
Sajnos a mai világ szellemi színvonala mellett sajnos túl sok ilyen 'hívõ' van...
"a japanok keszitettek olyan 8 kereku elektromos autot, ami annyibol allt, hogy elol 4 kerek, hatul 4 kerek (8 kerekagymotorral, vegsebessege 320 km/h)" Eliica
"Viszont amig lampaba valo benzin minden tanyan volt" Petróleum való a lámpába nem benzin.
"A Tesla fele elektromos auto emp hullammal mukodott " Tesla körül rengeteg mendemonda, városi legenda kering, pláne hogy rengeteg fantazmagóriája volt (annak ellenére egy tényleg remek feltaláló volt).
"Megfelelo vevo rendszerrel ma is lehet energiat lopni a kozeli tavvezetekekbol. A legtobb 0 ponti generator is igy mukodik. (ha tudja ezt az epitoje, ha nem)" Vákumenergia ;)
Magyar autó. Akkor most ujjongjak? Nem elég, hogy magyar, legyen CSÚCS.
Legyen benne a legmodernebb anyagok, nanócsövek, pókselyem, uccsó számtech, RT oprendszer, GPS, MI, robotpilóta, mozgóvécé stb. Ha látok egy ilyen dobást, akkor azt mondom: Á!
NiCd-re gondolt, gondolom. Különben az ólomaksi tényleg szennyezõ. 100%-ban újrahasznosítják? Az álmaidban. A lomisok szétkurkásszák, szétcincálják elõször, utána jöhet a recirkulálás.
Szerintem erdemes ide irni egy teteles cafolatot a cikkben allitottakrol: -vaz anyaga: a merevitest az aluminium otvozet vaz adja, amit regen duraluminiumnak neveztek es mar a masodik vilaghaboruban is ebbol gyartottak a repuloket -karosszeria anyaga: ide barmi jo, hiszen nem teherhordo felulet, tehat akar ragasztott papirbol (lasd: trabant) vagy vizallova tett vaszonbol is lehet -agymotorok: ez egy eleg regi technika, de mar a holdjarok is igy mukodtek (az is magyar mernok muve volt) -kormanyzas: azert kell elektromos kormanyzas es fek, mivel jol lathatoan differencialis kormanyzasu a jarmu, tehat a kerekek sikja nem valtozik (lasd: tankok es robotok) -fekrendszer: az elektronikus fekrendszer az energia visszanyeresehez kell es ha a vasuton bevalt akkor ide is jo lesz -energiaellatas: az aksik csak reszben adjak az energiat, a tobbit a motor-generator paros termeli, tehat az aksik csak bufferek; a napcellak viszont akkor is mukodnek amikor az auto parkol, tehat amig valaki dolgozik vagy vasarol, addig is tolt a kocsi a parkoloban; a pedalok csak pr fogasnak tunnek... -solo-duo: a japanok keszitettek olyan 8 kereku elektromos autot, ami annyibol allt, hogy elol 4 kerek, hatul 4 kerek (8 kerekagymotorral, vegsebessege 320 km/h); az autok osszefogatasara eleg 3-8 rogzitesi pont az autok hatlapjnal, ami utan a rendszer 1 jarmukent mukodik (amennyiben van emu csatlakozas a ket egyseg kozott)
Es vegul nehany megjegyzes:
A Tesla fele elektromos auto emp hullammal mukodott (lasd: Tesla fele energiaatviteli rendszer), amit jol mutat hogy egyszer sikeresen fel is robbantott a rendszerrel egy tavolabbi generatort. Ez ma mar nem jarhato, tul sok erzekeny gepunk van, amik akkor meg nem leteztek. Megfelelo vevo rendszerrel ma is lehet energiat lopni a kozeli tavvezetekekbol. A legtobb 0 ponti generator is igy mukodik. (ha tudja ezt az epitoje, ha nem)
Az Edison fele elektromos auto ugyanakkor keszult el, amikor a t-modell. Viszont amig lampaba valo benzin minden tanyan volt, addig orszagos elektromos halozat meg sehol sem. Vegul a Ford fele t-modellek kaptak meg az Edison fele villanymotort, inditomotornak es generatornak. Ezert volt az, hogy ha elfogyott a benzin, a t-kkel meg jopar kilometert lehetett az inditomotorral aksirol menni. A prius ugyanazt a hajtaslancot kapta, sot sikeresen megjelent ugyanaz a tervezesi hianyossag is, mint ami anno elojott. (ugyanazzal a javitassal, amikor a mernokok rajottek)
Aki meg nem latott pedalmentes autot, az nezzen meg egy mozgasserulteknek keszitettet vagy egy Ford t-modellt. Utobbinal a pedalok a felautomata segessegvaltot kezeltek, a gazkar a kormanyon volt (kuplung sehol, a tengelyfek meg az egyik fokozatban volt). Egyebkent mar a 80-as evek cadillac-jeiben is volt elektronikus tempomat, kormanyon levo sebessegszabalyzo karral.
