Ilyenkor lehet kezdeni ügyeskedni, ha valaki be meri vállalni. :)
komolyan, ilyenkor az ember azt mondja: tudjátok mit majd a törttel nyomom....rohadjanak meg....
se US $49.95 se GBP £29.95 most akciós amúgy £39.95 se EU 49,95 €
Error: Sid Meier’s Civilization V is Country restricted on your IP.
arról nem is beszélve hogy euróban +40% az ár, csak mert Eu-s vagy
Ez akkor szokott lenni, ha a játékból van külön EU és US verzió. Persze az is lehet, hogy változott a rendszer és szûrik IP alapján is, akkor sajnos ez a kiskapu bezárult. :(
ja, szelektálnak....másod harmad tized rangú polgára a Földnek az vagy magyar...
Error: Sid Meier’s Civilization V is Country restricted on your IP.
Ezeknek az oldalaknak általában van külön amerikai és eu shopja is: US: direct2drive.com EU: direct2drive.co.uk
Vásárolhatsz az amerikaiból is, csak kapni fogsz rá némi VAT-ot, olyan 10-20% környékit, nem tudom a pontos értéket. Általában azzal együtt is valamivel jobban megéri az amerikai shopból vásárolni.
de szerintetek a felsorolt országokban lehet csak megvenni online? figyeli az IP címet és nem fogja engedni letölteni? d2d
Rosszul gondolod, ha azt hiszed, hogy a valve dönti el egy játék árát. Megvan a saját haszonkulcsuk és kész, a kiadóval állapodnak meg az árról. Amúgy a Valve vezette be a tier1 és tier2 árazást az EUban, ami azt jelenti, hogy más áron kapható egy termék a csóróbb országokban.
Itt van amúgy a Civ5 deluxe árazása: US: $59.99 UK: N/A EU: 54,99€ (18% higher) AU: $89.95 USD (50% higher)
Steamen a Civ5 Deluxe /Babilonnal bõvített/ 55 euró. A Steam mohósága túl megy minden határon. Semmilyen költségük nincs azzal, hogy digitális formában adják ki a játékot, sem kézikönyv, sem doboz, sem lemez, sem szállítás, sem tárolás, sem eladók fizetése, semmi! Mégis olyan, de inkább magasabb áron adják mint a bolti játékot, sõt egy az egyben számolják át a dollárt euróra, de van mikor még az angol fontot is... Civfanatics fórumán olvastam, hogy Ausztráliában 80 USD lesz a játék ára, amiért óriási a felháborodás, teljes joggal.
csak zavar ez:
This product is available for purchase in the United States, Canada, Mexico, France, Spain, Germany, Denmark, Greenland, Faroe Islands, Finland, Åland Island, Iceland, Norway, Sweden, and the United Kingdom. This title installs and requires STEAM to play.
pedig most 50 dolcsi az csak 10k forint, de félek nem engedi majd leszedni...
fura hogy euróban is 50 (49.9) az 14k azért nagy a különbség...
lol, köszi a kimerítõ infókat, még mindig nem tudtam dönteni, hogy hol vegyem meg, talán d2d mert ott elöbb lehet leszedni, meg a késöbbi bónusz is jol jöhet majd. Magyar kiadásról, sehol semmi infó....:(
Na ez lesz az a rész amire azonnal fogok valami modot keresni/csinálni!
Mi a koncepció? Mert az nem derül ki. Különbözõ társadalomhoz köthetõ dolgok vannak összehányva minden rendszer nélkül. Aki olvasott már legalább egy társadalom tudományokkal kapcsolatos könyvet (és ebbe az általános iskolás tankönyvek is beleértendõk), vagy látott már belülrõl államvezetést az max röhög, de inkább csak égnek áll a haja.
Szerintem annyit kéne csak csinálni, hogy megnézik, mi az az 5-6 alap minisztérium, ami minden állam kormányában benne van, majd megnézni, hogy azokon a területeken milyen eltérések vannak az egyes országok között, vagy milyen változások láthatók a történelmi fejlõdés során.
A CivIV-ben egy ilyen logika még valamilyen szinten nyomon követhetõ, de az alapjátékokban sem tökéletes. Ennél jobbak azok a megoldások, amiket némelyik modban megcsináltak, változatosabbak is.
Ez viszont egy káosz. Az lesz a dúrva, hogy a kiegyensúlyozás eszközeként lehetne alkalmazni, de ehelyett olyan szinten nyúl bele a játékba, hogy épp ezt kéne valahogy kiegyensúlyozni.
"2)Liberty. Azok válasszák akik gyorsan akarnak terjeszkedni. Ahogy felvesszük a telepesek gyártása azonnal 50%-al gyorsul... " Kész, a játék meg van nyerve, ha a többiek nem választják. Ennyi. Szal épp ezért valszeg be lesz állítva, hogy az AI is választja a nehézségi szint növekedésével, alapból meg nem. De így legalább nem mondják, hogy csal az AI, mert nem csal az csak egyre okosabb!
Szégyen!
"- Totális háború: +33% sebzés az egységeinknek 20 körön át" Kúl! Promó rendszernek, egységek fenntartásának akkor meg mi értelme? Csak mert akkor 2 háború között nem tartok fenn hadsereget, hanem a költségüket a fejlesztésbe invesztálom. Aztán pár kör alatt legyártok annyi egységet, amennyit tudok, aztán ezt kiválasztva bárkit megtámadok. 20 kör alatt bármilyen nagy birodalommal lehet végezni, hozzáteszem, és talán ezért a legtöbb háború nem tart eddig. Adjanak 5-10% bónuszt max 5 körig az is bõven elég lenne!
Mondom, tisztára mint egy kezdõ hobbi modder olyan ez a fejlesztõ csapat, mindenre agynélkül adnak hatalmas bónuszokat - kamatos kamatról, meg exponenciális növekedésrõl vajon halottak már? A 2%-is azt okoz, nem hogy a 20-30-50%!!! Nem tudom milyen lesz a játék. Lehet hogy nagyon jó, csak ezekkel a hatalmas bónuszokkal a saját dolgukat nehezítik. Ha lenne egy átgondolt, belsõ logikával, dinamikával rendelkezõ rendszer, akkor nem kéne mesterségesen agyonszkriptelni a játékot, az AI-t. Mert ennek pontosan ez lesz a vége!
