Tény, hogy klassz volt velük játszani, és az is tény, hogy klasszak voltak az akkori technikai színvonalhoz képest.
Néhány év múlva a mai játékok is erõsen elavultak lesznek, de még a játékélményre sem úgy fogunk többségüknél emlékezni, hogy valami nagyon klasszak voltak...
Igaza van, egyszerûen az van hogy akik még gyerekként játszottak vele, és "klassznak" találták az akkori játékokat, azok már nem a tényekre emlékeznek belõle, csak arra hogy milyen klassz volt játszani vele.
A körökre osztott játékok sajnos tényleg halottak. Egy két freeware található még. Én is nagyon szerettem ezeket. Nem olyan régen megjelent egy Fantasy Wars néven. Nekem tetszett, bár vannak hibái.
Én alig találok ma jó játékot igaz a kedvenc stílusom a körökre osztott stratégia és fantasy is kihalt. de a sporán kívül sok új most se lesz a cucat x edik részek korát érjük
"Pl a Bullfrog csinált 3 sikerjátékot (Magic Carpet 1-2, Dungeon Keeper 1), meg 1 buktát (Dungeon Keeper 2), és a cég ment is a levesbe."
Ez azért igy elég sarkitás. Csinált azért még olyan játékokat, hogy Populous, Powermonger, Syndicate, Theme Park, Theme Hospital, Simcoaster, hogy csak a legismertebbeket emlitsem. A rolót meg inkább azért húzták le mert fokozatosan eligazoltak onnan a koponyák pl Peter Molyneux.
"amikor még mono vga volt kb minden 2. vga monitor, ami csak zöld árnyalatokat kezelt."
Az nem mono vga volt, hanem monochrom monitor (Hercules), ami két szint tudott kezelni. Normális gamék nagyrésze már akkor sem futott rajta. A Mono VGA az szürkeárnyalatokat tudott, elõnye az volt, hogy futott rajta minden játék csak nem volt színes.
szerintem ezt 2000 körül ha kijelenti az emberek többsége egyetért, de szerintem azota lehalt...manapság ilyen ál-innovácio folyik amik kitartják az adott játékot a jo értékelésig/megvásárlásig/esetleg villámgyors végigtolásig aztán leeseget midenkinek hogy látott már ilyet lehetett volna jobb is.
Szerény véleményem szerint már most kijelenthetõ, hogy ez a játék ütni fog... Nem csak Graf téren, hanem mert úgyszólván a rajongói tábor fejleszti a játékot, illetve figyelembe veszik a hozzászólásokat és ha úgy ítélik meg hogy jó ötlet bekerül a játékba. Mellesleg szívesen várnak ûrhajómodelleket, zenéket, artworkokat, ötleteket a játékhoz.
Mire kijön az Elite IV addigra az Infinity már rég a piacon lesz, és nem tudom Braben mi olyat tartogat a tarsolyában ami még ezt a projektet is megveri...
A dolog egyik fele ott van, hogy régen ha volt 1 igazán fika játék, azt ki se adták, mivel a játékfejlesztõk akkor keresték meg a kiadókat, amikor már kész volt. A kiadó meg vagy kiadata, vagy elhajtotta õket a francba. Tehették ezt azért, mivel egy játékot írt max 5 fõ, max 1 évig, annyit meg bárki meg tudott finanszírozni egy lakásra felvett jelzálogból. Aztán ha bejött, akkor a sok-sok zsébõl lehetett embert felvenni, és írni újabb (bonyibb) játékot, ami vagy bejött vagy sem, a cég vagy csõdbement vagy sem. Pl a Bullfrog csinált 3 sikerjátékot (Magic Carpet 1-2, Dungeon Keeper 1), meg 1 buktát (Dungeon Keeper 2), és a cég ment is a levesbe. Ma, mivel a kiadók finanszírozzák a játékokat összerakják a kezüket, ha egy fejlesztõ csapatnál 4-bõl 3 játék bejön. Máshogy nem is menne, mert ma már egy komolyabb játék fejlesztéséhez kell 50-100 fõ, meg 3 év, és így elõjön az probléma, hogy elég kevés játékfejlesztõnek van kastélya, amire ekkora hitelt vehetne fel, hogy saját maga finanszírozza a projectjét. De nincs is ezzel semmi baj, a világon minden jó ötletet kockázati befektetõk támogatnak meg pénzzel. A cikkben nyilatkozó emberke igazat mond azzal, hogy régen igen magasról le volt sz.rva a játék kezelhetõsége. Lehet nem emlékeznek már rá egyesek, de régen nem volt súgó, meg tutorial, meg hasonló extrák, hanem az ember megnézte a CoV-ban vagy az 576K-ban hogy milyen billentyûkkel mit lehet csinálni. Arról már ne is beszéljünk, hogy ergonómia kezelõfelületekben - asszem ha úgy kellene egy mai RTS-ben kattogtatni mint a Warcraft1-ben, akkor abszolút 0 pontot kapna minden játékteszten. Pedig az akkoriban igen király játéknak számított. De említhetném pl régebbi játékoknál a piros alapon kék gomb feliratokat, amikor még mono vga volt kb minden 2. vga monitor, ami csak zöld árnyalatokat kezelt. Vagyis a piros alapon kék az mono monitoron fekete alapon fekete volt. Ha mondjuk beleraktak volna egyikbe 1 kis zöldet, másikba meg nem, akkor lehet látszott volna valami monovga-n is. De ugye ki nem sz.rta le ezeket akkoriban. Egy hálózati játéknál pl mi ökörséget be kellett configolni: hány baudon kommunikáljon, milyen paritásbiteket használjon, meg hasonlók, ma meg már connect oszt jónapot. Szóval ezen a téren is kicsit fejlõdött az ergonómia.
Ja. Ráadásul szerintem a grafikája egyszerûen képtelen elavulni. Nem "szép volt a maga idejében", inkább egyedi, stilizált, már-már mûvészi, mint egy modern festmény. Kár, hogy a folytatása (Heart of the Alien, SegaCD) már sokkal bénább, és hogy ez a vektoros stílus gyakorlatilag itt megjelent, aztán el is halt.
"Anno kiadtak 10 játékot fél év alatt abból a 10 bõl 8 jó volt,"
Ezt te sem hiszed el. Vagy melyik idõkrõl beszélsz? 1990 PC? Mert max ott volt ilyen kevés játék (bár ebben sem vagyok biztos). Az adott platformokon mindig dömping volt játékokból, és szerintem régen sem volt jobb arány. 1-1 havi újságban lapozgatva mindig csak 1-2 game volt olyan ami egyáltalán valamennyire szimpatikus volt, az arány kb most is ugyanez, csak annó a fejlesztéstõl kezdve 1 éven belül (max) elkészült a játék, most évekig fejlesztik.
