Nem is akaszthatta volna ki a fő szálat, mert ez csak egy mellékes kis epizód, nincs köze a tényleges sztorihoz. Nem kell tehát aggódni semmilyen feladat miatt, mert semmi nem tudja megakasztani a faék egyszerűségű tényleges történeti szálat. Elrontani lehetetlen, mert ha nem akaródzik sikerülni valami, egyszerűen csak halomra kell lőni mindenkit és máris elérhető lesz a cél/továbbjutás/rádiózás/cucc szerzés.
prison területen alig mászkáltam, jóformán megadtam a kegyelemdöfést a csajnak, beszéltem az elzárkózott fémgyűjtővel meg megjavítottam a kutat.. random encounterben elintéztem pár RSM tagot, de ott helyben egyet sem, s már kiirtották a környéket..hát mondom jó, ha így is-úgy is megy a gyilok, akkor mindegy, visszatöltöttem mentést damonta rádió megszerelése előtti részre, és trükközni próbáltam..
még a hirigelésük előtt visszamentem, tehát a rádiót nem javítottam meg, de megvolt a robothoz az alkatrész.. még nem is volt szó a rádióban arról, hogy megzakkantak volna... még élt a nép visszatértemkor, kiiktattam hát a gépágyúkat a robival, bevettem Chisel-t, aki amúgy nem az állandó csapattagok számát gyarapítja, és hősi önfeláldozást elkövetve lehetőséget adott a többi emberemnek ahhoz, hogy beszlalomozzanak az aknamezőn... skorpikat szépen kiirtottam, de kifelé menet a völgyben már ott várt a "fogadóbizottság", az emberek meg lemészárolva.. minden esetre a log szerint Danforth ki lett iktatva, és a citadellában is ez alapján fogadtak.. ezek után mentem csak el Damontába megjavítani a rádiót... utána meg jött a szokásos rádióüzenet, hogy begőzölt a börtönnép, nézzek körül, hogy wtf van.. hát mondom magamban, azokat már lerendeztem, de nézzünk vissza.. minden úgy volt, ahogy hagytam, élő ember nem volt a környéken.. (még Jobe is eltűnt..) kicsit meg is ijedtem, hogy a log szerint nekem itt rendet kéne tennem, de hát hogyan, ha mindenki halott, végül szerencsére nem akasztotta ki a főszálat, a citadellába visszamenve már mehettem a helikopterhez..
Valaki elkezdte már fordítani a játékot vagy tervezi elkezdeni?
Nem biztos, hogy a helyzet a patch felrakása után javulni fog, mert nem minden javítás aktiválódik ha már meglévő mentést használsz. Ahhoz hogy tényleg minden változás rendesen működjön, jobb új játékot kezdeni. Amiatt meg ne emészd magad hogy megölsz RSM tagot. Szinte lehetetlen elérni hogy ne krepáljon be a népesség a Prison környékén. Majd települnek oda új lakosok később (a játék vége után a sztori szerint).
Mindenesetre abból baj sosem lehet, ha a legfrissebb változattal játszol, tehát a frissítéstől ne tartson vissza semmi. :)
Nem mellesleg az sem gond ha a mutánsokat elintézed, mivel a sztoriban semmi szerepük nincs. Csak azért mentél el Darwin-ba, hogy a dokinak gyógyszert szerezz. Ezzel ki is merült a helyszín szerepe az egész játékra. Utoljára szerkesztette: SaGa Jr, 2014.10.25. 19:13:00
Köszi! Mondjuk elég rossz, hogy encounterek előtt nem írja ki, hogy milyen banditákról van szó. Ha előre tudom, akkor a "szégyen a futás de hasznos" elvet követem. Legalább ötször visszatöltöttem, mindig ugyanaz lett a vége. Azt hiszem felrakom a legújabb patchet és visszatérek egy korábbi mentéshez.
Lesz bizony. Beleszámít a nem ölhetsz meg RSM tagokat kitételbe.
Valószínűleg egy hibába futottál bele, vagy mégis rossz válaszra nyomtál rá ha megtámadott. Amennyiben csak ő volt a támadó és a társai nem, akkor egyértelműen hibáról van szó. Töltsd vissza az állást és próbáld újra. Az nem oszt nem szoroz hogy mennyi társát nyírod ki. Ha likvidálod az egész galerit akkor felkapja a vizet majd megnyugszik azonnal. De teljesen vértelenül is elrendezhető a probléma, csak a zárt ajtón kell bemenni nem a könnyen nyithatón és simán körbemész az alácsapdázott részen, átmész az ágyúkkal védett gyermeteg mutáns szobáján és végül a szellőzőn, majd egy emberrel odafutsz a géphez és elindítod, onnantól mindenki haver odalent. Viszont érdekes módon a párbeszéd során mégis úgy veszi a program, hogy öltél mutánst lent még akkor is ha nem. Hibás lehet a script ami a megfelelő szöveget indítaná...
Sziasztok! Nagyon jó kis játék, tiszta Fallout 2 fíling. :) Végigolvastam az összes posztot, azonban lenne két kérdésem a szakavatottaktól. Random encounter során összefutottam red scorpions bandatagokkal, akiket likvidáltam. Ennek lesz hatása Prison lakosságára? A másik, Darwin falucskában minimális áldozatszám (csak az első teremben öltem meg őket) mellett elindítottam a purificationt, aztán visszatérve beszéltem Jannal, megadta a Shrine koordinátáit, én megígértem, hogy nem beszélek senkinek, aztán a párbeszéd végén mégis megtámadott. Ez lehet bug? Csak ő volt ellenséges (piros kör) a cimbiei zöld körrel voltak ellátva.
