Lehet afféle DA:O lesz legalábbis izometrikus nézetet feltételez a dolog. Lehet ezek is belevágnak abba amibe a skyrimot most modoló németek miszerint a grafikát ötvözik a Dragon age orignsel. Ez persze már eleve kisebb népszerûséget eredményezhet mint ami a skyrimnak van, de mint rpg über atom lehet. Viszont továbbra sem hiszem sztoriba lehet olyan jó mint a 2.rész, ezt már wedge elég jól megindokolta miért kétséges. Addig is egy kis ízelítõ mire számíthatunk a német modderektõl. Enderal. Persze ez más jelegû de gondolom itt is sokféle eszközt bevetnek majd az élõ npc-k megvalósításáért, wedge által betett anyagból is ez jön le nekem.
Két részen keresztül már feltápoltuk Geraltot :) Bár gondolom itt is az elején lesz menekülés rendesen, a végére meg félistenként vágunk le mindenkit. Amit én kiolvasok az interjúból, az inkább az, hogy szeretnék a második részben mûködõ "ha kettõnél többen jönnek akkor addig bukfencezek körbe körbe, amíg be nem tudok vinni egy gyors ütést, majd tovább bukfencezek"-et elkerülni, és valamivel irányíthatóbb rendszert bevezetni. Engem inkább az a kamerakezelés gondolkodtat el, amivel láthatjuk a hátunk mögötti ellenfeleket is, az egész harc alatt.
Pozitív dolog viszont, hogy a világot nem kukázzák a harmadik rész után, csak Geralt története ér véget ezzel a résszel.
Kicsit a korábbi írások alapján amit olvastam tartottam tõle Geraltot kicsit szuperhõssé teszik. A regény alapján pont érezhetõ nem a tömeg elleni harcra van kitalálva. Hanem speciális feladatokra. 3-4 ellenfél már komoly veszélyt jelenthet Geraltra. Ha a meglepetés nincs mellette.Remélem azért jól megoldják, aggódni azért nem aggódok annyira ismerem ezeket már a hard fokozat az ténylegesen hard lesz :)
Új információkat kaptunk a harcrendszerrõl és a játék nyílt világáról.
A Witcher játékok mindig is híresek voltak szokatlan harcrendszerükrõl. Így lesz ez most is. Micha³ Platkow-Gilewski a CD Projekt RED marketing osztályának vezetõje megosztott néhány információt a harcrendszerrel kapcsolatban. A fejlesztõk úgy gondolják, hogy Geralt harci képességeinek fõ eleme, hogy képes felvenni a harcot több ellenféllel egyszerre.
"A The Witcher 2-nél mindenki azt mondta, hogy a harcok nagyon árkádosak voltak. Ezúttal úgy döntöttünk, hogy több hangsúlyt fektetünk a taktikára, hogy így megadjuk a játékosoknak a harc fölött való teljes irányítás érzését. Pontosan ez a célunk." - jelentette ki Platkow-Gilewski.
A CD Projekt RED a játék nézetét is átdolgozza, hogy mindig a legjobb rálátásunk legyen a harcokra, így az is észrevehetõ lesz ha valaki éppen hátba akar támadni. Az ellenség arra fog törekedni, hogy Geralt-ot körülvegye. A hírek szerint a játékban a fejlesztõk valódi vívási technikákat is felhasználnak, amelyekért speciális szakértõk felelnek, sõt a CD Projekt RED-nek még kaszkadõre is van. Ezeket a technikákat Geralt ellenfelei használják majd. Geralt maga egy új, kitalált harci technikát használ majd, amely ugyan jól fog kinézni, de a valóságban nem használható.
"Geralt különbözik másoktól. Gyorsabb és erõsebb mindenkinél, így a harctechnikája is különbözik." - tette hozzá Platkow-Gilewski.
A harcrendszer mellett Micha³ Platkow-Gilewski beszélt a The Witcher 3 nyílt világáról is, amely mint tudjuk hatalmas lesz és így mindenki a Skyrim-hez kezdte el hasonlítani. Platkow-Gilewski elmondta, hogy ez az összehasonlítás felesleges és megalapozatlan.
