Kell..kell...de akinek megvan a B annak boven eleg 6-7 ora gyakorlati oktatas 125-re,nem kell megegyszer 30 ora kresz...
Egyebkent mert pont 30 LE felett?Robogoval nem faj ha 40el eltaknyolsz?Vagy 125-os 25 LE-s mocival 130-al? Mindenkinek a sajat dontose,hogy miben vezet,pl bukosisak robogora is folosleges,40el biciklivel is lehet menni,megse kotelezo ra a sisak,aki meg olyan hulye h nem veszi fel azzal csak maganak art,mast egeszen biztos h nem fog megolni.
Biciklisekrol mar leirtam a velemenyem,tobbsegnek valszeg jogsija van,es magasrol leszarja h milyen KRESZ szabalyok vannak (mint ahogy en is mikor biciklivel vagyok,de robogoval is lazabban veszem) es nem kell most a sertodes,amig nem akadalyozok senkit,es nem anyaznak hangosan addig csak ,,kihasznalom azokat a lehetosegeket,, amiket mondjuk autoval nem tudok megtenni,pl egyiranyu utcaba valo behajtas,pirosnal nem megallas stb.
Figy,ha kell neki a jogsi elobb utobb le fogja tenni,akarhogy is... Vezetes technikai treningek valoban jok,es 1 ora alatt tobbet tanulsz szvsz mint 30 ora alatt a kedves oktatoddal a varosban.
En pl egy 125-os yamahaval enduroval mentem 60-70km-t a Matraban,a vasarlas masnapjan.Termeszetesen jogsi nelkul,mert csak B-re van. Ettol fuggetlenul a tura utan azt mondtam h aszfalton mar nem ,,erdekes,, menni :),ugyanis az egesz turan egy erdei foldes,aprokavicsos,durvakavicsos,homokos,vizes,saras uton mentem,hegynek fel,hegynek le,az eldoleseket mar nem szamoltam egy ido utan,de volt kb 7-8..es itt most nem esesrol beszelunk hanem amikor a hegyre nem sikerul felmenni es elkezdesz szepen visszacsuszni:DD,vagy amikor egy nagyobbfajta kavics eldobja a moci elejet stb.. NA es ezen az uton TANULTAM,nem is keveset,ezek utan aszfalton feludules volt menni,es mar mar ,,tul egyszeru,, .:)
Akkor is kell a tanfolyam mert legalább ennyit tudjanak amit ott beléjük vernek! A friss jogsisok meg nem a full üres utcán vezetnek ahol nem látja õket senki úgy is vagánykodnak. Én még szigorítanám a motoros jogsi megszerzését 30 lóerõ fölött kötelezõvé tenném a motoros felszerelést (ruha csizma) ja és a bicikliseknek akiknek semmilyen jogsijuk nincs egy képzést mindenféle képen! A motorral való közlekedés ezerszer veszélyesebb mint az autó hisz egy kõdarab vagy bármilyen veszélyhelyzetbõl komoly sérülés vagy halál lehet! A motoros tréningekrõl meg annyit h nagyon drágák!
nemigaz, hogy bárki le tudja rakni a jogsit! nekem is van nem egy ismerõsöm akiknek igen sz@r a logikájuk és nem látják át a helyzeteket. Nekik nem is szabad sose jogsit adni. Az oktatás egyenlõ a 0 val. Ez így igaz, de erre találták ki a tréningeket, ahol megtanítanak fékezni, lassan menni, gyorsan menni, helyesen kanyarodni stb. Ezeket tenném kötelezõvé, de szerencsére a normálisabb motorosok (nem a papusos pólós rövidgagyás 1000es GSX-R rel városban 180nal száguldozós) el is mennek rá.
Igen,mivel ha megkapod a jogsit,akkor mar tudsz vezetni is,gratulalok. A tanfolyam,elarulom h lofaszt sem er,az alapokat lehet elsajatitani,semmi tobb.Azert meg nem kell elkerni 100+ ezret,mert ,,megtanitanak,, kikerulni nehany bojat..az okosabbik fajta ugyis eloszor elhagyatott utakon gyakorol,esetleg folduton,vagy barhol ahol nem 100 kocsi fordul meg percenkent...akinek meg nincs ennyi logikaja,es rogton kimegy a suru forgalomba,annak aztan tokmindegy h van e rola papirja vagy sem,mert egy idiota lesz ketkereken,aki csak huzza neki annak ellenere h csak repulovel ment meg csak 100 folott..
Egyebkent a jogsit MINDENKI le tudja tenni,elobb vagy utobb,aztan meg majd lehet anyazni hogy az M7-esen mi a kurva anyjae megy a belso savban 129.9 el,ha a kulso is tok szabad..-ez most autosra vonatkozott-
van elég donor jelöl minek akartok ti is azok lenni? :D
Helló
Nekem van A és B kategóriás jogosítványom és szerintem kell külön tanfolyam a motorvezetéshez. Egy 125ccm es kétütemû motor 160-nat képes menni a négy ütemû is 130-at és null rutinnal nem tudja a vezetõ kivédeni az esetleges fellépõ akadályokat. Bár a motoros oktatás nem sok de legalább megtanítanak vész fékezni a hirtelen elõkerülõ akadály kikerülését. Így is elég sokan elhullunk nem kell még azt tetõzni azzal h B jogsival is motoroznak!
