Kisöreg! Te szerintem nagyon el vagy tévedve. Bár az eddigi hozzászólásaid alapján nem is vártam mást. Leírtam egyértelmûen, hogy a gyalogosnak van elsõbbsége a zebrán. Ezt felesleges ragozni. De a gyalogosnak a zebra az úton való áthaladásra van kialakítva, nem pedig arra, hogy az autósokkal szórakozzon. Egyébként amikor elõször írtad le a kedvenc szórakozásodat, akkor szó sem volt zebráról. Folyamatosan csúsztatsz, az ilyet nem szeretem, ezért többet itt nem reagálok a hozzászólásodra. Nem célom, hogy megverjelek, téged tesztelgetni meg pláne nem, ahhoz te egy jelentéktelen kis senki vagy. De abban biztos lehetsz, hogy ha az adott szitu elõfordul bárhol és bármikor, akkor nagyon pórul jársz. Ennyi.
Nos ha szerinted ilyen vagyok akkor szerintem te pedig a tüllszoknyás fickó vagy.. ha szeretnéd tesztelni a dolgokat akkor jövõ héten fél kettõ magasságában a gyömrõi út egy részén megtalálható vagyok egy "próbazebrázásra". ;)
Senkinek sem kötelessége eltûrni azt ahogy valakinek csak szokása betartani a közlekedési szabályokat. Kicsit kifacsart módon ide lazán beidézhetném a jogos önvédelem meghatározását, mivel a kresz szerint nekm a zebrán elsõbbségem van, és amennyiben te (a tüllszoknyás paraszt) nem engedsz át én pedig lelépek és csak éppen hogy nem csapsz el akkor én egy megkezdett támadásodra reagálok, kezdésnek verbálisan és ráutaló magatartással. Amennyiben a tüllszoknyás bugris kiszáll az konzervjébõl mondván hogy neki "joga van szabálytalankodni" és odajössz megmutatni hogy nem hiába szeded a szteroidokat akkor én úgy és olyan módon védekezhetek ahogy szeretek. Sõt mivel a "támadásod" nem pusztakézzel kezdõdött még önvédelmi korlátok sem kötnek meg, szóval azt és úgy használok ahogy jólesik.
Menthetetlenül ostoba, képzelgõs szájhõs vagy. A gondolkodásmódod általános iskolást sejtet. Ne ragozzuk tovább, mert felesleges. Nekem tökmindegy, hogy ki akar baszakodni velem, hogy lelépked elém, vagy rugdosni akarja az autót, megkapja, amit érdemel. A nagy dumád után remélem, hogy hamarosan megtapasztalod, bár szerintem csak szájhõs vagy.
Majd legközelebb videóra is fogom venni, vagy pedig leírok neked mintha egy jegyzõkönyv lenne. SZóról szóra, még azt is amikor az egyik haver megigazította a nadrágját mielõtt a bal lábával kilépett volna a fickó felé. A rendõrigazolványon meg mintha lenne valami jelvényhez hasonlító kis bizbasz.. bár nem értek hozzá hiszen szerinted még soha nem láthattam olyat. Amerikában az a kis bizbasz funkcionál jelvényként... lehet hogy a két szó ez esetben olyan mint a te "át szoktam engedni" szöveged?
Ha csak át szoktad engedni a gyalogost akkor az esetek egy részében csak odavigyorogsz és a gázra lépsz tesztelvén a nagyika reflexeit.. Ha meg nem hiszed a történetet? Kit érdekel(sz)? Én tudom mi történt ott ahogy az a pár haver is, és ennyi a lényeg, az hogy te azt mondod hogy nagy darab vagy meg jó kondiban azt nem hiszem el, ennyi erõvel lehetnél egy girhes transzvesztita is aki boában és tüllszoknyában írja a baromságait. Ha gondolod akkor pesten autókázz olyan buszmegállók környékén ahol van valami komolyabb létszámmal dolgoztató cég, és akkor nézd meg menyi ember próbál meg átmenni az úton a zebrán miközben a hozzád hasonló tüllszoknyások csak vigyorogva továbbmennek. Az ilyenek elé érdemes lelépni.. elcsapnak maximum.. viszont készülök arra hogy a suttyója nem fog tudni megállni így minimalizálni tudom a sérülést az meg hogy utána majd nekiáll hõbörögni? Verjen meg.. leszarom.. akkor még egyéb szabálysértések/bûncselekmények miatt is szívni fogja a fogát. Ha beledöglök engem már nem fog zavarni õt viszont igen, ha nem döglök bele akkor nem fog sokáig zavarni õt viszont igen. Nos? Egyéb probléma, mielõtt visszamész a balettba ugrálni?
Érdekes amit írsz a gyalogos szabályra. Szét kell nézni, de nem csak szét, hanem figyelni kell. Lehet azért van így, mert amióta tudok biciklizni, azóta közlekedek (bringa, motor, kocsi) és nem bírok senkiben. Én ebben, mindig figyelni kell, nincs olyan, hogy csak vagyunk. Ehhez mondjuk biztosan kell egy megfigyelõ gondolkodásmód
Automata autónak autópályán lenne értelme. Fizikailag elkülönített sávon, központi irányítással. Akár lehetne egy áramszedõje is és ezzel egy másik probléma is megoldódna. A központi irányítás mellett a vészhelyzetek érzékelése, felismerése sem egyszerû, ebben lehet hogy használhatók lennének a google fejlesztései.
Az automata auto elterjedese olyan lehet mint amikor levaltottak a lovakat az autok. Egy ideig egyutt jartak, de ha ma felmenne valaki az autopalyara egy loval akkor eleg gyorsan zavarnak le onnan. Ugyanigy szorulhatnak ki az embervezette jarmuvek szepen fokozatosan, mivel ha tenyleg 200 korul mozognak az automata jarmuvek es 10 centi kovetesi tavval, akkor az ember vezette autot tobb szaz meterre fogjak elkerulni, vagy minden automata auto beall egy biztonsagosabb (pl. 10 km/h-as) sebessegre. Egy ido utan majd senki sem mer automata autok kozze kezzel vezetett jarmuvel menni.
