Bakker, ha tudtam volna, hogy lesz az üzletelő fickó a citadelben. Addigra nem maradt zsé, elvertem. Olyan cuccokat árul olyan áron, hogy csak pislogtam.
Ja, mert hulladék fegyverek, átb4sz. :D Viszont a fegyver alkatrészekért nagyon jól fizet, abban nincs árverés. Fegyvert venni általában nem is érdemes, úgyis a legjobbakat lootolja az ember. Utoljára szerkesztette: broman191, 2018.05.19. 19:11:16
Hát én vettem egy mesterlövészt és egy FAMAS-t. Jól szét is csaptam az 5 badgert. Anyagilag csak ott nem érte meg, de összességében igen. A BREN tűzereje sem rossz, de úgy eszi a lőszert, hogy inkább leteszem, csak végszükség esetén veszem elő. Nincs elég eltérő fegyverem jelenleg.
Továbbra is tetszik eddig.
A perception skillt mindig aktíválni kell vagy passzívan is megy? A musemban egyes tárgyakat nem lehet ellopni? :) Megjavítani megjavítottam a robotot, XP jött, de ettől még nem használható. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2018.05.19. 19:13:55
A Famas nem rossz, de az M16 még durvább és kb. hasonló időben megszerezhető. A heavy fegyvereket pedig jobb elfelejteni, mindegyik durván eszi a lőszert és nem előnyösebb egy modolt jó távolra ellövő AR-nél.
szerk.: A Per. passzívan megy. A múzeum inkább poén, ezt-azt lehet lootolni ha jól emlékszem. A robot lehet hogy bugos. Utoljára szerkesztette: broman191, 2018.05.19. 19:19:35
A robotnál a javítás után megjegyezte, hogy ennek ellenére sem fog működni. Asszem. XP lootolásra jó. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2018.05.19. 19:56:29
A muzeum legfokepp poen es utalas az elso reszre. (En utanaolvastam neten) Perception-t egyszer aktivalni kell h megjelenjen a kis feher kor a karakter korul es onnantol folyamatosan megy a sugarban. Ahogy no a skill ugy a sugar is.
Ha két embernek van barter skillje az összegződik vagy csak a legmagasabb számít?
Szerintem csak a magasabb de amugy is folosleges skill.
Köszi. Nem nagyon tudom mire költeni a skillt, gondoltam ráteszek 2 szintet, hosszútávon sok lehet, ha már az elejétől megvan. Van olyan karakter, akinek 11 skill pontja van talonba. Így is simán megy minden eddig.
Kurvajól adagolja a Lore-t eddig a játék. Máshol uncsi, de a karakterek elbeszélései valahogy nem azok.
A játéknak csak a csaták alatt van zenéja, legalábbis egy ideje. Ez bug lehet?
Az RS banda finoman szólva nem tűnt szimpatikusnak. Lehet, hogy faék egyszerű a módszer, de megtagadtam az adófizetést ezeknek férgeknek. Hent. :)
Tegyél inkább ass skillekre, ha nagyon nincs mire, LA-ben hirtelen lényegesen többet vár majd el a játék abban a tekintetben is Arizónához képest. Az adófizetés pedig opcionális a skorpióknál, van alternatív útvonal jobbra az úttól, egy szétverhető fallal megoldva, nem kell konfliktusba keveredni velük.
Mindegy, már a farmnál vagyok. Hát, a börtönbe nem lehet bejutni, majd gondolom lesz erre is megoldás. A farmot felszabadíttam, lehet, hogy hiba volt. Leszarom, ez ilyen játék. Dühöm előbb utóbb elér minden vörös szemetet.
A hard ass már most 6, a smart ass és kiss ass 4, ez eddig bőven elég volt mindenre.
A játékban még az zavaró, hogy main mapről elérhető bármelyik "mélyebb" kis helyszín, de kifelé meg lehet sétálgati. Elég logikátlan...
