Mondok jobbat. A rombolók tudnak füstfüggönyt fejleszteni, hogy elrejtsék a csapattársakat. Igen ám viszont itt a füstfüggöny valamilyen csoda folytán a 30+ csomóval feléd közeledő DD-t is eltakarja. :)
Na ez az. Ha például a USA csatahajóinak jobb torpedóvédelme volt m ez vajon megjelenik-e a játékban? Tartok tőle ,hogy nem, és az lesz mindegy milyen hajóba, a torpedó ugyanannyit fog sebezni.
Fene tudja? Az is lehet csak bug...az is lehet...direkt ilyen. De pont a rombolók azok, amiket nem ártana látni. Szűk, manőverezésre nem jó helyen, a semmiből megjelenő torpedók...nyami.
A torpedó találatnál nem csak az "all or nothing" hajóknál fontos az, hogy hol találja el, hanem a hagyományos páncélelrendezésnél is. Mivel a páncélelrendezés kevésbé számít a torpedótalálatoknál. A torpedó általában a páncélzat alatt csapódik be, olyan mélységben, ahol már az övpáncél alsó része se ér le. Nézd csak meg a Gneisenau 1940-ben kapott sérülését. Igaz, hogy a HMS Clyde-tól kapta, aminek 340 kg-os töltete volt, de az orr mind a két oldalfala átszakadt hiába volt ott egy kis páncélzat.
A PoW torpedótalálatát nem érdemes összehasonlítani a Bismarckéval. Nagyon máshol találták el a két hajót. A PoW esetében a csavartengely kivezetésénél. De nem magától a torpedó robbanásától keletkeztek akkora vízbetörések. Hanem mert leállították majd újraindították a turbinát. Azt hitték csak a robbanás okozta a csavartengely vibrációját. Az újraindított tengely kitért a központi helyzetéből, és szétzúzta a tengelyalagútat és annak a válaszfalait. Ezeknél a sérüléseknél akadálytalanul ömlött be a víz. Ha nem indítják újra, csak egy olyan sérülés lett volna mint a Vittorio Veneto-é. A Bismackot a kormánylapátok felett találta el a torpedó, sokkal hátrébb. Ha 10 méterrel hátrébb megy az a torpedó, lehet hogy el se találja a hajót... Persze hogy nem keletkeztek nagy vízbetörések.
A belső rekeszlésre se igaz. Például az amerikai BB-k torpedóvédelme és rekeszelése volt olyan jó ha nem jobb mint a németeké. Meg az oroszoké is ami nem meglepő, révén hogy egész tervdokumentációkat kaptak a németektől nyersanyagért cserébe.
Ha a Tirpitz lőszerraktára nem robbant be, akkor mégis mitől repült a C torony 25 méter magasra? Megilyedt a bombától? :D Feltételezik, hogy nem csak a kivetőtöltet (általában csak ez szokott berobbanni) de a lövedékek robbanóanyaga is berobbant. A Yamatot nem feltétlenül érdemes felhozni példának. Ugyanis a legénység nagyon nem állt a helyzet magaslatán, mivel jó részük részeg volt. Ezek után kérdéses hogy ha egyáltalán működött kárelhárítás a hajón az mennyire volt hatékony.
Már többször is írtad azt az ostobaságot, hogy csak a németek használták a hagyomásnyos elrendezést. Ezt hanyagolni kéne, mert nem igaz. Úgyis nagy kavarodás van ezen a téren, legalább ne növeljük. Az amerikai BB-ket leszámítva az összes 1. vh-s BB hagyományos elrendezést használt, nem csak a németeké. Európában csak a Nelson utáni hajók készültek "all or nothing" elrendezéssel. Az oroszok pedig a csatahajó terveiknél a hagyományos elrendezésnél maradtak még a 2. vh utániaknál is. Utoljára szerkesztette: davidbog, 2015.01.14. 19:14:33
A rombolókhoz. Hát igen. Direkt figyeltem előbbi csata. Amagi, és 3-4 km távolságból egy romboló. (nem tudom mennyi a másodlagos ágyút ható távolsága, de 4,4 km-nél még nem lőttek!!!) 115 lövésből talált vagy 13, és alig alig sebeztek. Ha csak kétszer ennyit találtak volna a másodlagos ágyúk ( ekkor már 3 km -en belül!!) már nem lenne olyan OP a romboló.
Ez így van, és elvileg úgy is volt, hogy lesz egy szám, minden hajónál más, hogy mennyi víz betörés után süllyed el, és persze hatással lesz a mozgására. Ígérték, de nem tudom, vagy még nincs ez kész, vagy ki vették? Nem tudom.
Szerintem arra legalább szükség van hogy számolja mennyi víz tört be és hol, ez hasson a mozgásra is. Nehogy már leheletnyi hp-val egy csomó torpedó után még mindíg max sebességgel rohangáljon egy hajó...És ettől még mindíg nem lesz szim.
Oké, szerintem azért akkor is így úgy kéne működnie, hogy attól függően sebezzen, hogy milyen hajót és hol talál el. Lehetne egy tól ig érték, ahogy írtad: nem mindegy, hogy gyengén páncélozott részt talál-e el. Hát akkor lehetne így, függjön ettől.
A másik ,hogy oké, a sebzés. De védekezni sem lehet ellenük. 3-4 km távolságból láthatatlanul lő telibe a romboló! Ezt azt jelenti, a torpedókat akkor lehet észlelni, amikor már úgy 5 másodperc múlva becsapódnak. De nem is ez a baj, a rombolót nem látni! Így nem számíthatok rá, hogy nagyjából melyik irányból várható a támadás. Ha látom merre van, nyilvánvalóan úgy fordulok. (nem kell ide tengeralattjáró, a rombolókat se lehet látni...nevetséges)
De ha lehet is látni, kicsi, gyorsan mozgó célpont. Ez is oké, de fű tüzérséggel eltalálni hát...igen nehéz. A másodlagos tüzérség meg szart se ér.
Ha a torpedók sebzése függne attól, mit és hol talál el, és azért nem lennének időnként láthatatlanok, és persze távol lehetne őket tartani a másodlagos tüzérséggel, teljesen rendben volna. De így?
Az a érdekes, ezzel szemben, a légvédelmet jól megcsinálták. Eleve, lehet látni a támadó repülőket, elég messziről, van idő manőverezni. Aztán, egy erős légvédelmen, alig jutnak át. Mondjuk két erős légvédelmű amerikai cirkáló gyakorlatilag le darál vagy két hullám támadó gépet, anélkül hogy azok egy bombát vagy torpedót ledobnának . Egyszer, amerikai cirkálóval vagy 25-30 gépet lőtt le a légvédelmem...oké, azért is mert bénázott a támadó, de a lényeg, hogy a repülők ellen van ellenszer.
No meg, a legmagasabb szintű hordozó gépei se sebeznek valami sokat. A hordozók torpedóbombázói egy-egy torpedóval 4-5 ezret( hát értem én, kisebbek mint a rombolók torpedói, kevesebb robbanóanyaggal) a bombák úgy ezret ha sebeznek.
Nem értem, ha itt sikerült egy jó egyensúlyt megcsinálni, miért ilyen cseszték el a rombolókat? Nem igaz, bazi nagy csatahajó, és a másodlagos ágyúk..mintha légpuskával püttyögnék a rombolóra, annyit ér.