Egyebkent en mar vezettem autot, lovat, villamost es lanctalpas jarmuvet is, es jelenleg egyikhez sincs engedelyem. Ebbol a lo volt a legokosabb, mivel nem ment arra amerre nem biztonsagos (pl. altalam eszre nem vett drotkerites elott automatikusan megallt), mig a lanctalpas a legelvezetesebb, mert ott nem nagyon szamitott hogy mi kerul az utjaba (egy hasonlo keritesen torteno atmenetelt csak utolag vettem eszre). A villamos jo poen, de tenyleg 1 dimenzios, mert nincs mit felrerantani ha valami vagy valaki szembejon. Az auto pedig kenyelmes, de ha az ember nem az amerikai 50-es uton megy (mentem, nagy elmeny), akkor jelenleg nagyon oda kell figyelni. Egy automata auto arra jo, hogy a kozponti utvonaltervezes miatt olcsobban, gyorsabban es balesetmentesebben vigye el az embert oda ahova menni akar. Aki pedig vezetni akar az elmenyert, az megteheti a kozforgalomtol elzart helyeken, mint ahogy manapsag mar lovagolni is szinte csak ilyen helyeken lehet.
ps: Gyalogos szabaly: Nem szamit hol megy at az ember, nem szamit a lampa szine es allasa, csak az, hogy minden auto alljon vagy tavolodjon az embertol. En zoldnel sem megyek at egy zebran ha egy auto lassitva, de kozelit a zebrahoz, viszont gond nelkul atmegyek atlosan, pirosban, ha minden kozelben levo auto tavolodik a helyszintol. Ezt azota tartom be, amiota kisiskolas koromban egy zebranal elbambultam a zoldnel es nem indultam el. Kb. 4-5 masodpeccel kesobb a lampanal allo autoba teljes sebessegel ment bele egy masik hatulrol, majd azt belokte a zebra utan allo busz hatuljaba. Ha elindulok amikor zold lett, pont a meglokott kocsi elott jartam volna...
Nem sikerül felfognod, hogy az az egész lényege, hogy a vonat és a busz alternatívájaként lehessen használni az autót is? Az ennek az egész gép által irányított autónak a koncepciója, hogy mint a buszon vagy vonaton ne legyen semmi dolgod, viszont ajtótól ajtóig megy, amikor szeretnéd, normális áron, és nem tömegben?
A kamionos nagyon valószínû, a taxis valószínû, viszont a buszsofõr vagy a pizzafutár kétlem, hogy megszûnne. A pizzafutárnak és a (falusi) buszsofõrnek komplexebb a munkája annál, hogy elvezet A-ból B-be.
Egyre erõsebb a gyanúm, hogy csak fantáziálsz, és azt összemosod néhány filmen látott, vagy mások által elmesélt történettel. "elõvillantották a rendõrjelvényeiket és beszóltak a kolegáiknak" - tehát legalább 2 rendõr volt ott, de nem csináltak semmit, csak értesítették a társaikat. Szerinted a rendõrök ilyenek? Amúgy meg az usákoknál divat a jelvény mutogatás, nálunk igazolványt mutatnak. Fogadj el egy jótanácsot. Ne mesélj kitalált vadászkalandokat, mert könnyen nevetségessé válhatsz. A kitalációidat pedig eszedbe ne jusson meg is valósítani, mert nagyon megverhetnek. Hiányzik az neked?
Valamint személyesen adják át az összerázott, pizzát, és még lehúzni is próbálnak. :D Ilyet nem lehet automatizálni.
Amúgy meg lehet hogy beleszaladok pár pofonba, de emlékszem az elsõ ilyen pár eset közül az egyikre amikor egy hûdekemény nagydarab sofõr kiszállt a kocsiból és jött balhézni, mögöttem állt pár ismerõsöm, nem is léptek akcióba az elsõ pár szaváig.. aztán csak elõvillantották a rendõrjelvényeiket és beszóltak a kolegáiknak hogy van itt valaki aki nem csak majdnem elcsapott egy járókelõt, de most verekedni is akar érte, és még a kocsit is szabálytalanul parkolta le, meg aztán a balra kanyarodásakor nem indekszelt... had ne mondjam hogy a fickó eléggé rosszul jött ki belõle, annak ellenére hogy vállaltam volna pár pofont.. bár én az elsõ után lehet nem a fickónak megyek hanem a kocsijának.
Szerintem egyik sem, de a pizzafutár meg pláne nem, mert azok jellemzõen motorral járnak, ugyanis motorral még nagy forgalom, vagy dugó esetén is könnyebben lehet haladni, meg a motor többnyire kevesebbet fogyaszt, mint egy autó.
Néhány munkakör amelyek hamarosan meg fognak szûnni: taxis, kamionos, buszvezetõ, pizzafutár...
Csak szólok azoknak akik ezek valamelyikét ûzik és még fiatalok.
Dehogynem. Az itt nyilatkozó szakértõk többségének hozzáállásával és a Szent Gugli közremûködésével nemsokára más nem is jár majd az utakon, csak teherautó.
Ami a kamionokat illeti, ott épphogy gyakori, hogy több sofõr van. Ugyanis, a rossz tapasztalatok miatt korlátozzák az egy sofõr által maximálisan vezethetõ idõtartamot. Így, ha sürgõs a fuvar, négy, vagy hatkezes fordulókat is kiküldenek. (Két, vagy három sofõrös fuvar.) Ilyenek például a romlékony árukat vivõ kamionok, például gyógyszerszállítmányok, vagy a mélyhûtõs kamionok.
Amúgy én is szeretek vezetni, és gyakran is megteszem. Ami a traffipaxot illeti, nem zavar különösképpen, be kell tartani a sebességhatárokat, és nem lesz semmi baj belõle. A sebességtúllépéssel különben sem nyersz sokat, városban az átgondolt vezetéssel is majdnem olyan gyorsan oda lehet érni bárhová.
Teherautókon 1 sofõr + kocsikisérõ(k) ül(nek). Kamionon is ritka, hogy 2 sofõr van. A nemzetközi buszjáratokon szokott lenni 2 sofõr, de az ugye nem teherautó.
