Ez szerintem is egy jó ötlet! Budapesten megvalósíthatatlan, mert a gazdaságos viszonylathosszt számtalan felül- és aluljáró, híd keresztezi és nincsenek hozzá elég széles utak.
Kínában, Észak-Amerikában viszont megvalósítható. Mondjuk az átépítés költsége azért nem kicsi (lámpák, vezetékek feljebb tolása, egyes utak kiszélesítése) . A költségeket növeli, ha sínes megoldásban gondolkoznak, de szerintem az idõtállóbb (persze költségesebb a karbantartás is) , mint az optikai nyomvonalkövetés.
Ez egy nagyon nagy ötlet. Biztonságtechnikai szempontból is megállja a helyét, lényegében olyan, mint egy folyamatosan mozgó szellõs alagút. Tetszik, nagyon.
Elõször is, a "kapacitor" magyarul kondenzátor.
Nekem tetszik az ötlet. Lehet, hogy nem fog beválni, de legalább próbálnak új megoldást találni régi problémákra (jelen esetben arra, hogy lehet nagy kapacitású tömegközlekedést kiépíteni meglévõ helyen). Néhány random kifogás, amit olvastam a hozzászólások között... Ha a villanyos el tud menni az utakon anélkül, hogy frászt kapnának tõle az autósok, akkor sztem valahogy ezzel is el fognak boldogulni. A fõ közlekedési útvonalakra tervezik, ilyenbõl ha megnézed Pekinget gúglörtön, van egy pár, egyenként akár több 10 km hosszúak, és nem túl kanyargósak. Ez a cucc a tömegközlekedési gerinchálózat része lehet, és az az elõnye, hogy a kialakításához nem kell 100m mélyen fúrni éveken át (metró), nem kell lezárni, feltúrni és újraépíteni a fél utat (kéregvasút), nem kell új pályákat kialakítani (hév/villamos). A kapacitása és minimális helyfoglalása okán értelmetlen szembeállítani a sima busszal, nem egy nagyságrend. Ami a kanyarodást illeti, ha az 50+ méter hosszú villamosnál meg tudják oldani (csukló), akkor itt is menni fog. Olyan éles kanyarokat nem fog tudni dobni, mint a villamos, viszont megfordulnia sem kell majd, nyilván mindkét végérõl vezethetõ lesz. Nem látom be, miért ne keresztezhetné villamos, troli vagy vasút a pályáját. Leviszed alagútba (a keresztezõ jármûvet, nem a terpeszbuszt), vagy felüljáró, oszt csá. Ezt egyébként is érdemes megtenni, ha már 2x3 vagy több sávos fõutat akarsz töm.közl. jármûvel keresztezni. Vagy teszel a keresztezõ jármûre is szuperkondenzátort, hogy azt a pár tíz métert meg tudja tenni felsõvezeték nélkül is. Ha lerobban, akkor ugyanazt csinálják majd, mint nálunk, ha lerobban a sárgahernyó: kiküldenek egy rakás hagyományos buszt, és a legközelebbi visszafogási lehetõségek között azokkal pótolják. Ha ilyen-olyan okból lemerül a szuperkondenzátor, akkor kiküldik az aggregátoros kocsit, és megbikázzák. Ha meg végképp vontatni kell, akkor sztem ami elhúzza a teletankolt 747-et/A380-at, az elhúzza ezt is. Gyártás persze eleinte egyedi lesz, de ha beválik, akkor több kínai nagyvárosban is igény lesz rá, sõt sztem külföldrõl is lesznek érdeklõdõk. De nem lepne meg, ha az egész projekt 186 kilométerre nem kerülne többe, mint a mi 4-es metrónk :D
waterman szinte beleláttál a fejembe :)
Olyan jó hogy itt az sgn ilyen hyperokos emberék vannak akik mindent megmagyaráznak meg mindenbe belekötnek...Gondolhatjátok hogy több száz kinai! mérnök akár már több éve fejleszti ezt a rendszert a tökéletességig, gondolva mindenre, az igényekhez igazodva.
