hát, én max akkor használom, ha több, egymástól messze lévõ ellenfelet akarok sebezni, mert mondjuk nincs már sok életerejük és bõven elég a bot sebzése,vagy ha az adott körben az utolsó 4 akciópontom is sebzésre akarom felhasználni, de arányaiba elenyészõ a használata
Kellemetlen dologba sikerült belefutnom. Ha az ember tenebrium fegyvert passzol el egy kereskedõnek akinél ilyesmi amúgy nem fordulhatna elõ, azzal ki is nyírhatja szegényt, mert megfertõzõdik a delikvens a Rot-tal és szép lassan elfogy az életereje. Véletlenül sikerült így 2 kereskedõt is kinyírnom a második településen mikor eladtam nekik ilyen eszközt. Érdemes figyelni a dologra, nehogy véletlenül kipurcanjon egy ilyen malõr miatt egy fontos utánpótlás ellátó ember.
:DDDDDDDD az nice én most azon aszalok, hogy vajon mikor, és minek a hatására fog lejönni a rot karaktereimrõl, mert ugye én voltam az, aki már 15-20assával tárolta a tenebrium követ az összes karakternél szétdobálva... :) a mine vége felé járok, feltételezem, hogy lassan történik valami, amitõl lejön a Rot (?!)
Igazándiból a beavatás során lehet leszedni amikor szándékosan megfertõznek vele de ki is gyógyulsz belõle ugyanazon a pályán vagy ha elhasználsz egy blood stone-t. A bányában (ha ez alatt a lovagok és élõholtak meg immaculate bujkálók benépesítette bányát érted és nem a beavatási helyszínt) nem szedik le rólad.
A másik megoldás, hogy megcsinálod Brandon feladatát és viszel neki a spéci ládikájában legalább 2 db tenebrium bar-t. Akkor õ minden karakterednek megtanítja ingyen a tenebrium skill-t és utána már nem fogsz mérgezõdni. Ha meg mondjuk felveszed az immaculate faluban a varázslónõ házában lévõ tenebrium könyvet, akkor aki elolvassa annak 1 pontot növel a könyv a tenebrium skill értékén (ha nem volt neki akkor 1-es skill-t kap, ha volt akkor az aktuális szintje ugrik 1 pontot mint ha ability pontból vásároltad volna csak ez nem került neked pontba).
De igazából sok haszna nincs a skill-nek a védelmen túl ami megvédi a tenebrium hordozóját a rot hatásától. A fegyverek látszólag ütõsek de nem turbózhatóak sehogy. Nem tuningolhatóak, sebzésük és ellenállásuk nem növelhetõ, szóval az ember jobban jár egy sima fegyverrel amit kombinál egy tenebrium bar-ral (így adva neki ilyen extra sebzést) aztán tuningolja (a tuning ugyanis kihat az alap sebzésen túl az elemiekre is, de hogy mitõl nõ meg egy elemi/tenebrium sebzés amiatt mert új ideget tesz valaki az íjára/új moonstone-t épít a botjába vagy kifeni a fegyverét az elõttem rejtély).
Úgy tûnik az imáitok meghallgatásra kerültek, mert ma volt egy 9MB-os patch, és szerintem most kerülhetett be, hogy már 5 skill sor van, és alapból az R és F billekkel lehet köztük fel/le váltogatni (állítható) :)
mondjuk hogy olyan 20%-os bódottá van, attól még ugyanúgy váltogatni kell köztük :)
Ha van két karinak Feather Drop-ja, akkor oda-vissza dobálva egymást érdekes helyekre el lehet jutni :) A havas helyen a nyugati kastélynál dobáltam magam szirtrõl szirtre ahol a nyuszi mutatta az utat, és találtam is itt egy ásható helyet.
Vigyázzatok, még vmi ... olvastam a patch leírásban, de most meg is szívattam magam vele ... a vértócsára is hat az elektromos stunolás, azaz mostantól nem csak a vízben terjed, hanem a vérben is.
szerintem eddig is terjedt, én már szívtam meg így.. lehet bugos volt, és nem mindig vezette...
Lehet akkor csak rosszul emlékszem, eddig nem szaladtam bele.
Viszont megvolt most az elsõ bugom, egy harc után fel akartam szedni a cuccokat, a kurzor átváltott a marokra és többet már vissza nem ... nem tudtam mozgatni a karikat, semmit sem. Vissza kellett töltenem egy állást.
Most elkezdtem craftolgatni és vicces, hogy 3-as bs-el egy darab szaros fémrudat ráhúzok az üllõre és csinál belõle egy jobb kardot, mint a még két szinttel késõbb használható legendary fegyóm, vagy mint amilyet eddig egyáltalán találtam. Az élezés utáni állapotáról nem is beszélve.
De most csináltam fejszét, az még brutálisabb.
Na meg összeraktam most lvl 12-esen a Buffalo Sabre-t (medál meg kard összerakás), élezve lett belõle 1h 101-158 ... eddig még 90 feletti egykezeset is alig találtam, nemhogy 158-asat. Most a fighterem max sebzése 245 ... ehhez képest a két kezes unique fegyóval operáló Madorának 299 ... már oda az eddigi 2x sebzés elõnye :)
Bizony. :) Ezért is írtam, hogy megéri a crafting és blacksmith skill-ekbe invesztálni. Hát még ha 5-ös lenne a skill-ed (akkor mindenféle bónuszokat tud még adni pluszban). Blacksmiths kell a készítéshez, crafting az élezéshez, páncéloknál meg tuningoláshoz. Páncél tuningoláshoz kellhet olajos kupa (üres kupa + olajos hordó), ez növeli a mozgékonyságot és mérsékli annak negatív hátrányait, a metal scraps-al bizonyos páncélok védelmi értéke tuningolható illetve kalapáccsal kombinálva vagy ez vagy a plate scraps egy egész jó metal armor-t ad (ennek tuningolásához már plate scraps kell). Üllõn is lehet erõsíteni a vérteket (a fémeket mint a mail/scale és metal/plate armor), a bõröket meg mobile kitchen-re ráhúzva lehet tuningolni.
Gyöngyöket érdemes megtartani és jobb, eladásra szánt páncélokba beépíteni, mert jelentõsen megnöveli azok eladási értékét. Jobban mint amennyit a gyöngyért kapna az ember.
Amikor valamit készítesz azt az adott karakter szintjéhez igazítja, de alapvetõen igaz, hogy amit magad készítesz az jobb mint a vele azonos szintû, boltban vehetõ cuccok többsége. Fegyverek és vértek esetében legalábbis. Érdemes összehozni egy mágikus tût és spulnit is és abból bõrvértet (bõrbõl) illetve mágus rucit gyártani (ezt meg a mindenféle ruhaanyagokból). Csizmát a bõr üllõre húzásával lehet kreálni.
A kard és fejsze viszonylatban a fejsze mindig jobb, nagyobbat sebez, csak általában 1 vagy 2 ponttal nagyobb a STR igénye. Large bar-okból meg kétkezes fegyverek készíthetõek. Large iron bar-ból (passzints össze 2 sima iron bar-t) lesz kétkezes kard, large steel bar-ból (large iron bar használva a kemencén) meg kétkezes balta. Ezek meg fokozottan jobban teljesítenek mint a velük azonos szintû boltiak, mi több, gyakran 2-3 szinttel magasabbakat is lekörözik.