A börtönbe csak később lehet bejutni, Damonta után, amint megvan a lerobbant kis robot megjavításához a lánctalp. A farm felszabadítása bármilyen hősi cselekedetnek is tűnhet, nem az, mivel nem lesz aki hosszabb távon megvédje, csak ráb4sznak, talán még a térség legbékésebb végkifejlete is ugrik vele. Egyébként elég nagy s3ggek, de az ártatlanok szívják meg a konfliktust. LA-ben az Angel Oracle helyszínére érdemes minden ass skillnek maxon lenni vagy legalább 9-en, ha van +1-es kabala cuccod ehhez-ahhoz. Sokáig úgy tűnhet hogy sok skill pontod van és nagyon jól állsz, aztán amint elérsz mindenféle skillnél a csúcshoz közel, ott már rengeteg pontot fel fog emészteni egy újabb szint elérése.
Azért tartalékolom a skilleket, hogy legyen akkor, amikor fel kell húzni valamit. Most harci képességekre biztosan nem kell. Kb. legyalulok mindent és mindenkit.Két FAMAS és 1xM16 van néhány kiegészítővel. 1x brutál shotgun és két sniper van. Lőszert venni sem kell.
Mindenkin van legalább egy 2-es páncél (szinte semmit sem érnek a páncélok, amikor 20-30-as sebzések vannak már...), de két jó közelharcos is van, ha kellene 40 feletti sebzéssel.
Bevallom a farm questnek utánolvastam a teljesítés után. Nekem az jött le, hogy mindenképpen lemészárolják a farmot, ergo akkor legalább a pig questet megcsináltam.
(A végigjátszásban valahol benne van az eredmény a jellemem. Rablóbandával nem egyezkedem. Pusztuljanak.)
Jól értem, hogy csak úgy menekühet meg, ha Angela nincs a partiban? Ideiglenesen ki lehet tenni a szűrét a csajnak addig? Mindig ott lesz Haas, amíg nem dumálok vele? A hard ass elég magas Angela miatt, de a smart ass csak 5-ös.
Van bármi következménye halálának?
Érdekesen balanszolja a játék, hogy miből hányas skill kell.... Simán el lehetne lenni 3-4-gyel mindenből, de ebből 6 kell ennyire a játék elején...?
Kiküldöd és elvileg nem lesz gond. Nincs nagy jelentősége.
Jól érzem, hogy ez irgalmatlan hosszú játék lesz? Még csak a két törzs közötti viszálynál tartok, Damontába nem mentem el. Ez olyan 20%-a lehet eddig a teljes játéknak? 12-14 szintű karaktereim vannak már...
Nem gond a felhalmozott skill pool, sok képességnél nem érdemes elkölteni előre, legfeljebb pár harci skillre, a többit meg amikor aktuális. 10 körüli skill pont magas szinten már kb. csak egy újabb szintre elég, így ha 2-3 skillhez kellene még 1 szint, akkor már rögtön szűkös az is, ha kezdetben soknak is tűnik. Mászkáltam 50 szabad skill ponttal is LA-ben, az sem sok. Arizóna mindenestől 60% mondjuk, LA is még rengeteg idő lesz, de az már valamivel rövidebb, ami W2 mértékben még mindig több tíz óra...leülni 1-2 órát Wasteland-ezni per nap kb. olyan mint pislogni vagy leülni az asztalhoz reggelizni majd felállni egy harapás után. :)) Utoljára szerkesztette: broman191, 2018.05.21. 19:33:25
Eddig csak hétvégén toltam hosszabb etapokat. A játékok a sztori viszi el, a játék szabályrendszere hiperprimitív határán van. Nincs benne craftingolás, mivel idő sem telik a fegyvereket szétszereled és érdemes visszavinni a Citadelbe. A sok junk tárgynak kb. semmi értelme, ennyi erővel instant pénzt is lehetne találni. A harcrendszer sem túl komplex.
Mondjuk végiggondolva nem nagyon láttam visszanézve 20+ évet olyan RPG játékot, aminek a rendszerével alapvetően elégedett lettem volna vagy láttam volna bármi értelmét a benne levő funkcióknak.
De most oszinten, mennyire lenne kiabrandito h lelossz egy borzot es kiesik belole 5 dollar? :)
Amugy kivancsisagbol megmondod mi volt az 20onsok eve aminek a rendszeret kielegitonek talaltad? (Nem az h nem ertek egyet/kotozkodom, pusztan kivancsisag)
A legjobb talán a This War of Mine volt, de a 3. végigjátszás táján ott is találtam zavaró dolgokat, de összeségében azt tartottam eddig talán a legjobbnak.