tényleg szép hogy megcsinálnák, de annyit hozzátennék, hogy ez nem egy eredeti ötlet. aki látta a ghost in the shell második részét, az már látott hasonlót.
az ötlet különben jó. itt sokan jönnek az árával. kínában? megcsináljuk 10 jenbõl mert lesz malenkij robot meg akkor nem döglesz éhen. jó jó, kapitalizálódnak, de másolnak innen kicsit, onnan kicsit, aztán máris kész a kinai óriásbusz. óccón.
ami a fordulékonyságát illeti. nem muszáj buszként tekinteni rá, csak mert óriásbuszként van aposztrofálva. ha van 8 kereke, amik mindegyike külön kormányzott (olyasmire gondolok, mint a bevásárló kocsi kereke) akkor egyhelyben megfordul, befordít minden kerekét 90 fokkal és át lehet tolni a szomszéd sávba. ha lerobban egy motorja? na és? van még 7 másik. sokan akarnak rajta le meg felszállni? csinálunk 4 ajtót. meg lehet oldani minden felmerülõ problémát, csak szimplán meg kell nézni van-e igény ekkora monstrumra. a jelek szerint van. és ne magyarországból induljunk ki. japánban, fõmûsoridõben a vonatokra fehér kesztyûs kalauzok paszírozzák fel az embereket. pedig 3-4 percenként követik néha egymást a vonatok. egyszerûen több nem fér már a pályára, anélkül, hogy ne veszélyeztetnék egymást. pont kínában laknak azt hiszem sokan a nagyvárosokban.. szerintem nekik megéri.
1 Itt nincs vita, 1 példát írtam, lehet hogy oda sem kell, de nem is ott a hangsúly hogy nekünk épüljön vagy sem. Életképes az elképzelés vagy sem. Ezen mehet a vita. 2, Aki alkatrészenként veszi az audit, rosszabbul ját. Úgy kb 100 mill. :) Lássuk már a lényeget. Egyébként az alkatrészek 90% bõven sorozatgyártott már most. 3, Arányérzékkel mindenkinél baj van? Max 10m egy modul. Hasonlítsátok már egy autóhoz. A Repcsi is csak példa volt. Sorry. 4, Mi ez a rettegés a sok baleset miatt? Ilyen hangulat utoljára 1800-as években volt. Jegyzem, egy vonatból is csak lesnek. 5, Menjen elõre, mint a villamos. Egy olyan pályát, ez is tudna követni. 6, Ha a méretét is ilyen tévesen tudjátok megállapítani, akkor a súlyáról ne is kezdjünk vitát. 2010-ben azért akad olyan megoldás ami ezt is képes megmozdítani. Mert olyan is van hogy a vonatot autó húzza. Az ám a nagy csoda. Pedig dögnehéz vasak azok. 7 Ja, villamos miért is gond? Trolit meg nagy ívben kerüljük majd. 8. Felõlem, csak a józan ész lengeti a zászlót. Mondjuk a monstrumra hogy : boszorkány!
Nagyonnagy ötlet! Teddy....eltaposás megoldható hogy ne fordulahasson elõ, pl oldalt burkolt kerekekkel és pár centis vázmagassággal max valakinek csak az ujján mehet át a cumó mert amúgy eltolná....légzsákokat is lehetne rátenni..külsõ légzsákokat.
Ez nem ruszki metrókocsi lenne. Gondolom több számítógép, több kapacitor, több 10 motor, hogy mind egyszerre nyúvadjon ki, szinte lehetetlen.
Ha a cumó kerekei az út sávján kivülre esnek és van korlát, semmilyen veszélyt nme látom ebben, teljesen jó ötlet.