Szintlépés és skill növekedés után (5 fölött már nem számít csak a karakter szintje) érdemes megismételni az élezést mert némi módosulást fog hozni, pláne ha applikál az ember valami esszenciát is a fegyverre aztán élezi.
baromira tetszene, amit leírsz, csak egy valami miatt nem állok neki kovácsolni: így is annyira könnyû a játék (hardon megyek), hogy még jobb cuccokban félek, hogy 1-2 helyen már-már unalmas lenne a harc
4 karakterembõl 3 glass cannon, vannak csaták, amiket a 2. - 3. körben megnyerek úgy, hogy sebzést sem kapok :
3. területen rohangálok, gondolom ennél már nem lesz nehezebb a játék
A nagyobb sebzés nem minden és nem akkora nagy az eltérés. Csináld csak nyugodtan a saját fegyvereket és vérteket. A nyers ütõerõre meg szükséged lesz még. Míg a harmadik területen csak a banditák és orkok között mászkálsz, ott tulajdonképpen egy 5 szinttel gyengébb csapat is simán elvan. Majd mikor már az erdõben bandázol, de még inkább a romoknál, na ott majd jól jönne a magas védelem és nagyobb pusztítóerõ mikor beesik egy csatába mondjuk 2-3 lovag, meg 10+ egyéb ellenfél vegyesen. A mocsár egy vicc lesz, szegény küklopszok annyira gyengék hogy egy vicc kategória mindegyik.
Én nem használok glass cannon képességet pont azért, mert nem akarom tönkretenni a játékomat. Sajnos a leírással ellentétben nem felezi meg a képesség a HP-t és a leírtnál nagyobb bónuszokat ad. Most speciel csak a két fõ karakterrel nyomulok (és már a harmadik terüelten járok én is, most megyek a templomhoz), mindkettõn ott a lone wolf és így ha nem is nehéz de legalább végre egy kis odafigyelést igénylõ a játék mert nem 4 + x idézett figura mászkál a csapatomban hanem max 2 + 2 idézett lény (bár eddig egynél többet nem kellett idéznem sehol). Hátrányba még nem kerültem amiatt, hogy csak két karakterem van (mivel õk több ability point-ból gazdálkodhatnak és szívósabbak).
õõ glass cannonról mesélj még én úgy láttam, pontosan megfelezi a bónusz hpt, és pont 2x annyi apm van a 2. körtõl, mint glass cannon nélkül mit látok rosszul?
Glass cannonnak akkor lenne értelme, ha a harcosok, vagy valami defender class meg tudná védeni a mágusaidat. De persze ez itt nem igaz, az ellenfél képes átkúszni a harcosaid között és a mágiahasználókat írtja. Szinte mindig. Meg 360 fokból körbetámadnak, sok az íjász, mágus stb. Így bezony a mágusaim épp annyi sebzést szenvednek el sokszor, mint a harcosok (sõt), ergó KELL az a HP, mint egy falat kenyér. Értelme nuku így a hp felezõdõs, de sok az ap-m dolognak. Szvsz.
Hiába is állnak hátul. A harcosok meg nem tudnak személyt, vagy területet védeni/blokkolni. Az attack of opportunity meg egy közröhej erre (amúgy másra jó).
Én mikor felvettem nem felezte a HP-ját a karakteremnek, csak negyedével csökkentette, ami nem felelt meg a képesség leírásának. Ez meg kombinálva a gyorsabb AP visszanyeréssel (ami különösen akkor jó ha maradt is az elõzõ körbõl) már túl erõs nekem. Így visszatöltöttem inkább és választottam mást a képesség kipróbálása után. Így sem nehéz a játék ahogy írtad is, hát még ha a glass cannon-t felveszi az ember.
Egyébként sem számít sokat a HP csökkentés, mert vagy nem találnak el vagy nem sebeznek eleget az ellenfelek. A harmadik területre érve a karaktereim mindegyikének az alap 4 ellenállása 100 fölötti (valamit kezdenem kellet a felesleges esszenciákkal és rubinokkal) így nem is sérülnek a sima varázslatoktól. Cuccok miatt a poison és tenebrium ellenállásuk minimum 50%-os így az ilyen sebzések fele létre sem jön. Marad a fizikai sebzés ellenük ami koptathatná õket de annyira jól meg nem sebeznek az ellenfelek (na a titánok más tészta, õvelük egy élmény volt bunyózni, noha elkerülhetõ lett volna de így több XP jött és kaptam pár érdekesebb cuccot is) és gyakran ütnek mellé.
te megint más játékot játszol, nekem a 2 mage-emen szerintem pl. még SOHA nem javítottam itemet, mert kb pofont se kaptak még kurvaritkán kapnak egyet, de az is csak véletlenül abban nagyjából biztos vagyok, hogy meg még nem haltak meg abban is, hogy nem próbáltad még a glass cannont :)
Namost beállsz valamilyen csapatformációba (én négyzetet kedvelem). Kezdésenek kapsz MINDENkire ható villámot, nyilas-sebzést, elemetál területrehatót stb. és beng. máris úszott a mágusok életereje is, pediglen még a kör nem is a tiedé. Ez gyakori. Ezt mégis hogy véded ki? VAgy láthatatan ellenfél imád a mágusokhoz dzsanálni és megint beng-beng.
Nekem épp úgy halnak a mágusok is, mint a harcosok, pediglen hp-juk van ugyanannyi. Fexik-kel mindenki.
De ha belefutsz egy randa trap formációba, akkor is jól jön az a kis HP.
kapásból ott bukik az elméleted, hogy ha figyelsz a sebességre (pl itemekbõl), te kezdesz szinte az összes típusú ellenfél elõtt, mind a 4 karakterrel így véded ki VAGY elõkészíted a csatát, én nem hülyéskedek vele, de itt sok fórumozó igen (olaj, tûz etc) VAGY kapásból summonokkal sétálsz a csatába VAGY elfelejted azt a szar formációt stb
oh még 1 fontos dolog, bár nálad ezt ha jól tudom, perpill nem kivitelezhetõ van nekem az íjász main karim, aki tulajdonképpen kivétel nélkül az összes csatában legelsõként lép van neki a charm spellje ez csak annyira op, hogy legtöbbször a charmolt ellenfelem minden sebzést benyel az elsõ körben, és még így is sokszor túléli az összes többi ellenfelet, nem gyõzõm a csata végén lelövöldözni ctrl clikkel, meg varázslatokkal :)
nemtom nálad ez.. talán ha valamelyik lovagodat kigyúrod kezdeményezésre, meg adsz neki egy egyes szintû íjászatot, meg ezt a charm spellt?!
Figyu, formáció az kell és bár mindent végigpróbáltam, de mindben be tudnak küldeni olyasmit, ami mindenkire hat (és néha kampeca).
ÉN mindig 2 summonnal nyitok, de ez sem szokta akadályozni az ellenfelet abban, hogy inkább a csapatomat támadja.
Elõ is szoktam készíteni a terepet, pláne nehéznek tûnõ csaták elõtt, de az ellenfél lazán átrongyol a tûzön, olajon, füstön és ugyanaz.
Plusz rengeteg ellenfél van, aki jóóó nagy területre, vagy random nyom valami elementális surface-t (pl. méreg) és valahogy MINDIG benne ácsingóznak az embereim "véletlenül". Ha meg be is gyújtja (lásd. robbanópókok), akkor agyõ...
Természetesen nem a sima csatákról van szó, az csak dara.
Minek a varázslat ha találni és venni is lehet marha sok charm vesszõt? Azt meg bárki tudja használni egy íjjal. :)
Sir Quno Jedi: Formációt én még nem használtam, így mindig egy csata kezdetekor széthúzódtak az embereim, ezáltal egyszerre nem tudták elkapni õket.
Mindenkire ható villámot sem kaptak még (chain lightning) csatában, csak sima lightning bolt-ot vagy a rövidebb hatótávú másik villámot de az egyszerre csak egy emberre hatott ha nem álltak éppen valami folyadékban. Jellemzõbb, hogy megkínálnak mérgezõ nyíllal (a területre hatóval) majd közvetlenül utána jön is a tüzes mert az olyan jó (sebez is, robban is a méreg ami megint sebez). Ez ellen a "taktikám" kezdetben a resistance potion-ok használat a volt (nem magukban és nem mindig, hanem szépen resist all piává konvertálva amit feltuningoltam amint lehetett). A varázslók védelmére (ha nem fõ karakterek) simán bevállalható a büdösség (stink vagy mi a rák, most nem emlékszem) képesség ami miatt tényleg nem nagyon törõdnek vele csak ha tényleg õ a legközelebbi és leginkább kínálkozó célpont.