én végigszenvedtem a B kategória megszerésének borzalmait és nyugodt szívvel állíthatom hogy nem az oktatómon múlik hogy most jó sofõr vagyok az oktatás nagy lótúró, nagyon ritka lelkiismeretes embert találni a családi autón tanultam meg, így sikerült levizsgáznom, de a napi rutin megszerzéséhez sincs semmi köze az oktatásnak
itt most van egy nagy szakadék szerintem akiknek van motoros jogsijuk azok nyilván azt szeretnék hogy a többiek is szenvedjenek, idõt és pénzt szánjanak a dologra akiknek pedig csak B-s jogsijuk van, azok nem akarnak idõt szánni olyan dologra amit úgyis sokkal jobban betanul az ember motorhasználat közben, és pénzt se szívesen adnának ki feleslegesen (ráadásul az oktatók többsége a "szürke gazdaság" híve, tisztelet a kivételnek)
egyébként én is bevállalnék egy 125 cm3-s motort, mert keveset fogyaszt és munkába járni jó és nem hiszem hogy B jogsival gondot okozna, KRESZ-t ismerem, motorozásba pedig belejönnék
azért mert 14 éves kisgyerek ne rohangáljon LEGÁLISAN 125ös szarral
a motor 250ccm nél kezdõdik de nem fogok másfél milláért egy 250es szart venni (max Yamaha Wr250 vagy valami hasonló jó erõben lévõ motort), mert annyi pénzért már inkább veszek egy pár éves 600as motort ami minden szempontból jobb, kivéve az adó szempontjából. Marad addig a kis 50(70)ccm-es mákdaráló. Ez is elmegy 100km/h körül, igaz 15000km és dugócsere.
ja most olvastam még jobban vissza hogy aki életébe nem ült motoron nem tud motorozni? lehet, de nekem 1x volt lehetõségem kipróbálni 1000es gixxert és érdekes módon nem haltam meg és húztam neki forgalomba :) de bevallom csak 180as runnerrel járok rendszám nélkül :D de én ésszel megyek nem rajítok meg ilyesmi teljesen úgy használom mintha 4 kerekû lenne nem pofátlankodok elõre meg semmi hasonló...
igazából támogatom ezt a 125ccm B kategóriára viszont megkötném hogy csak fokozatmentes váltóval rendelkezõ motorra... annak ellenére támogatom hogy sok kis pöcs felezõvonalon elõz köztem és a kamion között na most ha belököm a kamion alá akkor mivan? semmi az a majom jobb esetbe elveszti mind2 lábát és még az ajtóm is megcsinálják 1 patkánnyal kevesebb... tudom ez így ellent mond annak amit írtam hogy támogatom de ez van :D
Én is ezért vártam a B-vel, most egyszerre csinálom az A-t és a B-t, így a KRESZ-ért nem kell többet fizessek, bár az egyik sulinál, így is azt mondták, hogy ne rakjam le egyszerre mert macerás, meg nem is biztos, hogy akarok A-t...(mondom, csak tudom, mit akarok), persze hablaty szöveg volt, le akartak késõbb húzni ugyanazzal, de átmentem másik sulihoz, ott normálisak, egyelõre, még csak szerdán megyek KRESZ vizsgára, szóval majd kiderül a többi vizsgánál, mennyire rendesek.
srácok itt az a baj hogy mindenki azt mondja hogy "aki motorozni akar az csinálja meg az 50cm3 is ne kapjon B mellé" és má nem azé de sztetek 50es mákdarálóval lehet motorozni? :D XDDDDDDD nálam a motor 250nél kezdõdik (legalább)
Hogy nyugaton ez mûködik?
Olyan naívak vagytok...
Nálunk nem szokás olyan dolgokat bevezetni ami jó a népnek, ez egy plusz olyan dolog amivel lehúzhatják az embert. Amíg megszerzed a jogsid az plusz pénz az államnak is.
Pont ezért álltak rá azokra, akik 50ccm-nek papíroztatott nagyobb robogókkal jártak.
Elég lenne egy kis kiegészítõ oktatás hozzá esetleg, de hogy ezért tegyél le 100 ezerért egy jogsit amikor a KRESZ-t jó esetben úgyis tudod? Szimpla lehúzás...
Ez mondjuk nem igaz.
A Pizza Hut 50ccm-es robogokat hasznal es kb. 40e merfoldig mennek, mindennapi hasznalat mellett. A Dominos-nal hasznalt Suzuki-k es Hondak (ezek 125ccm-es gepek) kb. 60e merfoldet birnak.
Gondolom sejtheto, hogy mennyire kimelik ezeket a motorokat, siman huzzak 40-50 MPH-val, ahol lehet es ha nincs pizza a dobozban, akkor fekvorendoron sem lassitanak.