1. Ha el tudja vonni a megállóban álldogálókat, akkor pont jó. Bp. az Bp. nem Tokió vagy Peking, itt nem élünk annyian. Az utasszámhoz kell illeszteni a járatot, nem a jármûhöz parancsolni az utasokat.
2. Nekem mégsem 1,4 milkóba fáj, hanem jóval többe. Viszont az egyedi gyártás mindig drága.
3. Van az harminc méter is, és ha hármat össze akarnak csatolni az már(a két modul közötti hézaggal együtt!) lesz minimum 100. A Boeing meg nem közlekedik a belvárosban.
4. Ja. Csak a monstrum tömege miatt nem tud megállni. Szépen végignézi, hogy tapossa el a monstrum a szenvedõ félt.
5. Indul, ha elég erõs motort kap, megáll, ha le tudják fékezni, és megfordul, ha van elég hely. Mondjuk a Hõsök tere épp elég nagy neki.
6. Ha ember nem tudja megmozdítani, akkor vontató kell neki. Csakhogy ennek a Kraz, vagy a reptéri vontató is kicsi. Lerohad, és az egész sor megállt, mint amikor valami hülye a metró alá ugrik. Vontathatják az egész sort egyesével a legközelebbi töltõig, mert gyorsan kimerül a szuperkondi.
7. Ja. De ahol nem keresztezi az utat villamos, troli, vagy vasút, olyan nincs.
Jó, lefestenek két fehér csíkot és a robotpilóta követi. Feltéve, hogy vicces kedvû tinik nem festik át éjszaka és folyamatosan ellenõrzik, hogy nem koszolódott-e be a fehér csík ez még akár mûködhetne is ha senki soha nem elõzgetné kamionnal ezt az izét a forgalomban mert akkor egy idõre letakarja az egyik fehér csíkot mikor elé vág és ha a másikat meg egy kanyarodó kocsi takarja le akkor a robotpilóta befékez mert egyáltalán nem tudja hol van. Minden ilyen alkalommal megáll. Szuper.
Szerintem Kínában is vannak karambolok az utakon, mondjuk összeszalad egy kocsi meg egy kamion, akkor egy sima busszal azt kikerülik és mennek tovább, ez meg ott vesztegel 1500 dühös sárgával és se jobbról se balról nincs elég hely és az összetört kamion nem fér el alatta, meg egy ugyanilyen monszta ami mögötte jön az sem tudja átugrani az már 3000 dühös sárga szóval várják a tûzoltókocsit vagy a vontatót ami meg ha hátulról jön nem fér át alattuk szóval oldalról a szembesávban kerüli, azt is leállítják különben ott a másik karambol, akkor már ott is dugó van és egy sima dugóban szoktak teherautók is lenni, akkor azok fölött sem fér el a monszta ami meg szemben jön, ugyanúgy beragad a dugóba mint bármelyik busz, csak ebben ha lépésben halad lemerül az akksi két megálló között és lehet vontatni már ha oda tud menni a vontató miközben mindkét irányban dugó van, zseniális tényleg.
Abból sem lesz biztos soha karambol, hogy alatta marad valami idióta mazsola pont mikor kanyarodik de õ másik irányba menne, szóval beletapos egy kicsit, hogy még kijusson alóla a többit mindenkinek a fantáziájára bízom...
Szerintem Peking új neve hamarosan Chaos city lesz...
Kínában nincs 4é vente választás, ott nem kell erõlködni 3 évig, hogy újra megválasszák õket és 1 évig dolgoznak.