"A wizard pl több játékát sem adta ki, mert azt mondták rá, hogy jó - jó, de nem annyira."
Nem wizard hanem Blizzard és õk még most is ugyanígy mûködnek. Régen is ezt csinálták és most is.
"De hogy legyen alátámasztásom a sok "szarra" ezért írok ide játékneveket 2007-tõl."
ÉS felsorolátl itt mindenféle játékot és lefikázod azt is amit 2 ember fejlesztett. És pont errõl beszélünk, annó egy ilyen játék mint ezek simán tarolt volna mindent, mostmár kevés, de nem rosszabb mint a régi játékok csak a mai köntös miatt. Tudod anno ha volt egy jó ötleted akkor egykét haverral simán megcsináltátok a játékot, ma ezt már nem tudod megtenni. (Ennek ellenére szerintem vannak nagyon jó flash és egyszerûbb játékok aminek a nevét valószínûleg te sem ismered én viszont nagyon jókat játszottam vele. (Pl most legutoljára a Tradewind Caravans - abszolút régi feeling, tök egyszerû, stb, de régen egy ilyen játék tönkreverte volna a piacot mostmeg sehol nincs)
"(és az a szörnyû, hogy olyan játékokat adtak ki 2007-ben ami a HL motorra épült..)"
Hát ne vedd meg!
A játékoknál pont teljesen ugyanaz a helyzet mint a filmeknél. Lehet azt mondani, hogy a régi filmek sokkal jobbak voltak, de az igazság az, hogy akkor is nagyon sok szar volt meg most is nagyon sok szar van. Arányaiban több a szar ma mint régen, mivel kis túlzással ma már mindenki tud filmet készíteni mint ahogy játékot is.
Hát az általad felsorolt "rossz" játékokból tényleg egyet nem ismerek. Egyébként belegondolva ez egyre inkább így lesz... Egyre több játék készül majd... a technika fejlõdésével (és meggazdogodásokkal) és annak egyre nagyobb része szar lesz... sajna ez van bele kell törõdni és vadászni kell a gyöngyszemekre:)
Egy szóval sem említettem, hogy a C&C 3, vagy akár a Doom 3 "szar" lenne. Az emberkénk általánosságba beszélt egy "minõség növekedésrõl" én meg általánosságban leírtam, hogy ezzel miért nem lehet egyet érteni. Van sok olyan játék mostanság ami tényleg igen jó. Gears of War, MoHA, stb.
De a minõség javulást nem úgy vesszük, hogy akad pár jó. Nézzük meg aszámokat. Anno kiadtak 10 játékot fél év alatt abból a 10 bõl 8 jó volt, ami lekötötte az embert. Nohmár most fél év alatt kiadnak 50 játékot amibõl szerencse, hogyha van 6-7 olyan játék amivel el tudsz játszani, mert leköt. És itt ez a szám a borzalmas. Régen nem engedték meg a sok bóvli kiadását. A wizard pl több játékát sem adta ki, mert azt mondták rá, hogy jó - jó, de nem annyira. Most a világ egyik legnagyobb online játékát mûködtetik.. Csak tudtak valamit (nem játszok a WOW-al)
De hogy legyen alátámasztásom a sok "szarra" ezért írok ide játékneveket 2007-tõl.
Rogue Warrior, Doomsday, Soldier of Fortune: Payback (ez a nevét nem érdemli meg, az elsõ része jobb volt mint ez), Purebreaker 3, Brain Sanity, Home Sweet Home, Darkeden, Blokus World Tour, BubbleWorld Screenshots, BubbleWorld, Frankie Dettori Racing Screenshots, Frankie Dettori Racing, The Biggest Loser, Band of Bugs, Totally Spies!, Crusaders: Thy Kingdom Come, Helldorado, Spaceforce Captains, Svetlograd, Kaboodle, Pingus, Marble Arena, Trepidation Screenshots, Trepidation.
Ezek közül ki hányat ismer? Õszintén.. :D És ez csak egy kis ízelítõ. És igen. Ezek létezõ játékok...
Minõség javulás az van. pl. Stalker, farcry, cysis, de a jó játékok mellett annyi rakat szemét van mint még soha. www.strategyinformer.com itt körül tudtok nézni, elég sok minden fönt van és a legrosszabb játékról is vannak képek leírások.
(és az a szörnyû, hogy olyan játékokat adtak ki 2007-ben ami a HL motorra épült..)
"Szerintem RTS soha nem volt stratégia, mindig is akciójátéknak tekintettem õket."
Én ezt csak az újabb gaméknák vettem észre. RTS szerintem akkor megy át akcióba amikor túl gyorsan történnek a dolgok. Starcraft az szerintem normal sebességig jó, de vannak akik tök faston nyomják, ugy meg nekem már nem tetszik mert csak hentelés meg klikkhegyek lesznek belõle.
Csak tegyünk különbséget a "engem az akkor lekötött, ez meg most nem" és a "régen jók voltak a játékok, most meg szarok" közt, mert az utóbbi megállapítás nem igaz!
Another World-öt ne bántsd, máig _a_ kedvenc játékom! :) Én nem jártam vele így, én amióta elõször végigjátszottam(~'94), nagyjából éves rendszerességgel elõveszem, és végigjátszom újra, úgy 20 perc alatt. De illúzióim nincsenek, az egy nagyon hangulatos, grafikailag teljesen egyedi, de egyszerû és rövid akciójáték.
Mikor láttad utoljára a C&C-t élõben? Szerintem meglepõdnél a pályák méretén, fõleg a C&C Goldban, ahol már látsz is valamit (mert nem 320x200, hanem 640x480). Kb 2-3 képernyõ az egész pálya. Komolyan. Nézd meg! Én nemrég(egy-másfél éve talán) láttam, és pontosan ezen döbbentem le.
Tiberian Sun már jóval tágasabb.
"Ezzel egyetértek, sajnos az új C&C az inkább akciójáték mintsem stratégia... :("
Szerintem RTS soha nem volt stratégia, mindig is akciójátéknak tekintettem õket. Azért valljuk be, az elsõ C&C is elég erõsen arról szólt, hogy több tankot gyárts, mint amennyi a gépnek van, azt' jó'van.