Sziasztok! Olyan gondom van, hogy az elején beszerváltam Aberforth-ot, a kecskét a csapatba. Adott 4/3 karakternek + awernest ami jó, aztán véletlenül meghalt szegény, de két kariról nem tűnt el az effect. Ez még nem is lenne baj, mert +módosító, de highpoolban találtam egy kutyát ami -módosított adott, leadtam a gazdinak, de továbbra is megmarad a két karakteremen. Akinél van az animalwhisper arról eltűnik.!
Amúgy tetszik a játék, még csak Highpoolban járok. Az nagyon tetszett, hogy mikor a "Radio Toweres" első pályán beszéltem a raiderekkel, adott egy opciót, azt hiszem a kiss ass volt, hogy Vargas szívesen látná őket Ranger ként. Meg is indultak és visszatérve a Citadelbe ott ugrabugrálnak lelkesen! :D
Dokin kívül semmivel. Illetve ez talán idővel, hosszú idő múlva, elmúlik magától is. Van pár hatás amit vagy azonnal gyógyítasz dokival és megfelelő ketyerével avagy magától elmúlik jó sokára.
Junk-ot elég sok kereskedőnél el lehet passzolni. Ezek általában a nem célirányos készletű kereskedők. Tehát például fegyverkereskedőnek vagy dokinak, netán robbanóanyagokra specializált árusnak nem tudsz akármit eladni, de utazó kereskedőnek, általános kereskedőknek igen. Csak válts át a junk-okra mikor épp csereberélsz vagy hagyd a fenébe a gyűjtögetésüket és cipelésüket. Annyi pénzt nem hoznak. A nagy lóvé nem bennük van hanem, a fegyverekben és lőszerben. Illetve míg Arizonában vagy, addig a fájdalomcsillapítók, a szar (shit) és a weapon parts ami a megfelelő személynek eladva sok zsozsót hoz. Itt megszedheted magad annyira, hogy LA-ben már ne kelljen a pénzzel foglalkoznod (odaát meg a fegyvereket és lőszert veszed fel és adod el).
nem vagyok benne biztos, hogy mire gondolsz.. vannak a junk tárgyak, amit megvesznek a kereskedők, legalábbis a legtöbb, 1-2 olyan van, aki nem vesz meg mást (pl orvosok), van is egy külön gomb neki trade-kor bal lent, hogy sell al junk item..
a másik a scrap.. az lényegébe a pénz. ahhoz nem kell külön kereskedő, az a fizető eszköz, és nem látszik az inventory-ban külön, csak amikor felveszed ládából..
Ami kacatnak van feltüntetve azt valahol el lehet adni? Mert amúgy pénzbeli értéke van, csak én még nem találtam kereskedőt, aki ezeket a lim-lomokat megvenné. Másik: agyrázkódást mivel lehet gyógyítani dokin kívül?
Ag Center-ben már csak a rádióadó aktiválása van feladatként aktív, de nem sikerül semmilyen képességgel sem aktiválnom. Mit kell ott pontosan csinálni? Szükséges hozzá valamilyen spéci dolog?
Party slot-ba kerül, nem egyénileg kell felpakolni a srácokra. Vagy veszel egy alap típust a ranger citadel-ben, ami csak a 2-es szintig véd (viszont már Arizona területén is van elég sok 3-as és 4-es szintű sugárzás), vagy szépen csinálod a fő sztorivonalat és mikor elküldenek téged a prison-ba infóért akkor a prison külterületén, az első területen, lévő Red nevű fickótól megtudhatod honnan szerezhetsz jobb ruhát. Elmész a ruciért és máris lesz egy 4-es szintű védelme a csapatodnak amint felpakolod rájuk. Addig felesleges mindenfelé csámpáskodni ahol sugárzás van. Amennyiben meg a rádióadót aktiváltad már AG Center-ben vagy Highpool-ban, akkor meg úgyis hazahívnak a citadel-be és ott kapod a további feladatot, ami a "húzd el a csíkot a prison-ba infót szerezni" feladat lesz.
Csak a tisztánlátás végett és hogy ne ragadjon a te fejedben meg a hibás kifejezés (meg hátha egyszer jól jön ez a tudás valami eszmecserében) olyan, hogy sugárfertőzés mint jelenség nem is létezik. Sugárbetegség van. Csak valami nagyon hülye régen ráakasztotta a fertőzés szót erre a jelenségre, pánikkeltőnek jó meg riogatni, holott köze nincs hozzá. A fertőzést nem tud okozni a sugárzás. Megbetegíteni tud, sugárbetegség létezik, de sugárfertőzés az nem. Utoljára szerkesztette: SaGa Jr, 2014.10.24. 09:42:49
Könnyű fokozaton játszok :P Csak azt hittem olyan, mint a Falloutban vagy a Stalkerben, hogy sugárfertőzést kap, és speciális gyógyszerrel kell semlegesíteni. De akkor ezek szerint ebben nincs ilyen.
Akkor viszont ki lehet játszani ezt, ha előtte az inventoryba rakom a ruhákat, nem??? :D Mondjuk nem tudom, de szerintem biztos nem lenne pénzem spec ruhára 6 emberre. Hol lehet olyat venni vagy tömegesen találni? Idáig csak katonai mellénnyel találkoztam.