Azt meg nem hiszem, hogy barmelyik egyszeru motoros megy annyit, mint egy futar.
akármilyen jogsi van, a pöcs pöcs marad. Ha az a1-es jogsit megcsinálja a pöcs rendesen, de utána ugyanúgy fog pöcsösködni mint elõtte, ugyanúgy mint b-s jogsival.
Tehát jogsi ide vagy oda, a pöcsfej is megszerzi, ugyanúgy mint a nempöcs, és a pöcs ugyanúgy pöcs marad 8 jogsi után is.
Felejtsük már el azt a faszságot hogy a jogsi bármire is megtanít... ja az alap kreszre, meg az alap kezelésre. De a lényeget forgalomban, vagy egy tapasztaltabbtól tanulja mindenki AUTÓNÁL IS. A jogosítvány lényege a pénz lehúzás, direkt feltûnõ, hogy ha van b-s jogsid akkor is újra le kell vizsgáznod ugyan abból a kreszbõl motoros jogsinál is, azért hogy lehúzzanak, sõt ha jól tudom eü vizsga is újra kell.
Az 50ccm nem elég, sõt veszélyes mert nem lehet vele felvenni a forgalom ritmusát, hangos és lehet mondogatni hogy megy 70-et, csak az a gáz hogy szép lassan szétpörög a motorja mert nem 70-re való.
Ezert mondom,hogy talan az egyik legjobb megoldas az lenne hogy venni kene nehany gyakorlati orat,aztan ha minden okes akkor megkapod a jogsit 125-re IS a sima B melle. Azt hiszem ausztriaban van ugy megoldva,hogy 6-7 gyakorlati ora utan,mar mehetsz 125ossel,ha attol nagyobb kell akkor persze menni kell A-ra.
sajnos az 50ccm-es motor ereje nem elég a városon belüli közlekedésre. Budapesten több helyen is megengedett az 50km/h nál nagyobb sebesség és sok 50ccm-es robogó/motor nem képes 70-nel sem menni, vagy ahhoz már erõs hátszél meg jó hosszú egyenes kell. De hagyjuk el a fõvárost és irány Gyõr (itt élek). Tapasztalatból tudom, hogy ahol az ember 50nél többet tud menni, ott megy is. 50ccm-es gyári robogóval egyszerûen életveszélyes a közlekedés, annyira lassú tud lenni. Épp ezért raktam 70ccm es hengert a robogómba, hogy legyen valami tartalék és ne tartsam fel a forgalmat, hanem biztonságosan tudjam tartani a forgalom diktálta sebességet.
Hát akkor erre a megoldás, mint oly sok mindenre: nem kell motorozni.
Sokan a B-s jogsira, meg a többire sem érnének rá, mégis, ha akarják az adott kategóriájú jármûvet vezetni, kénytelen ezt letenni. Miért olyan nehéz ezt a motoroknál is figyelembe venni?
Mondjuk az egész dolog onnan kezdõdik, hogy nem csak a kresz elavult, hanem annak a korlátozásai is. Mikor ezt írták, akkor még sehol sem voltak a közforgalomban 100-150 lovas autók. Ma már ezek egyáltalán nem ritkák, sõt. Nem vagyok benne biztos, ha valaki most találna fel egy új kresz szabályozást, az nem venné ketté a B-s jogsit is.
De alapból más a két fogalom. Nem a ccm-et kell figyelni, de nem is csak a lóerõt, hanem a súly-teljesítmény arányt, mert az árulkodik igazán. Hisz egy 150 lovas audi a8-nál valószínûleg jobban gyorsul, megy egy szintén 150 lovas, de esetleg turbós kis autó. És nehezebb is ezt kordában tartani.
Ha pedig egy kocsival mész 50-el, 100-al, 150-el, ekkor az igazi veszélyforrást (néhány kivételtõl eltekintve) a többi autós jelenti. Kisebb kátyúk, kisebb vízátfolyás, átlagos kanyarok (normális kormányfogás mellett) nem jelentenek akkora veszélyt, mint egy motornál ugyan ilyen sebességnél, amelynek két kereke érintkezik csak az úttal, és erõsen szükséges hozzá az egyensúlyérzéked. Autónál ilyenrõl szó sincs. Arról nem is beszélve, hogy kocsival egy kisebb hiba legfeljebb az autót amortizálja, motornál már súlyos sérülést jelenthet.
Abból felesleges kiindulni, hogy én meg én nem száguldozok, nem belõletek fognak kiindulni, mert ettõl még a többség bizony száguld és agy nélkül megy a motorral. Nem tudod külön igazolvánnyal igazolni, hogy én bizony normálisan mennék. Ha lehetne, akkor ez sokat segítene.
