Nah, akkor sorrendben :) " A leginkább az ilyen rongybabaeffektusok tetszenek, amikor a holttestek végtagjai tekerednek-csavarognak össze vissza, mindenféle lehetetlen helyzetben" Igen, szerintem is viccesek ezek a dinamikus esések... amióta van ragdoll effekt, azóta jókat lehet nevetni (szörnyülködni) az esetleges idióta halott pózokban (errõl végén történet) HL idejében úgy volt, h volt a modell, aminek adott számú animációja volt: kezdve a sétától, a meghalásig... azok élethûbbek voltak, mindaddig, amíg nem lógtál egyenes háttal a tetõrõl úgy h csak a bokád sarkának a csücskének a teteje ért a tetõhöz :P -nem kioktatás volt, csak "ha már szóbakerült" :D -
" Ezt régebbi játékokban nagyon jól megoldották, és ott nincsenek ilyen otromba, nevetséges, illúzióromboló dolgok" +1
"Ezt régebbi játékokban nagyon jól megoldották, és ott nincsenek ilyen otromba, nevetséges, illúzióromboló dolgok"
Halálom, amikor megy a sírás, hogy "jajj hát 2010be milyen égõ már ez a grafika" - és társai... nem sorolom. Grafikát kb lesz*rnám, ha lenne 1 jó játékélmény. Mai napig játszok c64, nes,snes,sega md2 játékokkal... vicces, mert néha jobban le tud kötni mint egy crysis, vagy [random techdemo neve].
"Azt akarod mondani, hogy a Guerillában is volt ilyesmi?" Nem, ez alatt azt értettem, h azokért a dolgokért is a beépített fizikai motor felelt, és hogy hl2ben is eléggé a fizika kihasználására fektették a hangsúlyt. RFGben a physx, (ami szerintem sokkal jobb motor), HL2, és modjai esetében pedig a havok csak h példánál maradjunk- havok nagyon idióta tud lenni. és igazából sokkal trébb dolgokra képes, mint mondjuk 1 physx: még hl2ben is láttam levegõben lógó dobozt, úgy h már rég le kellett volna billennie. Ez is 1 bug, mint ahogy pl ahogy a ragdolloknak a betegsége szokott lenni, h rángatózik, esetleg még torzul is...oh, a dinamikus effektek veszélyei :D
Guerillában max ki tudtad használni azt, h minden omlik: remote chare --->híd--> bevár --> robbant --> örül... vagy konkrétan a házat b*szod rájuk, hasonló módszerrel, lehet kísérletezni, érdekes dolgok szoktak kisülni belõle :P
Nem tudom, hogy ismered-e az elsõ részt, de abban, idejéhez képest nagyon jó volt a fizika...fõképp ilyennel megtoldva, h tudod bontani a falat? Ne viccelj, körbehgyoztad a széked :) Mostani szemmel nézve persze "förtelmes grafikája van", mert uram bocsá' csak dx8at használ/támogat dx15 helyett, akkor is a sorozat jelenlegi legjobb része... szerintem :)
CSSben történt, aztec mapon, hogy guggoltam 1 dobozon, pocsolyánál, kaptam 1 fejest, és fejjel lefelé beestem abba a kis lyukba, úgy h lában egyenesen az égnek állt... szakadt a szerver a röhögéstõl :P
eeeegenn... ez a veszélye annak, ha bevezeted az egyenletbe az Xet, nem tudod h mit hoz ki belõle a motor.