Én úgy emlékszem azt mondta a csóka, hogy ugyanazt a minőséget adja, csak olcsóbban. Aztán csata közben látom 98%-os a valószínűsége, hogy beragad :D
Kiegészítő komolyan hosszú játékmenettel. Fallout.New.Vegas.Ultimate.Edition Official DLCs included (all optional in disc 2): *Dead Money *Honest Hearts *Old World Blues *Lonesome Road *Gun Runners' Arsenal *Courier's Stash Caravan Pack Classic Pack Mercenary Pack Tribal Pack
Nem tudsz. Tessék felkapni sugárvédelmi ruhát és lehet menni. Persze ha könnyű fokozaton játszol akkor simán is begyalogolhat a csapatod, sérülni fognak, és ha sokáig ott vannak meg is halnak, de ennyi. Ja meg jó eséllyel bukod a rajtuk lévő ruhákat is. :)
Átverés alatt mit értesz? Ha elfogadtad a kapitány szobája előtti teremben tartózkodó olcsójános ajánlatát, akkor nem lettél átverve. Ő előre elmondta, hogy olcsó (tehát vacak) cuccokat árusít. Csak beszélj a kapitánnyal és add fel őt (már a suttyomban kereskedő ranger-t), azt inkább "vásárolj" Captain Mercaptan kisasszonytól.
Ami van AG center alatt megfertőződött falu, oda be lehet jutni anélkül, hogy átmenjek a sugárfertőzött zónán? Vagy egyáltalán mi a következménye ha átmegyek egy ilyen részen? Amúgy jól átbaszott a fegyverekkel az egyik ranger :D
És ha tudnád, hogy abban a topikban is beszélgettünk tegnap... :)
A New vegasnál az a robotos kieg DLC vagy mod akar lenni? Utoljára szerkesztette: lammaer, 2014.10.23. 12:04:34
Lammaer és ha tudnád hogy SaGa segít a Legend of Grimlock fórumon is mindenbe :) De ha az nem jön be a fallout new vegas ban tedd fel a robotos kieget az jó nagy világ scifis beütéssel.
jó az új helyszín mert új arcok meg új powerup lehetőségek jöttek egyből, már kellettek is, itt jóval húzósabbak az ellenfelek
egyébként akinek van ideje, 5ös outdorrsman skillel prison meg ranger citadel között akinek van ideje szaladgálni sok xpt farmolhat mert én csak olyan encounterekkel találkoztam amiket 100%ban ki tudtam kerülni (normál fokozaton)
másk encounter tipus ami nagyon hasznos a kereskedő akinél orvosi cuccok vannak, ki kell őket nyírni és miénk minden
Amelyiket te arra érdemesnek tartod. Mindegyiknek vannak undorító dolgai, de mindegyik könnyedén magyarázható is. Mindnek megvan a maga célja és azt igyekszik elérni. Ez persze az életben maradás egy kegyetlen környezetben és mindenki megtesz a céljai elérése érdekében mindent. Ha akarod, mindenkit eltörölhetsz, vagy kiválaszthatsz neked látszólag szimpatikus csoportot akit segítve majd rájössz, valójában milyen undorítóak is tudnak lenni.
A játék történetének szempontjából semmi szerepe nincs egyik brancsnak sem. Egyik településnek sem. Kipurcanhat mindenki, te mégis probléma nélkül teljesítheted a feladatodat. A különféle frakciók és helyszínek egyetlen szerepe, hogy grind helyet biztosítsanak ahol fejlődhetsz és könnyebben teljesítheted majd a sztoriban elvégzendő valódi feladatodat , az egyetlent aminek tényleg van súlya és szerepe. LA területén a helyszínek szerepe kimerül a cat litter keresésben és majd a zeolite (vagy mi a rák) zsákok beszerzésében (ez utóbbiak ugyanott egy helyen megtalálhatóak kellő számban, ahol a rádiót is megleled majd Hollywood-ban). Igazából az egyetlen fontos hely LA-ben a déli 6-os sugárzó mezőn túli terület ahol lelőtték az előző brancs gépét. Az egész itteni ténykedés arról szól, hogy oda eljuss és kiderítsd mi a fene történt és előrébb léptessed a történetet.
(sárkánylovagnak címezte ugyan, de azért te is elolvashatod :) )
Speciel én félretettem a játékot miután átmentem LA-ba, valahogy ráuntam (tudom, eretnekség az utóbbi évtized legjobb PA címét csak így félretenni). Most inkább elővettem a fallout new vegast, jól megmoddolva, valahogy jobban adja a posztapokaliptikus érzést és számomr akciódúsabb :) Utoljára szerkesztette: lammaer, 2014.10.22. 09:08:20
és los angelesben melyik frakciónak érdemes segíteni? angel oracleben voltam még csak de érdekes egy bagázs, gods militia meg egy childkiller bagázs, gondolom őket érdemes eltüntetni a föld színéről :)
ha átrepülök los angelesbe meglesz valahol a ládám ami a raider citadelben van?
ha átrepülök los angelesbe meglesz valahol a ládám ami a raider citadelben van?
Régi motorosoknak mondom ha itt végeztetek kijött a Legend of Grimrock 2. Szintén nagy klasszikus
Öldöklés csak akkor lesz, ha a játék során kinyírsz akár csak egyetlen RSM tagot is, ha teljesíted a helyiek feladatainak bármelyikét avagy kiszabadítod valamelyik foglyukat vagy matatsz a záraikkal. Ha ezeket kihagyod és kizárólag Red-del beszélni mész oda egyenesen, akkor nem lesz gondjuk és túlélik a helyzetet. Ez annyit jelent majd, hogy kaphatsz 3 vagy 4 feladatot tőlük, némi jutalomért cserébe és ehhez jön még a fogolymentés.