Minden ágon belül több választható dolog van, nekem úgy tûnik 5-5 minden ágon belül. Jó ha tudjuk, hogy ha feloldottunk egyet, akkor azt már nem lehet visszacsinálni, nincs váltás az ágak között, ha a vallást választottuk /s vele a boldogság bónuszokat!/ akkor lemondhatunk örökre az Ésszerûségrõl /s vele a kutatást támogató bónuszokról.../.
Ez így viszont ökörség. A világ nagyon sokáig vallási kontroll alatt volt ugymond, nagyon komoly hatása volt a politikába. Itt meg, ha ezt választod ez nem szûnhet meg. Hát ez elég nagy állatság szerintem...
Azt hiszem érdemes kicsit kitérni ezekre az általunk csak civik-nek nevezett társadalom politikai beállításokra. Rendezett formában elõször a Civ4-ben jelentek meg. Ezek népünk államformáját, gazdasági struktúráját, munka, vallás és hadügyi dolgait lehetett állítani.
Namost a harcon kívül ebben lesznek a legnagyobb változások. Ezentúl összesen 10 ágból választhatunk. Az ágak feloldása a városok által megtermelt kultúra pontokkal történik, az ár pedig attól függ, hogy hány ilyen ágat oldottunk már fel, illetve, hogy milyen korban válik elérhetõvé az adott csoport. Például a racionalizmus majd csak a reneszánsz korban.
Kezdõ ágak a Tradíció, Liberty és Honor. Vannak olyan ágak, amik kizárják egymást ilyen a Piety /vallásosság/ és a Rationalism /ésszerûség/ vagy a Freedom és az Autocracy.
Minden ágon belül több választható dolog van, nekem úgy tûnik 5-5 minden ágon belül. Jó ha tudjuk, hogy ha feloldottunk egyet, akkor azt már nem lehet visszacsinálni, nincs váltás az ágak között, ha a vallást választottuk /s vele a boldogság bónuszokat!/ akkor lemondhatunk örökre az Ésszerûségrõl /s vele a kutatást támogató bónuszokról.../.
A 4. résszel ellentétben itt az, hogy milyen társadalom politikai ágakat választottunk nem lesz befolyással diplomáciai kapcsolatainkra, illetve csak a városállamokra! Lesz például amit követelnek majd, hogy vezessünk be, ha jó viszonyt szeretnénk velük.
A 10 ágból ha 5-öt kompletten feloldunk /tehát mind a 25 lehetõséget.../ akkor elérhetõvé válik az Utópia nevû csoda. Ha ezt megépítettük, kulturális gyõzelmet arattunk.
Akkor kicsit részletesebben ezekrõl az ágakról:
1) Tradíció. Fõleg a kisebb államoknak kedvez, a fõvárosunk számára több nagyon erõs bónuszt ad. Alapból azonnal +1 kaja a fõvárosban körönként. A benne lévõ feloldható bónuszok: - Aristocracy: +33% a csodák építéséhez... - Oligarchy: +20% az egységeink támadó erejéhez, a határainkon belül - Legalism: csökkenti a népességbõl adódó boldogtalanok számát a fõvárosban 33%-al - Landed Elite /nem ismert/ - Monarchy /nem ismert/
2)Liberty. Azok válasszák akik gyorsan akarnak terjeszkedni. Ahogy felvesszük a telepesek gyártása azonnal 50%-al gyorsul... - Collective Rule: az újonnan alapított városainkban 50%-ról indul az élelem, így fele annyi idõ alatt 2-es nagyságúak lesznek - Republic: +1 production /kalapács/ minden városban - Citizenship: a munkások 25%-al gyorsabban építenek létesítményeket - Meritocracy /nem ismert/ - Representation
3)Honor. A hadsereget erõsítõ dolgok gyûjtõhelye. Alapból azonnal 25% bónuszt ad katonáinknak a barbárok ellen, illetve jelez, ha a közelben barbár tábor jelenne meg. - Warrior Code: egy nagy hadvezér jelenik meg a fõváros mellett - Military Caste: 1-el csökkenti a boldogtalanságot azokban a városokban, ahol van barakk - Discipline - Military Tradition - Professional Army
4) Piety. A kultúrát növeli a birodalomban. Azonnal 2-vel növeli a boldogok számát az országban /most már a boldog-boldogtalan emberek száma összeadódik és így dõl el, hogy milyen hatása van.../ - Organized Religion: a boldog emberek számával lesz összefüggésben az Aranykor, és ez ennek mértékét csökkenti 25%-al. - Reformation: azonnal elindít egy 6 körös Arany kort - Theocracy - Free Religion - Mandate of Heaven
5) Patronage. A városállamokkal kapcsolatos bónuszokat adja. Alapból fele olyan gyorsan csökken a befolyásunk. - Aesthetics -Cultural Diplomacy - Educated Elite: a szövetséges szintû városállam egy nagy embert ad - Philanthropy - Scholasticism
6) Order. Csak az ipari korban válik elérhetõvé: kommunizmus, nacionalizmus, tervgazdálkodás, united front - szocializmus: az épületeke fenntartási költsége 10%-al csökken
7) Autocracy. Ipari korban válik elérhetõvé, katonai diktatúrákhoz ideális. Fasizmus, militarizmus, rendõrállam, populizmus és ami ismert: - Totális háború: +33% sebzés az egységeinknek 20 körön át
8) Freedom. A reneszánszt elérve költhetünk rá. Alapból a specialistára állított lakosság fele annyi boldogtalanságot generál. - Szólás szabadság: a további civic "vásárlások" kultúra költsége 30%-al csökken - Civil Society: a specialisták fele annyi kaját igényelnek - Constitution - Democracy - Universal Suffrage
9) Rationalism. A reneszánsz korban válik elérhetõvé. Humanism, Scientific Revolution, Secularism, Sovereignty. - Szabad gondolkodás: kutatás pontot ad a Kereskedelmi állomás fejlesztésekhez /olyan lesz ez mint a farm, vagy a bánya/
10) Kereskedelem. Bónuszokat ad a tengeri hatalmaknak illetve növeli a pénzbevételeinket. Alapból azonnal 25%-al növeli a pénzbevételt a fõvárosban. Mercantilism, Merchant Navy, Naval Tradition, Protectionism, Trade Unions
Ennyi lenne. Ha megnézzük a kereskedelmi ágat, két hajózással összefüggõ van benne a kereskedõ flotta és a tengerészeti hagyomány. Ha ehhez hozzá adjuk, hogy az egységeknek most már nem lesz szüksége szállító hajókra, hanem vízhez érve maguk alakulnak át szállítóhajóvá akkor azt hiszem biztató jelei vannak annak, hogy nagyon fontos szerepet szánnak a hajózásnak a játékban.
