Hát ettől a Fallouttól sem vagyok eddig elájulva. Rohadt sokat kell sétálni és nem történt eddig semmi. Ok, hogy vannak questek, de ilyen távolságok mellett?
Igazad van egyébként.
Karizma 1 dologhoz kell, telepet fejleszteni. Minden másra ott van a mastercard.
A karizma a leginkább hanyagolható a játékban, alig van jelentősége. 1-re lehúzott karizmával is lehet 100-as speech, bartel képesség, a játékban az számít. Talán van néhány perk, aminek van karizma követelménye, de azok hanyagolhatóak.. A lopásokkal összegyűjtött rossz karma sem számít,. ha nem látnak meg, néhány fontosabb küldetéssel bálványozott lesz a kari akkor is, ha közben szétlopta a közösség értékeit. Mindez részemről nem kritika, egyszerű megállapítás, hogy a karakter generálás során a karizmáról nyugodtan le lehet húzni a pontokat, és sokkal hasznosabb helyekre szét osztani.. Hasonló a helyzet, mint a túlélés képesség, ha azzal nem túlélő módban játszol, majdnem fölösleges, ahhoz is van néhány perk, ami akár hasznos is lehet, de nélkülözhető, a képesség meg csak akkor nyer értelmet, ha túlélő módban játszol (valószínűleg egyedül,mert a kísérők előbb-utóbb megpusztulnak, ha magaddal viszed őket a harcokba)
Nekem mindig az volt a bajom az FNVvel, ez még mindig kevés, még több kell még több quest a frakciókhoz, még több Boonie, Veronica, még több mindenből :)
Tudom nem azt mondtam nincs. De minden egy lépcsővel egyszerűbb. Az meg hogy alapból benne van a Vegasba ha felveszed egy frakció ruháját egy leszel közülük. Szóval te is tudod rengeteg minden van az Obsidian által készített New Vegasban. Nagyrészt azt gondolom az F4 azért lett olyan amilyen mert volt az FNV :)
Hát azért F4-ben is vannak frakciók: Institute BoS Railroad Minutemen
Ezen kívül 30+ kis frakció létezik Child of Atom Raiders Mercenaries Gunners Forged Rust Devils Triggermen .....
A karizma rendszer létezik F4-ben is. Direktben a karizma stat sokmindenre van kihatással, pl speech checkek, árak, settlement nagysága A tipikus emberekhez való hozzáállás is megvan, csak az nem karizma alapú. Ha rosszat teszel egy frakciónak, akkor csökken a népszerűséged, még az is előfordulhat, hogy agyonlőnek, ha nagyon beteszel nekik :)
Pont ezért kérdeztem, mert felszedtem egy rakás üveget, csak sehogy sem tudtam eddig megtölteni őket. Erős volt a gyanúm eddig is, hogy limitálni fogják a víz szállítást ezzel a módszerrel.
Nem rossz az, csak éppen még az is butított egy FNV hard szint+ hardocre. Nekem elég egyszerű volt az elejétől. Sőt survival nélkül unalmas. Nagyjából minden elemében jobb az FNV mint az F4 kivéve a grafikát, meg a stabilitást. Edit: Borzasztóan hiányzik az FNV charisma rendszere sajnos. Az egész szimpla akcióra silányodott. Utoljára szerkesztette: Although, 2019.02.25. 16:36:54
Van egy unofficial patch ami nem ad hozzá új dolgokat hanem csak a javít. Japcsi patch
F4-nek vagy 6x álltam neki és visszatértem az F3-hoz + FNV-hez mindig. Nem értettem a dolgokat benne, nem volt számomra elsőre egyértelmű minden.
Aztán a sokadik nekirugaszkodás után már jobb volt, tapasztalódtam. A kiegekkel sokmindent adott hozzá a játék. Aztán belevágram a survival modba. Na az kemény :) Csak alvással van mentés. Aludni csak unowned ágyban, matracon lehet. Kevés alvás letargiát okoz, matracon max 3 órát tudsz aludni.
Minden boost (JET, Pscyho, radx ....) mellékhatásokkal jár. Szomjas, éhes, fáradt leszel, növekszik a fertőzésveszély, bekábulsz stb :) Nem lehet lőni magad csak úgy még stimpackal sem.
Minden belerontott csata halálos, még egy léggyel is az lehet :) A sneak + távolsági fegyverek MustHave :)
Én már kezdek belerázódni sokadszori újrakezdés után.