Ha likvidálod a RSM tagságát, már amennyire tudod, mert ugye a dutiyba nem jutsz be annyira a játék elején, akkor levadásszák a civileket így ők halottak lesznek. Ha teljes takarítást csináltál, akkor jó eséllyel a békés megoldást szolgáltató emberke is halott lesz, így csak a teljes brancs likvidálása által tudod majd rendezni a kutyás helyzetet.
A két dolog között a különbség egy fél mondatban nyilvánul meg a vége elbeszélésben, ahol a civilek nagy része otthagyja a helyet.
a vösör skorpiósok a Prisonban akkor is bedarálják a környékbéli civileket Damonta után, ha nem hirigelek velük előtte ?
első alkalommal elengedtem a desznyókat, amiért rám támadtak, és később kiirtották a környéket, de végül kutyagyógyítás után békét kötöttek a Rangerekkel.. most újra kezdtem, mert többen írtátok, hogy patch után nem árt, és igazából szívem szerint béke helyett kiirtanám őket, ahogy azt megérdemelnék.. de akkor nem piszkálom fel a méhkast Damonta előtt, csak utána, ha úgy az amúgy is szenvedő civil lakosság nem látja kárát.. ha így is - úgy is vérengzés lesz a részükről, akkor viszont mindegy, akkor nem kímélem őket...
haldokolni kezd, surgeon skill-lel megmenthető, lehet, hogy kell trauma pack is
Sziastok. Triviália kérdés, de. Megy egí ideig a játék, de aztán mindíg wegy emberem kritikus sérülést szennved. Beindul a visszaszámláló, ugrál az EKG jel egy körben,Ilyenkor mit lehet csinálni? Mivel, kivel, hogy?
azért pár ficsör megy újraindítás nélkül is, biztos van amúgy olyan hiba amit csak newgame orvosol
Elméletileg nem kell, de ezzel kapcsolatban vannak kételyeim.
Az előző update után sem működött minden változtatás ha az ember egy régi mentést töltött vissza egy már bejárt területen tartózkodva. Tehát ha például volt egy mentése Arizona területéről és azt visszatöltötte, akkor a játékban az ide vonatkozó javítások (amik Arizona területén lévő hibákat orvosoltak) nem aktiválódtak, mert az alap adatcsomagot a mentésben lefixálta már a program és abból dolgozott nem a frissített csomagból, amit csak területváltáskor csekkol le. Magyarán Arizona egyik térképén sem léptek életbe a változások, ám Kaliforniába átérve már működtek az újítások, mert annak adatait az oda átérkezéskor nézte meg a program a frissített/javított állományból.
Ha a játék elején vagy, javaslom kezdj inkább újat. A karaktereidet úgyis elmentetted gondolom (export opcióval), így a kreálást nem kell elölről kezdeni. Ha meg a második felében jársz a programnak akkor vidd végig nyugodtan. A grafikai hibák, optimalizálás és beállítási gondok javítása mindenképp életbe lép, csak az esetleges játékbeli hibák (párbeszéd problémák, tárgyak, NPC-k esetleges gondjai) nem fognak feltétlenül aktiválódni ha régi mentést töltesz be.
De ki kell próbálni. Veszíteni vele nem fogsz semmit, a javítás elrontani nem fogja a játékot, legfeljebb csak nem veszel észre változást.
Hogy működjön az új patch ahhoz új játékot kell kezdeni?
Lótifuti feladatok azért lesznek még itt is, csak kevesebb, bár néha nagyon gagyik. Például jajveszékelő asszonyság, hogy elvitték a teheneimet és már messze járnak a latrok, erre fél képernyővel arrébb ott várakoznak csak arra, hogy odaérjen a játékos és leszólítsa őket vagy leszólítás nélkül halomra ölje mindet. Szerencsére már nem ez a fajta feladattípus lesz a domináns, jönnek a színesebb helyszínek érdekesebb megoldásokkal. Persze sok helyütt a sima végigdarálás mindenkin is eredményes megoldás lehet.
Remek, akkor nem kell megszabadulni a gyűjteménytől :) Az meg külön jól hangzik hogy most válik érdekesebbé a játék, mert tényleg kezdett érdektelenné válni a keresd meg a malacomat, gyógyítsd meg a kutyámat meg mentsd meg a kislányomat vonal :)
@R3nton: amennyire sokan szídták a fallout 3-at, nekem ugyanúgybejött mint neked, kb azonos okokból, pedig én is toltam előtte az ősi falloutokat. Jóideje agyalok már hogy újrakezdem az F3-at vagy az NVt, esetleg vmi komolyabb moddal megspékelve. A wasteland 2 grafikája nekem tetszik (én kimondottan szeretem a kézzel rajzolt dolgokat) és engem meg pont a harc ami a játékban tart, egyelőre. Bár tény, az is elég monoton... szóval egy este kb én is kikapcsolom 1-2 órai játék után. Utoljára szerkesztette: lammaer, 2014.10.14. 12:06:43
Én se kattantam rá annyira, bár a sztori szerintem érdekes és a hangulat is jó. A graf olyan amilyen. Ami miatt szerintem nagyon hosszú lesz a játék az a harc. Pedig alapvetően tetszik ez a körökre osztott rendszer. Igazából én naponta max 1-2 órát játszok vele, ha keveset haladok is nem unok így rá gyorsan. Max majd januárig viszem végig :D
De nálam az etalon továbbra is a Fallout NV (és a Fallout 3 is), ezt egyik se tudja visszaadni, hogy kimész és bármerre elcsászkálsz egy hatalmas placcon, nincsen tele borderrel, kis pályarészekkel stb stb. Nekem az FPS nézet is bejön.