Csapdákba belesétálás elõfordul néha, de azért többnyire észre szokta venni egyik karakter a csapdákat és csak akkor trappolnak rá a többiek ha egy sokkal távolabbi célpont van nekik kijelölve ahová mennek, mert akkor nem tudják korrigálni az útvonalukat.
Egy kigyúrt íjász karakter tényleg nagy elõny tud lenni, mert választható neki olyan képesség ami miatt megnõ a kezdeményezése amikor íj van nála. Így elég jó eséllyel összehozható hogy a brancs kezdje a harcot, vagy legalábbis az íjász beelõzze az ellenfeleket. A speciális nyílvesszõkbõl meg szinte bármely alap varázslatot leutánozó akad. Kell neki 1 pontnyi man at arms skill hogy onnan a gyógyítást fel tudja venni (késõbb a fõnix dolog - amivel kiugrik a veszélyzónából úgy mint az íjász meneküléssel de itt az indulási és érkezési helyen is gyújtogat egy kicsit - is jöhet a három spell közé meg mondjuk még az ököl mint extra távolsági támadás) aztán lesz egy príma karakter. Mellé jöhet neki a föld és a witch suli 1-1 ponton (elõbbi a páncél és találat növelés miatt, esetleg a boulder is befigyelhet vagy egy idézés, utóbbiból a minden ellenállásra 50%-ot adó varázslat, a véreztetõ távolsági támadás meg mondjuk késõbb a resurrect vagy valami más piszokság). Ha jut rá pont (jutni fog), akkor akár a levegõ (teleportálás, villám, láthatatlanság) illetve a víz (gyógyítások és mondjuk a piercing ice shard) is jöhetnek 1 ponton. Scoundrel nem kell neki, mert annak a képességei a bicskázásra épülnek nagyobbrészt, ámbátor a gyorsítás és a lopakodás azok között igen jó. A tûz a tüzes és robbanó nyílvesszõi miatt nem szükséges. A többi pontját költse willpower, body building meg mondjuk crafting/blacksmith skill-ekre pár pont lopakodás mellett. Így lesz egy harcban is igen hasznos támogató karakter aki elég gyors már alaphangon is.
Egyrészt én nem craftolok és az elején a 15%-os egy elem ellen egy emberemet pár másodpercig védõ italokkal nem sokat érek (gyakrolatilag semmit, nem is értem minek vannak).
Másrészt én kapok mindenkire ható cuccokat rendesen (még sima íjásztól is). Az hogy ti nem kaptok, az nektek jó, de rajtam nem segít.
Szal. nálam hullanak a mágusok is, kell a HP, glasscannon letárgyalva. :D
Jah és nem rakok stink-et a karaktereimre, mert ez egy szerepjáték és NEM fognak hótbüdösen mászkálni, mer az húdejó... :D
Azt meg nem értem, hogy nem használsz formációt, vaze?! AZ mindig van, ha össze vannak linkelve a karakterek. VALAMILYEN van. Vagy külön-külön vannak, nem csapatban és így mozgatgatod õket??? WTF?!
Próbáltad már közvetlenül a csata elõtt nyomni a summoning-ot? Sokat segít ha nem kell ezzel kezdeni a csatát és elbukni miatta egyéb hasznos dolgokat (mozgás, több varázslat). Tudom nem mindig lehet, mert van amikor meglepnek, de az esetek többségében látható hol az ellenség és lehet rá így készülni.
Az olajos dolgokról már lemondtam, mert nem szeretnek az égõ olajban meggyulladni a gaz ellenségek, de a mérgezõ terület létrehozása eddig bevált (boulder, szmötyi szórás), fõleg ha utána meg is gyújtottam amikor átsétált rajta valaki. Érdekes hatást tud eredményezni, ha van egy alapból earth/poison sebzésû fegyvered amire pluszban rádobsz egy fire essence-et. Ekkor megesik, hogy egyszerre mérgezed és gyújtod egy támadással az ellenfelet aki egybõl be is durran (a durranás meglepõen kicsi, a mellette állókat már nem károsítja). Elég szépen mutat a dolog és nagyon jól sebez is. Zombikat is szépen lehet vele darálni, igaz erre kb minden tüzes fegyver jó.
A területre ható elemi hatások ellen sajna az egyetlen védelem, ha nyomod az essence-eket és rubinokat a páncélokba és mindenbe amibe lehet, így növeled az ellenállásokat. Néha ki lehet fogni jóféle eszközöket amik mondjuk burning/pioson immunity-t adnak de ezek piszok ritkák. Én elég korán ráálltam a resistance adó cuccokra, mert életmentõek és hasznosabbak mint 1-2 plusz tulajdonság pont vagy skill pont. Mellette a sztár az initiative bónuszos eszköz. Harcosoknak (illetve bárkinek akinek a man at arms fel van tolva 5-re) majd lesz olyan választható képessége, ami által kapnak +50% ellenállást a 4 alap elemmel szemben. Ekkor ha megkapják a witch varázslatok közül az ellenállás növelõt akkor a négy alap elemmel szemben immunissá válnak. Félelmetes mikor a láván lazán áttrappolnak és nem sérülnek tõle (és a felszerelésük sem).
Akkor úgy írom, hogy nem piszkáltam hozzá, így az alap maradt (nem foglalkozom vele mert még egy játékban sem volt, hogy nekem tetszõt találtam volna). Annál meg a csata kezdeté eltávolodnak egymástól az embereim, nem maradnak egymás seggében és kockában. Akkor sem mikor 4 karakterem volt és most kettõnél sem. Nem mennek messzire egymástól, de például annyira már távolra kerülnek, hogy ha az egyik kapja a mérgezõs nyilat akkor az a másikat már pont nem éri el. A nagyobb hatótávolságú boulder már elkaphat többet is ha nem mozgok arrébb valamelyikükkel.
Az itókák 2-3 körig hatnak (az erõsebbek akár 4-ig is). Ha harcban vagy ez elég sok. A harc elõtt benyelve max 1 kört buksz ha sokáig tart elõkeresni azokat és alkalmazni.
A stink-et én sem rakom tárgyalóképes karakterre (az a -20 viszony amúgy nem a világ vége, sõt igazából semmi érdemi hatása nincs, van másik képesség ami szintén ezt adja de cserébe megdob egy extra intelligence ponttal, és ez általában kelléke valamelyik fõ karakteremnek míg a másik a politikus aki a dumálást intézi és bár bukik 1 intelligence pontot de kap 2 extra charisma pontot). Ez a kísérõknek a "jussa". Egyik sem egy IQ bajnok (majd kiderül a sztoriból miért) vagy épp a meggyõzés mestere/elbûvölõ személyiség, így nekik (illetve egész pontosan Jahan-nak) bõven megéri hogy kevésbé legyen kiemelt célpont.
Crafting meg kell, hogy úgy mondjam egyes elemei nélkülözhetetlenné tudnak válni. Nélkülük is megcsinálható a játék, de adnak egy kis extrát, bevételi forrást, nagyobb használható repertoárt a játékos kezébe. Ha már az ellenfelek valamiért kifogyhatatlan piakészlettel tudnak rohangálni (volt csatám ahol némelyik ellenfél 10+ piát megivott a harc alatt) akkor ennyi belefér. Ha nem akarsz túl erõs dolgokat akkor elég 2-esig felvinni és aztán egy scientist képességet felvenni és/vagy tárgyakból összehozni a magasabb értéket.