Már a kezdő kisvárosban ha körülnézel és befejezed a Sunny Smiles féle bevezető questet utána már indul egy kis sztori. Ami nagyjából mutatja mire számíthatsz. Mindenképp gondold végig milyen karival akarsz játszani, kidumálós, assasin, tank jelleg. XP rendszer nem a gyilkolásra kapod a tapasztalati pontot. Figyelj a táblákra, a danger tábla azt jelenti ami rá van írva. Ha elindulsz egy irányba és olyanokba botlasz akik simán megölnek azt jelenti arra ezen a szinten nem tudsz menni. A világ nem veled fejlődik hanem nélküled is létezik. Tele van jófej és kevésbé jófej emberekkel :) Hatalomvágyókkal. Szóval tudom milyen érzés lehet a mai lebutított játékok után elővenni ezt főleg hardcore modon,
Vannak módok amik lehetővé teszik bármibe vizet tudj tölteni. Alapból érthető módon miden egyszer használatos üveg. Néz körül fedez fel ahogy a történet elvezet téged valahova ott ha teheted néz szét :) Gyűjtsd az xp mire Vegasba érsz ne bantha eledel legyél :)
Elég komplex craft van benne de mindent ki tudsz tapasztalni ahogy használod. 4GB végig működik de Freeside Las Vegas részén amihez van egy mód amivel töltés nélküli terülté válik ott lesz igazán jó enélkül lefagyna. Ha nem használod akkor annyira nem lesz probléma. Úgyis első menet ismerd meg a játékot érdemes karakterfejlesztést, craftot, főzöskét, történetet, társakat, ehhez hasonló játék már nem lesz több.
Már régen játszottam FNV-vel, de nekem úgy rémlik, hogy van beer vagy milk bottle amit meg lehet tölteni, Crafting az van annyiban hogy lőszert tudsz gyártani, szétszedni. Fegyverekre nem emlékszem hogy lehet e fejleszteni, de javítani lehet, mert degradálódnak.
Ami nekem musthave volt fenn mod az a mentéshez kellett mert relative sok mentés hibásodott meg: CHASM Mást nem igen tettem fel. Esetleg valami cursor patch volt fenn az Alt+Tab-hoz.Meg NVSE.
Na, érdekes. Valamiért a character overhaul nem megy. Mondjuk ami képeket láttam belőle, nem okoz nagy difit.
A többi eddig mind faszán működik. Szebb fények és textúrák és a fegyver MOD is működik. (MOD nélkül már az tutorial quest alatt lerongyolódott a puska, MOD-dal nem.)
A 4GB patch jól értem, hogy majd később teszi jobban futtathatóvá a játékot, hogy memória kezelési problémákat old meg?
Tehát most már játszom, de nem világos néhány dolog számomra. HC módban megyek, ahol van sleep, H2O és foob bar is. Gondolom ezek jelzik majd, hogy mikor aludjak, egyek, stb.
Az nem tisztázott, hogy pl. vizet mibe lehet tölteni? Mert van kút, de csak inni tudok belőle egyesével. A játékban van craft rendszer? Mert erről sem szól a játék egy szót sem az elején, ezért nem tudom, hogy mit érdemes eladni és mit nem, hogy mi az ami felhasználható tárgy és mi az, ami csak minimális értékű szemét.
Visszavonom. Jessz, úgy tűnik, hogy minden működésbe hozhat a lenti listából, több nem is kell. Még az a gigamega izé is, amit linkeltem. Fasza lesz ez.
A sima NV meg alt-tab-bal. A scriptes indítás nem megy. Azért kipróbálom ezt is. Ha megy, akkor mehet a MOD, akkor már csak a GoG idő számlálása fog hiányozni. Bár, ha átnevezem az exe fájlt talán be lehet csapni. Ki tudja.
Not found a MOD... :( Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2019.02.23. 20:49:15
MO2 nem szükséges csak nagyon jól variálható mert nem nyúl az alap installhoz hanem virtuális és szerintem gyorsabb is. Az 4GB-ot annak idején én ez alapján lőttem be tanultam meg használni. 4GB old A 4GB szerintem stabillabbá teszi a játékot mert alapból csak 2GB amit használ és az nagyon kevés. Ha eléred New Vegast ott sokat számít :)
Hát nemtom. Ez a MO2 kapsából hibaüzenettel indította el magát és rohadtul nem látom át. Sajnos a NVSE-vel való üzem nem megy, nem bírja az alt+tab-ot. Maradok azoknál a modoknál, amihez ez nem kell. Nem lesz akkor field of depth és ilyesmik.