Dehogynem. Egy ugyanolyan láda megtalálható odaát is a rádiós szobája előtt abban az épületben ahol őt majd megleled. Csak a kamera alapállásban pont nem mutatja, mert a fal előtt van, így alaphelyzetben takarja a fal, így vagy elforgatod vagy maximumra kihúzod a zoom-ot.
A játék második fele, az érdekesebb fele jön most. Arizona a bevezető helyszín volt, amolyan tanuló járat.
Amikor átmegyek LA-ba, a citadelben lévő láda tartalmát se fogom elérni többé? Szóval érdemes azt is kiüríteni?
Amúgy kb hány százalékánál lehetek most? Kicsit már kezdem unni a játékot, de elég monoton ez a szaladj ide, szalaj oda, add ezt oda, add azt oda, lőj le mindenkit gameplay :(
Úgy látszik öregszem már, de vhogy a sztori se fogott meg egyelőre.... Utoljára szerkesztette: lammaer, 2014.10.14. 11:27:58
No megjott az uj patch. Van akinek mar nem indul a jateka (MacOS), van aki csak a regi menteseit nem tudja hasznalni, masoknak meg minden szep es jo. Hat kivancsian varom a az estet... :D Utoljára szerkesztette: MrStokes, 2014.10.14. 00:15:35
(6+1+1+1+ a hobó, Rose és Angie = 15 karizma) + 5 dinnye + 2 collar. Ennyire beadta Pizepit F11 nélkül.
jó kis upswing, utált downswing :)
de ezt sosem fogja megérteni az aki dob 100-at és kijön egy megdöbbentő széria, dobjon 500K-t, és minden rendben lesz :)
Most nyírtam ki a megvadult dokit AG centerben, és elzártam a vízvezetéket ott a keleti részen. Jó úton járok? :D Vagy még most töltsem vissza, mert valamit másképp kéne csinálni? :D
Pókeresek nagyon jól ismerik ezeket a pechszériákat. :) Vannak losing streak-ek és winning streakek is. Előfordul, hogy egy nyerőszéria akár hónapokig is kitart, utána azonban behozza a lemaradást. :D Ilyen az élet, a véletlen, a szerencse (szerencsétlenség). Azonban a komolyan játszók tisztában vannak ezzel. Szidják azt a nyomorult sorsot, mert jól esik, de tudják, hogy ez ilyen. Egyszer lent - egyszer fent. ;) Utoljára szerkesztette: yesname, 2014.10.13. 16:38:46
Na jó, a jammingal egyetértek, az ahhoz képest hogy 4% esélyű, nagyon durván sokszor befigyel. Hála istennek hogy van ellene mod, ami így kinullázza a beragadás esélyét. A találati arányokkal nekem nincs bajom.
tény, sima kockákkal is voltak érdekes esetek (D20-on 20 - 1 - 20 - 1 - 20 - 1 - 20, vagy 12 x 4-est dobni egymás után D4-en), 15 évnyi szerepjáték során befigyel az ilyesmi, és van olyan haverom, aki bármilyen D20 kockát kapott a kezébe, akár a mesélőtől, akkor is szórta a 16-os átlagot, kockával is előferdült, hogy kár volt dobálnom, mert olyan sz@rok voltak az eredmények, de valahogy ennyire "pechsorozatok" mint néha a lentebb megemlített 3 programmal volt (wasteland 2, új x-com, rptools), nem igazán rémlik máshonnan.. se a valós szerepjátékokból, se más számítógépes játékból...
Biztos játszottál szerepjátékot igazi kockákkal is... ott is ugyanez ment. Nálunk szinte már vodooba ment a kockadobás - mindenkinek volt favorit kockája, meg mindenféle dobás előtti szertartása aztán mindíg voltak gyanús szériák amelyeket vérmérsékletétől függően a többi játékos szerencsének vagy csalásnak titulált.
De csak egy szimpla kinevet a végén is érdekes eredményeket tud produkálni.
Az a baj, a playerek pszichológiailag csak a rossz szériákra emlékeznek jobban illetve a mintavétel nagysága szintén elenyésző.
A world of tanks topik is folyamatosan telivolt (és gyanítom most is telivan) a csalást kiáltó hozzászólások tömkelegével. Nem vagyok meglepve hogy pár ottani kolléga itt is feltűnt az összeeskövéselméleteivel :)
Előfordul simán hibás RNG. Nem tagadom. XCOM egyébként fix seed-el generált. Ha visszatöltötted az állást teljesen ugyanazok jöttek ki. A seed alapja volt az emberek pozíciója. Egyébként nem tudom mennyire foglalkoztál pl. rulettel, pókerrel. Ott nincs RNG és bizony előfordulnak extrém dolgok melyeket említesz. A különbség, hogy a negatív hatást hajlamos az ember megjegyezni és az ami feltűnik, mert b...a a csőrét. A pozitív felett elsiklik, nem emeli fel a szemöldökét rá. :)
Mellélövések és beragadások számában nem volt különbségem a magasabb Luck-kal rendelkező és 1-es értékkel küzdő emberkéknél. Nagyon minimális eltérés volt csupán a kettő között és nem a magasabb értékű volt a mázlistább. Mi több, a magasabb Luck-kal futkosó embereim egyszer sem produkáltak sikeres kitérést (amit pedig ez az érték igen nagyban befolyásol) míg az 1-essel futkosó embereim esetében ha nem is gyakran, de azért több alkalommal is egy sikeres kitérés mentette meg a biztos pusztulástól.
