vszeg ahogy kijött a ps3, már készült a ps4 :) (akárcsak a konkurrenciánál - ezeket nem lehet 1-2 év alatt a semmibõl piacra dobni)
csak arra céloztam, h sony hosszu idõre tervezte a konzolját, ami elég megmosolyogtato a 256+256mb ram és a fos geforce7 mellett ... de végülis a ps2 is 'megyeget' még ma is ;)
azért azt meg kell hagyni, hogy a "fos geforce" (RSX) még mindig a generáció legszebb játékait (MGS4, Uncharted, killzone2 (?)) jeleníti meg. Azt ne kérdezd, hogy hogyan oldják meg egy elméletileg roszabb teljesítményû gpu-n a jobb grafikát. Valsziuleg trukkokkel, de a végeredmény számít..
Persze lehet, hogy egyszer az ms is talál valami fejlesztõcsapatot, ami rendesen kiaknázza a 360 gpu-ját, szán éveket a fejlesztésre, és akkor jól rábüntet az összes sony címre.
Pl. szerintem megfelelõ idõ ráfordításával a mgs4-et ha átírnák 360-ra, valószínûleg még +4x AA-t elbírna a cucc 360-on. De ez soha sem fog megtörténni :(
ha sokkal erõsebb lenne, nagyságrendekkel szebb játékokat látnál rajta ;) errõl pont nincs szó... sajnos a kevés memoria és a rossz vga lesz mindig a szûk keresztmetszet.
biztosan lesz még 1-2 nagyon szép exkluziv cim, de az állejtés vszeg elmarad :)
A Ps3 architektúrája NEM egy hagyományos PC-like modulrenszerû architektúra: ha gyenge a grafika, rakj bele erõsebb GPU-t, ha kevés a memória rakj bele több memcsit, és ugyan ez igaz a procira is. Itt nem így közelítették meg a feladatot.
A PS3 egy integrált egységkén megtervezett és kezelendõ rendszer. Az architektúrájának megértése, valós értékelése, valahol a busz/memória rendszer vizsgálatánál kezdõdik. Elõször is itt nincs egyesített memória architektúra, mint az X360-nál, ez a fejlesztõnek kicsit rögtön irritáló, mert mi az hogy még azt a kevés memóriát is megszabják, hogy tudja felhasználni. Amit viszont kap cserébe: optimális mûködésnél közel 2X sávszélesség, és esetenként kedvezõbb késleltetés a memória mûveleteknél.
cell vs xenon. Totálisan eltérõ architektúra filozófia itt is. Az X360 megengedõbb a kóderrel szemben. A PC-rõl átjött kóder a nagy teljesítményû általános magokhoz van szokva, amibõl rögtön kap 3-at, magonként 2 szál párhuzamos futtatására van lehetõség. Elfogadható szinte PC sztenderd méretû cache is van a CPU-hoz, szal csak be kell kódolnia, ami az újjában van, meg amit eddig is megszokott. cell: döbbenet, mi ez? Talán úgy írható le, hogy kapsz egy csomó nagy teljesítményû alkatrészt, de neked kell meghatároznod, hogy hogyan mûködjenek együtt, ez nem PC-s gondolkodás. Ott nem lehet annyira trükközni agyonoptimalizálni a kódot. Itt meg egyenesen kell is. A hagyományos CPU-nál van egy maximális elméleti teljesítmény, amit spec esetekben ki lehet hozni a gépbõl, a gyakorlati valós viszont elmarad tõle, és nem is lehet rajta segíteni. A cell esetépen van egy eleve nagyobb és ráadásul ki is aknázható teljesítmény de szinte hardver szinten kell kódolni.
GPU: Xenos. Tiszta sor, csillog villog, mondhatni a legújabb architektúra. Adj neki elég adatot és mindent megjelenít, legalább is többet mint az a "nyamvadt kis" RSX. Ahogy a cikkben is látható, ez kérem a jövõ, komplex feladatokra optimalizált, mondhatni DX10-es szint, habár ugye hivatalosan nem az. Az RSX ehhez képest egy frémbuffer, szinte csak a pixel shadere nyújt nagyobb teljesítményt, minden másban elmarad.
Na ja de álljunk csak meg egy polgári szóra! Mint eddig láttuk ott van egy bika, a buszon keresztül viszonylag könnyen elérhetõ cell is ám!!! Ki mondta, hogy azt csak gumilabdák pattogásának, falevelek háttérben való lehullásának kiszámolására, meg valami buta AI-ra lehet használni (egyesek szerint arra se). Ez gyakorlatilag az GPU-val párhuzamosan besegít(het) a vertex mûveletekbe, post effektbe, árnyékszámolásba stb. Mint ahogy az a Resistance2 vagy a KZ2 enginjében írva vagyon.