Ezeket a katonai egységek közötti különbségeket inkább el tudom fogadni. Hiszen ott voltak pl. a Rómaiak vs. Hunok. A Rómaiak is fejleszthettek volna jó lovasságot, de egyszerûen olyan volt a kiképzési rendszerük, hogy inkább a gyalogosokat preferálták. De hiába voltak jók a hun/magyar könnyû lovasok/íjászok, ha Augsburgnál már kevésnek bizonyultak.
Aztán persze a magyarok is elkezdtek komolyabb páncélzattal rendelkezõ egységeket létrehozni. Mátyás Fekete Serege szinte legyõzhetetlen lett, de ilyen katonák a régebbi katonai hagyományokba/kultúrába nem illeszkedtek volna. Szóval ezek a katonai egységek közötti különbségek történelmileg okésak szerintem.
Egy népnek az erõs más oldalú eltorzítását viszont továbbra sem tartom helyesnek.
Amúgy látszik, a készítõk vacillálása a CivIV-nél is, ott voltak a spec katonai egységek, amelyek nem igazán voltak erõsebbek a standard változatnál (légiós kivételével). A civikek is olyan felemásra sikerültek, annyi plusszt-minuszt nem adtak, szerintem egyedül az uralkodók trait-jei jelentettek annyit, ami már lényeges különbséget adott. A többi különbség jobbára csak dísz volt. Most ez úgy tûnik meg fog változni.
Nagyon jó elõléptetések lesznek a Civ5-ben. Egyik kedvencem az AZONNALI FELGYÓGYULÁS... Nem gyenge. Mondjuk a törökök janicsárja, ha nem barbár egység ellen gyõz, akkor azonnal visszagyógyul, a japánoknál meg minden egység úgy küzd még sérülten is mintha teljes élete lenne...
Gondolom a távolsági egységeknek majd lesz olyan, hogy +1 távolságról lövés. Az viszont nem világos, hogyan maradhat életben egy-egy összecsapás után mindegyik egység, vagy ez csak a visszavonulás elõléptetéssel rendelkezõk tehetik meg?
Na azt ugye tudod, hogy vannak olyan dolgok a CivIV-ben, hogy promotions: Link Na most, ha ügyes vagy az alapjátékban kb 5-6-ot össze is tudsz szedni egy egységgel, amivel azért már rendesen lehet turbózni, meg specializálni. Na most attól, hogy gyak mint egy kitüntetést a helytállásért is ad az egyik mod promókat néhány egységemnek van ilyenbõl vagy 30+. A legcsúcsabb az most fejezi be a 6. oszlopot, az ugye akkor 36.
Hát igen. Aztán a II. VH-ban meg seggbe rúgták az angolokat, meg az amcsikat. Aztán minek után 50 évvel visszabombázták õket, a 80-as évekre a császár áldásával újra eljutottak az élvonalba. (Japánban az 50-es évektõl kezdve gyakorlatilag egyetlen konzervatív párt kormányzott).
Egy példa. Némelyik modnál van olyan a CivIV-ben, hogy akkor is kap promót bónuszba az egység, ha olyan elenfelet gyõz le, akivel szemben azért a 60-70% esélye megvolt. Mivel értelemszerûen nem akartam elveszíteni az ilyen egységeimet, ezért ha valami gebasz volt, akkor visszatöltöttem. Az egyik ilyen egységem a hatodik oszlopát majdnem befejezte promóban! Olyan védelemmel szemben, ahol longbow/számszeríjas 3 városvédõ promóval, 190%-os városvédelemmel van egység berakva 3X akkora támadóerõvel rendelkezik, úgy hogy gyakorlatilag összesen 25 tapasztalati pontja van, az összes többi elõléptetése csak bónusz! Ennek sincs az égvilágon semmi értelme! Biztos nem lesz ennyire dúrva a dolog, de nem kéne gyak RPG-t csinálni egy stratégiából.
Persze ez csak játék, de a végjáték igen is fontos, talán csak annyi kéne, hogy demokráciára pénz bónuszt adnak, a diktatúrára meg kalapácsot és lámpácskát, meg születés extrát keményen, mondjuk 50%-ot. Ugyan is ez a tény, Németország, Oroszország, Japán, Dél-Korea, Taiwan, akkor tudott gazdasági/tudományos fejlesztéseket végrehajtani, amikor egy központosított vezetés minden forrást a fejlesztéseknek rendelt alá. Ehelyett a diktatúrához kapcsolódó civikek max a fegyverkezésre szoktak extrát adni.
A város spammel kapcsolatban. Mit szólsz az indiaiak speciális képességéhez, hogy a városlakók száma fele annyira növeli a boldogtalanságot, de a városaik száma viszont duplán?
Ha nem abból indulunk ki, hogy szívatni akarják õket, akkor szerintem ez is azt sejteti, hogy most sem fogja a játék díjazni a sok kicsi várost, inkább a kevés, de sok lakosút.
Azk a kor szintjén voltak. Japán 1860-ban kb. 300 évvel volt Európa mögött. 1904-05-ben meg felkerekedett és jól fenékbe rúgta az fehér embert a korabeli csúcstechnikával. (Orosz-Japán háború, Sárga tenger, Csuzima.)
