Tudom, a halozati figyelo programok, melyek kozul egy valaggal linkeltem neked a multkor! Milyen egyeb software-nek nincs alternativaja iOS-en? En tudtam forditva ilyet mondani.
No, kérem szépen, milyen ferdítésrõl beszélsz te itt nekem? Mintha TE ferdítettél volna éppen...
Az IOS kontra Android-ról már elmondtam a véleményemet párszor, tehát csak röviden: Android alatt csont nélkül találhatsz olyan alap felhasználói progikat, amiknek még csak alternatívái sincsenek IOS-re. Gondolom, hogy ez viszont is így van, mindenesetre meglepõ volt, hogy míg Androidra válogathattam a hálózat monitorozó programok között, addig az Apple egyetlen darab nem sok, annyit se ajánlott ilyen feladatra megfelelõt.
De amugy is nagyon inkorrekt, amit itt csinalsz. Eloszor azt mondod, hogy benne van a kezikonyvbe. Kiderul, hogy nincs. Aztan magyarazkodsz, hogy de akkor is bukik a garancia. Feketen-feheren kiderult, hogy ez sem igaz. Most meg egy ujabb hulyeseggel jossz? Ez mar eleg patetikus...
"hogy még a garancia leírásban is szerepel (lsd. apró betûs rész), hogy a leírtak csak a Magyarországon vásárolt termékekre vonatkoznak?"
Az Apple-nel vilaggarancia van! Te meg az USA-ban is beviheted a MO vasarolt termeket, ahogy a fentebbi tesztbol is kiderul... szopas! ;)
Azt meg egyszer próbáld ki, hogy mondjuk egy nõ használ egyszer egy iPad-et, megtetszik neki és kap tõled helyette szülinapjára egy ConCorde tab 9.7 IPS Plus-t. A fejeden fogod érezni az értékkülönbséget! :-)
No, erre csak egyet mondanék: beírtál megint egy AMERIKAI honlapról idézetet. Majd ha ugyanezt MAGYAR honlapon is látom, el fogom hinni.
Kint sokkal szigorúbban nézik a garanciális ügyintézés betartását, mint nálunk. Nem véletlen, hogy míg kint a vevõ visszakapja a gépét pár napon belül (most mondták, hogy pont Apple terméknél beadták az USA-ban a készüléket, írd és mond 3 nap múlva mehettek érte), addig nálunk néha még a törvény által elõírt maximális 30 napot is túllépik pofátlanul.
Ezek után vajon mennyire mérvadó nálunk, hogy az angol honlapon mit írnak, fõképpen, hogy még a garancia leírásban is szerepel (lsd. apró betûs rész), hogy a leírtak csak a Magyarországon vásárolt termékekre vonatkoznak?
A vasakat meg csak a kezdõ óvodások hasonlítják össze, ne süllyedjünk le erre a szintre. Egy táblagéppel operációs rendszert veszel, egy halom szolgáltatást és lehetõséget az appok használatára.
"Érdekes, hogy az emberek 90%-a simán megérti, hogy egy garis gépbe nem baszogatunk semmit,"
Kiveve ha mondjuk annyira egyszeru egy RAM upgrade, mint a Mac Mini eseteben... support.apple.com/kb/HT4432#1
Raadasul ez egyertelmuen nem jar semmilyen garancialis valtozassal: "In the mid-2010 and mid-2011 mini's, memory is user replaceable, and will not affect your warranty." - https://discussions.apple.com/thread/3718334?start=0&tstart=0 ;)
Mihez képest kétszeres ár? Elosztottad kettõvel, mert a te egyéni ízlésed szerint annyit ér? Oké, megkaptad a te személyre szóló, iPhone érték szorzódat. Mi köze ennek bármihez a világon? Kit érdekel? Valószínûleg iPhone-t akkor nem te fogsz venni, hanem akinél ez a szorzó = 1. Ennyi amit megtudtunk.
Érdekes, hogy az emberek 90%-a simán megérti, hogy egy garis gépbe nem baszogatunk semmit, hanem ha bármi kell, bevisszük a szervizbe. Nagyon érdekes.
Ti pedig a maradék 10%-ba tartoztok, akiket jól megszívathat a cég. Ilyenek is kellenek, különben még kevesebb pénzt spórolnak meg a garanciális keretbõl és nagyobb lesz a cég kiadása...
Errõl már párszor leírtam a véleményemet, az Apple termékeinél nem igazán van olyan tétel, ami megmagyarázza a 1,5-2x árat.
De ezt tényleg hagyjuk, mert az Apple fanok úgyis megpróbálják mindig bebizonyítani, hogy de igenis az a jobb készülék. Szerintem meg a pénztárca és a felhasználás fogja megmutatni.
