Azért tartalékolom a skilleket, hogy legyen akkor, amikor fel kell húzni valamit. Most harci képességekre biztosan nem kell. Kb. legyalulok mindent és mindenkit.Két FAMAS és 1xM16 van néhány kiegészítővel. 1x brutál shotgun és két sniper van. Lőszert venni sem kell.
Mindenkin van legalább egy 2-es páncél (szinte semmit sem érnek a páncélok, amikor 20-30-as sebzések vannak már...), de két jó közelharcos is van, ha kellene 40 feletti sebzéssel.
Bevallom a farm questnek utánolvastam a teljesítés után. Nekem az jött le, hogy mindenképpen lemészárolják a farmot, ergo akkor legalább a pig questet megcsináltam.
(A végigjátszásban valahol benne van az eredmény a jellemem. Rablóbandával nem egyezkedem. Pusztuljanak.)
A börtönbe csak később lehet bejutni, Damonta után, amint megvan a lerobbant kis robot megjavításához a lánctalp. A farm felszabadítása bármilyen hősi cselekedetnek is tűnhet, nem az, mivel nem lesz aki hosszabb távon megvédje, csak ráb4sznak, talán még a térség legbékésebb végkifejlete is ugrik vele. Egyébként elég nagy s3ggek, de az ártatlanok szívják meg a konfliktust. LA-ben az Angel Oracle helyszínére érdemes minden ass skillnek maxon lenni vagy legalább 9-en, ha van +1-es kabala cuccod ehhez-ahhoz. Sokáig úgy tűnhet hogy sok skill pontod van és nagyon jól állsz, aztán amint elérsz mindenféle skillnél a csúcshoz közel, ott már rengeteg pontot fel fog emészteni egy újabb szint elérése.
Mindegy, már a farmnál vagyok. Hát, a börtönbe nem lehet bejutni, majd gondolom lesz erre is megoldás. A farmot felszabadíttam, lehet, hogy hiba volt. Leszarom, ez ilyen játék. Dühöm előbb utóbb elér minden vörös szemetet.
A hard ass már most 6, a smart ass és kiss ass 4, ez eddig bőven elég volt mindenre.
A játékban még az zavaró, hogy main mapről elérhető bármelyik "mélyebb" kis helyszín, de kifelé meg lehet sétálgati. Elég logikátlan...
Tegyél inkább ass skillekre, ha nagyon nincs mire, LA-ben hirtelen lényegesen többet vár majd el a játék abban a tekintetben is Arizónához képest. Az adófizetés pedig opcionális a skorpióknál, van alternatív útvonal jobbra az úttól, egy szétverhető fallal megoldva, nem kell konfliktusba keveredni velük.
A játéknak csak a csaták alatt van zenéja, legalábbis egy ideje. Ez bug lehet?
Az RS banda finoman szólva nem tűnt szimpatikusnak. Lehet, hogy faék egyszerű a módszer, de megtagadtam az adófizetést ezeknek férgeknek. Hent. :)
Kurvajól adagolja a Lore-t eddig a játék. Máshol uncsi, de a karakterek elbeszélései valahogy nem azok.
Köszi. Nem nagyon tudom mire költeni a skillt, gondoltam ráteszek 2 szintet, hosszútávon sok lehet, ha már az elejétől megvan. Van olyan karakter, akinek 11 skill pontja van talonba. Így is simán megy minden eddig.
Szerintem csak a magasabb de amugy is folosleges skill.
Ha két embernek van barter skillje az összegződik vagy csak a legmagasabb számít?
A muzeum legfokepp poen es utalas az elso reszre. (En utanaolvastam neten) Perception-t egyszer aktivalni kell h megjelenjen a kis feher kor a karakter korul es onnantol folyamatosan megy a sugarban. Ahogy no a skill ugy a sugar is.
Arra már nem volt pénzem, későn vettem észre.
A robotnál a javítás után megjegyezte, hogy ennek ellenére sem fog működni. Asszem. XP lootolásra jó. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2018.05.19. 19:56:29
A Famas nem rossz, de az M16 még durvább és kb. hasonló időben megszerezhető. A heavy fegyvereket pedig jobb elfelejteni, mindegyik durván eszi a lőszert és nem előnyösebb egy modolt jó távolra ellövő AR-nél.
szerk.: A Per. passzívan megy. A múzeum inkább poén, ezt-azt lehet lootolni ha jól emlékszem. A robot lehet hogy bugos. Utoljára szerkesztette: broman191, 2018.05.19. 19:19:35
Hát én vettem egy mesterlövészt és egy FAMAS-t. Jól szét is csaptam az 5 badgert. Anyagilag csak ott nem érte meg, de összességében igen. A BREN tűzereje sem rossz, de úgy eszi a lőszert, hogy inkább leteszem, csak végszükség esetén veszem elő. Nincs elég eltérő fegyverem jelenleg.