Más dolog. Pályák és felderítés? Van egy pálya, tök faszán néz ki, elismerem. De gyötrelmes. Kicsi, és zsúfolt. Annyi jég hegy és szir-szar van benne, hogy a csatahajók és cirkálók nem tudnak lőni! mert mindig valami baszott nagy jég hegy van az útban. Ja, és még kikerülni őket is önmagában ,mutatvány. Na vajon melyik pályát rakják be állandóan? Na? Lehet találgatni.
Radar elvileg lesz...amelyik hajón volt a valóságban..legalábbis ezt ígérték.
Felderítő gép van, de erős a gyanún jelenleg nem derít fel semmit, csak repked. Épp fent a felderítő, és miért nem veszem észre, hogy több célpontot látok meg? Vagy lehet az kéne, hogy én mondhassam hova ,megy a felderítő gép, mert jelenleg valami ostoba AI keringeti erre-arra. Lehet ezért nem ér sokat.
A rombolók viszont minnél nagyobb szintűek, annál durvábbak.
Védőhálók nem lesznek, ha jól emlékszem egy nyilatkozatukra.
Ha már a WoT: kábé jelenleg olyanok a rombolók, mintha a Wot-ban lenne egy könnyű harckocsi, ami rohadt gyors, igaz nincs sok páncélja, de iszonyat jól rejtőzik, és kettő max három lövéssel lő ki egy Maust, és persze percenként lő vagy tizet.
Itt megint fontos volna, hogy all-or-nothing hajót (a németekén kívül az összes ilyen) talál-e el az a bizonyos torpedó: a belső páncélozásra (a németeken kívül) nem fektettek nagy hangsúlyt, így, ha egy gyengébben páncélozott részt ért a találat, aminek nem volt akkora ellenállása a robbanással szemben, nagyobb kárt tudott abban tenni -> a Prince of Wales-t egy 190 Kg töltetű torpedó nyomorékká tette (a Bismack-on, ami nagyjából uo kapta be a torpedót, ha elfogadják az önkéntesek javaslatát a sérült kormánylapát lerobbantására, akkor tovább tudnak menni - igaz, nagy valószínűséggel, akkor is elsüllyeszti a túlerő...). Az angolszász és az őket másoló hajók szinte semmilyen ellenállást sem tudnak kifejteni a citadellán kívül, de azon belül sem - a Hood és a Yamato esetében is egy "kis" robbanás egész láncreakciót indított be, míg a Tirpitz esetében a C Lövegtorony lőszerraktárába csapódó, 10 tonnás bomba sem tudta berobbantani a mellette lévő lőszerraktárakat!
A Musashi-t a torpedótalálatok miatt elöntött orra húzta le a mélybe -> ezután kapták parancsba az amcsi pilóták, hogy a csatahajóknak csak az orr, vagy a tat részét támadják. (Ha az orr rész víz alá merül, a hajót többé nem lehet kormányozni!)
Tehát, ha egy eleve szerkezet-gyenge hajót (Hood, KG V osztály) az amúgy is páncélozatlan részén éri vmi erősebb behatás (a Jean Bart kapott 1-1 406 mm-est az orrába és a tatjába, meg lehet nézni, hogy az a 2(!!!) találat mit művelt vele - hát akkor egy torpedó...), az komoly károkat tud bennük okozni. Az orr- és tat-részeken a torpedóvédő rendszer amúgy is keskenyebb, mint középen (~3 méter az ~5 helyett), mert ott kevesebb az erre felhasználható hely. Azaz, a torpedók okozta sérülések mértékével nincs baj, az máshol keresendő.
A játékban az lesz a nehéz, hogy semmilyen felderítési adatokkal nem rendelkeznek majd a csapatok, az amúgy is túl szűk pályákon és idejük sem volna a megelőző-, elkerülő manőverek végrehajtására - a wot egyik új pályája is hasonló: egy katlan két oldalán kezdenek a csapatok és egyből lőhetik egymást. (Ez olyasmi, mint tengeralattjárózni: 3 hétig "semmi", de abban a fél napban, amikor akció van - de a kezdet mindig a hosszabb manőverezésé - , akkor, mint a veszett dühöngők módjára kell(ene, de már hiába) cselekedni.) Itt fontos volna az alakzatba állás, a felderítés megszervezése, stb., de erre pont a szórakozásra vágyók akarnak majd (a wg-al együtt) a legkevésbé is foglalkozni: nekik az kell, hogy minél előbb bele a sűrűjébe -> ez pedig már önmagában OP-á teszi a rombolókat, amiket pont a hosszabb felkészüléssel és manőverekkel lehetne "leszerelni".
A felderítés milyensége, pl. a radarok(, radarfigyelők) és azok fejlesztései bekerülnek-e a játékba, mert ha igen, akkor a magasabb tier-ekben egyre kevésbé lennének OP-k a rombolók. Kb., mint a wot-ban: az alacsony tier-ekben a T18-as szinte mindent visz, míg följebb már kevésbé hatékonyak a gyengén, vagy sehogy sem páncélozott TD-k - van egy lövésük, amit sokkal távolabbról kell leadniuk, mit a T18-nak és itt időbe kerül, míg a torpedó célba ér...
Esetleg védekezhetnének a torpedók ellen, a torpedóvédő hálók leengedésével is a korai (jellemzően WW I-s), nagyobb és lassú hajók az alacsonyabb tier-ekben...
Hm. Értem. Mindenesetre az tény, hogy jelenleg a rombolók a leg OP-ab cuccok, mert gyors, nehéz észre venni, és rengeteg sebzésre képesek.
Mondjuk szerintem úgy lenne értelmes a rendszer, ha attól függne, mennyit sebez egy torpedó, hogy hal találja el a hajót. Nem mindegy, hogy orr találat, vagy egyenesen bele a közepébe. Mert milyen már, éppen a hajó orrát elcsípi a torpedó, de mintha atomcsapás lenne, az egész hajó BANG.
Erre próbáltam rámutatni: a csatahajókat az egymás elleni pofozkodásra tervezték és annak azért ellenálltak - egy ideig. Egy-egy AP lövedék 25-45 Kg robbanószert tartalmaz és a legfőbb célja az, hogy bejusson a hajóba. A HE lövedékek már 60 Kg-nál is több töltettel rendelkez(het)tek, de nekik "csak" robbanniuk kell - meg túlélni az ágyúcsőből való kijövetelt és a becsapódás megpróbáltatásait. A torpedók 200-600 Kg közötti töltettel rendelkeztek és ezek a sokkal sebezhetőbb oldaláról támadták a csatahajókat - a lövedék lepattanhatott, befulladhatott az őt ért sokktól, amikor az ellene készített páncéllal találkozott, de a torpedókat nem lehetett páncélozással megállítani -> a lövedéket mellel levették, míg a torpedó elé egy energiaelnyelő falrendszert tudtak csak felhúzni, ami "önmegsemmisítő" módon, de megpróbálta elnyelni a jóval nagyobb robbanást lökéshullámát.
Lehet, hogy féltucat sortűz sem tett annyi kárt a csatahajóban, mint egy torpedó robbanása.