Na ezeket a fizikai motorokat hagyjuk :) A leginkább az ilyen rongybabaeffektusok tetszenek, amikor a holttestek végtagjai tekerednek-csavarognak össze vissza, mindenféle lehetetlen helyzetben... Amikor ilyet látok, akkor csak fogom a fejem, hogy az ilyen otrombaságokat komolyan gondolták? Nekem nincs semmi bajom azzal, ha pl egy test egy elõre megírt script szerint esik össze, mondjuk attól függõen, hogy hol érte a találat... Ezt régebbi játékokban nagyon jól megoldották, és ott nincsenek ilyen otromba, nevetséges, illúzióromboló dolgok. Az sem zavar, ha egy akármilyen szerkezet összeomlását is leszkriptelik. Egy "normális" játékban úgysem az a lényeg. Elég szomorú, hogy a játékfejlesztés az ilyen parasztvakítós dolgok irányába fordult, és az lényeges dolgokat, sztori, intelligens játékmenet, változatosság, fejtörõk stb. háttérbe szorultak. És igazad van, ez egy techdemó, amihez csináltak némi körítést, és eladták, mint szórakoztatóipari produktum.
Az ilyen HL-féle fizika alapú rejtvényeket viszont már tudom értékelni! Azt akarod mondani, hogy a Guerillában is volt ilyesmi? (Már azon kívül, hogy meg kellett keresni az épületek gyenge pontját, mert ahhoz azért nem kell túl sok ész.)
Öhm, nem védeni akarok senkit, de ezt megmagyarázták, hogy miért (most tekintsünk el attól, h mennyire röhejes, vagy sem, mindenesetre a készítõk "megmondták a frankót") Ami nálad van kalapács, az nem a sarki boltban vett, hanem pneumatikus rásegítéses. Az meg h most jajj istenem, nem élethû fizika, hát azért hülyeség felvetni a játéknak, mivel a gépek még nem tartanak ott, h élethûen realtime szimulálják a fizikát játékokban, max csalni tudnak a fizikával, mint ahogy van a fényeffektek vs shaderek esetében. Másfelõl, ugyanaz a physx felelõs érte, mint a többi játékban látott fizikáért Mutass kérlek 1 olyan játékot, ahol "tökéletes" a fizika, akármilyen blockbuster is a cím... Az h RFGben a fizika gagyi lenne, hát nem tudom, szerintem nem rossz az, néhol érdekes, de azért nem lehet panasz. "merthogy másról nem szól" ---> ez nem a "játék" hibája, hanem a készítõké: jóval többet ki tudtak volna belõle hozni történet szempontjából is; el lehet vele baromkodni, de semmi maradandó. Rombolásra fókuszál? Hát jah, lehetne techdemonak is tekinteni, ami bemutatja a geomod új változatát, azaz verzióját. Kb oda tudnám sorolni, mint HL2 elég sok fizika alapú "rejtvényét" -> doboz innen oda, ráugrik, onnan platform, örül... vagy hordókat alápakolni 1 víz alatti lónyálhoz, hogy az megemelkedjen, és arról ugrass tovább... stb
Meg hát... "otromba fizikája van. kalapáccsal szétverünk mindent". Semmi köze a kalapácsnak a fizikához. az csak 1 modell, keress rá h ostrich hammer, és akadj ki azon h "omg! madárral verjük szét azépületet". De tudod mit? legyen Neked igazad. Ez esetben, van még más fegyver/eszköz amivel tudsz rombolni, nem kötelezõ kalapáccsal :)
Félreértések elkerülése végett: nem vagyok fanboy, végig sem vittem a játékot (max 3 órát ha játszottam vele)
ha végigjátszottad volna, akkor tudnád, hogy mirõl szól. miért zavar az téged, ha mások jól szórakoznak vele? van aki mario kartozik, van aki pasziánszozik, mások kalapáccsal rombolnak le dolgokat. felháborító, mi?
Akkor lenne szõrszálhasogatás, ha ezek ritkán fordulnának elõ, és én mindenáron ebbe kapaszkodnék bele... De ennek egyszerûen otromba fizikája van. Kalapáccsal szétverünk mindent... OMG!
