Sziasztok, nekem is az lenne a bajom a magyarítással, hogy nem jelenik meg a felirat a párbeszédeknél, illetve csak az utolsó mondtad, az is csak késleltetve.. Hogyan lehet orvosolni a problémát? :S köszi
Ha a kiszivárgás miatt nem módosítanak az akciós listán akkor Dec 23-án d2d-n Dragon Age 2 lesz 3,74 fontért! Tuti vétel!
A fordítás felrakása: Elõtte érdemes egy biztonsági másolatot készíteni a lentebbi fájlokról, aztán felülírni õket. A következõ helyekre másoljátok õket.
1. campaign_base_en-us.tlk --> a_játék_fõkönyvtára\modules\campaign_base\data\talktables\ (Ez az alapjáték storyja + kutya kieg + Sebastian kieg egy része)
2. core_en-us.tlk --> a_játék_fõkönyvtára\packages\core\data\talktables\ (alapjáték képességei + italai, mérgei, kotyvasztásai + a tárgyak egy része)
3. da2_prc_seb_en-us.tlk --> a_játék_fõkönyvtára\addins\da2_prc_seb\module\data\talktables\ (Exiled Prince DLC 2000 sora, amit más helyszíneken mondanak)
Megvártam az elsõ korrekt fordítást a DAO II höz, mert a teljes történetet érteni akartam, most végeztem az alapjátékkal, a kritikákkal annyiban értek egyet, hogy ez tényleg nem az I folytatása és hack and slash stílusú, de ha ettõl elvonatkoztatunk egy erõs 6.5/10 et adok rá. A legnagyobb hibája, hogy nagyon rövid az alapjáték és a harcrendszert nagyon elcseszték. Remélem a III. részben visszatérnek az I rész irányvonalához. Most kezdem a DLC ket.
Sziasztok, letöltöttem a magyarítást, mindent megcsináltam ahogy le van írva, viszont nekem nem magyar a párbeszéd :\ nemtudjátok az okát? :( 1 párbeszéd nincs meg, mármint 1 filet nemmásoltam be, de az DLC.
Üdv! Dead Space 2-höz kaptam egy kódot amit Dragon Age 2-ben be tudok váltani egy Isaac Clark armorra:
Csapdákat itt már nem tudsz és italokat sem. Alapanyag források megtalálásával vannak helyek a városban ahol megrendelhetsz italokat, mérgeket. Van a statisztikába egy összefoglaló milyen helyeket tudsz találni. Kicsit lineáris lett. Sokat egyszerûsítettek rajta nagyon. De a boss harcok meg a történet a helyén van. De hard alatt ne játssz vele! Ha már beletanultál az új rendszerbe. :)
Sziasztok,most kezdtem el ezt a résszel játszani,az elõzõ részt sokszor végig játszottam,az lenne a kérdésem hogy hogyan lehet a második részben italokat gyártani,vagy csapdákat,bombákat esetleg rúnát?
Ha parbeszedeknel nem latszik a felirat,mi lehet a baj?
meg tudja valaki mondani hogy a bajnok páncélba hogyan tudok hamarabb lenni?
Köszönöm, hogy segíteni akartál de úgy néz ki, hogy rájöttem a hibára! A legújabb driver volt fent azt lecseréltem a 11.4 kiadásúra és most már jó! Egyébként Phenom II X4 955 és ATI Radeon HD 5850 páros plusz az 1.03 patch!
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, elkezdtem játszani DA 2-vel és már a legelején amikor találkozok a lovaggal és a testvérével, a videónál elkezdek velük beszélgetni és kifagy a játék? Mi lehet a probléma tud valaki segíteni? 4GB ram van a gépben 1GB a videokártya. Elõre is köszönöm.
Én is remélem az újat még nem is láttam addig én se foglalkozok nagyon :)
Jogos mondjuk készül hozzá egy teljes is a magyarítások.hu-n nézd meg a fórumot. Én megvárom a teljest az egészet szeretném érteni a kódexeket is örömmel elolvasnám meg ilyenek.
Húha! Nem is tudtam, h ha viszem Anderst is, akkor szürke kamarás lesz Bethany-ból ahelyett, h meghalna. Akkor ez azt jelenti, h ebben az esetben továbbra is állandó társ marad?
