battleforge, és stormrise. utóbbiról néztem tesztet, ott pl 20-30%-os különbségek voltak a gf és ati kártyák között, persze mind2-n a maximum dx verziót használva, és a különbségek mindig az ati javára szóltak. Kb egy hd4870 (nem x2) rommávert minden nv kártyát, még a 2 gpusakat is. Lehet hogy szar játék, de techdemonak jó... krájsziz is szar játék, egy techdemo, és az is ottvan minden tesztnél.
Az ingyen aa, az az alfa tesztelt aa-t jelenti, ami dx10.1-tõl elérhetõ, és jóval kevesebb erõforrást használ(5-10%-os teljesítménycsökkenés mondjuk egy 4x-es aa-val, más m), mint a normál aa mivel kevesebbszer kell a memóriába írni, egyszerûbb shadereket lehet használni erre. Mellesleg dx9-ben egy bizonyos módban, amit az újabb játékok gyakran használnak, nem is mûködött normális aa- max valami kamu aa.
Hát ebbõl mondjuk igaz az i7 és a sata. i7-re akárhogy programoznak, otthoni programok nem igazán lesznek gyorsabbak tõle. Sata 600-tól se lesz gyorsabb a 100 mega/sec sebességet is keservesen elérõ õsrégi technológia (vinyó), max az ssd-k.
Ezek közûl kettõ azaz kettõ dx10/10.1-es, a többi ilyen kamuszar 1 effektet hasznánlak a 10-bõl de amúgy full 9-es témák... Viszont az a 2 megmutatta miért is sokkal fejlettebb a dx10... és mekkora hülye faszság az hogy jaaaj alig van elõnye...
Ez nem meglepetés. Tesszellátor használatával nagy teljesítmény-többletet lehet elérni. PS3 ezért van gondban. Azt mondják a hozzáértõk, hogy a PS3 központi egysége meg tud vele birkózni (mivel aban NV kártya van, tesszellátor nélkül). Hát nem tudom, nem veszem készpénznek.
cateran: én látok különbséget. Ha a kártya felépítése más (nézzük meg az Atit, amikor bevezette a ringbust az Xxxx-es sorozatában, mennyire jó volt). És még a shader egységekben is lehet különbség. NV-é asszem könnyebben programozható(?).Ráadásul az Ati nem csak összesített shader egységeket alkalmaz, hanem egyszerûeket is. Ez elõnyt jelent.
Hát ez nagyon nagy: sok helyen olvastam, hogy a dx11 egyik legnagyobb elõnye az xbox360 xenos kompatibilis tesszellátor, én meg azt hittem hogy az xbox360am csak kb szépen tudja a dx9et, és kb ennyi, erre meg van olyan tulajdonsága is amit csak most vezetnek be a dx11el...
Sigh...ha a kommentbõl nem lett volna 1értelmû utasitáskészletre,stb-re gondoltam,nem órajelre,memóriára,stb.....Tudod,rögtön a kövi kérdés...vagy odáig már nem jutottál el?
Nem értek hozzá,de ha 1x az van odairva 1 játékhoz,hogy dx9 or better graphics card,akkor egész pontosan mire nem tudják optimalizálni? Vagy van különbség dx9-es és dx9-es kártya közt? Mások az utasitások? (nem flamelni akarok,nem értek hozzá,csak megragadta a szemem) Meg hát ott szokott lenni hogy minimum konfig,meg ajánlott konfig...szvsz inkább csak szarnak bele az egészbe..nem 1 és nem 2 játékot láttam az utóbbi években,ami megjelent mint vmi bughalmaz,aztán patchelj barom....
köszi a kimerírõ és leegyszerûsített választ.. nem emlékeztem a pontos infóra, csak arra hogy a többszálúsítást helyezi elõtérbe..és az MI, Fizika és ilyen számításokat gyorsítja.. de vajon ha crossfireben vagy sliben lesz két dx11es kari akkor hatékonyabb lesz a két kártya mint pl egy sima dx9ben v. dx10ben? lásd néhol csak 30-50% a gyorsulás a kétkártyásokban..
sajnos elsõre nem találtam, de itt egy jó Ph!-s cikk a témában. érdemes az egészet átolvasni, pussz még az elsõ lapján vannak linkek korábbi okos írásokhoz.