"rendõr és tábla hegyek, trafi/kamera minden sarkon ki szeret még itt vezetni napközben ?" - akinek nincs vaj a fején, azt ez nem zavarja. Vezetni nem csak nappal lehet, és nem csak lakott településen belül.
"Talán a nyolcvanas évek végéig volt élmény amikor a négysávos utakon szaladgált 1-2 lada meg skoda" - ez hol volt? Hogy nem Bp-en, az biztos.
"a benzin literje is pár forint volt" - akkoriban a fizetések is elég alacsonyak voltak.
"a téli gumit még hírbõl se ismerték" - akkoriban a nyári gumit sem, mert jellemzõen 4 évszakos gumikat lehetett kapni.
"apáinknak még élmény volt az autózás" - én még most is szeretek vezetni, pedig valószínûleg régebben vezetek, mint ahány éves vagy.
"beülünk a gépbe és mehet az ivászat vagy a pár órás játék akármi" - az ilyesmit máshol kell csinálni.
"f***nak sincs kedve a vezetéssel hergelni magam." - nem is kell. Neked roller való.
Ezzel a technológiával szerintem maximum a váltott sofõr kérdését tudják rendezni, arra már nem lesz szükség. De egy teherautónál korántsem a tankolás az egyedüli, amit nem tud magától megoldani. Egyébként pedig, ha lerobban, jó ha van egy ember is a környéken, aki tud intézkedni. Olyan forgalmi helyzet is elõállhat(még ha ritkán is), amire nem tud választ adni a szoftver és ekkor megállítja a kocsit és lekapcsol. Az ember felügyelete szerintem elkerülhetetlen lesz egy jódarabig. Viszont valóban szûkítheti az állások számát, mert 2 sofõrre nem lenne szükség 1 teherautóban.
Vezetési élmény 2012-ben ? rendõr és tábla hegyek, trafi/kamera minden sarkon ki szeret még itt vezetni napközben ? Talán a nyolcvanas évek végéig volt élmény amikor a négysávos utakon szaladgált 1-2 lada meg skoda és a benzin literje is pár forint volt a téli gumit még hírbõl se ismerték... apáinknak még élmény volt az autózás. Ide nekem azt az autómatikát beülünk a gépbe és mehet az ivászat vagy a pár órás játék akármi, f***nak sincs kedve a vezetéssel hergelni magam. Húsz éve van jogsim de inkább motorozok az még élmény vagy bringa :-)
Te szeretsz vezetni, de az nem akinek napi 4-5 órát kell levezetnie a munkába oda és vissza mindig.
Ezek az emberek tudod mennyire örülnének egy ilyen autónak?
Szabatosan és egyértelmûen _szoktam_ magam kifejezni. Hogy te mit értesz másképp, az már a te problémád. De ha már nagyon szõrözni akarsz: az opcionalitásra a leírt példám is jó példa. Ha a zebránál van jelzõlámpa, és a gyalogosnak pirosat mutat, akkor nem engedem át. Ha neki zöldje van, vagy nincs lámpa, vagy van, de nem mûködik, akkor átengedem. Elõbb kelj fel, ha bele akarsz kötni abba, amit írtam.
Bocs.."at szoktam" Ez a szokasom....En igy szoktam....Ez bizony opcionalitast feltelez...(en igy csinalom, de lehetne mashogy is) Hat ennyit a szovegertesrol... "Szokás
Sok ismétlés által automatizálódott cselekvés, mely kényszerítõ belsõ szükséglet hatására megy végbe. "
A szövegértelmezéssel hadilábon állhatsz (valószínûleg ezért sincs jogsid). Én ugyanis azt írtam, hogy "én át szoktam engedni a gyalogosokat, ha zebrán akarnak átmenni". De csak ott. A zebra a gyalogosé, ott neki van elsõbbsége. Ahol nincs zebra, ott meg az autósnak. Sajnálatos módon ütöttem már el zebrán gyalogost, de ott volt közlekedési lámpa is. Nekem zöldet mutatott, mentem is, neki pirosat, és balfasz módon hirtelen lelépett az útra. Így járt. Képtelenség lett volna megállni, bár a féknyomom látszott is az úton. Csak zúzódásai lettek szerencsétlen öregnek, aki egyébként elismerte, hogy õ volt a hunyó, meg volt rengeteg tanu is. Nem is lett belõle semmi gondom.
PS: Csak jótanácsként: ne játszd az önkéntes rendõrt és egyben itélet végrehajtót, mert könnyen elõfordulhat, hogy beleszaladsz pár nagy pofonba.
Elõbb utóbb megvalósul a "Jony taxi" vannak akik nem tudnak valamilyen okból vezetni és nekik nagy segítség lenne, de TAXI-nak is a legjobb megoldás. Egy kis lépés és a Japán háztartási robot is bekerül a lakásba :)
szóval nálad abszolút opcionális hogy átengeded e a gyalogost amikor az a zebránál áll.. értem.. akkor tuti hogy részese lennél egy ilyennek. Ha betartod a kresszt akkor nem kapsz, ha betartasz a gyalogosnak akkor kapsz... nincs jogsim, de nem azért mert hülye vagyok a kresszhez... vettem részt kresszversenyen ahol az élmezõnyben végeztem.
Mindenesetre a kamionsofõrök kezdhetnek aggódni az állásuk miatt. Már csak azt kell megoldani, hogy maguktól meg is tudjanak tankolni a jármûvek, aztán mehet a 7/24-es kamion bot xD
"Egy ilyen autónál emberek élete a tét, hiba nem lehet, nem úgy, mint egy mobilnál."
Én sem most kezdtem vezetni, majd 20 éve nyomom a gázpedált, de ami az utakon megy sokszor, hát az kabaré. Hihetetlen kiknek adnak jogosítványt. Ehhez képest én simán elképzelhetõnek tartom, hogy az automata autó is biztonságosabban vezet a mai söfõröknél. Hibázni mindenki hibázik, akár szoftver(illetve annak megírója), akár ember. Kérdés: milyen arányban?