Én eddig rendes, nagy motorral még nem mentem sosem, csak utasként. Épp ebbõl kifolyólag csak elméleti síkon ismerem a teendõket, mit csináljak ha baj van, meg egyáltalán, hogy üljek biztosan a motoron, hogy dõljek kanyarban, stb. Attól, hogy a B-s jogsis emberek 30% biztosan elvezetne egy nagy motort, attól még a maradék 70%-ra ez nem igaz, így nekik _NEM SZABAD_ engedélyezni ezt. Mert ha engedély lenne, akkor õk is mennének, annak meg jó eredménye nem lesz. De ha ez az arány 70-30 lenne, akkor sem kellene engedni. Másik társadalmi szívás, alkalmazkodni kell.
Az 50ccm is valszeg azért van engedélyezve, hogy aki városban akar A-ból B-be elmenni, ne a kocsit vegye elõ, városba simán elég ez a teljesítmény. Azonban külterületre ez kevés, balesetveszélyes, saját magára és a többi résztvevõ számára is. Én mondjuk inkább egy olyat vezetnék be, hogy legyen 125-ös, rendben, de akkor (az 50esekkel karöltve) _CSAK_ lakott területen. Aki ki akar menni, ezzel vállalva a nagy forgalmat, nagyobb sebességet, az bizony tegyen le egy jogsit. Aki ezzel akar a szomszéd faluból járni dolgozni, annak megéri, mert még sem autó; aki hétvégente túrázni jár motorral, az valószínûleg letenni is ráér a jogsit. Persze a KRESZ számonkérést is kellene módosítani, minden motorkategóriához felesleges újra, kötelezõen leoktatni, és gyakorlatnál is lehetne nézni, ki mit tud már a kezdeteknél, és akkor nem fixen lenne az óraszám meghatározva, hanem a tudás alapján. Bár mint tudjuk, a cél nem az itt sem, hogy tudd, hanem hogy fizess.
Igazándiból én azt szeretném, ha B-s jogsimmal vezethetnék 1800cc-s mocikat is, mivel a goldwingbõl van 1800cc-s is, nem csak 1600cc-s!
Hát a robogók automaták, de a többi mind váltós. Az biztos, hogy kevesebb dugó lenne. De nézd meg, hogy nyugaton a bringáknak is nagyobb szerepük van, itthon meg inkább még le is szorítja a sok bunkó telepi rajgyerek a biciklist vagy a motorost. (hozzá teszem, hogy nyugaton a motoros le is rúgja a visszapillantóját annak aki életveszélyesen vezet)
Egyreszt igazad van, mert tenyleg a teljesitmeny a donto, de 125ccm-be nagyon sok automata vagy felautomata ketkereku is beletartozik, amit viszont nem nehez kezelni.
Pont ez a kategoria, amit tamogatnek olyan dolgokkal, mint a londoni ingyen parkolas, direkt motorosoknak kijelolt zonaval. Egyszeruen a parkolas is megoldodna es a kozlekedes is dinamikusabb lehetne, de ehhez el kell hitetni, hogy a varosi kismotornak van letjogosultsaga a mindennapi kozlekedesben.
Meg lehet nezni, hogy ezek a kis 50-125ccm-es eszkozok milyen fontos reszet adjak a nyugati nagyvarosok mindennapi kozlekedesi eszkozeinek.
5 éve van M es jogsim persze robogóval tolom mert az 50ccm es váltós motorok elég viccesek. Ez a 125 ccm elég pontatlan megfogalmazás. Mert a korlátozottal jogsival is csak 25kw-ig vezethetsz ami kb 33Le. Ennek ellenére van olyan 125ös motor ami bõven képes meghaladni ezt a határt, de 33Le is elég sok egy olyan ember segge alatt aki életében nem ült motoron. Az is igaz hogy ezeket a kis 125ccm es motorokat mindig nyomatékcsúcson kell tartani különben csak vánszorognak, ebbõl következik, hogy elég sokat kell váltogatni velük ami szerintem sokak kedvét elveszi attól, hogy ccm-es motort vegyenek. Szerintem nehezebb elvezetni egy 125ös kétütemû motorkerékpárt mint egy 400as 4ütemû kétkerekût. Egy szó mint száz: NE LEHESSEN B-s jogsival 125ös motort vezetni!!
125 cm3 motor B jogsival - van eleg motoros topic, senkit nem erdekel, hogy mennyivel tudsz kanyarodni vagy mennyire gyors vagy es milyen eros a motorod, amig az nem 125 ccm!!!
Hasonlókat neked is, gyorshajtásod közben... 0:07-nél látható Egyenetlen úttest tábla (kiegészítõ tábla: Úthibák, 1KM!) VESZÉLYES útszakaszra hívja fel a figyelmet, valóban tanácsos 130 km/h-val elrobogni mellette mind a hülye motorosnak, mind a mögötte filmezõ autósnak.
238 kg és 50 LE... tudom nem egy sportmotor, de 170-180 km/h végsebesség mellett azért nem kell szégyenkeznie. A súlya miatt pedig nagyon is alkalmas arra, hogy tiszteld a kanyarokat, mert ha ez megindul meg nem tartod.