A külön mozgatás sem akkora probléma ám, csak megszokás kérdése. Ha négyen vannak a karakterek mozgasd õket két csoportban (egy ideig így csináltam). Így nehezebb lesz az ellenfélnek elkapni õket egy területre ható támadással (jégesõ/földrengés/meteor ellen nem segít mert ahhoz nagyon el kéne távolodni, még jó hogy ezek csak az utolsó csatákban bukkannak majd elõ, viszont addigra már kellõen nagy ellenállásokat össze lehet kukázni így problémát már nem fognak okozni). Két embert nem osztogatok tovább. Azok kellõen el lesznek szeparálva egymástól alap beállítás mellett is.
nekem annyi a bajom a játékkal, hogy így utólag már sok dolgot másképp csinálnék, más dolgokra pakolnék, stb, és már így is qrva sok idõd beletoltam hol lesz nekem idõm még egyszer végigtolni, pláne, ha jön a Wasteland 2, GTA 5, Pillars of Eternity...
Ha emlékezetem nem csal, akkor van lehetõséged a démonnál (hall of shadows vagy mi a fene a terem neve ahol dekkol, talán a 6 vagy 7. kavics után nyílik meg) az end of time-ban csinálni egy ability és tulajdonság pont meg egyéb dolgok újraosztását. Mint ha lenne nála ilyen opció is. Így nagyjából a történet felétõl teljesen új koncepcióval is lehet tovább nyüstölni a játékot.
Azzal a démonnal csak annyi gond hogy elveszted az összes megtanult varázslatot is...persze ha tele vagy arannyal akkor megtudod õket pikk pakk venni,illetve lehet craftolni is de némelyiket nehéz gyorsan pótolni....emiatt én is letettem a respec-rõl.
Mindenkit megnyugtatok. Ha indítasz egy rangert és adsz neki egy-két szintnyi aerothurge vari skillt és megtanítod neki az invisibility spellt, akkor egyrészt 50% eséllyel kasztolja ki (hála az alacsony IQ-jának), így van hogy 3x egymás után SE sikerül, másrészt murva lassan töltõdik fel (egy örökkévalóságnak tûnik), bazi gyorsan jár le és lejárati idõ elõtt is meg-megszakad csak úgy és paff, oda a láthatatlanság (ez talán bug, talán direkt van így). Szal. ha láthatatlanul császkáló sneak-elõ csóka kell, azt mágusból lehet jobban csinálni.
Arról nem is beszélve, hogy ha kasztolod, megszakad a sneak és vice-versa. Nagy rakás szar ahogy van.
Elég a sima sneak és azzal is letudható a death knight-os szakasz, csak nem kell szûk helyekre bemenni egyáltalán, más felé kell vonulni, mert ha szembe jön szûk helyen, kampec (az csak invisibility+sneak-kel megy).
Jah és amúgy a patchben meghallgatták problémáimat úgy tûnik, mert már 5 skill bár van!!! :D
Nem csak aether-ben van láthatatlanság, ott a scoundrel ágon is egy ami gyorsabban összejön és nem INT igényes.
Elnyomja az ember majd benyomja a stealth-et és prímán le van fedezve minden potenciális lebukási helyzet. De igazából a lovagokat lehet enélkül is kerülgetni, csak be kell állni mögéjük és ott haladni egy darabig majd leszakadni róluk. Annyira bambák tudnak lenni, hogy az már fájdalmas. A lopakodásból nem árt a legalább 3-as, az alatt nagyon könnyen ki tudják szúrni az embert.
Az új patch valóban betett még két sornyi quickbar-t és a R meg talán a Q billentyûkkel lehet pörgetni azokat elõre és hátra.
Meg volt szó valami személyiség beállításról is karaktereknek (eddig is volt, a fõ karaktereknek lehetett beállítani karakter generáláskor a semmilyen, lojális vagy random közül valamelyiket).
A személyiséget elõbb is megoldhatták volna .. nem tudom eddig hogy ment, de most elvileg magától válaszolgat majd a két karakter közötti beszélgetés alkalmával.
A Glass Cannon témába ... az én mágusaimat is rendszeresen támadják, elég csak a fehér boszi kunyhója alatti bossharcra gondolni, ahol benyomja a csapatba a föld elementált és az rögtön õket üti, illetve hátulról a sima kardos katonák is rögtön a mágusokhoz sasszéznak. Az íjjászok meg mindig random választanak célt, pl a második területen van olyan, aki egy lövéssel mindenkin végig pattanót lõ.
Persze azért én is szét szoktam húzni a karikat, és sokszor nem éri baj õket, éleszteni még talán egyiket sem kellett, de voltak már halálközeli élményben. HP-jük majdnem annyi van, mint a 2h warrimnak.
Ált berongyolok a népbe a Ram-al, meg bedobom a summonokat, és akkor õket támadják ... de ettõl még van, hogy valami a közelükben jelenik meg, az rendszerint arra indul ... max még teleporttal szoktam eldobni onnan, vagy az ököllel knocbackelni.
Van egy rakat féle megoldás ... de a lényeg, hogy sokszor kikapják a részüket a sebzésbõl :)
kérdés, szintkorlát van ?
A játék a lvl 20 elérésére van kialakítva, de gondolom pár szint még ráférhet.
lvl 14 körül mentem a fehér bosziért, de most már a gázfelhõvel elzárt erdõben mászkálok, levertem az õrült mágus-démont, meg most valami romoknál nyomtam le pár további démon-bosst meg goblint..
Lényegében a végén vagy. Ott a romoknál kell bemenni a templomba (a nyitáshoz alul a mocsárban lévõ ház alagsorából ki kell menteni az elementált), ahol egész kellemes kis feladatmegoldós helyszín vár rád. Azt végigcsinálni, az erdõ északi részén dekkoló nõtõl megszerezni a lélekforrasztó varázslatot (akár úgy hogy kinyírod, bár az trükkös dolog, akár más módon) aztán irány az utolsó helyszín, End of Time, ahol majd lehet némi diskurzus után átcsámpázni az utolsó helyszínre (egy picike pálya) ahol két csata vár rád aztán vége fõcím.
A 14-es szinten bosziért menetel az jó idõzítés volt. Kb én is olyan szinten mentem át hozzá és az egész második területet meg Hibernheim-et végül 16-os szinten hagytam ott az utolsó terület kedvéért.
Igazából nincs limitálva a XP mennyiség és a szint sem, de 20 fölé menni már nehéz. Lehetséges, csak ahhoz tényleg mindent meg kell csinálni. Ha kimarad ez-az, akkor úgy nagyjából 20-as szint a vége, ha nagyon bamba az ember akkor 19. Miután befejeztem az elsõ végigjátszásomat eltettem az utolsó mentést és kipróbáltam pár programba piszkálást amivel még 50-es szintig is fel lehetett írni a XP mennyiséget és engedte azon túl is gyûlni a program az XP mennyiséget. Csak addig eljutni nem lehet. Szóval szintlimit az nincs, csak elérhetõ max Xp mennyiség van amibe beleütközik az ember, nem elérhetõ szint maximum ami fölött már nem gyûlik XP.
a varázs elvileg már megvan, az elementál is szabad..
de nekem az End of Time-ba kábé egy hely nyílt csak meg eddig (valami étkezõ forma)és emlegettetek valami NPC-t, aki fõérték tápoló cuccokat árul, az sincs még meg..
Az furcsa. Nem használtál blood stone-okat? Nem sütötted volna ki a star stone-okat? Ez utóbbi elég elképzelhetetlen, mivel folyton beléjük botlasz amikor a sztorit csinálod (csak az elsõ területen 4 kõbe belebotlasz és 1 blood stone-t is találsz anélkül hogy keresned kéne).
Nincs esetleg ostromzár alatt az end of time? Tehát nem röpködnek ott tûzgolyók meg pernye? Ha igen, úgy az a gond, amíg azt meg nem oldod addig nem lesz további megnyitás. Megoldás a második területen a romos részen van ahol sebezhetetlen démonok császkálnak. Meg kell õket kerülni egy másik úton a terület végében lévõ blood stone-t szét kell verni.