Mondanám mod organizer 2-t használd, a felkiáltó jelek hiányzó meshre vagy texture utalnak. Az FNV-hez kell egy kis gyakorlat mert kevés időt hagyott rá a beth és nem tudták befejezni. Szóval van pár kötelező mód, van a 4GB patch amit használni kell, van ami külvárost egy területé konvertálja. Van az NVAC, De erre időt kell szánni egy hétvégét míg eljátszol vele és összerakod rendesen. Lehet először arra kellene koncentrálj, crashmentesitő, bugmentesítő egyéb alapmódokat fel rakd fel és menj végig vele. Mondjuk szerintem a Character Overhaul tényleg jó lett.
Ja, hogy az nvse_loader.exe-vel kell indítani több MOD-hoz. Úgy tűnik ezzel is működik kivéve, hogy így a GoG nem fogja a játékidőt logolni. Kár. Meg mintha az alt+tab-ra ez elszáll és minden karakternél valami gáz van.
Na, érdekes módon egy újraindjtás után felment az is, ami eddig nem. Érti a fene. Eddig ezeket használtam és van valami chlothnig, de azt még nem raktam fel. Nem célom szénné moddolni, de ezeket ajánlották, főleg a fegyver és kapcsolódó MOD-okat.
Milyen egyéb generális grafikai MOD-van? Nem vagyok egy poligonhuszár, csak érdekel.
Az F3 + NV mod a Tales of the two Wastelands. Arra jó, hogy mindkét játékot kijátszhatod egy menetben és át is vihetsz néhány tárgyat, pl fegyvereket egyikből a másikba. Ha jól emlékszem, eldöntheted, melyikben kezdesz, és vasútállomásokon át tudsz átmenni a másik területre. A készítők sok éve dolgoznak rajta, egyszer jogi okokból abba is kellett hagyniuk, de valahogy sikerült folytatniuk. Azt, hogy mennyire stabil nem tudom, nagyon rég nézegettem, akkor még sok bug volt benne. Kell hozzá mindkét full játék. Modolni természetesen nem egyszerű, a készítők felsorolják, mely modok használhatóak, mások szinte biztos, hogy gondot okoznak valamelyik oldalon.
Semmi nem vigyáz arra, hogy két általad kiválasztott mod összeakad-e egymással vagy sem, ezt neked kell figyelned, elolvasni a leírásokat. A BOSS (vagy most épp hogy hívják azt a programot, ami sorbarendezi a modokat egy adatbázis alapján) szokott riasztani, ha valami nagyon összeakadhat, de ez is a játékosok tapasztalataiból összeállt adatbázis alapján. Arra nincs program, hogy ezeket ki tudja szűrni. Ami biztos, ha modokat kezdesz használni, a Wrye Flash, a Mod organizer, a FoXedit megfelelő verziója kötelező segédprogram, nélkülük csak szívás és esélyed sincs összehangolni egymással a modokat. Vagy kiválasztasz magadnak a sokféle modajánló közül egy szimpatikusat és az ott felsoroltakat használod, semmi mást. Akkor van esélyed, hogy nem kell újra végigküzdened magad azokon a problémákon, amiket a modcsomag ajánlója átélt. Az NMM ugyan jónak tűnik, valójában sok mod esetén gyakorlatilag használhatatlan, a Mod Organizer megfelelő verziója javasolt helyette. Sokkal többet tud, mint az NMM, ráadásul nem barmol bele a játék könyvtárába. Hátránya, hogy a játék csak a Mod Organizerből indítható, de ez nem szokott gondot okozni, miután összeállította a virtuális könyvtár struktúrát és átadta azt a játékmotornak, a háttérbe húzódik és nem okoz semmi gondot. Arra figyelj, hogy sok mod igényil az adott Fallout verzióhoz való FOSE/NVSE (FallOut Script Extender/New Vegas Script Extender) használatát is. Ezt a modder beleírja a telepítési utasításba. Ilyenkor a Mod Organzierben a FOSE/NVSE loaderét kell megadni indítandó programnak, nem a Falloutx.exe-t. Az majd betölti ami kell a futásához. A script extendert nem a Mod Ogranizerrel kell telepíteni, hanem kézzel a program fő könytárába, az exe mellé kicsomagolni.
Honnan tudom, hogy egyes MOD-ok nem csapják szét egymást? Az NMN erre figyel vagy ettől független bármikor lehet így jártam helyzet? Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2019.02.23. 12:26:25
Csak a Fallout Character Overhaul-t próbáltam közülük ha minden igaz, de a többi hasonló kaliberű mod is megérhet egy próbát, ha a leírás alapján tetszik.