De ez még egy tesztelés alatt álló, félkész vmi, így még a finomítás stádiumában van. De ha a rombolók nem sok mindenre lesznek jók, akkor azokkal a kutya sem fog kísérletezni, így bevételt sem fognak jelenteni, hiába is feccöltek beléjük annyi munkaórát. Arcade játéknak elegek lettek volna a nagyobb hajók is, de az valódi hiányérzetet okozott volna, így a többi osztályt is kénytelenek belevenni, azoknak helyet találni, de ekkor már egyre kevésbé lehet majd arcade játékként kezelni - mindkét oldalról - , hiszen meg fog jelenni benne a stratégia is -. na, ezt a wot-ban sikerült nekik pazar-mód elszúrniuk...
...
A rombolók lesznek a gyors, de páncél nélküli TD-k, kissé túl-méretes löveggel!
a probléma ismét a hp alapú sebzésmodellben leledzik. való életben egyetlen sorozat megpörköli a rombolót ahogy a egy tigris is egy lövéssel leszedne egy light tankot,de a hp miatt itt lekap 500 életpontot és vidáman megy tovább mint ha mi se történt volna.
Az a baj a rombolókkal, hogy hát igen. A másodlagos tüzérség. Van, és működik is, de valamiért...nem igazán alkalmas arra, hogy távol tartsa a rombolókat. Nem lövi szét őket, semmi. Lőni lő, de sokat nem ér. Nem világos ez se, hogy miért. Míg a gyors kis romboló, füst fátyolban oda úszik, és torpedókat lő. Meg aztán, hát ez a sebzés. Oké, a vízbetörés. Oké. Kimanőverezem a torpedókat, egy talál el, az is a hajó orrát, és 20. ezer. Egy torpedó ekkorát üt, pedig csak az hajó orrát találta el? Ha a Yamato telibe lő, egy teljes sortűzzel, az nem sebez ekkorát. Ne hogymár egy torpedó nagyobb pusztítást végezzen, mint egy csatahajó teljes sortüze.
Én az elején attól tartottam, hogy a repülőgép hordozókat nem tudják majd ki egyensúlyozni. De ez az egy dolog, ami szerintem sikerült. De ha a hordozókat nem cseszték el, akkor elcseszték a rombolókat, és brutálisra sikerültek.
Nem kellett 50 mm elég volt az 25-28 mm is. Jobb esetben ennyi még egy cirkálónak is volt. Sok esetben azért ment át a hajón a lövedék mert a késleltetett volt a gyújtás. Ez alatt a késleltetési idő alatt megtett akkora útat a lövedék hogy keresztül is ment a hajón és csak azon túl robbant.
Az AP gránátok gyújtójának élesedéséhez ~50 mm-es páncéllemez ellenállása szükségeltetett, anno. Ezen vastagságot az all-or-nothing hajóknál csak a citadella, a meghajtás-kormányzás, a lövegtornyok és a híd védelme érte el - egy-két amcsi hajót kivéve, de ott sem vitték a védelmet túlzásba. Elméletileg a német hajókon bárhol élesedhetne, de a komolyabb belső védelmük miatt nem tud bennük akkora károkat tenni, mint pl. egy japán, vagy angol hajóban. Ha nem élesedik, akkor nagy valószínűséggel nem is robban fel, hanem, ha tud, tovább halad - pl. kijön a másik oldalon. A hajók oldal és fedélzeti páncélja gyakran akkora megállító erővel bírt, hogy a lövedékek szétszakadtak és a gyújtók is működésképtelenné váltak, nem robbantak fel. A HE gránátok iszonyatos pusztítást végeznek a páncélozatlan részeken: all-or-nothing esetén ez az orr, a tat és a fedélzetek, míg a németek hagyományos páncélelrendezésénél csak részben lehet ezeket idesorolni - ők mindenhova tettek egy kis páncélt, így egy robbanás nem tudott végigsöpörni a hajó belsejében.
A vízben felrobbant lövedékek, bombák lökéshullámai gyakran nagyobb károkat tudtak okozni, mint a telitalálatok, mert elnyírták a szegecsfejeket, meglazították a hajó oldalsó védőburkát, amit a következő találat már sokkal könnyebben rombolt le, vagy hatolt át azon.
A torpedók voltak a legveszélyesebb ellenfelei a nagy, páncélos hajóknak, mert ellenük a páncélozás hatástalan és csak a megfelelően felépített védőfalrendszer tudta meggátolni - az első robbanásnál - , hogy a hajó fontosabb részei ne sérüljenek meg javíthatatlanul -> egy-egy ilyen robbanás gyakran sokkolta a meghajtás és az elektromos rendszer részeit, még ha azok üzemképesek is maradtak. De minden torpedótalálat jelentős vízbetöréseket tudott okozni, ami rontotta a hajó harckészségét - ha meg még egy találatot kapott a már szétrombolt védőfalrendszer, amely tele volt vízzel, ami felveszi és továbbítja a robbanás energiáját a hajó belsejébe...
A rombolók csak éjszaka és nagyon rossz látási viszonyok mellett tudták csak megközelíteni a nagyobb hajókat, torpedótámadás kezdeményezése céljából - a radar feltalálásáig, utána esélyük nem volt egy még harcképes egység közelébe kerülni: annak másodlagos tüzérsége ugyanis pont ellenük került föl a hajóra és jóval nagyobb tűzerőt képviselt, mint aminek a romboló/könnyűcirkáló ellent tudott volna állni és a torpedók hatósugarán kívülre is lehetett velük célzott lövéseket leadni. (Minél messzebbről indították az akkori torpedókat, azok annál lassabbak voltak/annál több időt töltöttek a vízben utazva ,azaz: annál több ideje volt a megtámadott egységnek elkerülő manővereket végrehajtani.)
DE, a wot-ból kiindulva itt ilyen nem lesz! Lesz helyette egy script, ami figyelembe veszi, hogy előfizető vagy-e - ez már önmagában sorsokat dönt el - , azután a mi lőtt mivel mit és ilyenkor minek mennyi az esélye, azaz találat lesz-e, egyáltalán: sebzés lesz-e a dologból -> egy újabb szerencsejáték lesz, most éppen hajós grafikai körítéssel!
Értem. Csak hát így kicsit durván jó a Des Moines. No nem baj, ha ilyen marad, akkor ezzel nagy móka lesz menni.
Logikus amit írtál, ebben lehet valami. Hát remélem, ez a páncélzat dolog megoldódik, és tényleg berakják, és nem marad így. Az zavar, hogy nem is látom, hogy fejlesztenék ebbe az irányba. Két troll prémium hajót raktak be, az Atlantát meg a Kitakami-t, (főleg az utóbbi...de undorító) Ettől még persze, nem tudhatom mit fejlesztenek.
Hát remélem ,hogy a tech tree -n komolyan változtatnak. Az Amagi gyengébb mint az előtte lévő két csatahajó...vicces. Annak mindenképp valami külön ág kéne. Emlélszem, milyen volt a Wot, ez ügyben, és arra is milyen lassan javították ki. Mikor is került az IS4 tier X-be? vagy Mikor lett a T30-ból TD, és a T34-ből prém? Jó sokáig tartott. Nem türelmetlen vagyok ez ügyben, csak hát na, megint ugyanazokat a bénázásokat kell végig várni mint a WoT-nál? Unalmas. Tanulhatnának a hibáikból .