Szerintem a hivatalos Apple forum explicit kijelentese utan mar o is belatta, hogy hulyeseget mondott. Azzal mar nem tud mit kezdeni, ott le van irva feketen-feheren, hogy NEM veszik el a garancia
Es megsem tudsz mutatni iPad szintu tabletet vagy MacbookAir analogiat sokkal olcsobban... ne kelljen mar ezeket a sztereotipiakat szazadszorra is megcafolni!
Nem, de érdemes lenne megnézni az eladási statisztikáikat (darabszám / bevétel) és ezt összehasonlítani más cégek statisztikáival. Azok a magasabb árak nem véletlenül vannak ám.
Csûrheted-csavarhatod ezt már bárhogy, rosszul értelmezve olvastál valamit és most tényleg minket akarsz meggyõzni, hogy mi is kövessünk Téged és értelmezzük rosszul?
USA, nem USA, a helyzeten nem valtoztat, a felhasznalok az Apple-lel a legelegedettebbek... de linkelhetsz hasonlo felmereseket mas orszagokbol is, ha ugy erzed, hogy ott sokkal rosszabbul teljesit ;)
Ha BRAND géprõl van szó, mindegyik gyártó ezzel az eszközzel él. Pont nemrég egy Dell notit vittem vissza a boltba 3 napon belül, mert a tápja olyan hangokat adott ki, mint valami traktor. Elõtte felhívtam a Dell-t, ahol az ügyfélszolgálatis megerõsítést kért, hogy a gépben jelenleg 8 giga ram van. Ezt megerõsítettem (miért is ne, hiszen nem nyúltam bele), erre tájékoztatott, hogy akkor lesz egy kis probléma, mert a gyárból még 4 gigával ment ki.
Nos, hogy ne ragozzam, a kereskedõ spórolni akart, maga cserélte a ramot, hogy olcsóbban jöjjön ki és nagyobb haszonnal adhassa el a gépet. Mivel 3 napon belül voltunk, nem tehetett semmit, de követeltem, hogy csak olyan gépet adhat, ami gyárilag 8 gigás. Mikor megfenyegettem a Fogyasztóvédelemmel, akkor gyorsan beleegyezett, mondjuk így bukott valami 20ezer forintot a hasznából, de gondolom még így is nyereséggel adta a gépet.
Szóval még a notiknál is problémáznak ezen a gyártók.
Asztali gépeknél szintén elég szépen odafigyelnek garis idõn belül. Azon kívül meg ki az a marha, aki beküldi a szakszervizbe?
A hipermarketes gépek egy érdekes eset. Elvileg annak is van megjelölt szervize (általában a Profi szerviz Kft van megjelölve, legalábbis korábban õk voltak), náluk lehet garis ügyeket intézni. Náluk változó a hozzáállás, van, hogy gond nélkül megy a javíttatás de van, hogy bepróbálkoznak. Írtam, METRO-s gépnél volt velük vitám, pedig egyértelmûen konstrukció hibás volt a gép, ellenben alkatrészt (konkrétan NEC DVD írót) mindenféle megjegyzés nélkül cseréltek.
És sajnos tényleg úgy van, hogy ha õk mint egy egységet szállítják ki a gépet, nincs apelláta, akkor csak a szakszerviz nyúlhat bele. Ha viszont boltban összedobott gépet veszel, abba akár te is belenyúlhatsz, alkatrészenként van rá gari.
Éppen ezért javasolják inkább az összeállítást, mint a kész gépek vételét az informatikusok, amellett persze, hogy a kész gépeknél mindig spórolnak és nem is lehet igazán tudni, mit hogy tettek bele.
"Ami miatt rossz, az a vásárlók semmibe vétele több esetben"
Azt azert tudod, hogy konzekvensen az Apple vezeti a fogyasztoi elegedettsegi vizsgalatokat?
"For the eighth year in a row, Apple's Macs have satisfied more customers than any other vendor's PCs." http://news.cnet.com/8301-13506_3-20108336-17/apple-tops-in-customer-satisfaction-for-8th-year/
Azt már leírtam, hogy az Apple miért rossz. És ez konkrétan nem volt kiemelve köztük.
Ami miatt rossz, az a vásárlók semmibe vétele több esetben, az, hogy ismert hibával termékeket adnak ki, majd mikor beüt a mennykõ, megpróbálják elkendõzni, míg a fejükig nem ér a trutyi és csak akkor hívnak vissza, végezetül pedig az, hogy tesznek egy ígéretet, amit aztán simán felrúgnak.