Továbbra is tetszik eddig.
A perception skillt mindig aktíválni kell vagy passzívan is megy? A musemban egyes tárgyakat nem lehet ellopni? :) Megjavítani megjavítottam a robotot, XP jött, de ettől még nem használható. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2018.05.19. 19:13:55
Ja, mert hulladék fegyverek, átb4sz. :D Viszont a fegyver alkatrészekért nagyon jól fizet, abban nincs árverés. Fegyvert venni általában nem is érdemes, úgyis a legjobbakat lootolja az ember. Utoljára szerkesztette: broman191, 2018.05.19. 19:11:16
Bakker, ha tudtam volna, hogy lesz az üzletelő fickó a citadelben. Addigra nem maradt zsé, elvertem. Olyan cuccokat árul olyan áron, hogy csak pislogtam.
Találtam Manglert, odamentem, szétcsaptam őket... ..aztán a 4-es csoport után jött egy 5-ös. Úgy érzem szivat a játék...
Talán opcionális küldetés a piás farm megtisztítása, azt hiszem később is visszamehetsz. Indítsd a harcot a lehető legtávolabbról, a farm elejéről ahol az NPC-k vannak és lehetőleg úgy terelgesd a borzokat hogy 2-3 együtt legyen, akkor kapjanak RPG-vel és mindenféle robbanószerrel lehetőleg közös sebzési zónában. Utoljára szerkesztette: broman191, 2018.05.18. 16:34:09
Az első 3-as badger csoportnál használtam, le is gyaktam őket. A második 4-es csoportot nem tudom egyelőre halál nélkül leverni még dinamittal sem. Keresnem kell még Mangler-t. Három ember is sorozatlövő fegyverekkel operál - a FAMAS eszméletlenül durva - de még ez is kevés.
Ööö, pislogok. a honey badgerek iszonyatosan erősek...
A rakétavetők egyszerhasználatosak, elvileg a demo skillel növekszik a sebzésük és csak a célpont láthatósága az elsütésük kritériuma és persze megfelelő mennyiségű AP, lehet hogy túl magas volt az AP igénye, megeshet bizonyos erős fegyvereknél a játék viszonylag korai szakaszában hogy egyetlen elsütéshez sincs elég AP-ja még a karinak, így gyakorlatilag elővétel után használhatatlan.
ui.: Ja, 7 AP igénye van mindegyiknek, esetleg még pár sniper ilyen durva, ott 8 AP is van...link. Utoljára szerkesztette: broman191, 2018.05.17. 17:40:30
Világtérképen még csak oázisokat találtam, csak ebből gondoltam, hogy ott is lehet, hogy felbukkan ez-az. A perception skill hozta elő talán a fertőzést terjesztő fickó naplóját vagy mit az ágya környékén. Asszem... Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2018.05.17. 11:52:21
Emlekeim szerint a rokettakhoz nem kell skill de egyszerhasznalatos cuccok csak. Azert huzosabb helyeken igencsak jol johet de celszeru tartalekolni.
Perception: igen, van amit alacsony skillel nem vesz eszre akkor se ha a koron belule kerul. Nem kell eszetlenul gyorsan fejleszteni, eleg csak fokozatosan h ne lepj aknara. Ha a vilagterkepen utazol akkor nem aktiv csak az outdoorsman. Ha ott a felszedheto extrakra gondolsz akkor azok fix helyen vannak.
Meg már két rakétaindítót is találtam, de lőszer nincs hozzá. (Úgy néz ki, mint vállról indítható rakéta.) Ehhez milyen lőszer kell? Vagy egyszerhasználatos cucc? Az ember azért nem tudta használni, mert nem volt hozzá skillje?
Na, az AG center után azért a felsálázott szörnyek azért már nagyobb kihívást jelentenek. Ott érzem gyengének a karaktereket, hogy valahogy állandóan szarul jön ki a sorrend egy körön belül. Viszont egyre több fegyvert tudok használni már.
A perception működése nem egészen világos. Vannak olyan lootcrate-k vagy objektumok, amik nem ugranak fel alacsony értéknél? Ez a térképen való mozgáskor is számít? Vagy ott csak outdoorsman skill van?