ugyanaz mint az openCl :). a dx11 api hívások egy része kifejezetten olyan számításokra lesz kihegyezve, aminek nem a grafikához, hanem az általános számításokhoz lesznek használhatóak (pl sima verem használata a grafikus memóriában. eddig ez elég varázslással jött csak össze). a vertex- geometry- és pixel shader mellé beköltözik a futószalagba a compute shader. (igazándiból az elsõ kettõt gyúrták át kissé, univerzálisabb adatstruktúrák kezelésére tették alkalmassá õket) például azt a seti csomagot amit eddig a processzor 3 óráig számolt, a grafikus hardware feldolgozhatná 20 perc alatt, mert minden egyes shader-e a gpu-nak a csomag egy egy darabkáját elemzi ugyanazzal a fourier transzformációval, amit eddig is nyomattak. de amíg a processzor mondjuk két magon 2,5 gigahertzen teker, addig a gpu mondjuk 200 magon és közel gigahertzes tartományban. amennyiben egy elvégzendõ feladat megfelelõen párhuzamosítható (ez a lényege az egésznek), akkor nagyságrendekkel több erõ van benne, mint a processzorban. ilyen feladatok például a fizikai számítások is egy játékban, vagy tulajdonképpen az összes olyan tudományos szimuláció, amit le lehetne futtatni egy óriás grid-en. az így használható gpu-k lesznek a general purpose gp-uk ( GPGPU ), nyers fordításban általános számításokra használható gpu. az intel larabee-nek is kb ez a lényege, ott még megtoldották annyival, hogy ott nem kis stream processzorok vannak, hanem komplett x86-os magok tömbje a cpu. ezért még könnyebben lesz majd programozható. nagyon virágnyelven körülbelül ennyi a compute shader lényege.
Bármi új jön, mindig van, aki leszólja. Sata 600, USB 3, Core i7, bármi. Csak azt nem értem, miért kell gyûlölni a fejlõdést.
Ha megnézed itthon a felnövekvõ játékos réteget (8-13 évesek), azok nagy része is konzolozik inkább.
Igen pont azt mondom hogy a folyamatos "fejlõdésben" nem akarnak optimalizálni. Talán emiatt is sok vele a szivás, kis túlzással azt mondhatjuk hogy amerikában, japánban (ott fõleg) és nyugat európában (ott még azért valamennyire jelen van) nem igazán használják ki a pc videojáték funkcióját mostanában...
az optimalizálást ne keverd ide sztem, mert kinevetnek! fõleg ne hasonlítsd össze a comodor64, és amiga korszakot ahol volt egy célhardver egyféle összeállításban és kész.. ott persze végletekig lehet programozni, de egy mai játékban nézni kell hogy a régi szarokon is megmoccanjon! millió féle konfigurációra kell írni nem 1re! ez ugyan az mint a konzoloknál... még jó hogy szép és gyorsan fut ha mindent úgy írnak meg ahogy csak lehet..
szerintem a compute shader olyan evolúciós lépés a számítástechnikában, mint amilyen az elsõ 3D-s játékok a dyna meg hasonlók után. és ez a lépés nem csak a játékokat érinti, hanem tudományos és egyéb területeket is. jó az a dx9, de olyan gyors a fejlõdés, hogy nem állhat meg a piac ízlelgetni a lehetõségeket. lesz idõ majd pár év múlva, amikor a hardverek fejlesztése már iszonyatos költségek árán, minimális erõtöbbletet ad majd csak. akkor újra nekiállnak majd optimalizálni, de akkor már egy olyan vas lesz minden gépben, amiben lesz potenciál.
A Gothic 3 grafikája nagyon szép, csak a LOD váltás túl közel van a textúrák estén. Egy jobb fizikai motor kéne, hogy ne statikus környezet legyen. Így lehet nagyon jó környezetet adni kalandokhoz.
Az a gond, hogy a folyamatos technikai fejlõdés miatt nem tudják kihasználni a technológiákat a játékok, elég megnézni néhány commodore64es játékot, annyira optimalizáltak a hardverre, hogy olyan játékok születtek amire az adott hardver elméletileg nem is lett volna képes ugyanez volt nesen, amigán és snesen, aztán a számítógépes vonalat mintha elvágták volna
(a konzolos megmaradt, 2002ben azt mondtam volna a blackra, és a gow2re, hogy ez lehetetlen hogy ps2n fusson, és most is érdekes hogy tényleg bírni fogja egy ps3/x360 a cryengine 3mat)
Ilyen RPG nem is lesz, nem kell a piacra. Figyeld a trendeket. Én is rpg rajongó vagyok és a nagyon szép grafika nem kell! Nagyon jó történet kell és feladványok, párbeszédek sokasága. De ilyen sem lesz, ahogy látom, mivel nincs igény rá (pontosabban van, de elenyészõ (?)).