Amennyit lehet tudni, azok alapján ez a kõ-papír-olló dolgot az elõléptetések fogják kiváltani. Valami eszement erõsek lettek, nem is értem, hogy lehet ilyet...
Ha mást nem veszünk, már a terep is ad ugye +25% vagy +50% /erdõs hegyvidék/ bónuszt, a melletted lévõ baráti egység is, attól függ hány van, aztán a hadvezér is vagy 25%-ot, ezenkívül az elõléptetések úgy kezdõdnek, hogy +20%... Szóval nem ördöngösség összeszedni +100%-ot.
Ezzel számolva már nem annyira mindegy, hogy melyik egység mennyit sebez, arról nem beszélve, hogy én még az elmúlt 15 évben nem nagyon láttam olyat, hogy egység tulajdonságot változtattak volna javítással, a modok meg nem érdekelnek... Mivel pedig az egységek erõsen limitálva lesznek a stratégiai nyersanyagok miatt, bizony hogy számít a tulajdonságuk, sõt.
A népek bónuszait érintõ kritikáddal abszolút egyetértek, mert mit csinálsz az irokézek 1 lépéspont/erdõs terület képességével ha nincs is erdõ? Meg egyébként is, ez nagyon szituáció függõ.
Az oroszok képessége egyébként még durvább, hiszen az arabok nem biztos, hogy az olajig kitartanak, de könyörgöm, a vas és a ló az alap stratégiai anyag és nagyon nem mindegy, hogy 5 lovagot építhetnek vagy 10-et...
Ezek olyan kirívóan durva dolgok amiket nem tudom, hogyan akarnak kiegyensúlyozni.
Rettentõen felértékelõdnek majd azok a speciális egységek, amikhez nem kell majd nyersanyag.
A Civik változtatás nekem nagyon tetszik, annyira durva bónuszokat adnak, hogy teljesen megváltoztathatják az erõviszonyokat és igen rá tudnak erõsíteni a játékstílusodra vagy az adott gyõzelmi célra.
Ezt a XX. században történõ kitörés/felzárkózást meg nem is értem. Ez egy játék, millió olyan dolog van, ami nem így történt a történelemben, ezt számon kérni szerintem nem lehet. Amúgy meg az ipari forradalom mindig is benne volt, aki elõbb érte el az ipari kort, a megfelelõ épületekkel /gyár, erõmû/, sokkal nagyobb gyártó kapacitáshoz jutott.
A város spam-et meg utáltam, jó volt a 4. rész korlátozása, sõt a város specializációt egyenesen imádtam, és nagyon örülök annak, hogy a nemzeti csodák és így a város specializáció megmarad. Egy jó adottságú város iszonyatos bónuszt adhatott a megfelelõ csodákkal és én ezt nem korlátozásként éltem meg.
Én inkább a Civ4 csapat stack-es rendszerét gyûlöltem és örülök, hogy nincs többé! Legyen bármilyen ez a Panzer General-os rendszer, csak jobb lehet, mint az elõdje.
A valóság olyan dinamikus, hogy a nagyon speciális esetek lemodellezése nem megy átlalános modellekkel. A japán csoda igen egyedi dolog a történelem folyamán.
Én úgy vagyok ezzel az egésszel, és most nem akarok senki lelkivilágába gyalogolni, hogy ki nem xarja le, hogy a harcikapás egység 11, vagy épp 110 támadó/védõ pontot kap. Ha valami nem stimmel, nincs kiegyensúlyozva, akkor úgy is jön a patch egyszer, meg a rahedli mod másodszor. Talán kiadnak valami SDK-t is hivatalosan, mint a CivIV-nél is, és akkor meg bárki belenyúlhat.
És sajna egyet kell értenem Molnibalage-zsal, változtatgatnak így, meg úgy, de alapból nem tûnik összetettebbnek a rendszer, mint a CivIV, és csak mást akarnak, nem fejletebbet, de ebben a másban sincs egyértelmûség. A CivIV-ben az volt a koncepció, hogy ne vágja már agyon a játékot az, hogy az emberek milliószámra alapítottak várost, mint a korábbi részeknél, ezért dúrván megnövelték a nagyobb birodalom költségeit, bármit is tett az ember. Mellette ráadásul lekorlátozták az építhetõ csodákat is, ami miatt filózni kellett, hogy melyik várost mire specializálja. Végül is mûködtek valahogy ezek a mesterségesen beeröltetett szabályok, de az ember inkább elfogadta, mint megszerette. Most meg bejött ez a PG rendszer a harcba, ami nem rossz, de nekem nagyon úgy tûnik, mintha a garfikán kívül ez lenne a legfontosabb változás, és nagyjábó ezzel vége is a fejlesztéseknek. Pl. a több civik már a különbözõ modoknál is meg volt, és eddig még nem találkoztam olyannal, hogy jól, vagy csak valamennyire a realitáshoz közeledõen megcsinálják, mint ahogy az alapjátékban sem túl jól mûködött az egész.
Szal, most ugyan ez jön, csak más irányban, egyre szélsõségesebb bónuszok jönnek a különbözõ népeknél, már nem csak spec egységek vannak, már nem csak traitek, eleve meglevõ technológiák, vagy alap dolgokba nyomnak valamit, hanem erõforrásból is mást, többet kapnak. Pl araboknál ez a dupla olaj nekem már sok.
Azt látom gondnak, hogy ha csinálnak egy jó rendszert, jó AI-val, akkor nagyon minimális extrákat kell csak adni bónusznak (lásd pl a WoW-nál, egy-egy kegytárgy csak pár % bónuszt ad, még is elég és épp hogy nem borítja fel a rendszert, de a profik ki fogják használni). Itt meg elég dúrván beleavatkoznak a dolgokba, ilyeneket kezdõ mod készítõk szoktak csinálni. A gond az, hogy marha nehéz kiegyensúlyozni a rendszert, az AI nem fogja tudni kihasználni a dolgokat, és mindig lesz egy legerõsebb civ, vagy trait, vagy bármilyen tulajdonság, amit aztán nem lehet máshogy eliminálni, csak ha hasonló dúrván beavatkoznak más népeknél is.