A Luck itt nem tényező a véletlenek terén, szigorúan csak abba szól bele amit a leírása is említ (kitérés, kritikus találati esély). Ámbátor a több HP-t egyszer sem tapasztaltam 2 végigjátszás hosszú órái és számtalan szintlépése alatt, így fene tudja, lehet hogy nem is aktív még ez az opció...
azért ebben a furán működő random generátorba lehet valami.. pont az új X-Com-nál volt jól megfigyelhető, hogy hiába van 95% találati esélyem, ahhoz képest elég sűrűn mellétalált.. pont azt gondolná az ember, hogy 100 lövésből 5x lősz mellé.. de ehhez képest egy harc közben 20 lövésből gyakran 4 mellément.. következőben ismét.. szóval legalább 20%-kal tévesztett...
de máshol is tapasztaltam ilyet.. van egy rptools nevü progi, amivel a skype-on keresztüli szerepjátékozásainkhoz szoktunk használni.. az is néha mintha direkt csinálná, és sz@rokat dobál.. volt, hogy 20 db D20 dobásból a legnagyobb 11 volt és az átlag valahol 7 körül... írtam bele makrót, ami generált 10 000 dobást.. ott szépen kijött a 10-11 körüli átlag..
számítógépen ügyebár a gép órajelén alapuló bonyolult algoritmussal "állítja elő" a véletlen számot.. elképzelhetőnek tartom, hogy több ilyen algoritmus is létezik, tán programnyelv függő vagy ilyesmi.. és hát akkor lehet nem mindegyik algoritmus "reális" , több ezer generálás során jó az átlag és a szórás, de 4-5 dobást tekintve meg nem.. néha a Wastelandben is el lehet kapni a "ritmust".. volt, hogy szép piros hard nehézségű aknákat megállás nélkül szedtem fel kritikus sikerekkel, nem mindig csak rosszat generál.. de azért túl gyakran bejönnek a minimális százalékok.. pl fegyver beragadás 1-3%, ehhez képest szinte minden 2. lövöldözésben beragad valakinek..
még amit elképzelhetőnek tartok, hogy bizony valami módon a Luck is beleszámít a dologba.... az embereimnek nem szokott túl combos szerencséje lenni (1-3).. esetleg ha valaki olyan bandát tett össze, ahol csupa magas Luck-os karakter rohangál, az nyilatkozhatna, hogy mit tapasztalt találat / fegyver beragadás ügyben...
Segítek, minden ember KÜLÖNBÖZŐ és mindenkinek más adja a játékélményt :)
Neked az játékélményrombóló ha valaki reloadol mert nem szereti a %okat, másnak meg az hogy egy kockadobás dönti el helyette hogy sikerült vmi vagy sem.
Így van: élményromboló ha "csal" az ember az F9 és F11 gombokkal. :D:D:D Nem fogom megérteni ezt a dolgot: mindent látnod kell? Minden ládába bele kell nézned? KÉPTELEN vagy otthagyni? Nem TUDOD elviselni ha nem jön be a százalék? Miért? A játékélmény a lényeg és éppen azt teszi tönkre az ehhez hasonlók játékokban, ha mindent össze akar szedni az ember. Holott tény, hogy felesleges, mert nincs mindenre szükség a végigjátszáshoz. Mellékküldetéshez valamit esetleg nem tudok megszerezni és akkor mi van? Ha érdekel újrajátszhatom más csapattal vagy visszamegyek mással, aki 100% nyitja stb. Mások vagyunk. Nekem nincs kényszerem, hogy minden questet MINDENKÉPPEN megcsináljak. Ha kimarad 1-2 nem számít, mert a történet, a karakterek a fontosak. Az nem kihívás, hogy megtalálj minden mellékküldetést és kinyiss mindent, hanem grindelés. Előbbihez tervezés, ész, taktika stb. kell. Utóbbihoz csak idő semmi más. Ahelyett, hogy a játékkal foglalkozna az ember inkább visszatöltöget és hoppá: értelmét vesztik a képességek, a tulajdonságok, a használt tárgyak. Értelmét veszti nagy részben a karakter, sőt a csapat is. Hiszen a 15% is bejön, legfeljebb 6-8x tölti vissza... Az ilyen játékos számára a pontok elosztása nem az előbbre jutáshoz kell, nem adott irányba való fejlesztéshez hanem a visszatöltés számának csökkentésére. Megérteni úgy sem fogjuk egymást, de mindenki máshogy érzi jól magát és ez a lényeg. :)
Egy ilyen játékban én inkább azt érzem kihívásnak vagy azt a fajta kihívást keresem, hogy sikeresen megtaláljak minden mellék küldetést, minden lehetséges módon végigvigyem a sztorit, ne maradjon ki a csapatból egy NPC sem, ilyenek. Ehhez hozzá tartozik, hogy mindig mindent átkutatok, mert nem egyszer vannak quest itemek vagy haszontalan de vicces kis poéncuccok (pl vault 13 víztisztító chipje) széfekben vagy ládákban. Ebben a folyamatban sokkal inkább élményrombolónak éreztem, hogy sokszor kellett rátapadnom az F9 és F11 gombokra. Szerintem igaza van Paresnak, hogy fallout 1-2-ben az ehhez hasonló rendszer nem volt ennyire bosszantó.