"amennyit megyek, belefér. az hogy még egyszer sem kaptak rajta azt jelenti hogy ügyesen csinálom, jó a szemem, és tudok róla hogy gyorsan megyek" "egy dolog nem vagyok. illetve kettõ. idõmilliomos"
Atyaég!!! Nem a rajtakapás a lényeg bmeg! Az a lényeg, hogy gyorshajtásoddal MÁSOKAT veszélyeztetsz! Leszarom, hogy Fehérvár és Pest között neked minden áron gyorshajtanod kell, (azért a kb. 10 percért, amit ezzel naponta nyersz), amíg csak te vagy a pályán! DE nem így van. Ébresztõ!
Kompenzálok? Elsõ körben nem olvastam el mit írtál a videóhoz, csak megnéztem, mert gondoltam valami szörnyûséget látok... és tényleg, 130-al tépõ "jó a szemem" szabályszegõt. A motoros gyak. fel sem tûnt a videódon.
Hamarabb fogsz kettészakadni egy szalagkorláton, vagy egy útjelzõ táblán mint én, ebben biztos lehetsz. Én ezt persze nem kívánom, csak jelzem. Nincs ugyanis motorom, évente kb 3x ülök robogón hétvégén esetleg, de ezt is csak tavaly óta.
Ez van, en leirtam, hogy nekem milyen lehetosegem volt letenni egy vizsgat B-kategoria melle, hogy 125-os motort vezessek, arra semmi reakcio nem volt, mert nincs benne farokmericskeles, nem arrol irtam, hogy milyen faszagyerek vagyok, hogy a cimben szereplo loketterfogat tobbszorosenek megfelelo motorral jaszkarizok...
71-es, 93-as kommentre azert nincs reakcio, mert azok a topic temajahoz kapcsolodnak, SG-n meg nem divat amugysem ertelmezni egy thread alcimet:)
és hogy ontopic legyek ha már megszóltak, remélem sosem fogják elfogadni, eu ide vagy oda. így is túl sok idióta van az úton, messze több mint kéne. hát még ha egy nagyobb kategoriába is beszabadulnak... halál.
Sajnálom, hogy ez lett a topicból, pedig azt hittem, hogy egy egész értelmes társaság jött össze, akik tudnak kulturáltan beszélgetni. Kár, hogy néha bejön 1-2 unatkozó, akiknek mindenbe bele kell kötnie, bele kell szólnia, és ezt teszi egy topiccal. Ezért is tartunk itt Magyarországon, mert mindenki csak másba köt bele, magát fényezi, és eltapossa a másikat.
tapasztalat alapján elkövetett egyéni véleményezés, amivel másnak nem kell egyet értenie :D vaze, te hogyan véleményezel dolgokat, ha nem tapasztaltad meg elõtte? mielõtt megvettem a kawát kipróbáltam sok mocit. a nagytestü robogokhoz nagy reményeket fûztem mert kényelmesek, nem kell beöltözni hozzájuk, lehet velük faszán makkos cipõben melóba járni :) aztán mentem 3 különbözõ fajtával (volt köztük honda, yamaha, és egy beverly XDDD is), meg honda hornet, kawa z750 (ez a kedvenc), suzuki GS500, GS650, kawa ninja 900 (ez régebbi volt, kb 8 éves de pöpec, és nekem túl gyors), Yamaha R1. több dolgot is leszûrtem. elsõsorban hogy ezek a nagy robogók nem adják. nincs motorosfeelingje, tiszta robogó, annyi hogy nem a szádban van a kormány hanem kicsit elõrébb. viszont nehéz, bicskázik minden szük kanyarban, és akkora baszott légellenállása van hogy 6-7 lityot is megeszik. A Naked Bike-ok a kedvenceim de nem praktikusak hosszu távon, nekem pedig arra kellett. a száguldó paripák pedig alapból kilõve, nem akarok idõ elõtt meghalni. kipróbálni okés volt, és rájöttem hogy köszönöm nem. ezért lett egy VN900 cruiser. az a nekem való :) szombaton letoltam kényelmesen 450 km-t vele úgy hogy szinte meg sem éreztem. Na, az MOTOR :) persze másnak más az etalon. mindenki vegyen olyat amilyenre vágyik, és amilyet tud, de elõtte vizsgázzon le rá!!!!
Szerintem annyi kellene hogy a B-s jogsihoz legyen egy alapszintû oktatás motorozásból is. Vagy 1 óra rutin legalább kéne, hogy legalább legyen fogalma az embernek arról hogy milyen is az. Meg persze az hogy ha valaki más típusú jogsit csinál akkor ne legyen kötelezõ a KRESZ tanfolyam. Ha nem tudja akkor a vizsgán úgyse megy át... Valamint mint már elõttem is írták az elektromos bicajt, amit errefelé leggyakrabban 70-80 éves vénasszonyok vezetnek. Akik persze ahhoz vannak szokva hogy bicajjal mennek vagy 15 km/h-val ezzel meg nyugodtan lopakodik 30-35-el sõtt még 40-el is. Keresztezõdésbe meg ahol elsõbbséget kellene adnia azt se tudja mivan. Jártam már úgy hogy autóval mentem azt rendesen bele kelletett taposni a fékbe nehogy elcsapjak egy vénasszonyt, aki nézi a kocsit aztán nézi az utat, mondom biztos megáll, erre kivág elém...