Szóval szerintem akkor jó egy stratégiai játék, ha van benne néhány kõ, papír, olló jellegû dolog, de ez mindenkinek rendelkezésére áll, az AI-nak is, nincs ennyire dúrván eleve elrendeltetettség.
Aztán a régi gond, már a CivIV-ben, az alapjátékban sem lehetett kitörni a XX. szd-ban, mint ahogy az történt a valóságban több esetben, lásd Németország, Oroszország, Japán, Norvégia, Kína stb. Ezek az országok 20-30 év alatt dolgoztak le évszázados hátrányt, mert a XX. szd technikai forradalma erre lehetõséget adott. Sajna a CivIV-ben sem volt már ilyen, és szerintem ebben sem lesz, az eddigiekbõl ítélve, sajnos. Max ezzel a dupla olajjal.:(
A "gyors" hajó lehetne tulajdonság is, ami mondjuk elimimálná a távolsági torpedózást. Az különösen röhejes, hogy távolabbról erõsebb a tengó, mert valóságbam igyekeztek minél közelebb menni a célzás pontossága miatt.
A koherens gondolkodás szikráját sem vélem felfedezni.
Nagyon remélem, hogy ez csak egy elírás, de jelenleg az van fent az Analyst oldalon, hogy a repülõgéphordozó vihet bombázót is...
A Jet fighternél írják egyébként: Air Recon ability: "everything within 6 tiles of its starting location is visible at the beginning of the turn." Tehát légifelderítás esetén 6 mezõre a kezdõponttól MINDEN láthatóvá válik a kör ELEJÉN.
Hogy ez mit jelent, még nem tudom. Mondjuk megyek egy kört a vadásszal meglátom a tengeralattjárót a parton portyázni és arra küldöm egy egységemet? De ha csak akkor látom mikor a repülõ elhúzott, akkor csak rombolóval leszek képes megfogni. Vagy csatahajóval, hiszen neki lesz olyan képessége, hogy olyan mezõt vegyen tûz alá, amire rá sem lát... Eh, nem egy egyszerû játék lesz!
Hála istennek, persze!
Hát nem biztos, hogy jót tenne a játék kiegyensúlyozottságának, ha csatahajó nem támadhatna tengeralattjárót, még ha ez jobban megfelelne a valóságnak. Jelenleg csak a romboló láthatja a tengeralattjárót és természetesen a másik tengeralattjárók.
A gyors hajóval nem értek egyet, a lépés szám alapján minden modern hajó gyors, igaz a csatahajó csak 4-et, míg a romboló 8-at léphet...
Ugyanakkor szerintem próbálták ezt megvalósítani, amit te is mondasz, hiszen a tengeralattjáró 4x akkorát sebez távolról mint közelrõl, márpedig ha a csatahajó nem láthatja, akkor simán megölheti biztos távolból és el is tûnhet, mire amaz segítségére sietnének! Szóval nem igazán lesz a csatahajónak esélye. Nagyon reménykedem benne, hogy a rakéta cirkáló /missile cruiser/ sem fogja látni a tengeralattjárót, bár jelenleg úgy tûnik, hogy ez a hajó a rakéták szállításán kívül a légi egységek ellen lesz kihegyezve. Mivel pedig a Civ5-ben egy mezõn egy harcoló egység lehet így nem lesz olyan hogy bevédesz egyetlen cirkálóval egy egész flottát.
Ugyanakkor mi van a hatótávolsággal? Ha egy repülõ 6 mezõ távolságon belül észre vesz mindent /gondolom járõrözõ módban.../ akkor láthatja a tengeralattjárót is? Ha így van, akkor a carrier is láthatja. És mi van akkor ha nekem ahhoz, hogy csatahajót bombázzak, el kell repülnöm egy cirkáló felett? Leszed vajon? Beavatkozhat a harcba?
A népek speciális képessége eddig is igaz volt. Ami a középkor után jött nem nagyon számított. Mire odaérsztél akkora hátrányt szedhettél össze, hogy lehet, hogy szép erõs redcoat-ot tudnál csinálni, ha lenne mibõl egy 3-szor nagyobb ellenfél ellen és nem járna már a rifleman-nél...
Az erõsségek belövése helyett meg talán azt kéne belõni, hogy pl. csatahajó ne támadhasson meg tengót és pl. tengó ne támadhasson meg, csak közelrõl gyors hajót, mert a valósgában is csak véletlenül voltak gyors hajókat elkapni, ha éppen eléjük kerültek, stb.
Úgy tûnik az egységek tulajdonságai még a közelmúltban jelentõsen változtak. Az elsõ infók alapján a csatahajó /battleship/ még 100-at sebzett, most már csak 40-et, a destroyer /romboló/ meg 60-at, most már csak 30-at. Ugyanakkor a fregatt a Civ Analyst oldal szerint még mindig 30-at sebez... Sõt, a gyengébb tengeralattjáró meg 15-öt, de torpedóval 3 mezõ távolságra 60-at, ami szerintem teljességgel kizárt a csatahajó 40-es sebzése miatt. És akkor még nem ismert a Nuclear Submarine /atom tengeralattjáró/ sebzése...
Nem tudom írta-e már valaki, hogy úgy tûnik lesz egy egyedi egysége a városállamoknak vagy csak a katonai típusoknak mint amilyen Budapest is lesz. A lényeg, hogy ha elég nagy a befolyásunk akkor kaphatunk belõle!
A másik pedig, hogy a producer szerint lesz egy titkos egység a játékban, ami hihetetlenül szuper, meg hû meg ha. Ezt az egységet még a Civilopediába sem tették be, és csak akkor építhetünk belõle, ha a játék egy adott pontján bizonyos dolgokat teszünk, bizonyos sorrendben. Kizárt, hogy véletlenül elõ tudjuk hívni. Nagyon remélem, hogy nem valami idióta easter egg lesz és nem csak a riportert hülyítették...
Ja, és nem a robot lesz az, hiszen az bent van a civilopediában!