Amúgy szeretek vezetni, de mikor Budapesten épp akkor kell átmennem, amikor csúcs van és ott rohad az ember sokáig..... hát örülnék egy ilyen opciónak. Vagy épp ha fáradt az ember és mégis muszáj menni. Van úgy, hogy de jó lenne átvenné valaki a volánt az unalmas, kietlen, éjszakai autópályára. Vagy éppenséggel ha ritkán is, de kedvem támad szórakozó helyet felkeresni, nem kellene tömegközlekedéssel - netán taxival vacakolni, hazatalálna az autó magától. Ez tényleg elõrelépés lenne a 100 éves gépkocsi történetében.
"én át szoktam engedni a gyalogosokat, ha zebrán akarnak átmenni." Ez kedves toled, de ez nem opcionalis....Hacsak nem a semmibol tunik fel a gyalogos, hogy atrohanjon:P
Már régebben történt, akkor még másik autóm volt, mesélték, hogy van a környékünkön egy kb. 10 fiatal köcsögbõl álló banda, akik este azzal szórakoznak, hogy elállják a teljes utat, és ha az ember lelassított, vagy megállt, akkor összerugdosták és leköpdösték, meg csavarhúzóval végighúzták az autóját. Alig vártam, hogy én is "áldozat lehessek", vártam, hogy mikor bukkannak fel. Aztán egyik este láttam, hogy elõttem, jó messze pont akcióznak az egyik autóval. Megálltam, megvártam, míg befejezik és elengedik az autót. Akkor elindultam én is, és mentem szabályosan. Amikor látták, hogy jövök, elállták az utat. Nagyszerû, pont erre vártam. Amikor már kellõen közel értem hozzájuk, õk meg várták, hogy fékezzek, akkor visszaváltás és padlógáz. Egy pillanat alatt rájöttek, hogy még akkor sem tudnék megállni, ha akarnék, így azonnal szétrebbentek, mint a verebek. Megfordultam, és visszafelé ugyanezt eljátszottam velük. Aztán kikiabáltam nekik, hogy ha gondolják, ki is szállok, de mivel kompenzálni kell a létszámfölényüket, egy pár ólommal ellátott barátomat is hozom magammal, és nem vagyok szívbajos használni. Meg is mutattam nekik. Soha többet nem láttam arrafelé õket. PS: még mielõtt valaki megkérdezné, igen, van engedélyem is.
"én már hobbiszinten lépek le hirtelen elé majd vissza.. ekkor persze satufék meg anyázás.. én meg ha beintek neki, le a földre és ha anyázik akkor belerúgok a kocsijába (ha bakancsban vagyok akkor ahogy bírok, aztán meg lehet próbálkozni.." - én át szoktam engedni a gyalogosokat, ha zebrán akarnak átmenni. De ha te ilyet megcsinálnál velem, akkor kezedet lábadat összetörném, ebben biztos lehetsz. Nem vagyok pehelysúlyú és törpe sem.
Fateromnak 30 éve van jogsija.. mégis gyalogosként és kerékpárosként is csapták már el 1-1 alkalommal.
kerékpárosként balra kanyarodott volna szabályosan mert jelzett behúzódott stb, a mögötte érkezõ autó lassított.. az az mögött érkezõ "k*rvára sietek nyomoronc kis tetvek" autós meg 100-110el hajtott egy nem túl jó minõségû úton ott ahol még a 90 is hõsi tempó, úgyhogy õ elõzni kezdett mert nem akart "tötyörögni" a másik miatt. Csatt... fater letarolta az út menti növényzetet koponyalapoi törés és egyéb maradandó de nem életkárosító sérülést szerzett. (azóta nem bír pl felfele nézni és a kezét felemelni mert hirtelen elszédül és elesik szal plafon festése kimarad)
gyalogosként meg a keresztezõdés jobb oldalán zebra jobb szélén ment át a 2x2 sávos +járdasziget középen úton amikor balról lassítás nélkül jött egy nõ a férjével és a gyerekekkel és úgy döntöttek leszarják a zebrát és mennek a belsõben, a gyalogos meg majd félreugrik. Hát nem. Fater a zebra kezdetéhez képest 11m-re esett le a földre a kocsi vitte kicsit ugyanis a motorházon... ismét ilyen olyan maradandó de nem vészes sérülés.. szal most már kicsit sántikál is az izomszakadás miatt.
két balesetbõl kettõnél szabályosan közlekedõ kerékpáros/gyalogos -jogsibirtokos- és egy-egy felelõtlen "nagyon sietek" autós. Nos.. akkor hogy is van ez most? itt közép magyarországon szó szerint meg szoktuk köszönni hogy átengednek... zebránál.. mikor 20an állnak ott. jó poén.. én már hobbiszinten lépek le hirtelen elé majd vissza.. ekkor persze satufék meg anyázás.. én meg ha beintek neki, le a földre és ha anyázik akkor belerúgok a kocsijába (ha bakancsban vagyok akkor ahogy bírok, aztán meg lehet próbálkozni..
Az autózásnak vannak kellemes pillanatai is, amiért megéri jogsit szerezni. Éppen ezt ölné meg ez a rendszer.
Ez a rendszer majd nagyon jól fog üzemelni, amikor már csak bankkártyával lehet fizetni, mert megszûnik a készpénz és csak oda lehet utazni, ahová a hatóság neked személy szerint megengedi.
Esélyed sem lesz rákanyarodni a hosszabb útra, hogy az erdõn át vezess haza, mert nem lesz rá engedélyed, hogy benzint pazarolj, a környezetvédelemre hivatkozva.
A magyaroknál még istenes a helyzet ahhoz képest, ami dél-európai, uram bocsá' afrikai államokban, vagy keleten van. Én ott is jártam, és az ottani helyzetek összehasonlíthatatlanok az ittenivel. Nem is béreltem autót, hanem inkább mentem taxival. Pedig elég jól vezetek, elhiheted. London (vagy Anglia) egyébként sem tekinthetõ tipikusnak. Ott pl. a rendõrnek nincs is fegyvere, mégis nagyobb a renoméja, mint máshol, de annak meg is van az oka. Amúgy talán nagyobb a tapasztalatom, mint neked. Anyádnak meg magadnak is ajánlok egy jó fájdalomcsillapítót, akkor talán nem kell jajgatnod. LOL!