Ja, a beépített synth doki nagy g3ci volt, savescumolásért kiáltó helyzet volt nálam is. Supreme jerk fokozaton még a sebzések is durvábban alakultak, képzelheted...de úgy ütött igazán, hogy majdnem otthagyta a fogát mindenki, úgy ment a szaladgálás és a majd' teljesen kivérzett csapattagok felélesztgetése és összefércelése amint ki lett végezve az ellen, végül teljes maradt a létszám. Nem lesz rendszer az ilyen esetekből szerencsére...a fejlesztők a játék első pár órájának tartalmával szinte akaratlanul is mindent megtettek azért, hogy a nem elég hardcore arcokat eltántorítsák a folytatástól és előidézzék a shift+delt... :)
a citadel-ben az egyik "boltos" veszi őket lényegesen jobb áron... ezen felül annyi értelme van, hogy szétszedve kevesebb a súlya és nem kell 60x fordulni , hogy eladd..
és igen, a toaster repair-ral tudsz kiszedni tárgyakat a toasterből, amiket bizonyos NPC-k keresnek.. olyan húdesokelőny-t nem vesztesz rajt, ha nem gyúrsz rá és hagyod a fenébe
Nem. Szimplán arra, hogy az áruló doki mit művel. Nem is volt mindenki full hp-ban. Az első körbe kinyíta angelát és a gyógyítót. A második köben a másik gyógyítót. Reload... Felgyógyítás mindenki maxra, megint kiszedi a gyógyítót. Reload. Ok, akkocs csak angela megy közel. Eszméletlenre lövi. Sebaj. Odabaszok egy dinamitot és sniper backshot és a többiek így 2 kör alatt leverték.
Csak ez ebben a formában agyatlan szivatás, nem több.
Toasterből kiszedés az a toaster repair? Olyan skillem nincs, ezért még nem került erre sor.
A fegyverek szétszedését sem értem. Eddig egy fegyverrel csináltam meg és az alkatrészek eladása messze kevesebbet ért, mint a fegyver eladása... Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2018.05.16. 09:21:44
A főbb területeken kihozható végkifejletek listája, spoiler nyilván, inkább csak azt nézd meg amivel végeztél... :) Szinte kizárt hogy valaki mindegyikre gondoljon egyetlen végigjátszás során, de minél több NPC-vel beszélve és ráérezve a helyzetekre plusz a megfelelő skillek birtokában ki lehet hozni általában a legjobb megoldásokat. Utoljára szerkesztette: broman191, 2018.05.15. 18:46:38
Ami gyakran előforduló szemét, azt eladhatod nyugodtan, ami pedig ritkaságnak tűnik - főleg toasterekből bányászott fura vackok - érdemes megtartani, nem tudhatod hogy éppen hol kinek lesz rá szüksége, sokszor különböző félreeső helyeken található NPC-kkel beszélgetve derül csak ki...ha jól emlékszem akkor még olyan dolog is van, amit Arizónában szedhetsz fel és majd csak LA-ben lesz haszna...persze mindez opcionális fun. 1000 pénz pedig később kb. egy töltény bevásárlás lesz, érdemes több tízezret összeszedni még Arizónában fegyverek szétberhelésével, mert LA elég kemény váltás lesz.
Az első végigjátszás alkalmával sokmindet nem tudhatsz és nem feltétlen fognak mindig úgy alakulni a dolgok ahogy szeretnéd. A Rail Nomads konfliktus különösen trükkös és nagyon könnyen elbukható a legjobb végkifejlet már a területre lépés első 5 percében, ami akkor még nem lesz egyértelmű, mert nem tudod hogy ki-mi-merre-hány óra... :) Egyébként minden nagyobb közösség konfliktusa elég gazdagon megalkotott, szövevényes, számos apróbb szembenállással, egyéni motivációkkal, nagyon észnél kell lenni hogy a különböző helyzetekben milyen döntéseket hozunk. LA-ben pedig Hollywood lesz Rail Nomads-szerűen komplex és egy-két döntésen könnyen elbukható szívás. Többek között, kinek mi, a többi sem olyan egyszerű... ^^ Legalábbis a legjobbnak tekinthető végkifejlet szempontjából. Gonosz karival viszont minden nagyon könnyű, a szenvedős sztorikat többnyire nem tudomány kihozni... Az AG Center vs. Highpool dilemma viszont egyszeri, ilyen kaliberű egyik vagy másik és egy helyszín komplett world state-jét nem látó választás már nem lesz több. Persze az sem volt véletlen egybeesés.