Átmentél minden alkalommal amikor lehasználtál vagy találtál egy stone-t? Mert ilyenkor nem véletlenül villogott az a fránya kis háromszög zölden a képernyõ jobb oldalán. Átmenetelkor normál esetben fogadnia kell az impnek aki elkalauzol az épp aktuális érdekes helyre, megvárja míg kijössz onnan és ha van még elhasznált kavicsod (tehát találtál ilyet, nem kell nálad legyen) akkor máris vezet a következõ helyre. De csak ha az adott terembõl kifelé jövet is a teremben lévõ teleportot használtad. Ha ehelyett visszaugrottál a terembõl a játékba akkor ez is hibaforrás lehet, mert ekkor leragad az utoljára használt kapu mellett zigi az imp mivel nem látott téged onnan kijönni. Érdemes beszélni is az új teremrõl vele.
blood stone-okat használtam, tán még 1 van.. a star stone-okat sztem kisütöttem.. ostromzár nincs, nem is volt (én nem vettem észre), a démonos részen elpusztítottam a blood stone-t, szerintem még idõbe.. viszont nem mentem át minden alkalommal, lehet az a gond.. illetve szerintem visszaugrottam a terembõl, és nem a teleporton keresztül mentem, így valszeg ott lesz a bibi.. nah, akkor majd kipróbálom este a dolgot és megyek pár kört..
Nem kell természetesen azonnal átmászkálni valahányszor jelez a kis háromszög, az csak egy emlékeztetõ. A hiba akkor valószínûleg az lesz, hogy nem a kaput használva hagytad el az elsõ termet hanem direktben mentél el onnan vissza a játékba. Emiatt ragadt le az imped. Gondolom akkor nem is császkált a kiszabadított boszorkánynál és nem diskurált vele mert még mindig ott vár rád.
Érdemes lesz akkor megpróbálni, hogy EoT-ba be, ott a megnyitott terembe be, elmenni a végéig, majd vissza azon a teleporton ahol bejöttél, duma az imppel azt akkor talán megindul majd. A sztori szempontjából tulajdonképpen nem fontosak a termek csak a legutolsó ami a hosszú lépcsõ végén lévõ bazinagy fa lesz de az majd csak akkor nyílik ki, ha már végére értél a templomnak és a próbáknak azt ott találkoztál Zanador-ral a varázslóval aki elzavar EoT-ba és ott egy utolsó kupaktanács után lehet átmenni a végsõ helyszínre. Ez talán akkor is mûködni fog ha a többi terem nem nyílt ki.
Elméletileg ezt a hibát talán az elsõ vagy a második patch-el javították a hivatalos megjelenés után, szóval nem kellene elõfordulnia a frissebb változatokban.
Ja ezt én is eljátszottam. Be kell menni a terembe ami megnyílt és beszélni azzal a nature szellem csajjal. Akkor õ ki megy és ha követed, akkor már beszél veled az imp és megnyílik a többi terem is.
Azt bírom ebbe a játékba, hogy sok óra után is meglep. Pl. a satic cloud nyílvesszõmrõl végig azt hittem hogy értelmetlen míg rá nem lõttem egy csapat robot kutya meg madárra, mikor már azt hittem, itt most kampec lesz. Józan paraszti ész mûködött és mindenkin brutál sebzés plusz 2 kör stun.
Igazából azt remélem lesz majd egy hardcore mod amivel vértpisálok mire végig tolom mert hardon könnyû ha kihasználod a lehetõségeket.
Nálam ami bevált: - blind, csak egy pont kell rá és legjobb disable varázslat, mert mire újra látna újra van blind. - leach skill a tankra, na így kb. halhatatlan, mert ahányszor vérzik közben gyógyul is. - glass canon a mágusokra, tök jó mert a sok disable miatt senki nem tud közel jönni. - skill pontokat az elején nem szabad elkölteni, mert kevés van és rengeteg jó cucc (leach, glass canon, archer karinak vagy 5 jó skill van)
Ja és kihagytam a kedvencemet: Ha egy ellen közel jön, vissza Teleportálom egy másik ellen mellé és mindkettõ sérül :)Ha meg láva is volt ott... :):)
Vagy a mágusokat elõreteleprotálom a két harcosom elé, azok meg agyongyilkolják. Vagy aki túlságosan elõl van, azt hátrateleportálom a nagy tömegbe, odateleportálok egy olajoshordót (az ilyenkor széttörik és mindeki olajos lesz és szerencsés esetben le is lassulnak), majd fireball/fire elemntal stb. és bódottá!
hát igen a teleport vari hasznos tud lenni.. de akár még a tollpihe is.. lehet nem sebzi az ellenfelet, viszont sokkal kevesebb akciópont
Hapi, gondolom érzékenyek voltak az elektromosságra.. ha elég jó a Lore értéke a karidnak, és az ellenfélre mutatva a kurzorral megnyomod a ctrl-t, kiírja, hogy mire hány % ellenállása van.. amire negatív, az elvileg bónuszba sebzi.. annyi vele a macera, hogy nem árt megjegyezni vagy felírni sok ellenfél esetén, mert mondjuk egy karidnak jó a lore-ja, nála mûködik a dolog, de ha máson van a sor a körben, akkor csak kérdõjeleket ír ki
én amit szeretni szoktam most így a vége felé, az az esõ + vihar kombó... esõre egyáltalán nem szoktak felfigyelni, és van, hogy a viharra se.. a villámcsapása nedves ellenfélre meg halálos, ha nincs resist-je, 1000 felett lesebez vele.. ha meg beindul tõle a harc, akkor kapnak mellé egy kis területre ható jégesõt
hasonlóan gyilkos az egyik witchcraft varázslat, dead touch vagy ilyesmi a neve, kár, hogy kicsi a hatótávja, de ha ellenfél közel jön a varázslómhoz, aki rendelkezik vele, akkor nagyon rosszul jár..
ilyen viharom még nincs de akkor most keresek olyat :)
Levegõ varázslat a storm, 18-as szintû (tehát a karakternek ennyinek kell lennie hogy megtanulja). Egy jó nagy területen elered az esõ (ami érdekes módon a sima esõtõl eltérõen nem oltja el a tüzek mindegyikét) és véletlenszerûen az ott tartózkodók valamelyikébe idõnként belevág egy marha erõs villám. Ha a területen van a csapatod õket is eltalálhatja (egyszerre egy embert).
A föld 18-as szintû varázslata a földrengés (earthquake). Szintén területre hat, mindenki dob egy hátast (kivéve akik immunisak a knockdown-ra vagy összejön nekik a mentõ amit a magas bodybuilding skill biztosít), sebzõdik jó nagyot és mellé még jó eséllyel az egész placcot be is mérgezi (változó mértékben zöld trutyit szór szét).
A víznél a jégesõ (hail) a 18-as varázslat. Ez kicsit gyenge a többihez képest, mert bár területre hat, ott véletlenszerû kit talál el (4-6 jégcsap hullik alá és akit egy eltalál csak az sérül nem mindenki).
A tûznek ott a meteor (a tûzlabda nagyobb hatóterületû változata, ami fentrõl csap le, így nem gond ha a terep miatt nem tudnál direktben lõni vele, magyarán nem akad el a mindenféle tárgyakban, legközelebbi ellenfélben).
Witchcraft esetében meg az invulnerability az utolsó varázslat, de eszement hosszú a kivárási ideje (90 kör) és rövid ideig tart (mondjuk nem is nagyon van ki ellen használni). A death punch a 16-os szintû varázslata, na az gyilkos. Lényegében szinte bárki egy ütésbõl elvisz aki nem boss (bár közülük is van akit egybõl megfektet).