Pontosan ezt mondtam: sokan nem bírnak odébbállni ha kicsi az esély és visszatérni később. Vagy otthagyni. Miért kéne mindent összeszedni? Egyáltalán nincs rá szükség... nem beszélve arról, hogy erősen élmény és kihívás romboló. Abból kell gazdálkodni ami van, amit sikerül megszerezni. De hát máshogy gondolkodunk. Van aki könnyen szeret hozzájutni mindenhez, van akinek nagyobb örömet okoz a hozzájutás, ha meg kell harcolni érte. A nőkkel is így vagyok, jobban is becsülöm az olyant. ;) Utoljára szerkesztette: yesname, 2014.10.12. 22:09:45
nekem személy szerint a hármas megoldás jön be legjobban, de azon belül is az olyasmi inkább mint mondjuk a Deus Ex HR-ben volt, hogy a skill szintje határozta meg, hogy egyáltalán belekezdhetsz e a széf / zár / számítógép feltörésébe és utána egy rövid kis minigame, hogy sikerüljön is,
az elder scrolls / fallout 3 / fallout NV játékokban, ha jól rémlik nem nagyon számított a skill, csak könnyebben tört a lockpick, ha alacsony szinten volt, na az se jött be
itt meg én is game breakernek érzem, hogy 4x - 5x vissza kell töltenem, hogy sikeres legyen egy bomba hatástalanítás vagy széf feltörés (mivel annyira vaskalapos HC nem vagyok, hogy hagyjam a francba ha nem sikerül csak azért mert úgy az igazi a szerepjáték :) )
fallout 1-2-ben meg azért volt jobb az ehhez hasonló rendszer mert sokkal ritkább volt a critical failure és visszatöltés nélkül is lehetett sokszor próbálkozni
Nekem nincs bajom vele ezért nem értem. Én is játszottam hasonlókkal. Azokkal is amit említettél. Olyan irányba fejlesztem a karaktereket amit el akarok végeztetni velük és marhára jól célba talál az, akinek kell. Hatástalanítja a csapdát, akinek azt kell stb.
Lehet később majd én is szidni fogom, de eddig nem tapasztaltam igazán rendellenességet. Végezetül ezt idézném:
"On locks etc it is simply impossible to please everyone. Basically you can
1. Do it like W2 on % chances 2. Use hard pass/fail skill tests 3. Use a player skill test minigame like TES games and FONV
Some people prefer one and others prefer another, end of. The way W2 does it is the most realistic way if you accept the results and move on and encourages developing the required skills to have a reasonable chance to pass skill tests. Save scum if you want to, it's your game. The game gives you the option, it doesn't try to force you to play a particular way and i don't see why it should cater to your inability to resist save scumming and then feeling guilty about it." Utoljára szerkesztette: yesname, 2014.10.12. 21:20:03
Na jó, nem kell találgatni, X-COM-al is és Fallout-al is játszottam, és ott egyáltalán nem zavart úgy, mint itt. Hagyjuk is, mert látom, hogy nem érted, hogy mi a bajom a randommal. Végigjátszom valahogy, aztán kész.
"Csakhogy a végső eredményt nem a skillek határozzák meg, hanem a random." A %-os esélyt a skillek határozzák meg és a használt dolgok határozzák meg. Az esély pedig azért esély, mert X alkalomból Y-szor bejön. Neked nem a hosszútáv nem tetszik, hanem az adott alkalom, adott csata. Ha nem jön be éppen az esély akkor ez van. Ez az amit Te nem bírsz elviselni. Persze le lehetne programozni úgy is, hogy pl. átlagol és mindig adja be 25%-nál, hogy négyenként találjon. Akkor viszont minden négyes csomagban egyszer bejönne. Húúúú de izgi és egyhangú lenne. Tuti kiszámítható. Ez nem a Te játékod és az összes hasonló sem ezek szerint. Legalább is, ha nem lehet "csalni". Hidd el a játék, több csata alatt kijön a százalékos arány, csak Te nem bírsz veszteni nem hogy egy apró "csatát", ládanyitást sem... Utoljára szerkesztette: yesname, 2014.10.12. 20:04:30
"A random nem azt jelenti, hogy pl. 25%-nál minden 4. bejön... Hosszútávon kell statisztikát nézni."
Ja, csakhogy ez pont nem olyan játék, ahol hosszútávon lehet nézni a statisztikát. Hosszútávon akkor lehetne nézni, ha egy harc alatt több száz lövedéket ki tudnál lőni, de ebben a játékban jóformán még egy tucatnyi lövés sem dördül el a harc vége előtt. Itt minden lövés számít, és igen is qrvára idegesítő ha 3x egymás után mellélősz.
"A visszatöltögetés ilyenformán csalás, hiszen a játékos nem elégedett a karakterek-tulajdonságok-skillek (statisztika) által adott eredménnyel. :)"
Csakhogy a végső eredményt nem a skillek határozzák meg, hanem a random. A skillek maximum az irányvonalat határozzák meg, kiírja, hogy "73%" a HC, de ugyebár ez nem sokat jelent, ha a randomé a végső szó, és ez az, ami nem tetszik. Lehet, hogy csalás a visszatöltés, de ha számomra elfogadhatatlanul röhejes eredményt generál a random, akkor tuti, hogy nem fogok beletörődni, és visszatöltöm. Épp ezért mondtam, hogy lehet, hogy jó is lenne, ha nem lehetne akár mikor menteni, lehet jobban bele tudnék törődni abba, amit a random generál. Vagy eleve az olcsó megoldás helyett, ami a randomot jelenti, valami komplexebb rendszert kellett volna beletenni, hogy a skillek és más körülmények határozzák meg az eredményt, ne pedig a véletlen.