Én a bétát kezdtem először tolni anno, aztán amint megjelent a relatíve kész kiadás végigjátszottam egyszer, később pedig a DC kiadást mint Andule. A második végigjátszásom lett az igazi, amelynek eredményeivel inkább azonosulni tudtam, persze sokmindent tudtam már akkorra, supreme jerk nehézséghez nem is ártott, szinte időgépes csaló voltam. :)
Elosztható attribute pontokat x szintenként utólag is kapsz, így ha nagyon nem rontottad el, akkor nem nagy érvágás hogy nem a legoptimálisabb karikkal kezdtél, utólag korrigálhatod valamelyest...meg tápolni is lehet a sok random encounterrel, főleg LA-ben. Amint 6 tagú a csapat legalább 2 assault, 2 sniper + mondjuk 1 SMG, 1 Shotis felépítéssel nem lehet nagyon mellélőni. Másodlagos fegyvernek pedig pisztolyok ugye, melee karinak melee akármi, lehetőleg az AP kerethez illesztve, hogy akár egy körben elsülhessen az elsődleges és másodlagos fegyver is. Ezért nem kell minden karinál feltétlen a legerősebb aktuálisan elővehető fegyverekre gyúrni, legalábbis másodlagosnál nem érdemes, ha az AP nem adná ki, gyengébbel viszont igen. A 100 lőszer per aktív fegyver per kari egészen jó szint és lehetőleg ne egyezzen az elsődleges és másodlagos fegyver kalibere. Vicces helyzetek tudnak kijönni belőle, ha egyszerre kezd kattogni a harcban mindkettő. Később a .50 sniper töltényt mindenképp fel kell majd tankolni időnként, azt ritkán lehet lootolni. 5.56-ból, 9mm-ből, shoti skulóból általában lesz rengeteg.
Angela kivételével minden más companion veled maradhat a végéig, bár *spoiler* a végső harcra nem ajánlott synth alkatrészekkel tuningolt karikat vinni, mert kellemelten meglepetés érhet. Tehát Rose és Lexicanum felejtős, LA-ben érdemes felvenni akit csak lehet.
Mire gondolsz? Rose önfejű akcióira harc közben? :) Néha elég jól kiadják az ilyen húzások, kezdetben sokszor Angela sem fog tisztelni és ő is néha a saját kezébe veszi a döntéseit. Később persze problémás lehet ha a csapattagok sorban nem képesek kezelhetőek maradni és borítják a jól alakuló taktikát, így érdemes a leadership skillt tápolni, hogy komolyan vegyenek. Egészen realisztikus és szórakoztató is hogy ezt implementálták. :)
ha jol remlik bizonyos teruleteken csak adott "szintu" cuccokat talalhatsz igy siman van h 3-4 toltesig is ugyanazt adja be loot-nak de ettol meg randomizalt sajnos. a toltenynel meg pont errol beszeltem h az eleje ilyen nyogvenyelos aztan mar nem kell tulfilozni azt sem.
Én eddig sok helyen fix lootot láttam, visszatöltés után tökugyanaz volt egy rakás ládában. Most nem vettem még lőszert, de az 5.56-ból egy ideig semi nem volt most van vagy 50. Pisztolylőszerből vagy 100, és energy cell is 70 felett. Shotgunból úgy 30. Ez az eddigi harcok alapján iszonyatosan sok, ahol az szörnyek felét néha Angela csapta le franciakulccsal.
A vegkifejletek tudnak valtozni annak fenyeben h mennyire emlekszel arra milyen Ass skill kell h kihozd a legjobb befejezest. Ergo rogton az elso vegigjatszas utan sztem nem eri meg nekiallni ujra. En anno elkezdtem meg a simat majd kb evvel, masfel evvel kesobb a DC-t es bar masodjara sokkal konyebben haladtam volt olyan quest aminek a vegen csak bamultam ki a fejembol h ezt hol sikerult felrevinnem mert h elsore siman kihoztam az optimalisat mig masodjara erosen olyan volt h "huhh sracok bocs, nagyon nem ezt akartam".
a penz az eleg erdekes dolog amugy mert az elso par kuldinel meg nagyon kell kolteni a skulora de utana ugye az beall egy szintre es nem problema ill. a jobb cuccokat altalaban lootolja az ember. sajna problemaja a jateknak h randomizalt loot van ergo ha az ember turelmes es tudja mit akar akkor savescummal megoldhatja maganak es egy izmosabb sniper/assault nagyon mas szintre tudja ropiteni a partit es az encountereket. (en mondjuk csak 3ik fokozaton toltam anno de ott egy ido utan csak annyi kellett h elore tudjak helyezkedni a csatahoz ill en nyissak egy fejessel a sniperrel)
ui: videot nem neztem meg mert baromi hosszu Utoljára szerkesztette: Andule, 2018.05.15. 17:40:25
Ja, meg bőven 1000 feletti zsém van a junk tárgyak eladásából. Nem költöttem el semmire egyelőre... Remélem nem adtam el semmit, amire később szükség lesz....