A legjobb AAA játékok harcrendszerének, lootrendszerének sincs kb. semmi értelme. Pl. a Witcher 3 egy fantasztikus alkotás, van benne egy iszonyatosan sok elemmel dolgozó rendszer....
...aminek semmi értelme, mert semmi szükség rá. Végig arról polemizálnak, hogy egy Witcher szegény, a háború pusztít, ehhez képest hegyekben áll minden és nincs értelme semmit craftolni. Csak hát a többi 5*-ös. De micsoda istenkirályság lett volna, ha sok tárgy csak craftolható lett volna és számítana is.
A Gothic széria harcrendszere/varázslatrendszere is nevetséges, de a sztori és a grafika mindig jó volt az adott korban. (Bár a CP 1.74-gyel lett a játék befejezve, az alap rendszer egy rakás szar.) Craftolni itt sem volt értelme. Mai napig a hasamat fogom a röhögéstől, hogy pl. a 3. részben kitakarítom a bányát, hogy kovácsolhassak egy kb. +10% sebzést adó kardot. Anyám... Kb. semmit sem volt értelme craftolni. A 2-ben a tulajdonságokat növeli potit volt, itt már azt sem... Fegyvert a 2. részben csak pénztermelésre.
Az NWN +1 skillt támogat, de az alapsztorihoz szar sem kell. A legjobb modokban van olyasmi, minit a Wasteland 2-ben a skillekkel. Van egy tök komplex rendszere, amit néhány modot leszámítva nem használ ki semmi...
Ellenpélda a Project Zomboid. Ott meg nagyon túltolták, túl részletes, de szükség is van rá.
stb. stb.
Remélem érthető, hogy mi az, ami zavaró számomra. Csak illúziót adnak legtöbbször a fenti dolgok, de valódi funkciót választással nem. Ezzel együtt lehet élni, pedig mit ki lehetett volna hozni ezekből... Nem sikerült megtalálni az egyensúly a funkcionalitás, a szabadság, a valódi választás és ilyenekhez. Pedig ehhez nem milliós vas és erőforrások, hanem kb. papír és ceruza kell. Meg agy... Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2018.05.22. 00:58:17
Direkt mentettem előtte. Spéci a tárgy, nem is látszik. Ha felveszed, nem kerül be sehova, csak a fő statok között mindenki megkapja a +2 radiation az egész csapat, elég egy darab belőle. Legalább két helyen meg lehet venni.
Haladok szépen előre. Pénzből és lőszerből is annyi van, hogy belefulladok, de azért nem költekezem és beosztom a lőszert, ki tudja, hogy mit hoz a jövő...
A végső harcnál nem lesznek veled segítségként Jan és a mutánsai ha elárultad őket. Esetleg ha felvetted a mutáns csaj követőt /már ha volt olyan statod hogy megjelent/ talán akkor is lehet belőleg gond.
Nem vettem fel a csajt. Minden segítő olyan harmatgyenge volt, hogy maradtak az eredetiek. Most nincs Angela, de nem mentem vissza. Damonta előtt vagyok még.
Annyira érdekes ez a játék. Valahogy semmi extra, de mégis beszippant úgy, hogy kihagy az ember majd 2 hetet.
Viszont nehéznek nem mondanám, legalábbis 2 .szinten biztosan nem az. Úgy, hogy újrakezdtem a skillek miatt eddig kb. ujjgyakorlat az egész. A játék eleje óta kb. senkit nem kellett sebésszel feltámasztani. 6k+ pénz, úszok a lőszerben és medkitben, mindenkin legalább 4-es vért, 200HP táján mindenki, rakétavetővől is van vagy 3-4 db, egy rakás kézigránát és csőbomba. Esélye nem volt senkinek eddig még robotoknak sem úgy, hogy a spcéi robottársat a telep kitakarítása után találtam meg... Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2018.06.03. 15:21:40
Most éppen egy fickó közli, hogy az egyik tagjuk kattanant és egy másik silóból akar önállóan akcózni. Érdekesek ezek a nevek, a régi idők atomhordozói és egybei a vallás és nevek fő elemei. :)
A Silo 7-es quest nálam hiperegyszerű volt. Nem találkoztam más frakcióval, odamentem és disarm. Csak nem tudtam, hogy a robbanóanyag és repair skill egyformán jó ezért egyik tagnál erre elmentek skillpotnok. Mindegy... A reakciót még nem tudom, mert Damontába belépés előtt csináltam meg.