"Nehéz nem emlékezni a Skyrimre. Viszont a mi hozzáállásunk a játékhoz teljesen más. Amit õk létrehoztak az egy nyílt világú szerepjáték. Az amit mi készítünk - egy történet orientált nyílt világú szerepjáték. Nekünk mindig is a történet volt a fõ szempontunk. Történet alatt nem csak azt értem, hogy mi megy végbe, hanem a döntéseket és azok következményeit, morális problémákat, jó vagy rossz minõségû NPC-ket. A velük való találkozás után megértitek majd, hogy kik õk és miért teszik azt amit tesznek. Nekünk ez a legfontosabb."- Gamepod
Az utolsó bekezdés nagyon biztató a jövöre nézve.
Nem jó hír. Akkor az atisok egy része szívni fog vele. Ennyibõl a skyrim jó. szimpla port és nincs kártyafüggés.
házigazda még ráér, azt ha jól rémlik, akkor olyan 500 komment után lehet kérvényezni... bannert / FAQ-t össze lehetne állítatni, és kitetetni moderátorokkal
valami fullos fejléc banner? GYIK/FAQ? házigazda választás?
Neked az sem lenne elég ha film minõségû lenne :) Nem értem miért lovagolsz ennyire ezen a grafika dolgon, bõven elég a W2 szint is ha van tartalom, jó történet és nem fullad unalomba meg még pár dolog de a grafika egy jó RPG-nél nem létkérdés.
Hat jo lenne, ha valami alleejtos sandboxot tennenek le az asztalra, mert ezt a (jatek)stilust csak az fogja fejleszteni, ha van egeszseges konkurencia. Kb 10-15 eve a TES jatekok a koronazott kiralyok, nincs senki, aki "megszoritana" oket, emiatt talan picit bele is fasulnak es kevesebb az innovacio, mint az esetleg elvarhato lenne. Fejlodik persze a mindenkori TES sorozat, de sokkal jobban jarnank mi jatekosok is, ha vegre lenne valaki, aki meg tudna mutatni, hogy "mi is ertunk ehhez". Most ugy fest, hogy a Dragon Age 3 utan a Witcher 3 is belepett a tronkovetelok soraba. Es akkor a TES VI. is erkezik 3-4 ev mulva.
Harom kivalo studio, harom kivalo jateka, el leszunk kenyeztetve :) Legalabbis, ha mindegyik studio hozza a top formajat.
Volt két fejlesztõvel beszélgetés valamelyik oldalon a Fallout NV és Skyrim kapcsán meg a saját projektjükrõl. Elképzelhetõ jobb lesz mint a Fallout NV ami érthetõ is, nem egy meglévõ motort bütykölnek át hanem saját rendszerrel dolgoznak. A skyrimról annyi összefoglalóan boring npc, boring quest. Szóval nagyon nem izgulok, de nem hiszem hogy a Witcher 2 szint open world világban elérhetõ lenne. De biztos hogy atom jó lesz.
Többségében igen csak kérdés majd mi valósul meg, meg mennyire tudják az óriási nyílt világ mellett fenntartani az eddigi 2 részre jellemzõ nagyon jó történetet, kicsit félek ,hogy olyan Skyrim-féle nesze itt a hülye nagy világ aztán kezdjél valamit, meg itt egy gagyi fõtörténet. Na de olyan messze van ez még, hogy kár ezen aggódni :)
" Jó hír minden PC tulajdonosnak, hogy a többséggel ellentétben a CD Projekt RED csapata elõször számítógépre készíti el a The Witcher 3: Wild Hunt címû játékot. A fejlesztés során ez a fõ platform, csak miután elkészültek teljesen, akkor portolják át a már meglévõ programot konzolokra is, így az marad a legjobb minõségû kiadás. Ezt Twitteren erõsítették meg egy rajongó kérdésére válaszolva, aki szeretné megvenni az egyik következõ generációs konzolt, mégpedig azt, amelyiken jobb lesz a The Witcher 3 címû játék, ezután érdeklõdött a fejlesztõknél.
A CD Projekt csapata azt írta válaszként, hogy a legjobb verzió a PC kiadás lesz, mire a rajongó elszomorodva közölte, hogy õ sajnos nem játszik PC-n játékokkal, de nem adja fel, várja az újabb következõ generációs híreket. A készítõk reményüket fejezték ki abban, hogy meg lesz elégedve a konzolos változatokkal is, mindenesetre a fent elhangzottak fényében biztos lesz minõségbeli (Látványra gondoljunk elsõsorban) különbség a PC-s és konzolos verziók között.