Az igazi verseny az a Kotor2(Obsidian) és a Bio között volt. Majd most itt a CD Projekt az új versenyző. Komolyan nem tudom de ők is elindultak az elkurvulás útján csak sokkal sokkal jobban csinálják. Egy FNV messze jobb mint egy W3. Utoljára szerkesztette: Although, 2019.02.15. 22:20:09
Függ attól milyen karaktert akarsz, egyszerű gyilkost vagy aki kidumálja magát. Szerintem az F4 és a Beth szenvedése is ezzel kezdődött. Kellett volna megfelelni a két tábornak. Szerintem nem vallottak szégyent. Persze ez Avellone, Sawyer és a full "black isle" az kb esélytelen kategória egy Beth számára. Edit: Ami biztos abból a szar motorból ami a Bryo első változata volt is sokkal többet hoztak ki mint a Beth a bryo2 verzióból. Sajna Tod kevés egyedül az öreg mester aki a morrowind idején még ott volt a Beth mellett meg már rég múlt idő :) Utoljára szerkesztette: Although, 2019.02.15. 22:13:37
Ha hivatalosan megvan mindkettő, akkor esetleg nem kell választani, mert a 'Tale of Two Wastelands' moddal a New Vegasban a 3-asat is végig lehet játszani - Fallout 3-as Vaultból indulsz és majd át lehet menni a New Vegas területére -, így egy karakterrel végig lehet játszani a 2 játékot, aminek az a hátránya, hogy a New Vegas részt már egy erősebb karakterrel indítod. A mod előnye hogy a New Vegas által bevezetett dolgok (pl. 'iron sight', lőszer variációk, fegyverek modolása (távcső, hangtompító,..)) benne vannak a Fallout 3-ban, viszont hátrány hogy egyes modok problémát okozhatnak, így meg kell gondolni mit rakunk fel, ill a változtatások miatt a leírásokban/wikin szereplő dolgok nem igazak (pl. egyes könyveket magazinokra cseréltek, hogy ne legyen az hogy 2szer annyi könyvet olvasol amivel skillpontokat kapsz). Én egy korábbi verziót (2.9.4) próbáltam ki, ahhoz a Nexus-on voltak hozzá készített/módosított modok TTW jelzéssel, de a legújabb verzió (3.2) múlt hónapban jelent meg, így ezek a TTW-s modok jelenleg nem biztos hogy kompatibilisek. Utoljára szerkesztette: Alexzel, 2018.12.13. 04:31:33
Modok között a patchek, és a CHASM must have. Autosave mod. Ha egyszer rosszul mented, és korrupt lesz a mentésed nem fogod tudni betölteni. Ezen segít a chasm.
Ha nincs fenn, és hibás a mentés, akkor kell indítani egy új játékot, vagy betölteni egy régebbi mentést, és úgy betölteni a sérültet. Úgy menni fog.
Plusz nagyon jo es reszletes wiki van a Fallouthoz, ott be lehet potolni a kimaradt dolgokat es/vagy utana lehet olvasni a kerdojeles dolgoknak.
Zero hiányt fog okozni az egy-kettő kihagyása, értelmeszerűen pár utalás nem lesz tiszta vagy az áthallás része elvész, ám semmiben nem akadályoznak ezek. Az NV jobb és hűebb az eredetihez és tartalmasabb is sok szempontból, a 3 története viszont tisztább és emészhetőbb komoly figyelem nélkül is.
Okas, köszi. Lehet, hogy egyszer megint nekiugrok az F1-nek, de elsőre nem volt túl szórakoztató finoman szólva...
a fő sztori mindkettőnél érthető lesz de az utalások és a háttér egynéhány csoportnál és npc-nél csak lógni fog a levegőben, legfőképpen ha new vegasal játszol, pl ott van a supermutáns Marcus akivel ha összefutsz akkor jó pár válaszával nem fogsz sokra menni mert azok mind utalások a második részre, vagy Rose Sharon is aki meg John Cassidy lánya... már maga a companion egy nagy visszakacsintás a második részre, és még tudnám sorolni.
a harmadik részben kevesebb az ilyen utalások menyisége, de aki keres az találni fog itt is, pl Arthur Maxson is egy utalás a fallout lore felé és hogy miért tartják a gyereket rövid pórázon a citadella(egykori pentagon) mélyén, de akár említhetném Haroldot is aki szintén a második részből jött.
nem lesz élvezhetetlen egyik se ha kihagytad az első két részt, de mindig ott lesz az a idegesítő "na ezt most megint nem értem" felállás ami végig fog kísérni az egész játékon keresztül, főleg az NV esetében.
modok terén nem tudok segíteni, én mindig vanilla párti voltam, de a f3 és NV esetében erősen ajánlatos a stabilitást növelő modok beszerzése mert mindkét játék hajlamost véletlenszerűen összeomlani.