Osszefoglalva az auto technikailag megvalosithato lenne akar most is, bar arban inkabb 5 millio korul jonne ki, de a diszites elhagyasaval, olcsobb burkolattal es egy spartaibb belso terrel ez javithato lenne.
Köszönjük, hogy a már százezerszer elpuffogtatott marhaságot százezeregyedszer is benyögted. Az, hogy az akkumulátorokhoz semmit sem értesz a világos, de minek hirdeted ezt ennyire?
Jobb helyeken az ólomakkumulátorok majd 100%-át újrafeldolgozzák, annak ellenére, hogy szerinted ez nem lehetséges. A NiMh akkumulátorokban mi a súlyosan környezetszennyezõ? Legfeljebb a hozzá nem értésed az.
...és messze jobban néz ki, mint a többi hasonló, elfogultság nélkül.
Istenem, amit ezek itt összemakognak, hogy így szar, úgy szar... ez szánalmas.
Magyarország nem tudom, mióta nem rukkolt elõ semmi világmegváltó dologgal, holott volt idõ... A magyar buszkeség mára kimerül a hõbörgésben. Abból meg nem lehet autóalvázat gyártani. Való ezeknek ló és istálló, nem ecoautó.
Nem is tudom, mi a rosszabb, a magyar emberek mentalitása, vagy a gazdasági helyzet....
Ha vissza emlékszik valaki, alig 100 éve még azt mondták:
Repülõ gép??? Soha... Aztán Elektromos repülõgép???? áááá olyan nem lesz.... Azóta történt 1-2 dolog, bár érdekes, hogy vagy az USA vagy a japi-kínai részen fogadják el az újításokat, ami lassan becsorog európába, s örülön hogy alap felszereltség az elektromos ablak, stb. közben a japik, amcsik röhögnek mert 70 es évek óta nincs kocsi amiben ne lenne ilyen cucc.... A háztartási gépekrõl ne is beszéljünk ....
Elég sokat vagyok külföldön, s látom, hogy a magyarok élen vannak a negatív gondolkodásban, fõleg ha másik magyarról van szó. Itt 1 forradalmi termék, ami végre valami újat hozhatna, s mi történik? Mindenki a hibát keresi benne, de persze a megoldást nem. Ezt nem a fórumozókra értem hanem a magyar "szakemberek" re akik pl bírálják ezt a fejlesztést. Írigy béna rosszakaró magyar....
Lehet jobban járna a fejlesztõ ha õ is kimenne USA ba, s akkor megint emlegethetnénk, nézz már, nem csak atomot, számítógépet, de még új kocsit is adtunk a világnak.... (sjanos nem Magyarországon)
De ez csak az én véleményem. Remélem összejön s megmutatja a MAGYAROKnak hogy igen is lehet újat csinálni!!!! Én drukkolok neki!
Üdv.