Még egy dolog jutott eszembe. A Torpedók eszméleten OP-ok. Tier8 -ban 20 ezret sebez egy darab. És hatosával lövik őket a rombolók. Ha lesz páncélzat...nem tudom más lesz-e a helyzet? Mennyire fogják le modellezni a torpedók ellen készült védelmi rendszereket? Tudom, hogy a valóságban is durva lehetett egy sikeres torpedó támadás, de ennyire? Vízbetörés + irgalmatlan sebzés? Mondjuk erre sokat panaszkodnak a hivatalos fórumon is. Remélem átdolgozzák, vagy csökkentik a sebzésüket, vagy valami balance lesz. Nem is értem, miért kell egyetlen torpedónak ekkora sebzést adni? Nagyobb pusztítást végez, mint egy csatahajó főtüzérsége.
Az a igazság, igen szkeptikus vagyok velük szemben na, és ha nem kalapálják ki a játékot, és így marad, ez nagy bukta lesz.
Persze a 8"/55 RF Mark 16-osok automaták voltak. Ezeknél már kézzel nem is értek hozzá se a lövedékhez se a kivetőtöltethez. Emelővel mozgatják őket a felvonóhoz is. Youtube-on van róluk videó: Navy 6-inch/47 Rapid Fire Gun & Navy 8-inch/ 55 Rapid Fire Gun néven, de ami még ennél is jobb az ez: USS Salem Rapid Fire Guns Video nevű.
Páncélzat még mindig nincs. A sebzésre elvileg kát a magyarázat van. - Figyelembe veszi azt hogy hol találta el a lövedék. Ha hátulról vagy szemből találta el akkor többet sebez, mert a hajó hossztengelye mentén nagyobb teret talál magának a lövedék, mint arra merőlegesen. - attól függetlenül hogy nincs páncél overpenetration már van, azaz ha a hajó vékony részeit találja el vagy a felépítményt olyan helyen akkor a lövedék átrepül a hajón kb sebzés nélkül (ilyenkor csak két számjegyűt sebez)
A ship tree még kezdetleges. Azon sok javítás lesz még. Hiszen a WoT-ban is mik voltak a béta elején. Tier 8-ban a Panther, T23. Tier 9-ben IS-4, M26, Panther II. Az Amagi az csatacirkáló. Talán lesz külön csatacirkáló ág. Én tier 8-ba a Kii-t raknám, tier 9-be pedig a valamelyik Number 13 verziót. A Tosa lehetne másik ágon tier 8 vagy tier 8 premium.
Ja, és a tech tree-t se értem, Nagato-ból jön az Amagi,(tier 9 hiányzik) és abból a Yamato? Nem inkább mondjuk Nagato-Tosa-Kii-Yamato szerintem értelmesebb lenne, de nem értek én a hajókhoz, csak szerintem az Amagi nem éppen való ide, külön ágba kellene, vagy más tier-be. A Tosa páncélozottabb és fegyverzete is komolyabb, ahogy az adatokat néztem. De aki jobban ért a hajókhoz kijavíthat, ha tévednék.
Na de hát a WoT-ban is vannak olyan tech tree-k meg voltak is...mit össze nem bénáztak ott is.
De igazából mindegy, mert a lényeg: továbbra se értem mi a páncélzattal. Vagy mi nincs. És ez a legfontosabb.
Amúgy az is érdekes, amit korábban írtál, hogy nincs is páncélzat. Nem tudom eldönteni, igaz-e vagy mi van. Mert csatahajóban annyival másabb, hogy több a HP. Nem érzem azt, hogy nem tudnak a kisebb kaliberű ágyúkkal átlőni.
Példa: az Atlanta a 127-es ágyúkkal szarrá lőtte az Amagi-t, persze az Amagi nyert, de...azokkal az ágyúkkal?
De ha meg nincs páncél, miért van az, hogy az AP gránátok időnként semmit se sebeznek? Van hogy pár kilométerről se, máskor 20 kilométerről is maximumot. Vagy épp fordítva. Nekem ez annyira, rejtélyes, és kaotikus.
Ezért szeretek hordozóval menni, az egyetlen hajótípus amit jelen állapotban élvezni is lehet. A Ranger igen kellemes hajó már.
A Des moines nek valami automata , öntöltő rendszere volt, ekkora tűz gyorsadághoz? A játékban is ennyi, és nagyon OP. Folyamatos tűz alatt tud tartani. 8 as New Orleans al esélyem sincs ellene. De csatahajóval se. Az egyetlen előny a nagyobb lőtáv lehetne, de a cirkáló gyorsabb, nehéz eltalálni és szétkap. Talán ha a csatahajó jobban bìrná a lövéseket (páncél?) de ìgy? A japán ugyan ilyen de még torpedókat is lő. Gondolom valami sosem létezett papìr project lehet. Nagyon OP mindkettő. Grat negint a WG nek. Mindegy úgyis cirkálók ágát akarom kihúzni. Nekem is kell. Amúgy korábban a fórunon az Alaska osztályt mondták hogy majd egyszer, tier x be.
A Des Moines-osztály a 8"/55 RF Mark 16-os lövegeket használta amelyeknek 10 lövés/perc volt a tűzgyorsasága. Az összes többi 8"-es löveg 3-5 lövés/perces tűzgyorsaságot tudott. A Des Moines-osztály volt a legnagyobb tűzerejű csöves nehéz cirkáló, csatahajókon kívül bármit szétkapott volna pillanatok alatt. Az ismerősöm aki mélyebben benn van a WoWs-ban mondta, hogy nehéz lesz balancolni. De én el nem tudom képzelni a többi nemzetnél mik lesznek azok a tier 10-es cirkálok, amelyek pariban lesznek a Des Moinessel.
Olyan, mint a Pirates of the Burning Sea-ban (ha ismered). Van ugye a hajó két oldala, az orra, és a tatja. Szépen leágyúzod a páncél értéket -vagyis inkább palánkozás erősségnek mondanám- legalább az egyik oldalon, és akkor süllyedni kezd a hajó. Minden hajónak megvan az egyedi palánk erőssége, és a jellege, és az ágyúk erőssége is le van modellezve. Tehát pl a legnagyobb, 1st Rate hajók (HMS Victory) palánkját csak egy másik nagy hajó 24-36 fontos ágyúival tudod felpuhítani, de ha ez sikerül, akkor már egy fregatt is rendeset tud bele ütni a sokkal kevesebb, 24 fontos, vagy még kisebb ágyúival. Míg egy Victory pikk-pakk szétszed egy fregattot, ha arról van szó, hogy csak haladnak egymás mellett, és ágyúznak. Viszont egy ügyes kapitány kezében a fregatt háromszor körbetáncolja a 1st Rate-et. A vitorlakezelést is profin megcsinálták. Az alfa verzióban jelenleg csak pvp van, de ahogy látom az 99% kész.
Az egyes oldalon bejövő találatok azon az oldalon csökkentik a páncélt, és sebzik vagy a hull-t, vagy a víz alatti testet, vagy az ágyúkat, vagy a legénységet, stb.
Azt nem tudja valaki szakértő, hogy a Des Monies és a Senjo cirkálóknak mekkora volt a valós tűzgyorsasága? Kiváncsi vagyok, tényleg ennyi volt-e, vagy a játékban a fejlesztők megint ügyesen balance-oltak. Mert kicsit durvák a játékbéli értékeik. Sőt inkább nagyon.
Mi az a ,,hajó alak kialakítású sebzés rendszer? Megnéztem mi ez a naval Attack (steam-es valami, vitorlásokkal) de ezt a mondatot nem értem.