Közben találtam a déli homokdűnék nyugati felén egy nagyon nagyon sugárzó helyen egy Hazmat Suit-ot, igy már vagány vagyok :) Ki van táblázva hogy ne menj be de megéri mert egy robbanófej mellett néhány izzó ghoul társaságában egy katonai ládában hatalmas kincs van...
Hja, igen, meg is döbbentem a Pinehaveni menedékház ajtajában állva a madárcsicsergéses napfelkeltén... Gyönyörű
Majd lesz radaway bőségesen idővel, addig is marad a quicksave-quickload savescumolás. :) Amilyen kis csapat készítette a modot, ebben a formában is meglepően tartalmas és színvonalas, simán lehetnének gyári studió a jövőben.
Köszi, kissé jobbban képben vagyok :) Már csak rad ellenállást kellene szereznem mert mindig sugárzást kapok ahogy jól belegyalogolok valamibe... Radaway meg alig 1-2. Hatalmas játék lehetne ez ha minden helyszint amit jól kidogoztak megtöltenének tartalommal
Tudtommal a döntéseidtől függetlenül a fősztori része hogy elkapnak a raiderek, a bányás rész teljesítése kötelező, aztán vagy elszöksz vagy maradsz Elsdragon csicskája. Az alvós sztori-továbblendítés inkább csak a játék elejére jellemző, utána átveszi a helyét az alapjátékban is megszokott beszélj ezzel-azzal az NPC-vel. Miután megszöksz a raiderektől, lényegében kalandozhatsz amerre akarsz...de mivel nincs sok side content, így érdemes a fősztori nyomvonalán haladni és csak ritkán letérni. :)
Hello, a New California modot játszóktól kérdeznék: Ha aludni kell, akkor az mindig más helyen adja a program? Az első ugye a menedékben volt, a második a Pinehaveni menedékházban, a következő hol lesz? Néha elkaptak a raiderek és elvittek egy barlangba, de teljesen véletlenszerü hogy hol kaptak el, vagy ez is a sztori része? Hagyni kell hogy elkapjanak?
Nekem pl pont a Vegassal nem volt ilyen problémám. Rögtön angolul tette fel, pedig kicsit féltem tőle, mert pl a Deus Ex-el meg pont beszoptam. Alapból oroszul tette fel, ciril betűkkel, tehát még az opciókban sem tudtam nyelvet választani, mert nem tudok "ciril"-ül.
Sikerült power armor traininget szereznem, ha minden igaz, akkor fix loot egy fősztori helyszínektől félreeső helyen...ahol az életben nem gondolná az ember hogy ott megtalálható. Spoilerben részletesen:
A térkép nyugati csücskében, a Raider Trailer Park kocsmájában, az ajtótól belépve közvetlenül balra egy polcon váratlanul belebotlottam egy training bookba...ha ezt tudtam volna, akkor a játék első pár órájában is lehetett volna power armorom. Igaz csak lepukkant T-45 a raider kereskedőtől rablás árcédulával, de akkor is, PA az PA. :)
Valamint lehet kb. a fősztori háromnegyedénél is power armor traininghez plusz egy T45-nél táposabb custom armorhoz jutni, az egyetlen csavar az, hogy a játék nem jelöli questként, még más questen belül opcionálisként sem, a bizonyos progress elérése előtt pedig még dialógus opció sincs vele kapcsolatban a bizonyos NPC-nél, pedig ott van az armor a 'kirakatban' mellette, már a lényegesen koraibb találkozásnál is. Gameplay design hiba gyanús pont. Spoilerben pontosabban:
A Radian Helix Media Studio helyszínen - az NCR questline része, egy farm az NCR központtól északra/északkeletre - Marius dokinál elérhetővé válik a birtokában lévő speckó armort trainingestől elajándékozós dialógus - furamód semmiféle special meg skill szinthez kötött trükk nem kell hozzá - miután a sztori bizonyos pontján találkoztunk a szuper mutánsok frakciójával és életben maradtunk. Legalábbis a dialógus szövege szerint ez lehet a triggere hogy felajánlja nekünk. Lehet hogy quest lett volna, csak a bugos build nem dobta fel, esetleg tervezték, de nem valósították meg...rejtély.