Earthquake-nél annyi a probléma, hogy nem lehet meghatározni a középpontját, a caster az mindenképpen, a társaid meg beszívják.. és Jahan nálam eléggé zokon vette a dolgot...
jégesõ, vihar és meteorvihar esetén is a lényeg, hogy nem fixen sebez az egész területen, hanem területen belül véletlenszerûen talál el lényeket.. elõfordulhat, hogy el se találja az ellent, de volt olyan is, hogy valami nagyobb boss-ra küldtem és 3 találatot is bekapott a meteoritból.. nem igazán élte túl a dolgot.. a death punch az tényleg megabrutál, ahogy korábban is írtam, így lvl 20-on van, hogy 1800-akat küld 1-1 ellenfélbe..
jah, köszi SaGa a tippeket, sikerült unlockolni a többi termet
ott mondjuk 1 dologra nem jöttem rá, a halál termébe (vagy valami ilyesmi) lehetne kérni attribot meg skill-t, de valamiért nem engedi.. az egyedüli, amit engedett az attrib beváltása reputation-re...
Azt hiszem ahhoz, hogy a másik opciók is menjenek a démonnál, rendelkezned kell az általa kért dologgal. Tehát kell legyen talonban, fel nem használt attribute/ability egyéb pontod amit elvehet és akkor kapod meg amit kértél. De pontosan nem tudom, mert nem használtam ki a lehetõségeket, nem bíztam a démonban és igazából szükség sem volt ár, mert így is piszok erõsek voltak a karaktereim (a mostaniak meg még erõsebbek úgy is, hogy csak ketten bandáznak, de az a lone wolf az nagyon sokat dob rajtuk).
Earthquake-hez valóban kell egy kis elõkészítõ munka, én emiatt a varázslót amolyan bombaként használtam. A leggyorsabb karakterem felkapta feather drop-pal, azt letette a megfelelõ helyre, ahol mikor rákerült a sor, elsütötte a varázslatot.
A másik bevetési megoldás, ha magasan van mindenki earth resistance értéke mert akkor a mieinken sebezni nem fog.
A meteor nálam mindig mindenkit sebzett a területen, nem volt vele bajom. Igaz nem ritkán elõkészítésként mert a terepre pár mérgezõ nyílvesszõ szóval elõsegíthettem a robbanást, de enélkül is mindig tarolt a varázslat.
A death punch félelmetes az biztos, szerintem ez a nagybetûs támadó varázslat. Egyrészt nem is tudom mi véd ellene egyáltalán (mindenki ellen mûködött az invulnerable célpontok kivételével). Másrészt ha van pár tárgy ami 20-ra vagy a fölé viszi az INT-et akkor 20-as szinten nem lesz kivitelezhetetlen a 2000+-os sebzés sem vele. Elõzõleg megátkozott ellenfél ellen pedig valamiért pusztítóbb is mint bárki más ellen, hiszen az átok minden tulajdonságot levesz 2 ponttal ami rengeteg HP csökkenéssel tud járni magasabb szintû ellenfelek esetében.
noh, végére értem, lvl 21-en, volt pár quest, ami nem lett befejezve, szval tán még a 22 is meglett volna, ha nagyon igyekszik az ember...
jó volt a játék, kifejezetten tetszett, el is maradtam sorozatnézésben :D
Na a kedvetekért kipróbáltam a craftingot. Nagy rakás lószar. Kéééérem!
Csináltam fegyókat (kétkezes kard, bárd). Hát nem lettek meggyõzõ sebzésûek, a nálam lévõ legendary-k jobbak.
Nem baj, mondtam, rakok rájuk tenebriumot. Ez viszont öngyilkosság, mert csökken a sebzés, hiszen van az emberkémnek mondjuk two-handed skillje 6-os (5+1) és így 60% dmg-je, amint rajta a tenebrium a szaros fegyón, máris a tenebrium skill számít, ami indulásnak 1-es, ergó CSÖKKEN a sebzés (de nem kicsit). WTF?!?! Bexartam. Ezek elmbetegek. Ráadásul így nyírtam ki a legendary fegyóimat is ezzel. Tölthettem vissza a pixába.
Próbáltam esszenciákat is beletolni a fegyókba, de az nem ment, mert csak 4-es volt a craftingom.
SZóval a lényeg: NEM ÉRI MEG. Egyrészt egy craftolt fegyón csak sebzés lesz elsõre, míg egy pofi cuccon hatvanféle plusz skill, hp, effekt kitudjami. Másrészt csak úgy esnek ÚGYIS útközben küzdve. ÉS mindig újak.
Mekkora blacksmithing skill-el nyomtad a kreálást (fegyver és vért készítése esetében ez kell)?
5-ös kell a legjobb értékekhez, az alatt nem kell vele foglalkozni (1-es az alap, aztán a 3-as skill hoz közepes minõséget és az 5-ös csúcsot, a 2 és a 4-es skill az elõzõ kategóriát hozza csak). 5-ös skill-el készített fegyverek könnyedén alázták nálam eddig szinte kivétel nélkül mindig a velük azonos bolti mágikus cuccokat és egy-két kivételtõl eltekintve a legendásakat is amikkel egy szinten vannak. Ha magasabb a skill valami miatt, akkor nõ még egy kicsit a sebzés (pár százalék extra sebzés jön).
Fegyver és vért készítésénél nincs különbség a 3 és 4-es skill között. Igazi minõséget az 5-ös skill értéken készült cuccok jelentenek. Bevételi forrásnak a gyengébb változatok is megteszik, használatra azonban jobb csak az 5-ös skill-el készülteket használni.
Amit észrevettem a megannyi tárgy készítése során, hogy nem mindegy a végeredmény szempontjából, hogy mekkora a tényleges skill értéke a karakternek és mennyi az összeg. Ugyanakkora végösszegnél ha magasabb az alap érték minden kiegészítõ nélkül és erre jön bónusz akkor jobb lesz a produktum mint ha alacsonyabb a tényleges tudás és sok a bónusz. Pedig nem kéne így legyen, de úgy tûnik mégis van különbség az elkészült eszközök között ilyen esetben is.
Nincs annyi plusz bizbasz (extra ez meg az, nagyobb skill/tulajdonság, ámbátor sok dolgot beépíthetõ extraként rá lehet pakolni a fegyverekre) a saját kreációkon az tény, de nyers, alap ütõerõben eddig nem sikerült gyengébbet kreálnom adott szinten lévõ többihez képest. Az sem mellékes dolog, hogy a található és vásárolható fegyverek megállnak 20-as szintnél, míg a készítettek nem. Ha magasabb a szinted (legalább 22, a 20 és 21 sajna egy kategória) akkor az is magasabb szintû lesz így megint csak extra elõnyökhöz jutsz általa.
A legendásak között meg elõfordul istentelenül erõs is. Például a második területen található Hearthseeker íjnál, ami 12-es szintû, a késõbb talált 20-as szintû szintén legendás íjak is gyengébbek voltak. Az valami istentelenül erõs cucc és az is marad a játék végéig. Csak készíteni tudtam jobbat, elõször 16-os szinten, de a különbség nem volt jelentõs, igazán leelõzni 18-as szintû kreációmmal tudtam. Meg aztán a legendásak lehetnek jobbak is, mint a legjobb kreáltak, elvégre azért legendásak. Én a bolti (alap, mágikus, ritka), azonos szintûekhez mértem a dicséretem során elsõsorban a kreált cuccokat, de az is igaz, hogy pár kivételtõl eltekintve ez igaznak bizonyult a legtöbb talált/vett legendás esetében is, tehát azokat is tudtam a sajátokkal überelni.
Amint beteszel valami hatást egy fegyverbe, irány élezni/ideget pakolni rá azt és máris emelkedik a sebzés jelentõsen (feltéve ha kellõen magas a crafting/blakcsmith skill itt is az 5-ös a cél). Ezt érdemes minden szintlépés után elvégezni és akkor is ha nõtt a skill, mert mind a két tényezõ beleszól a végeredménybe.