De ezeket mind-mind leírtam a #425 hozzászólásomban, amit aztán "kedves" Papichulo barátod oly szépen mellébeszélésnek nevezett.
Ez így igaz, ha a másik bolt hivatalos Apple szerviz. Akkor a szerelés feljegyzésre kerül, visszakövethetõ. Ha viszont nem Apple által meghatározott szervíz, akkor ez se jó megoldás, az Apple mossa kezeit.
És persze olyan se szerepel, hogy az Apple nem válla semmiféle garanciát nem Apple által forgalmazott termékekkel való mûködtetés esetén bekövetkezõ meghibásodásokért...
Az Apple által forgalmazott terméket pedig az Apple szervize teszi be. Mert ha nem, akkor megintcsak nincs felelõsségük...
Az isten szerelmére, gondolkozzatok már egy egészen picit logikusan, nem pedig lineárisan... Pontosan az ilyen gondolkodásúakat tudják ezekkel a leírásokkal a legjobban átverni.
Szuper, akkor magaddal legalább már szinkronban vagy és nagy az egyetértés, csakhogy itt nem errõl volt szó. Állítottál valamit, hogy papíron az szerepel, azon a fránya papíron meg csak nem akar az szerepelni.
Amire meg most próbálsz ráferdíteni, azt ugye szerinted a világ összes cége így intézi. Akkor meg az a kérdés, ez ügyben miért is akkora szemét az Apple?
Akkor mégegyszer, hogy a te kis egyenlõséged helyes legyen...
"Lássuk, mi is jön ki ebbõl: Apple jelzéssel ellátott alkatrészt csak a szervizben tudsz beszerezni (legyen az memória vagy vinyó). A szerviz maga építi be az alkatrészt, kivéve ha te az alkatrészt kéred és magad akarod beszerelni. Ekkor azonban az Apple nem vállal felelõsséget, hiszen nem az Apple által meghatalmazott személy vagy AASP. " = ""a garancia elvész, ha bármilyen alkatrészcsere, legyen az ram vagy HDD, garanciális idõn belül megesik és azt nem az erre kijelölt márkaszervizek valamelyikében hajtják végre."
Ismétlem: minden garanciára vonatkozó összefüggés keretesben ki van emelve, direkt az olyan sötétek miatt, akik azt hiszik egy évet kell várniuk, mire bõvíthetnék a gépüket. A memória szerelésnél nincs olyan keretes megjegyzés, amit említettél! Buktad.
Azért haterkedés, mert rácsodálkoztál, hogy milyen szemét mocsok cég az Apple, mert még ezt is beírja a doksiba, majd ferdítettél és leírtál egy olyan dolgot ami NINCS IS BENNE az említett doksiban.
A gond az, hogy a garancia alap, tehát nem neked kell bizonyítanod, hogy nem te tetted tönkre hanem nekik kell bizonyítaniuk hogy te tetted tönkre. Ezt meg elég nehezen tudják megtenni. Ráadásul mint mondtam, vidd be egy másik PC boltba ahol megveszed a memóriát és (gondolom ingyen) berakják. Még csak azt sem tudják mondani, hogy nem hozzáértõ rakta be.
Ez nem hatterkedés, ez sajnos tapasztalat. Írtam, nem csak Apple, bármely cégnél igaz ez. Ha belenyúltál a gépbe, baromi gyorsan szeretik elsütni, hogy a hiba emiatt keletkezett, merthogy nem szakszerûen volt a bõvítés elvégezve, vagy nem kompatibilis alkatrészt tettél bele a gépbe és az okozta a hibát.
Szóval már csak azt sem lehet Apple hatterkedés, mert ez MINDEGYIK cégnél igaz.
De át is fordíthatjuk a dolgot: mondj egy olyan céget, aki akkor is visszaveszi a garanciális gépet, ha azt Pistike otthon szerelgette és közben véletlenül átszúrta csavarhúzóval az alaplapot.
Termeszetesen mar megint megy a magyarazkodas, amivel most nem akarok foglallkozni, mivel az, hogy te mit gondolsz, az itt irrelevans.
Viszont egyetlen kerdesre valaszolj legyszives! Miert van reszletesen leirva es illusztralva a memoria upgrade/csere folyamta a kezikonyvben, ha ilyet csak AASP vegezhet? Bonusz kerdes: miert nincs odairva melle, hogy ez garanciavesztessel jar?