Szerintem ez meddõ vita. Egy mostani fiatal gyereknek egy régi játék semmit nem mond, unalmas és béna, és sajnos igaza is van. Nekünk megszépíti az idõ meg a fiatalság illetve az újdonság varázsa. Amikor még öltünk 1-1db COV magazinért, amikor az volt a program hogy egyszer havernál, egyszer nálam játszottunk valami kalandjátékot, azok voltak a szép idõk. A MI szemszögünkbõl. Példa az Another World - anno egyik legjobb játéknak tartottam, minap leszedtem netrõl a windowsos új verziót (a játék meg minden tökugyanaz, csak lehet futtatni mostani gépen is). Egyrészt a régen tök bonyolultnak és nehéznek tûnõ dolgok most arra voltak elegek, hogy fél óra alatt végigjátszam az egészet, és pislogjak nagyokat, hogy mennyire béna. Persze a nosztaliga miatt nagy élmény volt de semmi több. Gyanítom ez bármelyik régi játéknál fent áll.
Hát, C&C tényleg jó, Red Alert is, még Tiberian Sun is... Azóta azonban elszállt a dolog, a járékban hiába van meg minden, ha 5x5 centis pályákat adnak hozzá... RA2 is szar volt már ebbõl a szempontbõl, szinte nem is lehet fejleszteni, terjeszkedni mert a hülye gép máris lerohan... Biza a grafika "emelkedett" de a térképek összementek, nincsenek már bennük olyan jó kis összetett küldetések. Szóval a C&C 3 ötletben nem rossz, de játszhatóságban mégis gáz.
Errõl beszélek, az igények gyorsabban nõnek, mint amit a játékok nyújtani tudnak. Régen nem voltak ekkorák, az igényekhez képest 15 éve relatíve jobbak voltak a játékok. Objektíve meg _nem_.
Ellenben ma is vannak szinte tökéletes játékok, és onnantól az lesz a mérce.
De akkor a régieket is ehhez a mércéhez kéne mérni, mert különben segget csinál a szájából az ember...
Nem, barátom, te is öregszel. Ma már nem köt le ugyanaz a cucc, amit régen 5x végigjátszottál.
Emellett igen sok tapasztalatot gyûjtöttél össze a játékokról az évek folyamán, és elvárod, hogy egy játék legyen annyira újszerû, mint az egyik, annyira izgalmas, mint egy másik, és olyan flottul összerakott, mint egy harmadik.
Felsoroltál jópár játékot, hogy milyen jók. C&C. Tényleg jó. De akkor az új C&C3 miért szar? Gyakorlatilag ugyanazt tudja, mint az alap C&C, a két régi oldal csak 1-2 új egységet kapott, meg bejött egy új nép. Tökugyanaz, mint 15 éve az elsõ rész, mégis ma már szar. Wolfenstein-Doom-Quake hármas klasszikusnak számít. Kijön a Doom3, igaz, hogy a régiekkel ellentétben ennek egyáltalán _VAN_ sztorija, mégis megkapja, hogy unalmas, agyatlan, hentelõs. _UGYANAZT_ tudja, mint a régiek(mész elõre, lelõsz mindenkit), mégis a régiek azok nagyon élvezetes klasszikusok, az új meg egy grafikára gyúrt, agyatlan, fantáziátlan techdemó. Mintha az id _valaha_ is csinált volna "igazi" játékot.
"Tehát mielõtt ilyen baromságokat mondunk el kéne gondolkozni, hogy régen milyen történetek voltak." Részletezd már a Wolf-D-Q hihetetlen bonyolultságú sztoriját, kérlek! DukeNukemé is jöhet, vagy a Hereticé! Esetleg, hogy magasabb legyen a labda, point'n'click is jöhet!
Észre kéne venni, hogy ami 15 éve kurvajónak számított, az ma már egyszerûen _kevés_. Észre kéne venni, hogy _objektíven_ azok nem jobbak a maiaknál, hogy az idõ szépíti meg az emlékeket.
És le kéne arról szokni, hogy kettõs mérce alapján hülyézz le embereket. (Csak jótanács...)
A játékok biza nagyon nagyot változtak, az elvárásokkal együtt... Mondjuk egy Zool, egy Bumpy, Golden Axe, Rayman (no nem a 3d) mindig újra játékra tud bírni, és még folytathatnám... Azért azokon még erõsen érezhetõ a játék jelleg, ma meg - persze a hiper sok változtatás mellett - egyszerûen bonyolult lett a játszás. Nem csak menni kell meg ütni/lõni stb, egyszerre kismillió dologra kell figyelni, és így elveszik a relaxig jelleg... Ettõl persze vannak jó játékok, néha túl jók is amik erõs függõséget okoznak, csak már rég nem ugyanaz a cél, a jelleg...
Hát ez tragédia :D Most komolyan. Ki ne emlékezne a régi remekekre? És ki mondja rájuk, hogy rossz???!! Hát az vagy hülye, vagy nem élt akkor.. :D Én még emlékszem arra amikor megvettük az elsõ jó c64-est és elkezdtük vele mereven fûteni a szobát, mert egész este ment.. :) De, hogy lépjek kicsit közelebb. Ki ne emlékezne a következõkre: Command & Conquer, Red Alert + (2), StarCraft!!!, Warcraft!!, Cossacks!!!!, Sudden Strike, Day of the Tentacle, Dark Coloni, Age of Empires I - II, Deus Ex, Half Life!!!, Doom, Wolfeistein, Quake... Tehát mielõtt ilyen baromságokat mondunk el kéne gondolkozni, hogy régen milyen történetek voltak.
Amikor anno elkezdtünk játszani egy játékkal, bármilyen grafikája volt, azt végigvitted, mert érdekelt a története. De mostanában.. Én kb a Crysist a Quake 4-t, HL2-t és a CoD4-et vittem végig. És pár stratégiát.. De egyszerüen vannak olyanok amit felrakok és sikítok, mert akkora szutyok szemét a játék. És ez borzalmas. Anno minden játékot min 5x vittem végig, de ha most elkezdek valamit másodjára már inkább letörlöm a búsba, mivel unalmas lesz.. És ilyen hülyék vezetik a cégeket és ilyen hülyéknek csinálnak játékokat.. :S
Amúgy ajánlom mindenkinek a Penumbra nevû játékot. 4-5 emberke csinálta és megalázza a mostani játékokat, mind grafikailag mind történetileg.