Tegnap a Naval Action nevű, most készülő játék videóit nézegettem, ott elég jó sebzés modellek voltak. És hajóalak kialakítású sebesülés rendszert használnak. Utoljára szerkesztette: silverchain, 2015.01.09. 16:42:39
Hát...elvileg volt erről is szó, aztán a fene tudja. Az a baj, annyi mindent mondtak, és jelenleg én ebből semmit nem látok ami igaz lenne. Nem értem ezt. A javítás, meg ellenárasztás úgy lesz benne elvileg, hogy automatikus, rá tenyerelsz, a javítás gombra, és elvégzik. Bár ilyen most is van benne, de rettentően leegyszerűsített. Az R megnyomására meg szűnik a betörő víz, vagy ki alszik a tűz. Hát nem tudom.
-ígérték, hogy lesz ilyen hogy mennyi víz betörést bír ki egy hajó, ilyen nincs benne -magyarázták ,hogy van a páncél átütés: szerintem nem úgy működik. Lehet én vagyok a hülye, de több féle hajóval, több féle célpontra teszteltem, nem úgy működik. Ilyen fok meg olyan szög, meg övpáncél meg átüti, és messzire nem hat a páncéltörő lövedék. Saját tapasztalat, lőtáv határáról is lazán maximumot sebez az AP, van amikor közelről se, van amikor első sortűz mondjuk semmit se sebez, majd ugyanolyan távolságból, ugyanolyan szögből a második telibe. -több modult ígértek, erre van löveg, torpedóvető, hajócsavar. -volt róla szó, hogy van immunity zone, nem tapasztaltam ilyet. Teszteltem, mozdultan célpontra, bármilyen távolságból belőttem. -amiket írtak, hogy milyen egy csatahajó cirkáló a játékban, és hogy kell majd használni, hát abból se tapasztaltam semmit Éppen az ellenkezőjét. -felderítő gépeket se lehet arányítani -nem lehet szabadon összeállítani a repülőgép hordozók gépeit, ilyen ,,csomagok" vannak. Bár lehet ez szerintük már az...
Hát nem tudom. Lehet mindez tényleg bekerül majd egyszer, mert ígérték, és volt róla szó. Csak nem látom, hogy erre úgy törekednének. Inkább két prémium hajót raktak be gyorsan...de hátha meglepnek, és ezek a dolgok is bekerülnek idővel.
egyébbként szerintem a mpdull mellett még az ellenárasztás is beleférne, ahogy wotban van tűzoltás, itt is lehetne kijelölni hol kezdjenek oltani, meg mit árasszanak el. Ettől még nem lenne szimulátor :)
Amit eddig láttam a videóban, azzal szerintem nincs baj, mivel ez egy alfa játék. Kezdésnek nem rossz ez. Ha felkötik a gatyájukat tudnak ebből még jó játékot csinálni szerintem.
Ja hát hogy több modul. Hát...erről is volt szó, hogy több lesz. Ígérni ígérték, hogy összetettebbek lesznek a hajók mint a WoT-os tankok. De szerintem ebből se lesz semmi. Nem hiszek én nekik.
nem egy szimulátor magasságú dologra gondolok, a wotban is van még egy tankon belül is néhány modul, ha ez egy lassabb játékmenetű hajós játék, miért ne lehetne benne 5 ször annyi modul mint wotban, van idő megjavítani, és leköt. a wt nem a sebzésrendszere miatt hanem a rövidlátó fejlesztők miatt szerepelt le szerintem.
Az utolsó dolog az így is volt. Minden hajónál volt egy érték, hogy mennyi víz az, ami fölött már elsüllyed. Így két értéke volt a hajónak a hp, és befogadható víz mennyisége. Mondjuk én ebből nem láttam semmit, mire bekerültem rég kivették. Vagy eleve bele se tették? Csak tervezték? Tudja a franc.
A többi ötlet: az már túl bonyolult lenne. Ez nem szimulátor. Nem kell bonyolítani. Olyan meg mint a WT végképp ne legyen, ők is leszerepeltek már teljesen.
Amúgy meg: egy hete morogtam és szidtam emiatt az egész játékot, egyszerűen a sebzés, átütés modell sincs meg. Vagy lehet megvan, és ilyen szar lesz a véglegesben is, de hát ez...na de nem szidom újra. Hátha mégis lesz ebből valami. Talán tévedek.
Miért, a WoT-ban mi az izgalmas? Meg tudod, mindennel így van életben csinálni izgalmasabb mint nézni. Szerintem csak nézni, úgy még a dugás is unalmas egy idő után. De amúgy , hát van aki vonatszimulátorral szöszöl egy napig...öt percig se bírnám. Kinek mi az unalmas ügye.
De az tény, hogy messze nem túl pörgős. Se nem túl változatos. Pláne, hogy ugyanolyan faszság, mint a Wot hogy van egy nyomorult szar térkép, és folyton azt adja be...a többit elvéte, ezt állandóan. Hát ez például igen unalmas tud lenni. De én nem akarok senkit lebeszélni róla, de szerintem jókora bukta lesz ez. És normális hajós játék se lesz. A War thunder-ees srácok meg még nagyobb szart raknak majd össze úgy 10 év múlva...de nem negatívkodok, hátha jó lesz ez, ha kikerül az alfa stádiumból.
Nem, nemcsak neked unalmas. A nyílt hétvége után kitárgyaltuk, nagyon lapos a játékmenet. Sajnos a tengeri csaták mivoltjából fakadóan eleve nem lehetnek olyan izgalmasak/pörgősek/változatosak mint pl a szárazföldi tankos ütközetek, de ez így tényleg kevés.
Az a baj, hogyha elővesszük pl azokat az ötletket amit itt messerharcos előhoz, akkor meg egy túlságosan bonyolult játék lesz belőle, ami lehet hogy vérfanoknak jó, de így elvesztené a játék a pörgős arcade jellegét, ami nyilvánvalóan a fő cél.
Nekem speciel nincs ötletem (illetve egy van: csinálják olyanra mint a navyfield volt, csak 2014-es grafikával :) ) mivel ehetne úgy feldobni hogy izgalmasabb/változatosabb is legyen de ne legyen agyonbonyolítva.
ami ide kell szerintem, az egy részletes sérülésmodell, egy találatjelző, mint war thunder ground forcesban, és kárelhárítási feladatok. Bénának tartom a hajósziluett alkú hpjelzőt, felesleges, helyette lehetne egy hajóalak a vízzáró rekeszkamrákkal ahol el lehet rendelni ellenárasztást, tartalékgenerátorindítást, hasonlókat. Kéne egy fedélzet és felépítményhp külön, ami a harcképességet befolyásolja, és a hajótestnek meg %ban lehetne írni, mennyi beáramló vízet tud még tartani. Ha bárki alfaesztelő innen egyetért ezzel, dobja már fel a fórumukra a felvetést pls. Utoljára szerkesztette: messerharcos, 2015.01.07. 22:23:00
ma rátaláltam erre a videóra: meglepően sok van fent semmi trollkodás meg flamelés a cél én nem toltam a gamet nincs bétám de ez csak nekem full unalmas? semmi izgalom nincs benne :/
meg 6 órán át lőnénk 3%os találati aránnyal, de a hajók sebessége viszonylag reális, így miért a tengó lenne másképp, ha nagyon beakarnák rakni? :)
felőlem berakhatják, de ha a valóságot tükrözné, nem lenne benne nagy örömed. 7 csomó max vízalatt, viszont akkor rohadt hangos már, és minden romboló azonnal kiszúrná. vagyis mehetnél olyan 3 csomóval vízalatt, hogy észrevétlen maradj. A felszínre feljösz, hogy valami emberibb 17 csomóssebességet elérj? azonnal elkapnak a repülők, vagy egyetlen lövés egy hadihajóról insta kill. ÉS ezeket az értékeket a VII-es osztályról vettem, de a játékban vannak első vhs- hajók, gyanítom az azokhoz megfelelő tengók még gyenguszabbak, főleg a sűritettlevegős torpedókkal amik azonnal elárulják a helyzetüket. A II. vh alatt a németeknél a búvárhajó fegyvernem szenvedte el a legmagasabb veszteségeket arányaiban, 70% körüli értékkel, ha jól tudom. Ha ilyen adatokkal teszik be a játékba őket, felőlem legyen, persze így nem fogják. Ha meg olyan lenne mint navy fieldben, ki sem próbálnám.