Biciglit olcsobba is találok. kicsi sz@r de a miénk ! :) Szvsz a kövi "kocsi" amit kidobnak biztosan jobban érdekelni fog.
jaja, kár hogy eddig még csak a kuruzsló-tudósok tudták bizonyítani. Teslán meg ne tessék csodálkozni, aki embereket tudott teleportálni, az miért ne döngethetett volna elektromos autóval anélkül, hogy töltenie kellett volna (egyébként az "embereket tudott teleportálni" kifejezés kicsit erõs, mert ha jól emlékszem katonákat akart egy csatahajóra vinni teleportációval, csak vmi. balul sült el, és egybeolvadtak a hajóval )
Egyébként a témához: ennek a fejlesztésnek az egyetlen igazi nagy buktatója (és ez az elektromos autóké is általában) az aksik kérdése (mint már elõttem is írták). Egyrészt drágák, nem túl hosszúéletûek, illetve ha tönkremennek egy nehezen (vagy egyáltalán nem) újrahasznosíthatóak, ellenben veszélyes hulladékok, súlyosan környezetszennyezõek. Szóval ha teljesen ezekre állnánk át, lehet h. jobban kibasznánk magunkkal mintha az összes olajat és földgázt elpöfékelnénk.
"hogy Tesla 80 vagy 70 évvel ezelõtt villanyautóval furikázott, el nem tudom képzelni mivel töltötte az aksijait, és mennyire volt az gazdaságos."
Nincs ebben semmi kulonos tesla az ugynevezett nullponti energiat hasznalta.Persze ez ma meg tiltott dolog,de egyszer majd talan eljutunk,oda hogy szabadon kutathato legyen.
Marhaság. Ha egy ilyen "csodatalálmány", ami ingyé termeli az áramot (vagy nagyon olcsón) a kezükbe jutna, rögtön levédetnék, és az összes olajos pénzüket belefektetnék. Tudod miért? Mert valószínûleg mind közép-és hosszútávon nagyobb haszonra tehetnének szert (az olaj "kibányászása" egyre drágább, ahogy fogynak a könnyen elérhetõ készletek), illetve mert attól félnének, hogy más elõbb lenyúlja az ötletüket, és õk hoppon maradnak. Ez a "gonosz olajmultik" duma nagyon ócska és elcsépelt, jellemzõen azok jönnek vele akik csak felületesen ismerik a témát, és egyébként kül. összeesküvés-elméletekben hisznek.
"de megette a fene, ha 30.000 km-enként ki kell fizetni újabb 1 gurigát a kötelezõ szervíz, kötelezõ aksi cseréjénél... " Ez mar ma sem jelent problemat a lithium titan akukra 20 ezer feltotest irnak,ez tobb evtized hasznalatot jelent,es a sima lithium-ion akuk is kibirnak 5-6 evet.De akar milyen akurol van szo az biztos hogy mire eloszor cserelni kell addigra mar minden szempontbol lenyegesen fejletebb akuk lesznek.
Azért ez nem így van. A kereskedelmet a piaci törvények (kereslet-kínálat) irányítják, nem a sejkek, õk csak haszonélvezõi ennek. Ilyen csodatalálmány sajnos nincs. Mondjuk, annyi kétely bennem is van, hogy Tesla 80 vagy 70 évvel ezelõtt villanyautóval furikázott, el nem tudom képzelni mivel töltötte az aksijait, és mennyire volt az gazdaságos.
az olajégek uralnak szinte mindent ... ha õk megszüntetik az olaj áramlását akkor megszûnt a világ létezni.. amíg lesz olaj addig az olaj cégek nem engednek más technológia alkalmazását. Van elég pénzük lapátra tenni a feltalálókat és a terveket elkobozni. minden társadalomnak és civilizációnak ez a hibája nagyon függ egy bizoyos nyers anyagtól, s aki azt uralja az elõtt térdel a világ. Tiszta Dûne..
"A fûszernek áramlania kell."
Én ezt nem hiszem. Ha most elõállna valami ingyen energia dologgal valaki, az olyan gazdag lehetne, hogy el sem tudod képzelni. Mindenesetre a mi országunkat szomszédostul megtudná venni. Az arabok ugyan mit tudnának tenni? Európának, japánnak, de az amcsiknak is égetõ szükségük van olcsó energiára. Az eunak meg még jó pár nemzetnek semmi haszna az olajból, gázból, szénbõl sõt inkább nyûg.