Õszintén szólva virágbolti verziót próbáltam,hogy megéri megvenni mint az elsõt, és 100% h nem jelent meg Isabel. Illetve amire nem találtam jó választ, hogy mitõl függ a lezárt ládák kinyitása mely értéktõl vagy mely skilltõl mert volt amit nem tudtam kinyitni.
Szépen sorban: I. ha Bethany/Carver(ha mágus karid van) jön veled a Deep Roadsra, akkor meghal, de ha viszed Anderst is akkor szürke kamarás lesz. Vagy, ha otthon hagyod, akkor mire haza érsz Bethanyt elviszik a Gallows-ba a körmágusok közé, Carver pedig beáll a templáriusokhoz. || II. Az h Isabellát nem találtad az egész játékban az elég nagy kamu, mert scriptelt video vezeti be azt a karaktert, amint elõször lépsz a HangedMan-be. || III. Ha a templáriusokat választod, akkor a mágusokat kell ölni ennyi, de a 2 fõ boss Orsino-t és Meredith-et ugyan úgy le kell verni. Csak a végén a templáriusok letérdelnek eléd és te vagy az új knight-commander. || IV. Azért keresik a champion mert az egész világban elindult a harc a mágusok és a templáriusok között, hogy Leliana hogy lett Sister Nightingale? A válasz: DA2nek semmi köze sincs a DA:Ohoz.
Nemrégen játszottam végig a jtákot de felmerült bennem pár kérdés, hogy mit csinálhattam volna másképpen. Elõször is a hõs nõvére mindenképpen jön a Deep Roadsra, hogy ott meghaljon? Elkerülhetõ lett volna ez? Másodszor hol rontottam el a játékomat, hogy Isabelt nem is találtam az egész játék során. Harmadszor a végjáték során ha nem a mágusokat választom akkor miben változott volna az egész? Illetve a végsõ kérdés, hogy vajon mi lehet az a nagy gond ami miatt keresik a Championt nomeg, hogy került oda Leliana.
Van egy javaslatom: húzzatok könyvet olvasni vagy filmet nézni
Másiknál meg ugye ott van hogy megtámadod a tábort. Vagy egyetértesz az erdõ szellemével és békében távozol. :)
Tényleg nem tudtam :) nekem különbözönek tûnnek, teljesen más, a két azonosnak nevezetnél az egyiknél lemészárolod a vérfarkasokat ha nem fogadod el a béke ajánlatot vagy ha megállsz és ráveszed a megtartott hogy gvegye le az átkot. De lehet ez neked ugyanaz. :) A történet lehet nem annyira eredeti de 100x ennyi hátéranyagot raktak bele a codexbe mint ebbe van. :) De tényleg hagyjuk ezt abba mert semmi értelme. :)
Az a 4 kimenetel igazából 2 és ugyanez ismétlõdik a többi küldinél. Azt viszont kikérem magamnak, hogy a Dragon Agek eredeti világgal, helyszínekkel vagy szereplõkkel rendelkeznek, össze vissza lopkodták a fantasy kliséket, majd összegyúrták egy egésszé és azt mondták, hogy ez más, mert az emberek utálják az elfeket!Badarság, felháborító, grey wardenektõl kezdve az utolsó ötlet is elõfordult már, nincs ebben semmi eredeti.
Lehet gyengének tartod a storyt nekem nem lenne rossz. Bioware minöség munka szempontjából. Tudod az a szomorú nem nagyon van konkurencia ebben a mûfajban vagy olyanok akik miatt mindig jobb és jobb teljesítményt kellene produkáljanak. Persze mi megszoktuk tõlük mindig igyekeztek valami újat minõséget behozni valami kis forradalmasítást így volt ez anno a BG2-vel meg a DA:O-val is ez nem az lett.
A fõ sztori SZAR, ezt le lehet mondani - az egyetlen fordulatot sem tudták rendesen elmesélni, nem értem miért mentegetitek - mondjuk szerintem kibaszottul jó játék, az egyetlen cover shooter amit el tudok viselni, na de basszus ez egy akciójáték, rpg elemekkel aminek a története egy sima, lineáris shooter történeténél is bénább. Felsorolok néhány idén megjelent játékot, aminek tetszett a sztorija:Witcher 2, Dragon Age 2, DX HR (bár nem olyan jó mint az elsõ részé) és kb ennyi, más 2011-es játékkal nem játszottam - persze ha megemlíthetek még egy játékot akkor az a tavalyi New Vegas ami eszméletlenül jó lett.