A The Witcher 3: Wild Hunt címû játék nem jelenik meg PlayStation 3-ra és XBOX360-ra, egyelõre csak PC-re van hivatalosan bejelentve. A következõ generációs játékgépek megjelenésével várható a konzolos verziók leleplezése is, akkor valószínûleg a különbségekrõl is bõvebb információkat fogunk kapni. "- Gamepod
Legyen benne sok megdontheto k*rva/companion, mindezt nem cenzurazott jelenetekkel szemleltetve - kasszasiker garantalt amerikaban. Ha lesz benne ismet jo es lebilincselo sztoritelling, es akkor euban is siker lesz. :) Ennyi a recept.
Az AC3-ban azért ott a hajó. Szerintem könnyû belerakni csónakot, fõleg, hogy a legtöbb kép vízparti helyet mutat hajókkal. Írták is valamelyik cikkben a napokban, hogy valós hajó fizikát terveznek a játékba. Én bizakodom. :)
Nagyon csodálkoznék ha lenne benne tényleges csónakázás. Sok PR kép lesz még addig, lásd AC3, ott se került bele a csónak végül pedig ahhoz aztán tényleg illett volna a kenu.
Meg lehet csinálni jól de nem lesz ütõs pont a két mûfaj közötti különbségek miatt. Hiszen a sandboxba össze vissza tudsz menni ami megnehezíti a történet vezetést. Sokat mászkálsz és széttördeli a történet folytonosságát. Nyilván nem a skyrimhez kell nézni mert az egyértelmûen nem hozta ki még a sandbox szinten sem a jó, kiváló szintet. A gond az lehet hogy a witcher 2-höz képest valószínû gyengébb lesz. És az is úgy tûnik a kezdeti infokból ez kevésbé lesz rétegjáték mint a 2.
Szerintem meg lehet csinálni egy sandbox játékot is jó story-val. Skyrim-ben a probléma az volt, hogy alapból nem volt túl ütõs és jól megcsinált a fõ story. Jó párbeszédek, átvezetõ szerûen megcsinált ingame jelenetek szinte egyáltalán nem voltak. Egy jól megcsinált Witcher 3 sztori vezetése annyiban fog különbözni az elõzõ részektõl, hogy nem töltõképernyõt néz az ember a helyszínek közt, hanem lovagol/hajózik. És ha már megcsináltak két részt jóra, akkor a harmadik sem lehet gond. Unalmassá meg a sok mellék küldetéstõl válhat(mint a skyrim), de ha az ember a fõ történetre és questekre koncentrál, akkor csak hozniuk kell a formájukat a fiúknak. :) A kis csónakot az egyik képen meg remélem úgy lehet irányítani mint a two worlds 2-ben, vagy még jobban. :) Amúgy instant vétel, fõleg ha olyan áron és annyi extrával jön mint a második rész.
A witcher könyvek (2-t olvastam magyarul) egyik sem regény hanem kis történetek gyûjeménye, játékban ez a sandbox-nak felel meg, tehát a játék visszatér a könyv gyökereihez. Nekem a skyrim-gothic játékmenetü stilus a kedvencem, igy örülök ennek. Aki a szoros narrativát kedveli jobban annak ez nem biztos jó lesz. Nekik már 2x jó volt:)
Azert veszelyes terep ez. A Witcher 1-2 egy konkret sztorit visz vegig, egy interaktiv filmkent, amely - bar van minimalis dontesi szabadsag, de az elagazasok mindig visszaternek a fo csapasiranyba - egy aranylag linearis sztori. Ezt konkretan barmilyen regennyel meg lehet csinalni, a Witcher eddig kivaloan adaptalta a regenyeket.
De most jon egy nagy ugras. A Witcher 3-ba nem tudsz egy linearis regenyt megvalositani, hiszen akkor ugrik a sandbox. Azt tudod csak megcsinalni, hogy letrehozod azt a vilagot, amit megismertel a Witcher regenyekben, es azt toltod fel sztorikkal es tartalommal. Ez meg nem is nehez, hiszen eleg reszletes a vilag/univerzum, de mindezt megtolteni regeny szintu sztorikkal, ugy, hogy kozben a regenyek szerzoje nem nezi jo szemmel a jatek adaptaciot, hat... nehez lesz.