Meg elég sokat közlekedek bicajjal is. Tapasztalat az hogyha nem mindíg tartom be a KRESZ-t akkor sokkal biztonságosabb a közlekedés. Pl többször volt már hogy kanyar elõtt kiteszem a kezem hogy kanyarodnék. De persze az autósok többsége ezt le se xarja, még csak lassítaniuk sem kellene miközben én kanyarodok, de persze elkezdenek elõzni... Szal inkább fogom a kormányt 2 kézzel, aztán ha van rá lehetõség kanyarodok... Meg a másik hogy ha intek hogy merre kanyarodok akkor hogy fékezzek? Meg ha már fékezek akkor fel kéne emelnem az egyik kezemet, és ha kanyarodok meg fékezek akkor mivel fogjam a kormányt meg mivel fékezzek?
Te, mi lenne, ha nem a saját kis fejecskédben lévõ kategóriákban gondolkoznál?
"Nincs fílingje" "Az nem motor" "Munkába járni való"
imádom az ilyen okostojásokat :) sajnos nincs céges autóm, saját zsebbõl megyek ennyit évente. ez van, bennevan a fizetésben. a szervizek már nincsenek, de nem reklamálok mert jó melóm van és kész.
A Burgmant meg nem erõltetném, mert egy nagyranõtt robogó, nem motor. azon nem tanulsz meg motorozni :) és nincs is akkora feelingje. az valóban munkába járni való, nem pedig MOTOROZNI. ennyi.
amúgy rendõr is vagy? mert lepipázhatsz, leszarom :) amennyit megyek, belefér. az hogy még egyszer sem kaptak rajta azt jelenti hogy ügyesen csinálom, jó a szemem, és tudok róla hogy gyorsan megyek. egy dolog nem vagyok. illetve kettõ. idõmilliomos, és lottomilliomos. az utóbbit jobban bánom, az elõbbit meg inkább sajnálom. csak azt nem tudom hogy te most mit kompenzálsz azzal hogy én gyorsan mentem mert lefilmeztem egy idióta barmot :) léécci áruld már el ^^
Nos, lehet, hogy újat mondok, de 22 évesen már szokás befejezni egy fõiskolát :)
Én már 20 évesen se voltam hülyegyerek, van aki meg 40 évesen is egy barom.
Ismétlem: Aki egy ökör, az leteszi a moci jogsit és száguldozik. Aki meg nem ökör, az autó jogsival vezeti a 125 ccm-et és nem száguldozik. Ki a veszélyesebb?
én a 25 alattiakat nem tekintem felnõttnek. azok még kölykök. oké nem lehet ilyen élesen meghúzni a határt, tisztában vagyok vele, de nekem ott kezdõdik egy értelmes ember, amikor mondjuk befejez egy fõiskolát. addig csak huligán. és nemcsak hogy magamból indulok ki, hanem az összes régi és jelenlegi, ebbe a korosztályba tartozó ismerõsömböl (ki másból lehetne?). ha nekem 22-23 évesen a seggem alá raktak volna egy 125-öst (vagy akár egy jobb 50-est) tuti most a föld alól irkálnék. mondom ezt úgy hogy 19 éves korom óta, tehát 10 éve van saját autóm. és nem is kispolszkival kezdtem. balesetem is csak egy volt, a 4 közül csak én voltam vétlen mert középen sikerült ragadnom és rálöktek az elõttem lévõre. kocc-kocc. mocival nem sok maradt volna belõlem asszem.
Gyorshajtás mértéke: 40 km/h Büntetés mértéke: 45.000 Ft
Te is cuki voltál :-) Kissé túl cuki...
A fogyasztást megemlítettem, hogy annak apropóján tudok ilyen friss km információt közölni. Ennek megértéséhez valóban min. GDF diploma szükséges.
Bizonyára nem nagy durranás 36-37.000 km/év cégessel, magánnal meg +30-34.000 km/év. Más 10 év alatt megy ennyit.
Gondolom csak részben olvasod el amit írnak... írtam a 650-es Burgmant és még mindig itt vagyok. Egyébként 2 éven keresztül jártam melóba egy 50cm3 robogóval B kategóriával és még mindig élek.
Ha 125cm3-es mentem volna, akkor elméleted szerint már nem élnék. Ez egy megcáfolhatatlan tény ugye?