Szerintem azért alapvetõen jó ötletre épül és a mellékküldik is jól ráépülnek a város életére fõkalandodra. Nyilván ez az én véleményem nekem így kipróbálva azt mondom kicsit több idõt hagyva a Biowarenak ez jó is lehetett volna. Nem csak egy egyszer végignyomható játék. Vannak benne jó ötletek is. De a többit már írtam túl sokmindent kivettek és túl keveset raktak bele.
Ok nem tudtam hogy megvan akkor persze már van saját véleményed. Szóval azért kölcsönkérve kipróbálva így nem érzem magam átverve. :) A pénz az sok érte ez így van. Még mindig 10e kér érte az EA. miközben 8e-ért vettem meg a Witcher 2-t ami ugye kicsit jobb.
A #6391-re? sztem hagyjuk mert nem értem hogy ez mért nekem szól, mind1. Megvan eredetiben azért írtam amit írtam, mert végig vittem, és az volt a véleményem róla. "feláldozni h relatív jó legyen a történet" ??? mi van? mégis mihez képest jó a történet? ugyan már
Azért ha megtudod szerezni kölcsönbe valakitõl ha még nem játszottál vele azért egy próbát megér. A demoval tényleg nagyon elszúrták mivel nagyon gyengusok az ellenfelek az meg nem vigasz hogy több hullámban jönnek. De hardon már egész erõs persze emiatt az idióta megoldás miatt nagyrészt, de azért el kell ismerni a boss harcok jók lettek van olyan nehéz mint az Originsé legalábbis nekem aki nem egy hú de profi ebben a csapat alapú harcban. És azért azt is be kell látni valamit fel kellett áldozzon a Bioware azért hogy a történet legalább relative jó legyen. És ez bizony a környezet volt. de mivel egy város környéke az egész legfeljebb azt mondtam minden egyforma errefelé :D Sajnos 2 év kevés. Ez meg leginkább az EA hibája.
Na jó akkor egy példa bár nem szeretem elõni a játék érdemi részét de nem adsz más esélyt. Az elf erõd emlékszel? 1. Végrehajtod amit a megtartó kér és az elfekkel vagy 2. Átállsz a vérfarkasok oldalára de kibékíted õket és nem támadjátok meg az elf tanyát. 3. Átálsz a vérfarkasok oldalára elég magas meggyõzés szint esetén lerohanjátok az elfeket. 4. Megtartóval vagy de kibékíted és meggyógyítja a vérfarkasokat és embereké válnak persze mindez külön csatákkal és videókkal. Ez mennyi szerinted?? És ez csak az elf erõd. Szinte mindenhol te alakítod a történetet. Szerinted miért készült öt évig? többek közt azért mert egyedi szinte minden helyszín meg ezért a beágyazottságért. És szép de grafikai tunningok vannak hozzá persze mivel 2004-ben kezdték így arra kell egy kis felvarrás meg nincs hangja a karakterednek ennyi ami hiba van benne talán. De ne folytassuk ezt mert nekem inkább továbbra is az jön le hogy nem igazán használtál i mindent az originsbe.
Az csak a fõszála a sztorinak (bár egyértelmûen nem a legjobb, de azért megállja a helyét, legalábbis szvsz). Ennyi erõvel bármilyen sztorit le lehet fikázni, mert csak "mész oszt' lõsz", "csapatot szedsz össze, kinyírod a bazinagy sárkányt", "eliminálod aki megölte a családod", "kitörlöd a téridõ-kontinuumból az embert aki ellopta tõled az akármidet", "felfedezed a galaxist és kinyírod az összes ellenséges kiborgot". De amúgy engem is érdekelne, hogy te melyik film/sorozat/játék történetét találod kielégítõnek.