Drukkolok nekik, mert csak ugy lehetseges a fejlodes az elet barmely teruleten, ahol van erdemleges konkurencia (ezert is tart ott az mmo ipar, ahol...). Ideje mar, hogy a The Elder Scrolls-t is megszorongassa valaki, mert akkor a VI. resszel csak mi, jatekosok fogunk profitalni.
Na azért nem nulla, csak nem bonyolították agyon a dolgokat, meg nem fordítottak sokat a párbeszédekre amibe még igazuk is lehet sok ember úgy is csak tovább klikkeli a dolgokat. Viszont az is biztos most két olyan cég csinál sandboxot aki a sztori írásban a legjobbak között vannak :) Aki meg régi dolgot akar annak ott lesz az obsidian hagyományos rpgje :)
Azért nagyon remélem nem lesz Skyrimosítva.. sajna ott a story 0 Witcher elõzõ részeiben meg elégé dominált. Ha megoldják, hogy sandbox jó storyval, akkor emelem a kalapom.. Erre az next-gen graf már, csak hab a tortán.
max eladás alatt azt értettem pl a Bethesda nem törekszik többre mint a ma tapasztalható átlagos igényszint kielégítése sajnos. Viszont ezzel a CDP-t senki nem vádolhatja meg, ha tetszik ha nem kapunk egy történetet ,talán hasonlót, mint az fnv-be több szálon, több lehetõséggel, élõ karakterekkel. És ha nem is forgathatjuk fel a világot teljesen ahogy lent írták az idézet részben, talán támogathatunk más uralkodókat vagy személyeket. Meglátjuk mennyire lesz dinamikus ez a világ. Ha csak annyira mint a Fallout NV én már annak is örülni fogok. Nyilván vannak példák már amibõl tanulhatnak. Belölük kinézem hogy megcsinálják a létezõ legjobb offline sandbox rpg-t. Ezt sajna a Biowaretól EA-val a háta mögött nem számolom. De lehet aztán fordítva lesz ki tudja :)
De az is biztos amit sandboxban ki lehet hozni a történetbõl kihozzák. Lehet ez már a Fallout NV- is jobb lesz. Ahogy elnézem az itteni összefoglalót meg a többi infot ez durva lesz sandbox játékként. Már csak egy hátránya marad a kötött karakter.
Ezt sose vitattam. Egy biztos õk beleadnak apait anyait az meg a kezdeti infokból is látszik a harcrendszer kapcsán ez már nem annyira rétegjáték lesz mint a kettõ. Mondjuk az AI érdekes elem lehet. Persze nyilván a szinteket jól belövik akkor nincs jelentõsége. Ezt a witcher EE verziónál is már majdnem meg tudták oldani tökéletesen :)
Aki nem elofinanszirozasu projekten dolgozik, azokat minden esetben a max eladas erdekel, egyebkent lehuzhatjak a rolot. :)
Amit a CDP felvazolt, azt nem egy 2 fos garazsfejleszto ceg fogja elkesziteni, a koltsegek tobbszorosere fognak noni a Witcher elozo reszeihez kepest. Ez meg kell, hogy teruljon, az pedig csak eladasbol lehetseges (vagy jon egy arab milliardos, es poenbol kifizeti kilora a koltsegeket - ami, valljuk be, nem realis)
Mesterséges AI. Na ezt már sokszor láttam sok helyen. Gondolhatjuk hogy õk lesznek az elsõk? Bár a Bioware nagyon jó dolgokra volt képes ezen a téren. De kis idõvel mindegyiknek ki lehetett számolni a rendszerét. Ez lesz az elsõ ahol az ellenfelek alkalmazkodni fognak? :)Mondjuk a skyrim egyik modja skyre már elég durva dolgokra képes ezen a téren. Ez viszont már nem rpgnek számít nálam :) Ha ez igaz akkor jelentõs ügyességre is szükség lesz, mondjuk már a kettõre is igaz volt valahol. :)
Meglátjuk. Igen a dA3 a másik. Arra is kíváncsi leszek. De szerintem jelen idõben a CS projekt verhetetlen. Bennük látom azt hogy mindig a legjobbra törekednek és nem csak a max eladás érdekes. De nekem spec hiányozni fog a witcher 2 világa már kezdtem megszokni a story alapú rpg-ket :)
"Geralt történetét viszi tovább: keresi a szeretteit, vadakra vadászik, nevet, sír és megváltja a világot." - ha tényleg ez lesz a föszál akkor az nagyon kevésnek tünik az elödökhöz képest
Ugyanerre keszul a Dragon Age III is (sztori alapu nyitott vilag), vagyis oda kell figyelni mindket studionak, mert a stilusvaltasbol akar gond is lehet, megis csak egy linearis mesebol csinalnak sandbox meselos vilagot, felrugva/megujitva az eddig DA/Witcher franchiset.