Most komolyan azon gondolkozom, van metróépítõ céged? Ha nincs, akkor pár ellenindok. 1. 4-es 6-os villamos. csúcsidõben 2 percenként követik egymást a 350 férõhelyes szerelvények. Lehet számolni. 2. Gyártási költség. Tényleg a BKV esetleges megrendelésére akarod visszaosztani, mikor egy egész világ játszik? A 4 milliós autót annyira nem értem. Ha ez gyártási költség, akkor izmos autó lehet. Audi A6-nak kb 1,4 mill hogy kiköpje a futószalag. A javítást meg nem kell úgy feltüntetni mintha a középkorban élnénk, mert nem ez a legnagyobb kihívás a mérnököknek. 3. A világon rengeteg magasvasút üzemel, és a tûz után nem sokkal, feltalálták a mozgólépcsõt is. A szerelvény meg jó ha 20m hosszú. Egy Boeing 747 is csak 70m hosszú. 4. Elég ha a sofõr vagy a pilóta kilát, és lát jól. 5, Kikezdeni ezt az országot bürokráciában? Vicc! ez is csak egy jármû. Indul, fordul, megáll. Ha repülõket tudunk indítani akkor ez már semmi. 6, Emberi erõ? Kabaré kezdõdik. :) Gondolom láttál már vonatot is. Húz amit kell. Nem hiszem hogy 100 évre az Oktogonon ragadna ha lerobban egy ilyen vacak. 7, Bp térkép felülrõl és jól látszik hol lehet ilyet üzemeltetni. Akad azért fogalmas és egyenes szakasz bõven. 8, Aki nem akar utazni az otthon marad. Ennyi. A többi gyárleépítés és egyebeknek más rovatban a helye. 1000 oka lehet hogy egy ilyen elképzelés ne valósuljon meg. Egyet eltalálhattál volna.
Ráadásul ahol ez a szörnyeteg megy, ott nincs más. Nem lehet villamospálya, nem lehet troli. Nem is keresztezheti az útvonalát. Még egy szabvány vasúti átjáró sem lehet.
Én már ismerek egy elvetélt kínai villamos projektet, vagyis vannak arrafelé is agyament mérnökök. Történetesen azt találták ki, hogy a villamost egysínûvé alakították, ott vette fel, na meg fenn az áramszedõbõl az áramot, és megcsinálták buszkerekûre. Ezt azért, mert a buszok gumikerekeit, kényelmi okokból, a villamos közlekedés olcsóságával akarták összeházasítani. Na, ez lett az eredmény,..... így kellene járnia, mint az átadást követõ hõsi beszámolók mutatják: http://www.taihainet.com/news/fnnews/2007-05-11/124560.shtml ezzel szemben rendszeresek voltak a kisiklások, mivel a gumikerék másfelé vitte egy icipicit a villamost, az meg leugrott az egy szem sinrõl...... http://news.163.com/07/0820/21/3MCCDL9K000120GU.html
Van egy régi mondás: nem kell suszternek lenni ahhoz, hogy érezzük, hol szorít a cipõ. Valóban nem vagyok sem busz, sem vonattervezõ mérnök. Viszont elég sokat vagyok kénytelen közlekedni. Amit a bõrömön tapasztalok naponta, abban eléggé biztos vagyok, valamint a direktben levont következtetésekben. Vannak a társadalomnak és a fizikának törvényei, amelyek érvényesek. Megjegyzem, hogy a szakemberek és a nagyon-szakembereknél pont a szélesebb látókör hiányzik. (Ez sajnos a "városépítész" nevû autóellenes lapostetû-fajra is érvényes)
Halgatyó, bármennyire is idõt szántál a leírásodra, nem hinném hogy kompetens vagy a témában, ahogy én sem vagyok az. Abban viszont mindketten biztosak lehetünk, hogy ott ahol táncoló és rohangáló robotokat fejlesztenek, nem hülye emberek dolgoznak az egyetemeken és a fejlesztõcégeknél. Valószínûnek tartom hogy nem lesz semmiféle koppanás a végén, hogy "hopp, erre nem gondoltunk".
Szerintem hülye fogalom erre hogy busz, inkább a villamos kicsit modernebb formája. Amúgy nem rossz ötlet, de még van mit alakítani az elképzelésen !