De, mindig kitalentoltam, de mivel a darkspawnal/malifacarummal nem fogok tudni beszélni, ezért ettõl függetlenül le kellett ölnöm õket.Szóval érted.Landsmeeten mûködhetett volna, de ott anélkül is meg lehet nyerni a nemességet. Befolyásolási rendszer mint olyan nincs, maximum skilltõl függetlenül meg tudod gyõzni az embereket.Persze van olyan eset, amikor a személyiséged dönti el az egészet, pl. egy vicces Hawke gond nélkül kihazudja magát a Templartól - holott egy igen kemény csata várna rá.Szerintem sokkal jobb ez a megoldás, döntés-következmény alapon mûködik az egész, nekem nagyon tetszik.Továbbra is jelen van a gondolkodás-megváltoztatás, de inkább az a jellemzõ, hogyha nem akarsz harcolni akkor azzal a csoportal/bandával kell egyetértened. Én az Origins alatt azt figyeltem meg, hogy álltalában van 4 eltérõ válaszod, abból a négybõl pedig 2 kifejlet lehetséges - ezzel szemben a DA 2-ben nagyrészt négy teljesen különbözõ/kettõ eltérõ választ adhatsz.A dialoge wheel sajátossága, hogy a párbeszéd tovább megy, te csak azt mondhatod meg, hogy hogyan reagáljon a karaktered - ezt én is sajnálom, de elviseltem. DAO-ról meg szívesen beszélgetek, legalább 300 órám és 6 végigjátszásom van benne - tehát mégiscsak jobban belemélyedtem az egészbe, mint szerintem Te.Alapvetõen az a baj, hogy visszasírjátok az originst, mintha egy tökéletes crpg lett volna - holott nem.A DA 2 nagyon sok mindenben javított, de a legtöbben nem tudnak túljutni a helyszíneken és a harcon, így észre sem veszik az Arishok zsenialitását, a Band of Three féle theorycraftingot, a második greater demont és a többi elrejtett dolgot, amit Nektek csináltak, mert ti szeretitek az Originst. Nekem semmi bajom az Originsel addig a pontig, amíg nem az kerül szóba, hogy milyen masszív,komplex,szerteágazó (nem, nem az)és hogy milyen kibaszottul jó rpg.Jó játék az Origins, de igazság szerint cselekménye ugyan olyan mint a második részé- azzal a különbséggel, hogy nem egymást követik a krízisek, hanem te dönthetsz melyket küzdöd le elõbb. Azzal viszont egyetértek, hogy a DA 2 új rajongókat akart elcsábítani, nem titkoltan a mass effectõl - csak azt nem vette figyelembe a Bioware, hogy mindkét játékkal másféle emberek játszanak. PS.:Ha válaszolsz erre, akkor légyszíves ne magyarázd a játékmechanikát/cselekményt/karaktereket mert az összessel tisztában vagyok.
Akkor TE mit tartasz sztorinak? Most komolyan, ekkora hülyeségeket még nem írt senki, nem csak hülyeség valótlan is. Csak 1 játékot mondj, csak 1et aminek van "szerinted" története...
Csak tudod mi a szomorú szerintem. Az így nyert új játékosok zöme még a codexet sem olvassa el azt e keveset sem amit ehhez adtak ami azért nem annyira kevés. Hogy valamiképpen képe legyen a városról meg a világról. Egyszerûen csak elolvassák a párbeszédeket és megpróbálnak gyrsan végigrohanni rajta mint a Crysisen vagy régen a Doomon.:) Szerintem teljesen felesleges neki ilyen játékot csinálni és elveszíteni azokat akik tényleg tudják értékelni az rpg-nek nevezett világot.