A kereskedők készletének frissülése megtörtént a fősztoriban való előrelépés nélkül is tegnap, lehet hogy csupán túlzottan hosszúra lett véve a frissítések időköze. Esetleg a karavánokat megmentős sidequest is triggereli a váltást, mintha a küldetést adó NPC beszélt volna egy megmentett karaván után a kereskedő új készletéről és akkor is lett friss áru hirtelen. Fura ha ehhez kötötték, bár életszerű, hogy a megmentett pack brahminok nyomán árulnak új dolgokat... Mindenesetre a játék egy bizonyos szakaszában emlékezetesen megakadt az NCR területen a gun runner robot kereskedő, meg a csaj is, hosszasan ugyanazt a készletet kínálták és pénzük sem volt, annyira elüzleteltem a vagyonukat... :)
+ Bónusz vegyes érzelmű, inkább negatív pont, spoiler:
Kissé lore breaker, hogy NCR Bert Bozarként emlegetett fegyvere "Old Glory" valójában egy anti-material rifle, nem a klasszikus régi Fallout kiadásban véletlenül bent maradt sniper sebzésű, de assault rifle tűzgyorsaságú OP fegyó Bozar. Ami úgy rémlik hogy elérhető a New Vegasban a Gun Runners' Arsenal add-onnal. Na a New California sidequest reward nem az... Egyébként az utolsó karavános questje előtt lehet ööö...szépen kérni Berttől 9-es Strength birtokában. Avagy 4-es alap strength + whiskey (+1) + ant nectar (+4) bully trip rulz! :D
Befejeztem a New California modot, kb. 25 óra után többnyire pozitív tapasztalatokkal - az írás szemre hosszabb negatív része ellenére - pár meglátás a teljesség igénye nélkül:
[+]
- Bőséges, igényesen megírt sztori, dialógusok, lore, alaposan megágyazott setting (a tudós irányultságot választva kerek igazán) - Teljes játékokat megszégyenítően hosszú, non-lineáris fősztori, tényleges döntésekkel, számos (vég)kimenetellel - Életszagú főbb karakterek, kidolgozott háttértörténettel, motivációkkal, differenciált személyiséggel - Nagyrészt színvonalas voice acting - Extra rádió állomások - Pár hatalmas, nehéz, korlátozott tölténnyel rendelkező, értelmetlen, de szájtátós heavy weapon ^^
[-]
- Kevés side quest - Nagyritkán gyenge voice acting - A főcsapásról letérve érezhetően kevésbé kidolgozott itt-ott bugos világ, kevés emlékezetes, felfedezni érdemes helyszínnel, értéktelen loottal - Alig rendelkezik kereskedővel a világ és a készletük sem frissül, csak nagyritkán a fősztoriban továbblendülve, world state váltásnál - A minél teljesebb élményhez elengedhetetlen a magas intelligenciájú és karizmatikus kari, számos döntési helyzetben kulcsfontosságú a legelőnyösebb kimenetelek eléréséhez...ami szerencsére nem zsákba macska, már az első pár órában nyilvánvalóvá válik és később sem változik. Ha a többi S.P.E.C.I.A.L. tulajdonságra mégis szükség lenne elvétve, akkor tudatosan mentve és visszatöltve ruhákkal, chemekkel és magazinokkal összecsalható a szükséges szint, ha egyik tulajdonság kiindulási pontja sem rosszabb a középszerű 4-5-nél. - Többnyire nagy partyra (a prologue után akár rögtön 7) és az alapjátéktól megszokottnál gyakran népesebb, nyílt harcokra építő shooter élmény, korlátozott lopakodós gameplay lehetőséggel - Rengeteg skillnek semmiféle haszna az esetleges harci előnyeiken túl, például Explosives, Medicine, Lockpick, Unarmed, Melee Weapons, Survival, Sneak...szóval a teljes lista felét nyugodtan tel lehet felejteni. Ha van magas Speech, Science és Energy Weapons vagy Guns skilled, akkor nagy bajod nem lehet. - Fogalmam sincs hogy miképpen lehet power armor tréninghez jutni, az NCR fősztori nyomán nem volt rá lehetőség, pár különböző faction-ös, de ugyanúgy kései sztoris YouTube végigjátszásba belenézve mások is mezei armorokban mászkáltak... - Rengeteg jobb ruha, felszerelés, erős fegyver és mod elérhetetlen a kereskedőknél, még magas karizmával meggyőzős pult alatti inventoryval sem. A plasma rifle kb. a játék utolsó 30 percében lett meg, Anti-material rifle az utolsó 5 percben. Ranger ruha is az NCR végigjátszás ellenére csak halott rangerről lopva az utolsó órában. Fegyver modok terén is furcsa volt a helyzet, például Sniper Rifle nem volt kapható egyetlen kereskedőnél sem a végigjátszásom során, de aranyáras hangtompítót már vásárolhattam volna hozzá az első pár órában, különféle drága fegyver moddal együtt, amelyekhez persze fegyvert nem tudtam szerezni. Mire sok-sok óra után lett Sniperem, a world state változás nyomán frissült a kereskedő inventory, de már nem árult Sniper hangtompítót...de legalább elérhető lett a nemkülönben aranyáras, plusz pár töltényes tár a használhatatlanul gyenge Varmint rifle-höz. -.-''
Egy szó mint száz, aki az erős handcrafted fősztori élményért, karakterekért játszaná ezt a modot, mindenképp adjon neki egy esélyt, de aki az utóbbiakat feledné, el szeretne veszni a világban, felfedezne, lootolna, a harcos élményt venné előre, lövöldözne, csapkodna, dobálna, inkább csalódni fog...arra ott lesz mondjuk a Fallout 76, vagy bármelyik gyári cím. :) Utoljára szerkesztette: broman191, 2018.10.29. 19:51:00
Anno a Cenega kotott egy exkluziv megallapodast a Bethesda kiadoval, miszerint a kelet eu regioban ok forgalmazzak a helyi lokalizalt verziokat (cz, svk, pl, hun), cserebe a steamen nem lesznek ezek direktben elerhetoek/vasarolhatoak, csak a retailertol megvett kodokat lehet aktivalni. (nyilvan, aki nemzetkozi boltbol vette, az a nemzetkozi angol/nemet/spanyol/stb. - aka "ROW" verziot vette meg). Ezt az egesz keleti blokkal igy hozza is csaptak az orosz piachoz. Pech, hogy nem volt benne magyar nyelv, igy mi csak sodrodtunk az arral.