Hát lehet most hõbörögni kérem, hogy degogy ez csak trükk. Trükk a faxom, ez az architektúra így van kitalálva, ha valaki nem ismeri akkor max lehet fikázni, ha meg ismeri akkor azt mondja félmosollyal a szája szegletében, hogy ezt az X360 nem tudja!;)
Persze gazdasági nyelvre lefordítva mindent ki lehet fejezni idõ és pénz viszonyában és itt az X360 architektúrának a kódertõl egy ovis gondolkodás szintet megkövetelõ hardverismeret miatt behozhatatlan elõnye van. 100 kódert aki az X-en valamit csinál kilós árban kapsz az ember piacon, miközben a PS3 architektúráját meg kell tanulni, szocializálódni kell hozzá, iyen embert pedig 1 évvel ezelött akármennyi pénzért sem kaptál, mert hogy nem volt. A PS3 sikere viszont igényt támaszt a piacon, és szép lassan azért lesz elég emberke akikre lehet építkezni. A PS3 integrált architektúrája szép lassan legyûri, a tecsó gazdaságos legó architektúrát.;)))
A Mercenaries 2 jóval szebb a psn. A textúrák 100szor élesebbek. És a psnek nagy elõnye a bluray olvasó és a telepítési lehetõség. Igaz, hogy az utóbbi lesz a boxon is de ahoz kell venni majd egy hddt ami nem két fillér még a 20gb se amibõl csak 13at használhatsz.
ezzel nagyjából egyet is értek, a ps3 belsõje 'konzolabb' a 360-nál.
ettõl függetlenül a videoért felelõs rész alapfeladatokra is alkalmatlan (scaling) és az egész architekturája a multbeli grafikai megoldásokra van kihegyezve, tehát a ps programozó rákényszerül a celles hekkelésre, ami - ahogy emlitetted - pénz és idõ. te ezt elõnyként állítod be, de játékos szempontból ezzel Te (ps3 tulajként) veszitettél: gt5, resistance, killzone, gow 'sokára' jön, csuszik, halasztják.
pécéprogramozo meg nem képes az elõre meghatározott normális idõkeretben a ps3on is jol futo multiplatformot késziteni, itt ott kisebb nagyobb kompromisszumot kapsz. persze biztosan akad majd pozitiv példa is, ld. itt a Mercenaries2, de a trend egyelõre nem épp a sony gépének tulajdonosainak kedvez
marcinger: a BD ott elõny, h csendes, ám hátrány, hiszen a KÖTELEZÕ install is azért van, mert lassu a bluray olvaso ... kényszermegoldás. mercenaries2ben a távoli texturák valoban sokkal szebbnek tünnek, viszont az Aliasing gondok meg a ps3 tulajokat sulytják... ha pedig igazi csodát akarsz látni, látogass el a PC verzio topikjába - extraigénytelen konzolportot kaptak :)
jocskán elmért játék lett/lesz ez a Merc2 :( és mindez egy sok sok honapos csuszás után tud ennyit, egy problémamentes elsõ rész után :((( vicc.
a 20g winyo mamár filléres árral büszkélkedhet, de kb. annyit is ér :D (semmit, pláne egyelõre)
Az igazság az, hogy mindkét konzolnak vannak elõnyei és hátrányai is egyben. De ha te egy ps fanboynak akarod bemagyarázni azt, hogy a box a jobb az olyan mint a falnak beszélni. De ez ugyanugy igaz a box fanboyokra is.
"ettõl függetlenül a videoért felelõs rész alapfeladatokra is alkalmatlan (scaling) és az egész architekturája a multbeli grafikai megoldásokra van kihegyezve, tehát a ps programozó rákényszerül a celles hekkelésre..."
Ha a programozó úgy érzi "rákényszerül a hekkelésre", akkor mondom, nem érti az egész architektúra lényegét, hiszen eredetileg NEM is volt külön GPU a PS3-ba tervezve, a grafikai feladatokat is a cell-lel, cell-ekkel akarták megoldani!!! Más kérdés, hogy bizonyos területeken sokkal erõteljesebb volt a GPU-k fejlõdése, így végül belekerült egy a PS3-ba is. De NEM arról szól a PS3, hogy van benne az a bizbaz CPU tökmindegy mi, csak számoljon már valami kis adatot, aztán majd a GPU úgy is elvégzi a lényeget, manapság már a fizikát is. Persze gondolhatja a kis programozó a kis agyával, hogy hát ezt öszödiesen elqrták, mert minek qrták már bele azt a bivalyerõs elég érdekes CPU-t. De ha a programozó nem képes a személyes sértettségén átlépni, hogy nem tolták a segge alá a megszokott hardvert, akkor keressen más munkát. Szerintem. A PS3 nem azért ilyen mert Kutaraginak folyamatosan rossz éjszakái voltak az utóbbi 5 évben, épp ellenkezõleg;)
Azért a PS3 installja sem arról szól általában, mint PC-n, hogy a játék fullban megy fel wincsire és attól kezdve meg mehet a lemez kukába, hanem hogy csinálnak egy puffert, amivel gyorsítják az adatok betöltését. Általában.