• A sztori szerint a birodalom haldoklik, az északi királyság továbbra is függetlenségéért küzd és útjára indítják a Wild Huntot • Az utazás legfontosabb kellékei a lovak lesznek, és lehetõségünk is lesz lóhátról harcolni • A hajók lebegni fognak a vízen a fizikai törvényeinek megfelelõen • A fejlesztõcsapat létszáma megduplázódott az idõk során • Nincsenek fejezetek, felvonások • Nincsenek töltõképernyõk, Geralt lóháton eljuthat a világ egyik végébõl a másikig • A világ bejárható lesz gyalog, lóháton vagy akár hajóval is • Lesz gyors utazás a játékban, azonnal meglátogathatunk korábban már felkeresett helyeket • A fontos dolgokat mindig megtalálod a képernyõn, semmi lényegesért nem kell menübe turkálnod • A játékos bebarangolhat sötét barlangokat, átkutathat leigázott falvakat, és felfedezhet régi romokat • Több mint 100 órányi küldetés vár a kalandorokra • A játék egyes területein különféle minijátékokat kapunk, Skelliga király birodalmában például a késdobálás lesz a fõ attrakció • A mini játékok mindig extra jutalommal kecsegtetnek, de a teljesítésük nem szükséges a fõ küldetésszál bevégzéséhez • Bárki lehet ellenség, szörny, bandita, állat vagy egy kereskedõ is, ha úgy érzi, veszélyben forog az élete • Az ellenfelek nem skálázódnak a játékos szintjével • A játék világa negyvenszer nagyobb, mint az elõzõ részé, és 20 százalékkal nagyobb, mint a Skyrimé • A játék három lépcsõbõl épül fel: az elsõ lépcsõ a "szabad foglalkozás", mint a szörnyvadászat, a craftelés vagy épp a kisebb küldetések megoldása (segíts egy falusi elveszett bárányát megtalálni a sötét erdõben) • Második lépcsõ a fõ küldetésszál, a politikai viszonyok rendezése, és azok formálása • A harmadik lépcsõ megtalálni Geralt szerelmét és véget vetni a Wild Huntnak • Minden területnek saját története lesz, ám ezeket nem kötelezõ megcsinálni, akár teljesen figyelmen kívül is lehet hagyni • Dinamikus küldetések is lesznek, így például egy falu, amit a banditák sûrûn betámadnak, hamarosan teljesen elhagyatott lehet, ha nem segítünk az ott élõkön • Az idõjárás valós idõben lesz generálva, a felhõk is 3D-sek lesznek • Ezúttal nem lesznek szerzõdésszerû küldetések • A bal ravasszal (left trigger) lehet majd bekapcsolni Geralt witcher érzékét, amivel extra információhoz juthatunk • A napszak befolyásolja, hogy hol és milyen szörnyek bukkannak majd fel • A harcokban szerepet kapnak majd a speciális kombók és a quick time eventek is • A szörnyek más módon nem beszerezhetõ nyersanyagokat hagynak hátra, amikkel craftelhetünk vagy épp italt kotyvaszthatunk magunknak • Bevezetésre kerül a "Mutation Tree", ami a szörnyekbõl kinyert nyersanyagokhoz kapcsolódik • A világ a döntéseink hatására változik, ám ezek a változások nem lesznek túl komolyak, nem tûnnek el birodalmak a föld színérõl, mert mi úgy véljük jónak • Geralt 96 animáció tud bemutatni harc közben, a második epizód csak 20-ra volt képes • A kamera dinamikusan reagál majd az elõttünk álló veszélyre • A hacban minden gombnyomás egy támadást indít, minden támadás kivitelezéséhez idõre van szükség, a támadások blokkolással vagy kitéréssel megszakíthatók, ám ha elfogy a staminánk, akkor csak tántorogni fugnk egy blokkolás vagy kitérés után • A boss harcokat a mesterséges intelligencia irányítja, nem lesznek szkriptelve • A világban található tárgyakat felhasználhatjuk majd, így pédlául harc közben az ellenfelünk feje felett lévõ darázsfészket megbolygatva elterelhetjük a figyelmét • Öt mágikus jelet (magical