Lehet találgatni!
Más. Úgy tûnik a Nagy Emberek tulajdonságai hasonlók maradnak a Civ4-ben megismertekhez, azonban a speciális épületeket már a városon kívül, fejlesztésként építik meg. Hát ez elég érdekes, mert nem biztos, hogy én egy zsíros földet beáldoznék erre, bár az is igaz, hogy az új rendszerben akár 36 mezõ is tartozhat egy-egy városhoz, szóval lesz hová építkezni...
Itt egy kép a Nagy Tudós által épített Academyrõl: Academy Athén jobb felsõ sarkában, az a kertes valami, az obszervatóriummal a felsõ részében.
Elég sokan panaszkodnak a civfanaticson, hogy bizonyos népeknek harmatgyenge a speciális tulajdonsága, másoknak meg túl erõs. Példaként a németeket hozzák fel, akik barbárok táborából 50% eséllyel több aranyat kapnak illetve csatlakozhatnak hozzájuk barbárok. Ez csak a játék elején hasznos, ott se nagyon. Hol van ez az oroszok "Szibéria gazdagságá"-hoz ami szerint MINDEN STRATÉGIAI NYERSANYAGBÓL +1-et kapnak, míg lóból, vasból és uránból kétszer annyit? Ez kétszer annyi katonát jelent az adott korban... Vagy pl. az arabok dupla mennyiségû olaja? E szerint õk kétszer annyi tankot, vadászt, bombázó, csatahajót, tengeralattjárót, repülõgép hordozót gyárthatnak... Általános vélemény szerint amelyik nép gyenge képességet kapott, azokat a sokkal erõsebb speciális egységekkel egyensúlyozták ki. Nem tudom, de szerintem a tevés íjász annyira nem gyenge egység, hogy így pótolják ki!
Nem tudom, csak szeretném, ha benne lennének a választható népek sorában...
Ez a verzió nem egyszerûen a késõbb megjelenõ szkenáriók elérhetõségére, hanem a vele együtt még 2010 folyamán megjelenõ két civilizációs DLC csomagra. Ezek szerint Babilonon kívül még az idén két újabb nép lesz elérhetõ. Viszont ebben a csomagban nincs Babilon...
Az sajna csak és kizárólag a Steames Deluxe verzióban van, még a gyûjtõiben sincs...
Szóval szinte biztos hogy ezt veszem, kivéve, ha valami csoda folytán lesz magyar verzió, akkor lemondok II. Nabu-kudurri-uszurról...
Már megbántam, hogy egyáltalán reagáltam, az ilyet általában figyelmen kívül hagyom... Mea culpa!
Egyébként naponta átnézem a nagyobb magyar online játékboltokat, de semmi hír a Civilization 5-rõl. Én naív azt gondoltam, hogy végre valahára az elsõ Civ 5 lesz, amit magyar felirattal látnak el, de úgy tûnik a kiadók ebben nem látnak fantáziát.
Ez esetben az általad is bemásolt steam deluxe verzióra esik a választásom, abban egyrészt Babilon is bent van, másrészt meg szeptember 24-én 0 óra 01 perckor már játszhatok vele...
A gép igény elég ijesztõ, fõleg a 4 Gb memória, mi lesz a játék vége felé mikor rengeteg egység van jelen...?
A napokban kiadott gameplay videó alapján rengeteg infóval frissült a kedvenc rajongói oldalam:
Érdekes, hogy az alap warriornak 6-os támadása van, míg az íjásznak csak 4, igaz, ez utóbbi távolról szintén 6-ot támad!
Az írja a srác, hogy így az alap warrior most már az ókor folyamán számottevõ erõ maradhat és tényleg! A felderítõnek is lesz támadása igaz, csak 4, de legalább egy lepusztult warrior nem ölheti meg.
Ha megnézitek az egységeket, valami eszement sok lesz belõlük és szerintem már megint ott tartunk, hogy egymást érik. Korábban a 100-ra emelt támadási erõ miatt azt gondoltam, hogy így nem lesznek "felesleges" egységek, de ha megnézzük az ipari korig a sebzés csak 25-30-ig emelkedik és ebbe a tartományba majd 30-40 egység esik.
Ott van pl. a lovas egységek. A harci szekér immár távolsági egység lesz 6-os támadással /közelre csak 3.../ és 3 lépésponttal, míg a lovas már 12-õt a lovag pedig 18-at támad. És itt jön az érdekesség, a Cuirassiert váltó Lancer /lándzsás/ a maga 22-es támadó erejével, akit majd a már megszokott Cavalry vált 25-ös támadással.
Hát ezek eléggé közel vannak egymáshoz sebzésben, nem? A Cavalry új tulajdonsága lesz, hogy támadás után, ha maradt lépéspontja, még léphet! Egyébként nem értem a koncepció váltást. A lovag után a tûzfegyverrel szerelt dragonyos elõre lépés, de lovag után lándzsás? Mi van??? Miért jobb egy csak mellvérttel felszerelt vasas, mint egy tökig páncélban feszítõ lovag?
Más. Örömmel olvastam, hogy több olyan egységet is felfedezett elemzõ kedvû fanatikusunk, aminek többféle kinézete van! Ez nagyon tetszett a 4. részben is, emlékezzünk csak a papagáj tollas indián lándzsásokra, a hoplitákra hajazó római görög lándzsásokra vagy a pikkelypáncélos német, angol lándzsásokra! Ezzel, és a földrészenként változó vegetációval, városok kinézetével azt hiszem igazán színes, szagos játékot kapunk. Most, hogy rengeteg új egységre derült fény, nem gyõzök gyönyörködni az egységek festett képében. Lenyûgözõ!
Quad core cpu t ez a játék szerintem biztos ,hogy nem fog kihasználni nincs is ami ennyit egyen fõleg ,hogy kevesebb egységet kell mozgatni mint a 4 ben.