Magával a gugliautóval szemben egyébként is szkeptikus vagyok. Még egy hiba nélküli mobiloprendszert sem sikerült összehozniuk, hát még egy önmûködõ autót! Egy ilyen autónál emberek élete a tét, hiba nem lehet, nem úgy, mint egy mobilnál. Egy ilyen gugliautózás mibõl állna? Amíg megy az autó, addig orrba-szájba nyomja az ember arcába a reklámokat? És persze a totális ellenõrzés: mikor és hol jártál, ki ült az autóban (kamera biztos lesz benne), menet közben mit csinálsz, mit beszélsz, stb. Ez nem az én világom. Az ujjongók használják csak, ha lesz ilyen egyáltalán (a reklámokban a fû mindig zöldebb, az ég mindig kékebb, és az eper is mindig pirosabb), de nekem soha nem kéne. Én szeretek arra és úgy menni, ahogy nekem tetszik, nem úgy, ahogy más akarja. A függetlenségemhez és a szabadságomhoz ragaszkodom.
A nyugatiak vezetesi moralja azert masmilyen, mert kibaszottul mashogy allnak hozza a vilaghoz, mint a (turbo)magyarok...Lassan 8 eve elek angliaban, de nem emlekszem, hogy akar 1 ideges, ordito sofort lattam volna, pedig a nagyobb varosokban a gyalogosok inkabb valami megremult csordara emlekeztetnek, mintsem emberekre...Valamint a dugo es tetulassu belvarosi forgalom sem ismeretlen:P (London lehet masmilyen, osszesen nem voltam ott 2 honapot...Mas, kisebb-nagyobb varosban viszont igen) Amugy total bullshit amiket irsz..Az vezessen csak aki elvezi? Jajj anyam...
Akinek még jogsija sincs, nemhogy autója, az természetesen haragszik az autósokra. Ha lenne neked mindkettõ és vezetnél is, másképp látnád a helyzetet. Most felesleges bizonygatnod, hogy nem látnád másképp. Ugyanis akikre most haragszol, azok is gyalogosok voltak korábban (mint te most), senki sem született autóval.
Érdekes, hogy Magyarországon belül is ég és föld a különbség. Nagykanizsán lassan 30 m-enként van körforgalom, lámpákkal már nem nagyon lassítják a forgalmat. Aztán az autósok, ha csak a zebra közelébe megyek megállnak. Tiszta nyugat, Londonban láttam utoljára ilyet.
Pest ehhez képest a pokol, a totális anarchia. De nem a bunkó autósok, vagy bunkó bicajosok, motorosok, gyalogosok, békávések, stb. miatt. Hanem mert a forgalomszervezés ebben a városban gyakorlatilag az elõre megfontolt rossz szándékkal hivatalból elkövetett emberölés folytatólagos kísérlete!
Nézzük meg a körútakat, hiába 4 sáv széles 95%-ban, ha a maradék 5-ben meg leszûkül. Hiába van zöldhullám a lámpák 9/10-énél (nincs), ha az összefüggõ kocsisor miatt a maradék 1/10-ed megfogja az egész körutat. Ez fizika, áramlástan akármi, ált isk anyag, nem kell közlekedésmérnöki diploma hozzá, ami mellesleg tartok tõle, hogy nincs is azoknak, akik a fõváros forgalomszervezését csinálják, vagy max mint espé-é.
A rendszertelenség, a táblák hiánya miatt aztán nagyon sokan nem is kockáztatják meg a mellékutakat, mindenki a körutakra, a sugárutakra, Rákóczira, az Üllõire nyomul. Pedig a hídak felújításai megmutatták, hogy a város igen is elbírja ezt a forgalmat, ha az emberek nem a nagy utak felé mennek és nem alakul ki egy-egy ilyen fontos pont lezárása miatt általános dugó. Érdekes. De akkor miért nem segítik direkt az alternatív utakat????
Ilyen körülmények között az egyszeri autós ugyan olyan áldozat, mint a gyalogos. Egy halálos baleset, esetleges elzárás az autósnak sem mennybemenetel.
A szomorú, hogy úgy szar a helyzet, hogy abból senkinek nincs haszna. Egy összeesküvés elmélet legalább iylenkor kiutat ad a kétségbeesett racionalitásnak, kár hogy még annak sincs semmi alapja!
Nézzük csak meg a videót, hogy mikor is vitte az öreget a kocs?. Egy kisvárosban nappal, ragyogó idõben, szó szerint zéró forgalomnál. Ilyenkor hülye az aki nem akar vezetni, ilyenkor tényleg a legnagyobb évezet.
De vigyék be csak a kisöreget ezzel a kocsival este nyolckor, õsszel az M7/M1 budaörsi bekötõhöz, 3 teherkocsi közé, ahol mindenki autópályás sebességgel nyomul összevissza sávváltva, jobbról balról elõzve csalinkázik, hogy azt a 2 másodpercet is megspórolja, amivel a másik elé tud vágni. Na ott lehet, hogy azt kívánja majd, hogy a maradék pár százalék látását is veszítse inkább el! Vidámparkban a T-rex kismiska ahhoz képest, ami ott van néha olyankor.
Persze.. csak a gyalogos a gyökér igaz? Baszik az a kresszre.. azért megmondanád mi történt volna ha ma reggel nem várjuk meg 40ed magammal hogy az a 8-9 gyökér autós lassítás nélkül átrobogjon elõttünk az úton ahol a zebra fel van festve? lépjek le elé, csapjon el majd a többiek hozzanak össze egy 5-6 autós koccanást, és a többiek meg idõben beérnek a melóba engem meg hõsként/mocsok gyalogosként fognak nevezni?
Rengetegszer gondoltam már arra hogy egy marék vassulymot kellene magammal hordani és ha nem enged át a zebrán a parasztja akkor durr a kereke alá dobni. A rendõrség úgyis lusta megbüntetni õket. Akkor legalább a gumijavító és az esetleges koccanás/törés majd megfelelõ büntetõ összeg lenne neki.