sign) használhatunk, mint az Aard vagy az Igni • A fejlesztési fán haladva megnyitható lesz minden jel második formája, az Igni esetében például magunk köré varázsolhatunk egy tûzgyûrût • Külön fejlesztési fát kap a kard (swordfighting) és az alkímia (alchemy) is • A lovunkat és a hajónkat is fejleszthetjük • A craft fontos szerepet kap, minden craftelt tárgy testreszabható lesz • A hozzávalók cserélhetõk lesznek, így például a bõr helyettesíthetõ lesz mondjuk egy szörny természetes páncéljával • Minden páncélnak egyedi kinézete lesz • Geralt elmehet a borbélyhoz, hogy megváltoztassa a frizuráját
Amit így végigolvastam több oldalon, abból sajna skyrim szerû játék jön le. Max a történet és a kompánionok jobbak lesznek több lesz a választás egyszóval egy továbbfejlesztett skyrimre számíthatunk ami nem rossz. De keserves csalódás lesz a witcher 2 rajongóknak szerintem. Fõleg a harcrendszer érthetetlen nekem a witcher 2ben teljes egészében visszaadták a könyvek feelingjét. Kíváncsi leszek mit szól ehhez majd a regényíró. Lesz egy szuperhõs witcherünk is? :)
Lesz pozitív vonzata is, mint mondottam vége lesz annak hogy a Bethesda leszarhatja a történetet. Nem bántom õket mert konkurencia nélkül azt csináltak amit akartak. Az élet minden területére érvényes csak a verseny ami jobb teljesítményre ösztönöz. Végezetül reméljük azért a witcher 2 stílus sem fog eltûnni, a történet alapú rpg. Valahogy én se hiszem azt hogy egy szabad világba lehet Mass effectet vagy witcher szerû történetet csinálni de majd kiderül. A CD projekt baromira jó abban amit csinál.
Hát vannak jó hírek is meg kevésbé jók de a lényeg, hogy jön és biztos nagyon jó lesz.
Sajnálom a nilfgaardi inváziót én kiváncsi lettem volna rá. A fene nagy szabadság meg csak ne menjen a story kárára de ezt már kibeszéltük. Egy gameplayre kiváncsi leszek milyen ez a szuper új engine.
A NeoGAF fórumozói már rátették a kezüket a magazinra, és megszellõztették az elsõ konkrétumokat. A játékot - minden meglepetés nélkül - a csapat next-gen motorja, a REDengine 3 hajtja. A The Witcher 3: Wild Hunt teljesen nyitott világú cím lesz: nincs töltögetés, és a történet nem oszlik fejezetekre vagy Actokra, az engine új streaming technológiájának köszönhetõen minden területet megkapunk a kezdetektõl fogva. A nyitott világ állítólag 20 százalékkal nagyobb, mint a Skyrimé: lóháton körülbelül negyven percbe telik, míg átnyargalunk rajta. A történet szerint Geralt minden emléke visszatért, valószínûleg emiatt már nem érdeklik õt a frakciók közti harcok és a politika. Ehelyett azt teszi, amihez mindig is értett: bolyong a világban, pénzért szörnyeket öl, és rejtélyeket old meg, pont úgy, mint a könyvekben. Az elsõ képen egy koros Geraltot látunk, aki egy társsal lovagol - utóbbi arcát nem láthatjuk. A fejlesztõk tervezési filozófiáját teljesen át kellett dolgozni, mivel egy sandbox címmel van dolguk, ezért a nonlineáris narratíva három formában mutatkozik meg. Az alaphelyzet a szabad tevékenységekre hegyezõdik ki: craftolhatunk, szörnyetegeket ölhetünk változatos eszközökkel, valamint küldetéseket teljesíthetünk. A nilfgaardi invázió politikai helyzete már megoldódott, viszont minden terület saját sztoriszállal rendelkezik. Milyen régiókat kapunk? Skellige, Novigrad és a No Mans Land már biztosan a felhozatal része. Végül létezik egy fõ sztoriszál, amely Geralt történetét viszi tovább: keresi a szeretteit, vadakra vadászik, nevet, sír és megváltja a világot. Lényegében egy csomó kisebb történeti