Most néztem a COD4-et PC-n, hát nem kicsit babább a grafika, mint konzolon pedig csak egy f.o.s GeF7600gs-en megy nálam. Ez tény. Meg az is, hogy ahányszor megnézem a KZ2 valamelyik dögösebb videóját, mindíg lehugyozom a lábam.;)))
A PS3 architektúráját úgy elkúrták, ahogy kell. Nehogy már pozitívumnak kelljen beállítani, hogy a CELL-el kell gagyizni csak azért, hogy legalább megközelítõleg olyan teljesítményt lehessen kihozni belõle, mint egy feleannyiba kerülõ gépbõl... LOL :D Egy kicsivel is jobb GPU sokkal hatékonyabban végezné el azokat a feladatokat, amik a CELL-re hárulnak, merthogy az arra van kitalálva, ellentétben a CELL-el... A Sony sajnos csúnyán benézte, ez van.
Meg kell hagyni, egyenlõre a sony jóval kevesebb, de szebb és tartalmasabb exlusiveokkal rendelkezik. (persze rengeteg jó cuccal meg nem, jrpg front stb.) Mondjuk arra én is kíváncsi vagyok, hogy mit hoz a jövõ, ugyanis mire kijönnek a nagy aduászok, amiket szépre, és jóra akarnak, az ugye rengeteg idõt is igényel az elcseszett architektúra miatt, addigra lehet már az MS az új xboxxal rukkol elõ, miközben behalászott még 10exclusive címet..
Jó csak egy csomó dolgot nem lehetett a fejlesztés elején látni. És ez az architektúra igen is 2X tejesítményt ad, csak éppen csuklózni kell hozzá! De ezek az elõnyök csak évek alatt jönnek ki, ahogy a PS2-nél is.
Tény, egy olyan flexibilis és nagy teljesítményû GPU, mint az X-é, sokkal jobb lenne. De ez az architektúra nem errõl szólt és a nagyobb teljesítmény megvan azért. Aztán ráadásul a két csipet is majd egybe tudják építeni, sokkal hatékonyabban fogják tudni az elõállítási költségeket is csökkenteni.
Nem ad 2x teljesítményt (már ha az X360 teljesítményének kétszeresét érted). Ha sokat szopsz, talán ki lehet hozni belõle annak a 80-90%-át, amit az X360 simán kitol.
Ez az architektúra arról szól, hogy a Sony beleölt egy valag pénzt a CELL-be, ami aztán nem egészen azt hozta, amit vártak tõle, de mégis bele kellett pakolni valamibe, ha már megcsinálták... Így persze normális GPU-ra nem maradt lé.
Megismtélem amit oly soxor: Jöjj és szólj okoska ha majd boxon lesz MGS 4-et lenyomó játték boxon (és most csak a látványvilágra gondolok,abban van is esetleg esély rá:D ) Ameddig boxon nincs olyan látványvilág/az új exkluzívok nem lennének teljesen ugyanazok (Mercenaries 2 szebb,stabilabb hopp/FU demo alapján gyorsabb látvány majdnem 1:1) addig semmi értelme az észt osztani fejlesztõkém:)
360 sokexkluzív < ps3 kevés,de legalább minõségi exkluzív .:) De igazából az a baj hogy egyik gép sem kihagyható,mert mindkét gépen vannak musthave exkluzívok:D Mindenesetre ha csak az exkluzívokat vesszük és azok minõségét akkor sony ül a trónon vastagon az mgs4-el és azt onnan nem löki le semmi:)
Addig nincs értelme észt osztani, amíg fingod sincs mirõl van egyáltalán szó. Az MGS4-et technológiában az Assassin's Creed teszemazt ronggyá veri, de még jócskán sorolhatnám a címeket. Nem is értem, hogy vagy képest egy _technológiáról_ szóló vitában olyan címet felhozni, ami sub-HD felbontásban sem képes stabil 30fps-es képfrissítésre...