*A harcrendszer átalakítását például egyszerüen Hack and slashnak nevezik ugye
A DA:O-ban a párbeszédek jó részének kimenetele legalább 4 féleképpen végzõdhetett de minimum mindenhol kétféleképpen, Ez erre a játékra nem igaz, nem is lehet hiszen végtelenül leegyszerûsítették a párbeszéd rendszert pont azért hogy a casual ne tévedjen el benne. Ezt a játékot azért adták ki hogy új híveket szerezzenek a történetmesélés jelegû rpgnek. Csak már nagyon az aló szinten mozog annak amit a régi törzsvásárlók jelentõs része el tud viselni. A harcrendszer átalakítását például ha jól nézem a nemzetközi forumokat akkor nagyon érdekes lesz majd a DA3 ban ezt a két oldalt egyszerre kielégíteni. A DA2 ebbõl a szempontból megbukott. De szerintem ez lehetetlen Annyira különbözöek vagyunk. :)
Az a gond valószín nem olvastad el a tutorialt. Mert ott befolyásolási szinttel mûködött a különleges képesség választónál. Csak gondolom az emberek zöme nem azt fejlesztette, az irományod alapján te sem ez van. Ez egyfajta karakterfelépítési lehetõség volt. Ha harci képességekre gyúrtál akkor nem nagyon tudtad befolyásolni, viszont ha jó harcos lettél. Ha a befolyásolási szinted jó volt akkor egy vezetõ jellem lettél ami plusszokat adott a csapatársaidnak például és a párbeszédeknél befolyásolhattad a másik felet vagy akár teljesen megváltoztathattad a gondolkodását. Saját oldaladra fordíthattad az elf romok között ez például nagyon fontos lehetõség volt mert ha gonosz karaktert építettél csak így veheted rá az erdõ szellemét hogy megtámadjátok az elf tábort és mindenkit lemészároljatok. :) Most komolyan te ezt akarod össze vetni evvel. Persze voltak kakarkterek akiket nem igazán lehetett befolyásolni annyira Alstair, Morrigan. Szerintem ne erõltessük ezt az a helyzet láttom te bele se mélyedtél az DA:O-ba így kár vitatkozni. :) Annyi a különbség a DA2 nél nincs ilyen gond hogy el kell benne mélyedni mert mélységbe rengeteg dolog lenne. Persze meglepetés ér azért. El kell ismernem nem annyira szar mint gondoltam. :)
Nem fogunk egyet érteni. De ez van. :) Nyilván neked valószínû az magas volt. Mert a circlében epizódszinten is vannak választási lehetõségeid nem csak a fõszálnál, (elvarázsolt templár.) Minden sokkal részletesebb mint ebben arról nem is beszélve van benne egy szent hamvak urnája rész ami nagyon nem csak a harcról szól. Ebbe ilyen nincs ha azt mondod a DA:O 70% har akkor ennek meg 95%-a. de nem érdekes. Az a lényeg neked ez jobban tetszik és kész. :)Annyit el kell ismernem ha nem is olyan többszintes befolyásolási rendszer által több lépcsõsé tett consequence rendszere van de az ért leegyszerûsítve itt is találtam már több helyen is ez azért pozitívum. Egy példa míg az originsbe a befolyási rendszer által nem csak két válasz van hanem az ellenfél is elutasíthat szintõl függõen. Addig itt csak a meg b van de ez is valami. Az elején azt hittem ennyi se lesz de pár helyen azért van. Ez is valami. Végül 2 év alatt ez nem is rossz ha a hozzád hasonlóknak akartak kedveskedni akkor ez is jó. :)
Egy RPG nem attól RPG, hogy kapsz 4 fõ küldetést,ahol választhatsz 2 lehetõség közül - persze a küldetést végig kell darálnod (circle, deep roads) és aztán hozhatsz egy jelentéktelen döntést, amit senkit sem érdekel, mert egy nagy sárkányt leölsz oszt kész.Lehet variálni, hogy ki ölte meg, meghalt e de nem érdemes.Továbbra is tartom, hogy az Origins is csak egy hentelés, felesleges, kiszámítható és gyenge döntésekkel.Maga a történet is a fejlesztõk szégyene, csak a Mass effect 2-nek bénább a sztorija - de neki meg nincs.Annál inkább gáz, hogy 5 évig készült, ha meghallgatod a main themet, akkor tudod milyennek szánták - ha meg játszottál vele tudod, hogy mennyivel rosszabb. Tisztában vagyok vele, hogy a Dragon Age 2 nem a "kötelezõ" kategóriában, de állítom, hogyha bent maradt volna a mûhelyben még pár hónapig, akkor a rajongóknak is tetszene. PS.:A második részben Varric kivételével mindegyik társad elhagyhat. PS2.:A második részben is lehetsz "király".