Amugy konkretan le is van irval hogy a csere NEM jar garanciavesztessel: http://www.mactalk.com.au/14/71007-mac-mini-diy-ram-upgrade-void-warranty.html https://discussions.apple.com/thread/3718334?start=0&tstart=0 http://forums.dealmac.com/read.php?4,2891192
"a garancia elvész, ha bármilyen alkatrészcsere, legyen az ram vagy HDD, garanciális idõn belül megesik és azt nem az erre kijelölt márkaszervizek valamelyikében hajtják végre."
"az olyan beavatkozás (ideértve a frissítéseket és bõvítéseket) által okozott kárra, amelyet nem az Apple által meghatalmazott személy vagy egy „Apple Authorized Service Provider” („AASP”) végzett el;"
Feladat: keresd a különbséget. Amint megtalálod, nagyjából kirajzolódik miként ferdít egy igazi Apple-hater, csak hogy szidhassa utált cégét.
"Ha meghibásodik a gép és beviszed, mi az elsõ, amit néznek? Van-e benne idegen alkatrész. Ha van, akkor az kapásból bukta, tuti ráfogják a hibát. Ha meg mégse az a hibás, hát akkor az okozta."
Magadból indulsz ki: azért mert te ilyen kis sunyi vagy, még nem minden szervizes az.
Aham, na akkor mégegyszer javasolnék egy icipici logikus gondolkozást. Tudom, programozó vagy, az lineáris gondolkodást okoz egy idõ után, de próbálj meg nem kockaként gondolkozni...
Egyébként meg csak egy kérdés: neked az vajon mit jelent, hogy az Apple nem vállal felelõsséget azon bõvítésekre / javításokra, amelyet nem az Apple által meghatalmazott személy vagy egy „Apple Authorized Service Provider” („AASP”) végzett el, majd ezt kösd össze azzal, hogy az Apple nem válla felelõsséget a nam Apple által forgalmazott termékek beépítésébõl származó hibákra.
Lássuk, mi is jön ki ebbõl: Apple jelzéssel ellátott alkatrészt csak a szervizben tudsz beszerezni (legyen az memória vagy vinyó). A szerviz maga építi be az alkatrészt, kivéve ha te az alkatrészt kéred és magad akarod beszerelni. Ekkor azonban az Apple nem vállal felelõsséget, hiszen nem az Apple által meghatalmazott személy vagy AASP. Ha nem Apple márkajelzéssel ellátott terméket teszel be a gépbe, az Apple nem vállal felelõsséget a hibátlan mûködésért. Ha meghibásodik a gép és beviszed, mi az elsõ, amit néznek? Van-e benne idegen alkatrész. Ha van, akkor az kapásból bukta, tuti ráfogják a hibát. Ha meg mégse az a hibás, hát akkor az okozta.
Régi trükk ez, aki informatikában dolgozik, az ismeri is.
Nem ilyen bonyolult ez, ne akard azzá tenni csak hogy elmismásold a hazugságodat.
Ha a berakott alkatrésszel nem jól muzsikál a gép, az ember kapásból azzal kezdi, hogy kiszedi és megnézi gyári állapotban. Ha úgy is rossz, visszaviszi. Ha szervizben azt látják, hogy az istenbarma szerelés közben csavarhúzóval végigszántotta valamelyik panelt, arra semmilyen gyártó nem ad garit, más esetekben igen. Furcsa módon soha semmilyen garanciális intézéssel nem volt problémám, gyártótól és kereskedõtöl függetlenül szó nélkül cseréltek mindent.
Ja, magyarul sehol nincs benne olyan, amit allitottal.
Mi tobb, a kezikonyvben pontosan leirjak es kepekkel is illusztraljak, hogy hogyan kell memoriat cserelni/boviteni. Gondolom ez szerinted valami machiavelliai trukk az Apple reszerol, hogy kikereljunek a garancialis kotelezettsegeik alol :)
Ez valahol fent van PDF-ben is, de azt keresd meg, ha érdekel...
"A jelen jótállás nem vonatkozik: (a) az elhasználódó részekre, mint például az akkumulátorok, amelyeket arra terveztek, hogy idõvel elhasználódjanak, kivéve, ha a hibát anyag- vagy gyártási hiba okozta; (b) a termék küllemét érintõ sérülésekre, ideértve, de nem kizárólagosan a karcolásokat, a horpadásokat, a csatlakozó portokon lévõ törött mûanyagot; (c) a nem-Apple termékkel történõ használat miatt bekövetkezett kárra; (d) a baleset, rongálás, helytelen használat, folyadékkal való érintkezés, tûz, földrengés vagy egyéb külsõ ok által okozott kárra; (e) az olyan kárra, amely abból ered, hogy az Apple Terméket nem az Apple által közzétett útmutatóknak megfelelõen mûködtették; (f) az olyan beavatkozás (ideértve a frissítéseket és bõvítéseket) által okozott kárra, amelyet nem az Apple által meghatalmazott személy vagy egy „Apple Authorized Service Provider” („AASP”) végzett el; "
No, akkor ezt értelmezzük kicsit...