A többi meg már csak mûvészi kivitelezés kérdése, ami többnyire szubjektív, de semmiképp sem hardverfüggõ. A Mercenaries 2 NEM szebb PS3-on, fõleg nem stabilabb... konkrétan PS3-on recés szar. Maximum 1-2 textúra minimálisan jobb minõségû a hatékonyabb streaming miatt.
hogy az MGS4 grafikusai szebbet 'rajzoltak' mint a HALO3 grafikusai az determinálja, hogy a ps3 hardvere jobb?
nexus6: hogy gfx kártya került a ps3-ba az abból is fakad, hogy a cell végül kevesebb maggal és alacsonyabb orajelen került bele :) és még igy is széllel szemben hugy***tt a sony, h az nvidiát választotta az elavult sux gef7-el
persze, csak akkor ha kimondjuk, hogy van létjogosultsága a multiplatform cimeknek, amit HEKKELNI kell ps3-ra, hiszen a jol bevált megoldásokkal a sux gfx chip nem képes mit kezdeni :P
Jó hát legyen, nevezzük hekkelésnek a dolgot!;))) Bár igazság szerint nem látjátok azt, hogy azáltal, hogy egy a normál, általános magokkal rendelkezõ CPU-tól eltérõ, a GPU-khoz is hasonlító processzort raktak a gépbe, sokkal nagyobb flexibilitást adtak a rendszernek viszonylag költséghatékonyan.
Vegyünk pl egy stratégiai játékot, ahol nagy számítási teljesítményre, de sokkal összetetteb kódra, elágazás vizsgálatra van szükség, általában gyengébb grafikai megjelenítés mellet. A cell ezt is el tudja látni, amíg azért ilyet nem igazán lehetne hatékonyan a GPU-ra átírni.
A PS3 átlagos kiaknázható teljesítménye tehát az X fölött van, miközben 1-2 éven belül elõállítási költségei a töredékére esnek. Nézzük meg mikor jön PS3-ból a slim verzió és mikor az X360-ból, ha lesz ilyen egyáltalán.
Viszont a kiadók/fejlesztõk szempontjából üzletileg jelenleg még mindíg nem biztos, hogy ideáls a dolog. A jelenlegi olcsó hardverek esetében sokkal ideálisabb lenne egy erõs CPU, meg egy erõs GPU, sok memcsi aztán csókolom. Ez a PC-nél így is mûködik, és valahogy így készültek a Boxok is. Mint írtam, külön külön erõs a rendszer, egész addig amíg el nem avaul, de aztán gyak nem tudod az egységeket redundáns módon használni, nem tudod támogatni az egyikkel a másikat, ha az kifogyna a szuszból. Persze ez egy tanulási folyamat és a kiadók/fejlesztõk részérõl is erõfeszítéseket követel, amit ha elég gépet adnak, kialakul a megfelelõ bázis, meg is tesznek. Ezek egymásra épülõ lépések, amelyeket a Sony valszeg ugyan úgy megtervezett, mint a gépet. Ezért röhejes az a kijelentés, hogy a PS3 ellettqrva, úgy ahogy van! Aki ilyet mond, az nem látja azt, hogy itt nem egy ballágási búcsú megszervezésérõl van szó, ez annál sokkal bonyolultabb, és akik ezt szervezik nem kezdõk a szakmájukban, mondhatni a Sony nem ma kezdte az ipart.
De végül is. ha a mai PC-s szintet nézzük akkor az X-ben levõ hardver kis jó indulattal max az átlagos kategóriába kezd visszacsúszni. Gyak már most is "hekkelni" kell a Boxot is ugyan úgy mint a PS-t, csak ott sokkal kevesebb lehetõséged van erre.
naja, ps3 oldalon nagyobb az esélye annak, hogy olyat láss, amit elõtte nem, mert mondjuk valaki kitalálja, hogyan használja ki a cell összes magját 100%-ra :)
csakhát a realitás elvileg az, h vki 2-3-4 év alatt olcsón szeretne fejleszteni vmit és azt nagy példányszámban, nyereségesen eladni. pl egy gt5 esetén nehéz lesz nyereségrõl beszélni, ha igazak a pletykák a fejlesztõ team létszámáról, fejlesztési idõrõl - ennek megfelelõen brutális felbontásban, AA-val, 60fps-el megy. de itt nem is a nyereség a lényeg, hanem h a ps3 eladható legyen általa... nevezzük befektetésnek :)
de hol van erre esély egy multiplatform cimnél, ami kijön X-re és PC-re is?