Igen ez óriási visszalépés a karakterekben a DA:O-hoz képest ahol el is hagytak ha úgy alakult. Természetesen a te véleményed az hogy az ME2 jobb mint ez szerintem nagyjából egy szinten vannak. Egyszer végigjátszható kategória. De a storyja ahogy vártam nem rossz. De igazad van ez kevés a Biowaretól de ezt leírtam. Ha nekem szántad az elözõ szösszenetet akkor olvasd el mit írtam. Nekem a harcba egyébként az tetszett hogy ha a rougal mozgásban vagy akkor nem nagyon tudnak megsebezni. Apró újítás de ez nekem hiányzott az egybõl. És azért használható ez a nézet is, nekem ez is bejön. Ami óriási hiba az a szintek kidolgozása erre sokat több idõt kellett volna szánjanak egyszerûen néhány helyen hardon a hullámokba jövõ ellenfelek fárasztóak és unalmasak túlzásba vitték. Nyilván a casual játékosok easy és normál szinthez szabták. De nekem ez már sok egyszerûen a nem standard két tankos csapatommal nagyon nehéz megoldani.
Ez már túl van tárgyalva... Hiába mentegetitek, az DA2 egy R O S S Z játék!!! Rengeteg helyen elvérzik az egész. A munka minõsége Bioware? fejtsd már ki mert nem értem, hol van a DA2ben minõség? az 5 fajta textúra illetve a ctrl+c helyszínek? esetleg a monoton csõpályák? vagy talán a gagyi grafika és animáció? ( grafika alatt, nem a shaderekbe, fényekbe akarok belekötni, hanem h h néz ki, a karakterek, ellenségek stb, mert elég furák és természet ellenesen hatnak még játékhoz képest is.) Vagy a játék menetet a király? a "menjünk vissza ugyan oda 10x" küldetések? a semmibõl oda teleportáló ellenfelek? az tényleg minõségi... stb. A DA:O után egy ilyet össze dobálni nem volt mûvészet, hát igen konzolra készült, oda pedig rpg kategóriában, ez bõven jó.
Amúgy mit akarsz ezzel "Mass Effect" stílusú?! Közelében sincs a DA2, semmilyen téren... Egy közös van a bennük, a szépen kispórolt fegyverek, páncélok, amit inkább dlckét adtak el.
Amit nagyon hiányoltam a kettõbõl az a Szent hamvak urnája szerû logika és feladványos rész. Szerintem egy tradicionális rpgnél ez nagyon sokat jelent. De azért tényleg egy jó szintet meg lehet adni erre. És látszik igyekeztek a Bioware srácok megint egy jó storyt összehozni. kicsit sajnálom õket amiért ennyire lehúzták õket.
Pár befejezés az elsõ részbõl azért: Ha nemes emberrel kezdesz akkor te is lehetsz király. ha nemes nõvel akkor királynõ Alstairrel vagy egyedül. Ha nem nemes ember vagy akkor nem lehetsz király persze de nagyrészt a te tevékenységedtõl függ ki lesz a király Alstair, Anora apja vagy Anora. Ha nem fogadod el az Morrigan ajánlatát akkor meghalsz és lesz egy szép temetésed. Vagy elfogadod valamelyik társad ajánlatát és õ hal meg helyeted. Most komolyan ezt akarod összehasonlítani a DA2 lehetõségeivel? Nincs értelme. Ez nem egy rossz játék de viszont sajnos már EA és nem bioware szellem. Csak a munka minõsége Bioware. De ez is valami.
Nos van kb 10 különbözõ befejezés, én kb 4-et csináltam meg eddig. Ezenfelül a fõbb harcoknál ténylegesen választhatsz oldalt, elfek, vérfarkasok, golemek, Halhatatlan, Tempárok vagy a körmágusok ezen belül is több variáció, Talán csak a Ban erõdnél nem de ott is hozhatsz morális döntéseket az szinte mindenhol megvan akár 4-5 féle különbözõ variációból.Ha akarod otthagyod õket meghalnak és visszamész és egyedül oldod, meg vagy csatlakozhatsz hozájuk a rémek elleni harcban, az erõdben is mindig van választás ha akarod megölöd a megszállt gyereket de meg is mentheted. És ez szinte mindenhol megvan.Ezt nevezik rpg-nek Mondom kár összehasonlítani. Látom te töredékét nem fedezted fel a lehetõségeknek. Persze ez csak akkor mûködik ha befolyásolásra mész a karakterfejlesztés egyik ablakán, de mindennek ára van. Vagy ha csak a harci képességekre mész akkor igen ugyanilyen hentelõs mint ez. Össze se lehet hasonlítani ezzel. De mondom ez se rossz csak nincs befejezve. És túlságosan elmentek a Mass Effect vonalra sajnos. De például a harcban fejlõdött. nekem ez is bejön ha eltekintek az idióta mozgásoktól fõleg a mágusnál.