Bocsi. Kicsit kiakadtam :(
Kisse elfeledkeztetek arrol, hogy a c64-es korszakban is volt olyan jatek,ami a grafikajaval adta el magat(Midnight Resistance,R-Type pl.) volt amelyiknek erre eselye sem volt,mast kellett felmutatni (Sim City,Bard`s Tale,Elite,etc.) volt amelyiket a neve adta el (Ghostbusters,Rambo)es volt amit a hangulat (Commando,Maniac mansion,Laser Squad,etc.). Manapsag az arany a gond: 10 jatekbol 9-nel a grafikara gyurnak (story? agymunka? (nem,a mas fegyo kell a masfele monstrahoz nem agymunka es nem is taktika..)es itt ki is merult:( Ez a gond: ugyan szamoljatok mar ossze hany jatekkal jatszottatok az utobbi 5 evben huzamosabb ideig? Illetve hogy miert? Ha ez a szam nagyobb mint 50,nem szoltam semmit,ha nem,akkor a csoka marhasagokat dunnyogott:)
Jó persze, ízlésekk és pofonok... de picit félreértettük egymást szerintem:) Az újítást ezalatt az egérrel mozgatós dologra értettem... nekem az újdonság volt. Én is tudom, hogy tök mind1 mint csinálunk a vége kb ugyan az lesz és nincs "6 végigjátszás" de mégis tetszett, hogy a párbeszédek változnak annak fügvényében mit csinálunk (ok tudom ez is volt már nagyon sok játékban:D) De ez keveredett nálam ezzel az egérpöccintõs dologgal... gombnyomogatós puzzle játékokkal, osztott képernyõs idõre elvégzendõ dolgokkal... nos ezért gondoltam akkor új gondolatnak a játékot... aztán lehet van egy ugyan ilyen gamma csak én nem tudok róla:D
Persze... de nekem pl a dukenukem 3d tudod miért az egyik kedvenc játékom?:D Mert annyi évesen játszottam vele, hogy utána alig mertem lemenni a kertbe, mert féltem, hogy jönnek a "csápos izék" jó persze nem gondoltam már akkor se komolyan de azért a játék eléggé beparáztatott akkoriban:) (5 éves voltam)
"Volt aztán még a Farenheit... nos ezen meglepõdtem... ekkora újítást már rég mutattak be és nem is fognak manapság... minden léptünk befolyásolja a játék elõremenetelét...és végülis mi magunk döntünk hogy akkor most a rendõröknek legyen jó vagy az ártatlan fõhõsnek aki mégis bûnözött..."
Te ezt elhitted? Oké, a játék elején elmondja ezt egy szimpatikus úriember, de ez kb az évtized átbaszása. _Semmi_ befolyással nem vagy a dolgok menetére, a szabadságérzet kb a tetrishez mérhetõ. Szzándékosan nem találtam a nyomozócsajjal elég bizonyítékot. Elég csúfos vége lett, amikor az irodában ki kellene következtetni a nyomokból a gyanusítottat, akkor kvázi game over. Egyszerûen _nem_lehet_ továbbjutni arról a helyszínrõl, ha elõtte nem csináltam meg azt, amit meg "kellett" volna, vissza sem lehet menni, totális beszorulás. New/Load game az _egyetlen_ megoldás. Ez lenne az a kurvanagy befolyás a sztorira, az a nagy szabadság? Meg hogy hazaküldhetem, vagy itt tarthatom a niggert, aki onnantól már úgysem oszt-szoroz? Tényleg így benyaltad ezt a nagyon kamu marketingdumát? És akkor az übergáz táncgépes szakaszokról ne is beszéljünk, na meg hogy a kaland részek bonyolultsága kb a Fatty Bear-rel vetekszik. Komolyan, sztem az évtized átbaszása az a játék.
Õööö, hát igen 15 éve kb 4 ember csinált meg egy játékot, ma meg 200, és mindegyik ugyan úgy mester a maga területén, mint anno az a 4. Szal lehet itt fejlõdés.
Másrészt nem értem a csókát a Frontier gyak tényleg egy teljes univerzumot adott egyetlen floppy lemezen. Ilyet azóta sem csinált senki. Szal ebben a mûfajban nem hogy minõségi ugrás lenne, hanem még a már elért eredmények 1 részét sem tudják összehozni.
Ugyan ilyen csalódás volt számomra a GTA4. Szebb garafika, mondjuk nem estem hasra tõle, játékmenetben meg visszalépés a SA-hoz képest.
Persze vannak olyan játékok mint a FF sorozat, ahol 1-1 minijáték olyan mint régebben egy teljes játék se a c64 korszakban.
Nem látok töretlen és eszméletlen fejlõdést, mert igaz hogy sok minden bekerül általában a játékokban, de szomorúan látom, hogy közben mi minden kerül ki belõlük.;(((
Oké, persze, kicsit sarkítottam, mert igényeltétek. :P Egyébként a hétvégén végeztem a COD4gyel, még friss az élmény, és az egy igen korrektül megírt sztorival rendelkezik. Vagy pl a Splinter Cell-ek sem voltak rosszak, na meg a Call of Juarez volt nagyon fasza. Kane&Línch-bõl meg filmet csinálnak... Szal lehet szidni a mai játékokat, meg nosztalgiázni a Duke Nukem-en, de azért vegyük már észre a különbséget! Duke Nukem egy ajtóhoz kulcskeresgélõs, agyatlan hentelõs FPS volt, kb 30 poénos beszólással a játék folyamán, meg "jönnek a zélienek, rúgd szét a seggét mindnek!" bonyolultságú sztorival. Ha most jönne ki egy ilyen játék, kb budget kategóriába kerülne, meg szarrá fikáznátok.
Persze, anno nagyon jó játék volt,szerettem én is nagyon, de azért próbáljunk már meg objektívek lenni! Aki nem veszi észre a fejlõdést, az vak, vagy hülye.
1.) A régi játékok azért voltak jobbak, illetve azért élvezte jobban a játékos, mert grafikailag gyengébbek voltak épp ezért az embernek használnia kellett a fantáziáját is, így a saját kénye-kedve szerint képzelte oda a dolgokat. Aztán ahogy fejlõdött a grafika, a fantázia és a képzelet hátrébb szorult, majd el is tûnt. Ma már nincs rá szükség hogy odaképzeljük a fél játékot, és ez nem feltétlenül jó. Jó azért mert gyönyörködhetünk a polygonokban, a shaderekben meg tökömtudja miken, viszint a fantáziánknak már nincs beleszólása, kénytelenek vagyunk elfogadni azt, amit látun. Olyasmi ez, mint mikor elolvasol egy könyvet utánna pedig megnézed a filmváltozatot. A könyv mindig jobb, mert ott a saját fantáziád szerint jelenik meg a lelki szemeid elõtt a történet, a filmnél pedig kénytelen vagy elfogadni azt, amit a rendezõ vízionált. Az meg már más kérdés hogy az új játékos generációnak elég kevés a fantáziája, ezért képtelenek régebbi játékokkal játszani. És valószínûleg ezért is olvasnak egyre kevesebben könyveket. (Meg azért mert sokáig, tart és sokaknak unalmas lehet).