És mindezért a tankos példáért nem kell tengeralattjáró.
ehhh.... ezt épp most tapasztalom a saját bőrömön(WT grund forces), megyek a pz 3 tankommal kibújok a szikla mögül erre valamelyik kamikaze barom állatja nekem repül na mondom oké biztos későn eszmélt fel és elfelejtette felhúzni a botkormány..... hát persze meg ahogy én azt elképzeltem :) a maradék 2 tankom is pont ugyan úgy végezte mint az első.... és ez ment három játék meccsen keresztül.
nem tudom ki találta ki ezt az instant használjunk repülőt tank modban de légszívesében megcsapkodnám >:(
Oh, ha valakinek ez a szíve vágya, meg lehet azt nézni milyen jó móka amikor repülők dobálják a bombákat az egyszeri tankozókra a másik, WoT gyilkos játékban.
Én még emlékszem arra, amikor a WOt teszt fázisban volt csak, akkor oda meg mindenki -repülőket -meg aknákat -meg gyalogosokat akart.
Igen jó móka lenne úgy tankozni, hogy vagy telibe robbant egy repülőgép, vagy aknára futsz, vagy seggbe durrant a bokorban a lapuló gyalogos, valami kézi tankelhárítóval, de szükség esetén megkínál Molotov-koktéllal. És bár az biztos, ez sokkal reálisabb lett volna, mint ez a árkád tankozás, de mégis ki élvezte ezt volna?
Lehet, hogy a felszíni ütközetekben nem vettek mindig tevőlegesen részt a tengeralattjárók, de sokszor nagyon hasznos felderítési munkákat végeztek és néha azért csővégre kaptak ezt-azt a hadihajók közül is (a német tengeralattjáróknak utasításba volt adva, hogy csak a teherszállító hajókat támadják, a hadihajókat csak ha biztos a siker és nincs más lehetőség a konvoj közelébe kerülni -> ezért sem voltak ott az ütközetekben). Ill. azt még hozzá kell tenni, hogy tengeralattjárók fejlesztése, de legfőképpen a gyártása (43-ban már gyárthatták volna a XXI-eseket, de személyi okokból - ahogy az történik ma is - mégsem lett belőle semmi sem) nem tudott lépést tartani az ellenük harcba küldött technikával és annak mennyiségével sem -> a '39-ben még veszélyes II-esek és a '43-ra már rég elavult VII-esek teljesen más viszonyok között tevékenykedtek (a tengók veszteségei a háború utolsó harmadában voltak a legnagyobbak).
Ha valóban beleteszik majd őket, akkor lesz vége a felelőtlen felhőtlen lövöldözésnek: már a hordozók miatt is borulhat a nemlétező játékegyensúly, nemhogy a sunyi tengók miatt. Ha valóban tartják magukat az arcade lövöldözős titulushoz, akkor nem veszik fel a kifejleszthetők közé a búvárhajókat! De ha szintet lépnek - ami a wot-ból kiindulva eleve reménytelen - , akkor szívesen látnám őket felderítő, aknarakó és torpedóvető szerepkörben!
Nincsenek konvojok benne. Másrészt ez a vita lement már pár hónapja. Nem kell újra rágni a gittet ezzel a baromsággal. És még mindig nem derült ki, hogy mégis már mennyi órát ,hány csatát tettél bele a játékba, ha ennyire erősködsz, hogy márpedig kell bele tengeralattjáró, és nem cseszné szét (az amúgyis elég vacak) játékot? Ez még eddig nem derült ki.
Nos majd meglátjuk mit hoznak ki belőle. Sajna ilyen időket élünk csupa remake és copy. Szinte semmi újdonság. Pedig ennél a játéknál tudtak volna kb. olyat alkotni mint anno a WoT-al. A másik számomra egyenlőre csalódás az Armored Warfare, copy az egész más tankokkal és grafikai motorral.
Nem kell (szabad) mindig összevetni a valós élet dolgait egy játékkal! Ha már ezzel példálódzol, akkor jusson eszedbe az, hogy amikor kilövik a hajódat (és elsüllyed), a csata után még is mehetsz vele megint . Mi lenne, ha ilyenkor elvesztenéd? Nem fejlesztenél ki egy darab T2 hajót sem. :) Azok a hajók pedig, amik tengeralattjárókra vadásztak, nem egy csata kellős közepén tették azt, cikázva a sortüzek között ide-oda. Ahogy az általad említett felszínre emelkedett tengeralattjáró sem 5-10 ellenséges csatahajó mellett felbukkanva dolgozott. Egyszerűen nem való ebbe a játékba tengeralattjáró, legalább is a játék ilyen formájában. Átirni meg nem fogják. Az a harcászat teljesen más; nem fér bele 10-15 perces ütközetbe egy igazi vadászat, jóval nagyobb map kellene, stb, stb, nem fogom újra leírni az ellenérveket... Ha játszottál a Silent Hunter sorozattal, látnod kell a különbséget.
A német tengeralattjárók nagyon jók voltak szállító konvojok ellen. De tengeri csatákban nem nagyon vettek részt,utánpótlást szállító konvojokat meg civil konvojokat támadni más.
Szerinted a konvojokat hogy lőtték ki? gyakran a vizfelszinről a fedélzeti ágyukkal! Azért nem akarnak tengeralatjárókat talán mert más nézet kellene nekik hiszen a hajókkal eltérően ők az idejük nagy részét a víz alatt töltik. Másrészt ha lennének tengeralatjárók komolyabb csapatmunka kellene randomban ami valjuk be jórészt hiányzik a wotból. A tengeralatjáróknak is meg lenne a hátrányuk mert a levegő miatt időnként a felszínre kellene jönniük ahol jóval sebezhetőbbek.
Melyik felszíni tengeri ütközetben szerepelt tengeralattjáró?
A torpedók így is baromi OP-ok. Csak összehasonlítás végett, egy 8-as romboló, 20 ezer sebzést visz be egyetlen torpedóval. És hatot lő ki egyszerre. Majd megfordul, és fél percen belül a másik oldalról is ki lő ennyit. 6 x 20 ezer sebzés oldalanként, miközben nehéz észrevenni és célba venni a füstfüggöny miatt. A nagyobb szintű csatahajók nem képesek ennyi idő alatt, ekkora sebzésre egy sortűzzel, viszont ha minden torpedó talál, a Yamato is azonnal robban. Ez egy kicsit túlzás, nem mondom, kell a skill ahhoz, hogy valaki jó legyen rombolóval, de ez túlzás. Na most , ugyanez tengeralattjárókkal? Még rá lőni se lehetne, látni se lehetne, hát más se hiányzik.