Vajon mennyi idejébe kerül annak a szervizesnek, hogy kiszúrja, a memória / vinyó cserét, majd azt, hogy nem õk csinálták, aztán elsüsse, hogy a hiba ebbõl fakadóan keletkezett?
Márpedig ez egy régi jól bevált módszer, iszonyatosan sokszor beeszik a kedves vevõk. Ha pedig a szerviz úgy ítéli meg, hogy ilyen eset forog fenn, akkor az automatikusan garanciavesztéssel jár.
Lefordítva: hardvert csak saját felelõsségedre tehetsz be, mert ha a készülék meghibásodik, akkor cseszheted a garit, hacsak persze te nem vagy hivatalosan meghatalmazott személy vagy AASP...
Lehet ezen csûrni-csavarni, hogy de papíron ez nem így van, a tapasztalat az, hogy márpedig a szervitel elõszeretettel játsszák ki ezt a lapot, ha pedig ez történik, neked kell az igazadat bizonyítanod, hogy márpedig nem a te hibádból meg nem az utólag beépített alkatrész hibájából halt le a géped. Erre csak egyet mondhatok: sok sikert kívánok hozzá...
"Megjegyezném, ügyesek vagytok, manuals van egyszer a géphez, egyszer a warranty-hoz. Most nézem, mit ad isten, hát nem a warranty manualjaban vannak a garanciával összefüggõ dolgok..."
Csak mert a felhasználói kézikönyv 43. oldalán a memória kiszerelését, majd késõbb a 44. oldalon az új modul beszerelését mutatják be. A felhasználóknak. Minden érintett pontban kiemelt keretes figyelmeztetés van, amennyiben veszélyben a garancia. Szerinted?
Megjegyezném, ügyesek vagytok, manuals van egyszer a géphez, egyszer a warranty-hoz. Most nézem, mit ad isten, hát nem a warranty manualjaban vannak a garanciával összefüggõ dolgok...
Még jó, hogy nekem persze a termék manual-ját linkeltétek be...
Egy "bocsánat srácok tévedtem" mennyivel stílusosabb és elegánsabb lenne...
(igaz akkor is még ott a fél tucat másik - khm - "tévedésed")
Csak magamat tudom ismetelni: "Te azt mondtad, hogy az altalad emlitett klauza az szerepel a kezikonyvben. Megadtam a linket a letoltesehez. Mutasd meg melyik oldalon talalhato ez a szoveg! Ne magyarazkodj, mondj egy oldalszamot!"
Oké, fog veletek a fene vitatkozni veletek. Ki lehet próbálni, mondtam, baszogassátok meg kicsit a gépet, aztán vigyétek be az Apple szervizébe. Biztos nem lesz semmi probléma, nem kell tõle tartani...
Csak javaslom, mikor a falba veritek a fejeteket, akkor gumifal legyen, az kisebbet üt.
Felhívtam és azt mondták, hogy egy ordenáré nagy lúzer vagy! :-)
Tehát: "...abban szerepel, hogy a garancia elvész, ha bármilyen alkatrészcsere, legyen az ram..."
Te azt mondtad, hogy az altalad emlitett klauza az szerepel a kezikonyvben. Megadtam a linket a letoltesehez. Mutasd meg melyik oldalon talalhato ez a szoveg! Ne magyarazkodj, mondj egy oldalszamot!
Mondok erre egy egyszerû megoldást: hívd fel a Macintosh magyar ügyfélszolgálatát (06 80 983 435) és kérdezd meg tõlük, hogy elképzelhetõ-e olyan helyzet, hogy hardver módosítás miatt te elveszted a garanciádat Apple számítógépre. Kíváncsian várom, mit fognak válaszolni...
Aha, értem, tehát a lehülyézés megy, de mikor konkrét kérdésekre magyarázat kellene, mert azok egytõl egyig az én álláspontomat magyarázzák, akkor az az én nyomorom...
Neked meg egy kérdésre kellene válaszolnod, de úgy látom nagyon nem megy:
Hányadik oldal?
"Megjegyezném, nem árt meg megnézni a MacMini doksijait, amit mellékelnek (a már említett ismerõsnél belenéztem), abban szerepel, hogy a garancia elvész, ha bármilyen alkatrészcsere, legyen az ram vagy HDD, garanciális idõn belül megesik és azt nem az erre kijelölt márkaszervizek valamelyikében hajtják végre."