2.) A készítõk kreativítása. Ez régen egyértelmûen job volt, igaz hogy egy régi FPs is arról szólt hogy menj és ölj, de minden játék hozott valami újdonságot játékmenet terén, valami innováció mindig jött. Ez a mai játékokra nem jellemzõ, egyik háborús FPS olyan mint a másik (innováció terén).
3.) A nosztalgia faktor. Tény, hogy ez is belejátszik a dolgok megítélésébe, de aki elég objektív az tudja, hogy mi volt jó és mi az amit csak az emlékek akarnak megszéípteni.
4.) Jobban kidolgozott történet, feladványok, stb. Ez is jobb volt régen, mert nem feltétlenül úgy készítették el a játékot, hogy minden tízéves elboldoguljon vele, ezért gagyi feladványok voltak, hanem bizony voltak agyafúrtabb dolgok is bennük. De ezen nincs mit magyarázni elég, végigjátszani egy régi kalandjátékot meg egy mai játékot. Lehet hogy akad pár modern játék aminek jó a története, de a régiek közül több kidolgozattabb akad, hiszen akkoribban volt rá idõ, hogy kidolgozzák.
5.) Akik szerint a mai játékok a jobbak, vagy egy szinten vannak, az még vagy túl fiatal, vagy csak nem akarja látni a dolgokat.
Én nem mondanám hogy az õsrégi játékok jobbak... vannak játékok amik manapság is bõven vannak olyan jók mint a régiek... Persze a nagy régi gammákat is imádom... minden hónapban van amikor elkap a retrozhatnék és leülök dukenukem3d-zni, Fury of the Furries-ezni... doomozni, Jazz Jackrabbitezni és még nagyon sokáig sorolhatnám de tényleg:) Viszont a mai játékok közül mostanában csak a jobb minõségûeket fogom ki hálaégnek... Mondjuk ez azért is van, hogy mielõtt beszereznék valami elõtte utánanézek mik a vélemények róla... videókat képeket nézek róla és ha meg vagyok elégedve... akkor kezdek el játszani vele... Nézzük csak az új évezred játékai közül egyet (tudom nem a legújabbak de újabbak...) Volt a rayman 3... nos klasszikus platform új köntösben... imádtam:) Psychonauts... hátt 2 éve ilyenkor ezzel toltam... csodálatos fantasztikus... egy platformjáték rengeteg új ötlettel és fantasztikus történettel... hosszú játékmenettel:) Fable... hát ez is nagyon megfogott akkoriban... ahogy a címe is sugalja... egy mese:) Volt aztán még a Farenheit... nos ezen meglepõdtem... ekkora újítást már rég mutattak be és nem is fognak manapság... minden léptünk befolyásolja a játék elõremenetelét...és végülis mi magunk döntünk hogy akkor most a rendõröknek legyen jó vagy az ártatlan fõhõsnek aki mégis bûnözött... mert megszállták... nagyon érdekes és csavaros story... ámda mégse hosszú...mert ez a "játszok egy filmet" effektus unalmas is lehet, de nem engedi hogy az legyen:) Nagyon sok mai játék van még ami nekem igenis tetszett... nah de "rövidre fogván" mostanában a Capcom cégben csalódok kellemeseket:) Ok tudom.. eredetileg konzolokra csinálja majd egy kis Ubisoft segítséggel létrejön a pcs konverzió amit sokan szídnak mert furcsa a billentyûkiosztás, nincs egértámogatás meg ilyesmi.. de mégis hihetetlenül izgalmas játékokat adnak ki amik fûszerezve vannak humorral (hol több hol kevesebb) és iszonyú nehéz játékmenettel.. Devil may cry 3-4 fantasztikusra sikeredett... végig pörgés... tele adrenalinnal aztán hogy az embernek a szíve ne robbanjon fel ezeket belassítják sokszor vicces videók esetleg puzzle feladványok. Tökéletes!:D Onimusha 3... nos ez is nagyon tetszett bár nem mondanám a legkiemelkedõbbnek... fogalmazzunk úgy hogy megvan a dmcben az az izgalom ami az onimushában is... de az onimuhában mégis kevesebb... itt inkább a történetre mentek rá ami nagyon érdekes lett:) De amivel mai napjaimat töltöm az a Resident evil 4!:D Tudom megjelnet az elõzõ 3 része is pcre de nekem azok pont a zombik miatt nem tetszenek... aztán lehet azokkal is tolom majd... és tudom hogy sokaknak azért nem tetszik a 4 mert nem zombik vannak benne... de ez.. ez brilliáns... mindig akkor mutat nekünk valami újat amikor nem várnánk rá... fordulatos történet... nem félelmetes de mégis nagyon izgalmas játékmenet mindvégig... már alig várja az ember a történet folytatását (köszönhetõen a játék hosszúságának amit egyhuzamban nem lehet kitolni) és áhh... nagyon jó!:) Szeretem még egyébként mai játékok közül a Cod4et és a Counter strike: source-t multizásként... ez akkor jó nekem ha nincs sok idõm játszani illetve ilyesmire vágyok... flemegyek és ha csak 5 perc idõm is van akkor is tudok játszani élvezetesen...
Végezetül már csak annyit mondanék, hogy a játékok minõsége nem romlik... régen is voltak rossz játékok... most is vannak... én mindig is a jó játékokat szerettem legyen az 15 évvel ezelõttig bezárólag vagy épp manapság 2008ban:) Akinek nnem tetszik a játék... az valószínûleg rosszul választotta meg.
Nah ennyi volna a véleményem egyelõre és bocsi hogy ilyen hosszúra sikeredett8-)
"Egy mai A-kategóriás FPS-ben több a történet, mint egy 15 évvel ezelõtti point'n'clickben."
Ezt ugye nem gondolod komolyan? A Day of the Tentacle pont ennyi idõs (szent Isten!) és egytlen szutykos FPS sztorit sem mérnék hozzá a helyedben...
Na akkor jól figyeljetek ide, fanyalgók: Az a nagy büdös helyzet, hogy öregszetek.
Azt az érzést, hogy "a régi játékok jobbak voltak", azt úgy hívják, hogy nosztalgia. Soha, egy játék sem lesz olyan jó már az életben.
Ez van. Együtt kell vele élni.
Nem rosszak a mai játékok, sõt. Egy mai A-kategóriás FPS-ben több a történet, mint egy 15 évvel ezelõtti point'n'clickben. Egy mai stratégiában ha két népnek vannak ugyanolyan egységei, akkor az már béna, régen jó volt, ha volt egyedi egység. A régi FPS-ek _tényleg_ nem szóltak másról, csak hogy meg kell ölni mindenkit, meg megtalálni a kijáratot, azért az überlineáris, buta lõdözõs COD4 is már összehasonlíthatatlanul több. (És nem, nem a grafikára értem, az csak a hab a tortán) Nem tudom, hogy mi a faszt vártok?