A nagyobb weaponsmith skill esetén több alkatrész nyerhető ki a fegyverekből? Az elején megéri ezt huzni mint a fegyver skillt?
shadar619: Nem fegyvert, hanem fegyver szétszedéséből származó alkatrészeket (nem a modokat). Egyébként meg mindegy kinél és mit adsz el, szinte mindenki megvesz mindent. Dokik szoktak általában csak orvosi cuccokat elfogadni kereskedéskor. Emellett a ranger citadel-ben a megfelelő embereknek eladhatsz bizonyos cuccokat a piaci árnál jóval többért is (a robbantó manusnak bármely ürüléket, a dokinak fájdalomcsillapítót).
Micsu: Nagyjából 7-8-as skill-el a te embereid is ugyanilyen pontosan fognak majd lőni és csak mocskos nagy mázli esetén fog kitérni az ellenfél (nálam pofátlanul gyakran összejött az evade, ellenfélnél jóval ritkábban fordult elő). Márpedig a marksman/sniper kategóriás ellenfelek ritkán futkosnak ennél kisebb értékkel és az is ritka, hogy ne érje el a 7-8-at a coordination értékük. Úgy nem kunszt találni. Emellett ekkora értéken és tulajdonsággal már 100% fölötti lehet az alap találati esély és az még a levonással is elég gyakori találatot fog nekik eredményezni, magyarán többször fognak találni mint mellélőni ekkor is, mert nem romlik még így sem 50% alá a pontosság).
A random nem azt jelenti, hogy pl. 25%-nál minden 4. bejön... Hosszútávon kell statisztikát nézni. Rulettben is van piros/fekete. Ez picivel kisebb, mint 50% (nulla miatt). Mégis gyakran (nagyon gyakran!) van olyan, hogy pl. 5x egymás után kijön ugyanaz a szín. Persze aztán a másik szín jön ki időnként ugyanígy. A visszatöltögetés ilyenformán csalás, hiszen a játékos nem elégedett a karakterek-tulajdonságok-skillek (statisztika) által adott eredménnyel. :)
Az egyetlen dolog a játékban, ami igazán idegesít, az a random... Már csak hangosan nevetek, amikor olyan történik, hogy az egyik csapattag pisztollyal, közvetlen közelről, 73%-os találati aránnyal 4-ből 3x mellé lő, a negyediknél meg beakad a fegyver. Persze utána instant reload, mert kapja be a random, és miért ne tölteném vissza, ha következőre meg 4-ből 3x betalál. Komolyan mondom, hogy ezt a játékot úgy kellett volna megcsinálni, hogy csak bizonyos időközönként lehessen menteni, vagy csak a pályák elején, vagy ha teljesítem a küldetést, mert (legalábbis én) egyfolytában töltögetem vissza az idióta random hihetetlenebbnél hihetetlenebb ökörségei miatt. Csaták előtt már automatikus a mentés, de kb. minden széf vagy zárt ajtó előtt is, mert nem egyszer beadta már az 5% critical failt is elsőre...
hálából ? (:
Meldon #821 Kekkahbah... de én csak Kebab-nak nevezem magamban..
Én hiába békítettem ki a két törzset, nálam a kiscsaj (a fuldokló hülyegyerek barátnője) jött harcolni és hozta a főnökök üdvözletét (kemény 30 HP-val, egy késsel és mivel mindenkit megelőzve cselekedett minden harcban, így gyorsan meghalt szegényke). Bár ez még a patch előtt volt, amikor rengeteg hibával rendelkezett még a program (semmi végigjátszást gátoló csak apró idegesítő problémák és keveredések).
Amúgy sem kell feldobja a pacskert az egész galeri, megoldható az is, hogy csak egyetlen tagjuk legyen a bomba aktiválója és a többiek túléljék nagyfőnökkel egyetemben.
mivel rail nomad campben kibékítettem a két indián törzset ezért a végén ott harcoltak velem ők is, a főnökük Kekkenabah (vagy valami ilyesmi a neve) meg felajánlotta a végén, hogy menjünk el mindannyian ő majd robbantja a bombát, az end creditsben meg az lett emiatt, hogy Arizonában a törzsfőnök hősies önfeláldozása követendő példát mutatott mindenkinek és sokkal nagyobb békét és összefogást eredményezett
A miértre a választ megtalálod a vége elbeszélésben, ha idő előtt lelépsz a helikopterrel. A lényeg, hogy ha a főnök megmurdel akkor a ranger csoportnak is vége, esélyük sem lesz újra erőre kapni és eltűnnek, míg ha a főnök túléli, akkor ő összekaparja a brancsot és ismét megerősíti a ranger jelenlétet. Ennyi az egész ok.
A csapat megmenekülésének módja, ha nem mész oda a bombához hanem lelépsz. Csak ekkor meg győz a gonoszka viszont a csapat megmenekül. :) A bomba robbantását mindenképpen csak manuálisan lehet kivitelezni (okok elég nyilvánvalóak), így valakinek mindenképpen maradnia kell. A válaszlehetőségek között meg nincs olyan amivel rávennéd erre a főnököt, az összes amit elérhetsz, hogy nem az egész galeri pusztul meg, hanem csak az aki a végső diskurzust folytatta.