Felhívhatod a Fogyasztóvédelmet, de kapásból mondom, hogy a szerviz se hülye, akkor elõjönnek azzal, hogy a meghibásodást a te belenyúlásod okozta. Ha õ ezt állítják, neked, mint tulajdonosnak kell bizonyítanod, hogy nem a te hibád a meghibásodás, mégpedig hiteles szakértõi véleménnyel alátámasztva. Egy szakértõi vélemény 25ezer forint, vedd még ehhez, hogy a szerviznél van elõtte a géped, azt csinálnak vele, amit akarnak, olyan hibát okozhatnak, hogy az életben nem tudod bebizonyítani, hogy nem te vagy a hibás.
Sajnos azok a cégek, akik ilyen összeállított gépeke forgalmazna, nagyon szeretnek trükközni. Kismillió olyan trükk van, amivel a vevõ levágható. Azt pedig nagyon nem szeretik elismerni, hogy igen, õk a hibásak.
METRO gépek egyébként meg elég érdekesek tudnak lenni, volt olyannal dolgom, ami túlmelegedett. Kisült, hogy konstrukció hibás, mert a táp állítva szerelt, az alaplap pont alatta, a proci és a táp között meg egy ujjnyi hely se volt. Ott már minden játszott, végül a Fogyasztóvédelem is, pedig egyértelmû konstrukciós hiba volt és nem mi voltunk az egyetlen panaszosok.
"No, akkor kedves barátod legyen olyan jó, és ezekre a kérdésekre ugyan adjon már választ, mert baromi kíváncsivá tett, hogy ha ilyen nagyvonalúan lehülyézett, ezekre a kérdésekre vajon mit is tud mondani..."
Na majd biztos a te nyomoroddal fogom zaklatni... persze.
Tehát még egyszer. Ha a Metro-ban veszel egy komplett gépet és otthon kibontod a zárjegy ellenére és raksz bele memóriát, majd fél év múlva beszarik és azt mondják nem garanciás mert sérült a zárjegy, akkor nyugodtan hívd fel a fogyasztóvédelmet, neked lesz igazad. Mint a pinty, olyan garanciás az a gép még.
No, akkor mégegyszer: ha a gépet egyben, konfigurációként adják el, ez az állítás nem igaz. Az elõre össezállított gépeknél nem alkatrész, hanem egység garancia van.
Valóban, a bolti konfigokra ez nem igaz, ugyanis ott a bolt állítja össze a gépet beszállított alkatrészekbõl. Ebben az esetben minden alkatrészre külön-külön kötelesek garanciát vállani.
Az egész ott játszható sajnos ki, hogy a számítástechnikában egységekre kell garanciát adni. Ha a bolt rakja össze, akkor ott minden alkatrész egy egységnek minösül. Azonban az elõre összeállított gépeket úgy sorolják be, mint egy egység, így nem érvényesül rá az alkatrészenkénti garancia. Annyi kitétel van, hogy ha a gépben valami meghibásodik, akkor a cserealkatrészre a gyártó / forgalmazó köteles minimum 1 év garanciát adni abban az esetben, ha a magának a gépnek már kevesebb, mint 1 év garanciája van. Persze ezzel is szeretnek játszani, de ez jogilag így néz ki.
Egyszerû: errõl legyen szíves tájékoztatni a HP szertvízét is, ugyanis onnan kaptam visszajelzést, hogy csak õk cserélhetnek memóriát, mert ha nem az van benne, amit a gyártó belerakott, akkor a gari bukta...
Vagy javaslom, nézzen utána, hogy a Flextronics-nál (már ha persze még ott van) a HP-DOA részlegen (segítek, ez a notik és asztali gépek renew programos felújításával foglalkozó részleg) vajon mivel is kezdik a felújítandó gépeknél? Én megmondhatom, ott melóztam: HP adatbázisba be, megnézni, mi is kellene, hogy legyen a gépben (mivel renew gépek, az eredeti, gyári konfigra kellett visszaállítani, így itt mondjuk csak a cikkszám alapján kellett keresni), aztán arra az összeállításra visszaállítani.
Szervizben ugyanilyen adatbázist használnak az összeállítás ellenõrzésére, annyi kitétellel, hogy ott a gép gyári számára keresnek rá, mivel az az egyedi azonosítója...
De oké, elfogadom, akkor a HP ezek szerint központilag nem tud a dologról. Akkor javaslom nekik, nézzenek sürgõsen a szervizpartnereik körmére, ugyanis mint írtam, ez a bevált stratégia náluk, ha a gépben változtatás van és az nincs bevezetve a gép adatlapjára, akkor elõszeretettel dobják meg az embert egy telefonnal, hogy öreg, nem az a gép van itt, aminek lennie kellene, ha javítást akarsz, fizess...