Gépigényrõl még nem esett szó, ezért rákerestem. Beírom mit találtam:
MINIMUM REQUIREMENTS
Operating System: Windows® XP SP3/ Windows® Vista SP2/ Windows® 7 Processor: Dual Core CPU Memory: 2GB RAM Hard Disk Space: 8 GB Free DVD-ROM Drive: Required for disc-based installation Video: 256 MB ATI HD2600 XT or better, 256 MB nVidia 7900 GS or better, or Core i3 or better integrated graphics Sound: DirectX 9.0c-compatible sound card DirectX®: DirectX® version 9.0c
RECOMMENDED REQUIREMENTS
Operating System: Windows® Vista SP2/ Windows® 7 Processor: 1.8 GHz Quad Core CPU Memory: 4 GB RAM Hard Disk Space: 8 GB Free DVD-ROM Drive: Required for disc-based installation Video: 512 MB ATI 4800 series or better, 512 MB nVidia 9800 series or better Sound: DirectX 9.0c-compatible sound card DirectX®: DirectX® version 11
Available: 24 September 2010 This game will unlock in approximately 1 month, 2 weeks, 6 days and 2 hours
Pre-Purchase Civilization V Pre-purchase now and receive the Cradle of Civilization Map Pack: Mesopotamia. 49,99€ ADD TO CART
Pre-Purchase Civilization V - Deluxe Edition Pre-Purchase now to receive the Cradle of Civilization Map Pack: Mesopotamia - Plus also get the bonus Babylon Civilization with leader "Nebuchadnezzar II" - Behind the Scenes at Firaxis with Civ V video feature - Game Soundtrack 54,99€ ADD TO CART
szerintem ne vedd magadra....jó lenne továbbra is a fordított infók, mert itthon a játékoldalak eléggé hanyagolják ezt a stílust, kár lenne azt a kevés embert is szétkergetni....szeptember érdekes lesz mert Civ5 és F1 2010 is kijön és mind a kettõ kell eredetiben.
marad a steam verzió vagy várható valami magyar könyves kiadás mint anno Civ4?
Köszönöm az építõ jellegû hozzászólást. Ezért rühellek magyar fórumra írogatni, mert bunkókkal van tele, akiknek semmi sem jó, és csak az alkalmat lesik, hogy a másikba bele köthessenek. Neked komoly gondjaid vannak a szocializációval...
Itt az eredeti szöveg, amibõl fordítottam:
"With the single exception of the monument, which has no prerequisites and is available to build at the start of the game, you need knowledge of a specific technology to construct a building. For example, you must learn bronze working before you can build a barracks.
Some buildings have resource prerequisites as well -- for instance a city must have an improved source of horses or ivory nearby to construct a circus. Also, some buildings have building prerequisites. You can't build a temple in a city unless you've already constructed a monument there.
There's one downside to buildings: most of them cost gold to maintain. The price depends upon the building in question, and can range from 1 to 5 per turn. The gold is deducted from your treasury each turn.
When your happiness is negative and your happiness icon is looking sad, your population is "unhappy." An unhappy population's growth rate is significantly slowed, but there are no other ill effects.
When your happiness is negative and your happiness icon is looking angry, your population is "very unhappy." If your population is very unhappy, your cities stop growing altogether, you cannot build any Settlers, and your military units get a nasty combat penalty.
You can extend your civilization's territory by purchasing individual tiles. The cost of each tile will vary based on a variety of factors, such as how rough the terrain is and whether it's across a river.
Units and buildings both have "maintenance costs" that must be paid every turn. These maintenance costs are dependent upon the difficulty level at which you're playing."
Igyekeztem a lényeget kiszedni, azt ami még újdonság. Én is láttam, hogy átfedés van, de mivel egészen máshogy közelítette meg ugyanazt a dolgot, nem tudtam, hogy melyik a pontosabb, ezért mindkettõt leírtam.
De neked bele kellett kötnöd! Egyébként elárulom neked, hogy az épületek körönkénti fenntartási költsége a 4. részben nem volt, csak a korábbiakban, de sajnos megint visszatér, amitõl nem igazán repesek az örömtõl, szerintem elrontja a játékot...
Tudod mit? Szerezz egy boksz zsákot, azt püföld engem meg kímélj meg a továbbiakban a pokróc stílusodtól!
"a legtöbb épületnek körönkénti fenntartási költsége lesz, ez 1-5 arany között változhat, nyilván az épület szintjétõl függõen /ókori, középkori stb./."
"épületeknek fenntartási költsége lesz, ami a nehézségi fokozattal is emelkedni fog..."
Egyrészt a második idézet válasz az elsõre, hogy mi számít az árba, másrészt nem tudom, mi a fasznak ezt így, kétszer, durván kiemelni, mikor ez az az apró részlete a játéknak, ami a legeslegelsõ résztõl így van, és minden egyes részben is így volt. Kicsit "thank you, Captain Obvious!" fílingje van...
Azért a modderek legtöbbször finoman szólva átestek a ló túloldalára. Az alap CiV IV tényleg nagyon puritán volt és a BTS sem sokat finomított. Viszont 300 darabos tech tree és egyéb dolgok már az állatság kategóriában vannak szerintem. A CiV II volt eddig talán a legjobb e téren.
Az a gáz, hogy a CIV IV kiegekben már nagyon dúrva fejlesztések, egységek vannak.
Ez azokhoz képest olyan semmi sem.
Szerintem, ahogy megveszem a CV-t már nyomok is fel rá valami modot, mert ez eddig nagyon fapados lesz. Messze nem minden lehetõséget valósítanak meg abból, amit a CIV modderek már évekkel ezelõtt kitaláltak.
- a városok épületeihez szinte mindig kell egy adott technológia /nahát.../ pl. a barakkhoz bronzmûvesség. Kivétel a monument, amihez semmi sem kell, de pl. a templomot csak akkor építhetünk ha már van monument! Aztán lesz olyan épület amihez nyersanyag kell pl. a circus-hoz lóra vagy elefántcsontra lesz szükségünk. És akkor itt jön a feketeleves: a legtöbb épületnek körönkénti fenntartási költsége lesz, ez 1-5 arany között változhat, nyilván az épület szintjétõl függõen /ókori, középkori stb./.