Kesobb, amikor "egyszerusitettek" a dolgokat, a Cenegas blokkbol aktivalt bolti FNV-k megkaptak a "RU" verziot, mig a tobbiek maradtak a "ROW" szekcioban. Mas a ket jatek application id-je is a steamben.
Es igen, kibaszas az, hogy az egykro teljes aron vett FNV (de mas Beth jateknal is van ilyen) mara csak trukozzessel tudja levedleni az orosz nyelvet. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2018.10.29. 16:41:38
sztem o arra gondolt h a steam-en kapott a jatek egy RU utotagot ami a regiora utal ugye es amiatt apjukfaszat mert sanszosan eur/gbp/usd-ben fizettel azon arazas szerint ami az EU-ban volt es nem a ruszki szerint. H ez kinek a sara arrol fogalmam sincs
A ru verzióhoz kell két fordító meg néhány hónap oszt annyi, a motor újraírásához meg sok-sok fejlesztő.
Ez valahol szomorú. A vanilla F3 nekem konkrétan játszhatatlan volt a sok fagyástól. Lefutattam egy 4GB patchet az exe-n és felmodolt, feltextúrázott game futott játszhatóan.
New Vegast meg megmentette a NVAC. Csak egyszer fagyott ki de az is DLC-ben volt, egy adott pályán.
Bezzeg arra van energia hogy RU verziót csinált az NV-ből a Bethesda...
Azt próbáltam először, de csak eredeti exe fájlt észlelve hajlandó elvégezni a módosítást, így nálam nem játszott, de utána találtam egy másik megoldást, amivel módosítottam a FalloutNV.exe-t, amit az nvse_loader.exe-vel történő indítás meghív, így elvileg megy mindkettő, az NVSE alapú modok boldogak, meg zabálja is a memót a játék, így modolva VRAM-ot és sys RAM-ot is kb. duplán. Nevada 2017 ENB-vel meg a VGA is sül ahogy kell, jobban mint bizonyos gépigényesnek számító új játékoknál...népes területeken a gyári játékhoz képest sokszoros grafikus workload-ot kap, de dob is annyit az összképen hogy nem csoda. :) Utoljára szerkesztette: broman191, 2018.10.28. 18:20:59
Minden elismerésem az NVSE és a 4GB mod készítőinek. Egy ennyire kezdetleges motort mint a bryo korai verziója képesek voltak stabilizálni. Ez lenyűgöző. 4GB upgradelt változatát használod ugye?
Több ini, valamint az NVSE és az anti crash mod is szerkesztve lett egyszerre, nem tudom mi hozta a változást, de most betonstabil sok-sok óra után is, nincs CTD sem fagyás.
Ügyesen belövőd a 4GB meg az NVSE-t akkor nem fagy annyira. A 4Gb akkor működik jól ha a launcher nem jelenik meg. Könnyű tesztelni a Freeside azon módjával ami megszünteti a belső határokat. Nekem nem fagyott. Idő volt belőni de talán még a japán nevű barátunk által készített patch is fent volt.