A tenebriumot meg el kell felejteni. Egy kalap pacikula az egész, a leginkább felesleges része a játéknak, szimplán szivatásra van kitalálva (betegít, külön skill kell hozzá, nem ad akkora nagy elõnyt mert a késõbbi ellenfelek elég potens ellenállással szoktak rohangálni vele szemben). Többre megy az ember valamelyik elemi hatással, magyarán jobb ha essence-et használ fegyver tuningra és akkor nem zavar be a tenebrium skill. Persze okosan sáfárkodva a tenebrium skill fejlesztéssel (nem kell maxra növelni, elég kisebbre aztán el kell olvasni a tenebrium könyvet ami dob rajta 1 pontot csak úgy permanensen) a jobb hatásért.
Kinyírni meg nem nyírod ki azzal a fegyveredet ha tenebrium-ot építesz bele, mert az csak ideiglenes, elcserélhetõ hatás. Tudom, a lecseréléshez 5-ös skill fog kelleni mert ennyit igényel az essence beépítés, de ezzel helyrehozható az ilyen probléma. Az essence berakáshoz valóban kell az 5-ös crafting, a tenebriumhoz kisebb is elég (3-as kell ha jól emlékszem). Érdemes ilyen alkalmakra megtartani 1-2 crafting növelõ cuccot (én 1 alkarvédõt, 1 gyûrût meg egy szoknyát tartottam meg erre a célra a három együtt +2 Blacksmithing és +2 crafting skill-t ad), amit rövid idõre felkap az ember aztán mikor kész a mû visszarakja a normál cuccait amiket egyébként használ.
Ha igazán erõs fegyver kell akkor meg csak a planet sword játszik. Fiery heart és whirling mud keveréke. Egy jó nagy adag extra védelem és nagyon magas tûz sebzés az amúgy is magas alap sebzés mellé, emellett lehet bele tenni egyéb extrákat is (esszencia, tormented soul). nem kell hozzá skill, de ha van akkor minél magasabb annál jobb lesz a cucc (viszont érdekes módon itt tojik a tárgyakból bónuszba kapott skill értékre, csak a ténylegeset figyeli és azt számítja, így például a scientist képességet hagyja érvényesülni).
Nem gyõztél meg. :D Csakis felesleges idõhúzásra jó a crafting (normálon). A játék a talált fegyókkal és cuccokkal is kényelmesen tolható. Már ha szintedben maradsz.
Most 4crafting+4blacksmith-el próbálkoztam, majd kedvedért megpróbálom 5/5-tel is késõbb. Vagy ha már kifogytam a jó cuccokkal szintemben. Egyelõre haszontalannak találtam.
Mondok egy példát. Akartam dárdát csinálni, de ahhoz branch kell. Egész játékban egy fia branch-ot sem vettem fel. Véletlenül senem (pedig gyûjtögetõ életmódot folytatok és folyton túlerhelõdnek a zembereim). Erre mások is panaszkodnak, hogy nem nagyon van (meg arrow shaft is alig, de abból pár nálam is akad már, bár nem jó semmire, mer íjjászom meg nincs hozzá). Mégis ki fog utána kutakodni. Hülyék ezek...
Komoly szerepjátékos lehetsz :) Változatos csapat helyett gondolom telebaszod a legerõsebb karakterekkel az egészet, és a lehetõségek kihasználása mellett a balanszhiányból adódó legdurvább formációval végigvered a játékot :)
Igen, komoly szerepjátékos vagyok, kb. 32 éve tolom. Most hétvégén is toltam hagyományos papíros alapú szerepjátékot jó csapattal.
Amúgy nem tudom mit értesz "változatos" karaktereken, mikor egyértelmûen SEMMILYEN hibrid kaszt sem életképes a játékban (így a cleric, battlemage, egyik sem), köszönhetõen az extrém magas követelményeknek a tárgyak felvételénél. Ha az elsõ tizensok szintben nem a konkrét fõtulajdonságra pakolsz csakis, akkor nem fogod tudni hordani a fegyvereket+páncélokat+alsó rucikat, mivel nem lesz hozzá meg a kívánt minimum érték. Ennyi.
Erre igen jó példa az, hogy ha alacsony (aka abszolúte normál) intelligenciával veszed fel a varázslói láthatatlanságot, akkor bezony 50% rontási esélyed lesz rá ALAPBÓL és olyan sokáig tölt fel, hogy gyakorlatilag használhatatlan (plusz magától megszûnöget, ami murva idegesítõ). Ergó ez így használhatatlan. Reális abszolúte amúgy. Aki nem mágusnak való, az ne kasztolgasson.
Ebbõl viszont az is következik, hogy itt nem léteznek erõs ÉS változatos karik. Pont. Tehát marad a jóóó öreg warrior, wizard, rogue aranyhármas és esetleg annyi változatosság fér bele, hogy íj/egykezes, meg kétkezes/egykezes (mivel nincsenek ennél részletesebb fegyó skillek sem, tehát nincs mondjuk tõrkardra külön képzettség).
De ha te tudsz valamit, nyugodtan meséld el, hogy milyenek szerinted itt a változatos karakterek?! Ellenkezõ esetben érvelésed invalid... :D
Branch-ot is lehet ám készíteni. Csak egy fejsze kell meg egy tuskó. Ebbõl lesz 2 branch meg 1 adag wooden chips (ez utóbbiból víz hozzáadásával papír trutyi lesz amit be lehet tenni kemencébe vagy kohóba és lesz belõle papírlap). De ládák és hordók szétverésébõl is szedtem már fel párat. Venni is lehet szép mennyiségben (a második városban két manus is foglalkozik a kocsmában nyilakhoz tartozó cuccok árusításával, egyiküknél mindig volt 20 arrow shafts és 4-5 branch mindegy mikor mentem hozzá).
Dárdához ráadásul nem mindegy hogy kést vagy tõrt használsz. Ha kést kombinálsz branch-csal akkor lesznek arrow shaft-ok eredményként, míg ha tõrrel esel neki akkor lesz lándzsa az eredmény. A kezdeti tõrnek kinézõ akármi igazából knife (mondjuk a neve is combat knife de akkor miért dagger képe van azt nem értem).
Túlterheltség ellen én idõnkénti lepakolással, meg packmule (vagy mi a fene) képességgel védekeztem (meg raktam a teherhordók fegyverébe mindig tormented soul-t hogy kapjanak extra strength-et és így nõjjön a teherbírásuk). Kezdetben az én embereim is sokszor nem tudtak mindent felkapkodni amit akartak (így vissza kellett járni), de aztán ahogy nõtt a harcosom ereje úgy egyre több cuccot tudott magával vinni. Ettõl függetlenül igyekeztem nem túlterhelni. Egyik hátizsákba gyûjtögettem a növényi alapanyagokat, a másikba meg a többit. Ércekbõl legyártottam 20-20 bar-t aztán le is raktam azokat egy helyre és oda jártam vissza craft-olni új tárgyakat a fémekbõl. Magamnál csak tuning cuccokat tartottam (4 pohár olajat, metal vackokat, íjakhoz ideget, essence-eket meg movile kitchen-t). Az íjászom jóformán csak nyílvesszõket gyártott (hegyek kombinálása egyéb anyagokkal azok meg kombinálva arrow shaft-tal új nyílvesszõkért).
Jaja, dagger kell dárdához. Fejsze tuskós dolgot kipróbálom.