Itt lesz majd a legújabb Red Faction, konzolra már kijött. Megcsinálták DX9-ben, de el tudom majd képzelni, milyen áron. Húzzátok a négymagos gépeiteket. Vagy, ha ez is 2x2 cm2-es területen játszódik, akkor nem kell.
Gyönyörûeket igen. És vajon megfelelõen gyorsakat? Nem láttál még DX 10-et öreg. Nagyobb és részletgazdagabb területek a játékokban, nm kell a konzolos megoldás (szépek a játékok, de 2x2 cm2-es területen zajlanak).
HAWX meg egy kiváló játék, ja és arcade. Arcade-nak is készült.
DX10-et hátáltatta a divat Vista fikázás, továbbá az nviia balfaszkodása. Persze a sok hülye NV fan nem is gondolta át, jól beszopta, meg hozzá szokott már a faszhoz a szájuk. DX 10 lelke, a geomerty shader nem is mûködött jól. Azt ígérték, kivajítják a GF9-ben, hát semmit nem dolgoztak rajta, sõt a GTX-ben sem. Ennyit errõl.
Hát DX10-es játékok egy része hazugság. De tudok két kiváló DX10.1-es játékot, Stromrise és a HAWX. Mindkettõ hazsnálja és nem DX9 feljavítva, hanem benne vannak a megfelelõ DX10-es és 10.1-es kódok.
Még mindig azért adnak ki újabb direct x-et mert pénz van benne, gazdag emberke erre veri hogy neki részecske gyorsító van az asztalán, ez biznisz, semmi több DX9-el is lehet még mindig gyönyörû játékokat csinálni, nem kell hozzá újabb version...
A HAWX egy vicc. Még árkádnak is szar, az én repszimess szememmel meg egyenesen szentségtörés az egész.
"a bemutatón ugyanis elsõsorban a technológia elõnyeit, valamint a korai megjelenés fontosságát hangsúlyozták ki." Sok elõnye nincs. Még DX10-es játékból sincs elárasztva a piac, nem hogy DX11. NEm nagyon lesz ami kihasználja már õsszel, tudtommal.
Egyetértek. Attól, hogy egyesek nem tudnak mivel játszani, vagy valakit "nem érdekel az FPS", nem tehet róla senki. Õk játsszanak régi játékokkal.
CoJ, Bioshock, PoP, AC mellett nyugodtan még meg lehet említeni a HAWX-t (még ha árkád is), a Far Cry 2-t, World In Conflict-ot, de akár a Crysis Warhead-et is. Habár ezek közül nekem se mind tetszik annyira (pl PoP csalódás), de attól még volt rá kereslet, és biztos vagyok benne, hogy sokak élvezték õket. Nincs pénzed játékra? Szar a géped? 640x480-ban érzed jól magad? Ki kötelez rá, hogy ezekkel játssz? Minek neked DX9 is?
Egyébként a lista nem teljes szvsz, ilyen alap, hogy Supreme Commander is hiányzik belõle.
Láttál már sg-n valaha is _nem_ meddõ vitát? Amíg egyetlen ember is lesz akinek más a véleménye, addig marcangolni fogják egymást hogy kinek van jobban igaza. Közben legtöbbször elbeszélnek egymás mellett.
Kövezz meg de én nem találok fogamra valót, nekem dragon quest, final fantasy, legend of zelda, muscle march ^^, monster hunter kell, nem ilyenek, és én sokszor jobban elvagyok 10+ éves játékokkal (vagy a remakejeikkel) mint a mai 3ds csodákkal...