Ha valaki nem olvasta a "Hová lett Artúr" címû könyvet, annak itt tudom javasolni, érdemes! Igazi humoros, jól megírt társadalomkritika.... különösen a gigamionnal foglalkozó rész kapcsolódik ide
Szerintem ez egy egetrengetõ baromság! Legfeljebb annak a pénztárcája jár jól, aki az egészet kitalálta. Hasonlít minálunk szokásos "tanácsadói munkára", persze jóóó nagy pénzekért. Miért? (sajnos, hosszú leszek, pedig próbáltam tömöríteni)
1.) Már a nálunk meghurrázott csuklós buszokat is szoktam lehordani, pedig azok aprók ehhez a baromsághoz képest. Képzeljük el, hogy egy buszvonalon el kell szállítani óránként 500 embert. Ezt meg lehet oldani 6 percenként járó 50 fõs busszal, de meg lehet oldani 24 percenként járó 200 fõssel is. Találós kérdés: melyik jobb az utasnak? (pláne ha a le- és felszállási idõt, valamint a nagyobb busz lomhább felgyorsulását is figyelembe vesszük) Hadd ne válaszoljak.
2.) Bármely gép gyártási költsége jelentõsen függ a sorozatgyártás darabszámától! Példa: egy átlagos középkategóriás autó kb. 4 milló forint. De úgy, hogy évente több százezret gyártanak belõle (csak abból a tipusból). Jól mûködõ, bevált konstrukciók, kiforrott megoldások, minimális meghibásodási arány, olcsó ár, egymással versenyzõ rengeteg gyártó, kidolgozott minõségbiztosítás, stb... Ha a semmibõl kellene megtervezni és mondjuk 100 példányban legyártani meg tesztelgetni, akkor legalább 100 millió forint lenne 1 db autó és folyton elromlana, hol itt, hol ott. Az alkatrészellátás is baromi drága lenne. Nomeg a közlekedésben résztvétel egyéb tényezõi kérdésesek.
3.) Egy ilyen giga-buszra az utasoknak fel is kell ám szállniuk, meg leszállni. Mennyi idõbe kerül ez? milyen hosszúak lennének a fel-le szálló peronok? (vagyis mennyit kellene gyalogolni) Milyen magasan lennének ezek a peronok? 6méter? Ki szeret ennyit lépcsõzni? Mit csinálnak a nehezen mozgó emberek? Milyen távolságra lennének egymástól a megállók? Pl.: egy ekkora szerelvényt aligha éri meg 300 méterenként megállítani, amikor maga a szreelvény 300 méter hosszú?!
4.) A közlekedési helyzetek áttekinthetõsége igencsak kérdéses. Már egy kamionból is nehezebb kilátni, mint egy személyautóból, de ez a szörny áttekinthetetlen, szinte vezethetetlen! Balesetbiztonsági szempontból igencsak félelmetes!
5.) A közlekedési hatóságoknak küólön fel kell készülniük erre a "jármûre" vagy micsodára. Milyen kritériumok alapján engedhetõ a forgalomban részvétele? Hogyan kell végigellenõrizni elindulás elõtt? Milyen közlekedési szabályok vonatkozzanak rá? Felelõsségbiztosítást ki vállalja, és mennyiért? Ki fogja ezeket ellenõrizni pl. mûszakilag (a gyártótól és az üzemeltetõtõl független ellenõr!), és ki fogja (ki tudja) ezeket az ellenõröket kiképezni és vizsgáztatni, szakmai konpetencijukat szavatolni?
6.) Javíthatóság és VONTATHATÓSÁG kérdései. Azt gyakran látjuk akár Budapest utcáin is, hogy elromlott buszt vontatnak. Gyakran felemelve. Egy ilyen monstrum legkisebb alkatrésze is emberi erõvel mozdíthatatlan, hiába állja körbe 100 kis kínai. Magyarul: a helyszínen nem javítható az elromlott jármû. És vontatni hogyan fogják?