Vagy esetleg azt is megmagyarázhatná, hogy ha tényleg így van, vajon céges gépnél mi a fenéért csak a HP-tõl rendelhettünk memóriát gépekbe oly módon, hogy meg kellett adni a gép szériaszámát, aztán mikor 1-2 hét után bejött a memória, mielõtt berakhattuk volna, ellenõrizni kellett a gyári szám alapján, hogy vajon a gép adatlapjára a változtatás felkerült-e.
Ja és azt is megmagyarázhatná (bár tudom, ez már egy öreg gép), hogy vajon miért kellett nekem napokig egyeztetnem a HP szervizével, mikor a Compaq Evo W6000-es gépemben lemerült a BIOS elem, így minden áramtalanítás után (ami naponta megesett) a BIOS bejegyzést készített a hardver-összeállításról, ami csak annyiban okozott problémát, hogy egy idõ után a gép indításnál fagyott, mivel gyakorlatilag nem olt helye hova írni... A szerviz meg végül elküldte a legutolsó BIOS verziót, azt feltéve érdekes módon meg is oldódott a probléma, mert a tároló is kiürült... Ja és nem frissítés volt, ugyanaz a verzió volt eredetileg is a gépen. Ja és a kérdés: vajon mi célt is szolgál ez a naplózás?
De az is igencsak érdekelne, hogy vajon miért is kell regisztrálni a HP gépeket (bár lehet, hogy ezt már csak kellett, nem tudom, az én notimnál még tuti bejezett, hogy regisztráljam, anno kb. 4 éve) ahhoz a gépet a HP oldalán, hogy a kiterjesztett garancia érvényes legyen...
Ja és vajon hogy eshet meg az az "apróság", hogy egy gépet beküldenek a szervizbe, visszaküldik, majd mikor ellenõrizné a kedves tulaj gyári szám alapján a HP honlapján, hogy milyen javítást végeztek (ezt meg lehet tenni a https://h20565.www2.hp.com/portal/site/hpsc/public/wc/home/ oldalon gyári szám alapján) a garancia státusza mellett Active helyett mást talál, majd mikor felhívja õket, közlik, hogy a gépben módosítás volt (konkrétan vinyót cseréltek a gépben, csak persze nem a szervizben, a gép hibájának viszont ehhez köze nem volt, az inverter döglött meg). Nem tudom, hogy a probléma végül megoldódott-e, a kedves ügyfélnek javasoltam, hogy ezt tisztázza a kereskedõvel, akinél a gépet vette és aki a vinyó cserét elvégezte.
No, akkor kedves barátod legyen olyan jó, és ezekre a kérdésekre ugyan adjon már választ, mert baromi kíváncsivá tett, hogy ha ilyen nagyvonalúan lehülyézett, ezekre a kérdésekre vajon mit is tud mondani...
A gond az, hogy hiába mondja azt, hogy õ egyben adta el a gépet a gépre alkatrész szinten is garanciát kell, hogy vállaljon. Egy monitort nem lehet szétbontani mert egy usernek semmi keresnivalója nincs ott, de egy gépnél ha a bõvítés csak belül végezhetõ el akkor azt nem lehet megtiltani semmilyen usernek - és ami a legfontosabb nem kötelezhetõ, hogy visszavigye a vásárlás helyszínére a gépet egy upgrade miatt. (igazából még garancia ügyintézésnél is vannak mindenféle kikötések). Azaz a barátod pl azt vállalhatja, hogy õ ingyen kimegy az ügyfélhez és berakja a memóriát, hogy ne sérüljön a cimke. Viszont az ügyfél 100km.rel arébb meg símán beviheti az ottani PC boltba memóriát berakatni pl, mert semmilyen szabály nem kötelezheti arra, hogy hurcolja a megvett eszközét.