Itt az a baj, hogy 14évesek megvetetik(akiknek 1km-es MOTOR vezetési tapasztalatuk sincs) apucival, anyucival a jobb esetben 125ccm-es motort, rosszabb esetben a 150-es, 180ccm-es motort. Ebbõl vannak a balesetek, hogy a kezdõ vezetõnek egybõl nagy köbcentis motort adnak a segge alá. Én mindig azt mondtam, hogy elõször tanuljon meg vezetni 50-est, legyen egy kis vezetési tapasztalata és utána szóba jöhet, a nagy köbcenti, sokan úgy gondolják, hogy nagy köbcentire a jogosítvány pénz lehúzás, egy részben az, de más részben legalább egy kicsi gyakorlatot ad a vezetõnek, ugyanis teljesen más az 50ccm mint a 125ccm. Lassan már 5éve vezetek állandóan motort, hozzá teszem, hogy 50ccm-eset...
A javaslatom az volt, hogy 5 éves jogosítvánnyal(komoly kihágás nélkül), lehessen 125ccm-ig motort is vezetni, alatta pedig 50ccm, ahogy most is van.
Szerinted egy MINIMUM 22-23 éves ember, csajozni, meg vagánykodni venne egy 125-ös foskazalt? Há' szeretnék én ott csajozni, ahol ez számít, itten a nagyvárosba' ehhez nem árt egy Ferrari. (amit 17 évesen is lehet vezetni ugye)
igazából ha a B-hez járna egy minimális motoros oktatás (legyen mondjuk 8 óra plusszban), akkor tõlem a 250-esig is mehetnének. azok is gyikok, azoknak is 100 felett nem sokkal vége van, de már nem halálfélelem mert addig megy rendesen. aki meg mondjuk nem akarja megcsinálni, robogóra se ülhessen.
az a baj, hogy ha te még így is állsz hozzá a dologhoz, sajnos a maradék 99,7% nem. vérbe borulnának az utcák. a fiatalok felelõtlenek. csak csajozni meg vagánykodni lehessen, az a lényeg. lehetsz te kivétel, de nem váltod meg a világot.
Namost én két helyen melózom, hétvégén is. Ha választanom kell a fizetésem és a hobbimotorkressztanulásközött, akkor gondolom egyértelmû a választás. Innentõl a zöldek fel is köthetik magukat! Miért nem azért harcolnak, hogy lehessen több motoros 1xûbben, he?!?
Még én is szemeztem ezzel a lengyel elektronyos nagyrobogóval (VX-1), de vaze nem fogok szenvedni, hogy egyáltlán RÁÜLHESSEK. EZ fasizmus!
cuki vagy :) kötözködhetsz, a lényegen nem változtatsz. Én is IT cégnél dolgozom (végülis ez egy kibaszott kocka site nem?), és pl kurvára nem értem hogy jön ez ide :) más nem tud fogyasztást számolni? gondolom egy Gábor Dénes kell hozzá :) amit irsz nem egy nagy durranás, én vidékról járok fel bp-re melozni, egy év alatt megyek kb 45 ezer km-t. és? akkor mi van? ettõl még nem fogsz tudni motoron életben maradni B-s jogsival, mert ugye innen indult a vita. a többi csak nyálverés.
Miért ne lenne szabadidõd? :D Énnekem pl úgy kéne letenni jogsit valamikor a közeljövõben, hogy dolgozni kezdek és már nincs suli, ahol el lehet tengeni. És mégis megoldható.
Ennyi. Járogasson a tököm hetente többször okulni, amikor 75 köbcentivel kevesebbel mehetek már akár a motoros iskolába is.
És ismét a lényeg: A nagyobb lökettérfogat NEM egyenlõ a száguldozással, mert a rohadt sebességhatárok mindenre vonatkoznak, be kell tartani õket. Aki nem tartja be, az nem a jogsi megléte, vagy meg nem léte miatt teszi.
17 eve vezetek autot, soha nem akartam motorozni, mert fostam tole. Az elet ugy hozta, hogy suli mellett nem tudtam rendes melot vallalni, igy pizzafutar lettem. Az erdekes reszlet, hogy Londonban. Soha nem ultem motoron elotte, Londonban autot sem vezetek gyakran, de itt kellett megtanulnom egy nap alatt - ennyi a CBT vizsga, amit B-s jogsi melle le kell tenni - kozlekedni a 'furcsa oldalon'.
A CBT azt jelenti, hogy max. 125 ccm-es motort hasznalhatsz, nem vihetsz utast, nem mehetsz autopalyara es mindig van a motorodon egy bazinagy 'L' tabla elol es hatul. A CBT vizsgat 2 ev mulva ismetelni kell. A vizsga elmeleti oktatast tartalmaz, ami nem okoz nehezseget egy autos KRESZ-t ismeronek sem, illetve minimalis elettapasztalattal abszorvalhatoak a kerdesek - pl. esoben miert nem egeszseges kanyarodni es/vagy fekezni aknafedelen es felfestesen... Ezutan jon egy rutinpalyas oktatas, ahol inkabb a reakciodra kivancsiak az oktatok: gyors parancsokra kell pillanatok alatt reagalni. Elotte megkerdezik milyen motorod lesz, tehat ha pl. 125-os automata Vespat fogsz hajtani, nem szopatnak egy dobozos pizzafutar motorral (Suzuki Address 125), ami nagyobb, nehezebb, esetlenebb es nem automata. Aztan egy oras tekerges forgalomban, majd megkapod a papirt.