- A boldogság mutató /happiness/ több fokozatú lesz. Ha az ikon szomorú arcot mutat, a városunk "unhappy" lesz. Ekkor a város növekedése durván lelassul, de más büntetés nem lesz. Ha viszont az ikon már haragos arcot mutat a város már "very unhappy" lesz és a növekedés teljesen megáll, nem építhetünk telepest és csapataink durva harci büntetéseket kapnak.
- Az egységek és épületeknek fenntartási költsége lesz, ami a nehézségi fokozattal is emelkedni fog...
Bejelentették, hogy lesz demó a Civilization V-höz. Feltételezések szerint ez olyasmi lesz mint a 4. rész demója /nekem nem rémlik.../ hogy 4 választható népbõl valamelyikkel 100 kört játszhatunk limitált technológia fával. Akkor talán még sem kell várnunk szeptember végéig...
Az infó a civfanatics.com-ról van!
Én se akarok vitázni.:) De amúgy igazad van. Viszont a nem gamer felhasználók jobban járnak a mackel. Szerintem.:)
Nem akarok MAC-es vitát nyitni, de ha Steve Jobbs kicsit nagyobb érdeklõdést mutatna a játékok iránt, akkor talán ma fordított lenne az arány a Win. vs. Mac gépek tekintetében.
Régen csak PC-re és Macre csináltak civet, most csinálnak már facebookra, iphone-ra, nintendo ds-re, xboxra, playstation-re, annyira pedig nem nagy cég, hogy ezt mindet gyõzze, gondolom a maces port lett az áldozat.
"Q. Considering the fact that Steam is now available for Mac and many games are being offered as SteamPlay, will Civilization V be coming to the Mac? A. All Civilization titles have had a Mac version in the past, but we unfortunately have nothing to currently announce for Civ V. Stay tuned in the future!"
Amennyire tudom, a Civ 5-ben a hajók az ostrom egységekkel ellentétben távoli célokra fele akkora erõvel támadnak. A fregatt pl. csak 15-el, míg közelre 30-at támad. Ebbõl kiindulva a battleship távolra csak 50-et tud majd sebezni. Inkább arra leszek kíváncsi a repülõk hajók ellen milyen hatásfokkal támadnak, sõt a bombázók támadhatnak-e hajót vagy csak a vadászok.
Ja igen, ha a helikopter, amit amúgy az orosz Hindrõl mintáztak /amit Afganisztánban használtak/ 50-et támad, akkor lesz modernebb helikopter is, vagy a hajók lesznek ennyire erõsek?
Egyébként az is nagyon tetszik, hogy eltûnnek a bazookás anti-tank és repülõ elhárító egységek, helyettük a 88mm-es tankelhárító üteg és rendes, légvédelmi ágyú lesz.
Védekezni jobb a muskétás... Egy-egy nagyobb támadó stackbe is érdemes volt egy-kettõt bedobni, hogy a vonulgatás közben az ellentámadásokat ne a támadásra hasznosabb gránátosok vegyék le mellel.
Azért erõs túlzás ekkora erõt adni a csatahajóknak a szárazföldi célok ellen. A II.Vh alatt használták partmenti bombázsra. Nagyobb volt a füstje, mint a lángja.
Hát nekem pedig szebbnek tûnik, valahogy olyan színes-szagos!
De ezen nem veszünk össze.
Viszont mit szóltok a 100-as erõsséghez? Azért elég jelentõsen skálázható a dolog, ha megfigyelitek egy elsõ tank és egy csatahajó között is dupla a különbség nem beszélve az ipari forradalom korában létezett egységek 25-35-ös tartományához és az 50-es sávban lévõ 20. századi egységekhez! Ha itt is választható lesz a marathoni játékmenet /1200 kör.../ akkor végre nem lesznek felesleges egységek sem, hiszen tegyük a kezünket a szívünkre, ki használt muskétást a gránátos helyett? Na, senki sem jelentkezik? No ugye...
Viszont most egy pikásnak 10, egy muskétásnak 16, egy rifleman-nek meg 25 a támadása! Azért ez nem mindegy!
Sose játszottam ezzel a moddel ezért nem mond semmit. Az alap CiV IV-ben speciel a rómaiak voltak ilyen istenkiráylcsászárok. A 8-as erõséggû egységgel eggyel magasabb szinten mindig levertem az MI-t ott, ahol más néppel régen elbuktam volna.
Eh, hát ja, a RoM... Annak spec baromira nem örülök, hogy Meier pont a moddereknek akar csontig benyalni a Civ5tel. Ezek az amatõr modok véleményem szerint hulladékszar, kiegyensúlyozatlan, elbaszott megalomán hülyeségek. Én nagyon meg vagyok rajta lepõdve, hogy ennyire népszerûek, szerintem tönkrebasszák az egész játékmenetet.
De még a "hivatalos" modok is, amik a kiegekben szoktak jönni, azok is ilyen egyensúly-gondokkal küszködnek. Egyszer játszottunk ismerõsökkel egy freeforallt az istenes moddal, szigetes pályán. Vikingekkel voltam, megcsináltam a tengeristenes témát (ami ugye eléggé kézenfekvõ), onnantól kezdve a berserkerekkel tömött, verseny-motorcsónakokat megszégyenítõ sebességû óceánjáró gályákkal bealáztam mindenkit záros határidõn belül. Egész egyszerûen semmit nem lehetett az ellen a kombó ellen mûvelni.
Ha nem nagy kunszt miért nem tették? A CiV legnagyobb hátránya a túlzott diszkertizáltság szerintem. Ha x ideig semmi aztán hirtelen 8 találmányt kijön új alkalmazásokkal az sokkal inkább szimulálja azt, hogy pl. mi történt az ipari forradalom alatt.
Az visznot nem jó, hogy ilyen durva tech tree lesz. A RoM az már egy agyament valmi reintem. Majd 300 item a tech treeben és messze a jövõben? Vicc. Arra akarják a motort használni, amire nem alkalmas szerintem. Az viszont nem frankó, hogy az alap CiV-hez képest is visszavágnak. Még a BTS is elég sovány volt. A CiV II volt talán a legjobb ebbõl a szempontból.