Kreativitást, új ötleteket? Az elmûlt ~30 év legjobb játékaihoz hasonlítgattok, mégis mi újat vártok? És milyen téren? Mégis, hogy képzelitek el az újat?
Igen, nagy a dömping, sok a tucatjáték, de legalább könnyûek és rövidek, és nem mellesleg látványosak. C64-es idõkben nem azért tartott sokáig egy játék, mert annyi tartalom lett volna benne. Csak nem volt "fejlettebb szintû" viszonyítási alap, és a játékok brutálisan nehezek voltak. Én szoktam elõtúrni régi C64 játékokat, sokszor olyat, amivel a ~10 éves C64-es pályafutásom alatt nem boldogultam. Emulátorral és quicksave-vel meg botrányosan rövid, és rettentõ monoton. Úgy általában, egy C64-es játékban egyetlen dolgot lehet csinálni, de azt legalább jó sokszor kell. Igen, akkor is voltak kiemelkedõen kurvajó játékok, de néhány tucatnál nincs több.
Szal fejezzétek be a nyavalygást, aztán vagy játszatok, vagy ne! Sztem aki akarja, így is megtalálja a számára megfelelõ minõségi játékokat, aki meg csak "kötelességbõl" szopatja magát a szar játékokkal, az meg is érdemli.
most még nincsen minõségi ugrás szerintem csak haladás még kell kó pár év ugyérzem...
szevasztok. elég régóta játszom mindenféle gammel. eleinte stratégiákat szerettem de egy idõ után elkeztem rpg-zni. majd 1 kis autós kalandom is volt. az én tapasztalatom alapján, (mint ahogy sokan mások is irták) egy rakás hozzá nem értõ gazdag banda iratja a szarabbnál szarabb játékokat amik szépek de marha unalmasak. már az igazi durr az mmo számomra de 1 normális mmo sincsen kinn, és nagyon zavar hogy 15x -ös áron játtszatják azokat amik jók és fizetõsek. nem érzem úgy hogy 5 éven belül kijönne valami ami ugy leültetne engem a gép elé mint:
pushover :D lemmings REDALERT 1 (redalert 2 ara volt jó h megint elõvegyem az 1et :D ) warcraft 1 warcraft 2 warcraft 3 (még ma sem találok nála egyszerûbb és jobb rts-t) bionicle man (vagy valami hasonló címe volt) rage of mages 2 (hihetetlenül élveztem itt ismertem meg igazán az rpg-t és a fejlõdgetést) diablo 2 (hát igen... :D) sacred port rolyal 1 MORROWIND (oblivion nem igen jön be szép de valahogy nem moddolták annyira mint morrot ami per pill nekem most 9 gigás) sim city 2000,3 sims 1!!! a 2 nem
hát igy ezek azok amik eszembe jutnak tehát... manapság nem igan találjok jobbat és persz az utolsó:
world of warcraft ez az a game amirõl a véleménymet hosszú oldalakon keresztül tudnám irni kritikámat stb... talán ezzel jáccottam annyit mint a fent emlitett gamek (számomra)krémjével (rage of mages 2 redalert diablo 2)
egy biztos nekem a wow óta nem volt olyan játék ami 1 hétnél hmm bár megmerem kockáztatni h 5 napnál több idõre leültett (az elõdöket leszámitva, és red alerter is csak azért nem jácok mert ne megy xp-n :D)
egy biztos 1 nagyon nagy horderejû játék amivel sok idõt fogunk jáccani az sokára fog kijönni és nem látom/érzem ugy h ez mostanában kijönne. (diablo 3ban kételkedem hiába diablo...)
Azok a játkok csak példák voltak és, ha el olvasod rendesen rájössz ezek arra példák mikkel jó konzolon játszani.(Fifa,NFS)A GoW pedig arra volt példa (de sztem mást is írhattam volna), hogy mennyire nyomatták, hogy hû meg ha...azt kijött az elsõ 3-4pálya még oké volt de aztán unalmas lett.Pl. a Mass Effect azért tetszett mert jól lett optimalizálva(legalábbis sztem) és, ha jól játszotad olyan volt mint egy jó scifi film.Persze nálam azis csak egyszer volt poé másodszor már nem.De ez elõtt talán a Star Trek Legacy meg azelõtt az RA2 ami letudott hosszú idõre kötni.Manapság meg semmi.Amit csa lehet kipróbálok, de mindíg ugyan az az eredmény...minden játék unalmas.Szép, de unalmas.
Én csak annyit mondanék a témához, hogy a mennyiség mindig is a minõség romlására ment, és ez manapság sincs másképpen. Én pc-zek és kb. 10 jétékból van hogy egy se jön be.A legutóbbi játék ami több idõre lekötött az az Alien Shooter Vengeance volt. Azóta cak keresgélek.
Tegyük hozzá valahol igaza van : ez is olyan mint ap olitika - egy politikus hülye - de garantálom, hogy a következõ is az lesz és ezt mindenki tudja.
Ha egy játék szar - miért van az, hogy a következõ is az lesz??
Mer kreativnak lenni nem kell más mint egy pincérszakács végzettség és oltári nagy ARC - és akkor mehetsz és megmondhatod mire b*nak el 100 milliót. Egy átlagos 9 éves a tapasztalatai alapján jó FPS t tudna összehozni de inkább mindenféle marha csinál meg olyanokat mint a RAlert3 - az outsoucrcing botrányróól az EA nál nem is beszélek.
A gémek tömegtermékek és ennek megfelelõen is bánnak velük - a mozifilmekhez hasonlóan - lásd. zsidó producer + nagyarc kreativ + olcsó programozógárda = nagy nyereség
szerencsétlen Elite 4 már vagy egy évtizede "készül" - hiszi a piszi, majd ha látom a képernyõn :)
Milyen minõségi növekedés?Úristen...a grafika persze egyre szebb meg egyre jobbak a hangok...de hol marad a játék sztori az élmény?Hogy hetekig játszuk mert mekkora jó játék...manapság kijön egy játék azt vagy érdekel vagy nem, ha valamiért mégis játszok vele akkor vagy megunom(GoW,Doom3 és még sorolhatnám a hulladékokat) vagy netaláltán kijátszom(Mass effect).De többségiben végig se játszom mert unalmas lináris és kiszámítható mind.Bezzeg régen Doom vagy Duke Nukem.Ezerszer kijátszottam mert jóvolt és mindíg vol vmi amit jobban meg akartam csinálni.Mostmeg dobom ki a játékokat mert akkora trágyák.Lentebb írta valaki, hogy tudatlan üzletemberek irányítják.Hát valószínüleg iagaz van mivel tényleg gyér minden játék.Legyen szép, légy jól reklámozva mutassunk jókis videókat, de kb a fele hazugság és unalmas vacak lesz a vége...arról neis beszéljek, hogyha tényleg olyan szépen akarok egy játékkal játszani akkor kb fél évente vehetek új gépet még régen akár 3 évig is elmentek a játékok egy gépen...hol itt a fejlõdés? évek óta toporog az egész és ezek után csodálkoznak, hogy a konzol a jó piac.Csak azon meg egy értelmes játlkot nem lehet játszani(FPS avyg egy taktikai vagy ilyesmi) persze Mortalozni vagy Fifazni esetleg NFS-ezni jó a konzol(megkockáztatom jobb mint a pc, ha aztnézzük hogy összelehet ülni haverokkal ökörködni) de pc-s játkok online világ százszor nagyobb(lehetne).Nekem ez a véleményem errõl a "fejlõdésrõl".Futószalagon gyárotott játékok(vagy mondhatnám a filmeket is).