Na ja de az idõ igényeség az is arra igaz, hogy a GT5-nél lemodellezzék azt a több száz kocsit, meg felvegyék a hangjukat, meg törésmodellt csináljanak rá, és ezek igazából nem programozási kérdések. A GT5P-ben bemutatott engine mondhatni 90%-ban kész. Persze lehet hogy políroznak rajta a kóderek, hogy ne unatkozanak amíg a média fájlokat legyártja a team, de akár ezzel az engine-nel is ki lehetne adni, ha már most meglenne az a rengeteg adat.
Szal mondhatni jelenleg sem az engine fejlesztése a problémás, mert ugye a legtöbb cég, fõleg amelyik multiplatformot csinál egyszerûen vesz egy UE3 licenszet, csinál hozzá valami látványos pályát néhány dögös objekttel és kész. Az UE3-at meg azért már elég jól optimalizálták PS-re is.
A konzol meg ugye az a platform, ami változatlan hardver mellett is fejlõdik. Az X is fog és a PS is. A kérdés valójában az ütem. Ha a PS-ben több a potenciál, de ehhez sokkal több idõre van szükség, akkor bukta a menetet, mert végig az X-Box mögött marad, és mire kijönne a csúcs teljesítmény a gépbõl addigra itt a klövetkezõ X és azzal már tényleg nem tud majd versenyezni. Szal, ha a köv 1-2 évben nincs látványos változás mondjuk a multiplatform játékok területén, akkor marad az érzékelhetõ X elõny, marad a jelenlegi felállás valszeg a piac felosztása tekintetében is: USA a Boxé, Japán a PS-é, Eu kisebb PS elõny, de csak annyival ami a nagyobb amcsi piacot valamennyire kompenzálja.
gt5p nekem igencsak félkésznek tünt, sem törés sem AI nem volt benne, a fizika pedig - állítólag - szintén elég fura. a kocsik viszont szépek és megvan a 60fps magas felbontás mellett is
az a gond, h a gt5-el akkora az elfogultság, h igazi képet akkor kaphatnék, ha lenne ps3-am, viszont amiket videon láttam az ütközésekrõl, autofizikáról, AI-ról az szörnyû volt - tipikus BETA
(saját tapasztalatom: westend sony szalonjában játszottam kb 10 másodpercet, ott egyedül mentem az idõ ellen kb. 3 kanyart, ott persze h semmi negativum nem jött ki - ráadásul a grafikáról sem tudok igazán nyilatkozni, hiszen egy kietlen pálya volt, 0 ellenféllel :) )
"Bár igazság szerint nem látjátok azt, hogy azáltal, hogy egy a normál, általános magokkal rendelkezõ CPU-tól eltérõ, a GPU-khoz is hasonlító processzort raktak a gépbe, sokkal nagyobb flexibilitást adtak a rendszernek viszonylag költséghatékonyan."
Pont az ellenkezõje igaz, nem is tudom, hogy vagy képes ilyet leírni... Van egy méregdrága processzor, ami igazából egyfajta feladatra nagyon jó (stream processzorként használva), egyébként meg az egyetlen gyenge PPC magjával harmatos minden másban. Az X360 3x2 általános célú hardver threadje sokkal flexibilisebb és olcsóbb megoldás.
"Vegyünk pl egy stratégiai játékot, ahol nagy számítási teljesítményre, de sokkal összetetteb kódra, elágazás vizsgálatra van szükség, általában gyengébb grafikai megjelenítés mellet. A cell ezt is el tudja látni, amíg azért ilyet nem igazán lehetne hatékonyan a GPU-ra átírni."
Miért is kéne GPU-ra átírni? A mai játékok többnyire nem CPU limitáltak, fõleg a többmagosak. Ráadásul ilyen általános célú feladatoknál a CELL egyáltalán nem gyorsabb a hagyományos processzoroknál, sõt... Igazából a legtöbb játéknak nem is igazán lenne szüksége az SPU-kra, ha nem kéne besegíteni velük a gyenge RSX-nek. Esetleg még nagyon intenzív fizikai számításoknál jöhet jól az SPU-k használata, de igazából arra is elég lenne +1 PPC mag.
"A PS3 átlagos kiaknázható teljesítménye tehát az X fölött van, miközben 1-2 éven belül elõállítási költségei a töredékére esnek."
Nincs fölötte, és az X360 elõállítási költsége ugyanolyan ütemben, ha nem gyorsabban csökken... elég csak ránézni a két konzol árcédulájára.
"Nézzük meg mikor jön PS3-ból a slim verzió és mikor az X360-ból, ha lesz ilyen egyáltalán."