nem csak ott, sok esetben van átfedés skillek között, max nem ajánlja fel automatikusan .. annó találkoztam számkódos széffel, ami nyitható volt Computer Science -szel, nem csak Safecracking-gel.. másik széf meg Lockpickinggel.. sok ajtót nem csak utóbbival lehet nyitni, hanem Brute Force-szal is.. (vagy éppen bombával..) valahol vascsövek rozsdás kerekeivel lehetett elzárni a savas zuhát, ott is pölö működik a Brute Force mellett a Repair (többet ésszel, mint erővel)
szóval a játék készítői igyekeztek több lehetőséget, megoldást 1-1 témára.. ugyanígy sok küldetés megoldható ésszel, erővel vagy "trükközéssel", stb..
A kanyon területét illetően nincs igazán happy ending, a pártatlan maradsz és nem adod a bombát senkinek csak a szürke egyetlen árnyalata...én is azt választottam egyébként minden más végkimenetel tudatában. A fanatikusoknak elküldős verziónál felrobbantanák az egész kanyont, a milícia pedig kegyetlenül szétadóztatna minden áthaladót, lényegében egy kulturáltabb raider banda vezénylésével működne a hely...a monkok legalább alapvető egészségügyi ellátást, ételt, vizet adtak minden rászorulónak, ha elég elb4szott figurák is voltak...de az első megérkezéskori relatív rend és biztonság már nem érhető el semmiképp.
Na, haladok haladok, már Damontában vagyok pont a rádióállomás előtt, csak előtte még bejárom a térképet. Félelmetes, hogy az 50 HP-s robot mennyire könnyűvé teszi a játékot. Az ellen nem lövi őt - eddig kb. egyszer tette - ezért borzalmasakat arat nem számít, hogy robot vagy nem robot.
Az energiafegyvert azért adtam már egy embernek, csak hogy lássam mit tud. 100 fölötti sebzéseket oszt ki a robotokra és kétszer is tudok lőni egy körben. Két embernek is tudnék adni olyat 40 feletti alapsebzéssel és 5-6-os skillel.
A 2. szinten kvázi nem tapasztalok nehézséget a játékban minden téren a sztori viszi csak a hátán a játékot, nem a mechanikája... Lőszer hegyekben áll, gránátok, rakétavető, ami csak kell. 9k körüli pénzem van. A dokinőnek meg valami 27 skill pont talonban, lehetne energiafegyveres ő is. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2018.06.11. 15:51:04
Tinkert véletlenül legyaktam és a műszíves kiscsaj is megmurdelt. Lesz ennek nagy kihatása?
Útban vagyok visszafelé a HQ-ra, de szóltak rádión, hogy akkor kezdjek valamit a börtönnel, ahol áttörhetetlen védelem van. Pislogtam, hogy mivel és hogyan, mert semmi sem változott... Itt kicsit csaltam, mert ennek a leírását megnéztem, hogy Tinker után egy rakás gépegység alkatrész maradt, de nem quest itemek voltak és eladtam őket, amikkel valami robotot lehet feltámasztani, ha jól értem...
Azért itt már durvább robotok vannak, nagyhirtelen elfogytak a gránátjaim. Az energiafegyverek mellett a durva sniper puskák még érnek valamit és a 7.62-es géppuska, csak az eszi a lőszert. A M16 és shotgun szinte semmit sem érnek.
shotgun eleve olyan fegyver, hogy általában közelre hatékony és páncél nélküli személyek ellen, nem csak a Wasteland-ben.. a robot meg eleve fémből van, azok ellen a sörét semmit nem ér..
LA-ban amúgy kábé minden durvább, nem csak a robotok (: jóformán a komplett fegyvertárat le kell ott cserélni..