Originsbõl nem emlékszek olyan sok morális döntésre, inkább az rémlik, hogy a játékidõ 70%át harc tette ki.Ugyanazok a motivációk a második részben is benne vannak, de ha nem vitted végig akkor ezt a témát nem kerülöm.Mostanában MINDEN rpg-nél a két rossz közötti választást erõltetik - a da 2-ben ezzel szemben a játék végén két jó közül kell választanod ami sokkal jobb. Bioware számomra folyamatos csalódást okoz a kotor megjelenése óta, nem várok semmit tõlük ezért tetszett ennyire a dragon age 2 - sokkal jobban mint az elsõ rész.Oké, még mindig sok a harc, de a sztori nem olyan fantáziátlan mint az originsnél és szerencsére csak felületesen vették elõ a témákat.Karakterek tekintetében is elõrelépés történt (megjegyzem, szerintem) nem a klasszikus dnd-s druidát hozták, a csapat törpjének nincs szakálla és baltája, ráadásul a pajzsos csóka sem egy 2 méter magas, kigyúrt férfi.+ Végre 2 játék után mûködött a dialoge wheel.A félkészen hozták ki résszel viszont egyetértek, pár hónap és sokkal jobb lett volna a játék - változatosabb dungeonokkal, kevesebb buggal esetleg több helyszínnel. Igazából nem tudom mire vélni, felhoztad a Bethesdát és az Obsidiant, holott csak az utóbbi csinál IGAZI crpg-ket, a Bethesda a FO 3-al tényleg elszúrta, de az Morrowind/Oblivion után én nem rugdosnám le õket az crpg fejlesztõk porondjáról.A Biowaret viszont kis gondolkodás után, igen. Mondjuk én vagyok a legszomorúbb, hogy a mai felhozatal között az Origin volt a mainstream rpg - minden hentjével együtt. :(
Nos nem ez a gond, bár még nem értem a végére. Néhány helyen, vagy általánosan idegesítõ ha negatív választ adsz akkor is úgy megy tovább a dolog beleerõltetve a lineárisba. Ez azért szomorú mert ne beszéljünk az originrõl ott a Venetica típusú kis költségvetésû német rpg és abban is jól megoldották kevés helyen alkalmaztak választási lehetõséget de ott volt. Ha végiggondolod a fõellenséget leszámítva az origins is morális döntésekrõl szólt. Morrigan üldözött volt azért vált ilyenné. Anora apja pedig valahol jót akart. Persze nyilván nem vártam 10 féle befejezést meg rakat választási lehetõséget mint az originsbe volt mert ez 2 év és nem 5 évig készült de azért ennél többet vártam pláne hogy ügyesen leszûkítették a területet és sok a copy paste. Nem lenne rossz de ez biza félkészen hozták ki. És igen nem lehet eltekinteni, a Biowaretól mindenki sokat vár. Õk tették magasra a mércét a Baldurs gate-el meg az Originsel. És igen valahol persze mindenki egy hasonló szintû élõ karaktereket várt mint az originsbe, mert ez biza csak Mass effect szint az meg meg se közelíti. Legalábbis azok akiknek nagy érték volt egy Origins szerû könyv amit te játszol ténylegesen. Sajnos mások nem tudják ezt a szintet, a Bethesda sem. Talán a Fallout New vegassal az Obsidian csinált hasonlót de az nem crpg. És hát nyilván az obsidian sem egyszerû hisz övék a Neverwinter Nights. Így is sokat várunk egy Witcher vagy egy Skyrim szintre, nyilván nem gond mert nem a játék az élet de azért persze hiányzik egy igazi folytatás az originshez kinek nem aki szereti ezt a tényleg igazi rpg-t, és nem egy Hollywoodi filmet akar nézni idézõjelesen. Valahol szerintem szomorú hogy néhány ponton nekem biza a Jade empire is jobban tetszik mint ez. De mindet összevetve ez nem 0-ás de sajnos nem is jó legalábbis Bioware mércével.