Szerintem már rég meg van a megfelelõ energiahordozó ami most forradalmasíthatná a közlekedést. Csak jó mélyen el van dugva valami elképzelhetetlenül gazdag és befolyásos ember fiókjában és le merem fogadni ,hogy nem egy politikus inkább üzletember. Nem is foglya addig elõvenni amíg egy csepp értékesíthetõ kõolaj is lesz a Földön mert addig abból is pénz származik neki ráadásul a szaudiak és a dubajiak se lesznek rá mérgesek amiért feleslegessé tette az olajukat. Aztán ha kifogy az olaj elõkotorja ezt a jó kis energiahordozót amit természetesen õ fog értékesíteni így a gazdag még gazdagabb lesz. Ne csodálkozzunk ,hogy nem kapnak az ilyen projektek megfelelõ támogatást.
Kinézete nagyon tetszik.
egy erõs szélvihar elviszi :)))
Éjszaka a színesfémgyûjtõ kisebbség felteszi egy talicskára, és hazaviszi a 270 kilós autót :)
egy 270kilós autót azért nem lehet olyan nagyon nehéz tolni, ez a súly kevesebb, mint a fele a kispolákénak :) nagyon jó, h kevés benzint fogyaszt (ha egyáltalán), de arról nem szól a fáma, hogy hány km-enként kell cserélni az aksikat! és az elhasználtakat marhára nem olcsó vagy egyszerû ártalmatlanítani... és az meg végképp nem hiányzik, hogy mass productban öntsük az óriás akkumulátorokat a szeméttelepre! az sokkal rosszabb lenne, mint a co2. szóval lehet h 3milla lesz a kocsi és nagyon olcsó lesz a fentartása és üzemeltetése, de megette a fene, ha 30.000 km-enként ki kell fizetni újabb 1 gurigát a kötelezõ szervíz, kötelezõ aksi cseréjénél...
Amúgy aki nem hiszi hogy a elektromos autóké jövõ nézze meg ezt a videót. Ettõl azért még messze van a magyar cucc, de mindent bele fiuk. Legalább van valami kis innováció, kis fejlesztés. A videó elektromos autó vs. Porsche 911 turbo http://www.youtube.com/watch?v=L7zHcvDPxYU
"Törésbiztonság: városba, ahol max átlag 20-szal araszolsz vele, teljesen elfogadható a papírtrabi is."
Csak sajnos az nem igaz. Egy autó, ha átjön a szélvédön tökmindegy mennyivel jön az már régen baj. 20 km/h-val is már elég komoly dolgokat lehet tenni. Nekem már jött bringás, elég csúnya volt. Akkor ezt képzeld el egy autóval. Uh...
Szerintem FRAYER jobbat tud ennél
szerintem meg a pedálok egy autóban netto hülyeség, kb. ugyanannyi értelme van mint a kurblis notebooknak. Mert ha az akksi lemerült akkor cseszheted, nem attól a pedáltól fog menni az autó. De legalábbis nem jobban mintha tolnád. De ugye alapjában véve a legtöbb ember ha lerobban, akkor lestoppol egy másikat amelyik hazahuzza és ezt itt is meg lehet tenni.
Amúgy az ötlet jó, csak hát drága még mindig.
A pedalok nagyon jok sportolasra,hogy ne az legyen mint manapsag hogy az emberek csak ulnek kocsiban mozdulatnul.Es ha kifogy az aram meg mindig jobb padalozni,mint felre allni,vagy tolni az autot.
Sajnos annyi energia sose fog összejönni egy elektromos autóban, se pedállal, se napelemmel, amivel megközelíthetõ egy mai autó energiaszükséglete. Ergó mindenképp energiahordozóra, ésvagy töltésre fog szorulni. Ahhoz meg energia kell. Arról, hogy ezt az energiát honnan teremtsük elõ soha senki nem beszél. Nem készül senki elekromos közlekedésre, vagy hogy az energiaforrások közül el lehessen végre tûntetni a fosszilis energiahordozókat. A következõ hír lehetne egy tenyésztõ atomreaktor üzembeállítása Pakson. De ha nem megy, akkor még négy második, neaggyisten harmadik generációs blokk.