Tudom hogy rohadt sok gyalogos paraszt módon és figyelmetlenül közlekedik, ahogy vannak UFO szerû kerékpárosok is, csak éppenséggel vannak akik már félnek közlekedni, mert az autósok azt hiszik õk az utak királyai. Persze hogy azt hiszik.. ott ülnek 1,5 tonna fémben szemben a 70-80kilós emberkével.. de vajon õk hogy reagálnák le ha jönne a kis konzervükkel szemben egy agresszív könnyûharckocsi vagy egy komolyabb kamion konvoj?
Lehetne jogsim, de nem akarok. Már értelme sincs fenntartani egy autót, adóztatják ahol érik, a többség paraszt módon vezet és folyton arra figyelni hogy mikor jön egy állat aki még az indexet sem tudja használni. (személyes tapasztalat... balra kanyarodott és jobbra indexelt.. majdnem a motorházon kenõdtem és még neki állt feljebb)
Amen. Nekem nincs jogsim és csak azért lesz, hogy legyen. Kibaszottul nem vágyok arra, hogy a magyar utakon a magyar morál mellett vezessek. Csak sajnos idõvel elkerülhetetlen...
"Akit fáraszt a vezetés, az miért akar autózni? Az ilyen menjen vonattal/repülõvel/busszal/tömegközlekedéssel, vagy amivel akar, de ne autóval. Ilyen egyszerû."
Ez jó lenne, ha így lenne. Valszeg kevesebb lenne a konfliktus is. De ugye ott vannak akiknek a melójuk a vezetéshez kapcsolódik. Nem csak sofõrök, áruszállítók, hanem mert üzletkötõk, mert több telephelyen van a cégük, akármi.
Õk biztos szabadulnának a vezetéstõl.
Másrészt talán egyetért mindenki abban, hogy melyik a legtrágyább része a vezetésnek. Ez ugye a nagyvárosi csúcsforgalom, nem feltétlenül a dugózás. A csúcsforgalomban akár a megengedett sebesség fölött, ez Pesten általános, visz a tömeg, a kocsik egymástól cm-ekere, néhány hülye meg még be is gárgyul. Elég csak egy index nélküli sávváltás, egy béna bringás valamelyik sávban, árut rakodó teherkocsi. Ilyenkor egy pilalnatnyi figyelmetlenség elég, és az ember lekési a jó irányba menõ sávot, és kap egy félórás extra utat. Ilyenkor aztán emelkedik a feszültség. Na ezt még megfejeljük egy kis nehezített idõjárási körülményekkel, esõ, köd, hóesés és már is kész a rémálom.
És ez még évtizedekig rémálom lesz a gúglitakszinak is.
Autópályán minden hülye tud vezetni, még én is. Nem feltétlenül lesz tehát kevesebb a koccanás, kevesebb a kisebb nagyobb baleset, mert pl. a technikában bízva a hülyegyerek oda is kimerészkedik, ahova amúgy nem merne, aztán, ha a technika is bexarik, mert pl. már az 50 kocsi nem engedi be a keresztezõdésbe a androidos sofört, hátulról meg dudálnak ám ezerrel, akkor Bátorbéla majd kiapcsolja a robotot és kézbe veszi a dolgokat. Vesztére, mert amit addig se tudott azt azután sem fogja. ;D
Pl. azért, mert a vonat/busz/repülõ/tömegközlekedés útján szállítható csomagok mérete és száma igencsak korlátozott. Megnézném azt, aki ily módon visz haza mondjuk egy automata mosógépet.
"Akit fáraszt a vezetés, az miért akar autózni? Az ilyen menjen vonattal/repülõvel/busszal/tömegközlekedéssel, vagy amivel akar, de ne autóval. Ilyen egyszerû."
Komoly ember lehetsz, ha a témához ugyan nem tudsz hozzászólni, de a személyeskedés annál inkább megy.
Elõbb-utóbb teljesen természetes lesz. Aki vezetni akar az vezethet a közeljövõben... kb. mint aki ma kimegy lovagolni. Szeretek vezetni..és egy ilyen technika csakis jól jönne. A kettõ nem zárja ki egymást.
Én is szkeptikus voltam a rendszerrel, de megnéztem egy részletesebben taglaló mûsort errõl és teljesen meggyõzött. Egy riporterrel ki is próbálják, felhajtanak az autópályára... szóval megfelelõen precíz. Itt írta valaki, hogy a kötött pályán egyszerûbb... nem. Ennek aztán teljesen mindegy. Baromi érzékeny lézer berendezés van a tetején és a számítógép egy vészhelyzet esetén is ezredmásodpercek alatt hoz sokkal jobb döntést mint az ember. A videó nem mai, úgyhogy annál már biztosan elõrébb járnak, de az biztos, hogy ha forgalomba kerül, akkor "halál :D" biztos lesz. Bár én is megnézném mi van, ha beugrik egy õz az autópályára vagy ilyesmi, de akkor is, a látottak alapján nekem teljesen megbízhatónak tûnik és az is biztos, hogy akár akartok vezetni akár nem, ez lesz a jövõ. Persze az is valószínû, hogy nem magyaroknak, úgyhogy ne aggódjatok XDD
Már ma is léteznek nagyon jó technikák, egyelõre persze még csak a drágább autókban. Sávfigyelés/sávtartás, követõ tempomat (akár állóra is fékezi az autót), automatikus vészfékezõ rendszer, táblafelismerõ rendszer, stb.
Én (is) szeretek vezetni. És ne gondolja senki egy percig sem, hogy még ha rendszerbe is állítják ezeket az önvezetõ jármûveket, -mert elõbb-utóbb biztos bekövetkezik- akkor majd egybõl be is tiltják a vezethetõ jármûveket... Utóbbi még nagyon odébb van, és nem is hiszem, hogy valaha bekövetkezik, legalábbis nagyon remélem, hogy soha nem lesz ilyen. Viszont aki nem tud, vagy nem akar vezetni annak nagyon jó lesz. Vagy csak nincs olyan állapotban (fáradtság, ittasság). Biztos kipróbálnám, hogy milyen ilyenben ülni.