Ha az X360-ból nem jön, az csak azért lesz, mert az MS továbblép az új generációra (nagyon helyesen, mert röhejes a gondolat, hogy ezekkel a konzolokkal kéne kihúzni még 10 évet a HD érában, amik még a 720p-vel is szenvednek...)
"Viszont a kiadók/fejlesztõk szempontjából üzletileg jelenleg még mindíg nem biztos, hogy ideáls a dolog."
Fõleg, hogy a Sony SDK-i messze elmaradnak a Microsoftéitól... Amúgy kb. mindegy, a fejlesztõ arra fejleszt, amire fejlesztenie kell, max. a hardverhez butítja a cuccot.
"A jelenlegi olcsó hardverek esetében sokkal ideálisabb lenne egy erõs CPU, meg egy erõs GPU, sok memcsi aztán csókolom. Ez a PC-nél így is mûködik, és valahogy így készültek a Boxok is."
Nem is értem mi ezzel a baj... Egy autóhoz is kell egy jó karosszéria, jó futómû, meg egy erõs motor. Persze biztos lehetne más úton is elindulni csak ne csodálkozzunk, ha szar (se) lesz belõle...
"Mint írtam, külön külön erõs a rendszer, egész addig amíg el nem avaul, de aztán gyak nem tudod az egységeket redundáns módon használni, nem tudod támogatni az egyikkel a másikat, ha az kifogyna a szuszból"
Ez azért nem teljesen igaz. Az igazság az, hogy egy jól megtervezett hardvernél ennek nincs értelme, mert minden elem egyszerre éri el a teljesítményének a határait a saját feladataival. Az, hogy a PS3-nak a GPU-ja már a megjelenésekor elavult volt, és emiatt az SPU-kkal kell trükközni, az nem redundancia, hanem komoly tervezési hiba. Fõleg, mert ezek a trükközések a közhiedelemmel ellentétben nem hoznak komoly teljesítménynövekedést, csak épp hogy versenyképessé teszik némileg a konzolt a felannyiba kerülõ konkurensével szemben.
"Persze ez egy tanulási folyamat és a kiadók/fejlesztõk részérõl is erõfeszítéseket követel, amit ha elég gépet adnak, kialakul a megfelelõ bázis, meg is tesznek."
Nincs mit tanulni, a developerek (fõleg a first party-k) a konzol megjelenését követõen szép lassan összeszedték azokat a trükköket, amivel az SPU-k tehermentesíteni tudják a GPU-t valamelyest (ebbõl lett a Playstation Edge). Onnantól, hogy ezek némelyike a mérések szerint 1-3%-os teljesítménynövekedést eredményez, látható, hogy nagy áttörésre nem kell számítani...
"Ezek egymásra épülõ lépések, amelyeket a Sony valszeg ugyan úgy megtervezett, mint a gépet."
Nem, semmi tervezettség nem volt. Miután kiderült, hogy mennyire versenyképtelen a HW, fogták a first party-k által használt SPU trükköket, összeszedték pánikszerûen egy library-ban, és odaadták a third party-knak. Így elérték, hogy ezekkel az 1-2-5-10%-os teljesítménynövekedést adó trükkökkel alulról súrolja a gép teljesítménye a riválisét. Innentõl meg mindenki néz ki a fejébõl hülyén...
"Ezért röhejes az a kijelentés, hogy a PS3 ellettqrva, úgy ahogy van!"
Pedig bizony nem kicsit lett elkúrva...
"Aki ilyet mond, az nem látja azt, hogy itt nem egy ballágási búcsú megszervezésérõl van szó, ez annál sokkal bonyolultabb, és akik ezt szervezik nem kezdõk a szakmájukban, mondhatni a Sony nem ma kezdte az ipart."
Pont ezért szomorú, hogy ennyire futotta tõlük. Gondolom mindenki emlékszik az X360 megjelenése utáni (valahol jogos) fanyalgásra, a fél-nextgen címkére, stb... Akkor mindenki a Sony-tól várta a megváltást (én is), amire a vad 'szuperkompjúter' marketingjük még rá is tett egy lapáttal. Innentõl azt hiszem már az is röhejes, hogy egyáltalán felmerülhet a kérdés, hogy melyik konzol az erõsebb...
"De végül is. ha a mai PC-s szintet nézzük akkor az X-ben levõ hardver kis jó indulattal max az átlagos kategóriába kezd visszacsúszni."
Így van. A PS3-al együtt. Ahogyan a PS2 is ezt tette 3 évvel a premierje után (sõt...)