Én meg majd fél évig toltam az Elitet +4-en, majd kb három hónapot Amigán :D A Mercenaryt meg egyszer végigjátszottam még +4-en, aztán többet nem vettem elõ. A Second City meg játszhatatlanul nehéz volt leírás nélkül :D A Damocles már jobb volt, azzal sokat szórakoztam.
Fbn Lx: A régi játékoknál nálam kb 70% az 1 betöltést élte csak meg.
dez: sebesség: tudom, csak érzékeltetni akartam a c64 és az amiga közötti ugrást.
Lényeg, hogy a játékipar valóban egy ipar lett, ipari futószalagokkal, költségmegtérülési kimutatásokkal, stb. A játékosok meg az iparosok szemében csak egy fogaskerék a rendszerben, aki játszik egy sort, aztán veszi a követlenõ gémet és a következõ hw-t. Tulajdonképpen ma éppen ezekre a játszórobotokra alapozzák az egészet, nem csoda, hogy nincs túl sok kreativitás és mesteri kidolgozottaság.
Hát ja, én sem kedveltem az Elite-eket. Amikor elõször láttam, lenyûgözött az ûrhajós ablak, de kb. eddig tartott az ámulat. Jól ráéreztek, hogy lehet elámítani az embereket a külcsínnel, nem csoda, hogy most is így gondolkodik. Közben volt néhány kevésbé felkapott, agyonreklámozott, de jobb, hasonló játék. (Már nem nagyon emlékszem, de ott volt pl. a Merchenary, azzal sokkal többet játszottam, és sokkal izgalmasabb és beleélhetõbb volt. [De nem ilyen agyon-izgalmasított.] És cseppet sem zavart, hogy a grafika csak vonalakból állt [bár volt backface culling, ha jól emlékszem, ami sokat dobott rajta], nem csilivili textrúrázott.)
Én kb. 2000 játékot próbáltam ki C64-re, és igen sok volt közöttük, amikkel hetekig, sõt nem egyszer hónapokig is elvoltam, haverokkal együtt. Amúgy sem csak az idõ dönti el, hogy mennyire jó játék, mindent meg lehet únni egy idõ után (de a jobbakat késõbb újra elveszi az ember).
Az Amiga meg nem 7-szer, hanem annál jóval többször volt gyorsabb a C64-nél, tudod, nem csak a proci számít (blitter, copper, stb.), és fõleg nem csak annak órajele (8 bit vs. 16/32 bit, címzésmódok, IPC, stb.). De mindegy, mert nem a sebességgel arányos a játékok jósága, csak több a lehetõség (aminek csak töredékét használják ki).
Hát azért szerintem igaza van, elég megnézni pl a Legend Of Zelda Twilight Princesst, Phantom Hourglasst, de a sorozat minden részében megfigyelhetõek komoly újítások, vagy nézzétek meg az istencsászár Super Mario Galaxyt, vagy pl a részrõl részre minõségi ugrásokat produkáló Final Fantasy, Dragon Quest, Suikoden epizódokat.
Az hogy pcre mi van nem tom, nincs gamer pcm...
manapság kb. minden századik értelmes arra, hogy egy hétnél többet játsszak vele. ennek két oka van 1. pillanatok alatt végigtolod, aztán megunod, mert 1x-2x végigtolható divatjáték. 2. semmi kreativitás, meg újítás a játékiparban, mindennek az x-edik része jön, új cím kevés, azok is klónok. az utóbbi idõk két innovatív játéka talán a mass effect meg a timeshift. a többi vagy x-edik epizód, vagy egy korábban megjelent játékra hajaz.
Hát no offense, de mindkét PC-s Elite amit kipróbáltam nagy csalódás volt. A katonai küldetéseket lehetetlen volt teljeseíteni, a kereskedelem abból állt, hogy kinéztél két olyan rendszert ahol az egyik áru major export volt és vitted oda ahol major ipmort volt. Ezután csak ingázni kellett és sokszor visszatölteni, ha rakétás ellen támadt rá. Hát tényleg nagyon "izgalmas" volt. Ha vettem bányagépet és letettem shoa nem bányászott semmit! Arról nem is beszélve, hogy összevissza fagyogatott és sokszor nem volt képes visszatölteni sem a mentéseket. Nagy potenciál volt benne, tisztelem az alkotót a nagyívû elképzelésért, de nálam nem volt maradandó.
Esetleg valaki elregélhetné, hogy mi volt a Elite II és FC vége, hogy ne haljak meg hülyén.
Szerintem õ arra gondolt, hogy technológiailag ível fel a minõség, hisz példának is a multiplayer-be való "belépést" hozta. Lehet, hogy új ötlet sokkal kevesebb van, de ez idõvel így is, úgy is bekövetkezett volna (nehéz mindig merõben új dolgot kitalálni). Igazán nagy újításokhoz hatalmas erõforrás kell, amit csak kevesen engedhetnek meg maguknak, pl. megtérülési aggodalmak miatt (ugyanis egy c64 játékot ha megnézel, sokszor 1, de max. pár darab ember csinálta, míg egy mai komolyabb játék 50+ ember munkájából jön össze). Emellett azért a játékosok igényszintje is megnõtt.
Összegezve: annyi minden változott a c64-es idõk óta, hogy szinte nincs értelme a kettõt összehasonlítani.
"Braben ezek után kitért a játékosok radikálisan szaporodó visszajelzéseire, és az egyre több "valóban kiváló" játékoldalra."