Kétszeri végigjátszásra nagyon eltérő történet bontakozik ki egyébként? Megéri kétszer végigtolni? A játékból a NWN féle szabad notepad gépelési lehetőség hiányzik. Egy rakás szereplő és dolog van, irkálhatok pappírra mindent...
Igazából eddig bénázhattan egy kicsit. Nem vettem észre a barlangban a leágazást, ahol volt a kereset anti fungi cucc egy rakás fegyverrel és mással, meg a végén is találtam sokat. Úszok a lőszerben és fegyverben, már csak skill kéne a használhathoz, de az is meglesz hamar.
Az viszont vicces, hogy a program az első quest item használatáig nem tudatosítja, hogy nem történik automatikusan a tárgyak használata több helyen, azóta próbálgatok mindent skillt és tárgyat mindenol, mert hátha...
Összességében eddig tetszik csak redundánsak a skillek, mert két kísérő karakter tud olyat, amit a saját indulóknak is megtanítottam... Persze azt meg nem tudhatom, hogy a dokinő és Angela meddig maradnak velem...
Igen, ez mind megy. Angela egyedül 3 db nyulat csapott agyon közelharcban és a fővezérem 3 kiss ass skilljével az öreg még kettőt szétlőtt. Ezek nélkül elég gázos lenne. Csak sajnos kettes ferőzöttek, köztük Angie is. Ha meg fognak pusztulni, akkor gáz lesz...
A mushroom barlangot kitakarítottam, de nem találtam meg amit kért a fenti nőci egyelőre... Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2018.05.14. 22:17:58
Az eleje ilyen, ha mindenkinek van egy teli tára harc előtt, az már ünnep. Ha van egy tartalék is, az már felfoghatatlan bőség... :D Amennyire lehetséges érdemes különféle lőszerekre támaszkodó fegyvereket használni, hogy mindenki támadóképes legyen, ha nem is a legerősebb fegyvereivel. Ha az elsődleges fegyvereknek nem jut töltény, akkor legalább pisztolya legyen mindenkinek, azt kevés AP felhasználásával is el lehet sütni, de később mozgás nélkül akár az elsődleges fegyvert + pisztolyt is egy támadás alatt. Angela a többiekhez képest nagyon OP, szóval ha más csapattag is használna egyező kaliberű fegyvert, inkább ne, használjon mást, úgyis sokszor csak lőszert pazarolnak és mellélőnek. Gondolom nem nagy titok, de lootolni kell mindenfelé amit csak tudsz az utolsó szabad kilóig és muszáj alapvető ellátmányt - töltényt, egügy dolgokat - vásárolni akár az utolsó fillérekből amikor lehetőség nyílik rá. Az AG Center elég nadrágszíj húzós, erőforrások tekintetében talán az a nehezebbik út, de a másik választásként Highpool is kemény, ott több a lőszer, viszont a raider ellenfelek lőnek is rád. A játék mikromenedzsment részét nem lehet megkerülni a nehézségtől függetlenül, a harcok között érdemes elturkálni a felszerelések között és felkészülni a következő összecsapásra, valamint az opcionális harcokat jobb hanyagolni. Később kevésbé lesz gond a lőszerhiány, de a nagyobb túrák előtt mindig fel kell tankolni, menet közben nem feltétlen lesz mindig megfelelő típusú és mennyiségű lootolható lőszer és egügy felszerelés.
ui.: Ha nagyon szükséges lenne, a harcok közben is lehet a csapattársak eszköztárából átadni egymásnak egügy dolgokat, fegyvert, gránátot, töltényt, persze elővenni, tárazni külön AP felhasználás lesz. Utoljára szerkesztette: broman191, 2018.05.14. 20:40:51
Egyelőre haladok, de kezd kritikus lenni a lőszer és közelharc fegyver sincs csak angelának, ha spórolnik kell. Nélküle már régen újra kellett volna kezdeni...