Morális döntésekrõl mit gondolsz? (Arra gondolok, amikor két jó között kell választanod.) Amúgy egész korrekt voltál, bár azt hozzátenném, hogy néhány dolog már az originsben is idegesítõ volt.Nekem tetszett a játék, simán igent mondanék egy harmadik részre - remélhetõleg addigra végeznek a Fenris/Anders féle karakterekkel (azzal van gondom, hogy folyton ugyan arról beszélnek- 7 év alatt egyikük se tudja felemészteni a baját, ez ugyanúgy a többiekre is igaz, csak õk nem sírtak, hogy milyen szar nekik.)
Igazából még azt éreztem az EA ugye amerikai cég. És rendkívül kötött gondolkodás és világ jellemzi õket. úgy néz ki megkötik a Bioware kezét is. nem igazán lesz különbség jó és rossz oldal között. Mintha csak pozitív karaktereket lehetne csinálni. Ez gyakorlatilag megöli az rp-t.
Kölcsönkértem egy Dragon Age II copyt és gondoltam játszok vele, most így elõrehaladva. A demohoz képest pár helyen tényleg módosítanom kell a véleményem. A nehézség hardon és felette már ténylegesen létezik ez pozitív, bár ez sokszor csak a nagy tömegbe érkezõ és semmibõl utánpótlást kapó hordák jelentik. Mivel a terület alapú varázslatokat szinte lehetetlen használni. Ez inkább átgondolatlan volt. Az is illúzióromboló hogy mindenki nyugodtan sétál miközben zajlik a csata. Összességében, a grafika elfogadható, nyilván a nagyobb méretû karakterek a képernyõ elõtt nyálcsorgató játékosnak jó, a crpg rajongónak nem biztos. Vagy a nagyítást egy kicsit jobban meg lehetett volna oldani. De összességében ez is szép és használható szerintem. A történet Bioware standard ebbe mindig jók voltak. Nyilván az új játékosok el vannak ájulva tõle talán. kicsit talán filmszerû élményt ad. Ennek hátrányával. A Dragon Age Origins egyik nagy újítása teljesen eltûnt, nincs consequence, és a karakterek se élnek igazán. Nincs következménye ha negatív a viszony a karakterrel. Nincs az mint pl Alstair ha neki nem tetszõ dolgokat csinálsz vagy mondasz vagy képviselsz. Akkor már nem viccelõdik hanem a pokolba kíván és ezt érzed ahogy beszélsz vele. Csak a remény hogy a királygyilkos keresitek tart egyben benneteket. Ez eltûnt. Az egész játékon érzõdik ez egy Mass Effect clone.Sajnos. Összességében ha nem a Bioware csinálta volna akkor jónak is nevezném, de így ez tõlük nagyon kevés. Mivel a terület relatíve kicsi lett. És van copy paste is mondjuk ez engem nem annyira zavart a történet szempontjából. De így végképp megmagyarázhatatlan számomra miért nem tudtak legalább pár helyre ténylegesen hasonló szintet hozni mint az Origins, miért tûnt el a consequence, például a csata a mélyutakon a törp halhatatlan és a Gólem között ahol ténylegesen volt különbség mind a csata nehézségében oldaltól függõen mind az oldalak között. Itt ez teljesen hiányzik. És ténylegesen oldalt választhattál, szinte mindenhol. Ez így külön szomorú. Mert nem értem mire ment el két év. Sajnos amit gondoltam nagyrészt igaz lett ez már nem a rajongóknak készült fõleg, nem figyeltek apróságokra hogy az ember tényleg bele tudja élni magát a világba. Nem az a gond hogy egy városban játszódik meg a történet ezek rendben vannak. Az a gond minden újítás amit a Dragon Age origins hozott az rpg-k világába az eltûnt. Így csak azt tudom mondani amit a rp-s barátaim vagy akár a Metacriticen írtak. Inkább vedd elõ újra a Dragon Age origins-t éld bele újra magad. Mert ennek a Mass Effect stílusnak általában rendkívül csekély az újrajátszhatósági faktora sajnos. Sorry kicsit hosszú lett de általában igyekszem megindokolni ha mondok valamit miért gondolom így.