Nincs ertelme annak amit irsz, ez mindig is igy mukodott es igy van jol. Gondolj csak a DOS-os idokre (beleertve a korai DOS alapu winfos verziokat): 8086 processzorra irtak a szoftvert mikor mar regen megjelent a 80286, aztan a 386, 486,... De meg a pentium megjelenesekor is DOS alatt inditottam el a quake1 jatekot. Igaz hogy a quake1 erosen kihasznalta a pentium processzort de a DOS es a rajta futo szoftverek 99%-a csak a magas orajelet es teljesitmenyt hasznalta ki a pentiumbol. A hardver mindig is a szoftver elott lesz, igy mukodik a szoftverek evolucioja.
húha, EZ ÁM A JÁTÉKDÖMPING 2006-óta krájfos 2x is kómpanihérók 3x FSIM 2x ... Jóvan gyerekek, nyugodtan eláshatja magát akinek ezek közül a xarok közül (NEM MIND1ik FULL DX10, ezt azért hozzátenném! jha..és potbóc..:D:D:D) bármelyik is kultusz lett :D
Nevetséges ez a lista érvelésnek... :D még viccnek is rossz :D bár annak nem mert jót röhögtem...A FSIM X ér valamit az összes közül az arra specializáltaknak..nekem mondjuk az se, mert se pilóta vénám nincs (nem is érdekel) és kedvem sincs gombok nézegetésével tölteni az idõm, de az összes közül ennek van a legtöbb értelme.Többi 10 órás lowbudget 1 forintot nem adnék egyikért sem (ezt azért úgy mondom, h nem 1 eredeti játékom van..)
27 db akkor is, ha a kiegeket nem vesszük figyelembe.
Sajnálom, hogy nem érdekelt téged pl. Assassin's Creed ami, ugye akció/kaland/rpg elemekkel, vagy a kiváló Bioshock ami FPS/RPG/horror keverék, vagy a DMC, aki akció/rpg elemekkel, vagy a kiváló CoJ, aminél jobb western játékkal még soha nem találkoztam, pedig a témában végigvittem az összeset. Prince of Persiat már nem is említem, nagyon finom anyag volt. RPG-nek ott a Conan meg a D&Ð.
Aki ebbõl a listából nem talál pár fogára valót az xarja össze magát.
RPG-t akarsz DX10-el? Ultra kevés lesz az a gép az aláírásodban, mondjuk egy Oblivion 2-höz. Egyszerûen maga az RPG mûfaj olyan részletességet kíván meg, amit, ha DX10-ben jelenítenek meg, olyan lesz, mint az Arma 2 esetében... ellátsz 5 km-t, de 15 FPS mellett egy 4 magos gépen.
Nem az új képességek "fájnak", hanem az, hogy még DX9-re sem tudnak optimalizálni egyes programzók. Olyan ez, mintha egy 0 órás pilótát egybõl B-747-re vagy elsõvonalas vadászgépre raktál. Egyszerûen a programozás láthatóleg nem követi le a fejlõdést.
Remek, csak a lista ferdít. Hányszor van benne ugyanaz a játék? A kieg kit érdekel? Ez kb 22. Ez is nagyon sovány és gyakorlatilag az összes olyan típus ami engem hidgen hagy.
Az FS hiába szim, nem harci, FPS nem érdekel, RTS az nem stratégia. Seholt egy tisztességes RPG ahol remek kis fizikai rejtvényeket lehetne feladni egy jó kis enginnel és nagyon szép grafia fontos az RPG-nek szerintem. A Gothic 3 döbbentett rá erre.
PT Boats: Knights of the Sea <~~ez olyannyira "VAN" hogy lehe hogy már dx11 hez adják ki... Eddig arról volt szó hogy NV lesz az elsõ dx11 gyártó, és az embereik segédkeznek a pt-boats fejlesztésében is.
pl olvasd el hogy mit is tud a dx11 és utána gondold át minek is jön.. ;)
Age of Conan: Hyborian Adventures Alliance of Valiant Arms Assassin's Creed BattleForge BioShock Call of Juarez Company of Heroes Company of Heroes: Opposing Fronts Company of Heroes: Tales of Valor Cryostasis: Sleep of Reason Crysis Crysis Warhead Devil May Cry 4 Dungeons & Dragons Online: Stormreach Far Cry 2 Flight Simulator X Flight Simulator X: Acceleration Gears of War Hellgate: London Lord Of The Rings Online: Shadows Of Angmar Lost Planet: Extreme Condition Prince of Persia PT Boats: Knights of the Sea Rise of the Argonauts Shadowrun S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky Stormrise Tom Clancy's H.A.W.X. Universe at War: Earth Assault World in Conflict World in Conflict: Soviet Assault
Szerintem meg olyasmi a helyzet, mint a Vista/windows 7 esetében. A Vista se terjedt el még igazán, mégis jön a 7, ami elõreláthatólag sokkal jobb lesz.
hát, hogy valamiben elsõk legyenek, persze értelme 0 (nulla)