Nem ismerem a magyar szabalyokat, de a legfontosabb az volt, hogy a motor autonak szamit, azaz nem szabad lehuzodnod balra (ertsd: jobbra tartas helyi valtozata), hanem a sav kozepen kell haladnod. Ezt az autosok is tudjak es nem nyomnak le. Legtobb helyen automatikusan mehet elore a motoros a lampanal, egy nagy felfestes jelzi is a helyet, ahova autoval nem alhatnak. A legszebb az, hogy figyelnek rad, en egy ev alatt megtanultam bizni az autosokban, pedig 2 balesetem volt csak iden figyelmetlen vezetok miatt. (mindket esetben magasabb rangu uton haladtam, mikor kikanyarodtak elem - egyik esetben belecsusztam az autoba, PUG 206 osszetort, motornak es nekem nem lett bajom, masodik esetben inkabb elfekudtem es kicsusztam, egyedul a kabatom es nadragom kopott ki, mas baj nem lett).
Amit a tapasztalataimbol leszurtem: Egy minimalis vizsga/oktatas kell. Varosban robogozni/kismotorozni tamogatni valo dolog, de aki hulye, az biciklivel es gyalog is az. Sokan szabadnak erzik magukat motoron, pedig sokkal nagyobb kotottseget jelent: ha autoban illik 100%-ban koncentralni, akkor motoron 120%-ban kell azon autosok es egyeb kozlekedok miatt, akik figyelmetlenek. Es ilyenek mindenhol vannak. Ha pedig motoroskent nem vagy 100%-os minimum, akkor fel se ulj. Ez alatt ertem a masnapossagot, egyszerubb gyogyszereket vagy akar nathat is, mert minden ember becsukja a szemet tusszentes kozben, ami motorozas kozben egyenlo a balesettel. A motorozas megkonnyitene a nagyvarosi kozlekedest, akar az aglomeraciobol is konnyen be lehet jutni egy nagyobb varosba egy 125-os motorral, viszonlylag jo tempoban.
Szoval en tamogatom, hogy tanfolyammal vezetheto legyen a 125-os kategoria. Jah, es azert 125, mert az 50ccm csak mozgo akadaly, talan meg a bringasoknak is. Kisebb emelkedon meg a forgalom tempojat sem lehet felvenni veluk, tenyleg csak falura jok, horgaszni jarni:)
Mind1, egy szó mint száz, nekem NINCS 1-2 hónap szabadidõm és 100K forintom arra, hogy 20 év vezetési tapasztalat után mostmár 125cc-s kisagyfaszt is vezethessek (húúúha, az milyen durva gép má)! Kapják be és KÉSZ! Ennyi, nem több.
Más szabálytalansága semmire sem jogosít fel.
A "csóka" elõtt ha befékeznek, akkor ráfutásos baleset történik, mely ebben az esetben 100%-ban a motoros hibája lett volna... de mivel te 130 helyett a megengedett 90-el mentél, biztonságban meg tudtál volna állni a bekövetkezõ balesettõl meglehetõsen távol.
Egyébként IT cégnél dolgozom éppen 2 perce néztük a fogyasztásom... egy hét alatt 780 km-t tettem meg és ez nem ám autópálya ahol tempomat, meg kényelem. Nem. Kb. 30%-át városban, maradékot országúton.
És ez csak a céges vezetésem lassan 5 éve. Tavaly magán ügyben 2700-3000 km-t tettem meg/hó.
Az eddigi legnagyobb motor amit vezettem országúton az pedig egy 650-es Burgman volt.
Hogy hova üljek és hova ne azt szerintem ezzel tisztáztuk is... fõleg, hogy az életkorod alapján picit több éve van jogsim, mint neked.
sztem semmi nagyfius nincs benne, de hát másba nem lehet belekötni igaz? vagy büdös kicsit mert valszinü rólad is lehetne ugyanilyet csinálni mi? :)))
szerk:
amúgy el vagytok tévedve. én is szeretek gyorsan menni, tudok is gyorsan menni, mind kocsival, mind motorral. azért vesz erõs és nagy autót meg motort az ember mert valszinü szeret gyorsan menni. nekem a bajom az, hogy az ilyen faszfejek nulla motoros tudással veretnek így a forgalomban. és én érzem rosszul magam ha bemegy az autóm alá egy kanyarban (igazából nem, de ha meghal hogy vasalom be a kártéritést?) mindenki ugy végez magával ahogy akar, igazából ez egyéni szoc probléma.
haha, lol :D sztem nem érzed a különbséget :) azt javaslom sose ülj se motorra se kocsiba :) a 900-as kawammal sem megyek 100-110 felett mert már lefuj a szél róla. és az nem egy fos libakergetõ, valamint menne 170-et is. próbálj már meg kategorizálni. szted mi marad a csókábol ha befékeznek elõtte? neked kellett volna rajta ülnöd :)