Elég éles váltás LA, az arizónai sztori vonal végére az ottani viszonyokhoz képest elég komoly felszerelést lehet összeszedni és egészen nagy királynak lehet lenni, aztán LA elején meg örülni lehet annak is, hogy az emelt szintű óriás borzok csak pár HP-ra és véres gatyára kaparják le a csapatot, nem instant halálra (supreme jerk tapasztalatok)... LA kezdete hasonlóan kemény tud lenni, mint a játék legeleje, amikor még alig van felszerelésed. LA-ben pedig van, csak némelyik már nem ér többet annál, mintha parittyáznál... Aztán ha 1-2 csapattagnak lesz egy-egy jobb AR, sniper fegyvere, megint kissé az az érzés fog el, mint amikor Angela babysittelte az inkompetens sűrűn lő, ritkán talál csapatot a játék elején...csak itt már találnak is, de hát a sebzés... -.-
Nem vészes a helyzet, csak most már eseménytelen harc helyett mondjuk 2 emberbe belevágnak -50% HP-t úgy, hogy az egyik segítő szart sem ér, akinek bionikus karjai vannak.
Pénzem hegyekben áll, skillpont is, átállok energiafegyverre. Eddig kettő ilyen kari volt, most lesz 4.
Csak óvatosan, mert a hús-vér ellenfeleknél az energiafegyverek legalább annyira előnytelenek, mint a robotoknál a kevésbé erős lőfegyverek. Bár ha van 2 használható sniper, 2 AR, a többiek játszadozhatnak szinte bármivel... :) Utoljára szerkesztette: broman191, 2018.07.31. 18:22:12
Nyerken végigvittem a DC-t anno. Meglett a legjobb befejezés + LA-ben is béke és hapyend volt. Ha hazaérek lövök pár képet linkbe a csapattagokról mibe voltak a végén és kik is voltak.
Páncéllal vigyázz. A nehéz páncélban megsütnek az energia fegyverekkel. Én végig max bőrpáncélban toltam, amolyan igazi ranger módon (perk/skill is van rá) :)
Az armornak eddig értelmét nem láttam. 20-30-40-es sebzések mellett a 3-5 az olyan, mintha ott sem lenne.
Érdekes hely Rodia. Csak poénból kipróbáltam, ha nem fizetek kapusarcot. Ja, hogy az egész város ellenem fordulna? A vicc az, hogy a végén le is tudnám hentelni őket, de egy idő után inkább nem folytattam, hanem visszatöltöttem, mert a történetből asszem így sok kimaradna.
Kis átfegyverzéssel a robotok is hullanak, mint legyek.
Robotokat hogy lehet kinyírni ott fent a 3-as sugárzási zónában lévő területen?, térkép tetején vannak.
Ja, nekem is volt egy ilyen véletlenül harcba bonyolódós majd negyedórán át városirtós, visszatöltéssel végződő kalandom Rodia-ban. :D 99% hogy elkaszálta volna a békés Rodia endinget.
#1342: Energiafegyverekkel, robbanószerekkel, minél jobb felszereléssel. :) Utoljára szerkesztette: broman191, 2019.01.22. 22:15:26
Ej, ez kis spoiler volt. :) Érdekes módon eddig elég volt a medikit és egyebek, de most azért elkezdett fogyni, néha azért egy két emberbe elég durván belelőttek, de komoly veszély azért persze nem volt. A questek ömlenek, de egyelőre egyiket sem tudtam megoldani. El leszek még ezzel egy darabig, de most meg van hozzá a kedvem. Üdítő megint RPG-zni.
Tyí, annyi quesetet dob rám a játék, hogy az durva. A nagy részét eddig ötletem sincs hol és hogyan lehetne megoldani. A játékmechanikától viszont sokszor agyfaszt kapok. Nemhogy nem használja automatikusan a quest itemeket, de sokszor még jelölni is cseszik a játék, mint a horgot a kutas mintavételnél...
A Whittier helyszínt valaha meg lehet csinálni és van értelme? Olyan sebzéseket tolnak, hogy ehaj hiába veszem le a páncélt, ha esetleg az lenne a baj. Mondjuk elővéve a sok RPG féle fegyvert lehet, hogy könnyű lenne, csak nem akarok pazarolni, ha nincs értelme a semmiért...