"Gyak már most is "hekkelni" kell a Boxot is ugyan úgy mint a PS-t, csak ott sokkal kevesebb lehetõséged van erre"
Nincs lehetõség "hekkelni", ahogy PS3-on sincs. Legalábbis nem olyan formában, ahogy Te elképzeled. Ezért sem fog 10 évig kitartani ez a generáció, vagy ha mégis, az elég szar lesz nekünk...
Jó hát gyõztél!;DDD (Úgy értem nekem nincs akkora türelmem, hogy minden egyes mondatot kivesézzek;))) És akkor most gyakorlatban nézzük milyen a széthekkelt PS3 garafika: Heavy Rain - exkluzív
Le lehet állni az ilyen IDIÓTA hosszú hsz-ekkel. Mit akarsz ezzel elérni? Tõlem kiplakátolhatod a szobádat "PS3 szar" táblákkal is, de a napi PS3 bashing kényszeredet ne itt éld ki légyszives.
Na emberek most leírom életem leghoszabb kommentjét benne, hogy pontosan mit is gondolok a két rivális konzolról. Tavaj nyáron vettem meg az elsõ komolyabb konzolomat a Nintendo Wii-t. Elég jó kis gép volt haverokkal sokat teniszeztünk. Nekem kedvenc játékom a Resident Evil 4 volt. 9-szer vittem végig volt olyan, hogy egy nap 2-szer is. Aztán tavaj decemberben X-Box 360 vásárlásra adtam a fejem. Sokat gondolkodtam, hogy milyet is vegyek. Elöször Core packet szeretem volna amit ki is akartam flasheltettni.Rendeltem is egy 256os memkarit, hogy legyen majd a Corehoz, de aztán az Arcade mellett döntöttem. Utólag kiderült jól mert már 175 wattos volt és nem melegedett túl. Végül nem lett flash mert az X-Box Live annyira megfogott, hogy nem lett volna annyi pénz, hogy én flasheltesem a gépet. Az X-Box 360 egy remek konzol! Én nagyon szerettem de a legnagyobb probléáim a következõk voltak: nincs beépített wifi(külsöt igaz, hogy lehet venni de egy vagyon),a gép elég hangos. Más próblémám és rossz tapasztalatom nem volt vele. Aztán úgy másfél hónapja eladtam a gépet. Azért mert azt hittem, hogy jönni fog bluray olvasó és majd vennem kell hozzá. Mint kiderüt nem így lett. A Ps3 melett döntöttem mert:van bluray olvasója, és bivaj erõs a hardware(ezt nem én mondom hanem az áprilisi gamestar írta. Nekem nagyon bevállt a gép nagyon csendes és faszák a bluray filmek. Amit sajnálok, hogy nincs az két játék ami boxon volt. 1 a Halo 3om ami szerintem az Fpsek királya, egy játék se kötött le úgy multiba mint a Halo. A másik a Dead Rising aminek vmi hihetetlen a története. Végül is nem bántam meg a Playstation 3om vásárlást és ha úgy adodik veszek a Boxot is mellé.
Nos íme!
Errõl van itt nagybaszó!
Lehet akármi a gépben nem az a lényeg. Lehet itt vitatkozni mindenféle technikai dolgon, meg mi lett volna ha-n, meg szegény programozó mennyit szenved a hardverrel. És? Ki nem xarja le? Röhejes volt, amikor az egész Világ azt magyarázta annak a néhány százezer embernek, aki megvette a Lair-t, hogy milyen irányíthatatlan és fos a gém. Ha lett volna eszem egyetlen szót nem vesztegetek olyanokra, akik nem is látták élõben, csak csípõbõl fikáztak.
A lényeg az, hogy minden gép kompromisszum, de olyan gépet/gépeket kell választani, aminél nem érezzük úgy, hogy ez megakadályozza, hogy egy jót játszunk. :)
"A Ps3 melett döntöttem mert:van bluray olvasója, és bivaj erõs a hardware(ezt nem én mondom hanem az áprilisi gamestar írta."
Nekem két okom lenne a ps3-ra.
1. mgs4 2. gow3
Sajna egy játék miatt meg nem veszem meg, annyira jól nem állok!
Nekem az Mgs 4 nem jött be, igaz, hogy csak videokon láttam. Ha lenne fölösbe pénzem megveném de nem érzem létszükségletnek. A gow viszont egyáltalán nem jön be.
Tök jó azt olvasni hogy fikázzátok egymást!Én ugy vok vele,edig ps2-öm volt,most meg xbox360-nat vettem,az egyik haverom ps3 megnéztem a grafikát semmi különbség.Nem értem mért csak 2 játékot sorolnak fel god of war-ez jo játék hanem a legjobb ami készült valaha,illetve mgs azis jo játék a maga mûfajába.Én ugy vok vele hogy amelyiket kilehet flashelni azt veszem meg,nem érdekel hogy ps3 v.xbox360,az a lényeg hogy mind a kettõ konzol és kiváló játékélményt nyujt,nekem ez a fontos.