Akit fáraszt a vezetés, az miért akar autózni? Az ilyen menjen vonattal/repülõvel/busszal/tömegközlekedéssel, vagy amivel akar, de ne autóval. Ilyen egyszerû.
A guglinak nem ez lenne az elsõ bebukott projektje. Talán már több van ilyenbõl, mint amennyi sikeres lett.
Már nagyon várom ezt a technológiát. Sokkal kevesebb baleset lenne és a hosszú, egész napos utakon nem merülne úgy ki a sofõr se.
Alig várom, hogy a hétköznapi életben használható legyen ez a technológia.
Az a baj, hogy nincs az egész mögött átfogó koncepció. Bizonyos szempontból mindenkinek igaza van. Vezetni jó buli, sokat vezetni, kockázatos, fárasztó, konfliktusokkal teli körülmények között nem jó buli.
De ha pl. van egy batár SUV óriáskocsid, amivel bármit tehetsz, akkor ez még kifejezetten élvezetes is lehet, kikiabálsz/dudász fékezés helyett a tetû szabálytalankodó gyalogosokra, élvezed hogy indexelhetnél, de szabadon megteheted, hogy nem indexelsz. Beparkolsz olyan helyre ahova egy kispolszki sem fér be, de a parkolóautómatád, radarod megteszi, mást lexarsz, hogy hogy áll majd ki stb. Szal kifejezetten keresed, kiprovokálod a konfliktusod, mert A)haragszol a fõnöködre, párodra, macskádra,a világra, és B) a mozgó bunkeredbõl megteheted hogy így viselkedj.
A fenti okok miatt az autók a bunkeresedés irányában mennek, a közlekedés szervezés önmagában is dögkút, de az emberek a közúton felmerülõ konfliktusokat levezetésként használják és nem megoldani, vagy elkerülni akarják õket.
Ebben a helyzetben ez a gúgli kezdeményezés nagyjából olyan, mint amikor a szépségkirálynõ nyilatkozik a világbékérõl, meg a zafrikai éhezõkrõl.
Vezetni pont olyan mint élni, a jövõben pont olyan lesz a világ, amilyet az emberek most elképzelnek. Ez a holdjáró csak részben fedi le az emberek vágyait, a tempomat, a GPS sem megváltás és ez sem lesz az.
Mert az egész mögött nincs egy átfogó koncepció, ami esetenként az emberek pillanatnyi szeszéjével is szembe menne.
Ha fáraszt a vezetés, akkor menj tömegközlekedéssel. Közben olvashatsz, aludhatsz, vagy amit akarsz. A budapesti reggeli, vagy délutáni csúcsban is lehet érdekesség. Van idõ megfigyelni a környéket, az embereket, stb. Ha fáraszt a sebességváltás, akkor vegyél automata váltós autót. Nagyon kényelmes. Ha tényleg csak araszolni lehet, akkor elég a fékpedált kezelni. Az enyémben tiptronic van, azzal akár manuálisan is lehet váltani, kuplungpedált nem kell kezelni, mert nincs.
Az az érzésem, hogy nagyon elfogult vagy magaddal szemben. Szerintem leszögezhetjük (erre azok reagáljanak, akik fél életüket az úton töltik), hogy a vezetés igazán egy jó minõségû fõúton élvezetes (vonatkoztassunk el a rally, offroad és egyéb autósportoktól). Az, aki hetente legalább 1000 km-t, vagy még többet vezet (én is ezt a tábort erõsítem), az bizony sokszor nagyon örülne, ha végre nem az utat kellene bámulnia még az 500. km után is. Tök jó lenne, ha az autóban eltöltött 2-3 óra semmittevés helyett olvashatnék, intézhetném az irodai teendõimet, vagy éppen aludnék egy kicsit, ha mondjuk éjszakába nyúlt az elõzõ napi meló. Nem találtam olyan kollégát, aki élvezetesnek találná a monoton autópályát, fõleg, ha már századszorra teszi meg. Épp ezért ha idõm engedi, rendszeresen választok fõutakat alternatívaként, ott valóban rettentõen élvezem a vezetést. Elõzgetni kell, taktikázni, idõnként összeér a lombkorona az út felett, na annak megvan a varázsa. Kíváncsi vagyok, mi élvezetet kínál pl. egy városi vezetés. Maradjunk Budapestnél. A reggeli csúcsban legalább fél óra araszolás a dugóban, örülök, ha kettesbe fel tudok váltani. Délután 5 óra körül 1 óra is lehet... félig felengedett kuplung, egyes, üres, egyes, kuplung, 10 méter elõre, stb. ismétlõdik a "végtelenségig", na ennek van vajon élvezeti értéke? Nem jobb lenne, ha automata pilótára kapcsolsz, és elfoglalhatod magad valami mással?
Elsõ körben az a kérdés, engedélyeznek-e ilyesmit épelméjû döntéshozók? Persze tudjuk a választ, ilyenek csak a mesében léteznek... Szóval tegyük fel h engedélyezik. Volt cikk nemrég sg-n a felmerülõ felelõsségi kérdésekrõl - ki a hibás, ha a vak papa elcsapja egy rokonodat? Ha a cég, sosem terjedhet el, nem érné meg ilyet eladni. Ezért marad a "sofõr" mint passzívan szemlélõdõ bûnbak, persze sokan vállalni fogják ezt is, cserébe a kényelemért. Aztán, feltéve, hogy nem esik le az útról magától, ereszd össze ezeket a Tinman által körülírt idiótákkal - itt már kezd a dolog igazán veszélyesnek tûnni. Vagy zavard be a budapesti csúcsba, gyalogosok, biciklisek meg a többi õrült közé, képtelenség hogy ez alkalmas lenne ilyen környezetben a hatékony és biztonságos helyváltoztatásra.
Pályázni hosszú távokon esetleg jó lesz, viszont ha az árából évekig repülhetnél mindenhova, akkor miért járnál autóval? Butább automatikával nem helyettesíthetõ, a sofõr helyett kell reagálnia bármilyen váratlan helyzetre, ellenkezõ esetben lõttek a kényelemnek.