Nem értem. Van antibiotikumom és surgeon képességes embernél van de a pod infectiont nem távolítja el... Nem is engedi használni. Vagy a pod infection az nem betegség..? Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2018.05.14. 19:22:29
Mert Unity motor... o.0 Az új BattleTech is tud 'csodákat' produkálni bőven az ajánlott gépigény felett is, látszólag mindegy hogy milyen veterán fejlesztőcsapat használja, a végeredmény általában felemás... Utoljára szerkesztette: broman191, 2018.05.13. 11:57:15
Eddig tetszik, bár túl messze nem jutottam, az Ag centerben mentem le egy szinttel lejebb. Az viszont rejtély, hogy egy bivalyerős gépen miért szaggatt, mint állat...
A karakterek ikonján a jobb felső sarokban van egy kis fehér kereszt. Azt mit jelent? Nem magyarázza meg sehol...
A csak harcos felépítés hosszútávon nem célszerű, egy idő után úgyis mindenki értékelhető harcos lesz. Az játék elején fel kell venni Angela-t, ő sokkal jobb harcos a kiinduló karaktereknél, bár csak a börtönig marad a csapatban, de addig hasznos senior babysitter tud lenni és az alapcsapat is lényegesen kompetensebb lesz azon a ponton. :) A harcos skillekből az AR + pisztoly kombó a legjobban használható szerintem, valamint sniper + pisztoly, közelharcosom nem is volt. A játék végére talán 2 AR, 2 sniper, 1 SMG, 1 shotis felállással toltam. Tudás skillekből nem fogsz tudni optimálisan építkezni, ha csak 2 emberre bontod le őket, folyamatosan skill pont hiányban leszel. Szóval...
Ha az AG Centerbe mész a segélyhíváskor, akkor a Medic és Surgeon ki is lesz pipálva Rose felvételével, a többi skillt pedig le lehet osztani másoknak kettesével. Én csak a harcos skilleket fejlesztettem a skill pontokat előre elosztva, úgy hogy maradjon másra is és csak akkor tettem tudás skillre, amikor szükségem is volt rá. A Demo és Alarm Disarming különösen fontos, a Lockpicking és Safecracking sem csak opcionális looter skill, a magas Computer Science segítségével pedig a játék későbbi szakaszában a legyengített robotokat az oldalunkra állíthatjuk. A Mechanical Repair többnyire mellékküldetésekhez szükséges. A Toaster Repair hasonlóképpen.
General Skills
Animal Whisperer Brute Force Barter Hard Ass Kiss Ass Leadership Outdoorsman Perception Smart Ass Weaponsmithing
Az Animal Whisperer nagyon elvétve szükséges, csak 2 mellékküldetés rémlik, amihez elengedhetetlen, sokáig alacsony szinten tartható. A Brute Force időnként helyettesíteni tudja a Lockpickinget, bizonyos helyeken pedig a gránátos/RPG-s robbantás is az alternatívája tud lenni, nem a legszükségesebb skill. A barter szintén nem létszükséglet, főleg ha lootolsz mindenfelé és ritkán vásárolsz. A 3 Ass skillt érdemes 3 különböző emberre leosztani és szükség szerint fejleszteni őket, számos fősztori küldetés pozitív végkifejletéhez szükségesek, csak egyfélére tenni hiba, az NPC-k sokfélék, mindenki másból ért. Az Outdoorsman sem a legfontosabb, ha mellékküldetés teljesítéséhez szükséges mehet rá pár pont. A Leadership és Perception különösen fontos a vezető point man karinknak, a Leadership a harcok során hasznos, a Perception pedig a különböző csapdák, aknák és a világban egyébként nehezen észrevehető hasznos tárgyak/lehetőségek felfedezéséhez járul hozzá. Az utóbbiakat jellemzően a skill fejlesztése nélkül, pusztán az egér kurzorral nézelődve is ki lehet mutatni, de ha nem szkennel folyamatosan az ember manuálisan, akkor a megfelelő szintű Perception nélkül sokminden felett el lehet siklani. A Weaponsmithing segítségével a játék korai szakaszában Barter skill nélkül is jelentős vagyonra lehet szert tenni az egyébként szinte semmit sem érő gyenge fegyverek alkatrészekre bontásával és Ranger központban szinte aranyáras eladásával - érdemes Angela-nak kiszervezni, szép summát tud összehozni a csapatnak amíg velünk van és a többiek fejlődhetnek fontosabb skillekre. Valamint minél magasabb a szintje, annál hasznosabb kiegészítőket lehet a fegyverekre tenni és a fegyverek lebontásából nyerni. Utoljára szerkesztette: broman191, 2018.05.12. 14:18:32
Az újraindulásnál akkor most már látom, hogy kelleni fog úgymond "specialista". Kell, aki jól tud dumálni és kell egy "szaki", aki javít, bombát hatástalanít, lockpikcel, meg ilyesmi. A másik kettő meg full harcos. Legalábbis ezt tervezem.