szálat kapunk, amiket nem kell kötelezõen teljesíteni, kihagyhatunk néhányat, ha szeretnénk, de legyünk tisztában azzal, hogy ennek következményei lesznek. A szörnyvadászat sem lesz egyszerû: ha megkaptuk a küldetést, miszerint le kell gyõznünk a várost terrorizáló rémséget, elsõként információt kell gyûjtenünk a bestiáról - a könyvek jó barátaink, de a városiak is sok tudnivalóval szolgálhatnak. Fõzeteket kell készítenünk, s minden olyan cuccot, ami fontos a harc során. A napszak és az egyéb körülmények befolyásolják, hogy az adott szörny mikor és hol bukkan fel, illetve, hogy milyen képességeket használ. Ha éppen egy szörnnyel harcolunk, a kritikus csapás esélye nagyban nõ attól, hogy mit és mennyit tanultunk korábban az ellenfelünkrõl. Ha például vámpírokkal harcolunk, jó elõre kiiktathatjuk a méregmirigyüket egy pontos vágással. Ha szíven szúrjuk õket, az instant killt jelent. A megölt szörnyeknél értékes cuccokat, ritka és szinte elérhetetlen alkímiai- és crafting-összetevõket, egyedi italokat, netán mutagént találunk. Természetesen a kitûzött vérdíj pénzt jelent számunkra - ebbõl élünk meg. A mágikus jeleink is frissültek. Az Igni például új lángszóró-effektet eredményez. Ha rágyúrunk a mágikus képességfára, akkor másodlagos hatásokkal is szembesülhetünk. Az Igni esetében egy 360 fokos robbanást is elõidézhetünk. Az Yrdennel csapdákat állíthatunk egy nagyobb területre, melyek lassítják az ellenséget. A kardvívói, illetve az alkimista képességeink is fejlõdtek. Új kunsztokkal szembesülhetünk a Swordsmanship-ág alatt, javíthatjuk állóképességünket és hárításunkat. A mutációs mechanika esetében is különbözõ fejlõdési utakat járhatunk be. A helyváltoztatás legjobb eszköze természetesen a ló. Az eszköztárunk használata egyszerûbb lesz, és kevésbé unalmas, mint a második részben. A játékosok testreszabhatják a saját maguk által készített fegyvereket az egyes összetevõk alapján. A szörnyek irhájából bõrpáncélt készíthetünk. Minden páncél egyedi megjelenést kapott, a ruhák animációjáért új animációs technológia felel. Borbélyhoz is járhatunk: új fazonra nyírathatjuk buránkat, de csak fehér színû hajunk lehet. A The Witcher 3: Wild Hunt megjelenési dátumáról mélyen hallgat a CD Projekt RED, ahogyan a platformok sem tisztázottak. Borítékolhatók a következõ generációs konzolok és a PC is.
Na ez az. Pláne olyan valakinek akinek ez már pályája elején is munka után egyik menedéke volt. Fagyhullás Ezt az oldalt mindig szoktam ajánlani. Ez az egyik kedvencem. Persze mindegyik jó. Egy egészen egyedi csodálatos fantasy világ bontakozik ki belõle. gondolom nem voltam egyedül aki bízott benne ha a technika lehetõvé teszi ez életre kell. Tehát az hogy nem csak kaszabolás lesz az egész. A technika már adott lenne, de hát nem valószínû hogy a Bethesda életre fogja kelteni ezt. Nagyon gáz az amikor már az aki a storyt írja az is azt vallja hogy csak másodlagos, az halálraítélt projekt.
hehe, Barbarians (: (nekem valahogy többes számban rémlik a neve)
jó a zenéje, de mindig kikapcsoltam, hogy halljam a szörnyikét röhögni meg a kirúgott fej pattogását
amúgy valóban meg van a nyílt világ és a lineáris játékok elõnye is, hátránya is.. én személy szerint szeretem a nyílt világú játékokat, de tény, hogy nagyon el lehet bennük "veszni"
pl Skyrim-ban is a végén már vagy 5-6 fõbb küldetésem és vagy 30 minor küldetés volt, az ember azt sem tudta, hogy mibe fogjon bele, akik kevésbé tolerálják ezt a nyíltságot, azok tuti sikítófrászt kapnak tõle...