Dárdák úgy tûnik messzebbre betámadnak, mint a kétkezes kard, nodepláne a rövid kis kétkezes csatabárdok. Szal. ha el van állva az út, a pikás kényelmesen átszúr a többiek között és így mozgolódni sem kell feleslegesen, mer mélyen betámad. Szal. ha lehet, dárdát használok. A bárdok pl. nekem lassúak kegyetlenül.
btw en csak perception-re pakoltam az ijaszommal, es vegig minden cuccot ra tudtam aggatni kozelharcosnal mar inkabb ereztem azt, hogy kell a magas str, magusoknal nem tudok nyilatkozni, ok amugyis csak intre kaptak volna
Nem tudom, nekem nincs gondom azzal, hogy nem egy tulajdonságra gyúrok csak. A cuccokból van annyiféle ami ad tulajdonság bónuszt. Emellett ott vannak a tulajdonság növelõ könyvek is az End of Time-ban.
1-1 ability pont nyugodtan mehet support spell-ek miatt más dolgokra is akkor is ha nem csúcs az intelligence. Gyógyítás az mindig sikerülni fog, a magas INT (Vagy egyéb tulajdonság) csak a mennyiséget befolyásolja.
A harcosom úgy néz ki, hogy kezdeti tulajdonság pontjaiból kap 3 pontot erõre, 1-et intelligenciára és vagy 1 dex vagy 1 endurance-ra. Skill-jei elosztása 1 fegyver, 1 harcosi és 3 másik skill az indulásnál. Amint elérhetõ számára a know-it-all képesség, ami miatt romlik a viszony 20 pontot (20 pont alatt van egy picike hátrány ami a 20-as viszony romlással sem jön még elõ, de mivel mindenki alapból 50-rõl indul és nem õ lesz aki dumál másokkal így teljesen hidegen hagyja ha esetleg 30-as alap viszonnyal kéne diskurálnia másokkal) de kap cserébe 1 INT-et, akkor azt felveszi. Ahogy fejlõdik õkelme, lett belõle lényegében egy pap, air/water varázslatokkal amikkel gyógyít vagy segít/mozgat, meg kapott earth-öt is amivel véd és segít, meg witchcraft-ot is (védelem és véreztetés). 1-1 pont ezekre elégségesnek bizonyult eddig. Amikor meg lone wolf a srác akkor több dologra jut extra pont, mivel nagyobb a készlet amibõl lehet gazdálkodni.
Az íjászom (ranger alap, hogy kapja alapból a spéci nyílvesszõket) induláskor kapott az intelligence-re is pontot, nem a javasolt elosztást használom nála sem. Egész pontosan 2 Dex + 1 Int (ez csak hogy ellenpontozva legyen a késõbbi politikus képesség hátránya) + 1 Perc + 1 Endurance vagy speed az induló tulajdonságokra adott pontok elhelyezése. DEX-et elsõ végigjátszáskor 12-ig növeltem nála, a többit tárgyakból kapta. Eddig még baja nem lett abból, hogy nem volt minden pont alapból a dex-re téve nála valamint, hogy nem lett kitolva 15-ig ez a tulajdonsága. Mivel valamiért mindig, minden esetben õ lesz a megszólított egyén (ez nálam eddig mindig a nõ volt és az íjászom szigorúan nõ lehet csak) akivel a program dumálni akar, így õ lett idõvel politikus, ami nagy elõny a meggyõzések során (1 pontot adok neki charm-ra, így a kettõt kombinálva van egy 3-as alap módosító a dumálások során). INT negatívummal jár ugyan, de õ amúgy is a crafter karakterem (scientist befigyel nála), varázslatai nem igénylik az INT-et (késõbbiekben még tanul 1 pontnyi harcost hogy meglegyen onnan a gyógyítás és kap scoundrel-t is mert az is DEX alapú az meg magas neki), szoknyából házilag tuningolt, alapból képességekkel nem rendelkezõt szokott viselni mert annak nincs INT követelménye, viszont bele tudok szépen majd rakni idõvel 4 féle védelmet is. Induló skill-jei között van 1 pont az íjon, 1 az íjász és scoundrel skill-eken, meg 1-1 a crafting és blacksmithing skill-en.
Ha megelégszel 3 karakterrel való játékkal, akkor egyik karakterednek add meg induláskor a lone wolf képességet. Õ fejlõdéskor mindig több ability pontot fog kapni, több HP-val fog rohangálni így szívósabb is és hamarabb kigyúrható valamire.
Ha meg annyira probléma a garantált siker hiánya, akkor megoldható minden scroll-okból is (azokat lehet gyártani is tonnaszám, bár nem tudod elõre mit kapsz majd, ugyanakkor lényegtelen a tulajdonsága a felolvasónak).
11-es dexes számszeríjak, meg íjjak vannak nálam (most lev14-15), azt hogy veszed fel vele. Akkor a tárgyaid adnak annyi dexet. Az úgy gáz, ha csak azok miatt tudod felvenni. :DDD
Warrioroknak meg a 12-13 erõ a minimum. Most már tehetnék másra is, de mivel pár pont ide, vagy oda már nem számít és lassan vége a játéknak, most már mit érnék egy hibriddel? Hova?
Varázslóknak meg annyira függ a sebzésük és sok minden más is az intelligenciájuktól, hogy nem is merek másra tenni, mivel így van esély õket alkalmazni is, nem csak betanulni.
Ez így van. A dárdák tényleg messzebbrõl tudnak már zúzni. Az már csak hab a tortán, hogy egy kategóriába esnek a mágikus botokkal így alternatívaként egy kisebb követelményû bot is tartható a harcosnál aki ha kell, így kap távolsági támadást is.
A bárdok lassúságát én nem vettem észre. Nem tapasztaltam semmi ilyesmit náluk. Azok is 3 pontért ütnek egyet mint a többi fegyver, már ha nem magasabb a szintjük, mint a karakternek aki forgatja a fegyvert, mert akkor egyre több pont kell egy támadáshoz. Mivel körökre osztott a játék így az animáció sebessége engem hidegen hagy.
Kétkezes kardokat és baltákat nem használtam, azokkal nincs tapasztalatom. A felvehetõ nõ használta, de igazság szerint az egykezes fegyverrel csapkodó fõ karakterem mindig jobban teljesített vele és a pajzsa miatt idõvel egyre többször blokkolta az érkezõ találatokat, magyarán kevesebb találatot szenvedett el.
Persze, ilyen fissemfos kis varikat mindenkinek be lehet tanítani. Nálam is mindenki tud gyógyítani man-at-arms-ból is, meg varázsaltból is. Naná. De ez így csak minimális support szerep, ez még nem hibrid.
Hosszabb fegyóval messzebre ütsz és a körbetámadással rohadt nagy területen le tudsz mindenkit zúzni. Jó kis crowd controll. Meg elvileg nagyobbakat is sebeznek és mivel a páncél konkrét életerõsebzésnyit véd, így a nagyobb fegyó könnyebben átüti ezt a határt (mondjuk 100-at véd a páncélja és az egykezes 75-öt üt, akkor hiába találom el többször, semmit sem sebzõdik, de a kétkezessel bezúzok neki 125-öt és máris 25 bemegy neki, ollé) és relatíve többet is sebez (ennek ellentmondanak az irreálisan magas sebzésû egykezes fegyók sajnos, hülye a játék). Harcosnak csakis kétkezes. :D A pajzs sokat nem ér az elején (alig blokkolgat), a végén meg már minek? Plusz nem lehet bevédeni vele másik karit. Ha lehetne, akkor mindkét a harcosom pajzsos lenne, hogy védjék a mágusokat. Általában a nagypajzsos lovagokat kedvelem, de ez itt nem gyerebe.
erm.. ebben csak én nem látok problémát ? szerintem játékegyensúly szempontjából pont az a jó, ha egy karakter vagy specializált, kevés dologhoz ért, de ahhoz nagyon, vagy sok mindenhez ért, sok helyzetben használható, de gyengébb egy specializálódott karakterhez képest.. azok a megoldások, ahol egy karakter kellõen széleskörû, változatos tudással rendelkezik, és még legalább olyan erõs, mint egy specializálódott karakter, azok rosszul vannak kitalálva, nincs egyensúly, és nem éri meg a specializálódott karakter használata