Mennyi órát töltöttél már a teszteléssel, hogy ennyire tudod? AI irányította repülő sincs benne, egyébként. Én irányítom. Utoljára szerkesztette: DantesHUN, 2015.01.07. 12:48:09
Az a baj, hogy a tengeralattjárók bevezetése még jobban támaszkodna az amúgy sem létező CSAPATMUNKÁRA (hiszen valóban, a rombolók feladat lenne az hogy megvédjék a csatahajókat a tengóktól). Ergó a tengeralattjárók bevezetése tovább rombolná a játékélményt.
És abban is igazad van hogy a repcsik sem kellenének a játékba.... mindazonáltal ha már elkefélték hogy betették a repcsiket, nem lenne jó ha még tovább rombolnák a játékot a tengókkal.
" ja mert a német tengeralattjárók voltak a legjobbak!" Áh, ez nem indok a miért nem-re. Láthatod a tankos játékból, hiába volt a való életben a Királytigris/Tigris/Panther trió hatékonyabb mint az orosz/amerikai ellenpárjaik, szépen ki tudták egyensúlyozni hogy az orosz tankok legalább olyan jók legyenek a játékban. Ami egyébként annyira nem baj, hiszen ha NAGYON szar lenne vmi akkor nyilván azokkal nem játszana senki.
Nem tenné tönkre a játékot mert a rombolók jó részének a feladata volta tengeralatjáró vadászat pl mélyvizi töltetekkel ugyanakkor a tengeralatjárók a történelem részei és ez nem hajó szimulátor lenne hanem tengeri csatákat rendeznek. Ilyen alapon ne legyen al irányította repülők mert az nem hajó.
Volt már erről szó, és nem lesznek, és a tengeralattjáró nem hajó, és teljesen szétcsesznék az is ocsmány mód szarul kiegyensúlyozott játékmenetet.
Van már valami hogy mikor lesz tesztelés? Azt nem értem a tengeralatjárókat miért nem teszik be? A tengeri csatáknak szeres részei voltak , ja mert a német tengeralattjárók voltak a legjobbak!
És ráadásként ,még én is tudok olyanokat bénázni. Nem hiszem el, ennyire nem lehetek hülye, de mégis . Jó lehet azét mert már elment az egésztől a kedvem, és zavar egy rakás dolog benne. De akkor is.
Hát, annyi különbség van, hogy a kommunikációban nem olyan trollok mint SerB. Az biztos.
Lehet hogy így van, de nem bízok ebben. Inkább attól tartok, egyszerűen, nem tudják rendesen megcsinálni. Ki találtak valami rendszert, ami aztán szar, és hiába toldozgatják majd akkor se lesz jó.
Nem várom el különben, messze nem, hogy teljes részletes páncél modellek legyenek, ez egy árkád hajós lövölde. Annyival megelégednék mint a Wot-nál, tudjuk mennyit üt át, mennyi a páncél, mennyi az efektív páncél forgatásnál, milyen szögnél pattan le, és 25% random.
De igazad van, majd meglátjuk ha Open fázisba ér. Csak már készítettek két játékot, és azoknak a tapasztalatai alapján, eléggé negatívan látom a dolgot.
Az alfa definició szerint azt jelenti hogy komplett funkciók/featurek még hiányoznak. Simán lehet hogy páncélzatból meg lőszerből még csak addig jutottak hogy berakták hogy AP meg HE... tehát valamit akarnak azzal kapcsolatban. Majd a bétánál kezdj el bugokról beszélni, alfánál még nincs értelme mivel nem feature complete a játék.
Egyértelműen első körben a tartalomra mentek, nevezetesen hogy legyen viszonylag sok hajó meg nagyon jól nézzenek ki, mert ez kell a plebsznek. Véresszájú hadihajópáncélzatszakértőből nincs sok, ha azt le is akarják majd implementálni, tutira nincs a toplistájukon.
A többit meg nagyon helyesen láttad (a playerek olyanok amilyenek, a close alfa meg egyértelmű oka a szerver ürességének).
Tedd félre, várd meg az open bétát. Utoljára szerkesztette: lammaer, 2015.01.03. 11:15:03
A játékosok észbéli képességei...ez egy MMO. el kell fogadni.
A bugok...hm. A WoT mióta nem zárt alfa? És milyen sebességgel is szoktak a hibajavításon dolgozni?
De az alapvető játékmechanikai probléma. hogy nem világos, mégis hogy működés az egész átütés-sebzés dolog...ennek szerintem semmi köze a zárt alfához. Egyszerűen a rendszer nem működik, és nem is fog. Ha pedig az alapvető dolgok nem működnek...
Elvileg például közelre jó AP-vel lőni. Az átütés távolság függvénye is. Ha Így lenne, akkor hogy lehet, hogy időnként lőtávolság határáól is sikerül maximum sebzést lőni AP-val elvileg komolyan páncélozott hajóba? Most akkor mégse a távolságtól függ, vagy nincs páncél a hajón?Vagy random az egész? Mert máskor meg közelről se sikerül rendes sebzést bevinni. Olyankor mi van? Lepattant? Rossz volt a szög? Mégis van páncél a hajón, és nem ütötte át? Vagy átment a lövedék az egész hajón, és nem robbant? Vagy random? Szerintem a fejlesztők se tudják már.
Attól tartok, ez nem is fog változni. Ez így marad. De hátha tévedek persze.
Nem tudom mikor akarjak kiadni de ha nem mostanaban akkor van idejuk ezeket javitani es hozzaadni az adatokat. Jatszottam par alpha / beta jatekal es talalkoztam sok hibaval de ez ilyen. Ezert is csak tesztre adjak oda. Lehet mikor megkertek az embereket hogy teszteljek nekik nem az volt a szempont hogy milyen a pancelatutes hanem teljesen mast neztek .... bar lehet nincs igazam ...
Igy jár aki ZÁRT! ALFA!!! állapotú játékra pazarolja az idejét :) Utoljára szerkesztette: lammaer, 2015.01.03. 02:03:14
Most így majdnem egy hétig minden délután játszottam vele, hát ez így...bukta. Amennyire vártam ezt a játékot, és amennyire bíztam benne, hogy majd jó lesz, annál nagyobb a csalódás. Pedig sokáig akartam hinni benne, de ez csalódás. Ez így rémes.
Mert, alig van játékos. Így az MM olyan brutálisan szar csatákba rak be...én meg untam a Wot-ban, amikor az első időszakokban össze rak lehetetlen csapatokat. Nálunk kevesebben és még a alacsonyabb szintűek is vannak?! 5 percig várok egy 1 vs csatára? Oké, erre még lehet mondani. alfa, majd kijavítják.
De a játékos állományból is elég. Olyanok mint a Wot-ban. Pontosan, ugyan olyan frusztráló. Erről oké, nem tehetnek a fejlesztők, de sajnos szintén meguntam a WOt-ban, hogy amiatt idegesítsem magam, mert gyakorlatilag szobanövények játszanak. Meguntam a csapatjáték teljes hiányát. Elég volt a Wot, itt már ehhez nincs türelmem.