Crash mindf*ck update: A hosszas Fallout 4 modolásom nyomán támadt egy megérzésem, hogy a New Vegasnak is szüksége lehet egy rakás ini tweakre, furcsálltam is hogy egyetlen modnál sem említik - a New California sem kivétel - pedig modolt Fallout játékokat nem szokás, nem is javasolt original inikkel futtatni...utána olvastam és módosítottam mindenféle jóságot, sőt még rengeteg egyébként elérhetetlen grafikus opciót fentebb is toltam, most szebb is, stabilabb is, helyszín váltásoknál többnyire betölt mint a villám, 5 órán át nem crashelt egyszer sem (holy $hitballs)...nem is értem hogy a New California arcok miért nem tették a description oldalon az első helyre, hogy a dear user 2018-ban lehetőleg ne játsszon alap inikkel, mert a módosítások nélkül nem ér semmit az általuk függőségként ajánlott 4GB exe mod, NVSE stb. mert akkor is szétfagyja meg -crasheli magát a játék...belenéztem a New California Nexus témába, különféle crash report a crash report hátán...ide a rozsdás shishkebabot, hogy minden crash és fagyás gond 99% user oldali problémából adódik, alapvetően nem a mod fércmunka (sőt)...a jelenlegi tapasztalataim alapján úgy látom , hogy felesleges is kivizsgálni és a fejlesztő oldalán keresni a hibákat, meg ugyan mit is, hogyan is, amikor error log sincs, vagy ha van is, nem tartalmaznak semmiféle használható támpontot. Nálam legalábbis a játék könyvtárában lévő kb. 4 error log legfeljebb arra engedett következtetni, hogy minden rendben van, miközben kis szerencsével csak 10 percenként crashelt a játék...
Egy modern géppel az alábbi 2 tweak gyűjtemény módosításai erősen javallottak, még modolt játék nékül is:
A megjelenéskori moddb oldalon még azt írták, hogy gyakorlatilag mindenféle mod managerrel működni fog, legalábbis a legfrissebb FOMM és NMM köztük volt. Az új Vortexet letöltöttem, de végül nem próbáltam, mert a rarozás megoldotta az install hibás problémát. "Out of memory" gondba nem ütköztem eddig. Elvileg minden hivatalosan említett mod függőség kipipálva részemről, a relatíve régi de legújabb FOMM mellett a 4 GB-os exe és az NVSE is adott... Tegnap újra beléptem, betöltötte elsőre az utolsó mentésemet, egy órán át nem volt fagyott ki, a sorozatos mentés visszatöltögetés is hibátlan volt, majd valamivel 1 órán túl produkálta az első fagyást, utána belépve újra jött a kb. 10 percenként kidöglős élmény, pont mint a megelőző napon...a sokadik belépés után még a végtelen mentés betöltés is előjött újra. Majd a 3. órában mindez újabb f*ck you fícsörrel bővült, friss belépés után betöltötte a mentést, de csak a HUD látszott, alatta teljesen szürke volt a kép, a HUD térkép statikussága alapján az egeret mozgatva sem reagált az inputra...
Valamelyest a modderek mentségére szóljon, hogy a kifagyások után egyetlen esetben sem jött elő ugyanott reprodukálódó hiba, mindig teljesen máshol ér a meglepetés... Ha ma is elkezd fagyni 1 óra játék után, kipróbálom a gép restartot, óránként egyszer inkább belefér egy újabb gondmenetes óráért, mint szívni az egyre durvább instabilitással...még az alapjáték kapcsán írta egy user ezt a próba cseresznye restartos orvosságot egy Steam-en nyitott témában.
Kár érte, mert az első pár óra alapján - pontosabban Union City-ig érve - már-már gyári Fallout résznek is eladható színvonalú termék a New California mod, annyira handcrafted az élmény, a legjobb pillanataiban a hivatalos játékok felé is lő. A lassan beinduló unalmas vault polgárkodós rész után felgyorsulnak az események, van akció bőven, a sztori és karakterek is jól kidolgozottak, a helyszíneken is érezni a törődést, a voice acting is a helyén van stb. Fallout fanoknak kötelező darab...lesz, amint javítottak a stabilitáson, mert mások is jelezték hogy szeret fagyogatni... :) Utoljára szerkesztette: broman191, 2018.10.25. 17:07:01
Pedig mintha irtak volna (de mar lehet, hogy rosszul emlekszem), hogy ne hasznaljon senki sem FOMMt se NMM-t, mert vannak vele gondok akkor.
"Also, Nexus Mod Manager and Fallout Mod Manager -- we're not supporting them anymore. Not because they don't work -- for YOU -- but users who haven't updated their installs this last 2 years are screwed and we can't help them. "Out of memory error" is the old mod manager. Use Vortex or MO2. Too many mod managers man."
Ok, akkor mukodik elvileg, csak lehet, hogy megsem :) Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2018.10.24. 19:51:51