A Mannarite és Robinson konfliktuson és embereken viszont beszarok. Tiszta elmegyogyó. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2019.02.01. 10:50:06
A main quest továbbmozdítása az arizónai térképhez hasonlóan a nagyobb helyszínek konfliktusainak megoldásával vagy legalábbis valamiféle lezárásával történik, az Angel Oracle is ilyen. Ha mindent meg is teszel majd a legpozitívabb kimenetelhez, az addig megszokottnál lényegesen magasabb ASS skillek szükségesek a konfliktus legelőnyösebb lezárásához. Whittiert érdemes későbbre hagyni, hogy minél jobb felszerelésed legyen. Úgy rémlik hogy Whittier szükséges a sztorit előremozdító triggerhez. Ha a főbb konfliktusokat lezártad és rendelkezel a szükséges mennyiségű cat litterrel, de nem csináltad meg Whittier-t, úgy emlékszem hogy nem kaphatod meg az LA felső részét elérhetővé tevő sugárvédelmi ruhás beszélgetést a bázison. Vagy talán ha le is adod neki a dolgokat, elmondja a figura hogy x időn belül elkészül, de a ruha elkészülte nem aktiválódik Whittier nélkül. Mintha szívtam volna vele anno... Amúgy ja, szereti a játék bonyolítani az életedet, már-már nyakatekert kalandjátékos módon. A vezető karakternek érdemes magas percepcióval rendelkezni, hogy minél több interakciós lehetőség megcsillanjon, de alapvetően az egérkurzor is elárulja őket, ha a megfelelő helyre mozgatod a valós percepciódat használva. A quest itemek agyalást igénylő manuális használata pedig amolyan retro dizájn elem, manapság is használják elvétve a legbátrabb fejlesztők a legrétegebb játékokban. Talán a 3. részre már automatikus lesz, ahogyan a harcot is mainstreamesen élvezhetőbbre veszik... :) Utoljára szerkesztette: broman191, 2019.02.01. 19:29:31
Eddig minden hent kb. nevetséges volt, most meg minden helyszínen őrült emberrablók, vérszomjas álszentek, akik olyan fegyverzettel jönnek, hogy beszarok. Az emberrablásnál mikor elkezdték leölni őket fogtam és belőttem egy 500-as RPG-t és nyasgem, de az elvis imitátor gecinél ez nem megy.
Most meg már a Mannarite idióták esnek nekem...
A nagy skorpió is megjelent. Feltápolva magam ki lehet nyírni, na de mi értelme...? A reward gyakorlatilag 0 érte...
Na most van érdekesség. Angelben minden main quest szerűség lezárult.
A skorpiót és a whitter helyszínt leszámítva minden meg van csinálva, de a rad suit nem készült el, nem triggerelte be eddig semmi. Csak a megérkezéskor kapott 4 quest van meg a kecskés.
A rejtélyes rádiózás nyomozás, a Foxtrot csapat elleni támadás, az adások fenyegetettségének felmérése és Arizonával kapcsolat felvétel. Két repeatert ki tudtam tenni, a 3-hoz nincs semmi helyszín.
A skorpió opcionális kihívás, a rádiós nyomozás és a Foxtrot az a későbbi main quest, a 3. repeatert a Hollywood hegyen kell kitenni. Ahhoz pedig Hollywood és az obszervatórium konfliktusát kell lezárni. Ezekhez a helyszínekhez eljutni kell a rad suit. Whittier után elvileg jön a rad suit trigger.
Nem akarom elherdálni kevés megmaradt RPG szerű fegyvert, ki tudja mit dob rám a játék még. A snyth roham mondjuk kettővel több emberrel már nem volt nagy szám letudni úgy, hogy az egyik oldalról jövőket gyorsan leirtottam 1 db RPG fegyver felhasználásával és 3-4 lövéssel két halott volt. Utána egy oldalról a fedezék már bőven elég volt a sima győzelemhez. Mondjuk 1 kivételével 30. szint felett van minden karakter... Az a maga feje után menő harcos. Olyan közelharc fegyvere van, hogy befosok. 400 feletti sebzése is volt már.