Harmadszor. Alapvető játékmechanikai dolgok nem működnek. Vagy lehet én vagyok hülye, hogy ennyi idő alatt se jöttem rá. ott van például a lőszerhasználat. Elvileg az AP használata a távolság/páncél/szög kérdése lenne...de...gyakorlatilag szerintem teljesen random faszság, hogy mikor sebez nagyot, mikor nem. Amikor azt gondolom, na most ennek telibe és bumm...nem történik időnként semmi, máskor meg véletlen lövés után felrobbanó hajót látok. Egy rakás hajóval teszteltem a dolgot , de mégis...nem tudom. Valami anomália, vagy random faktor, vagy...a franc se érti hogy van ez pontosan. És legjobban ez a dolog zavar. Hát ez a játék alapja. Beszarás lenne a Wot ha nem tudnánk, hogy mennyi a lőszerek átütése, hol vannak a modulok egy tankban, milyen szögnél pattan le, mennyi a páncél érték, mennyi az effektív érték...ezek nélkül abszolút élvezhetetlen lenne, és itt semmi ilyen infó nincs. Csak egy oda bökött sebzés szám, meg vannak valami páncéladatok...de azokkal se stimmel valami.
Aztán ilyen idegesítő apróságok. Több hordozó is van mind két oldalon, de nem jelzi melyik repülőit látom, ez azért szar, mert a magas szintű hordozó rohadt erős vadászait nem támadtam volna meg. Mégis mi alapján kéne felismernem, hogy ott alacsonyabb vagy magasabb szintű gépek repülnek? Tudom ez a nem a valóság, de a valóságban azért a pilóták nagyjából ha már látták csak rá jöttek milyen gépeket látnak. Én tippeljek? Ja, arról nem is szólva, időnként a torpedóvetők olyan rettentő furcsán dobják le a torpedókat...felfoghatatlan. A hivatalos fórumon is panaszkodtak rá, sokan meg okoskodtak jó ez így. Szerintem meg bugos időnként a gépek AI-ja, ennyi az egész.
Érdekes az is eleinte nem láttam eltűnő hajókat. Aki látott, azt gondoltam, az bug lehet. Más is mondta van ilyen, de ez csak bug lehet, véltem eddig. Most már nem tudom. Hogy nem látok pár km-ről egy hajót nyílt vizen, miközben közvetlen közelről rám lövi a torpedókat, és nem használt füst függönyt se? Eltakarta a levegő?
De oké, az ilyen fura bug-okat mind meg lehet magyarázni. A hivatalos fórumon is sokan panaszkodtak sok mindenre. Csak hát a woT-ban is hogy kapkodnak a bug javítással mi? Na ezért bosszant. De még ezeket is elnézném. Viszont, hogy a legalapvetőbb dolog tehát a lőszerek, sebzés, páncélátütés egyszerűen egy...fekete lyuk szerű rejtélyes izé...ez már sok. És a fejlesztők is csak össze-vissza beszélnek a fórumon is.
Nem akarom senki kedvét elvenni, de nekem elment tőle a kedvem. Ha, az utolsó két dolgot javítanák, a bugokat, és lenne egy normális sérülés-átütés-páncél rendszer, vagy legalább világosak lennének a szabályok...talán kap még egy esélyt.
De attól tartok ez így marad, ilyen össze-vissza érthetetlen akármi.
naná. Csak kevés a játékos, és...ilyeneket sorsol össze az MM.
"Igen érdekes a hordozó vs hagyományos hajó párbaj kimenetele. Egy gyors cirkálóval szemben aminek komoly légvédelme van, és könnyen manőverezhető, másképp alakult volna."
Na jó, de azért voltak ott a valóságban a kísérőhajói a hordózóknak, és egy církálóra még a DD-k öszessége is veszélyes lenne, a torpedóik miatt elég csak a Leyte-i csatát megemlíteni (+Az Independence sokáig a szürke szellemmel hajózott azért annak pedig voltak kísérő hajói, a North Carolina-ról nem is beszélve)
Jó a tipp. Érdekes volt amúgy. A modernizált Fuso egész korrekt légvédelemmel rendelkezik, azért. Kiküldtem a vadászgépeket felderíteni, megtalálták, onnantól folyamatosan küldtem ellene a torpedókat. Igaz, közben lelőtte a légvédelme a vadászaim nagy részét, de és? Ennyit megért, hogy lássam mindig hol van. Az volt a legérdekesebb, mikor lőtávolba ért, leadott egy sortüzet, amitől az Independence kigyulladt, a második sortűz elvitte a teljes irányítást, hajtóművet, kormánylapátot és irányítás nélkül sodródtam az Independence-el, de Fuso is megállt. Nem tudom miért, úgy gondolta álló helyzetből biztosabban céloz, vagy korábbi támadásban tönkre tettem én is a Fuso hajtóműveit? Mert a korábbi torpedó támadások alatt is alaposan megsérült, gyulladt is ki valami rajta, víz is betört. Mindenesetre állt egy helyben...és két komplett torpedótámadás telibe. Többszörös vízbetörés, robbanás. Süllyedt.
Igen érdekes a hordozó vs hagyományos hajó párbaj kimenetele. Egy gyors cirkálóval szemben aminek komoly légvédelme van, és könnyen manőverezhető, másképp alakult volna.
Hát, egy első világháborús csatahajó vs. 18 torpedóvető repülőgép párharcából a repülőknek illene kikerülni győztesen. A kérdés, mennyire volt fejlesztett (radar, légvédelem) - a hajón, a valóságban jól képzett legénység volt, de ezzel együtt sem ért fel egy hasonló korú, de ténylegese modernizáláson átesett amcsi társával. A Fuso-t amcsi torpedónaszádok torpedótalálatai (1 bizonyosan, de a 2 sem valószínűtlen) nyomán keletkezett robbanás(ok) miatt süllyedt el ('44 október), de kettétörve a két része sokáig úszott még a vízen -> érzékeny volt a hajó a torpedókra (vagy pont egy WS-ján találták el), de kiváló túlélőképességgel rendelkezett. Itt azon múlik minden, hogy mennyire jó az a 18 torpedóvető gép: egy rendesen kiképzett, tapasztalt alakulat biztosan be tud vinni 2-3 találatot - egy kíséret nélküli, magányos hajónak - , aminek nagy valószínűséggel a csatahajó végét kellene jelentenie. Az Independence sokkal gyorsabb a japánnál, tehát, ha az a találatok miatt csak lelassul is, a döntetlenre mindenképp esélye van a hordozónak.
Ha a wot-ból indulok ki, akkor bármi megtörténhet, sőt, annak az ellenkezője is! A szovjeteknek-oroszoknak nem voltak hordozóik, csak az ellenségeiknek, így meglehet, hogy ez egy alulértékelt osztály lesz (meg "tanultak" az arty-kból), így a hős lövöldözők jobb színben tűnhetnek föl. Ennek ellenére, bármennyire is szeretem a "csöveseket", a CVL-22-re tennék.
Tippeljetek. 1 vs 1-ben, Fuso és az Independence párharcából melyiknek kéne kikerülnie győztesen? Akár játékban, akár valóságban. Ez volt az utolsó csatám tavaly, igen érdekes lett. (adatok. Fuso 35600 tonnás, 6x 2 356 mm-es ágyú, és van valamekkora légvédelme is, fejlesztett modernizált Fuso volt; Az Independence 14000 tonnás, a játékban 2 osztag vadász, és három osztag torpedóbombázó került bevetésre, tehát az 12 darab vadász, és 18 torpedóbombázó)