200e mérföld meg túró, az egyetlen átlag autó várható összfutásteljesítménye. Mindezt szigorú kontroll alatt, feltehetõleg elkerülve a bizonytalan, zavaros helyzeteket, helyeket, nagyrészt üres országúton, pályán hozhatták össze, másképp egyszerûen hihetetlen még ez a táv is.
Jó lenne ismerni a felhasznált számítási teljesítményt is, vagy hogy mennyivel drágább a kütyü magánál a jármûnél. Szerencsére nagyon messze van ez még a piaci bevezetéstõl :)
Erre a bicikli azonnali elkobzása lenne a megfelelõ lépés (ha a legenyhébb gyorshajtás is 30 rugó, akkor ez kb. megfelelõ büntetési tétel lenne).
Nekem sokkal régebben van jogsim, és azóta rendszeresen vezetek is. Annak ellenére nem utálok vezetni, hogy a felsorolt balfaszok és köcsögök is az úton vannak. Elõttem mondjuk nem szoktak cammogni, hanem gyorsan kimennek elõlem, vagy ha nagy ritkán mégsem, akkor megelõzöm, amennyiben ez a forgalmi helyzet miatt nem lehetséges, akkor jelzek neki, ha meg ennek ellenére sem képes felvenni az engedélyezett forgalom ritmusát, akkor akár szabálytalanul is megelõzöm. Egy a lényeg: nem kell idegeskedni, az nem vezet semmi jóra. Az ideges ember természetes, hogy nem szeret vezetni. De azok inkább használják a tömegközlekedést, azon garantáltan nem fogja fárasztani semmi, maximum a sok ülés (de autóban is ülni kell).
Ezzel csak egyetérteni tudok, de a bicikliseket és a gyalogosokat is baromira kéne ám büntetgetni. Evidens, ha DUPLA záróvonal van, akkor azon nem, hogy nekem nincs jogom áthajtani autóval, de a puhatestûnek meg aztán fõleg nem!
Amiket felsoroltál, az csak annak tudható be, hogy minden hülye kaphat jogsit, illetve a rendõrségi ellenõrzés csapnivalóan szar. Ha azoktól, akik az említett (és egyéb) szabálytalanságokat elkövetik, azonnal bevonnák a jogosítványt pár hónapra, és ezzel együtt a jogosítvány nélkül vezetõket legalább 3 évre bezárnák, akkor nagyobb rend lenne.
Nagyjából 15 éve van jogsim, lassan 10 éve pedig heti átlag 6-700km-t vezetek, volt 1.5-2 év, amikor heti 2.500km megvolt.
Utálok vezetni, de baromira, unom, belefáradtam, elegem van belõle.. ill. talán nem is a vezetést utáltam meg, hanem azt a mennyiségû balfaxt akit az útra kiengednek a karámból. Félelmetes.*
*Indexelés szinte teljes hiánya, jobbra tartási kötelezettség totális semmibe vétele, jobbról elõzés, 70-es táblánál 30-al közlekedés, dupla körforgalom helytelen használata, elsõbbségadási kötelezettség semmibe vétele, botrányosan beállított fényszórók, kivilágítatlan biciklisek, mindenen átmászó gyalogosok, sárga lámpás õrület, büntetõfékezés és társai.
Még csak véletlenül sem. Már ma is van távolságtartó követõ tempomat. A liftet és a vonatot ne keverd ide, mert az kötött pályás (meg a villamos, Metro, Hév). Ott egyszerûbb megoldani mindent.
"200 folott, 10 centis kovetesi tavolsagnal egy embernek eselye sem lenne a forgalommal haladni" - álmodozz csak. Még hibátlan mûszaki állapotú autóknál is necces lenne, hát még, ha nem azok. 10 centis követési távolságnál pl. hogyan sorolsz be? Az autó a gyors helyváltoztatást jelentette, amikor megjelent. Az emberek szabadságérzete nõtt. Egy automatikus rendszernél ez nem lenne meg. Csak oda és csak úgy mehetnél, ahogy azt a rendszer megengedi. Kösz, de ilyen nem kéne. Ilyen elvetélt gondolata olyanoknak van, akik nem vezettek soha, vagy nincs autójuk. Mint amikor a szûz lány fantáziál a szexrõl, és osztja az észt.
Vezetni a 7köznapokban sok minden csak nem kikapcsolódás, szórakozás, élvezet. A sok kretén akinek van jogsija, de ebben ki is merül a tudománya, lehetetlenné teszi az élvezetes autózást.
A robot pilóta jó lenne, fõleg mikor 1000km feletti távokat kell lenyomni, lehetne pihenni.
Gondolom, ha egyszer hétköznapi használatba kerül ez a technika, lesz rajta egy kikapcsológomb. Én is szeretek vezetni, de milyen jól jönne, ha mondjuk levezetek 600km-t, aztán pihenésképpen benyomom a robotpilótát és haladok tovább, aztán ha úgy gondolom, átveszem... :)
A jelenlegi forgalomban a kovetesi tavolsag csokkentese es ezaltal az utak kapacitasanak novelese csak igy oldhato meg. Egy automata rendszer sokkal biztonsagosabban kepes vezetni az autokat, tehat a balesetek szama is csokkenne. Ahogy megszuntek a kezzel vezetett liftek, ugy varhatoan megszunnek a kezzel vezetett vonatok es autok is. Aki szorakozasbol vezet az ezentul is megteheti, csak nem ott ahol ezzel masokat zavar a kozlekedesben. (200 folott, 10 centis kovetesi tavolsagnal egy embernek eselye sem lenne a forgalommal haladni)
Érdekes a dolog, de azok az emberek, akik jelenleg is vezetnek, vagy legalábbis van jogsijuk (ezek vannak többségben - vonatkoztassunk el az afrikai éhezõktõl, és hasonlóktól), szeretnek vezetni. Ez a technika a vezetés élményétõl fosztja meg az embereket. A gépesítés többnyire olyan fárasztó, vagy kellemetlen munkától szabadította meg az embereket, amiket nem szerettek csinálni. Ez az önmûködõ autó egy remek technikai produktum, de olyat vesz el az emberektõl, amit szeretnek csinálni, ezért nem hiszem, hogy sikeres lesz.