7.) Egy ilyen, nagyon újszerû eszkönél mindig fel kell hogy vetõdjön a már meglévõ infrastruktúrához való illeszkedés. Például, hogy hány utcát kell ledózerolni, hány kanyart kell majd kiegyenesíteni, hogy ez a szörny közlekedni tudjon? Valaki már felvetette a kanyarodás kérdését, amit egy másik vitapartner egy kézlegyintéssel intézett el, anélkül, hogy átgondolta volna. Javaslom az illetõnek, hogy kössön az autója után egy utánfutót, annak a végére még egyet, annak a végére pedig még egyet. Aztán kanyarogjon egy kicsit...
8.) Végére hagytam a legfontosabb gondolatot. A közlekedés OKAIRÓL egy szó sem esik soha, nemcsak most, de máskor és másutt sem! Ezt tartom a legnagyobb bajnak, és egyben árulkodó jeleként annak, hogy itt egy csomó dolog nem az, aminek láttani szeretnék valakik.
Az emberek nem viccbõl közlekednek, hanem KÉNYSZERBÕL! Vagyis a közlekedési szükséglet OKAIT kellene megtalálni és kezelni (de nem úgy ám, hogy folyamatosan nehezítjük, lehetetlenítjük el a közlekedést, abban a "reményben", hogy az emberek majd maguktól megoldják és majd nem közlekednek... NEM TUDJÁK MAGUKTÓL MEGVÁLTOZTATNI A RÁJUK HATÓ KÉNYSZERÍTÕ ERÕKET! Örülnek, hogy találtak munkát, hogy van hol lakniuk, hogy ha hazamennek akkor MÉG nem feltörve taláálják a lakásukat, hogy a gyerek tud ovodába járni, stb.)
8.b.) Minden közlekedési eszköznek illeszkednie kell az adott régió társadalmi-gazdasági struktúrájába, és ezen eszközök idõbeli fejlõdésének pedig illeszkednie kell a társadalmi-gazdasági struktúra idõbeni változásaihoz, a jövõben várható fejlõdéséhez is.
Például Magyarországon, ahol a "rendszerváltás" óta leépültek a több tízezer fõt foglalkoztató szocialista nagyüzemek, ahová vasúti sínek kanyarogtak be és ki, és a dolgozók tömegeit meg millió tonna anyagot és árut szállítottak, és a gazdaság gerincét fokozatosan átvették a kis, néhány fõs káefték, nem nagy anyagszükséglettel, nos, ehhez a társadalmi-gazdasági struktúra átalakuláshoz az egyéni (autó) közlekedés tudott a legjobban alkalmazkodni, mint azt látjuk is.
Tudom, hogy Kína nem Magyarország, de azért meggondolandó, hogy ez a gigaszörny honnan és hová fogja szállítani azt a rengeteg embert, egy biciklisét jóval alulmúló sebességgel, és elképesztõ rugalmatlansággal? Hogyan fogjál ovodába vinni a gyereket, PL? Hol vannak ill. lesznek azok a több millió fõs lakótelepek és a több millió fõt foglalkoztató cement-, acél-, stb. mûvek, amely lakótelepekrõl amely mûvekbe ez a monstrum fogja vinni az embermilliókat reggel és délután?
És a regeli-délutáni csúcsforgalmon kívül hová teszik a kihasználatlan monstrumokat?
Lehetne még sorolni, de asszem unjátok már. Eddig Kínáról csupa jó és bíztató hírt hallottam. Mágnesvasutak, 500 km/óra sebességgel, és hasonlók. És akkor jönnek ezzel a csigalassú, nehézkes, baromira drága, gyk. használhatatlan marhasággal...teljesen lelomboztak vele.