minden esetre több köze van a valódi szerepjátékhoz a nyílt világú játékoknak, míg a lineáris játékok, mint a Witcher eddigi részei meg inkább a lapozgatós kaland-játék-kockázat könyvhöz hasonlóak, sokféleképp a végére juthatsz a történetnek, de azért még is csak korlátozottak a lehetõségeid..
de az is igaz, hogy a Skyrim nyíltsága ellenére tartalmazott olyan hülyeségeket, ami keserû ízt hagyott maga után
hogy a Witcher 3 milyen lesz open world-ként, az majd kiderül.. én bízom a készítõkben, a Witcher 1 is elég jó lett, a 2 még jobb, szóval fejlõdnek a srácok.. így meg van benne a bizalmam, hogy a CP2077-et sem rontják el
Nos nekem meglepetés volt az ME3 a kettõ után mert nagyon sok kis következetesség volt benne sok kis apróság. Nagyon pozitiv volt hogy a kettõben meglévõ dlc-s karakterek is kaptak questet. És lehetõség szerint nagyon sok kis befejezés van szinte mindenbe. Nos igen a melléküldik már nem annyira izgalmasak de azok a kettõben sem voltak azok. Sajnos a Kotor színvonal amiben színvonalas puzzle questek is voltak már a múlté. De az ME3 a lehetséges variációkat bevitte a történetbe és egyáltalán nem lineáris függõen attól pozitiv vagy negatív karaktered van. Az biztos Akció rpg kategóriájában ez a Mass effect ciklus közel verhetetlen. És ha elolvastad amit írtunk akkor láttod ezt mi is tudjuk hogy a sandbox nehéz dió, de abba is lehet olyan sztorit csinálni npckel amire azt mondod a végén na ez ütõs volt. És lehet olyat csinálni amire legfeljebb azt mondod egy üveg borral még élvezhetõ is.
Egy lineáris játékban sokkal jobban dominál a történet, nagyobb hangsúlyt kap. Egy sandbox játék sok tartalmat dob eléd, elvonja a figyelmed a fõszálról. Rögtön ott a világ amit felfedezhetsz + a kidolgozott mellékküldetések.
ME- végig vezet a történeten, közben ugyan kapsz némi szabadságot. Az egyedüli szabadon bejárható helyek az úgynevezett hub world-ok. Mellékküldetések vannak de egyszerûek (ME3-ban már túlságosan is sablonos és unalmas, semmit mondó mellékküldik voltak)
Sandbox - Fallout, Skyrim stb. - Itt egy kidolgozott világ menjél amerre akarsz. Rengeteg dolog eltudja terelni a figyelmet a fõszálról, történetrõl. Itt nem is a történeten van a hangsúly hanem a szabadságon és a rengeteg jól kidolgozott mellékküldiken.
Szvsz mint mindennek ennek is van pozítiv és negatív oldala.
Általában ha történet központú, dinamikus, folyamatosan pörgõ - mint harcban mint történetben - játékot akarok akkor elõszedek egy lineáris RPG-t (ME)
Ha kalandozni támad kedvem, kicsit járni egy világban akkor elõszedek vmi sandbox RPG-t (pl Fallout)
igen, pro és kontra. engem egy olyan mod érdekelne már, hogy adott helyszínhez adott zenemappa tartozik, amit tetszés szerint lehet feltölteni zenékkel. az oblihoz volt két hasolnó, de elõre írt
én bírnám ha pl. az arénában Endrõdy Gábor - Barbarian zenéje csendülne fel nem a mexokott battle musicok :)
Wz oké de egy moddertõl nem várható el hogy Fallout nv szintû storyval egészítse ki a skyrimet. Így is úgy néz ki az interesting npc készítõinek sikerült kipótolni a Bethesda egyik legnagyobb hiányosságát. Már kb 1GBi új zenét npc és pát questet pakoltak be 20e sor szöveggel. De ezt nem érdemes beleszámolni tényleg. Mondjuk az is igaz se a Mass effectnek se a witchernek nincs szüksége módolásra.