"nem multiplatform játékok címére gondolok, értelemszerûen.."
Miért nem? Ha beteszek egy multiplatform játékot akkor kiírja, hogy bocs de ezt nem akarom elindítani? Vagy szerinted csak az exkluzív játékok miatt vegyek PS3-at? Hagyjuk már ezt a hülyeséget. A multiplatform címek ugyanúgy megérik a pénzüket mint 360-on, nem értem miért az exkluzív címekre hegyezed ki a dolgot. Ha valaki csak multicímekkel akar játszani a PS3-omján akkor az nem is igazi gamer vagy mi? Te azt kérdezted, hogy mivel szeretnék játszani PS3-on, ha lenne gépem kapásból fel tudnék sorolni vagy 3 db multicímet amivel szertnék. Kit érdekelnek az exkluzívok, engem hidegen hagynak (God of War kivételével).
Ps3-on játszanék heavenly sworddal,uncharteddel,soul calibur 4-el,viking battle for asgarddal,Army of twoval,Beowulffal,Devil my cry 4-el,illetve The bourn conspiracyval.Most csak ennyi jut eszembe.XD
Én viszont nem vegytiszta fröcsöügéssel találkoztam, ahogy te azt elõadod. Ha annyira egyértelmûek a tények, akkor nyilván csuklóból korrigálhattál is volna, nem pedig csípõbõl a nyilvánvalóan jogos részek esetleges elismerését megkerülve inkább támadólag elintézed az ügyet egy lenézõ mondattal. Ezzel te sem alapoztál komoylabb érvekre, sõt...
gondolom az, hogy 90 ezer vs 55ezer segít majd kitalálni, miért zártam ki a multi címeket.
Fõleg, hogy 360-on elõbb jönnek, és 90%-ban szebbek a multi címek!
De nem kell ennyire indulatosan fogalmaznod, anélkül is megértem.. de azt, hogy miért vesz valaki ps3-at drágábban, szarabb multi címekért, hagy ne akarjam már megérteni ;)
Te döntöd el ki ér értelmeset, kinek van fogalma a dologról? Azért NEXUS6 kommentjén is bõven érezni, hogy hatással van rá a SWony marketing, megtervezett stratégiaként elõadni a történteket pedig elég képtelenségnek hat.
Fact 1: Az Xbox 360 olcsóbb, elég ránézni az árcédulára. Fact 2: A Microsft konzolja rendszerint több AA-t és magasabb felbontást "présel ki" a multiplatform címekbõl.
Hol itt a probléma?
PS3 akkor éri meg, ha kell a Blu-ray, ha számít az ingyen multi (értsd: egyáltalán multizik-e az ember, ennek nem ksi valószínûsége van), illetve ha nem elég neki a 60 GB HDD. Exkluzívok nélkül számolgatva. Nélkülük nálam sem nyerhetne a PS3.
Egyes egyedek eléggé elvannak tévedve azért install idõvel,az eddigi legtöbb amit installt láttam kb 5 perc volt (mgs4 elsõ installja)... Uncharted,Gt5p,mercenaries 2,Resistance...Egyik sem tartott addig... Mgs4 további installjai max 2 percek. A technológiákról és egyéb megrajzolásokról stb-ról meg lehet osztani az észt,de ettõl még 2008 legszebb exkluzívjai ps3-ra jöttek eddig. Mercenaries 2 pedig igen,ps3-on stabilabb a boltban boxon kb 2 perc alatt szaggatásra bírtuk,ps3-on nemment. De mind1 nemóhajtok vitába folyni itt az okos emberekkel
Én pedig az elsõ installnál belefutottam 19 percbe. Kétszer szenvedtem végig, másodikra direkt mértem az idõt. Everybody's Golf amúgy, 4.5 gigát tol fel a kis drága...
Effektíve egyébként leszarom,nekem a lényeg hogy jókat játszak hangulatos játékokkal,és ehhez sajnos egyik nextgen konzol sem kihagyható,ps3ért fájnék mgs4 uncharted killzone 2 stb miatt,boxért sírnék gow2,starocean 4,forza 3 stb miatt... Wiiért nemsírok:) Az installidõt tényleg nemvágom egy cigi eltolás mellett minden felment,gt5p frissítés tény lassú volt. No mind1 mjd ha kijön a köv generáció szépen bemegyek kedvenc boltomba és becserélem rá mindkét (vagy csak az egyik) gépet játékokostul