Sokkal jobban járnának a kínaiak, ha metrót építenének! Metró- és vasúti kocsikat milliószámra gyártanak a világban, egymással versenyzõ cégek, nagy sorozat, kiforrott technológia, megbízhatóság, szemben ezzel a nemtudommicsodával
Jó, de nem háttal hajtasz bele az alagútba... ezzel azt akarom mondani, hogy ez hátulról jön, igaz 40km/h csak, de azért néhányan biztos megijednek majd. Ha hozzászoknak akkor nem lesz gáz gondolom
Nem értem mi bajotok az 1200 emberrel... Kocsinként 300 az simán befér, és ha megnézitek a videót, akkor látszi, hogy 4 kocsi van egymás mögött... Innen csak kis matek. Baleset esetén a "kirepülés" is meg van oldva, ez is látszik a videón, az oldalán lévö ablakos falak lenyílnak, és csúszdaként müködnek. El kéne olvasni a cikket, meg megnézni a videót rinyálás elött :D Egyéb nyavaja? ;)
Lehet az 1200 fõ kinaiban értendõ...pl. ha egymás nyakába ülnek, akkor már 2 ember elfér 1 helyen. És így ki is adnak együtt egy átlagos Europai magasságát.
Itt a kulcs: "tervek szerint 186 kilométernyi úthálózatot alakítanak át" Namost Budapesten, ilyenrõl ne is álmodjuk. Kormány, fõpógármester, kerületi faszok mind-mind mást akarnak, vagyis alapvetõen ugyanazt: borítékot a zsebükbe. Mivel azonban mindnek nem jut, ezért elég reménytelen az ügy.
Ezeket az "ultrakondenzátor"-okat már használják a kínaiak. Tulajdonképpen trolibuszokat építenek, de nincs felsõvezeték, hanem pl. csak a megállókban van felsõvezeték, és amíg az utasok le meg felszállnak, addig a busz, pardon ultracapacitor troli feltölt, és már mehet is tovább. Ettõl már csak egy lépés az óriásbusz.
Szerintem egész jó ötlet! :) (csak kár, hogy ez már kb. 3 napos hír...)
"Nem semmi ötlet! Csak azt a részét nem értem hogy 1200 embert szállít egyszerre? Nem lett ez elírva? " Több forrás is 1200 embert említ - kocsinként 300-zal: "Running at an average of 25 miles per hour, it can take 1,200 people at a time, or 300 passengers per cart." Discovery News - Ginormous Bus Straddles Road, Drives Above Cars
"Running at an average 40 km/h, it can take 1200 people at a time, which means 300 passengers per cart." China hush - “Straddling” bus–a cheaper, greener and faster alternative to commute
"Személyszállítási kapacitása több mint 1000 ember minden A jelentések szerint "három-dimenziós gyors busz," a legnagyobb sebessége 60 km, minden egyes alkalommal, amikor egy utas kapacitása 1200-1400 fõ," Beijingi híroldal Google fordítóval kínaiból magyarra fordítva
Grandiózus elképzelés, annyi szent.
"Na azért megnézném hányan kapnak szívrohamot (vagy rántják rá a kormányt), amikor ez a cucc elmegy felettük xDDDD " Nekem is ez volt a felvetésem, de mi van akkor, amikor behajtasz egy alagútba, vagy elmegy melletted a villamos? Akkor is megijedsz?
Miért ne kanyarodhatna? A villamos is tud kanyarodni, pedig még hosszabb is.
izgalmas, de egyenlõre nem értem mivel jobb ez mint a függesztett pályás vasút mondjuk.. ha bármi akadály van a nyomsávjában, ez se fog tudni továbbmenni tõle
Ezzel az a gáz, hogy kb sehol nem tud közlekedni, csak ahol enyhe kanyaros, vagy nyíl egyenes út van, keresztezõdés nuku. Persze az animációban szépen kanyarog, kár hogy az a valóságban képtelenség.
Sima buszba 100-150 ember fér. Ez több mint két busz széles. Meg egy szerelvény kb. egy busz hosszú lehet. Mondjuk egy ilyenre csak tényleg 300 jön ki. De gondolom ezek szerint 3-at lehet egymás után kötni? :)