Rookie: Healing at Level up: Yes Healing over time: Yes Damage dealt: >100% (?) Damage suffered: <100% (?)
Seasoned: Healing at Level up: Yes Healing over time: No (?) Damage dealt: 100% Damage suffered: 100%
Ranger: Healing at Level up: No Healing over time: No Damage dealt: 67% Damage suffered: 150%
Supreme Jerk: Healing at Level up: No Healing over time: No Damage dealt: 50% Damage suffered: 200%
A "seasoned" nehézség lényegében a mainstreamnek szánt opció, azzal nem lehet gondod, ha kiismerted a játék harcrendszerét. Másfél óra után újrakezdeni nem nagy érvágás, több tíz órás játékról van szó, nem érdemes elrontani a kezdést, a harc nehézségétől függetlenül, mivel minden más mikromenedzsment elem marad ugyanaz, legfeljebb pénzügyileg nagyobb mozgástered lesz ha nem sérülsz annyit és nem kell rengeteg muníciót ereszteni az ellenekbe... :) Ha fedezékben vannak, akkor érdemes lehet flankelni a fedezék bónusz kiküszöbölése miatt, egyébként nyílt terepen úgy rémlik hogy sok értelme nincs. Van lehetőség különböző testrészekre célzásra is különféle előnyökért megfelelő harci skillekkel, de a játék elején ugye az is siker ha egyáltalán betalálnak a golyók a célponton akárhová...sőt még az is ünnep lehet, ha a csapat jobban felszerelt fele betalál minden körben, aki pedig nem adott, legalább ne is kapjon... :)
A 2. nehézségi szint elég, ha csak élvezni akarom a gammát? A 3. szinten indítottam, de most már látva, hogy a skill és egybek hogyan mennek asszem újrakezdem. Mondjuk van benne 1,5 órám eddig.
A páncél minden irányba azonos? A flankelésnek van pozitív hatása az XCOM-hoz hasonlóan?
A supreme jerk tapasztalataim alapján a helyedben nem hagynék meghalni senkit és gyakran mentve savescumolnék szükség szerint, mivel minden szerencsétlen helyzetben elesett társ egy később potenciálisan megoldhatatlan feladatot, járhatatlan mellékutat, elérhetetlen pozitív küldetés végkifejletet jelent - emberbarát csapattal kifejezetten - mivel nem tudhatod, hogy mondjuk 10 órával később itt-ott milyen és mekkora szintű képességekre lesz szükséged, amelyre éppen egyetlen emberednek sem lesz megfelelő szintjű skillje, sem szabadon elkölthető képesség pontja, hogy hirtelen a nulláról felhúzz valakit, mivel addig örültél, hogy más képességekre költve pont kiadta optimálisan a játékmenet. A játék eleje ezért nagy szívás, hogy akármennyire is átgondoltan hoztad is össze a csapatodat, gyenge leszel harcosként, gyenge leszel különféle problémamegoldóként és meg kell találnod a járható középutat a harcos skillek és problémamegoldó skillek fejlesztése között. Az utóbbihoz pedig nélkülözhetetlen a minél hamarabb minél több csapattag megléte, hogy mindenki megfelelő ütemben tudjon fejlődni a maga szerepében. A béka egyébként nem is a legnagyobb g3ci, szerintem a critterek közül a hatalmas méhészborz viszi a prímet a rengeteg HP-jával és elég nagy sebzésével...a skorpiós pia farm megtisztítására éves távlatból is emlékszem, mekkora szívás volt és mennyit számított az, hogy pontosan milyen területen kezdeményeztem a harcot. Érdemes mindig mindenhol távolról kezdeni a mesterlövésszel, aztán amíg jönnek az ellenek feléd lehet őket fokozatosan gyengíteni, közelharcos elleneknél különösebb kockázat nélkül. A békát különösen nem szabad közel engedni, mert hamar elnyelveli a fegyveredet, aztán ha éppen a legjobban sebző embereddel tette meg, rögtön jelentősen megnehezítette/ellehetetlenítette a harcodat... Utoljára szerkesztette: broman191, 2018.05.11. 17:44:23
Hat, az attol fugg, hogy mihez ertett. Szinte barkit le tudsz cserelni / barki meg is halhat menet kozben, de azert csak ovatosan a vesztesegekkel... :)