és ezekután hogy a francba lyukadt ki ott, hogy jön az ELITE IV ? Mert hogy ûrszimulátorból is csak egyszer volt zsniális, amikor megjelent az elsõ az fix - végül is minden játékos órákat akar a hányásürben lebegni és kockaürhajókat üldüzni mikozben a 2134 ürodüsszea hááááhééééiiii nõisikoly zenéjével beúszik a hangárba.(((
nem értem, hogy mondhat ilyet az, aki pont a játéktörténelem egyik (a maga idejében) legjobb játékát készítette. ráadásul tán azt is figyelembe kellene venni, hogy ma valóban csak a kreativitás szab határt a tervezõnek, a mikrogépek idejében álmodhatott csodát a jóember, ha nem lehetett belepréselni a masinába. persze még így is belenyomkodtak olyan dolgokat, hogy leesett az ember álla: c64re sim city, pirates!, 48k-s speccyre bards tale... ok, rengeteg platformjáték volt, de ebbõl a dömpingbõl pont ötlettel lehetett kitörni. emlékszik még vki a how to be a complete bastard nevû csodára? mint ahogy ma rengeteg fps van, ötlet meg nem annyira sok: senki nem akar kockáztatni, egy játék fejlesztése egy vagyonba kerül. egy középszerû fps/rpg/hack&slash többet hozhat a konyhára, mint egy alulreklámozott innovatív játék, bármilyen jó legyen is. annak idején, ha jól emlékszem, brabennek egy társa volt az elite-hez. ha a játék bukta, az egetlen veszteség kettejük munkája, nem pár millió usd. biztosan volt több, de az utóbbi idõkben vmennyire innovativ játékok amelyek eszembe jutnak a black&white (ami a saját populous továbbgondolása), a fable (amely csak megvalósításban volt egyedi), overlord (ami a dungeon keeperekbõl és pont a fable-bõl is merített), no meg a remek uplink és darwinia. nem feltétlenül a legjobbak, vagy a kedvenceim, de legalább érdekesek. bár jutna eszembe több példa remek mikrós játékokra így hajnalban, de hát korán van meg régen is volt - azt pedig nem hiszem, hogy brabennek igaza lenne meghökkentõ kijelentésével...
X3: Reunion http://www.egosoft.com/games/x3/info_en.php vagy az EVE Online (MMORPG) http://www.eve-online.com/ sem volt olyan ? (mondjuk én nem játszottam velük túl sokat, szóval lehet...)
Baromsag:) A mai jatekok 99% a regi jatekok grafikailag feltupirozott valtozata...az hogy kiegeszitettek oket,mert megnott a "lehetosegek" szama (azaz szebb grafika,jobb hang,a gyorsabb procik teljesitmeny novekedes,stb) De meg az uj 5letek hianya sem zavarna,ha a kulcsinen kivul lenne a tobbsegukben vmi erdemleges...(hol vannak a jo kis point&click kalandjatekok? Az utolso amivel jatszottam talan a Syberia 1-2 volt,ujdonsag nem volt benne,de story es jatekmenet igen:) BG-s enginu jatekok is kihaltak...ehh,vagy csak en nem kovetem az esemenyeket:D) Pont az Elite egyik szerzoje mondja ezt?:S Istenem, mekkora jatek volt...(nem viccbol lett az evtized jateka! Mindent bele tudtak zsufolni,ugy hogy c64-en kazirol is ment...egek...1 resz ofc)
Wow! Lesz Elite4!
A First Encounters óta egyetlen olyan játék sem volt, ami ne csak imitálta volna azt a végtelen szabadságot, hatalmas, minden szegletében bejárható virtuális univerzumot, amit az Elite és az utódai nyújtottak.
"minõségi ugrás" = vegyen mindenki drága milliárd tranzisztoros videókártyát, vagy a fasza konzolokat...
Ha manapság annyi vagy több minõségi játék van mint régen akkor miért kell nekik kurva nagy marketing?
Szerintzem se igaz hogy régen több jó játék volt. még az se igaz hogy több eredeti.. tucat verekedõs játékok, tucat jobbról-balra scrollozódó agyatlan ugri bugri vagy shot em up játék. akkor is volt pár kivétel most is van.. és szerintem mostanában több minõségi játék jelenik meg számszerûen és arányaiban is mint régen. a lehetõségek is sokkal jobbak rá: internet, fejlett processzoroknak köszönhetõen fejlettebb ai (a régi stratégiai játékok ai-ja pl nagyon könnyen kiismerhetõ volt) stb..
Nálam is itt figyel egy Amiga 500-as, meg egy C64, csak nekem az asztalomon... és ez nem tudom, hogy hogy jön ide... Lehet, h a mai játékok "minõsége" egyre jobb (mivel egyre jobb a hardver, egyre jobb fejlesztõ környezetek vannak, stb), de, mivel a kiadóknak nincs vér a pucájukban, fikarcnyi ötlet sincs a legtöbb mai játékban. A kiadókat üzletemberek irányítják, akiknek fingjuk nincs a játékokról, életükben nem játszottak, és mégis az õ "ötleteiket" kell megvalósítaniuk a feljesztõknek, mert "a statisztika azt mutatja, hogy most ez a legkeresettebb". Tehát az, hogy szarok a játékok, nem a fejlesztõk hibája. Nekik igenis lennének ötleteik (erre legjobb példa a falsh játékok, amik hihetetlenül ötletesek, tehát nem igaz az, hogy elfogytak az ötletek), csak nagyon nagyon ritka az, amikor egy fejlesztõbrigád szabad kezet kap egy játék fejlesztésénél, és megvalósíthatják egy ötletüket az ezer közül. Ezt onnan tudom ilyen biztosra, hogy egy játékfejlesztõ céghez járok konzultációra már kb egy éve, és velük sokat beszélgettem már errõl.
"Ma már a minõség önmaga elad egy játékot; nagyon erõs az összefüggés a bemutatókban kapott pontszámok és az üzleti siker között. A tesztek alapján jól megjósolható egy játék sikere." szvsz ez a rész nem teljesen helytálló, manapság is inkább a jól kitalált marketing az ami elad egy játékot. Persze a minõség szükségszerû, de ha a játék híre nem jut el megfelelõen a tömegekhez, akkor a siker sem elvárható. Persze léteznek kivételek.
Bakker nekem még meg van a jó öreg Atari 2600-as :D Mekorrákat lehetet vele játszani mikor kicsi voltam:D
Amigára volt olyan platformjáték, ahol egy karakter méretû fõhõssel kellett szaladgálni egy képernyõnyi pályán? Tudom, hogy ma is van mesterlövész és társai, de akkor sokkal több volt arányaiban.
Az amiga600 az 1992 körül jelent meg, ha jól tudom. Hétszer gyorsabb volt és 16szor annyi memória volt benne, mint a C64-ben.