Ja, játékélmény? Hogy gagyi fizikával keresztbe-hosszában végigromboljuk a játékot? (merthogy másról nem szól) Szerintem gyökérség, de akinek ez az "igénye", annak jó szórakozást hozzá! :)
amit te csinálsz, az szõrszálhasogatást, nincs még olyan játék, amely alárendeli a realisztikusságot a játékélménynek? naná, hogy vannak benne bugok, egy ilyen szintû, nem scriptelt rombolási rendszer nem lehet tökéletes. mondj játékokat, és én is tudok linkelni ilyen fail meg olyan glitch videókat, ok?
Azért a grafikán még van mit kalapálni. Ez így 2010-ben nagyon szegényes :S
A röhejes fizikára inkább példát mondok, mintsem ellenpéldát ;) Pl. már önmagában az röhejes, hogy egy nyamvadt kalapáccsal lerombolhatok mindent a bolygón, de mindent... Legyen az akár vasbeton, akár masszív fémszerkezet, úgy hullik minden darabokká, mintha csak egy gagyi legószerkezetbe rúgtam volna bele... :) Ott vannak pl. azok a kör alakú építmények. Kalapáccsal körbeverem az oldalát (fémbõl van, ugye, de ilyenekre ne adjunk, hogy ennek ellenére úgy esik szét, mintha egy száraz agyagtáblát vernék széjjel), már csak egy ujjnyi kis rész tartja az egész szerkezetet, de még úgy áll mint a cövek... Olyan is volt, hogy megpattant az autó valamin, és úgy repültem el többszáz métert (!), mintha egy ágyúból lõttek volna ki... Ok, hogy a Marson kisebb a gravitáció, de nem ennyivel. És még sorolhatnám a fizika furcsaságait. További (nem saját) példák: Red Faction: Guerilla Silly Physics Red Faction Guerilla Physics Fail
De úgy összességében is egy gyökér játék. Deklaráltan is csak a rombolásra fókuszál, minden más mellékes körítés. Épületeket rombolgatok, és ezáltal jól felszabadítom a Marsot... Épületeket rombolgatok, a romokból "salvage"-okat gyûjtögetek, amibõl fejlesztem a fegyvereket... Épületeket rombolgatok, mert csak úgy jutok a következõ küldetéshez, ahol aztán majd szintén épületeket rombolgatok... Épületeket rombolgatok, épületeket rombolgatok... Ja, és minden küldetésnél likvidálom a teljes marsi hadsereget... Mindezt a teljesen sivár és lélekölõen unalmas Marson...
Hát ez nekem nagyon nem volt élvezetes, így természetesen nem is játszottam vele túl sokat (de még azt a 2-3 órát is sajnálom, amit rááldoztam).
látszik, hogy nem játszottál vele túl sokat. a játékmenet meglepõen változatos volt egy ilyen játékhoz képest. röhejes fizika? mondj már egy ellenpéldát, légyszíves.
RFGben az volt a nagy szívfájldalmam, hogy -ellentétben a korábbi részekkel- talajt nem lehetett bontani. Akárhogy nézem, még mindig az elsõ rész az, ami a legjobban sikerült (összehasonlítva a többi résszel, minden tekintetben). Ez, ahogy Gilgamesh mondá "Dead Space v2"...már csak rpg rendszer kéne bele, meg hosszúfeketehejúkislány, akin kísérleteztek, és kiderülne h én vagyok az apja
Az elsõ résszel még el voltam. De ami utána jön... hát no comment
Nekem ebbõl az egészbõl már az jön le, hogy a fejlesztõ/kiadó ragaszkodik a névhez, de már nem tudják, mit kezdjenek a sorozatukkal...
Amúgy nem értem, mit esznek rajta a népek, nekem egyik rész sem jött be különösebben. A Guerrilla is jócskán túl van értékelve, a játékmenet bugyuta és uncsi, az ajnározott "fizika" pedig egy röhej...
Jé, a marslakókat idegenek támadják meg; avagy Dead Space v2. :)