Annyiban elony, ha az elejen hal meg vki es veszel fel uj embert, hogy az veled egyutt fog fejlodni es nem fog "lemaradni", ellentetben azokkal, akiket magas szintu partyba toborzol. Amig te kalandozol, a felveheto/toborozhato emberek nem fejlodnek, igy lesz nemi tudaskulonbseg a party es a csatlakozo ember kozott. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2018.05.11. 13:48:08
Hat, ez a jatek ilyen :) Reload, majd uj taktikat valasztva, felkeszulve es esetleg atgondolva a "szerepeket" menni fog altalaban minden osszecsapas, amelyben elsore elpicsazzak a partydat. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2018.05.11. 09:11:33
Huh, elég régi mind, kár hogy nem túl népszerű a műfaj, de hogy újabbak is legyenek említve, az X-COM-szerű vonalon érkezik az éven a Mutant Year Zero és a Phoenix Point, mindkettő ígéretesnek tűnik, hiánypótlóak a Wasteland 3-ig. :) Utoljára szerkesztette: broman191, 2018.04.21. 17:56:06
Rendben! Akkor itt volna pár: Marauder Egy poszt apokaliptikus orosz/ukrán világban játszódó taktikai rpg. Sokfajta fegyver és nagyon jó taktikai lehetőségek. 7,62 Hard Life Egy dzsungeles diktatórikusnak ható környezetben lévő taktikai rpg. fegyver őrülteknek ajánlott. Nem fps játék, de tisztítani kell a fegyvert és külön kell a lőszert a tárakba rakni mielőtt azt használhatnád meg hasonló apróságok. Nem könnyű játék, de érdemes rászánni egy kis időt.
Silent Storm Gold Edition Ez egy ww2-es rpg. Lehet oldalt is választani. Pénzt kell gyűjteni küldetésekből és a pályán, ellenfelektől elszedett tárgyakból. Van karakterfejlődés és sokféle fegyver van benne. Kicsit letisztult és lassú, de kis időt, ha rászán az ember nagyon élvezetes tud lenni.
Hirtelen ezek jutottak eszembe. Remélem lesz olyan aki talál benne olyat amit még nem látott és örömét leli benne.
hi. sajnos nem játszottam semmilyen hasonló játékkal...xcom,fallout...ennek viszont nagyon megtetszett az atmoszférája. közben fordítgattam a szöveget,így nagyjából ki tudtam hámozni a történetet...kell az angol hozzá erősen,de legalább gyakoroltam a nyelvet,meg tanultam is...ha jól emlékszem az intelligent-et úgy állítottam be,h 4 pontokat kapjak fejlődéskor...a kettő nem lesz elég csak arra,h végig kínlódás legyen a játék...az elején nagyon oda kell figyelni a mozgásokra,poziciókra,sérülésekre,mert hamar újra kell kezdeni az egészet...üdv.
A történetben a Falloutok vannak a legközelebb, ami nem véletlen, ugye Brian Fargo a Fallout 1 producere volt anno. A harci része legalább annyira addiktív körökre osztott megoldás mint az X-Com-ok esetében és hasonlóképpen szívás érvényesülni a kezdetben gyenge karakterekkel...és ha elhaláloznának elég korlátozott számban kapsz helyettük egy-egy utánpótlást itt-ott a történet folyamán, nem lehet folyamatosan igényelni őket a központból mint az utóbbi X-Com játékokban. Érdemes is gyakran menteni, mert pótolhatatlan érvágás egy-egy jobb ember elvesztése, nagyon át kell gondolni a különböző karakterek specializálódási irányait, hogy a világban felmerülő mindenféle problémára megfelelő megoldást tudj adni. Rengeteg időt el lehet és kell is tölteni a csapat különféle erőforrásainak mikromenedzselésével, sok játékos kritizálta is ezt, így a 3. részre pörgősebb gameplay dizájnt ígérnek...vitathatatlanul rétegjáték, de akinek átjön az íze, nem ereszti egyhamar... :)
ui.: ...és ahogyan előttem is írták, a minél erősebb angol nyelvtudás melegen ajánlott hozzá, legalább középfok környéke. Utoljára szerkesztette: broman191, 2018.04.01. 00:00:29