No a lényeg, hogy barátod is mondhat akármit amíg nem nyomják fel a fogyasztóvédelemnél - azok meg ennél kisebb dolgok miatt is büntetnek. (Érdekes dolog a pl. rossz termék cseréjére vagy pénzvisszafizetésre vonatkozó dolog ami pl cég szempontból egyenesen nonszensz - abszolút a vásárlót védi teljesen élhetetlen módon is. Példa: Veszel egy videókártyát 70e forintért ami fél év múlva beszar, de ugyanolyat már nem lehet kapni - akkor kérheted a 70e forint visszazérítését akkor is ha azóta azért a pénzért már 5x gyorsabb kártyát lehet kapni, és nem vagy köteles elfogadni az 5x gyorsabb kártyát)
Érdemes lenne belinkelni az ide vágó törvényt, mert evvel a matrica sérülése esetén buktad a garanciát dumával nem kevesen érvelnek, még barátom is, aki PC bolt tulajdonos és nem tudtam megérteni az érveit én sem. Tanúja voltam, hogy kifizettetett ilyen gépben elszállt alkatrészt, mondván, megsérült a matrica. Magyarázott mindenfélét, de törvényt nem tud, ami erre jogosíthatná, én meg azt nem ismerem, ami szerint nem tehetné.
Ezen felül igencsak nézegetik egy szervizben, hogy a RAM ajtajának csavarján látszik-e hozzányúlás nyoma.
"Ugyanez igaz az úgynevezett barbone gépekre (ilyenek a hipermarketekben, mûszaki kereskedésben kapható dobozos gépek)."
Csak szeretnék, hogy igaz legyen. Ugyanis attól hogy a gép gyártója (legyen az akár a HP) ráírja, hogy a matrica sérülése garanciavesztéssel jár, attól még nem fog, mert a törvény az törvény és szarik arra, hogy egy cég szerint mi jár garanciavesztéssel is mi nem. Tudom mert voltam már ilyen helyzetben - az elszakadt garanciamatrica ellenére kötelezték a gyártót, hogy a kötelezõ 1 évet vállalja a termékre. Azt persze kikötheted, hogy 3 évet csak akkor vállalsz rá ha a matrica sértetlen de az 1 évet sehogy nem tudod kivédeni.
Te egy akkora bohoc vagy, hogy azt mar kifejezni is nagyon nehez...
Kivancsi leszek, hogy erre mit lepsz. Ma este egy gyerekkori baratommal vettem reszt egy lanyismerosom (SAP-tanacsado) szuletesnapi partyjan. Tudod ki ez a baratom? A Hewlett Packard regionalis igazgatoja, Czinege Laszlo. Tudod mit mondott arrol, hogy nem lehet RAM-ot cserelni egy HP gepben garanciavesztes nelkul otthon? Hogy egy idiota vagy, mivel semmi hasonlo korlatozas nincs! Gondolom neki sincs fingja sem az egesz kerdeskorrol es szeretne ha kioktatnad a HP uzletpolitikajarol... Megismetlem. Hewlett-Packard Vice President vs. lordsithlord! Ujra! Hewlett-Packard Vice President vs. lordsithlord... aterzed a kulonbseget? Inkabb ujra: Hewlett-Packard Vice President vs. lordsithlord. Annyira, de annyira gyonyoru lesz, ahogy alazni probalod ezt a forrast, hogy te mennyivel jobban kepben vagy a temaban... :)
Nem mintha eddig nem lettem volna maximalisan biztos a dolgomban, de ettol a baratomtol hallani, hogy te mekkora egy idiota vagy annyira jol esett, hogy ki sem tudom mondani. Megismetlem. Hewlett-Packard Vice President vs. lordsithlord. Mond, konyorgom, mond, hogy neki sincs fogalma sem errol a dologrol es hogy te mennyivel jobban kepben vagy a temaban, mivel te dolgoztal mar PC szervizben!
Valóban, ha boltban összerakott a gép, akkor a kereskedõ köteles alkatrészenként garanciát vállalni. Ilyenkor elvileg le se ragaszthatják a gépet.
BRAND gépeknél (azaz a márkás gépeknél) ez másként van. Ott a gép egyetlen komplett egység. Garis idõn belül nem piszkálhatod, mivel elég jó az esélyed, hogy ha gond lesz vele, akkor a szerviz jó eséllyel fogja elsütni, hogy módosítás történt. Ez, ahogy írtam, lekövethetõ, anno tán még a Compaq vezette be a BIOS-ban való figyelését (régi Evo W6000-es asztali gépnél jól megfigyelhetõ a dolog, ha bármi változás van hardver kiszerelésben, azt kapásból érzékeli és jóvá kell neki hagyni induláskor a módosításokat, ekkor menti le a logba is a dolgot). A másik, hogy egyes BRAND gyártók le is matricázzák a gépet, hogy ne lehessen kinyitni. Ezeknél érdemes megnézni a matrica feliratát, a korrektebbeknél pontosan le van írva, hogy a matrica elszakadása azonnali garanciavesztéssel jár.
Ugyanez igaz az úgynevezett barbone gépekre (ilyenek a hipermarketekben, mûszaki kereskedésben kapható dobozos gépek).